РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
33001 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"12" листопада 2015 р. Справа № 8/24
Рівненський апеляційний господарський суд у складі колегії:
Головуючого судді Демянчук Ю.Г.
судді Павлюк І. Ю. ,
судді Крейбух О.Г.
при секретарі cудового засідання Лелех І.Ю.
за участю представників:
ТОВ "Ю.К." Горлатий О.В. довіреність № б/н від 11.11.15
ТОВ "Грейн-Сервіс" Горлатий О.В. директор
арбітражний керуючий Левкович О.К. посвідчення № 575 від 19.03.13
органу прокуратури Марщівська О.П. посвідчення № 019161 від 30.07.13
ТОВ "ГАЗ-Волинь" Драчук І.В. довіреність № 004 від 11.11.15
відділ з питань банкрутства Головного територіального управління юстиції у Рівненській області Хомуйло В.М. довіреність № 01-16/1563 від 06.08.15
Мінекономрозвитку України Базюнь Ю.О. довіреність № 2432-03/564 від 27.10.14
ДП "Укрбурштин" Карплюк Ю.В. довіреність № 30 від 11.11.15
Державна акціонерна компанія "Українські поліметали" Щекін О.Ю. довіреність № 153 від 06.10.15
ПАТ "Державна акціонерна компанія "Українські поліметали" Хорунжий Ю.А. довіреність № 210 від 11.11.15, Филик А.І. довіреність №210 від 11.11.15, Приянчук І.В. довіреність № 207 від 11.11.15, Лісничий К.М. генеральний директор
ДПІ у м. Рівному, Семенюк І.Г. посвідчення № РВ 131284 від 25.09.13
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Рівненського апеляційного господарського суду апеляційні скарги товариства з обмеженою відповідальністю "УМБ Фінанс", товариства з обмеженою відповідальністю «Інвестиційна компанія «Грейн-Сервіс», товариства з обмеженою відповідальністю "Ю.К.", арбітражного керуючого Левкович Олени Кононівни, товариства з обмеженою відповідальністю "ГАЗ-ВОЛИНЬ" на ухвалу господарського суду Рівненської області від 07.10.15 у справі № 8/24 (суддя Церковна Н.Ф.)
за заявою Управління Пенсійного фонду України в м. Рівне
до Дочірнього підприємства "Укрбурштин" ДАК "Українські поліметали"
про банкрутство
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою господарського суду Рівненської області від 07.10.2015 у справі № 8/24 (суддя Церковна Н.Ф.) залишено без розгляду заяву Thamesvest LTD б/н від 05.10.2015 про здійснення процесуального правонаступництва, затверджено звіт арбітражного керуючого Сокотуна В.А. про оплату послуг за період виконання останнім повноважень керуючого санацією Дочірнього підприємства "Укрбурштин" Державної акціонерної компанії "Українські поліметали" з 16.05.2015р. по 07.04.2015р. в сумі 66 232 грн. 44 коп., задоволено клопотання ДАК "Українські поліметали" про припинення провадження у справі про банкрутство ДП "Укрбурштин" ДАК "Українські поліметали", провадження у справі № 8/24 про банкрутсттво ДП "Укрбурштин" ДАК "Українські поліметали" (м.Рівне, вул.Київська, 94, код ЄДРПОУ 13970836) припинено, припинено дію мораторію на задоволення вимог кредиторів, введеного ухвалою господарського суду Рівненської області від 21.04.2003.
Не погоджуючись з прийнятою судом першої інстанції ухвалою, товариство з обмеженою відповідальністю "УМБ Фінанс" (апелянт 1), товариство з обмеженою відповідальністю "ГАЗ-ВОЛИНЬ" (апелянт 5) звернулися до Рівненського апеляційного господарського суду з апеляційними скаргами, в яких просять ухвалу господарського суду Рівненської області від 07.10.2015 зі справи № 8/24 скасувати і передати справу на розгляд до місцевого господарського суду.
Окрім того, 23.10.2015 року до Рівненського апеляційного господарського суду на вищевказану ухвалу надійшли апеляційні скарги товариства з обмеженою відповідальністю "Інвестиційна компанія "Грейн-Сервіс" (апелянт 2), відповідно до якої останній просить ухвалу господарського суду Рівненської області від 07.10.2015 скасувати в частині задоволення клопотання ДАК "Українські поліметали" та припинення провадження у справі про банкрутство, товариства з обмеженою відповідальністю "Ю.К." (апелянт 3) та арбітражного керуючого Левкович Олени Кононівни (апелянт 4), які просять скасувати ухвалу господарського суду Рівненської області від 07.10.2015 по справі 8/24 про банкрутство ДП "Укрбурштин" ДАК "Українські поліметали" в частині задоволення клопотання ДАК "Українські поліметали" та припинення провадження у справі про банкрутство. Постановити нове рішення, яким відмовити ДАК "Українські поліметали" у задоволенні клопотання № 98 від 25.08.2015 про припинення провадження у справі № 8/24 про банкрутство ДП "Укрбурштин" ДАК "Українські поліметали" у зв'язку з відсутністю підстав визначених ч. 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у редакції Закону № 4212 від 22.12.2011.
Обґрунтовуючи свої вимоги апелянти посилаються на порушення господарським судом Рівненської області норм матеріального та процесуального права, а також на невідповідність висновків, викладених в ухвалі місцевого суду, обставинам справи.
Ухвалами Рівненського апеляційного господарського суду від 28.10.2015 у справі № 8/24 апеляційні скарги товариства з обмеженою відповідальністю "УМБ Фінанс", товариства з обмеженою відповідальністю "Інвестиційна компанія "Грейн-Сервіс", товариства з обмеженою відповідальністю "Ю.К." та арбітражного керуючого Левкович Олени Кононівни прийнято до спільного провадження, які призначені до розгляду на 12.11.2015.
02.11.2015 до суду апеляційної інстанції надійшла апеляційна скарга товариства з обмеженою відповідальністю "ГАЗ-ВОЛИНЬ", яка ухвалою суду апеляційної інстанції від 03.11.2015 прийнята до спільного провадження з раніше поданими апеляційними скаргами у даній справі.
Розпорядженням в.о. голови Рівненського апеляційного господарського суду від 11.11.2015 у зв'язку із перебуванням у відрядженні судді Юрчука М.І. внесено зміни до складу колегії суддів, окрім заміни головуючого судді та визначено колегію суддів у складі: головуючий суддя Демянчук Ю.Г., суддя Павлюк І. Ю., суддя Крейбух О.Г.
Ухвалою суду від 11.11.2015 апеляційні скарги ТОВ "УМБ Фінанс", ТОВ «Інвестиційна компанія «Грейн-Сервіс», ТОВ "Ю.К.", арбітражного керуючого Левкович Олени Кононівни, ТОВ "ГАЗ-ВОЛИНЬ" на ухвалу господарського суду Рівненської області від 07.10.2015 у справі № 8/24 прийнято до провадження у новому складі колегії: головуючий суддя Демянчук Ю.Г., суддя Павлюк І.Ю., суддя Крейбух О.Г.
ПАТ "ДАК" Українські поліметали" у відзиві на апеляційні скарги вважає оскаржувану ухвалу місцевого господарського суду законною та обгрунтованою, а тому просить залишити її без змін, а апеляційні скарги - без задоволення (вх. № 28101/15 від 12.11.2015).
Мінекономрозвитку України у відзиві на апеляційні скарги заперечив проти доводів та вимог скарги, вказавши, що у ході слухання справи господарським судом Рівненської області було надано достатньо документів, що підтверджують гірничий статус ДП "Укрбурштин", а тому просить оскаржувану ухвалу залишити без змін, а в задоволенні апеляційних скарг відмовити (вх. № 27903/15 від 12.11.2015).
Окрім того, Мінекономрозвитку України подало клопотання про долучення до матеріалів справи №8/24 документів, що підтверджують виконання зобов'язань щодо повного погашення конкурсної заборгованості ДП "Укрбурштин" ПАТ "ДАК "Українські поліметали", відповідно до реєстру вимог кредиторів, затвердженого судом (вх. № 27905/15 від 12.11.2015).
ТОВ «Інвестиційна компанія «Грейн-Сервіс» та ТОВ "Ю.К." надали суду письмові пояснення в яких зазначено, що станом на 11.11.2015 вимоги останніх у справі № 8/24 про банкрутство ДП "Укрбурштин" ПАТ "ДАК "Українські поліметали" не погашені (вх. №№ 27908/15, 27909/15 від 12.11.2015).
Представником ДАК "Українські поліметали" подано суду клопотання, в яких останній просить суд апеляційні провадження за апеляційними скаргами ТОВ "Ю.К.", ТОВ "Інвестиційна компанія "Грейн-Сервіс", ТОВ "ГАЗ-ВОЛИНЬ", ТОВ "УМБ Фінанс" (вх. №№ 27906/15, 27907/15 від 12.11.2015) на ухвалу господарського суду Рівненської області від 07.10.2015 у справі № 8/24 про банкрутство Дочірнього підприємства "Укрбурштин "ДАК "Українські поліметали" припинити.
12.11.2015 через канцелярію Рівненського апеляційного господарського суду від арбітражного керуючого Левкович О.К. та ТОВ «Інвестиційна компанія «Грейн-Сервіс» надійшли клопотання про призначення експертизи (вх №№ 3764/15, 3763/15). Колегія суддів, розглянувши вказані клопотання, заслухавши учасників провадження, з урахуванням приписів ст. 6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, прийшла до висновку, що останнє задоволенню не підлягає.
Враховуючи положення ст. 102 ГПК України щодо строку розгляду апеляційної скарги на ухвалу місцевого господарського суду, а також те, що судом вчинено всі необхідні дії для належного повідомлення всіх учасників провадження у справі про час і місце розгляду справи, колегія суддів вважає за можливе розглянути справу в даному судовому засіданні, у відповідності до вимог ст.101 ГПК України.
Безпосередньо в судовому засіданні учасники провадження у справі про банкрутство підтримали свої доводи та заперечення.
Колегія суддів, заслухавши пояснення учасників судового засідання, розглянувши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційних скарг, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування місцевим господарським судом норм матеріального та процесуального права, вважає, що у задоволенні вимог апеляційних скарг слід відмовити, ухвалу місцевого господарського суду - залишити без змін.
При цьому колегія суддів виходила з наступного.
Ухвалою господарського суду Рівненської області від 21.04.2003 за заявою Управління Пенсійного фонду України в м.Рівне порушено провадження у справі № 8/24 про банкрутство Дочірнього підприємства "Укрбурштин" ДАК "Українські поліметали": вул.Київська, 94, м.Рівне, на загальних підставах Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції чинній до 18.01.2013).
Ухвалою суду від 03.05.2005 введено процедуру санації боржника Дочірнього підприємства "Укрбурштин" ДАК "Українські поліметали" терміном на 12 місяців, призначено керуючим санацією арбітражного керуючого Піщухіна М.К.
Ухвалою господарського суду Рівненської області від 20.09.2007 затверджено мирову угоду від 15.06.2006, укладену від імені боржника керуючим санацією та головою комітету кредиторів та підписану інвестором, припинено процедуру санації боржника та припинено провадження у справі № 8/24 про банкрутство Дочірнього підприємства "Укрбурштин" ДАК "Українські поліметали".
Постановою Вищого господарського суду України від 11.06.2008 у справі про банкрутство Дочірнього підприємства "Укрбурштин" ДАК "Українські поліметали" скасовано ухвалу господарського суду Рівненської області від 20.09.2007 про затвердження мирової угоди та припинення провадження у справі. Справу № 8/24 передано на новий розгляд до господарського суду Рівненської області на стадію санації.
Ухвалою господарського суду Рівненської області від 22.02.2011 усунено від виконання повноважень керуючого санацією Дочірнього підприємства "Укрбурштин" ДАК "Українські поліметали" арбітражного керуючого Піщухіна М.К, у зв'язку з анулюванням ліцензії арбітражного керуючого Державним департаментом з питань банкрутства, зобов'язано сектор з питань банкрутства у Рівненській області погодити кандидатуру арбітражного керуючого для призначення у даній справі.
Ухвалою господарського суду Рівненської області від 12.05.2011 припинено процедуру санації Дочірнього підприємства "Укрбурштин" Державної акціонерної компанії "Українські поліметали", переведено справу № 8/24 про банкрутство Дочірнього підприємства "Укрбурштин" Державної акціонерної компанії "Українські поліметали" на стадію процедури розпорядження майном строком на 6 місяців та призначено розпорядником майна боржника арбітражного керуючого Гонтар Н.Б.
Постановою Вищого господарського суду України від 05.10.2011 ухвалу господарського суду Рівненської області від 12.05.2011 та постанову Рівненського апеляційного господарського суду від 16.06.2011 у справі № 8/24 скасовано. Матеріали справи повернуто до господарського суду Рівненської області.
Ухвалою суду від 16.05.2012 за пропозицією Міністерства юстиції України призначено керуючим санацією у справі № 8/24 про банкрутство Дочірнього підприємства "Укрбурштин" Державної акціонерної компанії "Українські поліметали" арбітражного керуючого Сокотуна В.А.
Ухвалою суду від 20.06.2012 суд витребував від комітету кредиторів Дочірнього підприємства "Укрбурштин" ДАК "Українські поліметали" рішення про укладення мирової угоди, а від арбітражного керуючого заяву про затвердження мирової угоди у відповідності ст. 38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Згідно наказу Державної служби геології та надр України від 10.07.2014р. за ініціативи арбітражного керуючого Сокотуна В.А. Дочірньому підприємству "Укрбурштин" ДАК "Українські поліметали" було видано спеціальний дозвіл на користування надрами № 4553 від 31.07.2014 р.
Ухвалою господарського суду Рівненської області від 08.04.2015 припинено повноваження керуючого санацією Дочірнього підприємства "Укрбурштин" ДАК "Українські поліметали" Сокотуна В.А. за його заявою та призначено керуючим санацією боржника арбітражного керуючого Левкович О.К.
Окрім того, судом було здійснено ряд замін кредиторів в порядку ст. 25 Господарського процесуального кодексу України, зокрема:
Ухвалою суду від 07.11.2012 здійснено заміну первісного кредитора - Державної інноваційної фінансово-кредитної установи на його правонаступника - Товариство з обмеженою відповідальністю "Бізнес Центр Фармація" в частині грошових вимог первісного кредитора в сумі 150 000 грн. 00 коп. четвертої черги, що виникли на підставі інноваційного договору № 39 від 25.12.1997;
Ухвалою суду від 20.02.2013 здійснено заміну первісного кредитора - Державної інноваційної фінансово-кредитної установи на його правонаступника - Товариство з обмеженою відповідальністю "Бізнес Центр Фармація" в частині грошових вимог первісного кредитора в сумі 300 000 грн. 00 коп. четвертої черги, що виникли на підставі інноваційного договору № 39 від 25.12.1997;
Ухвалою суду від 21.08.2013 здійснено заміну первісного кредитора - Товариства з обмеженою відповідальністю "Бізнес Центр Фармація" на його правонаступника - Товариство з обмеженою відповідальністю "Ю.К." в частині грошових вимог первісного кредитора до боржника в сумі 1 045 441 грн. 12 коп. четвертої черги та 205 650 грн. 16 коп. шостої черги;
Ухвалою суду від 27.08.2014 здійснено заміну первісного кредитора - Державної інноваційної фінансово-кредитної установи на його правонаступника - Товариства з обмеженою відповідальністю "Інвестиційна компанія "ГРЕЙН-СЕРВІС" в частині грошових вимог первісного кредитора в сумі 275 000 грн. 00 коп. четвертої черги, що виникли на підставі інноваційного договору № 39 від 25.12.1997;
Ухвалою суду від 01.10.2014 здійснено заміну первісного кредитора - Державної інноваційної фінансово-кредитної установи на його правонаступника - ТОВ "Інвестиційна компанія "ГРЕЙН-СЕРВІС" в частині грошових вимог первісного кредитора в сумі 165 000 грн. 00 коп. четвертої черги, що виникли на підставі інноваційного договору № 39 від 25.12.1997; здійснено заміну первісного кредитора - Державної інноваційної фінансово-кредитної установи на його правонаступника - ТОВ "ГАЗ-ВОЛИНЬ" в частині грошових вимог первісного кредитора в сумі 1 321 388 грн. 14 коп. четвертої черги, що виникли на підставі інноваційного договору № 39 від 25.12.1997; в задоволенні заяви ТОВ "Ю.К." № 10/09/14 від 10.09.2014 про заміну кредитора у справі за грошовими зобов'язаннями відмовлено. За результатами перегляду в апеляційній та касаційній інстанціях вказана ухвала суду залишена без змін.
Ухвалою суду від 05.11.2014 здійснено заміну первісного кредитора - Рівненського обласного центру зайнятості на його правонаступника - ТОВ "ГАЗ-ВОЛИНЬ" в частині грошових вимог первісного кредитора в сумі 174 400 грн. 00 коп. четвертої черги; в задоволенні заяви ТОВ "Інвестиційна компанія "ГРЕЙН-СЕРВІС" про заміну сторони за кредиторськими вимогами Рівненського обласного центру зайнятості в сумі 179 400 грн. 00 коп. відмовлено. За результатами перегляду в апеляційній та касаційній інстанціях вказана ухвала суду залишена без змін.
Ухвалою суду від 28.01.2015 здійснено заміну первісного кредитора - Державної інноваційної фінансово-кредитної установи на його правонаступника - ТОВ "УМБ ФІНАНС" в частині грошових вимог первісного кредитора в сумі 901 700 грн. 00 коп. четвертої черги, що виникли на підставі інноваційного договору № 39 від 25.12.1997, із включенням їх до реєстру вимог кредиторів; провадження у справі №8/24 у частині розгляду заяви ТОВ "Ю.К." № 04/11/2014 від 04.11.2014. про заміну кредитора у справі за грошовими зобов'язаннями припинено. Постановою Рівненського апеляційного господарського суду від 13.03.2015 ухвалу господарського суду Рівненської області від 28.01.2015 р. у справі № 8/24 в частині задоволення заяви ТОВ "УМБ ФІНАНС" про заміну кредитора (пункт 1), заміни первісного кредитора - Державної інноваційної фінансово-кредитної установи на його правонаступника - ТОВ "УМБ ФІНАНС" (пункт 2) та припинення провадження у справі № 8/24 в частині розгляду заяви ТОВ "Ю.К." № 04/11/2014 від 04.11.2014р. про заміну кредитора у справі за грошовими зобов'язаннями (пункт 3) - скасовано. Прийнято в цій частині нове рішення. Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Ю.К." про заміну сторони в зобов'язанні задоволено; здійснено заміну первісного кредитора - Державної інноваційної фінансово-кредитної установи на його правонаступника - Товариство з обмеженою відповідальністю "Ю.К." в частині грошових вимог первісного кредитора в сумі 900 000,00 грн. четвертої черги, що виникли на підставі інноваційного договору № 39 від 25.12.1997; в задоволенні заяви ТОВ "УМБ ФІНАНС" про заміну сторони за кредиторськими вимогами Державної інноваційної фінансово-кредитної установи в сумі 901 700,00 грн. відмовлено. Постановою Вищого господарського суду України від 26.05.2015 прийнято відмову Товариства з обмеженою відповідальністю "УМБ Фінанс" від касаційної скарги на постанову Рівненського апеляційного господарського суду від 13.03.2015 по справі № 8/24 та припинено касаційне провадження.
Ухвалою суду від 08.04.2015 здійснено заміну первісного кредитора - Рівненського обласного центру зайнятості на його правонаступника - ТОВ "Інвестиційна компанія "ГРЕЙН-СЕРВІС" в частині грошових вимог первісного кредитора в сумі 56 733 грн. 49 коп. шостої черги.
Таким чином, до реєстру вимог кредиторів Дочірнього підприємства "Укрбурштин" ДАК "Українські поліметали", з урахуванням здійснених судом замін кредиторів, включені вимоги кредиторів: Сарненської міжрайонної державної податкової інспекції, Державної податкової інспекції в м. Рівне, ТОВ "Ю.К.", ТОВ "ІК "Грейн-Сервіс", ТОВ "Газ-Волинь".
Колегією суддів встановлено що, в матеріалах справи наявні реєстри вимог кредиторів боржника подані керуючим санацією Левкович О.К. до суду 17.06.2015 та 29.07.2015, до яких включено вимоги ТОВ "УМБ Фінанс" та Thamesvest LTD.
Колегія суддів вважає, що місцевий господарський суд, врахувавши приписи ст. 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 25 Господарського процесуального кодексу України та п. 1.4. постанови пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 р. №18 "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції", дійшов правомірного висновку, що вимоги вищезазначених кредиторів включені арбітражним керуючим до реєстру вимог кредиторів безпідставно.
Крім того, суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції щодо припинення провадження у справі про банкрутство ДП "Укрбурштин" ДАК "Українські поліметали" з наступних підстав.
В силу ч. 3 ст. 214 Господарського кодексу України процедури щодо неплатоспроможних боржників, передбачені цим Кодексом, не застосовуються до казенних підприємств. До державних підприємств, які відповідно до закону не підлягають приватизації, вказані процедури застосовуються в частині санації чи ліквідації лише після виключення їх у встановленому порядку з переліку об'єктів, що не підлягають приватизації.
Матеріалами справи стверджується, що Державне підприємство "Укрбурштин" створене на підставі Розпорядження Кабінету міністрів України від 18.02.1993 № 110-р.
Постановою Кабінету міністрів України від 28.03.1998 № 373 "Про створення Державної акціонерної компанії "Українські поліметали" та постанови Кабінету Міністрів України від 16.01.2001 № 17 "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2000 № 1573 і № 373 від 28.03.1998 року" майно державного підприємства "Укрбурштин" передано до статутного фонду ДАК "Українські поліметали" зі збереженням статусу державного.
Пунктом 7 вищевказаної постанови, майно державних підприємств, яке передається до статутного фонду компанії, перебуває у державній власності, до прийняття згідно із законодавством спеціального рішення про приватизацію.
Наказом Міністерства фінансів України від 31.05.2001 № 265 "Про реорганізацію Державного підприємства "Укрбурштин", реорганізовано державне підприємство "Укрбурштин" шляхом перетворення у дочірнє підприємство "Укрбурштин" ДАК "Українські поліметали".
Відповідно до п. 4.2 Статуту ДП "Укрбуштин" ДАК "Українські поліметали" майно даного підприємства є державною власністю і закріплюється за ним на праві повного господарського відання, що включає в себе право володіти, користуватися та розпоряджатися цим майном в цілях господарської діяльності.
Державна акціонерна компанія "Українські поліметали" є юридичною особою, частка держави у статутному капіталі якої становить 100 %. Це підтверджується відомостями з реєстру корпоративних прав держави та Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців станом на 20.08.2015 р. Відповідно до відомостей з Витягу з ЄДРПОУ учасниками ДАК "Українські поліметали" є: Міністерство промислової політики України (правонаступником якого є Міністерство економічного розвитку і торгівлі (Мінекономрозвитку), Міністерство фінансів України, Фонд державного майна України.
Колегією суддів встановлено, що станом на 20.08.2015 Державна акціонерна компанія "Українські поліметали" (Закрите акціонерне товариство) є єдиним учасником ДП "Укрбурштин" ДАК "Українські поліметали" із часткою 100 %, що складає 7 295 385 грн.
Як вбачається зі статуту Дочірнього підприємства "Укрбурштин" ДАК "Українські поліметали", затвердженого загальними зборами акціонерів 19.04.2001 протокол №7, ДП "Укрбурштин" створене шляхом реорганізації (перетворення) Державного підприємства "Укрбурштин" і є його правонаступником згідно чинного законодавства.
Згідно листа Державного департаменту з питань банкрутства від 18.02.2011 №216-60-11/462 ДП "Укрбурштин" створене на базі майна Державного підприємства "Укрбурштин" шляхом реорганізації, майно якого передане до статутного фонду ДАК "Українські поліметали".
Крім того, Фонд державного майна України у своєму листі від 19.08.2015 № 10-25-14751 зазначає, що: відповідно до Закону України "Про перелік об'єктів державної власності, що не підлягають приватизації", ДП "Укрбурштин" є таким, що не підлягає приватизації; Дочірнє підприємство "Укрбурштин" Державної акціонерної компанії "Українські поліметали" є таким, що відноситься до об'єктів державної власності.
В матеріалах справи відсутні відомості щодо виключення ДП "Укрбурштин" у встановленому порядку з переліку об'єктів, що не підлягають приватизації.
Відповідно до даних, зазначених у Спеціальному дозволі на користування надрами №4553 від 31.07.2014, виданого на підставі Наказу Державної служби геології та надр України від 10.07.2014, вищезазначений спеціальний дозвіл на користування надрами виданий ДП "Укрбурштин" ДАК "Українські поліметали" на підставі п.8 пп. 13 постанови Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 № 615 як суб'єкту господарювання державного сектора економіки та господарському товариству, у статутному (складеному) капіталі яких не менш як 25 відсотків акцій (часток, паїв) належать державі.
Відповідно до п. 2.1., п. 2.2. Статуту ДП "Укрбурштин" ДАК "Українські поліметали" - "підприємство створено з метою здійснення підприємницької діяльності у сфері видобутку сировини дорогоцінних матеріалів та каміння....».
Предметом діяльності підприємства зокрема є: видобуток, переробка, обробка, використання і застосування дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного та декоративного каміння для виробничих, інвестиційних чи комерційних потреб; проведення геологічної пошукової та експлуатаційної розвідки родовищ корисних копалин та оцінки їх запасів; будівництво та експлуатація кар'єрів та збагачувальних виробництв, ведення робіт з використанням вибухових речовин та їх виробництво; відкриті та/або підземні гірничо-капітальні роботи; підтримка у робочому стані відкритих гірничих виробок і об'єктів поверхневого комплексу.
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України листом № 3241-09/27795-8 від 21.08.2015р. повідомило, що відповідно до чинного законодавства та предмету діяльності ДП "Укрбурштин" ДАК "Українські поліметали" має ознаки гірничого підприємства, встановлені Гірничим законом України.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців основним видом діяльності ДП "Укрбурштин" ДАК "Українські поліметали" є добування інших корисних копалин та розроблення кар'єрів, н.в.і.у, за КВЕД 08.99.
Як вбачається з Довідки статистики, наданої Головним управлінням статистики у Рівненській області, основним видом діяльності ДП "Укрбурштин" ДАК "Українські поліметали", зокрема є:
- 08.99 Добування інших корисних копалин та розроблення кар'єрів, н.в.і.у.;
- 09.90 Надання допоміжних послуг у сфері добування інших корисних копалин та розроблення кар'єрів.
Відповідно до Наказу Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010 № 457 "Про затвердження та скасування національних класифікаторів", КВЕД 08.99 відноситься до розділу 8 секції В, що включає в себе розроблення родовищ або кар'єрів, а також і драгування (поглиблення) алювіальних розсипів, дроблення скельних порід і розроблення соляних родовищ.
Судом апеляційної інстанції встановлено, що наказом Державної служби геології та надр України від 10.07.2014 № 228 Дочірньому підприємству "Укрбурштин" Державної акціонерної компанії "Українські поліметали" (Закрите акціонерне товариство), код ЄДРПОУ 13970836 надано спеціальний дозвіл на користування надрами № 4553, яким надано право на геологічне вивчення, у тому числі дослідно - промислову розробку бурштину на родовищі "ділянка "Олексіївка".
Також, у листі Територіального управління Держгірпромнагляду у Рівненській області від 30.10.2013 № 05-10/1624 про розгляд матеріалів щодо надання спеціального дозволу на користування надрами, вказується, що особливими умовами отримання спецдозволу на користування надрами, серед іншого, є здійснення ведення саме гірничих робіт відповідно до проекту ДПР. До технічних робіт в дослідному кар'єрі допускати осіб, які мають відповідну гірничо-технічну освіту. Гірничий статус та відповідні види робіт також підтверджуються відомостями, наведеними у листі Територіального управління Держгірпромнагляду у Рівненській області від 23.09.2014 № 05-10/1242.
Пунктом 2 порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 № 615, дозволи надаються Держгеонадрами переможцям аукціонів з їх продажу та без проведення аукціонів у випадках, передбачених пунктом 8 цього Порядку, Держгеонадрами, крім корисних копалин місцевого значення на території Автономної Республіки Крим, дозволи на видобування яких надаються Радою міністрів Автономної Республіки Крим згідно із цим Порядком.
Відповідно до ст. 1 Кодексу України про надра, надра - це частина земної кори, що розташована під поверхнею суші та дном водоймищ і простягається до глибин, доступних для геологічного вивчення та освоєння.
Згідно із класифікацією запасів і ресурсів корисних копалин державного фонду надр, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України від 05.05.1997 р. № 432, корисні копалини - природні мінеральні утворення органічного і неорганічного походження у надрах, на поверхні землі, у джерелах вод і газів, на дні водоймищ, а також техногенні мінеральні утворення в місцях видалення відходів виробництва та втрат продуктів переробки мінеральної сировини.
Відповідно до ст.ст. 4, 5 Гірничого закону України об'єктами гірничих відносин є: геологічна розвідка корисних копалин; проектування, будівництво (реконструкція, технічне переоснащення), експлуатація, ліквідація або консервація гірничих підприємств; організація протиаварійного захисту гірничих підприємств; охорона праці, забезпечення безпеки та здоров'я людей в особливо небезпечних умовах. Суб'єктами гірничих відносин є юридичні та фізичні особи України, іноземні юридичні та фізичні особи, особи без громадянства, які здійснюють геологічне вивчення родовищ корисних копалин, проектування, будівництво (реконструкцію), експлуатацію, ліквідацію аварій та ліквідацію або консервацію підприємств з видобутку та переробки корисних копалин, а також проводять гірничі роботи.
Відповідно до ч. 1 ст. 19 Гірничого закону України, гірничі роботи проводяться за спеціальним дозволом (ліцензією) на користування надрами, який видається згідно з законодавством.
Відповідно до Додатку № 1 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України 11 від 30.05.2011 № 615, яким визначений перелік документів, що подаються разом із заявою про надання спеціального дозволу на користування надрами без проведення аукціону, заявник для отримання спеціального дозволу подає засвідчені копії документів що підтверджують право власності (оренди, цесії) на цілісний майновий комплекс.
Гірниче підприємство, відповідно до ст. 1 Гірничого Закону України - це цілісний технічно та організаційно відокремлений майновий комплекс засобів і ресурсів для видобутку корисних копалин, будівництва та експлуатації об'єктів із застосуванням гірничих технологій (шахти, рудники, копальні, розрізи, збагачувальні фабрики, тощо); кар'єр, гірниче підприємство, що добуває рудні та нерудні копалини відкритим способом.
Відповідно до запиту ДАК "Українські поліметали" національним юридичним університетом імені Ярослава Мудрого та Радою науково-правових експертиз при Інституті держави і права ім. В.М. Корецького НАН України було підготовлено висновки, згідно яких ДП "Укрбурштин" є гірничим підприємством у розумінні пункту 4 розділу Х прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", оскільки до основних видів діяльності згідно статуту, спеціального дозволу на користування надрами та інших документів є діяльність з добування корисних копалин.
Таким чином, ДП "Укрбурштин" є гірничим підприємством згідно Гірничого Закону України, оскільки здійснює видобуток корисних копалин (рудних або нерудних) на основі спеціального дозволу на користування надрами та володіє необхідним майновим комплексом для цього.
Колегією суддів встановлено, що провадження у справі № 8/24 про банкрутство ДП "Укрбурштин" ДАК "Українські поліметали" порушене 21.04.2003р.тобто після 01 січня 2000.
Згідно п. 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у редакції Закону № 4212 від 22.12.2011 провадження у справах про банкрутство і гірничих підприємств (гірничовидобудівні підприємства, шахти, рудники, копальні, кар'єри, розрізи, збагачувальні фабрики, шахтовуглебудівні підприємства, у статутних капіталах яких частка держави становить не менше ніж 25 відсотків, порушені після 01 січня 2000 року, підлягає припиненню, крім тих, що ліквідуються за рішенням власника.
При цьому, як вірно зазначено судом першої інстанції, боржник включений до переліку об'єктів, що не підлягають приватизації.
Факт включення боржника до переліку об'єктів, що не підлягають приватизації, означає, що при здійсненні процедури банкрутства такого боржника діють обмеження встановлені п. 5 ст. 5 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" і до виключення боржника із переліку таких об'єктів відновлення платоспроможності боржника можливе лише шляхом укладення мирової угоди. Слід зазначити, що чинне законодавство не передбачає припинення провадження у справі про банкрутство у зв'язку з тим, що боржник включений до переліку об'єктів, що не підлягають приватизації. Таке припинення провадження можливе лише у випадку відсутності домовленості між сторонами щодо укладення мирової угоди.
Отже, ч. 5 ст. 5 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" містить імперативні приписи і сам по собі факт перебування підприємства - боржника у вказаному переліку позбавляє суд права застосовувати до такого підприємства процедури санації або ліквідації.
Судом встановлено, що кредиторами ДП "Укрбурштин" ДАК "Українські поліметали" з урахуванням здійснених судом замін кредиторів, з січня 2015 по даний час не було укладено мирову угоду, рівно як і не виключено боржника у встановленому порядку з переліку об'єктів, що не підлягають приватизації. Враховуючи неможливість застосування до боржника інших, окрім мирової угоди, подальших процедур банкрутства, суд надавав кредиторам на протязі тривалого часу можливість належним чином оформити мирову угоду та подати суду на затвердження.
Подальше безпідставне затягування процедури банкрутства на стадії санації, за відсутності будь-якої реальної можливості переходу до наступних процедур банкрутства, призведе лише до порушення прав як боржника, так і кредиторів та заподіяння ним додаткових збитків, зокрема, з оплати праці арбітражного керуючого. Більше того, внаслідок дії мораторію на задоволення вимог кредиторів останні позбавлені можливості отримати задоволення своїх грошових вимог, а також нараховувати на ці вимоги штрафні санкції.
Враховуючи приписи законодавства та встановлені судами обставини справи, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції прийшов до вірного висновку, що провадження у даній справі підлягає припиненню на підставі п. 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у редакції Закону №4212 від 22.12.2011р. та ст. 80 ГПК України, положення якої застосовуються судом з урахуванням вимог ст. 4-1 цього Кодексу, тобто особливостей процедури банкрутства.
При цьому, суд апеляційної інстанції встановив, що ДПІ у м. Рівному ГУ ДФС у Рівненській області та Сарненська ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області заявили про готовність прийняття від ДП "Укрбурштин" ДАК "Українські поліметали" виконання зобов'язань щодо погашення їхньої кредиторської заборгованості.
Так, ДПІ у м. Рівному ГУ ДФС у Рівненській області листом від 11.11.2015 № 23617/1716-23-10 повідомила ДП "Укрбурштин" ДАК "Українські поліметали" про повне погашення кредиторських вимог в сумі 107191,11 грн., що відповідають четвертій та шостій черзі погашення конкурсних вимог у справі № 8/24.
Аналогічний лист за № 8700/17-14-23 від 11.11.2015 отримано від Сарненської ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області, яким повідомлено про повне погашення боргу ДП "Укрбурштин" ДАК "Українські поліметали" в розмірі 35152,09 грн. у даній справі.
При цьому, такими кредиторами, як ТОВ "Ю.К.", ТОВ "Інвестиційна компанія "Грейн-Сервіс", ТОВ "Бізнес Центр Фармація" та ТОВ "ГАЗ-ВОЛИНЬ" листи ДП "Укрбурштин" ДАК "Українські поліметали" щодо погашення кредиторської заборгованості були проігноровані.
У зв'язку з чим ДАК "Українські поліметали", яка діє від імені та в інтересах ДП "Укрбурштин" ДАК "Українські поліметали" керуючись ст. 537 ЦК України звернулося до приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу Маловацької Н.А. із заявами № 197, № 198, № 199, № 200 від 10.11.2015 про прийняття грошових коштів в депозит для виконання грошових зобов'язань останнього перед вищевказаними кредиторами, що також стверджується наявними в матеріалах справи повідомленнями нотаріуса про можливість отримання грошових коштів кредиторами № 109/02-23, № 110/02-23, № 111/02-23, № 112/02-23.
Таким чином, станом на 11.11.2015 ДП "Укрбурштин" ДАК "Українські поліметали" здійснило в повному обсязі погашення заборгованостей, які були перед ТОВ "Ю.К.", ТОВ "Інвестиційна компанія "Грейн-Сервіс", ТОВ "Бізнес Центр Фармація", ТОВ "ГАЗ-ВОЛИНЬ", ДПІ у м. Рівному ГУ ДФС у Рівненській області та Сарненської ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області в рамках справи № 8/24 про банкрутство ДП "Укрбурштин" ДАК "Українські поліметали".
Також, колегія суддів вважає вірними висновки суду першої інстанції, щодо затвердження поданого арбітражним керуючим Сокотуном В.А. звіту про оплату послуг за період виконання останнім повноважень керуючого санацією Дочірнього підприємства "Укрбурштин" Державної акціонерної компанії "Українські поліметали" з 16.05.2012 по 07.04.2015 в сумі 66 232 грн. 44 коп., з підстав зазначених в оскаржуваній ухвалі.
З огляду на викладене, суд першої інстанції дійшов правомірного висновку, що у зв'язку з припиненням провадження у справі заява Thamesvest LTD б/н від 05.10.2015 про здійснення процесуального правонаступництва, підлягає залишенню без розгляду.
Відповідно до ст.33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. Натомість, скаржниками не подано судовій колегії належних та достатніх доказів, які стали б підставою для скасування ухвали місцевого господарського суду. Посилання скаржників, викладені в апеляційних скаргах, колегія суддів вважає безпідставними, документально необґрунтованими, такими, що належним чином досліджені судом першої інстанції при розгляді спору.
Враховуючи все вищевикладене в сукупності, колегія суддів Рівненського апеляційного господарського суду вважає, що ухвала господарського суду Рівненської області від 07.10.2015 у справі № 8/24 ґрунтується на матеріалах і обставинах справи, відповідає нормам матеріального та процесуального права, а тому відсутні правові підстави для її скасування.
Керуючись ст.ст. 99, 101, 103, 105, 106 ГПК України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "УМБ Фінанс" залишити без задоволення.
Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Інвестиційна компанія "Грейн-Сервіс" залишити без задоволення.
Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Ю.К." залишити без задоволення.
Апеляційну скаргу арбітражного керуючого Левкович Олени Кононівни залишити без задоволення.
Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "ГАЗ-ВОЛИНЬ" залишити без задоволення.
Ухвалу господарського суду Рівненської області від 07.10.2015 у справі № 8/24 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня набрання постановою апеляційного господарського суду законної сили.
Справу повернути до господарського суду Рівненської області.
Головуючий суддя Демянчук Ю.Г.
Суддя Павлюк І. Ю.
Суддя Крейбух О.Г.
Суд | Рівненський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 12.11.2015 |
Оприлюднено | 20.11.2015 |
Номер документу | 53534372 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Рівненський апеляційний господарський суд
Демянчук Ю.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні