Постанова
від 18.02.2010 по справі 2а-54/10/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 лютого 2010 року справа № 2а-54/10/2370

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Мишенка В.В.,

при секретарі Дубовій Ю.С.,

за участю: представника позивача ОСОБА_1 - за довіреністю, представників відповідача ОСОБА_2 - за довіреністю, ОСОБА_3 - на підставі прав за посадою, розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом державної інспекції з контролю за цінами в Черкаській області до комунального підприємства «Драбівське виробниче управління житлово-комунального господарства» про стягнення економічних санкцій,

ВСТАНОВИВ:

Державна інспекція з контролю за цінами в Черкаській області (далі-позивач) звернулась до Черкаського окружного адміністративного суду з позовом до комунального підприємства «Драбівське виробниче управління житлово-комунального господарства» (далі-відповідач) про стягнення економічних санкцій на загальну суму 6554 грн. 25 коп. Крім того, позивач звернувся до суду з клопотанням про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову по даній справі, а саме про накладення арешту на майно та розрахункові рахунки відповідача. Ухвалою суду від 05.02.2010 року відмовлено у задоволенні вказаного клопотання.

Свій позов позивач обґрунтовує тим, що в листопаді 2009 року державною інспекцією з контролю за цінами в Черкаській області проведена перевірка комунального підприємства «Драбівське виробниче управління житлово-комунального господарства» з питань дотримання порядку формування, встановлення та застосування тарифів на житлово-комунальні послуги з водопостачання та водовідведення, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про благоустрій населених пунктів» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення» № 959 від 12.07.2006 року.

Даною перевіркою встановлено, що комунальним підприємством «Драбівське виробниче управління житлово-комунального господарства» в період з 01.05.2009 року по 31.10.2009 року при формуванні тарифу на водопостачання для бюджетних установ був застосований рівень рентабельності в розмірі 25 %, що є порушенням п. 21 Порядку формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 959 від 12.07.2006 року. Внаслідок чого, за період з 01.05.2009 року по 31.10.2009 року комунальним підприємством «Драбівське виробниче управління житлово-комунального господарства» отримано необґрунтованої виручки на загальну суму 2184 грн. 75 коп., що підтверджується розрахунком суми необґрунтовано отриманої виручки від 24.11.2009 року. За результатами вказаної перевірки складено акт № 2659 від 24.11.2009 року. На підставі вказаного акту позивачем винесено рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін № 204 від 25.11.2009 року на загальну суму 6554 грн. 25 коп., в тому числі штраф в сумі 4369 грн. 50 коп.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив задовольнити їх повністю.

Представник відповідача проти заявлених вимог заперечував з мотивів того, що комунальним підприємством «Драбівське виробниче управління житлово-комунального господарства» в період з 01.05.2009 року по 31.10.2009 року при формуванні тарифу на водопостачання для бюджетних установ був застосований рівень рентабельності в розмірі 25 %, а саме в розмірі 4 грн. 09 коп. за м 3 води, згідно рішення Драбівської селищної ради Черкаської області № 30-3/V від 29.04.2009 року та у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення» № 959 від 12.07.2006 року. Постанова Кабінету Міністрів України № 400 від 02.04.2009 року «Про внесення змін до Порядку формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення», якою для бюджетних установ визначено рівень рентабельності в розмірі 15 %, набрала чинності лише 15.05.2009 року, тобто після прийняття Драбівською селищною радою Черкаської області рішення «Про затвердження тарифів на послуги з водопостачання, що надаються КП «Драбівське ВУЖКГ» № 30-3/V від 29.04.2009 року, а тому вказана постанова Кабінету Міністрів України не може бути застосована до даних спірних правовідносин. Також представники відповідача заперечували позовні вимоги з мотивів того, що відповідачем 20.11.2009 року видано наказ № 36-А «Про приведення тарифів на водопостачання для бюджетних організацій та установ до норм згідно постанови Кабінету Міністрів України № 400 від 02.04.2009 року «Про внесення змін до Порядку формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення» в частині формування рівня рентабельності для різних категорій споживачів. Відповідно до якого, відповідачем переформовані затверджені тарифи на централізоване водопостачання для бюджетних організацій і установ з рівнем рентабельності не вище 15 % та переоформлено рахунки за спожиту воду бюджетним організаціям з травня по листопад 2009 року відповідно до змін в чинному законодавстві. В зв'язку з тим, що вказаним наказом усунено недоліки виявлені в ході перевірки то відсутні підстави для застосування до відповідача економічних санкцій.

Вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, судом встановлене наступне.

Відповідач зареєстрований як юридична особа Драбівською районною державною адміністрацією Черкаської області 22.12.2000 року за № 10021200000000436, ідентифікаційний код 03357056.

В період з 13.11.2009 року по 24.11.2009 року на підставі посвідчення № 2659 від 19.10.2009 р., на виконання наказу № 339-п від 17.07.2009 р. та відповідно плану роботи на ІV квартал 2009 року, головним державним інспектором державної інспекції з контролю за цінами в Черкаській області ОСОБА_4 проведена перевірка комунального підприємства «Драбівське виробниче управління житлово-комунального господарства» з питань дотримання порядку формування, встановлення та застосування тарифів на житлово-комунальні послуги з водопостачання та водовідведення, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про благоустрій населених пунктів» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення» № 959 від 12.07.2006 року.

Даною перевіркою встановлено, що комунальним підприємством «Драбівське виробниче управління житлово-комунального господарства» в порушення постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення» № 959 від 12.07.2006 року, в редакції постанови Кабінету Міністрів України № 400 від 02.04.2009 року, де зазначено, що рівень рентабельності не повинен перевищувати в цілому по підприємству 12 %, а для категорії споживачів - бюджетних установ та інших споживачів - не перевищувати 15 % та 50 % відповідно, в період з 01.05.2009 року по 31.10.2009 року при формуванні тарифу на водопостачання для бюджетних установ був застосований рівень рентабельності в розмірі 25 %.

Так, тариф для розрахунків за водопостачання з бюджетними установами при граничному рівні рентабельності 15 % для комунального підприємства «Драбівське виробниче управління житлово-комунального господарства» становить 3 грн. 77 коп. за м 3 води. Вказаний тариф для розрахунку з бюджетними установами у травні 2009 року повинен становити 3 грн. 91 коп. за м 3 води, де 4 грн. 09 коп. за м 3 води - тариф для застосування підприємством з 01.05. 2009 року по 14.05.2009 року та 3 грн. 77 коп. за м 3 води - тариф для застосування підприємством з 15.05.2009 року по 31.05.2009 року. Для розрахунків за надані послуги по водопостачанню з бюджетними організаціями за травень 2009 року відповідач застосував тариф 4 грн. 09 коп. за м 3 води замість середнього тарифу за травень 2009 року в розмірі 3 грн. 91 коп. за м 3 води, різниця становить 0 грн. 18 коп., всього бюджетним установам за травень реалізовано 854, 81 м 3 води, таким чином необґрунтовано отримана виручка за вказаний період становить 153 грн. 87 коп. За період з 01.06.2009 року по 31.10.2009 року для розрахунків з бюджетними установами за послуги по водопостачанню відповідач застосував тариф 4 грн. 09 коп. за м 3 води замість встановленого відповідно до законодавства України тарифу в розмірі 3 грн. 77 коп. за м 3 води, різниця становить 0 грн. 32 коп., всього бюджетним установам за вказаний період реалізовано 6346, 49 м 3 води, таким чином необґрунтовано отримана виручка за вказаний період становить 2030 грн. 88 коп.

Внаслідок чого, за період з 01.05.2009 року по 31.10.2009 року комунальним підприємством «Драбівське виробниче управління житлово-комунального господарства» отримано необґрунтованої виручки на загальну суму 2184 грн. 75 коп., що підтверджується розрахунком суми необґрунтовано отриманої виручки від 24.11.2009 року. За результатами вказаної перевірки складено акт № 2659 від 24.11.2009 року. На підставі вказаного акту позивачем винесено рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін № 204 від 25.11.2009 року на загальну суму 6554 грн. 25 коп., в тому числі штраф в сумі 4369 грн. 50 коп.

Твердження відповідача стосовно того, що постанова Кабінету Міністрів України № 400 від 02.04.2009 року «Про внесення змін до Порядку формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення», якою для бюджетних установ визначено рівень рентабельності в розмірі 15 %, набрала чинності лише 15.05.2009 року і відповідно тому при формуванні тарифу на водопостачання для бюджетних установ ним правомірно був застосований рівень рентабельності в розмірі 25 %, а саме в розмірі 4 грн. 09 коп. за м 3 води, суд розцінює критично, так як тариф на водопостачання для бюджетних установ в розмірі 3 грн. 77 коп. за м 3 води був застосований перевіряючими, при встановлені факту правопорушення та визначенні розміру економічних санкцій, саме з 15.05.2009 року.

Крім того, відповідно до п. 18 Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій, яка затверджена наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України № 298/519 від 03.12. 2001 року (далі - Інструкція № 298/519 від 03.12.2001 року) факти завищення цін і тарифів суб'єктами господарювання, які встановлені самостійно, у разі повернення суб'єктами господарювання суми необґрунтовано отриманої виручки споживачам або перерахування її в дохід відповідного бюджету до початку перевірки, як порушення державної дисципліни цін, не розглядаються, при цьому початком перевірки вважається дата, яка зазначена в акті. Таким чином, факт видачі наказу № 36-А 20.11.2009 року «Про приведення тарифів на водопостачання для бюджетних організацій та установ до норм згідно постанови Кабінету Міністрів України № 400 від 02.04.2009 року «Про внесення змін до Порядку формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення» в частині формування рівня рентабельності для різних категорій споживачів, не звільняє відповідача від відповідальності за порушення державної дисципліни цін, так як перевірка відповідача була розпочата 13.11.2009 року, що підтверджується актом № 2659 від 24.11.2009 року.

Відповідно до Інструкції № 298/519 від 03.12. 2001 року, вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки підлягає вилученню в дохід відповідного бюджету, крім того стягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки.

Стаття 4 Закону України «Про ціни і ціноутворення» № 507-XII від 03.12.1990 року (далі - Закон України № 507-XII від 03.12.1990 року) визначає повноваження Кабінету Міністрів України в галузі ціноутворення: забезпечує здійснення в республіці державної політики цін; визначає перелік продукції, товарів і послуг, державні фіксовані та регульовані ціни і тарифи на які затверджуються відповідними органами державного управління, крім сфери телекомунікацій; визначає повноваження органів державного управління в галузі встановлення і застосування цін (тарифів), а також по контролю за цінами (тарифами).

Статтею 8 вказаного Закону України № 507-XII від 03.12.1990 року передбачено державне регулювання цін і тарифів та зазначено, що воно здійснюється шляхом встановлення: державних фіксованих цін (тарифів); граничних рівнів цін (тарифів) або граничних відхилень від державних фіксованих цін і тарифів.

Стаття 13 Закону України № 507-XII від 03.12.1990 року встановлює, що державний контроль за цінами здійснюється при встановленні і застосуванні державних фіксованих та регульованих цін і тарифів. При цьому контролюється правомірність їх застосування та додержання вимог законодавства про захист економічної конкуренції. Контроль за додержанням державної дисципліни цін здійснюється органами, на які ці функції покладено Урядом України. Вказані органи здійснюють контроль у взаємодії з профспілками, спілками споживачів та іншими громадськими організаціями. Державні органи, що здійснюють контроль за цінами, та їх посадові особи мають права, виконують обов'язки і несуть відповідальність, передбачені Законом України «Про державну податкову службу в Україні», крім повноважень, передбачених пунктами 6 - 9 статті 11 вказаного Закону. Господарські суб'єкти повинні в установленому порядку подавати необхідну інформацію для здійснення контролю за правильністю встановлення і застосування цін.

Стаття 14 Закону України № 507-XII від 03.12.1990 року визначає відповідальність за порушення державної дисципліни цін, а саме передбачає, що вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки. Вказані суми списуються з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду.

Основним завданням Державної інспекції з контролю за цінами відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №1819 від 13.12.2000 року є організація та здійснення відповідно до законодавства функцій з контролю та нагляду за дотриманням центральними та місцевими органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, суб'єктами господарювання вимог щодо формування, встановлення та застосування цін (тарифів).

У межах своєї компетенції Державна інспекція з контролю за цінами здійснює перевірки додержання порядку формування, встановлення і застосування цін і тарифів, а також їх економічного обґрунтування.

Згідно п. 5 ч. 5 постанови Кабінету Міністрів України № 1819 від 13.12.2000 року Державна інспекція з контролю за цінами приймає відповідно до законодавства рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення порядку формування, встановлення та застосування цін.

Згідно п. 12 ч. 5 постанови Кабінету Міністрів України № 1819 від 13.12.2000 року Державна інспекція з контролю за цінами має право звертатися до суду з позовами про стягнення до бюджету сум у разі застосування відповідних адміністративно-господарських санкцій, зобов'язання вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Враховуючи, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. Суд прийшов до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які частково підтверджуються достатніми доказами, та свідчать про часткову обґрунтованість позовних вимог.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення.

Керуючись ст.ст. 11, 14, 70, 71, 89, 94, 105, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов державної інспекції з контролю за цінами в Черкаській області до комунального підприємства «Драбівське виробниче управління житлово-комунального господарства» задовольнити повністю.

Стягнути з комунального підприємства «Драбівське виробниче управління житлово-комунального господарства»: 19800, Черкаська обл. смт. Драбів, вул. Леніна, 99 (ідентифікаційний код 03357056) на користь державного бюджету через державну інспекцію з контролю за цінами в Черкаській області: 18000, м. Черкаси, вул. Смілянська, 131 (код ЄДРПОУ 22791597) економічні санкції на загальну суму 6554 (шість тисяч п'ятсот п'ятдесят чотири) грн. 25 коп.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд шляхом подання заяви про апеляційне оскарження протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя В.В. Мишенко

Повний текст постанови виготовлений 23 лютого 2010 року.

Дата ухвалення рішення18.02.2010
Оприлюднено11.08.2015
Номер документу47997608
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-54/10/2370

Ухвала від 26.01.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Мишенко

Постанова від 18.02.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Мишенко

Ухвала від 05.02.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Мишенко

Ухвала від 07.10.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко В. В.

Ухвала від 26.05.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко В. В.

Ухвала від 07.10.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко В. В.

Постанова від 18.02.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Мишенко Володимир Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні