ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа №2-а-725/08
26 грудня 2008 року, 10 год. 40 хв. М.Черкаси
Черкаський
окружний адміністративний суд в складі головуючого - судді Чайки В.М., при
секретарі - Ватажок-Сташинській А.В.,
за участю
представника позивача ОСОБА_1., відповідача не з'явився,
розглянувши у
відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом
першого заступника прокурора Черкаської області в інтересах держави в особі
головної державної інспекції на автомобільному транспорті України (на далі -
позивач) до ОСОБА_2(на далі - відповідач) про стягнення штрафних санкцій,
ВСТАНОВИВ:
Прокуратурою
Черкаського району подано адміністративний позов про стягнення з відповідача
1700 грн. фінансових санкцій за порушення законодавства про автомобільний
транспорт, застосованих згідно постанови позивача від 01.07.2008 року №042433.
Відповідач
письмових заперечень на позовну заяву не надав, в судове засідання представника
не направив, не повідомивши причини, хоча був повідомлений про час і місце
розгляду справи в установленому порядку, що підтверджується поштовим
повідомленням про вручення ухвали суду відповідачу. Неподання відповідачем
письмових заперечень на позовну заяву та нез'явлення представника відповідача в
судове засідання не перешкоджає розгляду справи по суті.
На підставі
ст.ст. 71, 128 КАС України справу вирішено за наявними в ній доказами.
В судовому
засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав.
Заслухавши
учасників процесу, дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.
Згідно вимог
статті 6 Закону України «Про автомобільний транспорт» та пункту 4 «Порядку
здійснення державного контролю на автомобільному транспорті» затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 № 1567 (далі-Порядку),
державний контроль автомобільних перевізників здійснюється посадовими особами
органу державного контролю (далі -посадові особи) шляхом проведення рейдових
перевірок.
За результатами
здійснення 18.05.2007 року державними інспекторами територіального управління
головавтотрансінспекції АР Крим перевірки дотримання вимог законодавства про
автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів
автомобільним транспортом, було виявлено, що відповідач експлуатуючи транспортний
засіб марки ДАФ д.н. НОМЕР_1 надавав послуги перевезення вантажу без оформлення
документів, перелік яких визначений ст.39 Закону України «Про внесення змін до
Закону України «Про автомобільний транспорт»» (далі-Закону), а саме: без
ліцензійної картки, чим порушено вимоги ст. 39 вище вказаного закону, без
наявності узгодження на виконання нерегулярних пасажирських перевезень, чим
порушено вимоги спільного наказу Мінтрансзв'язку та МВС України № 450/167 від
25.05.2007 року «Про основні вимоги щодо забезпечення безпеки перевезень при
здійсненні нерегулярних пасажирських перевезень та порядок узгодження їх
виконання», про що було складено акт.
Враховуючи, що в
ході розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт
встановлені підстави для застосування фінансових санкцій, керівником органу
державного контролю - територіального управління головавтотрансінспекціі в
Черкаській області, 01.07.2008 року винесено постанову № 042433 про
застосування фінансових санкцій, передбачених абзацом 3 частини першої статті
60 Закону України «Про автомобільний транспорт» в сумі 1700 грн.
Копія постанови
надіслана суб'єкту господарювання, згідно до пункту 29 Порядку.
Застосована
фінансова санкція суб'єктом господарювання не оскаржена, хоча згідно поштового
повідомлення була отримана відповідачем та в зазначений строк штрафна санкція
до Державного бюджету України не перерахована.
Оцінюючи докази
у справі в їх сукупності, суд вважає позовні вимоги підлягаючими задоволенню, з
наступних підстав.
Відповідно до
статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав,
свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері
публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів
місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при
здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому
числі на виконання делегованих повноважень.
Згідно статті 9
КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно
до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові
і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у
спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Засади
організації та діяльності автомобільного транспорту в Україні визначаються
Законом України «Про автомобільний транспорт» (в редакції Закону України від 23
лютого 2006 року №3492-IV) (далі - Закон
№3492).
Статтею 39
Закону №3492, за порушення якої до відповідача застосовані фінансові санкції,
встановлено, що:
«Автомобільні
перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред'являти особам, які
уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері
безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські
перевезення.
Документи для
регулярних пасажирських перевезень:
для
автомобільного перевізника - ліцензія, договір із органами виконавчої влади та
органами місцевого самоврядування чи їх дозвіл, паспорт маршруту, документ, що
засвідчує використання автобуса на законних підставах, інші документи,
передбачені законодавством України;
для водія
автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на
транспортний засіб, ліцензійна картка, дорожній лист, квитково-касовий лист,
схема маршруту, розклад руху, таблиця вартості проїзду (крім міських
перевезень), інші документи, передбачені законодавством України;
для пасажира -
квиток на проїзд в автобусі та на перевезення багажу (для пільгового проїзду -
посвідчення особи встановленого зразка).
Документи для
регулярних спеціальних пасажирських перевезень:
для
автомобільного перевізника - ліцензія, договір із замовником транспортних
послуг, паспорт маршруту, документ, що засвідчує використання автобуса на
законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України;
для водія
автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на
транспортний засіб, ліцензійна картка, дорожній лист, схема маршруту, розклад
руху, інші документи, передбачені законодавством України.
Документи для
нерегулярних пасажирських перевезень:
для
автомобільного перевізника - ліцензія, документ, що засвідчує використання
автобуса на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством
України;
для водія
автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на
транспортний засіб, ліцензійна картка, дорожній лист, договір із замовником
транспортних послуг, документ, що засвідчує оплату транспортних послуг, інші
документи, передбачені законодавством України.
Документи для
юридичної особи, що здійснює перевезення пасажирів на таксі:
для
автомобільного перевізника - ліцензія, інші документи, передбачені
законодавством України;
для водія таксі
- посвідчення водія відповідної категорії, свідоцтво про реєстрацію
транспортного засобу, ліцензійна картка, дорожній лист, інші документи,
передбачені законодавством України.
Документи для
фізичної особи, що здійснює перевезення пасажирів на таксі:
для
автомобільного перевізника - ліцензія, інші документи, передбачені законодавством
України;
для водія таксі
- посвідчення водія відповідної категорії, свідоцтво про реєстрацію
транспортного засобу, ліцензійна картка, інші документи, передбачені
законодавством України.
Документи для
юридичної особи, що здійснює перевезення пасажирів легковими автомобілями на
замовлення:
для
автомобільного перевізника - ліцензія, договір із замовником послуги, інші
документи, передбачені законодавством України;
для водія
легкового автомобіля - посвідчення водія відповідної категорії, свідоцтво про
реєстрацію транспортного засобу, ліцензійна картка, дорожній лист, копія
договору із замовником послуги, інші документи, передбачені законодавством
України.
Документи для
фізичної особи, що
здійснює перевезення пасажирів
легковими автомобілями на
замовлення:
для
автомобільного перевізника - ліцензія, договір із замовником послуги, інші
документи, передбачені законодавством України;
для водія
легкового автомобіля - посвідчення водія відповідної категорії, свідоцтво про
реєстрацію транспортного засобу, ліцензійна картка, копія договору із
замовником послуги, інші документи, передбачені законодавством України.
Документи на
перевезення пасажирів автобусами для власних потреб:
для
автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання автобуса на
законних підставах, список пасажирів, яких перевозять, завірений підписом
перевізника та печаткою, інші документи, передбачені законодавством України;
для водія -
посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на автобус,
дорожній лист, список пасажирів, яких перевозять, завірений підписом
перевізника та печаткою, інші документи, передбачені законодавством України.
Документи для
водія юридичної особи на перевезення пасажирів легковими автомобілями для
власних потреб - посвідчення водія відповідної категорії, свідоцтво про
реєстрацію транспортного засобу, дорожній лист, інші документи, передбачені
законодавством України.
Документи для
фізичної особи на перевезення пасажирів легковими автомобілями для власних
потреб - посвідчення водія відповідної категорії, свідоцтво про реєстрацію
транспортного засобу, інші документи, передбачені законодавством України.»
У абзаці 3 ст.
60 Закону №3492, на підставі якої застосовані фінансові санкції, визначено, що
за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних
перевізників застосовуються санкції за надання послуг з перевезень пасажирів та
вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48
цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів
громадян.
Автомобільним
перевізником, що здійснює перевезення пасажирів на договірних умовах,
відповідно до ст. 29 Закону №3492, є суб'єкт господарювання, який відповідно до
законодавства та одержаної ліцензії надає послугу за договором перевезення
пасажира транспортним засобом, що використовується ним на законних підставах.
З огляду на
викладене, суд вважає доведеним склад правопорушення, який інкриміновано
відповідачу, згідно постанов про застосування фінансових санкцій, на підставі
яких заявлені до стягнення фінансові санкції.
Керуючись ст.
ст. 94, 160-163 КАС України,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний
позов задовольнити повністю.
Стягнути з
ОСОБА_2, АДРЕСА_1 на користь державного бюджету України - 1700 грн. штрафних
санкцій, зарахувавши їх на р/р 3111410660002 в УДК в Черкаській області, МФО
854018, код одержувача - 22809222, одержувач ВДК в м.Черкаси.
Постанова
набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне
оскарження, яка підлягає поданню до Київського апеляційного адміністративного
суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня
складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову подається
протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2008 |
Оприлюднено | 08.10.2009 |
Номер документу | 4920685 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Чайка В.М.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Циганова Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні