ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
01.07.10 Справа № 13/60-10.
за позовом державної екологічної інспекції в Сумській області
до відповідача ОСОБА_1 сільської ради
про стягнення 10 500 грн. 00 коп.
СУДДЯ Лиховид Б.І.
За участю секретаря судового засідання М.О. Ейсмонт
За участю представників сторін:
від позивача: ОСОБА_2, довіреність № 232/03 від 08.02.2010 р.
від відповідача: не з'явився
Присутня: секретар сільської ради ОСОБА_3 без довіреності
Суть спору: позивач в позовній заяві просить суд стягнути з ОСОБА_1 сільської ради на рахунок (код 24062100 грошові стягнення за шкоду заподіяну порушенням природоохоронного законодавства) ОСОБА_1 сільської ради завдану державі шкоду в сумі 10 500,00 грн. (одержувач коштів - місцевий бюджет ОСОБА_1 сільської ради р/р 31510921700080), ОКПО 23635066, МФО банку 837013, УДК у Буринському районі) для їх подальшого перерозподілу між бюджетами, яка полягає у засміченні земель твердими побутовими відходами в с. Піски по вул.. Набережній на території ОСОБА_1 сільської ради.
Представник відповідача у відзиві на позовну заяву просить зменшити розмір позовних вимог, відстрочити стягнення, посилаючись на відсутність порушення стану екологічної безпеки у розумінні ст.. 50 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» (в тому числі небезпеки для здоров'я людей), відсутність коштів місцевого бюджету та просить врахувати, що сільською радою вжито заходи щодо усунення засміченості території.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши наявні докази по справі, заслухавши пояснення повноважного представника позивача, суд вважає, що вимоги позивача підлягають задоволенню в повному обсязі, виходячи з наступного:
27.04.2010 року державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища в Сумській області було проведено позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства ОСОБА_1 сільською радою.
Як зазначає позивач, під час перевірки було виявлено несанкціоноване звалище твердих побутових відходів в с. Піски по вул.. Набережній та встановлено факт засмічення земель твердими побутовими відходами на території ОСОБА_1 сільської ради загальною площею 75 кв.м.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на порушення ОСОБА_1 сільською радою вимог законодавства про охорону довкілля.
Відповідно до статті 16 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" державне управління в галузі охорони навколишнього природного середовища здійснюють Кабінет Міністрів України, ради та їх виконавчі і розпорядчі органи, а також спеціально уповноважені на те державні органи по охороні навколишнього природного середовища і використанню природних ресурсів та інші державні органи відповідно до законодавства України.
Спеціально уповноваженими державними органами управління в галузі охорони навколишнього природного середовища і використання природних ресурсів у республіці є спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів, його органи на місцях та інші державні органи, до компетенції яких законодавством України та Автономної ОСОБА_4 Крим віднесено здійснення зазначених функцій.
Відповідно до статті 20 цього Закону спеціально уповноваженим органам державного управління у галузі охорони навколишнього природного середовища та використання природних ресурсів надано право звертатися до господарського суду з позовами про відшкодування збитків і втрат, заподіяних у результаті порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища.
Державна екологічна інспекція в Сумській області є спеціальним підрозділом Мінприроди, який підзвітний та підконтрольний в частині здійснення державного контролю Державній екологічній інспекції.
Відповідно до Положення про Державну екологічну інспекцію в Сумській області, затвердженого Наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища 19.02.2007 р., до основних завдань Інспекції належить подання позовів про відшкодування втрат і збитків, завданих унаслідок порушення вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища.
Згідно з ч.1 ст. 15 Цивільного кодексу України підставами судового захисту цивільного права особи є його порушення, невизнання або оспорювання.
Зі змісту ст..ст. 1, 2, 21 Господарського процесуального кодексу України випливає, що юридична особа може звернутися до господарського суду за захистом лише свого порушеного, оспорюваного або невизнаного права або охоронюваного законом інтересу.
Враховуючи зазначене, господарський суд вважає правомірним звернення саме Державної екологічної інспекції в Сумській області до суду з позовом про відшкодування втрат і збитків, завданих внаслідок порушення вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, а Інспекцію саме тим органом, уповноваженим державою, здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.
Факт засмічення підтверджується актом перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства від 27.04.2010 р., планом-схемою засмічення земельної ділянки, протоколом про порушення санітарних норм (у справі).
Розмір шкоди, розрахований відповідно до Методики визначення розмірів шкоди, зумовленої забрудненням і засміченням земельних ресурсів через порушення природоохоронного законодавства, склав 10 500 грн. 00 коп.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 9 Закону України «Про відходи» суб'єктами права власності на відходи є громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи та організації усіх форм власності, територіальні громади, ОСОБА_4 Крим і держава. Територіальні громади є власниками відходів, що утворюються на об'єктах комунальної власності чи знаходяться на їх території і не мають власника або власник яких невідомий (безхазяйні відходи).
Згідно зі ст. 21 вищезгаданого Закону органи місцевого самоврядування у сфері поводження з відходами забезпечують виконання вимог законодавства про відходи; організацію збирання і видалення побутових відходів, у тому числі відходів дрібних виробників, створення полігонів для їх захоронення, а також організацію роздільного збирання корисних компонентів цих відходів; ліквідацію несанкціонованих і неконтрольованих звалищ відходів.
Крім того, ст.. 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачає, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать здійснення контролю за дотриманням земельного та природоохоронного законодавства, використанням і охороною земель, природних ресурсів загальнодержавного та місцевого значення, відтворенням лісів; здійснення контролю за додержанням юридичними та фізичними особами вимог у сфері поводження з побутовими та виробничими відходами та розгляд справ про адміністративні правопорушення або передача їх матеріалів на розгляд інших державних органів у разі порушення законодавства про відходи.
Відповідно до ст.. 69 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації, як правило, в повному обсязі без застосування норм зниження розміру стягнення та незалежно від збору за забруднення навколишнього природного середовища та погіршення якості природних ресурсів.
Відповідач не подав доказів відшкодування заподіяних збитків у розмірі 10 500 грн. 00 коп., тому господарський суд вважає вимоги позивача про стягнення з відповідача зазначеної суми правомірними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з ОСОБА_1 сільської ради на рахунок (код 24062100 грошові стягнення за шкоду заподіяну порушенням природоохоронного законодавства) ОСОБА_1 сільської ради завдану державі шкоду в сумі 10 500 грн. 00 коп. (одержувач коштів - місцевий бюджет ОСОБА_1 сільської ради р/р 31510921700080, ОКПО 23635066, МФО банку 837013, УДК у Буринському районі) для їх подальшого перерозподілу між бюджетами.
3. Стягнути з ОСОБА_1 сільської ради (41720, Сумська область, Буринський район, с. Піски, вул.. Гагаріна, 1, код 04391078) в доход держбюджету м. Суми (р/р 31112095700002 в ГУДКУ Сумської області, МФО 837013, код бюджетної класифікації 22090200, символ 095, код 23636315) 105 грн. 00 коп. держмита.
4. Стягнути з ОСОБА_1 сільської ради (41720, Сумська область, Буринський район, с. Піски, вул.. Гагаріна, 1, код 04391078) в доход держбюджету м. Суми (р/р 31215259700002 в ГУДКУ Сумської області, МФО 837013, код бюджетної класифікації 22090200, символ 095, код 23636315) 236 грн. 00 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
5. Видати накази після набрання рішенням законної сили.
СУДДЯ (підпис) Б.І. ЛИХОВИД
У судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Повний текст рішення підписано 05.07.2010 року.
Суддя Лиховид Борис Іванович
Суд | Господарський суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 01.07.2010 |
Оприлюднено | 06.07.2015 |
Номер документу | 45904075 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Сумської області
Лиховид Борис Іванович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Науменко Іван Мефодійович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Науменко Іван Мефодійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні