30/310
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 30/310
04.09.09
За первісним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Ремікс»
До 1) Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради (далі –відповідач-1)
2) Шевченківської районної у м. Києві ради (далі –відповідач-2)
Про спонукання до проведення аукціону
За зустрічним позовом Шевченківської районної у м. Києві ради
До Товариства з обмеженою відповідальністю «Ремікс»
Про визнання права власності
Суддя Ващенко Т.М.
Представники сторін:
Від позивача за первісним позовом Киселевич Ю.А. –представник за довіреністю № б/н від 12.08.09.
Від відповідача-1 Марусиченко В.В. –представник за довіреністю № 6/1-161-001/58 від 10.06.09.
Від відповідача-2 Куценко О.О. –представник за довіреністю № 2794 від 18.12.07.
Від позивача за зустрічним позовом Куценко О.О. –представник за довіреністю № 2794 від 18.12.07.
Від відповідача Киселевич Ю.А. –представник за довіреністю № б/н від 12.08.09.
Рішення прийнято 04.09.09. на підставі ст. 77 Господарського процесуального кодексу України, в зв'язку з оголошеною в судовому засіданні перервою з 03.09.09. по 04.09.09.
Обставини справи:
На розгляд Господарського суду міста Києва передані позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Ремікс»до Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради та до Шевченківської районної у м. Києві ради про:
- зобов'язання відповідачів виконати рішення Шевченківської районної у м. Києві ради від 02.10.08. № 500 шляхом проведення приватизації через продаж на аукціоні нежилого будинку загальною площею 411 кв. м, що розташоване у м. Києві по вул. Артема, 26 Б, літ. А.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідно до рішення про приватизацію об'єктів комунальної власності Шевченківського району міста Києва № 500, прийнятого Шевченківською районною у місті Києві радою 02.10.08., спірне нежитлове приміщення підлягає приватизації шляхом продажу на аукціоні, але до цього часу відповідачем-1 не виконано рішення відповідача-2 про приватизацію, не проведено підготовку до приватизації спірного нерухомого майна та не проведено аукціону щодо продажу зазначеного нерухомого майна в рамках його приватизації.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 26.08.09. порушено провадження у справі № 30/310, розгляд справи було призначено на 03.09.09. о 16-50.
02.09.09. через канцелярію Господарського суду міста Києва Шевченківська районна у м. Києві рада подала зустрічну позовну заяву з вимогою про визнання за територіальною громадою Шевченківського району міста Києва в особі Шевченківської районної у м. Києві ради право комунальної власності в цілому на нежилий будинок № 26 б, літ. А по вул. Артема, в м. Києві, загальною площею 411,00 кв. м.
Зустрічний позов мотивований тим, що відповідно до рішення Київради від 27.12.01. № 208/1642 "Про формування комунальної власності територіальних громад районів міста Києва", а також рішення Шевченківської районної у місті Києві ради від 18.06.02. № 40 "Про формування комунальної власності територіальної громади Шевченківського району м. Києва" спірне нерухоме майно є комунальною власністю Шевченківського району м. Києва.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 02.09.09. судом на підставі ст.ст. 60, 61 Господарського процесуального кодексу України прийнято зустрічний позов Шевченківської районної у м. Києві ради до розгляду з первісним позовом.
03.09.09. представником Шевченківської районної у м. Києві ради в судовому засіданні подано суду заяву про уточнення позову, відповідно до якої просить суд:
- визнати за територіальною громадою Шевченківського району міста
Києва в особі Шевченківської районної у м. Києві ради право комунальної
власності в цілому на нежилий будинок № 26 б, літ. А, по вулиці Артема в місті
Києві, загальною площею 411,0 кв.м;
- стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Ремікс"
на користь Шевченківської районної у м. Києві ради 102,00 грн. -
державного мита, 236,00 грн. - витрати по сплаті інформаційно-технічного
забезпечення судового процесу.
В судовому засіданні 03.09.09. представником відповідача за зустрічним позовом подано суду письмовий відзив на зустрічну позовну заяву, відповідно дно до якого Товариство з обмеженою відповідальністю «Ремікс»проти позову Шевченківської районної у м. Києві ради не заперечує, оскільки позивач за первісним позовом фактично вимагає виконання виконати рішення власника нерухомого майна, а саме Шевченківської районної у м. Києві ради від 02.10.08. № 500 (п.3 додатку № 2), шляхом проведення приватизації через продаж на аукціоні нежилого будинку, загальною площею 411 кв. м, що розташоване у м. Києві по вул. Артема, 26 Б, літ. А, а тому його вимоги є по суті похідними від визнання права власності на вищезазначені приміщення за Шевченківською районною у м. Києві радою та державною реєстрацією нежитлового будинку по вул. Артема, 26-6 в Київському міському бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об 'єкти нерухомого майна.
В судовому засіданні 03.09.09. судом на підставі ч. 3 ст. 77 Господарського процесуального кодексу України оголошено перерву до 04.09.09. о 14-35.
Представник позивача в судовому засіданні 04.09.09. підтримав свої вимоги та просить суд первісний позов задовольнити.
Представник позивача за зустрічним позовом в судовому засіданні 04.09.09. підтримав свої вимоги та просить суд їх задовольнити.
04.09.09. представником відповідача-1 за первісним позовом через канцелярію суду подано письмові пояснення по справі, відповідно до яких Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради зазначає, що оскільки станом на дату розгляду даної справи належним чином оформлене свідоцтво на право власності на нежилий будинок площею 411,00 кв. м в будинку № 26 б (літ.А) по вул. Артема в м. Києві відсутнє, укладання договору купівлі-продажу у випадку проведення аукціону, а також саме проведення біржових торгів на зазначений будинок у відповідності до вимог чинного законодавства неможливе.
Представник відповідача-2 за первісним позовом - Шевченківської районної у м. Києві ради проти позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Ремікс»заперечує.
Відповідно до ст. 85 Господарського процесуального кодексу України, в судовому засіданні 04.09.09. за згодою представників сторін було оголошено тільки вступну та резолютивну частини рішення.
Розглянувши подані матеріали справи, та заслухавши пояснення представників сторін, Господарський суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Згідно з п. 30 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", питання про прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна, затвердження місцевих програм приватизації, а також переліку об'єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації; визначення доцільності, порядку та умов приватизації об'єктів права комунальної власності належать до виключної компетенції міської ради, що вирішуються на її пленарних засіданнях.
В залежності від об'єкта, приватизаційний процес регулюється нормами Закону України "Про приватизацію державного майна" та Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)". Під дію Закону України "Про приватизацію державного майна" підпадає, зокрема, продаж цілісних майнових комплексів підприємств, а під дію Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" - продаж окремого індивідуально визначеного майна.
Приватизація об'єктів малої приватизації згідно з положеннями ст. 3 Закону України "Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" здійснюється шляхом викупу; продажу на аукціоні, за конкурсом.
Згідно зі ст. 4 Закону України "Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", продавцями об'єктів малої приватизації, що перебувають у комунальній власності, є органи приватизації, створені місцевими Радами.
Рішенням Шевченківської районної у м. Києві ради від 25.11.03. № 263 "Про реорганізацію Фонду приватизації комунального майна Шевченківського району у м. Києві" реорганізовано з 01.12.03. Фонд приватизації комунального майна Шевченківського району у м. Києві в Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва зі статусом юридичної особи, яке є виконавчим органом Шевченківської районної у м. Києві ради та правонаступником КП УЖГ Шевченківського району в частині орендних відносин.
Положенням про Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва, затвердженим вищевказаним рішенням, передбачено, що Управління, серед іншого, виконує продаж об'єктів приватизації, в т.ч. на аукціоні та за конкурсом; здійснює повноваження власника щодо майна, яке приватизується відповідно до прийнятих рішень; через комісії по приватизації формує цінову політику з питань приватизації, здійснює оцінку комунального майна та укладає договори на проведення робіт по експертній оцінці об'єктів комунальної власності району, що підлягає приватизації (п. 3.1.17, п. 3.1. 18, п. 3.1.26).
Рішенням Шевченківської районної у місті Києві ради № 500 від 02.10.08. затверджено Перелік об'єктів комунальної власності територіальної громади Шевченківського району міста Києва, що підлягають приватизації шляхом продажу на аукціоні.
Відповідно до пункту 2 затвердженого Шевченківською районною у місті Києві радою Переліку (додаток № 2 до рішення № 500 від 02.10.08.), спірне нежитлове приміщення, площею 103,7 кв. м по вул. Артема, 26 Б в м. Києві, підлягає приватизації шляхом його продажу на аукціоні.
Відповідно до рішення від 15.02.07. № 167 "Про приватизацію об'єктів комунальної власності Шевченківського району м. Києва", у разі виникнення розбіжностей між площами з різницею не більше 20 кв. м, зазначеними в додатках до цього рішення, та площами, зазначеними у технічній документації, виготовленій БТІ, остаточною вважається площа, зазначена в документах БТІ.
Згідно з поточною інвентаризацією БТІ та виготовленим технічним паспортом, станом на день подачі позову площа нежилого приміщення по вул. Артема, 26 В в місті Києві складає 411,0 кв.м..
Рішенням Шевченківської районної у місті Києві ради № 683 від 25.06.09. внесено зміни в п. 3 додатку 2 Рішення № 500 від 02.10.08., шляхом уточнення адреси об'єкта приватизації –вул. Артема, 26 б, літ. А, в частині його площі –411,0 кв. м, а також частині примітки –нежилий будинок.
Відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону України "Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", з моменту прийняття рішення про приватизацію підприємства здійснюється його підготовка до приватизації. Строк підготовки не повинен перевищувати двох місяців з дня прийняття рішення про включення його до відповідного переліку об'єктів приватизації.
Підготовка об'єкту до продажу включає в себе визначення ціни продажу об'єкта, підготовку та опублікування інформації про об'єкту у відповідних інформаційних бюлетенях та місцевій пресі, інших друкованих виданнях, визначених органами приватизації; проведення у разі необхідності реорганізації або ліквідації державного підприємства, замовлення у разі потреби екологічного аудиту.
Відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", ціна продажу об'єкта, що підлягає приватизації шляхом продажу на аукціоні, визначається шляхом проведення незалежної оцінки.
Згідно з ч. 1 ст. 4 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", Положення про Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради, затвердженого рішенням ради від 25.11.03. № 263, продавцем об'єктів малої приватизації (органом приватизації), організатором проведення аукціону з продажу майна, що належать на праві власності територіальній громаді Шевченківського району м. Києва, є Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради.
У даному випадку, з врахуванням рішення відповідача-2 за первісним позовом № 500 від 02.10.08., відповідач-1 був зобов'язаний в строк до 03.12.08. провести підготовку до приватизації шляхом продажу на аукціоні спірного нерухомого майна.
Однак, на момент розгляду спору підготовка об'єкта приватизації шляхом продажу на аукціоні не проведена, зокрема, не здійснено оцінки об'єкта з метою визначення ціни його продажу, договору купівлі-продажу об'єкта приватизації не укладено.
Листом від 11.08.09. № 45 позивач за первісним позовом звернувся до відповідача-1 з вимогою про проведення аукціону в строк та у спосіб, що передбачений чинним законодавством.
Листом від 17.08.09. № 7/9-229-014/58 відповідач-1 за первісним позовом повідомив, що у нього відсутні правовстановлюючі документи для можливості проводити аукціон, а також рішенням Шевченківської районної у м. Києві ради від 25.06.09. № 683 було внесено зміни в п 3 додатку 2 рішення Шевченківської районної у м. Києві ради № 500 від 02.10.08., а саме –в частині адреси викласти –Артема, 26 Б, літ. А, в частині площі - 411, в частині примітка - нежилий будинок.
Частиною 1 ст. 648 Цивільного кодексу України визначено, що зміст договору, укладеного на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, обов'язкового для сторін (сторони) договору має відповідати цьому акту.
Частина 1 ст. 649 Цивільного кодексу України визначає, що розбіжності, що виникли між сторонами при укладенні договору на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування та в інших випадках встановлених законом, вирішуються судом.
Частиною 1 ст. 23 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" встановлено, що право власності на державне майно підтверджується договором купівлі-продажу, який укладається між покупцем та уповноваженим представником відповідного органу приватизації, а також актом приймання-передачі зазначеного майна. Договір купівлі-продажу державного майна підлягає нотаріальному посвідченню та у випадках, передбачених законом, державній реєстрації.
Закон України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)» не визначає будь-яких правових підстав для продовження визначеного Законом України про малу приватизацію двомісячного терміну для підготовки об'єкта до приватизації.
Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Оскільки відповідачем-2 за первісним позовом прийнято рішення щодо приватизації спірного об'єкта шляхом його продажі на аукціоні та уповноважено відповідача-1 за первісним позовом здійснити оцінку даного майна, а також провести продаж його на аукціоні та укласти договори купівлі-продажу щодо нього, суд погоджується з твердженням позивача про неправомірність відмови відповідача-1 в проведенні продажу на аукціоні об'єкта приватизації. Бездіяльність відповідача-1 порушує права позивача за первісним позовом як покупця об'єкта приватизації.
Таким чином, суд дійшов висновку про часткове задоволення первісного позову з огляду на те, що відповідач-2 за первісним позовом виконав дії, покладені на нього законом, а саме: 02.10.08. прийняв рішення про приватизацію об'єктів комунальної власності Шевченківського району м. Києва, відповідно до якого нежитлове приміщення за адресою м. Київ, вул. Артема 26 Б, загальною площею 411,0 кв. м, підлягає приватизації шляхом продажу на аукціоні, а органом, який уповноважений проводити підготовку до приватизації шляхом продажу на аукціоні та укладати договори купівлі-продажу майна, що перебуває у комунальній власності, є відповідач-1 - Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради.
Таким чином, відповідачем-2 - Шевченківською районною у м. Києві радою не порушено прав та охоронюваних законом інтересів Товариства з обмеженою відповідальністю «Ремікс»щодо приватизації майна, яке перебуває у комунальній власності, а отже, у суду відсутні підстави для зобов'язання відповідача-2 за первісним позовом проводити приватизацію.
У відповідності до усного клопотання позивача за первісним позовом, судові витрати за первісним позовом покладаються на позивача - Товариство з обмеженою відповідальністю «Ремікс».
Щодо зустрічних позовних вимог суд становив наступне.
Згідно ст. 392 Цивільного кодекс України, власник майна може пред'явити позов про визнання його права власності, якщо це право оспорюється або не визнається іншою особою, а також у разі втрати ним документа, який засвідчує його право власності.
Згідно зі ст. 5 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.
Статтею 6 Закону України "Про столицю України –місто-герой Київ" визначено, що місцеве самоврядування у місті Києві здійснюється територіальною громадою міста, як безпосередньо, так і через Київську міську раду, районні в місті ради та їх виконавчі органи.
Шевченківська районна у місті Києві рада є органом місцевого самоврядування, що представляє інтереси територіальної громади Шевченківського району м. Києва, і виступає суб‘єктом права власності комунального майна, що перебуває у власності територіальної громади Шевченківського району міста Києва.
Відповідно до положень ст. 143 Конституції України та ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", територіальним громадам районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежилі приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров‘я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону, як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.
Підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою та іншими суб'єктами права власності в порядку, встановленому законом.
Згідно з ч. 2 ст. 11 Закону України "Про столицю України –місто герой Київ", Київська міська рада може передавати районним у містах радам у власність або в управління об'єкти комунальної власності міста Києва в порядку, передбаченому законами України.
Судом встановлено, що Київська міська рада своїм рішенням від 27.12.01. № 208/1642 "Про формування комунальної власності територіальних громад районів міста Києва" (додаток 11) передала спірне нерухоме майно по вул. Артема 26 б в м. Києві, до комунальної власності Шевченківської районної у місті Києві ради, а остання своїм рішенням від 18.06.02. № 40 "Про формування комунальної власності територіальної громади Шевченківського району м. Києва" прийняла зазначене вище нерухоме майно до комунальної власності Шевченківського району міста Києва.
Жодних інших рішень, які б визначали правовий статус вказаного нерухомого майна, не приймалось.
За таких обставин, судом встановлено, що власником спірного нерухомого майна, розташованого за адресою: м. Київ, вул. Артема 26 б, є територіальна громада Шевченківського району м. Києва в особі Шевченківської районної у місті Києві ради, яка є суб'єктом права комунальної власності і має право на власний розсуд володіти, користуватись та розпоряджатись зазначеним приміщенням, у зв'язку з чим зустрічні позовні вимоги Шевченківської районної у м. Києві ради визнаються судом обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, судові витрати за зустрічним позовом покладаються на відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю «Ремікс».
В зв'язку з тим, що позивачем за зустрічним позовом при подачі позовної заяви було сплачено державне мито в більшому розмірі, ніж передбачено законодавством України, а саме, сплачено 102,00 грн., зайвосплачена сума в розмірі 17,00 грн., відповідно до ст. 8 Декрету кабінету Міністрів України «Про державне мито», підлягає поверненню Шевченківській районній у м. Києві раді.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 32, 33, 44, 49, 77, 82 –85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, –
В И Р І Ш И В:
1. Первісний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Ремікс»задовольнити частково.
2. Зобов'язати Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві Ради (01030, м. Київ, бульвар Тараса Шевченка, 26/4, код ЄДРПОУ 21532540) виконати рішення Шевченківської районної у м. Києві Ради № 500 від 02.10.08. (п. 3 додатку № 2), шляхом проведення приватизації через продаж на аукціоні нежилого будинку, загальною площею 411,0 кв.м, який знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Артема, 26 Б, літ. А.
3. В іншій частині позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Ремікс»відмовити.
4. Зустрічний позов Шевченківської районної у м. Києві ради задовольнити повністю.
5. Визнати за територіальною громадою Шевченківського району міста
Києва в особі Шевченківської районної у м. Києві ради (01030, м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 24, код ЄДРПОУ 26077632) право комунальної власності в цілому на нежилий будинок № 26 б, літ. А, по вулиці Артема в місті Києві, загальною площею 411,0 кв.м.
6. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Ремікс»(01010, м. Київ, вул. А. Іванова, 10, код ЄДРПОУ 32208444) на користь Шевченківської районної у м. Києві ради (01030, м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 24, код ЄДРПОУ 26077632) 85 (вісімдесят п'ять) грн. 00 коп. –державного мита та 236 (двісті тридцять шість) грн. 00 коп. –витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
7. На підставі даного рішення - повернути з Державного бюджету України на користь Шевченківської районної у м. Києві ради (01030, м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 24, код ЄДРПОУ 26077632) зайвосплачене державне мито в сумі 17 (сімнадцять) грн. 00 коп. на підставі платіжного доручення № 889 від 01.09.09., яке залишається в матеріалах справи № 30/310.
8. Після вступу рішення в законну силу видати накази.
9. Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня підписання рішення, оформленого відповідно до ст. 84 ГПК України.
Суддя Т.М. Ващенко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2009 |
Оприлюднено | 08.10.2009 |
Номер документу | 4865999 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Шуба Ірина Костянтинівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Євстигнеєва Надія Михайлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Євстигнеєва Надія Михайлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Євстигнеєва Надія Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні