Постанова
від 30.11.2016 по справі 522/20851/16-к
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

30.11.2016

Справа № 522/20851/16-к

№ 1-«кс»/522/21932/16

УХВАЛА

Іменем України

30 листопада 2016 року м.Одеса

Слідчий суддя Приморського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_3 , розглянувши клопотання слідчого слідчої групи СУ ГУ НП в Одеській області ОСОБА_4 , погодженого з прокурором відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_3 , про проведення позапланової виїзної ревізії, по кримінальному провадженню за №12016160000000042 від 27.01.2016, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст.191 та ч.2 ст.366 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з клопотання слідчого, слідчим управлінням ГУ Національної поліції в Одеській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12016160000000042 від 27.01.2016, за фактами розкрадання державних грошових коштів у особливо великих розмірах та службового підроблення, що спричинило тяжкі наслідки, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч.2 ст.366 КК України.

В ході досудового розслідування встановлено, що протягом 2012-2014 років на територію України під приводом подальшого транзиту, здійснювалось ввезення нафтопродуктів, які в дійсності реалізовувались в межах держави без сплати належних податків, зборів та платежів. Фактично ввезені на територію України нафтопродукти зберігались на нафтобазах- митних складах, орендованих підприємствами- імпортерами та розташованих у Кіровоградській, Луганській, Рівненській, Черкаській, Одеській, Київській, Харківській та Хмельницькій областях, з яких реалізовувались споживачам від імені ТОВ «Газ Україна-2009», ТОВ «Газ Україна-2020», представництвом «Сопрема Трейдінг ЛТД», ТОВ «Торговий дім «Ветек». Загальний обсяг таких реалізацій за період 2012-2014 років складає близько 36 млрд. грн.

У вищезазначеній схемі злочинної діяльності були задіяні офшорні компанії «SOPREMA TRADING LTD», «KSANDRO ENTERPRISE», «FREMINGHAM INVESTMEN CORP», «EPSON LIMITED», «VETEK TRADING LIMITED», «EMINENT ENERGY LIMITED», а також підприємства- резиденти: ПАТ «Одеський НПЗ» (код 00152282), ТОВ «Зовнітрансгаз» (код 37860735), ТОВ «Газ Україна 2020» (код 37428778), ТОВ «Газ України 2009» (код 36308214), ПМП «Петрол-Форвардінг» (код 24526480), ПП «Фірма «Армада-плюс» (код 34525053), ТОВ «Агротек» (14003350), Представництво «Сопрема Трейдінг ЛТД» (код 26595628), ТОВ«Цикловаст»(код 38674635), ТОВ «Всеукраїнський промисловий союз» (код 32827075), ТОВ «ТД «Ветек» (код 38809821), ТОВ «Інжерінг» (код 38705343), ТОВ «Нафтоспецтранс» (код 38913269), ТОВ «Гатіора» (код 38091733), ТОВ «Даймонд Альянс» (код 28651089), ТОВ «Летавіца» (код 38091749), ТОВ «АСТАВІЯ» (код 38063554), ТОВ «ПРОМ-ГАЗ-ІНВЕСТ» (код 37403355), ТОВ «УКРКОМЕРЦПОСТАЧ» (код 37227849), ТОВ «БРІАРЕЙ ПЛЮС» (код 38519368), ТОВ «АРГІЙ» (код 38518186), ТОВ «Регіон» (код 25050772), ТОВ «ГРАНТ ТАЙМ» (код 38123047), ТОВ «Енергія І ГАЗ Україна» (код код 34737717), ТОВ «Мульті АКВА» (код 37860709), ТОВ «ЕКОН ТРЕЙД» (код 38475635), ТОВ «ЛУСІН» (код 37748564), ТОВ «Прем`єр оіл» (38433972), ТОВ «ЕНЕРГОПРОМКОМПЛЕКТ» (код 32303537), ТОВ «Бастет Компані» (код 37131759), ПАТ «Укртатнафта» (код 152307), ТОВ «Кванта Коста» (код 36456249), ТОВ СП «Експогаз» (31438686), ТОВ «Східенергопостач 2» (код 37131848), ТОВ «Профешнл Сервіс» (код 37095742), ТОВ «Нео-Синтез» (код 36815393), ТОВ «Стілбон» (код 37431073), ФД ТОВ «Укренергоринок» (код 37488177), ТОВ «Інформтрест-консанлтінг» (код 37860819), ПАТ «Укргазвидобування» (код 30019775), ТОВ «Кіровограднафтопереробка» (код 36520261), ТОВ «РН-Коммерс» («ТНК-ВР Коммерс» код 33500195), ТОВ «Спецтранс-Технологія» (код 37147512), Товарна біржа «Перша незалежна біржа» (37354518), ПАТ «Днепропетровсьгаз» (код 03340920), ТОВ «Євростандарт-Автогаз» (код 37958775), ПП «Окко-Бізнес» (код 37278249), ТОВ «Євротрейд Україна» (код 38173234), ПП «Анкон Плюс» (код 33651152), ТОВ «Промтехресурс-Центр» (код 34479856), ТОВ «Маркет-Груп-Харків» (код 30037265), ТОВ «Аси-Ойл» (код 30500737), ТОВ «Юрай» (код 22886866), ТОВ «Пріора-Інвест» (код 38771327), ТОВ «Голдстрім Консалт» (код 38651047), ТОВ «ЗКХР» (код 34656607), ТОВ «Картал Голд» (код 37972852), ТОВ «ТОРЕНІЯ» (код 38091691), ТОВ «ММДВРР» (код 33440461), Одеська залізниця (код 36308214), ТОВ «Авто Ліга» (код37227812), ТОВ «Матоні» (код 37687470), ПРАТ «Київське-Дніпровське МППЗТ» (код4737111), ТОВ «Недержавна служба безпеки «Меркурій-С» (код 32195891), ТОВ «Гармонія-Н» (код 35674758), ТОВ «777» (код 24344276),ТОВ «Еквіст-Сім» (код 31601073), ТОВ «Праймтайм» (код 38463787), ТОВ «Мандарин Ессет Менеджмент» (код 38903397), ТОВ «Транс-Нафта 2009» (код 36791933), ТОВ «Катіон» (код 32324824), ТОВ «Магнолія 2012 (код 37958225), ТОВ «Компанія «Ровена» (код 38865488), ТОВ Лагуна-Рені» (код 31180219), ТОВ «Росукренергохолдінг» (код 37142650), ТОВ «Компанія Інтергал» (35286991), ТОВ «Профіт Менеджмент» (код 38346581), ПІІ «Лукойл-Україна» (код 30603572), ТОВ «Уністрой» (код 32581996), ТОВ «Вал-Трейдінг» (код 38650939), ТОВ «Інвестиційна нафтова компанія» (код 36772753), ТОВ «Алянс ойл Україна» (код 34531124), ВАТ «Атан-Крим» (код 32085677), ТОВ «Укрнафтоопт» (код 37180282), ТОВ «Мобільний термінал» (код 34618425), ТОВ «Укртрансойл-2009» (код 38274072), ТОВ «БНК-Україна» (код 36949031), ТОВ «Торгівельний дім Днепр Петроліум» (код 37732067), ТОВ «ТНК-Індастріз Україна» (код 32662383), ПАТ «ЦГЗК» (код 190977), ПП «Автопетроліум « (код 37228512), ТОВ «Контакт-К» (код 36961986), ТОВ «Юком» (код 31575358), ПП «ТК «Укр-Петроль» (код 36905994), ТОВ «Інтер Трейд» (код 37946508), ТОВ «Стартойл» (код 38513869), ТОВ «Лек-Оіл» (код 34047083), ТОВ «Нефтєк Оіл» (код 30997048), Фірма «ТЕС» (код 16512506), ПАТ «ІНГЗК» (код 190905), ТОВ «СЄПЕК» (код38607794), ПП «Антаріо» (код 32816975), ТОВ «Укрнафтаком» (код 33064422), ПАТ «ПІВНГЗК» (код 191023), ТОВ «Східні Ресурси» (код 24049643), ТОВ «Келмер» (код 37955376), ТОВ «Інтероілопт» (код 37533360), ТОВ «Магнатек-Форт» (код 37818180), ТОВ «Реал-НП» (код 37180256), ТОВ «НК «Народна» (код 38675288), ТОВ «ТД «Елемент» (код 37817119),ТОВ «Торгівельний дім «Мобільний термінал» (код 38483096),ТОВ «Київська митна агенція» (код 00152282), Командитне товариство «Донтрансгарант і Компанія» (код 34820485), ТОВ «ВЄТЕК Україна» (код38748984), ТОВ «Аргумент-2009» (код 36226184).

Так, через суб`єктів господарської діяльності ТОВ «Зовнітрансгаз» (код ЄДРПОУ № 37860735), ТОВ «ГазУкраїна 2020» (код ЄДРПОУ № 37428778), ТОВ «ГазУкраїна 2009» (код ЄДРПОУ №36308214) та ТОВ «Цикловаст» (код ЄДРПОУ № 38674635), на територію України ввозились нафтопродукти, які начебто експортувалися в режимі «реекспорт», за межі митної території України на адресу офшорних компаній, в тому числі «KSANDRO ENTERPRISE Ltd», «SOPREMA TRADING LTD», «PROSPERITY DEVELOPMENTS S.A.», «Fremingham Investment Corp», «Zevidon Trading Limited». Вказані нафтопродукти переміщувались на територію України залізничним, морським та річковим транспортом через порти Ізмаїл, Рені, Херсон.

Окрім того, ПАТ «Одеський нафтопереробний завод» укладено ряд договорів із компаніями- нерезидентами на переробку нафти та виробництво нафтопродуктів, зокрема договір №13/183 від 18.07.2013 із компанією «SOPREMA TRADING LTD» та договір №21/11/13-РТ-РВ від 21.11.2013 із компанією «KSANDRO ENTERPRISE Ltd». Відповідно до умов зазначених договорів, нафтопродукти, які надходили на митну територію України від вищевказаних компаній- нерезидентів, як давальницька сировина, розміщувались на митних складах, надалі автомобільним транспортом доставлялись на територію ПАТ «Одеський НПЗ». Після переробки готова продукція заявлялась у режим «реекспорт» та транспортувалась автомобільним транспортом до портів Рені та Ізмаїл, звідки морськими судами, відправлялась за кордон, зокрема через портовий термінал ТОВ «Лагуна- Рені» (ЄДРПОУ 31180219). Однак, в дійсності, фактичного вивезення нафтопродуктів за межі України не відбувалось, а їх реалізація, в порушення митних режимів, здійснювалась безпосередньо із митних складів та з території ПАТ «Одеський НПЗ» вітчизняним покупцям. При цьому, документи щодо переміщення, переробки нафтопродуктів, фальсифікувались.

Ухвалою Приморського районного суду м. Одеси від 07.11.2016 надано дозвіл на проведення документальної позапланової перевірки фінансово-господарської діяльності ПАТ «Одеський НПЗ» (код ЄДРПОУ 00152282) за період з 01.01.2011 по 31.12.2014.

Відповідно до п.п.78.1.11 п.78.1 ст.78 документальна невиїзна перевірка здійснюється за наявності отриманого судового рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки.

Слідчий в своєму клопотанні вказує, що для кримінального провадження першочергове значення має встановлення обставин фінансово-господарських взаємовідносин, повноти та правильності нарахування податків, зборів, обов`язкових платежів, що є важливим доказом визначення суми безпідставного зменшення податкових зобов`язань, що підлягають сплаті до бюджету України. Вказані докази є можливим отримати та долучити до матеріалів кримінального провадження лише отримавши дозвіл на проведення перевірки відповідного суб`єкта господарювання.

Отже, в ході досудового розслідування виникла необхідність у проведенні перевірки ПАТ «Одеський НПЗ» (код ЄДРПОУ 00152282), яке перебуває на податковому обліку в ДПІ у Суворовському районі м. Одеси з питань дотримання вимог митного законодавства України за період з 01.01.2011 по 31.12.2014.

Беручи до уваги вищевикладене та враховуючи, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що перевірка по дотриманню вимог митного законодавства України має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, з метою всебічного, повного й неупередженого дослідження всіх обставин кримінального провадження, слідчий просив клопотання задовольнити.

Розглянувши клопотання, вислухавши думку прокурора, який просив клопотання задовольнити, вважаю необхідним клопотання задовольнити, з наступних підстав.

Відповідно до п.75.1ст.75 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно п.75.1.1ст.75 Податкового кодексу України, камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Пунктом75.1.2ст.75 Податкового кодексу Українипередбачено, що документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Згідно п.78.1.11ст.78 Податкового кодексу України, документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом, зокрема, якщо отримано рішення слідчого судді про призначення перевірки.

Виходячи з положень п. 2 ст.7, ст.9 КПК Українищодо забезпечення засад законності у кримінальному провадженні, при здійсненні досудового розслідування відповідні органи повинні керуватись як вимогами цьогоКодексу, так і вимогами інших актів законодавства, що регламентують питання здійснення ними процесуальних повноважень, тобто у даному випадку - також наведеними вимогамиПодаткового кодексу Українив частині порядку призначення позапланових перевірок платників податків контролюючим органом на підставі рішення слідчого судді.

Оскільки прямо нормамиКПК Українипитання розгляду вказаних питань слідчим суддею не врегульовані, відповідно до вимог ч. 6ст. 9 КПК Українив даному випадку застосовуються загальні засади кримінального провадження, визначені ч. 1ст. 7 цього Кодексу, у тому числі засада законності, за змістом якої призначення позапланової перевірки слідчим суддею повинне здійснюватися безпосередньо на підставі вимогПодаткового кодексу України.

Таким чином, з метою належного розслідування кримінального провадження та встановлення обставин, які підлягають доказуванню, зокрема для кримінального провадження першочергове значення має встановлення обставин фінансово-господарських взаємовідносин, повноти та правильності нарахування податків, зборів, обов`язкових платежів, що є важливим доказом визначення суми безпідставного зменшення податкових зобов`язань, що підлягають сплаті до бюджету України, необхідним є призначення позапланової податкової перевірки, яка може здійснюватися лише на підставі рішення суду.

Зважаючи на викладене вище, приходжу до висновку про можливістю задоволення клопотання.

Виходячи із вищезазначеного та керуючись ст. ст. 9,91-93,110,369-372 КПК України, слідчий суддя,-

УХВАЛИВ:

Клопотання задовольнити.

Призначити по кримінальному провадженню №12016160000000042 документальну невиїзну перевірку дотримання вимог митного законодавства України ПАТ «Одеський НПЗ» (код ЄДРПОУ 00152282) за період з 01.01.2011 по 31.12.2014.

Виконання даної ухвали доручити фахівцям ГУ ДФС в Одеській області.

Акт документальної невиїзної перевірки оформити у відповідності з вимогами діючих норм чинного законодавства України.

Матеріали проведення перевірки (в оригіналах) направити до СУ ГУНП в Одеській області для долучення до матеріалів кримінального провадження №12016160000000042.

При необхідності фахівцям для проведення перевірки та оформлення її результатів надати матеріали кримінального провадження №12016160000000042.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя

Дата ухвалення рішення30.11.2016
Оприлюднено15.03.2023
Номер документу63105942
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —522/20851/16-к

Ухвала від 18.03.2020

Кримінальне

Касаційний кримінальний суд Верховного Суду

Бородій Василь Миколайович

Ухвала від 16.12.2019

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Мандрик В. О.

Ухвала від 06.11.2019

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Прібилов В. М.

Ухвала від 08.05.2019

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Джулай О. Б.

Ухвала від 08.05.2019

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Джулай О. Б.

Ухвала від 08.05.2019

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Джулай О. Б.

Ухвала від 08.05.2019

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Джулай О. Б.

Ухвала від 03.04.2019

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Джулай О. Б.

Ухвала від 03.04.2019

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Джулай О. Б.

Постанова від 06.09.2018

Кримінальне

Касаційний кримінальний суд Верховного Суду

Макаровець Алла Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні