Ухвала
від 07.11.2016 по справі 522/20851/16-к
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа №522/20851/16-к

1-кс/522/20065/16

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 листопада 2016 року місто Одеса

Слідчий суддя Приморського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю слідчого ОСОБА_3 , розглянувши клопотання старшого слідчого відділу СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , погоджене з прокурором відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_4 про призначення документальної позапланової перевірки, -

В С Т А Н О В И В:

Як вбачається з клопотання слідчого, слідчим управлінням ГУ Національної поліції в Одеській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12016160000000042 від 27.01.2016, за фактами розкрадання державних грошових коштів у особливо великих розмірах та службового підроблення, що спричинило тяжкі наслідки, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч.2 ст.366 КК України.

В ході досудового розслідування встановлено, що протягом 2012-2014 років на територію України під приводом подальшого транзиту, здійснювалось ввезення нафтопродуктів, які в дійсності реалізовувались в межах держави без сплати належних податків, зборів та платежів. Фактично ввезені на територію України нафтопродукти зберігались на нафтобазах- митних складах, орендованих підприємствами- імпортерами та розташованих у Кіровоградській, Луганській, Рівненській, Черкаській, Одеській, Київській, Харківській та Хмельницькій областях, з яких реалізовувались споживачам від імені ТОВ «Газ Україна-2009», ТОВ «Газ Україна-2020», представництвом «Сопрема Трейдінг ЛТД», ТОВ «Торговий дім «Ветек». Загальний обсяг таких реалізацій за період 2012-2014 років складає близько 36 млрд. грн.

Слідчий зазначає, що у вищезазначеній схемі злочинної діяльності були задіяні офшорні компанії «SOPREMA TRADING LTD», «KSANDRO ENTERPRISE», «FREMINGHAM INVESTMEN CORP», «EPSON LIMITED», «VETEK TRADING LIMITED», «EMINENT ENERGY LIMITED», а також підприємства- резиденти: ПАТ «Одеський НПЗ» (код 00152282), ТОВ «Зовнітрансгаз» (код 37860735), ТОВ «Газ Україна 2020» (код 37428778), ТОВ «Газ України 2009» (код 36308214), ПМП «Петрол-Форвардінг» (код 24526480), ПП «Фірма «Армада-плюс» (код 34525053), ТОВ «Агротек» (14003350), Представництво «Сопрема Трейдінг ЛТД» (код 26595628), ТОВ«Цикловаст»(код 38674635), ТОВ «Всеукраїнський промисловий союз» (код 32827075), ТОВ «ТД «Ветек» (код 38809821), ТОВ «Інжерінг» (код 38705343), ТОВ «Нафтоспецтранс» (код 38913269), ТОВ «Гатіора» (код 38091733), ТОВ «Даймонд Альянс» (код 28651089), ТОВ «Летавіца» (код 38091749), ТОВ «АСТАВІЯ» (код 38063554),ТОВ «ПРОМ-ГАЗ-ІНВЕСТ» (код 37403355), ТОВ «УКРКОМЕРЦПОСТАЧ» (код 37227849), ТОВ «БРІАРЕЙ ПЛЮС» (код 38519368), ТОВ «АРГІЙ» (код 38518186), ТОВ «Регіон» (код 25050772), ТОВ «ГРАНТ ТАЙМ» (код 38123047), ТОВ «Енергія І ГАЗ Україна» (код код 34737717), ТОВ «Мульті АКВА» (код 37860709), ТОВ «ЕКОН ТРЕЙД» (код 38475635), ТОВ «ЛУСІН» (код 37748564), ТОВ «Прем`єр оіл» (38433972), ТОВ «ЕНЕРГОПРОМКОМПЛЕКТ» (код 32303537), ТОВ «Бастет Компані» (код 37131759), ПАТ «Укртатнафта» (код 152307), ТОВ «Кванта Коста» (код 36456249), ТОВ СП «Експогаз» (31438686), ТОВ «Східенергопостач 2» (код 37131848), ТОВ «Профешнл Сервіс» (код 37095742), ТОВ «Нео-Синтез» (код 36815393), ТОВ «Стілбон» (код 37431073), ФД ТОВ «Укренергоринок» (код 37488177), ТОВ «Інформтрест-консанлтінг» (код 37860819), ПАТ «Укргазвидобування» (код 30019775), ТОВ «Кіровограднафтопереробка» (код 36520261), ТОВ «РН-Коммерс» («ТНК-ВР Коммерс» код 33500195), ТОВ «Спецтранс-Технологія» (код 37147512), Товарна біржа «Перша незалежна біржа» (37354518), ПАТ «Днепропетровсьгаз» (код 03340920), ТОВ «Євростандарт-Автогаз» (код 37958775), ПП «Окко-Бізнес» (код 37278249), ТОВ «Євротрейд Україна» (код 38173234), ПП «Анкон Плюс» (код 33651152),ТОВ «Промтехресурс-Центр» (код 34479856), ТОВ «Маркет-Груп-Харків» (код 30037265), ТОВ «Аси-Ойл» (код 30500737), ТОВ «Юрай» (код 22886866), ТОВ «Пріора-Інвест» (код 38771327), ТОВ «Голдстрім Консалт» (код 38651047), ТОВ «ЗКХР» (код 34656607), ТОВ «Картал Голд» (код 37972852), ТОВ «ТОРЕНІЯ» (код 38091691), ТОВ «ММДВРР» (код 33440461), Одеська залізниця (код 36308214), ТОВ «Авто Ліга» (код37227812), ТОВ «Матоні» (код 37687470), ПРАТ «Київське-Дніпровське МППЗТ» (код4737111), ТОВ «Недержавна служба безпеки «Меркурій-С» (код 32195891), ТОВ «Гармонія-Н» (код 35674758), ТОВ «777» (код 24344276),ТОВ «Еквіст-Сім» (код 31601073),ТОВ «Праймтайм» (код 38463787), ТОВ «Мандарин Ессет Менеджмент» (код 38903397), ТОВ «Транс-Нафта 2009» (код 36791933), ТОВ «Катіон» (код 32324824), ТОВ «Магнолія 2012 (код 37958225), ТОВ «Компанія «Ровена» (код 38865488), ТОВ Лагуна-Рені» (код 31180219), ТОВ «Росукренергохолдінг» (код 37142650), ТОВ «Компанія Інтергал» (35286991), ТОВ «Профіт Менеджмент» (код 38346581), ПІІ «Лукойл-Україна» (код 30603572), ТОВ «Уністрой» (код 32581996), ТОВ «Вал-Трейдінг» (код 38650939), ТОВ «Інвестиційна нафтова компанія» (код 36772753), ТОВ «Алянс ойл Україна» (код 34531124), ВАТ «Атан-Крим» (код 32085677), ТОВ «Укрнафтоопт» (код 37180282), ТОВ «Мобільний термінал» (код 34618425), ТОВ «Укртрансойл-2009» (код 38274072), ТОВ «БНК-Україна» (код 36949031), ТОВ «Торгівельний дім Днепр Петроліум» (код 37732067), ТОВ «ТНК-Індастріз Україна» (код 32662383), ПАТ «ЦГЗК» (код 190977), ПП «Автопетроліум « (код 37228512),ТОВ «Контакт-К» (код 36961986), ТОВ «Юком» (код 31575358), ПП «ТК «Укр-Петроль» (код 36905994), ТОВ «Інтер Трейд» (код 37946508), ТОВ «Стартойл» (код 38513869), ТОВ «Лек-Оіл» (код 34047083), ТОВ «Нефтєк Оіл» (код 30997048), Фірма «ТЕС» (код 16512506), ПАТ «ІНГЗК» (код 190905), ТОВ «СЄПЕК» (код38607794), ПП «Антаріо» (код 32816975), ТОВ «Укрнафтаком» (код 33064422), ПАТ «ПІВНГЗК» (код 191023), ТОВ «Східні Ресурси» (код 24049643), ТОВ «Келмер» (код 37955376), ТОВ «Інтероілопт» (код 37533360),ТОВ «Магнатек-Форт» (код 37818180), ТОВ «Реал-НП» (код 37180256), ТОВ «НК «Народна» (код 38675288), ТОВ «ТД «Елемент» (код 37817119),ТОВ «Торгівельний дім «Мобільний термінал» (код 38483096),ТОВ «Київська митна агенція» (код 00152282), Командитне товариство «Донтрансгарант і Компанія» (код 34820485), ТОВ «ВЄТЕК Україна» (код38748984), ТОВ «Аргумент-2009» (код 36226184).

Так, через суб`єктів господарської діяльності ТОВ «Зовнітрансгаз» (код ЄДРПОУ № 37860735), ТОВ «ГазУкраїна 2020» (код ЄДРПОУ № 37428778), ТОВ «ГазУкраїна 2009» (код ЄДРПОУ №36308214) та ТОВ «Цикловаст» (код ЄДРПОУ № 38674635), на територію України ввозились нафтопродукти, які начебто експортувалися в режимі «реекспорт», за межі митної території України на адресу офшорних компаній, в тому числі «KSANDRO ENTERPRISE Ltd», «SOPREMA TRADING LTD», «PROSPERITY DEVELOPMENTS S.A.», «Fremingham Investment Corp», «Zevidon Trading Limited». Вказані нафтопродукти переміщувались на територію України залізничним, морським та річковим транспортом через порти Ізмаїл, Рені, Херсон.

Окрім того, ПАТ «Одеський нафтопереробний завод» укладено ряд договорів із компаніями- нерезидентами на переробку нафти та виробництво нафтопродуктів, зокрема договір №13/183 від 18.07.2013 із компанією «SOPREMA TRADING LTD» та договір №21/11/13-РТ-РВ від 21.11.2013 із компанією «KSANDRO ENTERPRISE Ltd». Відповідно до умов зазначених договорів, нафтопродукти, які надходили на митну територію України від вищевказаних компаній- нерезидентів, як давальницька сировина, розміщувались на митних складах, надалі автомобільним транспортом доставлялись на територію ПАТ «Одеський НПЗ». Після переробки готова продукція заявлялась у режим «реекспорт» та транспортувалась автомобільним транспортом до портів Рені та Ізмаїл, звідки морськими судами, відправлялась за кордон, зокрема через портовий термінал ТОВ «Лагуна- Рені» (ЄДРПОУ 31180219). Однак, в дійсності, фактичного вивезення нафтопродуктів за межі України не відбувалось, а їх реалізація, в порушення митних режимів, здійснювалась безпосередньо із митних складів та з території ПАТ «Одеський НПЗ» вітчизняним покупцям. При цьому, документи щодо переміщення нафтопродуктів, фальсифікувались.

Отже, для кримінального провадження першочергове значення має встановлення обставин фінансово-господарських взаємовідносин, повноти та правильності нарахування податків, зборів, обов`язкових платежів, що є важливим доказом визначення суми безпідставного зменшення податкових зобов`язань, що підлягають сплаті до бюджету України. Вказані докази є можливим отримати та долучити до матеріалів кримінального провадження лише отримавши дозвіл на проведення перевірки відповідного суб`єкта господарювання.

У клопотанні слідчий зазначає, що в ході досудового розслідування виникла необхідність у проведенні перевірки ТОВ «Лагуна- Рені» (ЄДРПОУ 31180219) з питань дотримання вимог податкового та валютного законодавства при здійсненні фінансово - господарської діяльності за період з 01.01.2011 по 31.12.2014.

Беручи до уваги вищевикладене та враховуючи, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що перевірка по вищевказаним фінансово-господарським взаємовідносинам має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, з метою всебічного, повного й неупередженого дослідження всіх обставин кримінального провадження, слідчий за погодженням з прокурором просить надати дозвіл на призначення документальної позапланової перевірки.

У судовому засіданні слідчий підтримав клопотання та просив його задовольнити у повному обсязі.

Заслухавши слідчого, а також дослідивши надані матеріали, якими обґрунтовано доводи клопотання, приходжу до висновку, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 84 КПК України доказами в кримінальному провадженні є фактичні дані, отримані у передбаченому цим Кодексом порядку, на підставі якихслідчий,прокурор,слідчий суддяі суд встановлюють наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню. Процесуальними джерелами доказів є документи.

Згідно ст. 85 КПК України належними є докази, які прямо чи непрямо підтверджують існування чи відсутність обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, та інших обставин, які мають значення для кримінального провадження, а також достовірність чи недостовірність, можливість чи неможливість використання інших доказів.

У відповідності до ст. 91 КПК України у кримінальному провадженні підлягають доказуванню вид і розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням.

Обов`язок доказування обставин, передбачених статтею 91 цього Кодексу, за винятком випадків, передбачених частиною другою цієї статті, відповідно до ст. 92 КПК України покладається на слідчого, прокурора.

У відповідності до ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом отримання від органів державної влади висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до приписів частин 1 та 2ст. 132 КПК Українизаходи забезпечення кримінального провадження застосовуються на підставі ухвали слідчого судді, і клопотання про застосування цих заходів на підставі ухвали слідчого судді подається до місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування.

Згідно з п. 1 «Положення Про Державну фіскальну службу», затвердженого постановою КМУ № 236 від 21.05.2014 року(далі - Положення) Державна фіскальна служба України (ДФС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообовязкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску.

Відповідно до п.п. 88 п. 3 Положення, Державна фіскальна служба для виконання покладених на неї завдань має право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку), у тому числі після проведення митного контролю та митного оформлення

Одночасно відповідно до «Переліку територіальних органів ДФС», затвердженогопостановою КМУ №311 від 06.08.2014 рокутериторіальним органом Державної фіскальної служби в Одеській області є Головне управління ДФС в Одеській області.

Згідност. 75 Податкового кодексу Україниконтролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Відповідно до підпункту75.1.2пункту75.1статті75 Податкового кодексу Українидокументальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

У відповідності до абзацу 5 підпункту75.1.2. пункту75.1, статті75 Податкового кодексудокументальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

Згідно підпункту78.1.11пункту78.1статті78 Податкового кодексудокументальна позапланова перевірка здійснюється за наявності рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанови органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону.

Відповідно до ч.6ст.9 КПК України, у випадках коли положення цьогоКодексуне регулюють питання кримінального провадження, застосовуються загальні засади кримінального провадження, визначені ч.1ст.7 цього Кодексу.

Суд вважає, що клопотання підлягає задоволенню, оскільки для об`єктивного встановлення обставин вказаного кримінального провадження необхідні спеціальні знання податкового законодавства, а також, що на даний час КПК Українине передбачено призначення перевірок в межах кримінального провадження прокурором або слідчим (виключено п. 6 ч. 2 ст.36та п. 4 ч. 2 ст.40 КПК України, якими прокурору, який здійснює нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням, та слідчому, надавались повноваження призначати ревізії та перевірки в порядку, визначеному законом), необхідно надати дозвіл на проведення позапланової перевірки.

На підставі п. 1 Положення Про Державну фіскальну службу, затвердженогопостановою КМУ № 236 від 21.05.2014, п.п. 2, 3 ст.71, п. 2 ст.93, ст.ст.131,132, КПК України, -

УХВАЛИВ

Клопотання слідчого задовольнити.

Надати дозвіл на призначення по кримінальному провадженню №12016160000000042 документальної позапланової перевірки фінансово-господарської діяльності ПАТ «Одеський НПЗ» (код ЄДРПОУ 00152282) з питань дотримання вимог валютного, податкового та іншого законодавства України при здійсненні фінансово - господарської діяльності за період з 01.01.2011 по 31.12.2014.

Проведення позапланової документальної перевірки доручити фахівцям ГУ ДФС в Одеській області.

Акт документальної позапланової перевірки оформити у відповідності з вимогами діючих норм чинного законодавства України.

Матеріали проведення перевірки (в оригіналах) направити до СУ ГУНП в Одеській області для долучення до матеріалів кримінального провадження №12016160000000042.

При необхідності фахівцям для проведення перевірки та оформлення її результатів надати матеріали кримінального провадження №12016160000000042.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя:

07.11.2016

Дата ухвалення рішення07.11.2016
Оприлюднено16.03.2023
Номер документу62904435
СудочинствоКримінальне
Сутьпризначення документальної позапланової перевірки

Судовий реєстр по справі —522/20851/16-к

Ухвала від 18.03.2020

Кримінальне

Касаційний кримінальний суд Верховного Суду

Бородій Василь Миколайович

Ухвала від 16.12.2019

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Мандрик В. О.

Ухвала від 06.11.2019

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Прібилов В. М.

Ухвала від 08.05.2019

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Джулай О. Б.

Ухвала від 08.05.2019

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Джулай О. Б.

Ухвала від 08.05.2019

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Джулай О. Б.

Ухвала від 08.05.2019

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Джулай О. Б.

Ухвала від 03.04.2019

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Джулай О. Б.

Ухвала від 03.04.2019

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Джулай О. Б.

Постанова від 06.09.2018

Кримінальне

Касаційний кримінальний суд Верховного Суду

Макаровець Алла Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні