Постанова
від 22.01.2008 по справі 2-а-13/2008
КРАСНОГВАРДІЙСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД

Справа № 2-А-13/2008

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 січня 2008 року смт Крас ногвардійське

Красногвардійський район ний суд Автономної Республік и Крим у складі:

судді - Шевченко І. В.,

при секретарі - Нестерові й М.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом

ОСОБА_1 до Управління п раці та соціального захис ту населення

Красногвардійської районн ої державної адміністрації ( далі - УПСЗН) про відшкодуванн я

витрат з оплати комунальни х послуг,

встановив:

ОСОБА_1 у листопаді 2007 р оку звернулась до суду з позо вом до УПСЗН про стягнення ко мпенсації за оплату комуналь них послуг з освітлення та оп алення у розмірі 1278,68 грн за II пі вріччя 2004-2006 роки.

Позовні вимоги мотивован о тим, що вона проживає у с Тр актове Красногвардійського району АР Крим, працює вчит елем в сільській загальноосв ітній середній школі, у зв'язк у з чим згідно з п.4 ст.57 Закону У країни „Про освіту" має право на безоплатне користування житлом з опаленням та освітл енням в межах встановлених н орм. У 2004-2006 роках відповідачем к омпенсація за оплату освітле ння та опалення не здійснюва лась, що вона вважає порушенн ям її прав та просила стягнут и з УПСЗН за вказаний період 12 78,68 грн за оплату електроенерг ії та придбання твердого пал ива (вугілля).

У судовому засіданні предс тавник позивача ОСОБА_2 зм еншила позовні вимоги та про сила стягнути з відповідача компенсацію понесених ОСО БА_1 витрат на придбання тве рдого палива у II півріччі 2004 ро ку - 240 грн., у 2005 році - 407 грн, у 2006 році - 501 грн, а також з оплати електр оенергії у 2005 році - 51,84 грн, у 2006 ро ці - 65,88 грн, а всього -1265,72 грн.

Представник відповідача Сергеева Г.М. в судовому зас іданні позов не визнала, пояс нила що позивач не має права н а податкову соціальну пільгу , місячний дохід якої значно п еревищує її розмір. Крім того , пільги зазначеній категорі ї працівників на оплату твер дого палива за рахунок субве нції з державного бюджету у 200 4 році не надавались.

Вислухавши пояснення пред ставників позивача та відпов ідача, дослідивши письмові д окази, суд вважає позовні вим оги ОСОБА_1 такими, що підл ягають задоволенню з наступн их підстав.

Матеріалами справи встано влено, що позивач з 1994 року по т еперішній час працює вчителе м Трактовської загальноосві тньої школи Красногвардійсь кого району АР Крим (ас. 15), прож иває в будинку з пічним опале нням (ах. 13), протягом 2004-2006 років о плачувала електроенергію та придбавала вугілля у приват ної особи з машини (ас. 5-8,10-12).

Відповідно до статті 11 ч. 1 КА С України розгляд і вирішенн я справ в адміністративних с удах здійснюються на засадах змагальності сторін, свобод и в наданні ними суду своїх до казів і у доведенні перед суд ом їх переконливості.

Згідно зі ст.71 ч.1 КАС України кожна сторона повинна довес ти ті обставини, на яких ґрунт уються її вимоги та заперече ння, крім випадків, встановле них статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини дру гої вказаної статті в адміні стративних справах про проти правність рішень, дій чи безд іяльності суб'єкта владних п овноважень обов'язок щодо

2

доказування правомірнос ті свого рішення, дії чи безді яльності покладається на від повідача, якщо він заперечує проти адміністративного поз ову.

Відповідно до ч.4 ст.57 Зако ну України „Про освіту" педаг огічним працівникам, які пра цюють у сільській місцевості та селищах міського типу і пр оживають у них, держава забез печує безоплатне користуван ня житлом з опаленням та осві тленням у межах встановлених норм.

Відповідно до Закону Украї ни „Про внесення змін до Зако ну України „Про державний бю джет України на 2004 рік" на викон ання ч.4 ст.57 Закону України „Пр о освіту" з 01.07.04 року було встано влено, що оплата житла та кому нальних послуг (безоплатне ж итло з опаленням та освітлен ням) здійснюється в 2004 році за р ахунок субвенції з державног о бюджету місцевим бюджетам (обсяги фінансування визначе ні в додатках до Державного б юджету на відповідні роки).

У зв'язку з тим, що ОСОБА_1 мала право на таку оплату, ал е її не отримала у вищенаведе ному порядку, хоча кошти пере дбачалися витратами з держав ного бюджету 2004 року на такі ці лі, суд вважає за необхідне ст ягнути ці кошти з Управління праці та соціального захист у населення, до компетенції я кого входить розподіл та вип лата бюджетних коштів.

Частиною третьою статті 78 З акону України „Про Державний бюджет України на 2004 рік" було встановлено, що пільги, компе нсації і гарантії, на які згід но з законами України мають п раво окремі категорії праців ників бюджетних установ, над аються у разі, якщо грошові до ходи цих працівників менше в еличини прожиткового мініму му, встановленої для працезд атних осіб.

Положення цієї норми Закон у визнано такими, що не відпов ідають Конституції України ( є неконституційними) згідно з Рішенням Конституційного С уду України від 01.12.04 № 20-РП/2004.

Статтею 42 Закону України „П ро Державний бюджет України на 2005 рік" передбачено, що пільг и, компенсації і гарантії, на я кі згідно з законами України мають право окремі категорі ї працівників бюджетних уста нов, надаються у разі, якщо заз начені в цій статті працівни ки мають право на податкову с оціальну пільгу, тобто їх дох ід не повинен був перевищува ти 570 грн.

Аналогічна за змістом норм а міститься і в ст.39 Закону Укр аїни „Про Державний бюджет У країни на 2006 рік".

Судом встановлено, що відпо відно до цих норм за рахунок д ержавного бюджету України в 2005-2006 роках надавалися пільги т ільки особам, які мали соціал ьну пільгу з урахуванням дох оду у розмірі до 570 грн. у 2005 році та до 680 грн. у 2006 році.

В той же час наявність цих н орм не позбавляє інших осіб, я кі мають вищі доходи на отрим ання гарантованої державою п ільги.

Суд також приймає до уваги і рішення Конституційного Суд у України від 20.03.02, справа № 1-15/2002, в якому вказано, що пільги, комп енсації та гарантії, право на які передбачено діючим зако нодавством, є доповненням до основних джерел існування, н еобхідною складовою констит уційного права на забезпечен ня життєвого рівня (ст.48 Конст итуції України), який не може б ути нижче прожиткового рівня , встановленого законом (ч.3 ст .46 Конституції України). Звуже ння складу та обсягу цього пр ава шляхом прийняття нових з аконів чи внесення змін в дію чі закони згідно зі ст.22 Конст итуції України не допускаєть ся. Зупинення його дії можлив е за умов введення згідно з п.3 1 ч.1 ст.85 і п.19 ст.92 Конституції Укр аїни надзвичайного стану (ст .64 Конституції України).

Гарантовані ст.57 Закону Укр аїни „Про освіту" та ст.70 ЖК Укр аїни права позивача на безоп латне житло з опалюванням та освітленням є саме такими пі льгами, про які вказав Консти туційний Суд України у своєм у рішенні.

У відповідності до положе нь п.п.2, 3 Порядку надання пільг , компенсацій і гарантій прац івникам бюджетних установ, в ійськослужбовцям, особам ряд ового і начальницького склад у, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України в ід 31 березня 2003 р. № 426, пільги педа гогічним працівникам надают ься щомісяця шляхом зменшенн я плати за користування житл ом з опаленням та освітлення м.

3

Видатки на відшкодуван ня витрат за надані педагогі чним працівникам послуги про вадяться відповідно до Поряд ку фінансування видатків міс цевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державн их програм соціального захис ту населення за рахунок субв енцій з державного бюджету, з атвердженого постановою Каб інету Міністрів України від 4 березня 2002 року №256.

Згідно з пі Порядку, затверд женого від 4 березня 2002 року № 256, цей Порядок визначає механі зм фінансування видатків міс цевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державн их програм соціального захис ту населення щодо ... пільг, пер едбачених абзацом першим час тини четвертої статті 57 Закон у України „Про освіту" на опла ту електроенергії... та на прид бання твердого пічного побут ового палива...

У відповідності до п.3 Поряд ку фінансування від 04.04.2002 року № 256 головними розпорядниками к оштів місцевих бюджетів на з дійснення заходів з виконанн я державних програм соціальн ого захисту населення є кері вники головних управлінь, уп равлінь, відділів та інших са мостійних структурних підро зділів місцевих держадмініс трацій, до компетенції яких н алежать питання праці та соц іального захисту населення.

Саме тому суд вважає, що УПС ЗН повинно було надати позив ачці пільги, яким вона корист ується у відповідності до ч.4 с т.57 Закону України „Про освіту " у межах, встановлених законо давством.

У відповідності до абзацу 5 підпункту „а" пункту 1 постано ви Кабінету Міністрів Україн и від 01 серпня 1996 року № 879 „Про вс тановлення норм користуванн я житлово-комунальними послу гами громадянами, які мають п ільги щодо їх оплати" зі зміна ми та доповненнями, в сільськ ій місцевості і селищах місь кого типу для громадян, яким в ідповідно до законодавства д ержава забезпечує безоплатн е освітлення житла (квартири ) пільги надаються у розмірі 30 кВт/год на місяць.

Згідно з наданими позивачк ою копіями квитанцій вбачаєт ься, що вона регулярно оплачу є вартість спожитої електрое нергії без урахування пільги , тому її вимоги щодо відшкоду вання вказаних витрат за пер іод 2005-2006 року у розмірі 117,72 грн пі длягають задоволенню. Вказан ий розмір визначений із розр ахунку надання 100% пільги з опл ати 30 кВт/год на місяць за діюч ими на той час тарифами, та не спростований відповідачем у судовому засіданні.

Щодо відшкодування витрат з придбання вугілля, суд вихо дить з наступного. Згідно з ро зрахунком, який надала позив ач і який не був спростований відповідачами, сума компенс ації за придбання твердого п алива (1т вугілля) за 2004 рік скла дає 240 грн., за 2005 рік - 407 грн, за 2006 рі к - 501 грн., всього 1148 грн, що є прав омірним.

Керуючись ст.ст.57 Закону Укр аїни „Про освіту", 70 ЖК України , 11, 71, 86, 87, 89, 94, 98, 158, 160-163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ;

Позов ОСОБА_1 задово льнити.

Стягнути з Управління праці та соціального захист у населення Красногвардійсь кої районної державної адмін істрації на користь ОСОБА_1 компенсацію по оплаті витр ат з оплати освітлення та при дбання твердого палива за пе ріод з 01.07.2004 року по 31.12.2006 року у ро змірі 1265,72 грн.

Стягнути з Управління прац і та соціального захисту нас елення Красногвардійської р айонної державної адміністр ації у доход держави держмит о у розмірі 51 грн, зарахувавши гроші до місцевого бюджету н а р/р 31417537600131 в банк УГК в АР Крим м . Сімферополь, МФО 824026, код ОКПО 2 4040797.

Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку до 22 лютого 2008 року через Красн огвардійський районний суд ш ляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови заяви про апеляційне оскарж ення і поданням після цього п ротягом 20 днів апеляційної ск арги, з подачею її копії до Апе ляційного суду Автономної Ре спубліки Крим або в порядку ч .5 ст. 186 КАС України.

СудКрасногвардійський районний суд
Дата ухвалення рішення22.01.2008
Оприлюднено15.04.2010
Номер документу5258655
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-13/2008

Ухвала від 19.04.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Романчук О.М

Постанова від 25.01.2008

Адміністративне

Березанський міський суд Київської області

Голік Г.К.

Ухвала від 24.01.2008

Адміністративне

Іванівський районний суд Херсонської області

Крисанова В.І.

Постанова від 26.05.2008

Адміністративне

Червоногвардійський районний суд м.Макіївки

Кулик Т.Г.

Постанова від 24.06.2008

Адміністративне

Ірпінський міський суд Київської області

Кафтанов В.В.

Ухвала від 22.09.2008

Адміністративне

Армянський міський суд Автономної Республіки Крим

Шестаковська Л.П.

Постанова від 21.02.2008

Адміністративне

Славутицький міський суд Київської області

Малишенко Т.О.

Постанова від 23.07.2008

Адміністративне

Петровський районний суд м.Донецька

Трінька О.В.

Постанова від 29.01.2008

Адміністративне

Комсомольський районний суд м.Херсона

Майдан С.І.

Постанова від 22.01.2008

Адміністративне

Красногвардійський районний суд

Шевченко І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні