Рішення
від 18.10.2016 по справі 924/1755/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"18" жовтня 2016 р.Справа № 924/1755/14

Господарський суд Хмельницької області у складі: головуючий суддя Шпак В.О. судді Гладюк Ю.В., Музика М.В., розглянувши матеріали справи:

за позовом Квартирно-експлуатаційного відділу м.Хмельницький

до Хмельницької міської ради м. Хмельницький

за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Кабінет Міністрів України.( третя особа 1)

за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ТОВ "Дубнобудсервіс" (третя особа 2)

за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - гр. ОСОБА_1 (третя особа 3)

за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Міністерство оборони України. ( третя особа 4)

за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - гр. ОСОБА_2 (третя особа 5)

за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - гр. ОСОБА_3 (третя особа 6)

за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - гр. ОСОБА_4 (третя особа 7)

за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - гр. ОСОБА_5 (третя особа 8)

про 1.Визнання незаконним та скасування Рішення сьомої сесії Хмельницької міської ради від 15.06.2011р. №78 „Про припинення права користування земельною ділянкою та надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок юридичним особам в частині згідно додатку №2, що стосується надання Товариству з обмеженою відповідальністю „ Хмельницькбудінвест" м. Хмельницький проспект Миру,94/1Б під будівництво гаражів № НОМЕР_1 - площею 202 м2.

2. Визнання незаконним та скасування Рішення 15 сесії .Хмельницької міської ради від 29.02.2012р. №35 „Про затвердження проектів землеустрою, щодо відведення земельних ділянок в постійне користування, оренду, надання земельних ділянок за технічною документацією юридичним особам, суб`єктам підприємницької діяльності, громадянам та внесення змін в рішення сесії міської ради в частині згідно додатку № 2, що стосується надання Товариству з обмеженою відповідальністю „Хмельницькбудінвест м.Хмельницький проспект Миру, 94/1Б під будівництво гаражів №1,2,3,4. площею 202 м" терміном на 3 роки.

3. Визнання незаконним та скасування Рішення 25 сесії Хмельницької міської ради від 12.06.2013р. №24 „Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадянам, внесення змін та втрату чинності в частині згідно додатку №2, що Стосується надання гр. ОСОБА_1 у власність земельну ділянку площею 30 м2 для будівництва індивідуального гаража по прос Миру, 102/7 бокс 3.

Представники сторін

від позивача: не з`явився

від відповідача:Демчук Л. Г. - за довіреністю від 24.11.2014 р.

третя особа 1: Луков А. В.- за довіреністю від 11.01.2016 р.

третя особа 2: Войналович О. М. - за довіреністю від 05.01.2015 р.

третя особа 3: Громик В. І.- за довіреністю від 18.09.2015 р.

третя особа 4: не з`явився

третя особа 5:не з`явився

третя особа 6:не з`явився

третя особа 7:не з`явився

третя особа 8:не з`явився

Суть спору

Позивач - Квартирно-експлуатаційний відділ м.Хмельницький звернувся до суду із позовом до Хмельницької міської ради м. Хмельницький про 1.Визнання незаконним та скасування Рішення сьомої сесії Хмельницької міської ради від 15.06.2011р. №78 „Про припинення права користування земельною ділянкою та надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок юридичним особам в частині згідно додатку №2, що стосується надання Товариству з обмеженою відповідальністю „ Хмельницькбудінвест" м. Хмельницький проспект Миру,94/1Б під будівництво гаражів № НОМЕР_1 - площею 202 м2.

2. Визнання незаконним та скасування Рішення 15 сесії .Хмельницької міської ради від 29.02.2012р. №35 „Про затвердження проектів землеустрою, щодо відведення земельних ділянок в постійне користування, оренду, надання земельних ділянок за технічною документацією юридичним особам, суб`єктам підприємницької діяльності, громадянам та внесення змін в рішення сесії міської ради в частині згідно додатку № 2, що стосується надання Товариству з обмеженою відповідальністю „Хмельницькбудінвест м.Хмельницький проспект Миру, 94/1Б під будівництво гаражів №1,2,3,4. площею 202 м" терміном на 3 роки.

3. Визнання незаконним та скасування Рішення 25 сесії Хмельницької міської ради від 12.06.2013р. №24 „Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадянам, внесення змін та втрату чинності в частині згідно додатку №2, що Стосується надання гр. ОСОБА_1 у власність земельну ділянку площею 30 м2 для будівництва індивідуального гаража по АДРЕСА_1 .

В обґрунтування своїх вимог посилається на те, що КЕВ м.Хмельницький було виявлено самовільне будівництво на землях оборони військового містечка №48 Хмельницького гарнізону - 4 капітальних гаража збудованих на земельній ділянці площею 0,0192 га, разом з майданчиком перед воротами гаражів та 3 капітальних гаража збудованих на земельній ділянці площею 0,0192га, разом з майданчиком перед воротами гаражів. Всі об`єкти побудовано не встановленими особами, дозволу на будівництво об`єктів КЕВ м.Хмельницький не надавав, дозволи на забудову від Міноборони та місцевих органів влади в КЕВ м.Хмельницький відсутні. За результатами обстеження земельних ділянок складено Акт про самовільне захоплення земель оборони від 07.03.2014р.

Вказані земельні ділянки під будівництво гаражів було виділено на підставі рішень Хмельницької міської ради, а саме

- Рішенням сьомої сесії Хмельницької міської ради від 15.06.2011р. № 78 „Про припинення права користування земельною ділянкою та надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок юридичним особам надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою під будівництво гаражів № НОМЕР_1 по проспекту Миру ,94/1Б площею 202м2;

- Рішенням 15-ї сесії міської ради від 29.02.2012р. №35 ТзОВ „Хмельницькбудінвест передано в оренду земельну ділянку площею 202м2 під будівництво гаражів № НОМЕР_1 по проспекту Миру ,94/1Б;

- Рішенням 25-ї сесії міської ради від 12.06.2013р. №24 ОСОБА_1 передано у власність земельну ділянку площею 30 м2 для будівництва індивідуального гаража по проспекту Миру, 102/7 бокс 3.

Позивач вважає, що вказані рішення Хмельницької міської ради порушуються його права, оскільки зазначені в рішеннях земельні ділянки знаходяться у нього у безстроковому і безоплатному користуванні відповідно до Державного акту на право користування землею серії Б №041767 від 1981року, виданого Хмельницькій КЕЧ району на підставі рішення Хмельницького МВК від 25.11.1981 року за №251-Б в якому відображені зовнішні межі земельної ділянки військового містечка № НОМЕР_2 та вказано про виділення 24.97га земель для державних потреб.

Крім того, посилається на матеріали інвентаризації земель оборони 1993року по військовому містечку № НОМЕР_2 , в якому відображені зовнішні межі земельної ділянки військового містечка №48 а також нанесено зовнішній охоронний периметр (огорожу), який частково зберігся до цього часу. На плані з матеріалів інвентаризації земель оборони 1993року зовнішні межі військового містечка №48 відповідають повністю (ідентичні) зовнішнім межам військового містечка № НОМЕР_2 які відображені у державному акті на право користування землею серії Б № 041767 від 1981 року.

Позивач у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просить позов задоволити.

Відповідач позовні вимоги не визнав. Вважає вимоги позивача безпідставними. Просить в позові відмовити. Крім того, ним подано заяву про застосування строків позовної давності. Посилається на те, що рішення Хмельницької міської ради №78 „Про припинення права користування земельною ділянкою та надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок юридичним особам прийнято ще 15.06.2011 р. Строк позовної давності у три роки сплинув.

Крім того, вказав, що державний акт на право постійного користування землею серія Б№041767 від 1981 року, наданий позивачем акт не містить жодних координат прив`язки земельної ділянки, адреси та державної реєстрації, що не відповідає вимогам законодавства, яке діяло на час видачі акта, та на сьогодні.

Враховуючи вищевикладене, даний акт не може бути в суді належним доказом по справі. На сьогодні неможливо співставити розташування земельних ділянок по проспекту Миру, 94/1Б та 102/7, по відношенню до земельної ділянки, яка нанесена на плані державного акту на право постійного користування, оскільки вона є неідентифікованою.

У 2011році прийнято Закон України „Про Державний земельний кадастр, згідно якого Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.

Відповідно до ст. 20 вищезазначеного Закону внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про об`єкти Державного земельного кадастру є обов`язковим. Відповідно до листа Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 04.12.2015 державний акт на право користування землею серії В № 041767 в Книзі записів державних актів на право користування землею не зареєстровано, (копія додається). Згідно листа управління Держземагенства у Хмельницькому районі Хмельницької області від 09.02.2015р. № 29-2204-05-1610/2-15 будь-які відомості про земельну ділянку загальною площею 24.97 га, які передані Хмельницькій КЕЧ згідно державного акту на право користування землею від 25.11.1981р. № 041767 до державного земельного кадастру не вносилися, кадастрові номера не присвоювались. При поданні позову до суду КЕВ м. Хмельницького повинен був провести відновлення меж земельної ділянки, чого зроблено не було.

Звертає увагу суду, що предметом даного спору є рішення міської ради від 15.16.2011р. № 78, від 29.02.2012 № 35 та від 12.06.2013 № 24, які є актами ненормативного характеру та вичерпали свою дію внаслідок їх виконання. Скасування таких актів не породжує наслідків, оскільки захист порушеного права у разі набуття права користування на земельну ділянку або укладання договору оренди має вирішуватися за нормами цивільного законодавства шляхом оскарження правовстановлюючих документів щодо права користування земельною ділянкою. Отже оскаржуване рішення про передачу в оренду земельної ділянки, що застосовувалось одноразово і з прийняттям якого виникли правовідносини, пов`язані із реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, не може бути скасоване, так як вичерпало свою дію шляхом його виконання. Скасування вказаного рішення не породжує наслідків для позивачів у справі.

Просить в позові відмовити.

Представник третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Кабінет Міністрів України надав пояснення від 03.10.2016 року в обґрунтування якого зазначає, що цільове призначення земельної ділянки відносно якої приймались оскаржувані рішення сесій міської ради є землі оборони то дана земельна ділянка перебуває в оперативному управлінні Міністерства оборони України, як центральний орган виконавчої влади на який покладено функції оборони держави, який має право розпоряджатися даною земельною ділянку у спосіб та в межах визначених чинним законодавством України.

Хмельницькій міській раді для того щоб приймати будь-які рішення відносно даної земельної ділянки перед цим має бути прийнято розпорядження Кабінету Міністрів України про вилучення даної земельної ділянки з оперативного управління військової частини, закладу, установи та організації Збройних сил України та його безоплатної передачі до сфери управління територіальної громади міста Хмельницького.

Відповідні постанови чи розпорядження Кабінету Міністрів України з приводу передачі даної земельної ділянки Збройних сил України до земель комунальної власності Хмельницької міської ради не приймались, а отже відповідач по справі не мав та не має права розпоряджатися чи приймати будь-які рішення відносно даної земельної ділянки.

Зазначає , що у разі встановлення судом фактів того, що земельна ділянка площею 30м2, яка знаходиться за адресою АДРЕСА_2 бокс 3, перебувала у постійному користуванні в Збройних силах України вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Представник третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Міністерства оборони України письмових пояснень по справі не надав.

Представник третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ТОВ „Дубнобудсервіс (правонаступник ТОВ „Хмельницькбудінвест) проти позову заперечив. У поясненні зазначив, що з усіх документів, які додані позивачем до позовної заяви не вбачається, що гаражі побудовані саме на земельній ділянці, яка надана в постійне користування КЕВ м. Хмельницький. Адресою земельної ділянки, про яку говорить позивач є АДРЕСА_3 а гаражі знаходяться за адресою проспект Миру 94/1Б в м. Хмельницькому. Крім того, з графічних матеріалів, які надані позивачем не вбачається, що земельна ділянка, яка надана для будівництва гаражів якимось чином накладається чи охоплює земельну ділянку надану для КЕВ м.Хмельницький в постійне користування.

Представник третьої особи (гр. ОСОБА_1 ) у поясненні зазначив, що на підставі рішення 25 сесії Хмельницької міської ради від 12.06.2013 №24 „Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадянам, внесення змін та втрату чинності мною оформлено у власність земельну ділянку площею 30м2 для будівництва індивідуального гаража по АДРЕСА_1 .

На підставі прийнятого рішення у нього виникло право власності на вказану вище земельну ділянку.

Крім цього, просить врахувати те, що при отриманні у власність земельної ділянки перевірялися у відповідності до ст. 186-1 Земельного кодексу Україні представниками управління Держгеокадастру, які погоджували документацію і землеустрою, про що зазначено у відповідних погодженнях, а тому третя особа не знала та не могла знати про те, що Хмельницька міська рада, якіпередавала у власність земельну ділянку не мала необхідного обсягу цивільно дієздатності для відчуження майна, а тому вважає себе добросовісним набувачем. Про жодні обмеження, щодо використання спірної земельної ділянки їй відоме не було.

Звертає увагу на те, що на підставі прийнятого рішення сесії міської ради було ОСОБА_1 отримано відповідні дозвільні документи у Державній інспекції архітектурно-будівельного контролю Хмельницькій області, на підставі яких було побудовано, та оформлено право власності на гараж за вищевказаною адресою (документи долучено до матеріалів справи).

Розглядом матеріалів справи встановлено.

Рішенням Виконавчого комітету Хмельницької міської ради народних депутатів №251-Б від 12.11.1981р.затверджено матеріали на видачу державного акту на право користування Хмельницькій КЕЧ району ПрикВо загальною площею 24.97га.

На підставі вищевказаного рішення 23.12.1975р. видано акт на право користування землею серії №041767, згідно якого Хмельницькій квартирно-експлуатаційній частині Хмельницького району, правонаступником якої згідно положення Квартирно-експлуатаційного відділу м.Хмельницький, затвердженого 02.01.2013р. начальником Західного територіального КЕУ, є квартирно-експлуатаційний відділ міста Хмельницький, відведено в постійне користування 24,97га землі.

Рішення сьомої сесії Хмельницької міської ради від 15.06.2011р. № 78 „Про припинення права користування земельною ділянкою та надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок юридичним особам надано дозвіл на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок ТОВ „Хмельницькбудінвест під будівництво гаражів № НОМЕР_1 по проспекту Миру, 94/1Б.

Рішенням 15 сесії Хмельницької міської ради від 29.02.2012р. № 35 передано „ТзОВ Хмельницькбудінвест в оренду земельну ділянку площею 202 м2 під будівництво гаражів № НОМЕР_1 по прос. Миру, 94/1Б терміном на 3 роки.

Рішення 25-ї сесії міської ради від 12.06.2013р. № 24 передано ОСОБА_1 у власність земельну ділянку площею 30 м2 для будівництва індивідуального гаража по проспекту Миру, 102/7 бокс 3.

На виконання наказу Міністра оборони України № 448 від 02.07.2013р. КЕВ м.Хмельницький провів перевірку використання земель Міністерства оборони України.

Перевіркою виявлено 7 індивідуальних гаражів, які розташовані на землях оборони військового містечка № 48 Хмельницького гарнізону і не перебувають на обліку КЕВ м. Хмельницький.

За результатами вивчення документів, щодо земельної ділянки та її обстеження було складено Акт про самовільне захоплення земель оборони від 07.03.2014р.

19.03.2014року начальником ІНФОРМАЦІЯ_1 винесено наказ № 61 „Про призначення комісій Хмельницького зонального відділу Військової служби правопорядку для перевірки законності використання земельних ділянок військових містечок № НОМЕР_3 та 48.

Хмельницьким зональним відділом Військової служби правопорядку було направлено лист № 503 від 25.03.2014р. на адресу міського голови з проханням надати копії документів на підставі яких вилучено земельну ділянку із складу земель оборони та надано дозвіл на проведення будівництва і кому.

У відповідь на лист ВСП Департамент архітектури, містобудування та земельних ресурсів Хмельницької міської ради (лист № 12/232-0710 від 22.04.2014р.) повідомив, що у державному акті, що виданий Хмельницькій КЕЧ району відсутній реєстраційний номер у Книзі записів реєстрації державних актів на право користування землею, що послужило позбавлення КЕВ м. Хмельницького даної земельної ділянки.

В ході судового розгляду було призначено судову експертизу, на вирішення якої поставлено питання:

- Чи знаходяться земельні ділянки, які надані рішеннями Хмельницької міської ради під будівництво гаражів, а саме: Рішенням 15-ї сесії міської ради від 29.02.2012р. №35 ТзОВ „Хмельницькбудінвест передано в оренду земельну ділянку площею 202м2 під будівництво гаражів № НОМЕР_1 по проспекту Миру ,94/1Б; Рішенням 25-ї сесії міської ради від 12.06.2013р. №24 ОСОБА_1 передано у власність земельну ділянку площею 30 м2 для будівництва індивідуального гаража по проспекту Миру, 102/7 бокс 3 в межах чи за межами земельної ділянки площею 24,97га на державному акті на право користування землею серії Б №041767 від 1981р. в районі військового містечка №48, виданий Хмельницькій КЕЧ району При КВО?

Згідно висновку експерта № 14-82/15 земельно-технічної експертизи від 25.05.2016р. земельні ділянки:

- по АДРЕСА_4 , кадастровий номер 6810100000180020089, площею 202 м2, що була передана рішенням 15-ї сесії Хмельницької міської ради від 29.02.2012 року №35, в оренду ТОВ „Хмельницькбудінвест під будівництво гаражів № НОМЕР_1 частково (площею 78 м2) знаходиться в межах земельної ділянки площею 3,65 га. яка відповідно до Державного акту на право користування землею серії Б№041767 від 1981 року, належить Хмельницькій КЕЧ, району При КВО.

- по проспекту Миру,102/7 бокс 3, м. Хмельницький, кадастровий номер 6810100000180020144, площею 30 м2, що була передана рішенням 25-ї сесії Хмельницької міської ради від 12.06.2013 року №24, у власність ОСОБА_1 для будівництва індивідуального гаража, знаходиться в межах земельної ділянки площею 3,65 га. яка відповідно до Державного акту на право користування землею серії Б№041767 від 1981року, належить Хмельницькій КЕЧ району, При КВО .

Дослідивши матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін, суд враховує наступне.

За приписами статті 2 Земельного кодексу України земельними відносинами є суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею, суб`єктами в яких виступають громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади, а об`єктами - землі в межах території України, земельні ділянки та права на них, у тому числі на земельні паї (частки).

Відповідно до частини 1 статті 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

Статтею 26 вищевказаного Закону встановлено, що виключною компетенцією міських рад є вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

За приписами пунктів „а та „в статті 12 Земельного кодексу України до повноважень міських рад у галузі земельних відносин на території міст належать, зокрема, розпорядження землями територіальних громад, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

Згідно ст. 83 Земельного кодексу України землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають: а) усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності; б)земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування.

В свою чергу, відповідно до ст. 84 Земельного кодексу України у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності. До земель державної власності, які не можуть передаватись у комунальну власність, належать, зокрема, землі оборони. Право державної власності на землю набувається і реалізується державою через органи виконавчої влади відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом.

Статтею 77 Земельного кодексу України визначено, що землями оборони визнаються землі, надані для розміщення і постійної діяльності військових частин, установ, військово-навчальних закладів, підприємств та організацій Збройних Сил України, інших військових формувань, утворених відповідно до законодавства України. Землі оборони можуть перебувати лише в державній власності. Порядок використання земель оборони встановлюється законом. Особливості відчуження земельних ділянок, на яких розташовані об`єкти нерухомого військового майна, що підлягають реалізації, та земельних ділянок, які вивільняються у процесі реформування Збройних Сил України, Державної спеціальної служби транспорту, встановлюються законом.

Відповідно до приписів ч. 2 ст. 2 Закону України „Про правовий режим майна у Збройних Силах України Міністерство оборони України є уповноваженим державою органом управління військовим майном. Частиною першою статті 10 Закону України "Про оборону України" передбачено, що Міністерство оборони України як центральний орган виконавчої влади забезпечує проведення в життя державної політики у сфері оборони, функціонування, бойову та мобілізаційну готовність, боєздатність і підготовку Збройних Сил України до здійснення покладених на них функцій і завдань.

За змістом п. 42 Положення про порядок надання в користування земель (земельних ділянок) для потреб Збройних Сил України та основні правила користування наданими землями, затвердженого наказом Міністерства оборони України № 483 від 22 грудня 1997року, землі, які виділені в користування Міністерству оборони України, забороняється займати для будівництва індивідуальних і кооперативних житлових будинків, гаражів, інших господарських будівель, а також під дачі та садово-городні ділянки. Пунктами 45 та 50 вказаного Положення передбачено, що передача земель місцевим органам влади проводиться за згодою Міністра оборони України або за його дорученням начальником розквартирування військ та капітального будівництва - начальником Головного управління розквартирування військ та капітального будівництва Збройних Сил України; оформлення передачі земель місцевим органам влади здійснюють землекористувачі спільно з квартирно-експлуатаційною частиною, відділенням морської інженерної служби Військово-Морських Сил України, на обліку яких знаходяться земельні ділянки в порядку, встановленому Земельним кодексом України.

Відповідно до пункту 3 Порядку вилучення і передачі військового майна Збройних Сил, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.08.2002 № 1282, у комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст або у їх спільну власність можуть передаватися військові містечка, інше нерухоме і рухоме військове майно (крім усіх видів озброєння, бойової техніки та боєприпасів), яке вивільняється в процесі реформування Збройних Сил і не планується до використання за призначенням, житлові будинки (разом з вбудованими та прибудованими нежитловими приміщеннями), гуртожитки (в тому числі не завершені будівництвом), майно закладів освіти, культури (крім кінотеатрів), фізичної культури та спорту, охорони здоров`я (крім майна санаторіїв, профілакторіїв, будинків відпочинку та аптек), соціального забезпечення, дитячих оздоровчих таборів, у тому числі об`єкти, не завершені будівництвом, колишні аеропорти військової авіації, які не мають можливості самостійно забезпечувати свою сертифікаційну придатність, а також інше військове майно, якщо воно не менше ніж два рази пропонувалося до продажу конкурентними способами приватизації, але не було реалізовано.

Згідно п. 4 вказаного Порядку передача військового майна органам, уповноваженим управляти державним майном, самоврядним установам і організаціям та у комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст або у їх спільну власність проводиться за рішенням: 1) Кабінету Міністрів України - щодо об`єктів, визначених у підпунктах 1 і 2 пункту 2-1 цього Порядку; 2) Міноборони - щодо об`єктів, визначених у підпунктах 3 і 4 пункту 2-1 цього Порядку.

Відповідно до ч. 1 ст. 141 Земельного кодексу України підставами припинення права користування земельною ділянкою є, зокрема, добровільна відмова від права користування земельною ділянкою.

В силу вимог частини 3 статті 142 цього Кодексу припинення права постійного користування земельною ділянкою у разі добровільної відмови землекористувача здійснюється за його заявою до власника земельної ділянки.

Як вбачається з матеріалів справи, згідно рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради народних депутатів №251-Б від 12.11.1981р., державного акту на право користування землею серії №041767 від 25.11.1981р. року Хмельницькій КЕЧі району ПрикВо, правонаступником якої згідно положення є КЕВ м.Хмельницький (затвердженого 02.01.2013р. начальником Західного територіального КЕУ) є Квартирно-експлуатаційний відділ м.Хмельницький, було надано в постійне користування 24,97 га землі.

Матеріали справи не містять будь-яких рішень уповноваженого органу щодо передачі земельної ділянки, яка перебуває у користуванні КЕВ м.Хмельницький, у комунальну власність та щодо припинення права постійного користування КЕВ м.Хмельницький вказаною земельною ділянкою, її частиною.

Однак, як вбачається з матеріалів справи предметом судового розгляду по справі № 924/1755/14 є позовна вимога про визнання незаконними та скасування рішень Хмельницької міської ради.

Спірні рішення Хмельницької міської ради: рішення сьомої сесії Хмельницької міської ради від 15.06.2011р. № 78 „Про припинення права користування земельною ділянкою та надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок юридичним особам, яким надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою під будівництво гаражів № НОМЕР_1 по проспекту Миру ,94/1Б площею 202м2; рішення 15-ї сесії міської ради від 29.02.2012р. №35 , яким ТзОВ „Хмельницькбудінвест передано в оренду земельну ділянку площею 202м2 під будівництво гаражів № НОМЕР_1 по проспекту Миру ,94/1Б; рішення 25-ї сесії міської ради від 12.06.2013р. №24, яким ОСОБА_1 передано у власність земельну ділянку площею 30 м2 для будівництва індивідуального гаража по проспекту Миру, 102/7 бокс 3 є ненормативними актами органу місцевого самоврядування, які вичерпали свою дію внаслідок їх виконання шляхом виготовлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки та оформлення право власності на гаражі, що розташовані на них.

Зважаючи на викладене, позов, предметом якого є рішення органу місцевого самоврядування щодо передачі у власність та оренду земельної ділянки, тобто ненормативний акт, що застосовується одноразово і з прийняттям якого виникають правовідносини, пов`язані з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, не може бути задоволений, оскільки таке рішення органу місцевого самоврядування вичерпало свою дію шляхом виконання. Його скасування не породжує наслідків для власника чи орендаря земельної ділянки, оскільки у таких осіб виникло право власності або володіння земельною ділянкою і це право ґрунтується на правовстановлюючих документах.

Тобто самостійний позов про визнання незаконними та скасування рішень органів місцевого самоврядування про передачу земельних ділянок не забезпечує реального захисту прав особи, оскільки не впливає на права та обов`язки сторін таких правовідносин (у зв`язку з тим, що дія цих ненормативних актів вичерпується фактом їх виконання), що однак не виключає можливості оскарження зазначених актів у комплексному поєднанні із вимогами про визнання недійсними правовстановлюючих документів, виданих на підставі цих оскаржуваних актів. Вказана правова позиція викладена у постановах Верховного Суду України від 11.11.2014 у справі № 21-405а14, від 30.09.2015 у справі № 3-553гс15 та від 06.10.2015 у справі №21-1306а15.

Зважаючи на вищевикладені обставини, суд відмовляє у задоволенні позову.

Враховуючи відмову у позові з підстав його безпідставності, позовна давність до спірних правовідносин не підлягає застосуванню (аналогічна позиція викладена у п. 2.2 постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 10 від 29.05.2013р. „Про деякі питання практики застосування позовної давності у вирішенні господарських спорів).

Відповідно до ст.ст.44,49 ГПК України судові витрати необхідно покласти на позивача.

Керуючись ст. ст. 44,49,82-85 Господарського процесуального кодексу України, -

вирішив :

В позові відмовити.

Повний текст рішення складено 24.10.16 року

Головуючий суддя В.О. Шпак

Суддя Ю.В. Гладюк

Суддя М.В. Музика

Віддрук. 12 прим.:

1 - до справи;

2 - позивачу

3 відповідачу - .Хмельницький вул.Гагаріна, 3;

4 - третій особі Кабінет Міністрів України - м.Київ, вул. Грушевського, 12/2;

5 - Головне управління юстиції у Хмельницькій області - м. Хмельницький, вул. Грушевського, 87;

6 - треті особі - ТОВ "Дубнобудсервіс" (356000, Рівненська область, м. Дубно, прв. Мирогощанський, 15А);

7 треті особі гр. ОСОБА_1 ( АДРЕСА_5 );

8 - треті особі Міністерство оборони України - 03168, м. Київ, пр-кт Повітрофлотський, 6;

9 - треті особі - гр. ОСОБА_2 -

АДРЕСА_6 - треті особі гр. ОСОБА_3 - АДРЕСА_7 ;

11 - треті особі гр. ОСОБА_4 АДРЕСА_8 ;

12 - треті особі гр. ОСОБА_5 АДРЕСА_9

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення18.10.2016
Оприлюднено29.09.2022
Номер документу62177218
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —924/1755/14

Ухвала від 07.06.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Кравчук Г.А.

Ухвала від 16.03.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Кравчук Г.А.

Постанова від 13.12.2016

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Розізнана І.В.

Ухвала від 29.11.2016

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Розізнана І.В.

Ухвала від 24.11.2016

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Розізнана І.В.

Ухвала від 14.11.2016

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Розізнана І.В.

Рішення від 18.10.2016

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Шпак В.О.

Ухвала від 03.10.2016

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Шпак В.О.

Ухвала від 21.09.2016

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Шпак В.О.

Ухвала від 21.08.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Шпак В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні