Рішення
від 06.02.2007 по справі 33/25
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

33/25

                                ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ  

                                  83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46

                                                             Р І Ш Е Н Н Я   

                                                            іменем України

06.02.07 р.                                                                               Справа № 33/25                               

Суддя господарського суду Донецької області Новікова Р.Г., при секретареві судового засідання Овчинніковій В.М., розглянув у відкритому судовому засіданні справу

за позовом Державного управління екології та природних ресурсів в Донецькій області м. Донецьк

до Державного підприємства “Шахтарськантрацит” м. Шахтарськ

про стягнення збитків заподіяних 352грн.54коп.

за участю представників сторін:

від позивача: Сорокіна В.В. – за дов. №02-5334 від 15.09.2006р.

від відповідача: Тігієва А.І. – за дов. від 05.01.2007р.

СУТЬ СПОРУ: Державне управління екології та природних ресурсів в Донецькій області м. Донецьк звернулось до Державного підприємства „Шахтарськантрацит” м.Шахтарськ з позовом про стягнення збитків, заподіяних порушенням природоохоронного законодавства у розмірі 352грн.54коп.

В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається на порушення відповідачем вимог Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища”, Водного кодексу України шляхом скиду шахтних вод в природні водні об'єкти без додержання встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин протягом липня-грудня 2005р. та січня-травня 2006р.; акт перевірки виконання природоохоронного законодавства №20/29-2  від 20.06.2006р.; претензію від 31.08.2006р.; довідку підприємства №248 від 04.07.2006р. про кількість скиданих шахтних вод.

Актом перевірки виконання природоохоронного законодавства №20/29-2 від 20.06.2006р. встановлено, що Відокремленим підрозділом „Шахта ім. В.І. Чапаєва” Державного підприємства „Шахтарськантрацит” (випуск №1 свердловина 22) здійснювався скид шахтних вод без додержання встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин.

Протоколом №3 від 05.07.2006р. по факту порушення водного законодавства встановлено, що Відокремлений підрозділ „Шахта ім. В.І. Чапаєва” Державного підприємства „Шахтарськантрацит” протягом липня-грудня 2005р. та січня-травня 2006р. здійснював скид шахтних вод по рельєфу місцевості в груповий – ставок відстійник і далі у річку Ольхова без додержання встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин.

Згідно довідки підприємства №248 від 04.07.2006р. та вищевказаного протоколу обсяг скиду склав – з 01.07.2005р. по 31.12.2005р. 251,8тис.мі., з 01.01.2006р. по 01.06.2006р. – 235,8 тис.мі.

Згідно доданого до матеріалів справи розрахунку збитки, заподіяні відповідачем навколишньому природному середовищу, складають 352грн.54коп.

Позивачем на адресу Державного підприємства „Шахтарськантрацит” була направлена претензія від 31.08.2006р., у якій позивач запропонував відшкодувати збиток, завданий державі, в сумі 352грн.54коп.

На адресу Державного управління екології та природних ресурсів в Донецькій області направлена відповідь на претензію №410 від 09.10.2006р., складена на бланку Відокремленого підрозділу „Шахта ім. В.І. Чапаєва” Державного підприємства „Шахтарськантрацит” та підписана директором ВП „Шахта ім. В.І. Чапаєва”. У цьому листі вимоги позивача в сумі  352грн.54коп. визнані повністю.

До суду надійшов лист Державного підприємства „Шахтарськантрацит” №172-13, у якому останній вимоги позивача в сумі 352грн.54коп. визнав повністю та заявив клопотання про розгляд справи без участі представника відповідача.

Заслухавши доводи сторін, дослідивши наявні докази у справі, ознайомившись з правовою позицією сторін, що викладена письмово, наявна у матеріалах справи, господарський суд задовольняє позовні вимоги з наступних підстав.

У червні 2006р. фахівцями Східної регіональної державної екологічної інспекції Державного управління екології та природних ресурсів в Донецькій області була проведена перевірка дотримання вимог природоохоронного законодавства Відокремленим підрозділом „Шахтою ім. В.І. Чапаєва” Державного підприємства „Шахтарськантрацит”. При цьому був встановлений факт порушення Водного кодексу України шляхом самовільного (без дозволу) скиду шахтних вод по рельєфу місцевості в груповий – ставок відстійник і далі у річку Ольхова без додержання встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин.

По факту виявленого правопорушення був складений протокол про порушення природоохоронного законодавства від 05.07.2006р.

Протокол по факту порушення водного законодавства та акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства складені у присутності посадових осіб відповідача, отримані останніми та підписані без зауважень.

В подальшому, на адресу Державного підприємства „Шахтарськантрацит” була направлена претензія від 31.08.2006р., у якій позивач запропонував відшкодувати збиток, завданий державі, в сумі 352грн.54коп.

Оскільки вказана сума відповідачем сплачена не була, Державне управління екології та природних ресурсів в Донецькій області м. Донецьк звернулось до Державного підприємства „Шахтарськантрацит” м. Шахтарськ з позовом про стягнення збитків, заподіяних порушенням природоохоронного законодавства у розмірі 352грн.54коп.

Під час судового провадження відповідач вимоги позивача визнав у повному обсязі.

Відповідно до пункту 3 статті 44 Водного кодексу України №213/95-ВР від 06.06.1995р. водокористувачі дотримувати встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин та встановлених лімітів забору води, лімітів використання води та лімітів скидання забруднюючих речовин, а також санітарних та інших вимог щодо впорядкування своєї території.

Згідно зі статтею 70 вищеназваного кодексу скидання стічних вод у водні об'єкти допускається лише за умови наявності нормативів гранично допустимих концентрацій та встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин.

Статтею 68 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” №1264-XII від 25.06.1991р. (із змінами та доповненнями) передбачена відповідальність за порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища і в тому числі зобов'язання підприємств відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок таких порушень.

Відповідно до статті 69 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” №1264-XII від 25.06.1991р. (із змінами та доповненнями) шкода, заподіяна внаслідок порушення природоохоронного законодавства, підлягає компенсації, як правило, в повному обсязі без застосування норм зниження розміру стягнення та незалежно від сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища та погіршення якості природних ресурсів.

Шкода, заподіяна внаслідок порушення цього законодавства, повинна відшкодовуватись у розмірах, які визначаються на підставі затверджених у встановленому порядку такс і методик обрахування розмірів шкоди, що діють на час здійснення порушення або, у разі неможливості встановлення часу здійснення порушення, - на час його виявлення.

Статтею 111 Водного кодексу України №213/95-ВР від 06.06.1995р. передбачено, що підприємства, установи, організації і громадяни України, а також іноземні юридичні і фізичні особи та особи без громадянства зобов'язані відшкодувати збитки, завдані ними внаслідок порушень водного законодавства, в розмірах і порядку, встановлених законодавством України.

У зв'язку з порушенням норм природоохоронного законодавства та з урахуванням норм „Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів”, затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України №37 від 18.05.1995р. була розрахована сума збитку, яка дорівнює 352грн.54коп.

Методика розрахунку збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, встановлює основні вимоги щодо порядку проведення розрахунку заподіяних збитків і застосовується при здійсненні державного контролю у галузі охорони та раціонального використання водних ресурсів. Методика є обов'язковою для інспекторів інспекційних підрозділів органів Мінекоресурсів.

Таким чином, застосування позивачем тарифів при розрахунку суми збитків передбачено вказаною Методикою.

Відповідно до Закону України „Про державний бюджет на 2006р.” та Закону України „Про державний бюджет на 2007р.” джерелами формування спеціального фонду місцевих бюджетів у 2006р. та 2007р. є поряд з іншими грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності.

В ст. 47 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” №1264-XII від 25.06.1991р. (із змінами та доповненнями) вказано про утворення місцевих фондів охорони довкілля у складі відповідного місцевого бюджету за місцем заподіяння екологічної шкоди за рахунок зборів за забруднення, частини грошових стягнень за порушення норм і правил охорони довкілля та шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища.

Сума збитків у розмірі 352грн.54коп. не сплачена відповідачем на день подання позову і заявлена позивачем до стягнення. Оскільки порушення природоохоронного законодавства здійснено на території м. Шахтарськ шкода, заподіяна порушенням законодавства про охоронну навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності підлягає стягненню на рахунок спеціального фонду місцевого бюджету Шахтарської міської ради за кодом бюджетної класифікації 24061600.

Відповідачем визнаний факт порушення природоохоронного законодавства шляхом самовільного скиду води.

Вимоги Державного управління екології та природних ресурсів в Донецькій області

м. Донецьк до Державного підприємства „Шахтарськантрацит” м. Шахтарськ про стягнення збитків в сумі 352грн.54коп. обґрунтовані поданими по справі доказами, тому підлягають задоволенню.

Судові витрати підлягають стягненню з відповідача в порядку, передбаченому статтею 49 Господарського процесуального кодексу України.

Враховуючи викладене та керуючись нормами Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” №1264-XII від 25.06.1991р. (із змінами та доповненнями), Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів”, затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України №37 від 18.05.1995р., Водного кодексу України №213/95-ВР від 06.06.1995р., ст.ст. 1, 2, 4, 4-1, 4-2, 4-3, 4-4, 4-5, 4-6, 21, 22, 34, 36, 49, 78, 82, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд –

                                                          ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Державного управління екології та природних ресурсів у Донецькій області до Державного підприємства „Шахтарськантрацит” м. Шахтарськ про стягнення збитків, заподіяних державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства у розмірі 352грн.54коп. - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Державного підприємства „Шахтарськантрацит” м. Шахтарськ (86211, м.Шахтарськ, вул. Крупської, буд.20, ЄДРПОУ 32299510) на рахунок спеціального фонду місцевого бюджету Шахтарської міської ради за кодом бюджетної класифікації 24061600 ЗКПО 24165131 суму збитків в розмірі 352грн.54коп.

Стягнути з Державного підприємства „Шахтарськантрацит” м. Шахтарськ (86211, м.Шахтарськ, вул. Крупської, буд.20, ЄДРПОУ 32299510) на користь Державного бюджету України суму державного мита у розмірі 102грн.

Видати накази після набрання рішенням законної сили.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття.

          

Суддя                                                                         Новікова Р.Г.                               

Надруковано 3 примірника: 1 – позивачу; 1 – відповідачу; 1 – до справи

Дата ухвалення рішення06.02.2007
Оприлюднено21.08.2007
Номер документу439427
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —33/25

Ухвала від 12.03.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Ухвала від 06.04.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Постанова від 22.04.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Прокопанич Г.K.

Ухвала від 01.04.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Прокопанич Г.K.

Постанова від 14.02.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Діброва Г.І.

Ухвала від 29.12.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Діброва Г.І.

Ухвала від 26.03.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Сич Ю.В.

Ухвала від 26.03.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Сич Ю.В.

Рішення від 28.11.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Сич Ю.В.

Ухвала від 21.08.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Сич Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні