ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
73000, м.Херсон, вул. Горького, 18
тел. /0552/ 49-31-78
Веб сторінка : ks.arbitr.gov.ua/sud5024/
У Х В А Л А
"28" березня 2016 р. Справа № 923/1095/14
Господарський суд Херсонської області у складі судді Пінтеліної Т.Г. розглянувши заяву Управління Державної казначейської служби України у Генічеському районі Херсонської області у справі за позовом Приватного акціонерного товариства "Туристична компанія "Визит-Центр" м. Миколаїв
до відповідача-1:Генічеської районної державної адміністрації м. Генічеськ Херсонської обл.
відповідача-2: Управління Державної казначейської служби України у Генічеському районі Херсонської області
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - фінансове управління
Генічеської районної державної адміністрації м. Генічеськ, Херсонської області
про стягнення 400000грн.
Представники сторін: не викликались
в с т а н о в и в:
Рішенням від 06.10.2014р. суд повністю задовольнив позов приватного акціонерного товариства "Туристична компанія "Визит-Центр" м. Миколаїв до відповідача-1:Генічеської районної державної адміністрації м. Генічеськ Херсонської обл.
відповідача-2: Управління Державної казначейської служби України у Генічеському районі Херсонської області, Третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - фінансове управління - Генічеської районної державної адміністрації м. Генічеськ, Херсонської області та стягнув з районного бюджету Генічеського району Херсонської області на користь Приватного акціонерного товариства "Туристична компанія "Визит-Центр" (54043, м. Миколаїв, вул.Морехідна,14, оф.430, рахунок № 26008002018780 в АТ "Дельта Банк", МФО 380236, код ЄДРПОУ 22425912 ) 400000,00 (Чотириста тисяч) грн., які було сплачено відповідно до Договору набуття права на оренду земельної ділянки від 19 лютого 2007 року за платіжним дорученням № 8 від 01.03.2007р. на рахунок цільового фонду спеціального фонду районного бюджету № 31516931700112 код доходу 50110000, УДК Херсонської області, МФО 852010, ОКПО 24103822, код отримувача 02316612, стягнув з Генічеської районної державної адміністрації (75500, м. Генічеськ Херсонської області вул.Леніна,5, код ЄДРПОУ 04060045) на користь Приватного акціонерного товариства "Туристична компанія "Визит-Центр" (54043, м. Миколаїв, вул.Морехідна,14,оф.430, рахунок № 26008002018780 в АТ "Дельта Банк" МФО 380236, код ЄДРПОУ 22425912 ) судовий збір, сплачений за розгляд справи у суді, у розмірі 8000,00 (Вісім тисяч) грн.
28.03.2016р. до суду від управління Державної казначейської служби України у Генічеському районі Херсонської області (далі-управління Казначейства) надійщла заява про зміну порядку і способу виконання рішення у справі.
Заява мотивована тим, що на виконанні управління Казначейства перебуває на виконанні наказ Господарського суду Херсонської області виданий 29.10.2014 року по справі № 923/1095/14 про стягнення з районного бюджету Генічеського району Херсонської області на користь ПАТ „Туристична компанія „Візит-Центр" 400,0 тис. грн., які було сплачено відповідно до Договору набуття права на оренду земельної ділянки (далі -Виконавчий документ).
Вказана сума була сплачена ПАТ "ТК Визит - Центр" на рахунок спеціального фонду районного бюджету, відкритий по коду класифікації доходів бюджету 50110000 "Цільові фонди, утворені Верховною Радою Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування та місцевими органами виконавчої влади".
Безспірне списання коштів за рішенням суду про стягнення надходжень бюджету здійснюється у відповідності до пунктів 16-23 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.09.2011 № 845 (зі змінами) (далі-Порядок).
Згідно із пунктом 19 Порядку безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів та їх перерахування на рахунок, зазначений у виконавчому документі, здійснюються органами Казначейства з відповідного рахунка, на який такі кошти зараховані, шляхом оформлення розрахункових документів.
Розписом доходів районного бюджету на 2014-2016 роки надходження за ККДБ 50110000 "Цільові фонди, утворені Верховною Радою Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування та місцевими органами виконавчої влади" в 2014 -2016 роках не передбачені. Дата останнього руху коштів по рахунку спеціального фонду 31516931700112, на який надійшли кошти від Позивача 12.12.2013.
Одночасно з цим, відповідно до пункту 20 Порядку, якщо законом відповідний вид надходжень у поточному бюджетному періоді не передбачений, безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів здійснюється з рахунка, на якому обліковуються кошти відповідного бюджету за ККДБ 24060300 "Інші надходження".
Після отримання відповіді від фінансового управління Генічеської районної державної адміністрації (копія листа додається) управлінням Казначейства того ж дня на підставі вищевказаного пункту 20 Порядку було сформовано платіжне доручення на перерахування коштів у сумі 400 000,0 грн. з рахунку бюджету Генічеського району, відкритому по ККДБ 24060300 "Інші надходження".
Станом на 25.03.2016 стягувачу перераховані у повному обсязі кошти, що надійшли за цей час на рахунок за ККДБ 24060300 "Інші надходження", у загальній сумі 11843,35 грн. Залишок суми, що підлягає стягненню, складає 388156,65 грн.
Так як кошти на вказаний рахунок надходять в обсязі, недостатньому для виконання виконавчого документу, управління Казначейства неодноразово зверталось до фінансового управління Генічеської районної державної адміністрації, щодо перерахування вказаної суми з рахунку, на якому обліковуються кошти загального фонду районного бюджету, на рахунок по ККДБ 24060300 "Інші надходження", з метою повернення коштів Позивачу у повному обсязі. Проте, фінансовим управлінням Генічеської районної державної адміністрації у наданні коштів відмовлено.
Відповідно до пунктів 23, 27 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21 05.1997 № 280/97-ВР (далі - Закон) визначена виключна компетенція міських рад, котрі на пленарних засіданнях вирішують такі питання: затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього; прийняття рішень щодо передачі коштів з відповідного місцевого бюджету.
Також, статтею 28 Закону в галузі бюджету, фінансів і цін, виконавчим органам міських рад надано повноваження зі складання проекту місцевого бюджету, подання його на затвердження відповідної ради, забезпечення виконання бюджету; підготовка і подання відповідно до районних, обласних рад необхідних фінансових показників і пропозицій щодо складання проектів районних і обласних бюджетів.
Управління Казначейства неодноразово зверталось до постійної комісії Генічеської районної ради з питань бюджету, фінансів та інвестиційної діяльності про сприяння в наданні фінансовому управлінню Генічеської РДА підкріплення для виконання судового рішення. Однак до цього часу питання не вирішено.
Як переконує заявник, у виконавчому документі (наказі господарського суду) зазначено: „стягнути з районного бюджету Генічеського району'..", який не може визначатися як боржник, оскільки боржники, це визначені в рішенні про стягнення коштів розпорядники (бюджетні установи) та одержувачі бюджетних коштів, а також підприємства, установи та організації, рахунки яких відкриті в органі казначейства (п.2 Порядку).
Органом, що контролює справляння надходжень районного бюджету є фінансове управління Генічеської РДА. Органом, яким надано виключне право, на затвердження та внесення змін, а також виконання районного бюджету відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", є районна рада Генічеського району. Проте, а ні Генічеська РДА, а ні районна рада Генічеського району у Виконавчому документі як боржник не визначені.
Обов'язок управління Казначейства, щодо безспірного списання за Виконавчим документом, згідно із п. 18 Порядку, повідомити фінансове управління Генічеської РДА про безспірне списання коштів районного бюджету, та в даному випадку, у відповідності до п.20 Порядку здійснювати безспірне списання за кодом доходів бюджету „Інші надходження".
Проте, управління Казначейства неодноразово використало право на звернення до Генічеської РДА, до районної ради Генічеського району, а також до правоохоронних органів з проханням посприяти у виконанні рішення суду.
Управління Казначейства не наділено жодними повноваженнями примусового впливу на органи, що контролюють справляння надходжень районного бюджету, та органи місцевого самоврядування щодо виділення фінансування для безспірного списання за зазначеним виконавчим документом, більш того, що ці органи не визначені як боржники.
Згідно із п.З ст.З Закону України „Про виконавче провадження" органи Казначейства не є органами примусового виконання.
Незважаючи на зазначені обставини, Херсонським окружним адміністративним судом 20.10.2015 по справі № 821/3103/15 винесено постанову та визнано протиправною бездіяльність управління Казначейства щодо невиконання наказу Господарського суду Херсонської області від 29.10.2014 № 923/1095/14, яка ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду залишена без змін.
При цьому, суд першої та апеляційної інстанцій, не зазначив які саме дієві заходи повинно було зробити управління Казначейства, як орган, який здійснює розрахунково - касове обслуговування та безспірне списання в межах Порядку, для примусу районної ради Генічеського району та Генічеської РДА виділити кошти для стягнення за Виконавчим документом.
Рішення суду апеляційної інстанції управлінням Казначейства оскаржено до Вищого адміністративного суду України.
Згідно із ст. 121 ГПК України за наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим сторони або державний виконавець звертається до суду із заявою про заміну чи встановлення способу і порядку виконання рішення.
Під час виконання виконавчих документів органи Казначейства мають право у відповідності до підпункту 2 пункту 5 Порядку звертатися до органу, який видав виконавчий документ, щодо роз'яснення рішення, порушувати клопотання про встановлення чи зміни порядку і способу виконання рішення.
Враховуючи, вищевикладене та керуючись ст. 121 ГПК України, пунктом 5 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845 (зі змінами),
управління Казначейства просить суд змінити спосіб та порядок виконання наказу Господарського суду Херсонської області від 29.10.2014 по справі № 923/1095/14 про стягнення з районного бюджету Генічеського району Херсонської області на користь ПАТ „Туристична компанія „Візит-Центр"" 400,0 тис. грн. шляхом списання цих коштів з Генічеської районної державної адміністрації Херсонської області.
Для розгляду заяви про зміну способу та порядку виконання наказу господарського суду Херсонської області від 29.10.2014 по справі № 923/1095/14 про стягнення з районного бюджету Генічеського району Херсонської області на користь ПАТ „Туристична компанія „Візит-Центр" 400,0 тис. грн. шляхом списання цих коштів з Генічеської районної державної адміністрації Херсонської області призначається судове засідання з викликом сторін.
На підставі викладеного керуючись приписами ст.ст. 86, 121 ГПК України, суд
у х в а л и в:
1. Призначити судове засідання на 06 квітня 2016р. на 15год.00хв. у залі судових засідань № 211 у прміщенні господарського суду за адресою м.ґхерсон вул.Горького,18.
2. Визнати обов'язковою участь у судовому засіданні позивача, відповідачів, третьої особи, управління Казначейства.
3. Ухвалу надійслати позивачу, відповідачу, третій особі, управлінню Казначейства (заявнику).
Суддя Т.Г. Пінтеліна
Суд | Господарський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 28.03.2016 |
Оприлюднено | 22.07.2016 |
Номер документу | 59042229 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні