Ухвала
від 07.10.2009 по справі 10/1814
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

10/1814

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98

          


УХВАЛА

"07" жовтня 2009 р.                                                             Справа № 10/1814

За позовом Управління у справах захисту прав споживачів у Хмельницькій області м. Хмельницький    

до Відкритого акціонерного товариства Енергопостачальної компанії "Хмельницькобленерго"                        м. Хмельницький   

про стягнення 3853,57 грн. штрафу

                                                                                 Суддя   

Представники сторін:

          позивача:      Шакотько А.О. - за довіреністю від 06.10.09р.  

          відповідача: Приколотін В.Л. -  за довіреністю №134/2 від 15.01.09р.       

                                Ващук С.А. - за довіреністю №77 від 09.01.09р.

       Суть спору:

Позивач звернувся до суду із позовом про стягнення до державного бюджету 3853,57 грн. штрафу, накладеного постановою Хмельницького обласного управління у справах захисту прав споживачів від 22.11.07р. №554.

Зазначає, що постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 16.12.08р. задоволено апеляційну скаргу Хмельницького обласного управління у справах захисту прав споживачів,  постанову господарського суду Хмельницької області від 11.02.08р.  по справі № 21/802-НА скасовано, якою задоволено позов Відкритого акціонерного товариства енергопостачальної компанії "Хмельницькобленерго" м. Хмельницький до Хмельницького обласного управління у справах захисту прав споживачів                             м. Хмельницький про скасування постанови від 22.11.2007 року № 554 про накладення штрафу в сумі 3853,57 грн.,  та в позові  ВАТ "Хмельницькобленерго" до Хмельницького обласного управління у справах захисту прав споживачів про скасування постанови від 22.11.07р.№544 про накладення штрафу в сумі 3853,57 грн. відмовлено.

Відповідач у відзиві на позов та повноважні представники сторін позовні вимоги не визнали, вважають, що постанова Хмельницького обласного управління у справах захисту прав споживачів від 22.11.07р. №554 не відповідає чинному законодавству, оскільки як підставу порушення прав споживачів позивач зазначає невідповідність чинних договорів про користування енергією Типовому договору про користування електричною енергією. Зазначили, що в підписаних з населенням договорах вказано, що всі взаємовідносини сторін не врегульовані цим договором, регламентуються законодавством України. А саме в  п.3 Правил користування електричною енергією для населення, затверджених Постановою КМУ від 26.07.99р.№1357, передбачено, що договір про користування електричною енергією між споживачем і постачальником розробляється згідно з Типовим договором, тобто енергопостачальник розробляє договір на основі типового, а не у чіткій відповідності з ним.

     У відповідності до ст. 12 Господарського процесуального кодексу України господарським судам підвідомчі: 1) справи у спорах, що виникають при укладанні, зміні, розірванні і виконанні господарських договорів, у тому числі щодо приватизації майна, та з інших підстав, крім:  спорів про приватизацію державного житлового фонду;  спорів, що виникають при погодженні  стандартів та технічних умов;   спорів про встановлення цін на продукцію (товари), а також тарифів на послуги (виконання робіт), якщо ці ціни і тарифи відповідно до законодавства не можуть бути встановлені за угодою сторін; спорів, що виникають із публічно-правових відносин та віднесені до компетенції Конституційного Суду України та адміністративних судів; інших спорів, вирішення яких відповідно до законів України та міжнародних договорів України віднесено до відання інших органів; 2) справи про банкрутство; 3)справи за заявами органів Антимонопольного комітету України, Рахункової палати з питань, віднесених законодавчими актами до їх компетенції; 4) справи, що виникають з корпоративних відносин у спорах між господарським товариством та його учасником (засновником, акціонером), у тому числі учасником, який вибув, а також між учасниками (засновниками, акціонерами) господарських товариств, що пов'язані із створенням, діяльністю, управлінням та припиненням діяльності цього товариства, крім трудових спорів.

     Як вбачається з Положення про Управління у справах захисту прав споживачів у Хмельницькій області, (зареєстроване 16.12.08р. №16731050001004844, затверджене наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики) останнє підпорядковується Державному комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики та є його територіальним органом. Управління забезпечує реалізацію державної політики у сфері захисту прав споживачів на території Хмельницької області. Управління входить до системи органів Держспоживстандарту і в межах своїх повноважень здійснює державний захист прав споживачів (п.1 положення).  

     У Положенні про Державний комітет України з питань технічного регулювання та споживчої політики, затвердженого Указом Президента України від 18 березня 2003 року  №225/2003 зазначено, що Державний комітет України з питань технічного регулювання та споживчої політики (Держспоживстандарт України)  є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. Держспоживстандарт України є спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів, стандартизації, метрології, підтвердження відповідності, управління якістю. У межах своїх повноважень Держспоживстандарт України організовує виконання актів законодавства та здійснює систематичний контроль за їх реалізацією.

    Відповідно до ч.2 ст.4 Кодексу адміністративного судочинства України  юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення.

Як визначено пунктом 6 ч.1 ст. 3 КАС України, адміністративним позовом є звернення до адміністративного суду про захист прав, свобод та інтересів у публічно-правових відносинах.

Пункт 1 ч.1 ст.3 КАС України встановлює, що спори публічно-правового характеру, в якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень підсудні адміністративним судам.

Положеннями ч.1 ст.17 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що  компетенція адміністративних судів поширюється на: 1) спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності; 2) спори з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби; 3) спори між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері  управління, у тому числі делегованих  повноважень, а також спори,  які виникають з приводу укладання та виконання адміністративних договорів; 4) спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом; 5) спори щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму.

Поняття "суб'єкт владних повноважень" визначено статтею 3 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою це - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відтак, необхідною ознакою суб'єкта владних повноважень є здійснення цим суб'єктом владних управлінських функцій, причому ці функції повинні здійснюватися відповідним суб'єктом саме у тих правовідносинах, у яких виник спір.

Відповідно до Рекомендацій Президії Вищого господарського суду України від 27 червня 2007 року №04-5/120 "Про деякі питання підвідомчості і підсудності справ господарським судам" до компетенції господарських судів не відноситься розгляд справ у спорах:

а) про оскарження рішень (нормативно-правових актів чи актів індивідуальної дії), ухвалених суб'єктом владних повноважень, яким  останній зобов'язує суб'єкта   господарювання  вчинити певні дії, утриматись   від  вчинення певних дій або нести відповідальність, за умови, що оскаржуваний акт згідно із законодавством України є обов'язковим до виконання;

б) про оскарження суб'єктом господарювання дій (бездіяльності) органу державної влади, органу місцевого самоврядування, іншого суб'єкта владних повноважень, їхньої посадової чи службової особи, що випливають з наданих їм владних управлінських функцій, якщо ці дії (бездіяльність) не пов'язані з відносинами, врегульованими господарським договором;

в) між суб'єктами владних повноважень з приводу їхньої компетенції у сфері управління;

г) з приводу укладання та виконання адміністративних договорів;

д) за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

   Враховуючи вищенаведене та те, що Управління у справах захисту прав споживачів у Хмельницькій області є органом виконавчої  влади, який виконує  владні управлінські функцій на основі законодавства, суд вважає, що даний спір повинен вирішуватись не за правилами господарського судочинства, а є спором публічно-правового характеру, тому підсудний адміністративним судам.

    При цьому судом також враховується, що рішення на підставі якого до відповідача застосовані штрафні були предметом розгляду у справі адміністративної юрисдикції.

    За таких обставин, провадження у даній справі необхідно припинити на підставі п.1 ст. 80 ГПК України, оскільки спір не підлягає вирішенню в господарських судах України, а є спором адміністративної юрисдикції.

     Керуючись  п.1 ст.80,ст.86 Господарського процесуального кодексу України , суд -

У Х В А Л И В :

  Провадження у справі №10/1814 за позовом Управління у справах захисту прав споживачів у Хмельницькій області м. Хмельницький до ВАТ  ЕК  "Хмельницькобленерго" м. Хмельницький про  стягнення 3853,57 грн. штрафу  припинити.

  

                    Суддя                                                                      

Віддруковано 3 примірники: 1 –в справі, 2 –позивачу, 3- відповідачу

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення07.10.2009
Оприлюднено15.10.2009
Номер документу4992797
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —10/1814

Ухвала від 26.10.2010

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 03.11.2010

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 15.10.2010

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 17.11.2010

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Постанова від 07.06.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Савченко Г.І.

Ухвала від 11.05.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Савченко Г.І.

Ухвала від 11.05.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Савченко Г.І.

Рішення від 05.04.2011

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 25.03.2011

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 07.10.2009

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні