Постанова
від 18.02.2010 по справі 2а-54/10/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

Іменем України

18 лютого 2010 року Справа № 2а-54/10/2370

Черкаський окружний адмін істративний суд у складі:

головуючого судді Мишенка В.В.,

при секретарі Дубовій Ю.С.,

за участю: представника по зивача Лобунця А.В. - за до віреністю, представників від повідача Овчаренко О.Ф. - з а довіреністю, Полішкевича В.А. - на підставі прав за пос адою, розглянувши у відкрито му судовому засіданні в м. Че ркаси адміністративну справ у за позовом державної інспе кції з контролю за цінами в Че ркаській області до комуналь ного підприємства «Драбівсь ке виробниче управління житл ово-комунального господарст ва» про стягнення економічн их санкцій,

ВСТАНОВИВ:

Державна інспекція з конт ролю за цінами в Черкаській о бласті (далі-позивач) звернул ась до Черкаського окружног о адміністративного суду з п озовом до комунального підпр иємства «Драбівське виробни че управління житлово-комуна льного господарства» (далі-в ідповідач) про стягнення еко номічних санкцій на загальну суму 6554 грн. 25 коп. Крім того, поз ивач звернувся до суду з клоп отанням про вжиття заходів з абезпечення адміністративн ого позову по даній справі, а с аме про накладення арешту на майно та розрахункові рахун ки відповідача. Ухвалою суду від 05.02.2010 року відмовлено у зад оволенні вказаного клопотан ня.

Свій позов позивач обґрунт овує тим, що в листопаді 2009 року державною інспекцією з конт ролю за цінами в Черкаській о бласті проведена перевірка к омунального підприємства «Д рабівське виробниче управлі ння житлово-комунального гос подарства» з питань дотриман ня порядку формування, встан овлення та застосування тари фів на житлово-комунальні по слуги з водопостачання та во довідведення, Закону України «Про місцеве самоврядуванн я в Україні», Закону України « Про благоустрій населених пу нктів» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затв ердження Порядку формування тарифів на послуги з централ ізованого водопостачання та водовідведення» № 959 від 12.07.2006 ро ку.

Даною перевіркою встановл ено, що комунальним підприєм ством «Драбівське виробниче управління житлово-комуналь ного господарства» в період з 01.05.2009 року по 31.10.2009 року при форм уванні тарифу на водопостача ння для бюджетних установ бу в застосований рівень рентаб ельності в розмірі 25 %, що є пору шенням п. 21 Порядку формуванн я тарифів на послуги з центра лізованого водопостачання т а водовідведення затверджен ого постановою Кабінету Міні стрів України № 959 від 12.07.2006 року . Внаслідок чого, за період з 01.0 5.2009 року по 31.10.2009 року комунальни м підприємством «Драбівське виробниче управління житлов о-комунального господарства » отримано необґрунтованої в иручки на загальну суму 2184 грн . 75 коп., що підтверджується роз рахунком суми необґрунтован о отриманої виручки від 24.11.2009 ро ку. За результатами вказаної перевірки складено акт № 2659 ві д 24.11.2009 року. На підставі вказан ого акту позивачем винесено рішення про застосування еко номічних санкцій за порушенн я державної дисципліни цін № 204 від 25.11.2009 року на загальну сум у 6554 грн. 25 коп., в тому числі штра ф в сумі 4369 грн. 50 коп.

У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги та просив задов ольнити їх повністю.

Представник відповідача проти заявлених вимог запер ечував з мотивів того, що кому нальним підприємством «Драб івське виробниче управління житлово-комунального господ арства» в період з 01.05.2009 року по 31.10.2009 року при формуванні тари фу на водопостачання для бюд жетних установ був застосова ний рівень рентабельності в розмірі 25 %, а саме в розмірі 4 гр н. 09 коп. за м 3 води, згідно рішен ня Драбівської селищної ради Черкаської області № 30-3/V від 29.0 4.2009 року та у відповідності до постанови Кабінету Міністрі в України «Про затвердження Порядку формування тарифів н а послуги з централізованого водопостачання та водовідве дення» № 959 від 12.07.2006 року. Постан ова Кабінету Міністрів Украї ни № 400 від 02.04.2009 року «Про внесен ня змін до Порядку формуванн я тарифів на послуги з центра лізованого водопостачання т а водовідведення», якою для б юджетних установ визначено р івень рентабельності в розмі рі 15 %, набрала чинності лише 15.05. 2009 року, тобто після прийняття Драбівською селищною радою Черкаської області рішення « Про затвердження тарифів на послуги з водопостачання, що надаються КП «Драбівське ВУ ЖКГ» № 30-3/V від 29.04.2009 року, а тому вк азана постанова Кабінету Мін істрів України не може бути з астосована до даних спірних правовідносин. Також предста вники відповідача заперечув али позовні вимоги з мотивів того, що відповідачем 20.11.2009 рок у видано наказ № 36-А «Про приве дення тарифів на водопостача ння для бюджетних організаці й та установ до норм згідно по станови Кабінету Міністрів У країни № 400 від 02.04.2009 року «Про вн есення змін до Порядку форму вання тарифів на послуги з це нтралізованого водопостача ння та водовідведення» в час тині формування рівня рентаб ельності для різних категорі й споживачів. Відповідно до я кого, відповідачем переформо вані затверджені тарифи на ц ентралізоване водопостачан ня для бюджетних організацій і установ з рівнем рентабель ності не вище 15 % та переоформл ено рахунки за спожиту воду б юджетним організаціям з тра вня по листопад 2009 року відпов ідно до змін в чинному законо давстві. В зв' язку з тим, що в казаним наказом усунено недо ліки виявлені в ході перевір ки то відсутні підстави для з астосування до відповідача е кономічних санкцій.

Вислухавши пояснення стор ін, дослідивши матеріали спр ави, судом встановлене насту пне.

Відповідач зареєстрований як юридична особа Драбівськ ою районною державною адміні страцією Черкаської області 22.12.2000 року за № 10021200000000436, ідентифіка ційний код 03357056.

В період з 13.11.2009 року по 24.11.2009 рок у на підставі посвідчення № 265 9 від 19.10.2009 р., на виконання наказу № 339-п від 17.07.2009 р. та відповідно пл ану роботи на ІV квартал 2009 року , головним державним інспект ором державної інспекції з к онтролю за цінами в Черкаськ ій області Дружиніною О.М. проведена перевірка комуна льного підприємства «Драбів ське виробниче управління жи тлово-комунального господар ства» з питань дотримання по рядку формування, встановлен ня та застосування тарифів н а житлово-комунальні послуги з водопостачання та водовід ведення, Закону України «Про місцеве самоврядування в Ук раїні», Закону України «Про б лагоустрій населених пункті в» та постанови Кабінету Мін істрів України «Про затвердж ення Порядку формування тари фів на послуги з централізов аного водопостачання та водо відведення» № 959 від 12.07.2006 року.

Даною перевіркою встановл ено, що комунальним підприєм ством «Драбівське виробниче управління житлово-комуналь ного господарства» в порушен ня постанови Кабінету Мініст рів України «Про затвердженн я Порядку формування тарифів на послуги з централізовано го водопостачання та водовід ведення» № 959 від 12.07.2006 року, в ред акції постанови Кабінету Мін істрів України № 400 від 02.04.2009 рок у, де зазначено, що рівень рент абельності не повинен переви щувати в цілому по підприємс тву 12 %, а для категорії спожива чів - бюджетних установ та і нших споживачів - не переви щувати 15 % та 50 % відповідно, в пер іод з 01.05.2009 року по 31.10.2009 року при ф ормуванні тарифу на водопост ачання для бюджетних установ був застосований рівень рен табельності в розмірі 25 %.

Так, тариф для розрахунків з а водопостачання з бюджетним и установами при граничному рівні рентабельності 15 % для к омунального підприємства «Д рабівське виробниче управлі ння житлово-комунального гос подарства» становить 3 грн. 77 к оп. за м 3 води. Вказаний тариф д ля розрахунку з бюджетними у становами у травні 2009 року пов инен становити 3 грн. 91 коп. за м 3 води, де 4 грн. 09 коп. за м 3 води - тариф для застосування підп риємством з 01.05. 2009 року по 14.05.2009 рок у та 3 грн. 77 коп. за м 3 води - тар иф для застосування підприєм ством з 15.05.2009 року по 31.05.2009 року. Дл я розрахунків за надані посл уги по водопостачанню з бюдж етними організаціями за трав ень 2009 року відповідач застос ував тариф 4 грн. 09 коп. за м 3 води замість середнього тарифу з а травень 2009 року в розмірі 3 гр н. 91 коп. за м 3 води, різниця стан овить 0 грн. 18 коп., всього бюдже тним установам за травень ре алізовано 854, 81 м 3 води, таким чи ном необґрунтовано отримана виручка за вказаний період с тановить 153 грн. 87 коп. За період з 01.06.2009 року по 31.10.2009 року для розр ахунків з бюджетними устано вами за послуги по водопоста чанню відповідач застосував тариф 4 грн. 09 коп. за м 3 води зам ість встановленого відповід но до законодавства України тарифу в розмірі 3 грн. 77 коп. за м 3 води, різниця становить 0 гр н. 32 коп., всього бюджетним уста новам за вказаний період реа лізовано 6346, 49 м 3 води, таким чин ом необґрунтовано отримана в иручка за вказаний період ст ановить 2030 грн. 88 коп.

Внаслідок чого, за період з 01.05.2009 року по 31.10.2009 року комунальн им підприємством «Драбівськ е виробниче управління житло во-комунального господарств а» отримано необґрунтованої виручки на загальну суму 2184 гр н. 75 коп., що підтверджується ро зрахунком суми необґрунтова но отриманої виручки від 24.11.2009 р оку. За результатами вказано ї перевірки складено акт № 2659 в ід 24.11.2009 року. На підставі вказа ного акту позивачем винесено рішення про застосування ек ономічних санкцій за порушен ня державної дисципліни цін № 204 від 25.11.2009 року на загальну су му 6554 грн. 25 коп., в тому числі штр аф в сумі 4369 грн. 50 коп.

Твердження відповідача ст осовно того, що постанова Каб інету Міністрів України № 400 в ід 02.04.2009 року «Про внесення змін до Порядку формування тариф ів на послуги з централізова ного водопостачання та водов ідведення», якою для бюджетн их установ визначено рівень рентабельності в розмірі 15 %, н абрала чинності лише 15.05.2009 року і відповідно тому при формув анні тарифу на водопостачанн я для бюджетних установ ним п равомірно був застосований р івень рентабельності в розмі рі 25 %, а саме в розмірі 4 грн. 09 коп . за м 3 води, суд розцінює крити чно, так як тариф на водопост ачання для бюджетних установ в розмірі 3 грн. 77 коп. за м 3 води був застосований перевіряюч ими, при встановлені факту пр авопорушення та визначенні р озміру економічних санкцій, саме з 15.05.2009 року.

Крім того, відповідно до п. 18 Інструкції про порядок заст осування економічних та фіна нсових (штрафних) санкцій, як а затверджена наказом Мініст ерства економіки та з питань європейської інтеграції Укр аїни, Міністерства фінансів України № 298/519 від 03.12. 2001 року (далі - Інструкція № 298/519 від 03.12.2001 рок у) факти завищення цін і тариф ів суб' єктами господарюван ня, які встановлені самостій но, у разі повернення суб' єк тами господарювання суми нео бґрунтовано отриманої вируч ки споживачам або перерахува ння її в дохід відповідного б юджету до початку перевірки, як порушення державної дисц ипліни цін, не розглядаються , при цьому початком перевірк и вважається дата, яка зазнач ена в акті. Таким чином, факт в идачі наказу № 36-А 20.11.2009 року «Про приведення тарифів на водоп остачання для бюджетних орга нізацій та установ до норм зг ідно постанови Кабінету Міні стрів України № 400 від 02.04.2009 року «Про внесення змін до Порядк у формування тарифів на посл уги з централізованого водоп остачання та водовідведення » в частині формування рівня рентабельності для різних к атегорій споживачів, не звіл ьняє відповідача від відпові дальності за порушення держа вної дисципліни цін, так як пе ревірка відповідача була роз почата 13.11.2009 року, що підтверджу ється актом № 2659 від 24.11.2009 року.

Відповідно до Інструкції № 298/519 від 03.12. 2001 року, вся необґрунт овано одержана підприємство м, організацією сума виручки підлягає вилученню в дохід в ідповідного бюджету, крім то го стягується штраф у двокра тному розмірі необґрунтован о одержаної суми виручки.

Стаття 4 Закону України «Про ціни і ціноутворення» № 507-XII ві д 03.12.1990 року (далі - Закон України № 507-XII від 03.12.1990 року) визначає пов новаження Кабінету Міністрі в України в галузі ціноутвор ення: забезпечує здійснення в республіці державної політ ики цін; визначає перелік про дукції, товарів і послуг, держ авні фіксовані та регульован і ціни і тарифи на які затверд жуються відповідними органа ми державного управління, кр ім сфери телекомунікацій; ви значає повноваження органів державного управління в гал узі встановлення і застосува ння цін (тарифів), а також по ко нтролю за цінами (тарифами).

Статтею 8 вказаного Закону У країни № 507-XII від 03.12.1990 року передб ачено державне регулювання ц ін і тарифів та зазначено, що в оно здійснюється шляхом вста новлення: державних фіксован их цін (тарифів); граничних рів нів цін (тарифів) або гранични х відхилень від державних фі ксованих цін і тарифів.

Стаття 13 Закону України № 507-XII від 03.12.1990 року встановлює, що де ржавний контроль за цінами з дійснюється при встановленн і і застосуванні державних ф іксованих та регульованих ці н і тарифів. При цьому контрол юється правомірність їх заст осування та додержання вимог законодавства про захист ек ономічної конкуренції. Контр оль за додержанням державної дисципліни цін здійснюється органами, на які ці функції по кладено Урядом України. Вказ ані органи здійснюють контро ль у взаємодії з профспілкам и, спілками споживачів та інш ими громадськими організаці ями. Державні органи, що здійс нюють контроль за цінами, та ї х посадові особи мають права , виконують обов'язки і несуть відповідальність, передбаче ні Законом України «Про держ авну податкову службу в Укра їні», крім повноважень, перед бачених пунктами 6 - 9 статті 11 в казаного Закону. Господарськ і суб'єкти повинні в установл еному порядку подавати необх ідну інформацію для здійснен ня контролю за правильністю встановлення і застосування цін.

Стаття 14 Закону України № 507-XII від 03.12.1990 року визначає відпові дальність за порушення держа вної дисципліни цін, а саме пе редбачає, що вся необґрунтов ано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення держав ної дисципліни цін та діючог о порядку визначення вартост і будівництва, що здійснюєть ся із залученням коштів Держ авного бюджету України, бюдж ету Автономної Республіки Кр им, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємст в, установ та організацій під лягає вилученню в доход відп овідного бюджету залежно від підпорядкованості підприєм ства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двокр атному розмірі необґрунтова но одержаної суми виручки. Вк азані суми списуються з раху нків підприємств і організац ій в банківських установах з а рішенням суду.

Основним завданням Держав ної інспекції з контролю за ц інами відповідно до постанов и Кабінету Міністрів України №1819 від 13.12.2000 року є організація та здійснення відповідно до законодавства функцій з кон тролю та нагляду за дотрима нням центральними та місцеви ми органами виконавчої влади , Радою міністрів Автономної Республіки Крим, суб'єктами г осподарювання вимог щодо фор мування, встановлення та зас тосування цін (тарифів).

У межах своєї компетенції Державна інспекція з контро лю за цінами здійснює переві рки додержання порядку форму вання, встановлення і застос ування цін і тарифів, а також їх економічного обґрунтуван ня.

Згідно п. 5 ч. 5 постанови Кабі нету Міністрів України № 1819 ві д 13.12.2000 року Державна інспекція з контролю за цінами приймає відповідно до законодавс тва рішення про застосуванн я адміністративно-господар ських санкцій за порушення порядку формування, встанов лення та застосування цін.

Згідно п. 12 ч. 5 постанови Кабі нету Міністрів України № 1819 ві д 13.12.2000 року Державна інспекція з контролю за цінами має прав о звертатися до суду з позова ми про стягнення до бюджету сум у разі застосування відп овідних адміністративно-гос подарських санкцій, зобов'яз ання вчинити певні дії або у триматися від їх вчинення.

Статтею 19 Конституції Украї ни передбачено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

Враховуючи, що обставини сп рави, які відповідно до закон одавства повинні бути підтве рджені певними конкретними з асобами доказування, не можу ть підтверджуватись іншими з асобами доказування. Суд при йшов до висновку, що в позовні й заяві наведені обставини, я кі частково підтверджуються достатніми доказами, та свід чать про часткову обґрунтова ність позовних вимог.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, си стемного аналізу положень чи нного законодавства України та матеріалів справи, суд дій шов висновку, що викладені в п озовній заяві доводи позивач а є обґрунтованими та такими , що підлягають до задоволенн я.

Керуючись ст.ст. 11, 14, 70, 71, 89, 94, 105, 158-163 К одексу адміністративного су дочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов де ржавної інспекції з контролю за цінами в Черкаській облас ті до комунального підприємс тва «Драбівське виробниче уп равління житлово-комунально го господарства» задовольни ти повністю.

Стягнути з комунального пі дприємства «Драбівське виро бниче управління житлово-ком унального господарства»: 19800, Ч еркаська обл. смт. Драбів, вул. Леніна, 99 (ідентифікаційний к од 03357056) на користь державного б юджету через державну інспе кцію з контролю за цінами в Че ркаській області: 18000, м. Черкас и, вул. Смілянська, 131 (код ЄДРПО У 22791597) економічні санкції на за гальну суму 6554 (шість тисяч п' ятсот п' ятдесят чотири) грн . 25 коп.

Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду че рез Черкаський окружний адмі ністративний суд шляхом пода ння заяви про апеляційне оск арження протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі скл адення постанови у повному о бсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складенн я в повному обсязі. Якщо поста нову було проголошено у відс утності особи, яка бере участ ь у справі, то строк подання за яви про апеляційне оскарженн я обчислюється з дня отриман ня нею копії постанови. Апеля ційна скарга на постанову су ду першої інстанції подаєтьс я протягом двадцяти днів піс ля подання заяви про апеляці йне оскарження.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Суддя В.В.Мишенко

Повний текст постанови виг отовлений 23 лютого 2010 року.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.02.2010
Оприлюднено11.12.2010
Номер документу8020056
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-54/10/2370

Ухвала від 26.01.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Мишенко

Постанова від 18.02.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Мишенко

Ухвала від 05.02.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Мишенко

Ухвала від 07.10.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко В. В.

Ухвала від 26.05.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко В. В.

Ухвала від 07.10.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко В. В.

Постанова від 18.02.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Мишенко Володимир Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні