Постанова
від 18.02.2010 по справі 2а-388/10
ПРИДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Справа №2а-387/10

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 лютого 2010 року Придніпровський районний суд м. Черкаси в складі:

Головуючого - судді Драник Н.П.

При секретарі Бакум P.M.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного Фонду України в Придніпровському районі, про визнання дій відповідача протиправними та нарахування і виплату щомісячної державної соціальної допомоги згідно Закону України « Про соціальний захист дітей війни», -

Встановив:

Позивач звернувся до суду з позовом до відповідача про стягнення щомісячної державної соціальної допомоги "Дітям війни". На підставі своїх вимог спирається на те, що позивач ІНФОРМАЦІЯ_1, відповідно до статті 1 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" від 18 листопада 2004 року , є дитиною війни і згідно ст. 6 даного Закону йому повинна виплачуватись щомісячна соціальна державна допомога у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.

Верховна Рада своїм Законом від 20.12.2005 року "Про Державний бюджет України на 2006 рік", стаття 77 та стаття 110, Законом України від 19.12.2006 року "Про Державний бюджет України на 2007 рік" стаття 71, пункт 12 призупинила дію статті 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни". Проте рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2007 року та від 22.05.2008 року положення що призупиняли дію статті 6 Закону, були визнані такими, що не відповідають Конституції України ( є неконституційними) та втратили чинність з дня їх ухвалення. Таким чином, відповідачі повинні були здійснювати виплату належної позивачу допомоги у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком за 2006-2008 роки. Відповідно до ч.2 ст. 3 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" державні соціальні гарантії "Дітям війни" встановлені цим Законом, не можуть бути обмежені, або скасовані іншими нормативно- правовими актами. Статтею 22 Конституції України передбачено, що при прийнятті інших, або нових законів, або внесення змін до чинних законів, не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод. Позивач вважає, що відмова відповідача - управління Пенсійного Фонду України в Придніпровському районі м. Черкаси є протиправною, і такою, що суперечить Конституції та законам України. Розмір підвищення до пенсії відповідно до ст. 6 Закону становить 30 відсотків мінімальної пенсії за віком. Мінімальна пенсія за віком відповідно до ст. 28 Закону України " Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, що втратили працездатність. Згідно із Законом України "Про Державний Бюджет України на 2006 рік" прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність складає: з 1 січня - 350 грн.; з 1 квітня - 359 грн.;з 1 жовтня - 366 грн. Згідно з Законом України " Про державний бюджет України на 2007 рік" прожитковий мінімум для осіб, що втратили працездатність, складає : з 1 січня - 380 грн.; з 1 квітня - 406 грн.; з 1 жовтня - 411 грн. Згідно з Законом України " Про державний бюджет на 2008 рік " та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" прожитковий мінімум для осіб, що втратили працездатність, складає з 1 січня - 470 грн., з 1 квітня - 481 грн.; з 1 липня - 482 грн.; з 1 жовтня - 498 грн. Таким чином сума невиплаченої щомісячної державної соціальної допомоги за 2006- 2008 роки становить: ( 4302+ 4809 + 5793) х30%: 100- 579,30 - 3891 грн.. 90 коп. 579 грн. 30 коп. є отриманою сумою соціальної допомоги в розмірі 10% мінімальної пенсії за віком за 2008 рік. Просить визнати відмову відповідача щодо нарахування та виплати щомісячної соціальної допомоги у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком -протиправною. Зобов»язати відповідача здійснити нарахування щомісячної соціальної допомоги у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком та забезпечити її виплату за 2006-2008 роки в сумі 3891 грн. 90 коп. Зобов»язати відповідача нараховувати щомісячну державну соціальну допомогу відповідно до Закону України «Про соціальний захист дітей війни» в подальшому при нарахуванні пенсії.

Позивач в судовому засіданні позов підтримала, просила задоволити, пояснивши, що про своє порушене право дізналась ще в 2006 році, але звернулась до відповідача восени 2009 року, оскільки раніше ніхто не звертався.

Представник відповідача в судове засідання не з»явився, надав письмове клопотання про слухання справи у їх відсутності, та просив відмовити в задоволенні позову, оскільки позивач пропустив термін звернення із адміністративним позовом до суду у відповідності до ст. 99 КАС України.. Просив застосувати строк позовної давності.

Суд, вивчивши матеріали справи, встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини: позивач ІНФОРМАЦІЯ_2, відповідно до статті 1 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" від 18.11.2004 року є дитиною війни. Згідно статті 6 Закону України з 01.01.2006 року позивачеві повинна виплачуватися щомісячна соціальна державна допомога в розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.

Відповідно до ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи щомісячна державна соціальна допомога , що виплачується замість пенсії підвищується на 30% мінімальної пенсії за віком.

Законом України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" дія норм закону, які передбачали вищевказані виплати була призупинена. Рішенням Конституційного Суду України від 09 липня 2007 року у справі за конституційним поданням 46 депутатів України щодо відповідності Конституції України положень ст.ст. 29,36 ,ч.2 ст. 56, ч.2 ст.62, ч. 1 ст.66, п.7, 9, 12,13, 14, 23,29,30,39,41,43,44, 45, 46, ст.71, ст. 98, 101, 103, 111 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" визнано такими, що не відповідають Конституції ( є неконституційними) положення п.12 ст. 71, ст. 111 Закону України, якими встановлено, що на 2007 рік зупинено дію положень ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни".

Конституційний Суд України у своїх рішеннях від 09.07.2007 року та 22.05.2008 року дійшов висновку, що зупинення Законами України "Про Державний бюджет України на 2007 рік " та «Про Державний бюджет України на 2008 рок» дії інших законів України щодо надання пільг, компенсацій та гарантій, внесення змін та інших законів України, встановлення іншого правового регулювання відносин, ніж передбачено законами України, не відповідає ст. 1,3 ч.2, ст.6 ч.2, ст.8, ч.2 ст. 19, ст.21,22, п.1 ч.2 ст.92, ч.1,2,3 ст. 95 Конституції України.

Відповідно до ст. 152 Конституції України закони та інші правові акти, які за рішенням Конституційного Суду України визнаються неконституційними, втрачають чинність з дня їх ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.

Згідно ст.3 Конституції України, права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Стаття 8 Конституції України встановлює, що норми Конституції України є нормами прямої дії.

Відповідно до ст.22 Конституції України конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

Згідно з ч.2 ст.3 Закону України " Про соціальний захист дітей війни" державні соціальні гарантії дітям війни, встановлені цим законом не можуть бути обмежені або скасовані іншими нормативно-правовими актами.

З огляду на вищенаведене та виходячи із загальних засад приорітетності законів України над урядовими нормативно-правовими актами, при вирішенні даного спору необхідно застосовувати саме ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни".

Тому позов в частині визнання відповідача - Управління Пенсійного Фонду України в Придніпровському районі м. Черкаси щодо нарахування позивачеві щомісячної соціальної допомоги в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком протиправною та зобов"язання відповідача здійснити нарахування даної щомісячної соціальної допомоги підлягає до часткового задоволення, тобто з терміну з якого відповідач повинен нараховувати дану соціальну допомогу слід обраховувати з 09.07.2007 року та з 22.05.2008 року , з дня вступу в силу рішень Конституційного Суду України від 09 липня 2007 року та 22 травня 2008 року.

Оскільки позивач звернувсь до суду, подавши позов 19.11.2009 року, а строк звернення до адміністративного суду згідно з ст. 99 КАС України обчислюється в один рік, то позов підлягає до задоволення частково, з 19 листопада 2008 року по 31 грудня 2008 року включно за виключенням 10% мінімальної пенсії за віком, виплаченої позивачеві в 2008 році..

Що стосується нарахування вищезазначеної щомісячної державної соціальної допомоги за 2006 рік, то в 2006 році Конституційним Судом України положення ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни щодо його неконституційності, не розглядалось .

Щодо позовних вимог в частині зобов'язання відповідача провести виплату позивачеві соціальної допомоги в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком згідно Закону України "Про соціальний захист дітей війни" то в цій частині слід відмовити, оскільки при задоволенні позовних вимог щодо зобов'язання нарахування недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком, тим самим охоплюються позовні вимоги позивача в повному обсязі в тому числі про зобов'язання забезпечити виплату даної допомоги.

В 2008 році позивач отримав замість 30% щомісячної соціальної державної допомоги лише 10%, що в грошовому еквіваленті становить 579 грн. 30 коп.

Державне мито суд вважає віднести за рахунок держави.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 3,8, ч.2 ст.19, ч.1 ст.21, ст. 152 Конституції України, Законом України "Про державний бюджет України на 2007 рік, Законом України "Про державний бюджет України на 2008 рік, Законом України "про соціальний захист дітей війни", рішеннями Конституційного Суду України від 09.07.2007рік, та від 22.05.2008 рік, ст.ст. 12,17, 19, 99, 100, 159- 162 КАС України, суд, -

Постановив:

Позов задоволити частково.

Визнати відмову Управління пенсійного фонду України в Придніпровському районі м. Черкаси щодо нарахування ОСОБА_1 щомісячної державної соціальної допомоги в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком за період з 22 травня 2008 року, протиправною.

Зобов»язати Управління пенсійного фонду України в Придніпровському районі м.Черкаси нарахувати та виплатити ОСОБА_1 недоплачену щомісячну державну соціальну допомогу в розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, починаючи з 19 листопада 2008 року по 31 грудня 2008 року включно за виключенням 10% мінімальної пенсії за віком виплачених в 2008 році, згідно Закону України «Про соціальний захист дітей війни».

В решті частині позову відмовити.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Придніпровський районний суд м. Черкаси шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження протягом 10 днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга подається протягом-20.днів з дня подачі заяви про апеляційне оскарження.

Головуючий: Н.П. Драник

СудПридніпровський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення18.02.2010
Оприлюднено13.11.2015
Номер документу53346206
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-388/10

Ухвала від 15.02.2010

Адміністративне

Машівський районний суд Полтавської області

Січиокно Т. О.

Ухвала від 19.01.2010

Адміністративне

Машівський районний суд Полтавської області

Січиокно Т. О.

Постанова від 13.04.2010

Адміністративне

Рівненський міський суд Рівненської області

Музичук Н.Ю. Н. Ю.

Ухвала від 26.05.2010

Цивільне

Апеляційний суд Черкаської області

Бурлака В. О.

Постанова від 21.06.2010

Адміністративне

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Куліченко М. В.

Постанова від 11.08.2010

Адміністративне

Рогатинський районний суд Івано-Франківської області

Поглод О. В.

Постанова від 18.02.2010

Адміністративне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Драник Н. П.

Ухвала від 02.11.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Сапіга В.П.

Ухвала від 15.06.2010

Цивільне

Апеляційний суд Житомирської області

Франовська К. С.

Ухвала від 03.02.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Старунський Д.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні