"11" грудня 2015 р. Справа № 363/2757/15-ц
ОКРЕМА УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11.12.2015 року Вишгородський районний суд Київської області у складі:
головуючого - судді ОСОБА_1, при секретарі - ОСОБА_2, за участі: позивача - прокурорів - представника відповідача - відповідача - представника відповідача ОСОБА_3- представників відповідача - ОСОБА_4 ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_3, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11,
розглянув у відкритому судовому засіданні у залі суду в м.Вишгород цивільну справу за позовом прокурора Вишгородського району Київської області ОСОБА_12 до Богданівської сільської ради, ОСОБА_13, ОСОБА_3 про визнання незаконним та скасування рішення Богданівської сільської ради №44 від 26.03.2004 року, визнання недійсним державного акту на право власності на земельну ділянку та витребування незаконного володіння земельної ділянки, -
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Вишгородського районного суду Київської області від 11.12.2015 року, ухваленим у цивільній справі за позовом прокурора Вишгородського району Київської області ОСОБА_12 до Богданівської сільської ради, ОСОБА_13, ОСОБА_3 про визнання незаконним та скасування рішення Богданівської сільської ради №44 від 26.03.2004 року, визнання недійсним державного акту на право власності на земельну ділянку та витребування незаконного володіння земельної ділянки, позовні вимоги задоволено у повному обсязі.
В ході судового засідання були виявленні порушення вимог законодавства з боку відповідача - Богданівської сільської ради, в частині виділення земельної ділянки ОСОБА_14 у розмірі 0,1961 га у с.Пилява Вишгородського району, для ведення особистого селянського господарства з кадастровим №3221880803:15: 093:0009 без врахування вимог Водного Кодексу України та Земельного Кодексу України, в частині виділення земель водного фонду, а саме у прибережній захисній смузі ріки Тетірів. Дані порушення мали місця у зв'язку із недотриманням вимог законодавства, зокрема ст. 189-1 ЗК України, у редакція, яка була чинна на час прийняття даного рішення, а саме до складу комісії, яка утворювалась з метою розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою, у разі вирішення питання щодо земель водного фонду, повинні були входити відповідні представники водного господарства, та уся документація повинна була погоджуватися усіма членами відповідної комісії.
Крім того, під час судового засідання було встановлено, що ОСОБА_14 було надано у право приватної власності земельну ділянку з кадастровим №3221880803:15: 093:0009 , з зазначенням каталогу координат окружної межі земельної ділянки, технічна документація була виготовлена - ДП Вишгородський районний центр Державного земельного кадастру, у той же час після укладання договору купівлі-продажу від 28.12.2007 року, між ОСОБА_14, в особі уповноваженої ОСОБА_15 та ОСОБА_13, землевпорядною організацією ТОВ «Лідер Плюс» було виготовлено технічну документацію на спірну земельну ділянку на ім'я ОСОБА_13, з зазначенням того ж самого каталогу координат окружної земельної ділянки, але вже з іншими кадастровим №3221880803:15: 127:0152 , що у відповідності до діючого законодавства, як на той час, так і на час розгляду справи судом, є порушенням в частині того, що кадастровий номер земельної ділянки не може бути змінений та є унікальним.
Також, під час судового засідання було встановлено що органами центральної виконавчої влади з питань земельних та водних ресурсів не виконуються належним чином покладені на них завдання та визначені функції.
Зокрема, не повною мірою здійснюється моніторинг земель водного фонду та їх землеустрій. Органи державного агентства водних ресурсів України, не в повній мірі проводять інвентаризацію земель водних ресурсів. Певною мірою сприяє порушенням земельного та водного законодавства невиконання органами Державного водного агентства України, а в подальшому органами місцевого самоврядування положень нормативних актів щодо розроблення проектів водоохоронних зон та прибережних захисних смуг, які є їх складовою частиною, та повинні розроблятися за окремими проектами землеустрою.
Держводагенством не забезпечено виконання п.5 Порядку визначення розмірів і меж водоохоронних зон та режиму ведення господарської діяльності в них, затвердженої КМУ від 08.05.1996р. №486, на час надання у приватну власність ОСОБА_14 у 2004р., та потім на час оформлення права власності ОСОБА_13 у 2008 році, як і не виконано на теперішній час відповідним органом місцевого самоврядування.
Унаслідок цих недоліків прибережні захисні смуги винесено в натурі, за спрощеною процедурою та водночас орган місцевого самоврядування, у даному випадку Богданівська сільська рада, не встановила прибережну захисну смуги, у відповідній ширині передбаченій статтею 60 Земельного Кодексу України та статтею 88 Водного Кодексу України.
У зв'язку із зазначеним вбачається, що місцевими органами державної виконавчої влади та місцевого самоврядування неналежним чином виконано функції у частині здійснення контролю за створенням водоохоронних зон і прибережних захисних смуг.
Статтею 211 ЦПК України передбачено, що суд, виявивши під час розгляду справи порушення закону і встановивши причини та умови, що сприяли вчиненню порушення, може постановити окрему ухвалу і направити її відповідним особам чи органам для вжиття заходів щодо усунення цих причин та умов. Про вжиті заходи протягом місця з дня надходження окремої ухвали повинно бути повідомлено суд, який постановив окрему ухвалу.
З огляду на викладене, суд вважає за необхідне довести до відома голови Богданівської сільської ради, голови Вишгородської райдержадміністрації, голови Державного водного агентства України, ТОВ «Лідер Плюс» та ДП Вишгородський районний центр Державного земельного кадастру для кожного у відповідній частині, вказані обставини для вжиття відповідних заходів для усунення причин та умов, що послужили порушенню закону при прийняті оскаржуваного рішення та видачі державного акту на земельну ділянку.
Керуючись ст.ст. 211, 293 ЦПК України, суд, -
УХВАЛИВ:
Довести викладені факти до відома голови Богданівської сільської ради, голови Вишгородської райдержадміністрації, голови Державного водного агентства України, ТОВ «Лідер Плюс» та ДП Вишгородський районний центр Державного земельного кадастру для вжиття відповідних заходів.
Про вжиті заходи повідомити суд.
Ухвалу може бути оскаржено до апеляційного суду Київської області через Вишгородський районний суд Київської області. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено без участі особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Суддя - І.Ю.Котлярова
Суд | Вишгородський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2015 |
Оприлюднено | 24.12.2015 |
Номер документу | 54439619 |
Судочинство | Цивільне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні