П О С Т А Н О В А
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 листопада 2008 року Тальнівський районний суд Черкаської
області в складі :
головуючого - судді
Фролова О.Л.
при секретарі Люлька О.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Тальне адміністративну
справу за позовомОСОБА_1 до Головного управління праці та соціального захисту
населення Черкаської обласної державної адміністрації та управління праці та соціального захисту
населення Тальнівської районної
державної адміністрації про стягнення недоотриманих сум невиплаченої щорічної
допомоги на оздоровлення, -
В С Т А Н О В И В :
Позивачка звернулася до суду з
позовом до відповідачів про стягнення сум невиплаченої щорічної допомоги на
оздоровлення інваліду ІII групи за 2007 рік, у відповідності до Закону України
«Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок
Чорнобильської катастрофи» від 28 лютого 1991 року №796-XII. На підставу своїх
вимог посилається на те, що вона, як інвалід ІII групи, що підтверджується довідкою до акта огляду МСЕК
Серія 5ЧК №102921 Черкаської обласної МСЕК №2, яку було видано 12.02.2007 року,
відноситься до першої категорії громадян, які постраждали внаслідок аварії на
ЧАЕС, що підтверджується посвідченням особи, яка постраждала внаслідок
Чорнобильської катастрофи (категорія 1) НОМЕР_1, виданого 13.03.2007 року.
Відповідно до ст.48 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян,
які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» їй, як інваліду ІII групи належить щорічна
допомога на оздоровлення в розмірі 4 мінімальних заробітних плат. В той час, як
вона за 2007 рік отримала 90 грн. 00 коп. Відповідно до розрахунку який вона
виклала в позовній заяві на даний час існує заборгованість в розмірі 1670грн.
00 коп., як невиплачена щорічна допомога на оздоровлення інваліду ІII групи, що і змусило її
звернутись до суду.
Позивачка в судовому засіданні позов частково змінила та просила суд
стягнути на її користь невиплачену частину щорічної допомоги по оздоровленню
інваліду IІI групи за 2007 рік з
Головного управління праці та соціального захисту населення Черкаської обласної
державної адміністрації виходячи з положень Закону України „Про статус і
соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи”, та довідки наданої відповідачем, в якій зазначено час
перерахування зазначеної вище допомоги. . Відповідно до чого сума
заборгованості буде складати 1590 грн. 00коп. Крім того позивачкою було подано
до суду клопотання про продовження строку звернення до суду за захистом своїх
прав по отриманню щорічної допомоги на оздоровлення інваліду ІII групи,
посилаючись на те, що про порушення свого права на отримання вищевказаної
допомоги вона дізналась на початку 2008 року.
Представник УПСЗН
Тальнівської районної державної адміністрації частково змінені позовні вимоги
не визнав, посилаючись на те, що Управління праці і соціального захисту
населення Тальнівської районної державної адміністрації діяло в межах
законодавства, порушень по питанню нарахування щорічної допомоги на
оздоровлення не було, позивачці було повністю сплачено компенсацію на
оздоровлення відповідно до Постанов Кабінету Міністрів України від 26 липня
1996 року №836 та від 12.07.2005 року №562, що стверджується довідкою Головного
УПСЗН Черкаської обласної державної адміністрації № 413/01 від 20.02.08 року,
відповідно до якої позивачка отримала за 2007 рік 05.04.2007р. (платіжне
доручення № 428) 90 грн. Крім того представник відповідача пояснив, що УПСЗН
Тальнівської райдержадміністрації в разі стягнення сум невиплаченої щорічної
допомоги по оздоровленню не зможе виплатити вказану суму в зв'язку з
відсутністю коштів.
2
Представник Головного УПСЗН Черкаської обласної державної адміністрації
також частково змінений позов не визнав та доповнив, що оскільки Верховна Рада
своїми рішеннями, зокрема Законами України „Про Державний бюджет ” на
відповідні роки призупиняла дію положень соціальних статей щодо відповідних
виплат, то Головне управління не мало права та законних підстав виплачувати
позивачу щорічну допомогу на оздоровлення за вказаний період відповідно до
положень статті 48 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які
постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи ” у встановленому розмірі
відповідно до мінімальної заробітної плати на момент виникнення права на
виплату. Крім того представник відповідача просить застосувати при винесенні
рішення строк, встановлений ст.99 КАС України та відмовити позивачу у
задоволенні її вимог.
Заслухавши сторони вивчивши матеріали справи, дослідивши докази надані по
справі, суд вважає, що частково змінений позов необхідно задовольнити виходячи
з наступного:
Згідно з частиною 2 ст.19 Конституції органи державної влади та органи
місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі,
в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами
України.
У судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_1. дійсно перебуває на обліку в
управління праці та соціального захисту населення як інвалід ІII групи, що
стверджується довідкою до акту огляду МСЕК Серія 5ЧК № 102921 Черкаської
обласної МСЕК №2, яку було видано 12.02.2007 року, посвідченням особи, яка
постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи (категорія 1) НОМЕР_1, виданого
13.03.2007 року та визнається стороною в запереченні наданим до суду
начальником УПСЗН Тальнівської районної державної адміністрації в якому
вказано, що ОСОБА_1. ІНФОРМАЦІЯ_1перебуває на обліку в управлінні праці та
соціального захисту населення Тальнівської районної державної адміністрації з
19.03.2007 року, як потерпіла від аварії на ЧАЕС I категорії, інвалід IIІ
групи. В судовому засіданні встановлено, що допомогу на оздоровлення за 2007
рік позивачка отримала 05.04.2007р. (платіжне доручення №428) в розмірі 90грн.
00коп., що стверджується довідкою центра по нарахуванню та здійсненню
соціальних виплат Головного УПСЗН Черкаської обласної державної адміністрації №
413/01 від 20.02.2008 року. Відповідно до ст.48 Закону України «Про статус і
соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи» від 28 лютого 1991 року №796-XII щорічна допомога інвалідам ІII групи виплачується у розмірі чотирьох мінімальних заробітних плат, розмір
мінімальної заробітної плати визначається на момент виплати. Відповідно до ст.
76. Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік» розмір
мінімальної заробітної плати з 1 квітня 2007 року становить 420 гривень на
місяць. Вказані Закони не містили обмежень щодо застосування ст.48 Закону
України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок
Чорнобильської катастрофи». Виходячи із загальних засад пріоритетності законів
над підзаконними нормативними актами при вирішенні цього спору, застосуванню
підлягає саме ст.48 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян,
які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», а не постанови Кабінету
Міністрів України № 836 та № 562. Виходячи з вищевказаного, розміру мінімальної
заробітної плати встановленої на момент виплати та суми отриманої позивачем, на
користь позивача за 2007 роки підлягає стягненню 1590грн. 00коп. (2007 рік
420х4=1680-90=1590). В зв'язку з тим, що виплата всіх компенсацій та допомоги
здійснюється Головним управлінням праці та соціального захисту населення,
стягнення недоплаченої суми щорічної допомоги на оздоровлення за 2007 роки на
користь позивача провести з Головного УПСЗН Черкаської обласної державної
адміністрації. Про порушення свого права щодо отримання в повному обсязі
щорічної
3
разової грошової допомоги,
позивачка дізналася на початку 2008 року, тому суд у відповідності до
ст.ст.99,100 КАС України вважає, що строк звернення позивачки до суду для
захисту свого права не пропущено.
Відповідно до ст.17 Закону України «Про виконання рішень та застосування
практики Європейського суду з прав людини» від 23.02.2006 року №3477-IV, суди застосовують при
розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права. У рішенні,
ухваленому 30 листопада 2004 року у справі «Бакалов проти України»,
Європейський суд з прав людини вказав, що для держави неприпустимо пояснювати
невиплату боргу браком бюджетних коштів, тому посилання представника
відповідача на відсутність коштів не може бути підставою для відмови в
задоволенні позову.
В рішенні Конституційного Суду України від 20 березня 2002 року №5-рп/2002
вказано, що Конституційний Суд України вважає, що оскільки для значної
кількості громадян України пільги, компенсації і гарантії, право на які
передбачене чинним законодавством, є додатком до основних джерел існування,
необхідною складовою конституційного права на забезпечення життєвого рівня,
який принаймні не може бути нижчим від прожиткового мінімуму, встановленого
законом, то звуження змісту та обсягу цього права шляхом прийняття нових
законів або внесення змін до чинних законів за ст.22 Конституції України не
допускається. Зупинення його дії можливе за умови введення відповідно до пункту
31 частини першої ст.85 та пункту 19 ст.92 Конституції України надзвичайного
стану. Конституційний Суд України вирішив визнати такими, що не відповідають
Конституції України (є неконституційними), положення статті 58 Закону України
«Про Державний бюджет України на 2001 рік» щодо зупинення дії положень
законодавчих актів України в частині надання пільг, компенсацій і гарантій, які
фінансуються з бюджетів усіх рівнів, та положення статті 60 цього Закону в
частині зупинення дії окремих положень Закону України «Про статус і соціальний
захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи,
визначених статтею 24 Закону України «Про Державний бюджет України на 1999
рік».
На підставі Закону України «Про статус і соціальний захист громадян,
які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», Закону України «Про
Державний бюджет України на 2007 рік» та керуючись, ст. ст.
11;71;86;99;100;159;163; КАС України, суд ,-
П О С Т А Н О В И В :
Позов ОСОБА_1до Головного управління праці та соціального захисту населення
Черкаської обласної державної адміністрації, управління праці та соціального
захисту населення Тальнівської районної державної адміністрації, про стягнення
невиплаченої суми щорічної допомоги на оздоровлення задовольнити.
Стягнути з Головного управління праці та соціального захисту населення Черкаської обласної державної адміністрації
на користь ОСОБА_1 1590грн. 00коп.
недоплаченої суми щорічної допомоги на оздоровлення за 2007 роки.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду подається до Київського
апеляційного адміністративного суду через Тальнівський районний суд протягом
десяти днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга на постанову подається
протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження або в
порядку ч.5 ст.186 КАС України.
Головуючий:
О.Л.Фролов
Суд | Тальнівський районний суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 05.11.2008 |
Оприлюднено | 19.09.2009 |
Номер документу | 4643460 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Адміністративне
Тальнівський районний суд Черкаської області
Фролов О.Л.
Адміністративне
Ніжинський міськрайонний суд Чернігівської області
Ковальова Т.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні