Справа № 2-а-34/08
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 червня 2008 року Сумський ра йонний суд Сумської області під головуванням:
судді - Куца В.І.
при секретарі - Макошенець С .І.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м.Суми сп раву за адміністративним поз овом ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в С умському районі про зобов"яз ання до призначення йому пен сії зі зменшенням пенсійного віку на 3 роки,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до управління Пенсійного фон ду України в Сумському район і про зобов'язання до признач ення йому пенсії зі зменшенн ям пенсійного віку до 3-х років з тих підстав, що до 1990 року йог о сім"я проживала в м. Гомель Республіки Білорусь.
В результаті аварії на Чорн обильській АЕС в 1986 році м. Гоме ль потрапив в зону посиленог о радіоекологічного контрол ю, його діти почали хворіти і з а рекомендаціями лікарів йог о сім"я змушена була покинути своє місце проживання і пове рнутися на Україну.
Згідно ст. 55 Закону України „ Про статус та соціальний зах ист громадян, які постраждал и внаслідок Чорнобильської к атастрофи" - особи , які постій но проживали або постійно пр оживають чи постійно працюва ли або постійно працюють у зо ні посиленого радіологічног о контролю за умови, що вони ст аном на 1 січня 1997 року прожили або відпрацювали у цій зоні н е менше 4-х років мають право н а зменшення пенсійного віку на 2 роки та додатково 1 рік за 3- й роки проживання, роботи, але не більше 5-й років.
Початкова величина знижен ня пенсійного віку встановлю ється лише особам, які постій но проживали або постійно пр ацювали у цій зоні у період з м оменту аварії по 31 липня 1986 рок у.
Він як особа яка постійно пр оживала і працювала в зоні по силеного радіологічного кон тролю до 17 серпня 1990 року, тобто більше 4-х років, має право вих оду на пенсію зі зменшенням п енсійного віку на 3 роки.
5 грудня 2007 року йому виповни лось 57 років. В середині січня 2007 року він здав документи до у правління Пенсійного фонду У країни в Сумському районі дл я призначення пенсії і в бере зні 2008 року відповідач йому ві дмовив в призначенні пенсії із-за відсутності в нього пос відчення потерпілого внаслі док Чорнобильської катастро фи.
На його звернення головне у правління праці та соціально го захисту населення Сумсько ї облдержадміністрації дало йому позитивний результат, щ о вимога відповідача щодо на дання ним посвідчення протир ічить нормам чинного законод авства, а його відмова в призн аченні йому пенсії є безпідс тавною.
Згідно п.4 ст. 14 Закону Україн и „Про статус та соціальний з ахист громадян, які постражд али внаслідок Чорнобильсько ї катастрофи" та ст. 6 „Порядку видачі посвідчень особам, як і постраждали внаслідок Чорн обильської катастрофи "- посв ідчення потерпілого 4-ї катег орії видається особам, пості йно проживаючим або постійно працюючим на території поси леного радіологічного контр олю. Він виїхав з м. Гомель Рес публіки Білорусь з території з густиною забруднення грун ту цезієм - 137 від 1 до 5 Ки на км2 / з они посиленого радіоекологі чного контролю в серпні 1990 рок у, коли відповідний закон в да ній республіці ще не був прий нятий, тому і не міг одержати п освідчення потерпілого в м. Г омель.
Вважав, що вимоги відповіда ча щодо надання ним посвідче ння є безпідставними, оскіль ки вони суперечать вимогам с т. 14 та ст. 55 Закону України „Про статус і соціальний захист г ромадян, які постраждали вна слідок Чорнобильської катас трофи" та Закону України „Про пенсійне забезпечення", тому просив зобов"язати відповід ача призначити йому пенсію з і зменшенням пенсійного віку на 3 роки на основі поданих до кументів без посвідчення пот ерпілого в результаті аварії на Чорнобильській АЕС.
В судовому засіданні ОСО БА_1 та його представник поз ов підтримали в повному обся зі.
Представники відповідача - управління Пенсійного фонд у України в Сумському районі рлзов не визнали повністю, ос кільки для призначення позив ачу пенсії обов"язково позив ач разом з іншими документам и повинен був надати відпові дачу посвідчення потерпілог о внаслідок Чорнобильської к атастрофи, видача якого пере дбачена ст. 65 Закону України „ Про статус і соціальний захи ст громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської ка тастрофи", а надання такого по свідчення для призначення пе нсії передбачено п.п.2-1/п 7 Поряд ку подання та оформлення док ументів для призначення /пер ерахунку/ пенсій відповідно до Закону України „Про загал ьнообов"язкове державне пенс ійне страхування", що ним не бу ло зроблено.
Вважали, що без такого посві дчення позивач не має статус у потерпілого внаслідок Чорн обильської катастрофи, не ма є права на пільги , в тому числ і і на призначення йому пенсі ї зі зменшенням пенсійного в іку.
Заслухавши пояснення осіб , які брали участь в розгляді с прави, допитавши спеціаліста та дослідивши матеріали спр ави суд вважає, що позов підля гає повному задоволенню.
З 1974 року по 17 серпня 1990 року О СОБА_1 постійно проживав і п рацював в м. Гомелі Республік и Білорусь, що підтверджуєть ся копіями відповідних довід ок /ар.с. 5-9/.
Згідно довідки Гомельсько го міського виконавчого комі тету від 5 грудня 2007 року м. Гоме ль має щільність забруднення грунтів цезієм - 137 від 1 до 5 Ки/ к м2 і згідно Закону Республіки Білорусь „Про соціальний за хист громадян, які постражда ли від катастрофи на Чорноби льській АЕС" відноситься до з они проживання з періодичним радіаційним контролем /ар.с.5/ .
Згідно законодавства Укра їни це є зоною посиленого рад іоекологічного контролю.
5 грудня 2007 року ОСОБА_1 ви повнилось 57 років і в січні 2008 р оку він подав письмову заяву разом з доданими до неї докум ентами до управління Пенсійн ого фонду України в Сумськом у районі про призначення йом у пенсії зі зменшенням пенсі йного віку на 3 роки і за рішен ням технічної ради по розгля ду питань, пов"язаних з призна ченням пенсій, управління Пе нсійного фонду України в Сум ському районі йому було відм овлено в призначенні пенсії із зменшенням пенсійного вік у в зв"язку з тим, що він до нада них документів не додав посв ідчення потерпілого внаслід ок Чорнобильської катастроф и, що передбачено п/н г/ п.7 Поряд ку подання та оформлення док ументів для призначення /пер ерахунку/ пенсій відповідно до Закону України „Про загал ьнообов"язкове державне пенс ійне страхування", що підтвер джується письмовою відповід дю відповідача від 8 лютого 2008 р оку /ар.с. 10/.
Згідно абзацу 5 пункту 2 ст. 55 З акону України від 19 грудня 1991 р оку „Про статус і соціальний захист громадян, які постраж дали внаслідок Чорнобильськ ої катастрофи" - особи, які пос тійно проживали або постійно проживають чи постійно прац ювали або постійно працюють у зоні посиленого радіологіч ного контролю за умови, що вон и за станом на 1 січня 1993 року пр ожили або відпрацювали у цій зоні не менше 4-х років мають п раво на зменшення пенсійного віку на 2 роки та додатково 1 рі к за 3 роки проживання, роботи , але не більше 5-й років.
Початкова величина знижен ня пенсійного віку встановлю ється лише особам, які постій но проживали або постійно пр ацювали в зазначеній зоні у п еріод з моменту аварії по 31 ли пня 1986 року незалежно від часу проживання або роботи в цей п еріод.
ОСОБА_1 постійно проживав і працював в зоні посиленого радіологічного контролю до 17 серпня 1990 року, тобто більше 4-х років, тому згідно вказаного вище Закону має право на приз начення пенсії зі зменшенням пенсійного віку на 3 роки.
Згідно п.4 ст. 14 даного Закону - особи , які постійно прожива ють або постійно працюють чи постійно навчаються на тери торії зони посиленого радіол огічного контролю, за умови, щ о вони станом на 1 січня 1993 року прожили або відпрацювали чи постійно навчалися у цій зон і не менше 4-х років / категорія 4/ мають пільги і компенсації як особи, які постраждали вна слідок Чорнобильської катас трофи.
Згідно п.6 Порядку видачі по свідчень особам, які постраж дали внаслідок Чорнобильськ ої катастрофи, - посвідчення п отерпілого внаслідок Чорноб ильської катастрофи видаєть ся тільки тим особам, які пост ійно проживають або постійно працюють чи постійно навчаю ться на території зони посил еного радіоекологічного кон тролю.
В теперішній час позивач н е проживає і не працює в зоні п осиленого радіоекологічног о контролю, тому не має права н а отримання посвідчення особ и, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Допитана в судовому засіда нні в якості спеціаліста ОС ОБА_2 пояснила, що позивач ма є право на призначення пенсі ї зі зменшенням пенсійного в іку на 3 роки, але не має право н а отримання посвідчення поте рпілого внаслідок Чорнобиль ської катастрофи, тому вимог а відповідача щодо надання п озивачем даного посвідчення протирічать нормам чинного законодавства, а відмова від повідача в призначення йому пенсії є безпідставною.
Таким чином ОСОБА_1 пост ійно проживав і працював в зо ні постійного радіоекологіч ного контролю більше чотирьо х років і має право на пенсію з і зменшенням пенсійного віку на три роки, але не має права н а отримання посвідчення особ и, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи, тому позивач безпідставно ві дмовив йому в призначенні пе нсії зі зменшенням пенсійног о віку, тому необхідно зобов"я зати відповідача призначити позивачу пенсію зі зменшенн ям пенсійного віку на 3 роки на підставі поданих документів без посвідчення постраждало го внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Невизнання позову предста вниками відповідача і їх ств ердження про обов"язковість надання ним такого посвідчен ня з посиланням на ст. 7 Порядк у надання та оформлення доку ментів для призначення /пере рахунку/ пенсії відповідно д о Закону України „Про загаль нообов"язкове державне пенсі йне страхування" є безпідста вними, оскільки суперечить н ормам чинного законодавства .
Керуючись ст.ст. 10, 11, 158, 159, 160, 161, 162 та 163 КАС України, 11, 14, 55 Закону Укра їни „Про статус і соціальний захист громадян, які постраж дали внаслідок Чорнобильськ ої катастрофи" від 19 грудня 1991 р оку з послідуючими змінами т а доповненнями, п.6 Порядку вид ачі посвідчень особам, які по страждали внаслідок Чорноби льської катастрофи, затвердж еного постановою Кабінету Мі ністрів України № 51 від 20 січня 1997 року,
ПОСТАНОВИВ:
Зобов'язати управління Пе нсійного фонду України в Сум ському районі Сумської облас ті призначити ОСОБА_1 пенс ію зі зменшенням пенсійного віку на 3 роки на основі подани х документів без посвідчення потерпілого в результаті ав арії на Чорнобильській АЕС.
Заяву про апеляційне оска рження постанови суду може б ути подано протягом 10-и днів з дня складання її в повному об сязі, а апеляційна скарга на н еї може бути подано до Харків ського апеляційного адмініс тративного суду через Сумськ ий районний суд протягом 20-и д нів після подання заяви про а пеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо вона подаєть ся в строк, встановлений для п одання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо зая ву про апеляційне оскарження або апеляційну скаргу не бул о подано.
Суд | Сумський районний суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 18.06.2008 |
Оприлюднено | 26.07.2010 |
Номер документу | 6129170 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський районний суд Сумської області
Куц В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні