ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
21.01.10 Справа №2-а-278/08
(17:40) м. Сімферополь
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі головуючого суд ді Кушнової А.О. , при секретар і МалярК.В., розглянув у відкри тому судовому засіданні адмі ністративну справу за адміні стративним позовом
за позовом Прокурора Цент рального району м. Сімферопо ль в інтересах держави в осо бі Головної державної інспе кції на автомобільному транс порті Територіального упра вління Головної державної ін спекції на автомобільному тр анспорті в АР Крим
до Фізичної особи - підприє мця ОСОБА_1
про стягнення фінансових с анкцій
за участю представників ст орін:
від прокуратури - не з' яв ився;
від позивача - не з' явивс я;
від відповідача - не з' яв ився.
Обставини справи: 7 липня 2008 р оку до Окружного адміністрат ивного суду на підставі ухва ли ГС АР Крим від 27.06.2008 року відп овідно до п. 6 Прикінцевих та П ерехідних положень КАС Украї ни надійшла позовна заява Пр окурора Центрального району м. Сімферополя в інтересах де ржави в особі Головної держа вної інспекції на автомобіль ному транспорті, її структур ного підрозділу Територіаль ного управління Головної дер жавної інспекції на автомобі льному транспорті в АРК до Фі зичної особи - підприємця О СОБА_1, про стягнення фінанс ових санкцій.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 08. 07.08 дана позовна заява була зал ишена без руху на підставі п. 2 ч. 1 ст. 106, ст. 108 КАС України з нада нням прокурору строку до 25.07.08 р оку для усунення недоліків.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 18.07.2008р. відкрито провадження по адміністративній справі, за кінчено підготовче провадже ння та призначене справу до с удового розгляду на 05.08.2008р.
У судовому засіданні 14.10.2008р. П рокурор відділу прокуратури АР Крим Штехбарт Д.В. звер нувся з клопотанням про зупи нення провадження у справі н а підставі п. 4 ч. 2 ст. 156 КАС Укра їни до розгляду Вищим адміні стративним судом України спр ав № 2-а-636/08, № 2-а-643/08, № 2-а-644/08, № 2-а-645/08, № 2 -а-635/08, оскільки розгляд вказан их справ пов' язано з розгля дом справи № 2а-278/08.
Ухвалою від 14.10.2009р. окружний а дміністративний суд АР Крим задовольнив клопотання Прок урора та зупинив провадження по справі до розгляду Вищим а дміністративним судом Украї ни справ № 2а-635/08, № 2а-636/08, № 2а-643/08, № 2а- 644/08, № 2а-645/08.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 0 1.12.2009р. провадження у справі бул о поновлено та призначено ро згляд справи на 21.01.2010р.
До дня розгляду справи від Т ериторіального управління Г оловної державної інспекції на автомобільному транспорт і в АР Крим надійшло поясненн я до позовних вимог, згідно як ого позивач обґрунтовує адмі ністративний позов, посилаюч ись на статті 6, 34, 60 Закону Укра їни «Про автомобільний транс порт», 238, 239, 241 Господарського ко дексу України, 68 Конституції, 71, 72 КАС України.
Також Територіальне управ ління Головної державної інс пекції на автомобільному тра нспорті в АР Крим надало клоп отання про розгляд справи у в ідсутність його представник а.
Прокурор та відповідач явк у свого представника у судов е засідання, що відбулося 21.01.2010р ., не забезпечили, про день і ча с слухання справи повідомлен і належним чином - рекомендов аною кореспонденцією з повід омленням.
Суд вважає за можливе розгл янути справу у відсутності п редставника відповідача, кер уючись ст.128 КАС України, на під ставі наявних доказів.
Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, суд
ВСТАНОВИВ:
Виконавчим комітетом С імферопольської міської рад и АРКрим 16.06.2005р. ОСОБА_1 зареє стрований як фізична особа - підприємець, про що видане св ідоцтво про державну реєстра цію фізичної особи - підпри ємця серії В01 № 197053 (зворотній б ік а.с.10).
Перевіркою додержання вим ог Закону України «Про автом обільний транспорт» № 2344-III від 05.04.2001р. зі змінами та доповненн ями (далі Закон України «Про а втомобільний транспорт») вст ановлено, що територіальним управлінням Головної автомо більної інспекції в АР Крим в ході виконання свої завдань виявлено порушення законода вства з боку фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 при зд ійсненні діяльності з наданн я послуг з регулярних переве зень пасажирів та вантажів.
Судом встановлено, що 26.02.2008р. о 10.20 год. в м. Сімферополі на залі зничному вокзалі з метою пер евірки додержання вимог Зако ну України «Про автомобільни й транспорт» було зупинено т ранспортний засіб марки «IVEKO DAI LY» р/н НОМЕР_1 під керування м водія ОСОБА_3, який працю є у фізичної особи - підприє мця ОСОБА_1, що підтверджу ється відміткою у дорожньому листі № 023623.
За результатами перевірки було складено Акт № 055809 від 26.02.2008р. про проведення перевір ки додержання вимог законода вства про автомобільний тран спорт під час виконання пере везень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом в якому зазначено, що 26.02.2008р. держ авні інспектори Куземенков т а Місниченко, згідно завданн я на перевірку № 067911 від 26.02.2008р., пр овели перевірку транспортно го засобу «IVEKO DAILY 35513», номерний зн ак НОМЕР_1, свідоцтво про р еєстрацію серії АКС № НОМЕ Р_3 від 10.03.2007р., водій ОСОБА_1 (права водія КРА НОМЕР_4 в ід 23.10.1997р.) та встановили поруше ння, відповідальність за які передбачена ст. 60 Закону Укра їни «Про автомобільний транс порт» у частині надання посл уг регулярних перевезень пас ажирів без оформлення докуме нтів, передбачених ст. 39 та ст. 48 Закону України «Про автомоб ільний транспорт», а саме док умента, що засвідчує оплату т ранспортних послуг, договору із замовником (а.с.9).
На підставі Акту № 055809 ві д 26.02.2008р. заступником начальник а Головавтотрансінспекції в АР Крим Сулеймановим Т.Р. була прийнята постанова № 047 092 від 11.03.2008р. про застосування д о фізичної особи - підприєм ця ОСОБА_1, що здійснює під приємницьку діяльність, фіна нсових санкцій в сумі 1700грн., ві дповідно до якої враховуючи те, що водієм ОСОБА_3 26.02.2008р. о .10 год. 20 хв. в м. Сімферополі на з алізничному вокзалі на транс портному засобі марки «IVEKO DAILY 35513 », номерний знак НОМЕР_1, до пущено порушення законодавс тва про автомобільний трансп орт, відповідальність за яке передбачена абз. 3 ч. 1 ст. 60 Зако ну України «Про автомобільни й транспорт», а саме надання п ослуг з нерегулярних перевез ень пасажирів та вантажів бе з оформлення документів, пер елік яких визначений ст. 39 та с т. 48 цього Закону, а саме докуме нта, що засвідчує оплату тран спортних послуг, договору із замовником транспортних пос луг фізичної особи - підпри ємця ОСОБА_1 (а.с.10).
Зазначена постанова не бул а оскаржена відповідачем.
У встановлені законодавст вом строки постанова про зас тосування фінансових санкці й виконана не була.
Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.
Відповідно до п.4 ч.1 ст.17 КАС Ук раїни компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненнями суб' є кта владних повноважень у ви падках, встановлених законом .
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
Згідно із п. 3 Положення про у творення Головної державної інспекції на автомобільному транспорті, затвердженого п остановою Кабінету міністрі в України від 08.09.2004р. № 1190, основн им завданням Головної держав ної інспекції на автомобільн ому транспорті є участь у фор муванні та реалізації держав ної політики у сфері автомоб ільного транспорту загально го користування.
Відповідно до п. 1 Положення про територіальні органи Го ловної державної інспекції н а автомобільному транспорті , затвердженого наказом Міні стерства транспорту та зв' я зку України від 14.12.2005р. № 888 терит оріальні органи Головної дер жавної інспекції на автомобі льному транспорті в областях , Автономній Республіці Крим , містах Києві та Севастополі є територіальними структурн ими підрозділами Головавтот рансінспекції без права юрид ичної особи, утворюються від повідно до Положення про Гол овну державну інспекцію на а втомобільному транспорті, за твердженого постановою Кабі нету Міністрів України від 8 в ересня 2004 року N 1190, мають печатк у зі своїм найменуванням і зо браженням малого Державного Герба України.
Згідно з п.п. 2 п. 4 Положення п ро територіальні органи Голо вної державної інспекції на автомобільному транспорті, з атвердженого наказом Мініст ерства транспорту та зв' язк у України від 14.12.2005р. № 888, основни ми завданнями територіальни х управлінь у відповідному р егіоні є:
1) здійснення відповідно до законодавства державного на гляду за дотриманням правил безпечного функціонування а втомобільного транспорту за гального користування;
2) здійснення державного кон тролю за дотриманням суб'єкт ами господарювання усіх форм власності нормативно-правов их актів, стандартів і норм пе ревезення вантажів і пасажир ів автомобільним транспорто м загального користування;
3) забезпечення дотримання в имог законодавства у сфері л іцензування в автомобільном у транспорті загального кори стування.
Таким чином, судом встановл ено, що Головна Державна інсп екція на автомобільному тран спорті, реалізуючи свої завд ання та функції у відносинах з фізичними та юридичними ос обами, є органом виконавчої в лади та, відповідно, суб' єкт ом владних повноважень.
Відповідно до ст. 39 Закону Ук раїни «Про автомобільний тра нспорт» автомобільні переві зники, водії, пасажири повинн і мати і пред'являти особам, як і уповноважені здійснювати к онтроль на автомобільному тр анспорті та у сфері безпеки д орожнього руху, документи, на підставі яких виконуються п асажирські перевезення, так документами для нерегулярни х пасажирських перевезень є:
для автомобільного переві зника - ліцензія, документ, що засвідчує використання авто буса на законних підставах, і нші документи, передбачені з аконодавством України;
для водія автобуса - посвідч ення водія відповідної катег орії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцен зійна картка, дорожній лист, д оговір із замовником транспо ртних послуг, документ, що зас відчує оплату транспортних п ослуг, інші документи, передб ачені законодавством Україн и.
Статтею 34 Закону України «П ро автомобільний транспорт» передбачено, що автомобільн ий перевізник повинен:
виконувати вимоги цього За кону та інших законодавчих і нормативно-правових актів У країни у сфері перевезення п асажирів та/чи вантажів;
утримувати транспортні за соби в належному технічному і санітарному стані та забез печувати їх зберігання відпо відно до вимог статті 21 цього Закону;
забезпечувати контроль те хнічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут;
забезпечувати проведення медичного контролю стану здо ров'я водіїв;
організувати проведення п еріодичного навчання водіїв методам надання першої меди чної допомоги потерпілим від дорожньо-транспортних приго д;
забезпечувати умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства;
забезпечувати проведення стажування та інструктажу во діїв у порядку, визначеному ц ентральним органом виконавч ої влади з питань автомобіль ного транспорту;
забезпечувати безпеку дор ожнього руху;
забезпечувати водіїв відп овідною документацією на пер евезення пасажирів.
Автомобільні перевізники з кількістю транспортних зас обів десять і більше зобов'яз ані організовувати підвищен ня кваліфікації керівників і спеціалістів автомобільног о транспорту, діяльність яки х пов'язана з наданням послуг автомобільного транспорту, у термін один раз на п'ять рокі в, а з питань безпеки перевезе нь, охорони праці та пожежної безпеки - у термін один раз на три роки в порядку, який визна чає центральний орган викона вчої влади з питань автомобі льного транспорту.
Згідно зі ст. 48 Закону Україн и «Про автомобільний транспо рт» автомобільні перевізник и, водії повинні мати і пред'яв ляти особам, які уповноважен і здійснювати контроль на ав томобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього ру ху, документи, на підставі яки х виконують вантажні перевез ення.
Частиною 1 статті 60 Закону Ук раїни «Про автомобільний тра нспорт» передбачено, що за по рушення законодавства про ав томобільний транспорт до авт омобільних перевізників зас тосовуються санкції, зокрема , за надання послуг з перевезе нь пасажирів та вантажів без оформлення документів, пере лік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у роз мірі ста неоподатковуваних м інімумів доходів громадян.
Відповідно до статті 238 Госп одарського кодексу України з а порушення встановлених зак онодавчими актами правил зді йснення господарської діяль ності до суб'єктів господарю вання можуть бути застосован і уповноваженими органами де ржавної влади або органами м ісцевого самоврядування адм іністративно-господарські с анкції, тобто заходи організ аційно-правового або майново го характеру, спрямовані на п рипинення правопорушення су б'єкта господарювання та лік відацію його наслідків.
Види адміністративно-госп одарських санкцій, умови та п орядок їх застосування визна чаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами. Адмін істративно-господарські сан кції можуть бути встановлені виключно законами.
Статтею 239 Господарського к одексу України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядув ання відповідно до своїх пов новажень та у порядку, встано вленому законом, можуть заст осовувати до суб'єктів госпо дарювання зокрема такі адмін істративно-господарські сан кції: адміністративно-господ арський штраф.
Згідно зі ст. 241 Господарсько го кодексу України адміністр ативно-господарський штраф - це грошова сума, що сплачуєть ся суб'єктом господарювання до відповідного бюджету у ра зі порушення ним встановлени х правил здійснення господар ської діяльності.
Перелік порушень, за які з с уб'єкта господарювання стягу ється штраф, розмір і порядок його стягнення визначаються законами, що регулюють подат кові та інші відносини, в яких допущено правопорушення.
Адміністративно-господарс ький штраф може застосовуват ися у визначених законом вип адках одночасно з іншими адм іністративно-господарським и санкціями, передбаченими с таттею 239 цього Кодексу.
Таким чином, судом встановл ено, що територіальним управ лінням Головної державної ін спекції на автомобільному тр анспорті в АР Крим правомірн о застосовані до фізичної ос оби - підприємця ОСОБА_1 фінансові санкції у розмірі 1700грн. за надання послуг з нере гулярних перевезень пасажир ів та вантажів без оформленн я документів, перелік яких ви значений ст. 39 та ст. 48 цього Зак ону, а саме документа, що засві дчує оплату транспортних пос луг, договору із замовником т ранспортних послуг.
Відповідно до частини 3 стат ті 42 Закону України «Про автом обільний транспорт» договір про нерегулярні пасажирські перевезення автобусом уклад ається між замовником трансп ортних послуг та автомобільн им перевізником і вважається укладеним з моменту його під писання сторонами.
Згідно з п.п. 2.2.1 п 2.2 частини 2 Ре єстру № 614/13881 від 12.06.2007р., затвердж еного наказом Міністерства т ранспорту та зв' язку Україн и № 45/167 від 25.05.2007р. «Про Основні ви моги щодо забезпечення безпе чного перевезення пасажирів під час здійснення нерегуля рних пасажирських перевезен ь» для здійснення нерегулярн их пасажирських перевезень а втомобільний перевізник пов инен мати ліцензію на здійсн ення господарської діяльнос ті з надання послуг з перевез ення пасажирів і вантажів ав томобільним транспортом заг ального користування (крім н адання послуг з перевезення пасажирів та їх багажу на так сі) або ліцензію на здійсненн я господарської діяльності з надання послуг з перевезенн я пасажирів і вантажів автом обільним транспортом відпов ідно до видів робіт, визначен их Законом України «Про авто мобільний транспорт», ліценз ійні картки на кожний автобу с та зобов'язаний укласти з юр идичною або фізичною особою - замовником транспортних по слуг письмовий договір про т акі перевезення.
Пунктом 2.3 частини 2 Реєстру № 614/13881 від 12.06.2007р. передбачено, що п исьмовий договір, укладений між замовником транспортних послуг та автомобільним пер евізником на кожну окрему по слугу з нерегулярних пасажир ських перевезень автобусом(а ми), обов'язково повинен відпо відати вимогам цивільного за конодавства та обумовлювати дату, час перевезення, маршру т руху, марку автобуса(ів) та й ого (їх) реєстраційний(і) номер (и).
Згідно з п. 2.5 частини 2 Реєстр у № 614/13881 від 12.06.2007р. водії, які допу скаються до здійснення нерег улярних пасажирських переве зень, повинні відповідати ви могам пунктів 2.3.1 та 2.3.2 Ліцензій них умов, дотримуватись Прав ил дорожнього руху, затвердж ених постановою Кабінету Мін істрів України від 10.10.2001 N 1306, Прав ил надання послуг та зобов'яз ані мати:
національне посвідчення в одія на право керування авто мобільними транспортними за собами категорії «D» і талон д о нього;
копію договору обов'язково го особистого страхування ві д нещасних випадків на транс порті;
копію договору або поліс (се ртифікат) обов'язкового стра хування цивільно-правової ві дповідальності власників на земних транспортних засобів ;
свідоцтво про реєстрацію а втобуса або тимчасовий реєст раційний талон;
ліцензійну картку на автоб ус;
дорожній лист з проставлен ими відмітками про проходжен ня передрейсового медичного огляду водія(їв), передрейсов ої перевірки технічного стан у автобуса та інструктажу з б езпеки дорожнього руху, а так ож відміткою Державтоінспек ції МВС;
копію договору на здійснен ня нерегулярних пасажирськи х перевезень;
копію документа, що засвідч ує оплату транспортних послу г.
Частиною 3 Реєстру № 614/13881 від 12.06.2007р. передбачено, що контроль за виконанням автомобільним и перевізниками і водіями ци х Основних вимог здійснюєтьс я посадовими особами територ іальних управлінь Головавто трансінспекції шляхом прове дення планових, позапланових та рейдових перевірок у взає модії з працівниками територ іальних підрозділів Державт оінспекції МВС.
Приймаючи до уваги, що відпо відачем у порядку ст. 71 КАС Укр аїни не було надано жодного д оказу на підтвердження того, що рішення про застосування адміністративно - господар ських санкцій прийнято з пор ушенням вимог чинного законо давства, суд приходить до вис новку, що позивач правомірно звернувся до суду з позовом п ро стягнення з відповідача 1700 ,00грн. заборгованості.
Враховуючи викладене вище , суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у по вному обсязі.
В судовому засіданні оголо шено вступну та резолютивну частину постанови.
Постанову у повному обсязі складено 25.01.2010р.
Керуючись ст. ст. 160-163 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити повн істю.
2.Стягнути з фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 (АД РЕСА_1; ідентифікаційний но мер НОМЕР_2, банківські ра хунки не відомі) до Державног о бюджету України фінансові санкції у сумі 1700,00грн. на підст аві постанови № 047092 від 11.03.2008р. (р /р 31112106700002 в УДК у м. Сімферополі Г У ДКУ, МФО 823026, код бюджетної кла сифікації доходів 21081100 «Адміні стративні штрафи і інші санк ції».
3.Після набрання постановою законної сили за заявою пози вача видати виконавчий лист .
У разі неподання заяви про а пеляційне оскарження, постан ова набирає законної сили че рез 10 днів з дня її проголошен ня, а в разі складення постано ви у повному обсязі відповід но до статті 160 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни - з дня складення в повном у обсязі.
Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання о собою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апел яційне оскарження.
Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.
Постанова може бути оскарж ена в порядку і строки передб ачені ст. 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.
Суддя підпис Кушнова А.О.
25.01.2010р.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 21.01.2010 |
Оприлюднено | 07.05.2010 |
Номер документу | 7755896 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Адміністративне
Ніжинський міськрайонний суд Чернігівської області
Ковальова Т.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні