Ухвала
від 08.09.2011 по справі 8/53
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

79010, м.Львів, вул.Личаківська,81


УХВАЛА

08.09.11 Справа № 8/53

Львівський апеляційний господарський суд в складі колегії суддів: головуючий суддя Гриців В.М., суддів Давид Л.Л., Кордюк Г.Т., розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної екологічної інспекції в Чернівецькій області на рішення господарського суду Чернівецької області від 04 липня 2011року у справі №8/53 порушеній за позовом Державної екологічної інспекції в Чернівецькій області до комунального підприємства «Чернівціводоканал» про стягнення 4782179,46 грн. збитків, заподіяних порушенням законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів,

ВСТАНОВИВ:

Державна екологічна інспекція в Чернівецькій області звернулася з позовом до Державного комунального підприємства В«ЧернівціводоканалВ» про стягнення 4782179,46 грн. збитків, заподіяних порушенням законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів. Надалі позивач у порядку, визначеному ст. 22 ГПК України, уточнив позовні вимоги - просив стягнути з відповідача збитки в розмірі 4073842,87 грн.

Відповідач позов визнав частково, лише на суму 628627,37 грн., зокрема стверджує про неправильне визначенням позивачем суми заподіяних збитків.

Саме цю суму господарський суд Чернівецької області рішенням від 04 липня 2011 року й стягнув з відповідача.

Державна екологічна інспекція в Чернівецькій області оскаржила рішення господарського суду Чернівецької області від 04 липня 2011 року у справі № 8/53 до Львівського апеляційного господарського суду.

Як слідує з матеріалів справи, позовні вимоги обґрунтовані тим, що за період з 19 березня 2009 року до 09 грудня 2009 року з належних відповідачу очисних споруд каналізації м. Чернівці в річку Прут скинуто 2729,5 тис. м 3 недостатньо очищених зворотних вод, внаслідок чого державі заподіяно збитки. При цьому позивач змінював розмір збитків з 4782179,46 грн. на 4073842,87 грн.

Відповідач надав виконаний ним розрахунок збитків, заподіяних державі внаслідок забруднення водного об»єкта недостатньо очищеними зворотними водами, згідно з яким загальна сума збитків становить 628627,37 грн.

За твердженням сторін кожна з них розрахунок названих збитків виконувала з дотриманням вимог «Методики розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів», затвердженої наказом Мінекобезпеки України від 18 травня 1995 року № 37 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01 червня 1995 року за № 162/698 та «Методики розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів», затвердженої наказом Мінприроди України від 20 липня 2009 року № 389 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 14 серпня 2009 року за № 767/16783. Підставою нарахувань збитків слугували показники проб, отриманих кожною із сторін.

Представники сторін подали клопотання призначити судову експертизу на предмет з»ясування правильності виконаних сторонами розрахунків збитків та запропонували поставити на розгляд експерту питання.

Представник позивача запропонував доручити проведення судової експертизи фахівцям Державної екологічної інспекції України ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3 , а представник відповідача проведення судової експертизи просить доручити Львівському науково-дослідному інституту судових експертиз.

За приписами ст.10 закону України «Про судову експертизу»судовими експертами можуть бути особи, які мають необхідні знання для надання висновку з досліджуваних питань. Судовими експертами державних спеціалізованих установ можуть бути фахівці, які мають відповідну вищу освіту, освітньо-кваліфікаційний рівень не нижче спеціаліста, пройшли відповідну підготовку та отримали кваліфікацію судового експерта з певної спеціальності.

Відповідно до вимог ст. 41 ГПК України для роз'яснення питань, що виникають при вирішенні господарського спору і потребують спеціальних знань, господарський суд призначає судову експертизу. Учасники судового процесу мають право пропонувати господарському суду питання, які мають бути роз'яснені судовим експертом. Остаточне коло цих питань встановлюється господарським судом в ухвалі. Проведення судової експертизи доручається державним спеціалізованим установам чи безпосередньо особам, які відповідають вимогам, встановленим Законом України "Про судову експертизу". Особа, яка проводить судову експертизу (далі - судовий експерт) користується правами і несе обов'язки, зазначені у статті 31 цього Кодексу.

Для роз’яснення потрібних для законного вирішення спору питань, які потребують спеціальних знань суд призначає по справі судову економічну експертизу, проведення якої доручає Львівському науково-дослідному інституту судових експертиз. При цьому суд частково враховує запропоновані сторонами питання.

Суд відхиляє клопотання представника позивача доручити проведення судової експертизи фахівцям Державної екологічної інспекції України ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, оскільки доказів, що названі особи відповідають вимогам закону України «Про судову експертизу»щодо судового експерта, суду не надано.

Керуючись ст.ст. 41, 79, 86 ГПК України, Львівський апеляційний господарський суд

УХВАЛИВ:

1. Призначити судову економічну експертизу, проведення якої доручити Львівському науково-дослідному інституту судових експертиз.

2. На дослідження експерта поставити такі питання:

- Чи розрахунок збитків, заподіяних державі комунальним підприємством «Чернівціводоканал»внаслідок забруднення річки Прут недостатньо очищеними зворотними водами виконаний державною екологічною інспекцією в Чернівецькій області з дотримання вимог «Методики розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів», затвердженої наказом Мінекобезпеки України від 18 травня 1995 року № 37 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01 червня 1995 року за № 162/698 та «Методики розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів», затвердженої наказом Мінприроди України від 20 липня 2009 року № 389 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 14 серпня 2009 року за № 767/16783 ?

- Чи розрахунок збитків, заподіяних державі комунальним підприємством «Чернівціводоканал»внаслідок забруднення річки Прут недостатньо очищеними зворотними водами виконаний комунальним підприємством «Чернівціводоканал» з дотримання вимог «Методики розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів», затвердженої наказом Мінекобезпеки України від 18 травня 1995 року № 37 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01 червня 1995 року за № 162/698 та «Методики розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів», затвердженої наказом Мінприроди України від 20 липня 2009 року № 389 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 14 серпня 2009 року за № 767/16783 ?

- Який розмір становлять збитки, заподіяні державі комунальним підприємством «Чернівціводоканал»внаслідок забруднення річки Прут недостатньо очищеними зворотними водами в період з 19 березня 2009 року до 09 грудня 2009 року?

3. Попередити експерта Львівського науково-дослідного інституту судових експертиз, який буде проводити цю експертизу, про кримінальну відповідальність за статтями 384,385 КК України за відмову від виконання покладених на нього обовВ»язків або за дачу завідомо неправдивого висновку та направити йому копію ухвали.

4. Зобов’язати позивача і відповідача надати Львівському науково-дослідному інституту судових експертиз необхідні для проведення експертизи документи.

5. Попередньо витрати на проведення судової експертизи покласти на сторони в рівних частинах.

6. До завершення судової експертизи провадження у справі зупинити.

7. Копію ухвали надати сторонам, Львівському науково-дослідному інституту судових експертиз.

8. Справу № 8/53 та копію ухвали надіслати Львівському науково-дослідному інституту судових експертиз.

Головуючий суддя Гриців В.М.

суддя Давид Л.Л.

суддя Кордюк Г.Т.

СудЛьвівський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення08.09.2011
Оприлюднено05.10.2015
Номер документу51552853
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —8/53

Ухвала від 04.05.2022

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Дутка Віталій Володимирович

Ухвала від 26.04.2022

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Дутка Віталій Володимирович

Ухвала від 08.04.2010

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Плеханова Л.Б.

Ухвала від 23.11.2015

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гирила І.М.

Ухвала від 09.11.2015

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гирила І.М.

Ухвала від 29.07.2010

Господарське

Господарський суд Сумської області

Кіяшко Віктор Іванович

Ухвала від 22.10.2015

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гирила І.М.

Ухвала від 19.10.2015

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гирила І.М.

Ухвала від 02.10.2015

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гирила І.М.

Ухвала від 08.09.2011

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Гриців В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні