Постанова
від 07.08.2009 по справі 12/75-09
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

07.08.2009 р. № 12/75-09

Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі:

головуючого - судді Цвіркун а Ю.І.,

при секретарі Рудик Т.О.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом ОС ОБА_1 до Київської міської д ержавної адміністрації, Голо вного управління земельних р есурсів Виконавчого органу К иївської міської ради (Київс ької міської державної адмін істрації), Київської міської ради, Комунального підпр иємства «Київський інститут земельних відносин»Головно го управління земельних ресу рсів Виконавчого органу Київ ської міської ради (Київсько ї міської державної адмініст рації) про визнання бездіяль ності неправомірною та зобов ' язання вчинити певні дії,

встановив:

Позивач звернувся в Окруж ний адміністративний суд міс та Києва з позовом до Київськ ої міської державної адмініс трації, Головного управління земельних ресурсів Київсько ї міської державної адмініст рації, Київської міської рад и, Комунального підприєм ства «Київський інститут зем ельних ресурсів»Головного у правління земельних ресурсі в Київської міської державно ї адміністрації про визнання бездіяльності неправомірно ю та зобов' язання вчинити п евні дії.

В судовому засіданні позив ач позовні вимоги підтримав у частині до Головного управ ління земельних ресурсів Вик онавчого органу Київської мі ської ради (Київської місько ї державної адміністрації), К иївської міської ради, Кому нального підприємства «Ки ївський інститут земельних в ідносин»Головного управлін ня земельних ресурсів Викона вчого органу Київської міськ ої ради (Київської міської де ржавної адміністрації), врах овуючи змінені позовні вимог и просив зобов' язати відпов ідачів надати йому письмову інформацію про будь-яку одну вільну земельну ділянку із з емель державної або комуналь ної власності для будівництв а і обслуговування жилого бу динку, господарських будівел ь і споруд в розмірі 0,10 га в меж ах Києва для подальшого нада ння відповідної інформації д о Київської міської ради та К иївської міської державної а дміністрації. Позовні вимоги до Київської міської ради по зивач не підтримав.

Представник Київської міс ької державної адміністраці ї та Головного управління зе мельних ресурсів Виконавчог о органу Київської міської р ади (Київської міської держа вної адміністрації) позов не визнав, оскільки Київська мі ська державна адміністрація не наділена повноваженнями розпоряджатися землями в меж ах міста Києва, а Головне упра вління земельних ресурсів Ви конавчого органу Київської м іської ради (Київської міськ ої державної адміністрації) не наділено компетенцією зді йснювати пошук вільних земел ьних ділянок у межах Києва. Кр ім того, зазначив, що позивачу надавались письмові відпові ді із роз' ясненням, до якого органу йому необхідно зверн утись. Подав до суду письмові заперечення.

Представник Київської міс ької ради позов не визнав, заз начив, що Київська міська рад а діяла не порушуючи вимог чи нного законодавства України , подав письмове заперечення на позов, в якому зазначив про слухання справи за його відс утності.

Комунальне підприємство « Київський інститут земельни х відносин» Головного управл іння земельних ресурсів Вико навчого органу Київської міс ької ради (Київської міської державної адміністрації) пр о час, дату та місце проведенн я судового засідання повідом лене належним чином, свого пр едставника до суду не направ ило, письмових пояснень до су ду не надало.

Вислухавши пояснення стор ін, дослідивши письмові дока зи, суд вважає, що позовні вимо ги слід задовольнити частков о, виходячи з наступного.

Позивач - ОСОБА_1 зареє стрований і постійно прожива є у Деснянському районі міст а Києва.

З метою отримання земельно ї ділянки в місті Києві для бу дівництва житла та ведення о собистого господарства пози вач звернувся до Київської м іської державної адміністра ції із заявами від 02.11.2007 року, 22.02.2 008 року, 10.04.2008 року, 26.05.2008 року.

Виконавчий орган Київсько ї міської ради Київська місь ка державна адміністрація ли стом від 17.03.2008 року №014-938, Головне управління земельних ресурс ів виконавчого органу Київсь кої міської ради (Київської м іської державної адміністра ції листами від 16.05.2008 року №03-86/18516, від 26.06.2008 року №03-86/24471 повідомили п озивача про те, що питання щод о надання йому у власність зе мельної ділянки не може бути розглянуто, оскільки він не з азначив конкретне місце розт ашування бажаної земельної д ілянки.

Позивач звернувся до Держа вного комітету України із зе мельних ресурсів із заявою п ро надання переліку вільних ділянок землі з числа держав ного запасу чи комунальної в ласності в межах міста Києва від 29.05.2008 року.

Листом від 20.06.2008 року №14-21-А1181/6592 Д ержавний комітет України із земельних ресурсів повідоми в позивача, що інформацію про вільні земельні ділянки він може отримати у будь-якому мі сцевому державному органі зе мельних ресурсів. Зокрема, у м істі Києві при Київській міс ькій державній адміністраці ї створено власний структурн ий підрозділ із земельних ре сурсів - Головне управління земельних ресурсів при КМДА , який самостійно веде інформ аційну базу щодо земельних д ілянок, готує та реєструє док ументи на землю без внесення відповідних відомостей до є диної бази даних АС ДЗК. Тому з а інформацією щодо вільних з емельних ділянок необхідно з вернутись до Головного управ ління земельних ресурсів КМД А.

Позивач звернувся до Київс ької міської державної адмін істрації із заявою про надан ня конкретних адрес в межах м іста Києва та розміри вільни х земельних ділянок з числа з емель державної або комуналь ної власності для безоплатно го отримання у власність зем ельної ділянки із числа віль них земель від 12.08.2008 року.

Крім того, позивач звернувс я до Прокуратури міста Києва зі скаргою щодо порушення Зе мельного кодексу України з б оку чиновників Київської міс ької державної адміністраці ї від 18.08.2008 року.

Вищезазначена скарга пози вача направлена Прокуратуро ю міста Києва до Київської мі ської ради для організації п еревірки звернення ОСОБА_1

Листом від 19.09.2008 року №014-1663 вико навчий орган Київської міськ ої ради (Київська міська держ авна адміністрація) повідоми ла, що здійснення пошуку віль них земельних ділянок в межа х Києва не відноситься до ком петенції Головного управлін ня.

Під час здійснення перевір ки та ведення подальшої пере писки Головне управління зем ельних ресурсів Виконавчого органу Київської міської ра ди (КМДА) листами від 25.09.2008 року № 03-86/39269, 29.09.2008 року №03-86/39711, від 01.10.2008 року № 014-1690, від 10.10.2008 року №03-86/41351, від 22.10.2008 ро ку №03-86/43019 повідомило позивача, що до компетенції Головного управління не відноситься по шук вільних земельних діляно к в межах міста Києва, тому з п итанням щодо отримання земел ьно-кадастрової інформації, в тому числі витягу з державн ого земельного кадастру - че ргового кадастрового плану н еобхідно звертатись до Ко мунального підприємства « Київський інститут земельни х відносин».

Листом Комунального підп риємства «Київський інститу т земельних відносин»Головн ого управління земельних рес урсів Виконавчого органу Киї вської міської ради (Київськ ої міської державної адмініс трації) від 17.10.2008 року №956 позива ч повідомлений, що пошук віль них земельних ділянок здійсн юється фізичними та юридични ми особами самостійно, право вий статус якої можна переві рити, замовивши в КП «Київськ ий інститут земельних віднос ин»черговий кадастровий пла н.

Вищезазначені обставини в изнані учасниками процесу, в суді не оспорювалися.

Станом на час розгляду дано ї справи позивачу не надано і нформації щодо вільної земел ьної ділянки із земель держа вної або комунальної власнос ті для будівництва і обслуго вування жилого будинку, госп одарських будівель і споруд, що знаходиться у межах міста Києва.

Згідно із ч. 1 ст. 18 КАС України місцевим загальним судам як адміністративним судам підс удні адміністративні справи , у яких однією зі сторін є орг ан чи посадова особа місцево го самоврядування, посадова чи службова особа органу міс цевого самоврядування, крім тих, які підсудні окружн им адміністративним судам.

Відповідно до ч. 2 ст. 18 КАС Укр аїни окружним адміністратив ним судам підсудні адміністр ативні справи, у яких однією з і сторін є орган державн ої влади , інший державни й орган, орган влади Автономн ої Республіки Крим, їх посадо ва чи службова особа, крім спр ав з приводу їхніх рішень, дій чи бездіяльності у справах п ро адміністративні проступк и та справ, які підсудні місце вим загальним судам як адмін істративним судам.

У частині 2 ст. 19 КАС України з азначено, що адміністративні справи з приводу оскарження правових актів індивідуальн ої дії, а також дій чи бездіяль ності суб'єктів владних повн оважень, які стосуються інте ресів конкретної особи, вирі шуються адміністративними с удами за місцем проживання (п еребування, знаходження) поз ивача.

За таких обставин, дана спра ва підсудна Окружному адміні стративному суду міста Києва .

В силу ч.2 ст.34 Конституції Ук раїни кожен має право вільно збирати, зберігати, використ овувати і поширювати інформа цію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір.

У відповідності до ст.40 Конс титуції України усі мають пр аво направляти індивідуальн і чи колективні письмові зве рнення або особисто звертати ся до органів державної влад и, органів місцевого самовря дування та посадових і служб ових осіб цих органів, що зобо в'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відпові дь у встановлений законом ст рок.

Згідно із ч.1 ст.200 ЦК України і нформацією є документовані а бо публічно оголошені відомо сті про події та явища, що мали або мають місце у суспільств і, державі та навколишньому с ередовищі.

У відповідності до абзацу п ершого ч.1 ст.302 ЦК України фізич на особа має право вільно зби рати, зберігати, використову вати і поширювати інформацію .

У ст.32 Закону України “Про ін формацію”, зокрема, передбач ено, що громадянин має право з вернутися до державних орган ів і вимагати надання будь-як ого офіційного документу, не залежно від того, стосується цей документ його особисто ч и ні, крім випадків обмеження доступу, передбачених цим За коном. Органи законодавчої, в иконавчої та судової влади У країни, їх посадові особи зоб ов'язані надавати інформацію , що стосується їх діяльності , письмово, усно, по телефону ч и використовуючи публічні ви ступи своїх посадових осіб.

Відповідно до статті 43 Зако ну України “Про інформацію” учасники інформаційних відн осин мають право одержувати (виробляти, добувати), викорис товувати, поширювати та збер ігати інформацію в будь-якій формі з використанням будь-я ких засобів, крім випадків, пе редбачених законом. Кожний у часник інформаційних віднос ин для забезпечення його пра в, свобод і законних інтересі в має право на одержання інфо рмації про: діяльність орган ів державної влади; діяльніс ть народних депутатів; діяль ність органів місцевого і ре гіонального самоврядування та місцевої адміністрації; т е, що стосується його особист о.

Згідно із статтею 44 даного З акону учасники інформаційни х відносин зобов'язані: поваж ати інформаційні права інших суб'єктів; використовувати і нформацію згідно з законом а бо договором (угодою); забезпе чувати додержання принципів інформаційних відносин, пер едбачених статтею 5 цього Зак ону; забезпечувати доступ до інформації усім споживачам на умовах, передбачених зако ном або угодою; зберігати її в належному стані протягом вс тановленого терміну і надава ти іншим громадянам, юридичн им особам або державним орга нам у передбаченому законом порядку; компенсувати шкоду, заподіяну при порушенні зак онодавства про інформацію.

Відповідно до ч.1 ст.1 Закону У країни “Про звернення громад ян” громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого с амоврядування, об'єднань гро мадян, підприємств, установ, о рганізацій незалежно від фор м власності, засобів масової інформації, посадових осіб в ідповідно до їх функціональн их обов'язків із зауваженням и, скаргами та пропозиціями, щ о стосуються їх статутної ді яльності, заявою або клопота нням щодо реалізації своїх с оціально-економічних, політи чних та особистих прав і зако нних інтересів та скаргою пр о їх порушення.

В силу ч.3 ст.7 даного Закону я кщо питання, порушені в одерж аному органом державної влад и, місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, об'єднаннями громадян або посадовими осо бами зверненні, не входять до їх повноважень, воно в термін не більше п'яти днів пересила ється ними за належністю від повідному органу чи посадові й особі, про що повідомляєтьс я громадянину, який подав зве рнення. У разі якщо звернення не містить даних, необхідних для прийняття обґрунтованог о рішення органом чи посадов ою особою, воно в той же термін повертається громадянину з відповідними роз'ясненнями.

Однак відповідачі, посилаю чись один на одного, при виріш енні питання про надання інф ормації щодо вільної земельн ої ділянки у межах міста Києв а допускають тяганину.

За таких обставин, є підстав и вважати, що оскаржувана без діяльність відповідачів - с уб' єктів владних повноваже нь є протиправною.

Тож позивач правомірно зве рнувся до суду з таким адміні стративним позовом.

У ч.2 ст.19 Конституції України закріплено, що органи держав ної влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.

Таким чином, відповідні суб ' єкти владних повноважень п овинні діяти згідно із Конст итуцією та законами України.

Відповідно до п. 3.21 Положення про Головне управління земе льних ресурсів виконавчого о ргану Київради (Київської мі ської державної адміністрац ії), яке є додатком до рішення Київської міської ради від 19 г рудня 2002 р. N 182/342 Управління відпо відно до покладених на нього завдань створює систему інф ормації, необхідної для здій снення комплексу робіт, пов'я заних з проведенням земельно ї реформи, здійсненням земле устрою, веденням державного земельного кадастру, монітор ингу земель, забезпеченням р аціонального використання т а охорони земель.

Пункт 3.28 зазначеного Положе ння передбачає, що Управлінн я відповідно до покладених н а нього завдань організовує та координує здійснення земе льно-кадастрових робіт.

Таким чином, суд приходить д о висновку, що Головне управл іння земельних ресурсів Вико навчого органу Київської міс ької ради (Київської міської державної адміністрації) є н алежним відповідачем у цій с праві і має відповідати за да ним позовом.

Відповідно до рішення Київ ської міської ради «Про ство рення комунального підприєм ства "Київський інститут зем ельних відносин» від 19.12.2002 року №166/326 з метою ефективного регу лювання земельних відносин у столиці, створення наукових та організаційних засад вед ення земельного кадастру, ке руючись статтею 26 Закону Укра їни "Про місцеве самоврядува ння в Україні", Київська міськ а рада вирішила створити ком унальне підприємство "Київсь кий інститут земельних відно син" та підпорядкувати комун альне підприємство "Київськи й інститут земельних відноси н" Головному управлінню земе льних ресурсів Київської міс ької державної адміністраці ї.

Статутом Комунального підприємства «Київський ін ститут земельних відносин»в изначені мета і предмет КП «К иївський інститут земельних відносин», зокрема для досяг нення мети підприємство здій снює науково-інформаційне, н ормативно-методичне, правове та організаційне забезпечен ня і підтримка робіт по веден ню державного земельного кад астру, землеустрою, монітори нгу земель, державного контр олю за використанням та охор оною земель, регулювання опт имального розвитку територі й. Виконує аналітичні дослід ження. Також в Статуті зазнач ено, що підприємство відпові дно до чинного законодавства та в межах повноважень, встан овлених цим статутом, має пра во здійснювати захист своїх прав і інтересів у відповідн их вітчизняних державних уст ановах та закладах, а також у м іжнародних організаціях.

Комунальне підприємство « Київський інститут земельни х відносин» наділено правом самостійно представляти сво ї інтереси в суді, і має відпов ідати за цим позовом.

Однак, бездіяльність відпо відачів, що оскаржуються, не в ідповідає вимогам чинного за конодавства України і критер іям, які визначені у ч.3 ст.2 КАС України. При цьому, як видно, т акою бездіяльністю порушені права позивача.

Таким чином, враховуючи вищ езазначене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги п озивача до Головного управлі ння земельних ресурсів Викон авчого органу Київської місь кої ради (Київської міської д ержавної адміністрації) та Комунального підприємств а «Київський інститут земель них відносин»Головного упра вління земельних ресурсів Ви конавчого органу Київської м іської ради (Київської міськ ої державної адміністрації) підлягають до задоволення, о скільки до їх компетенції вх одить надання інформації за зверненнями позивача щодо ві льної земельної ділянки із з емель державної або комуналь ної власності для будівництв а і обслуговування жилого бу динку, господарських будівел ь і споруд (присадибна ділянк а) в межах м. Києва.

Однак позовна вимога до Киї вської міської державної адм іністрації до задоволення не підлягає, оскільки до її комп етенції не входить надання в ищезазначеної інформації.

Таким чином, відповідні суб ' єкти владних повноважень п овинні діяти згідно із закон ом, оскільки їх повноваження вичерпно визначені у законі .

Крім того, позовна вимога до Київської міської ради тако ж не підлягає до задоволення , враховуючи те, що позивач не підтримав заявлену позовну в имогу до Київради.

Згідно із ч.1 ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в а дміністративних судах здійс нюється на засадах змагально сті сторін та свободи в надан ні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пер еконливості.

У відповідності до ч.1 ст.71 КА С України кожна сторона пови нна довести ті обставини, на я кі вона посилається як на під ставу своїх вимог або запере чень, крім випадків, встановл ених цим Кодексом.

При цьому суд бере до уваги положення ч.2 ст.71 КАС України, з гідно з якими в адміністрати вних справах про протиправні сть рішень, дій чи бездіяльно сті суб' єкта владних повнов ажень обов' язок щодо доказу вання правомірності свого рі шення, дії чи бездіяльності п окладається на відповідача, якщо він заперечує проти адм іністративного позову.

Представник Київської міс ької державної адміністраці ї правомірність своєї позиці ї в судовому засіданні обґру нтував.

Однак представники відпов ідачів - Головного управлінн я земельних ресурсів Виконав чого органу Київської місько ї ради (Київської міської дер жавної адміністрації) та Ко мунального підприємства « Київський інститут земельни х відносин»Головного управл іння земельних ресурсів Вико навчого органу Київської міс ької ради (Київської міської державної адміністрації) не довели правомірність оскарж уваної бездіяльності.

Позивач в судовому засідан ні частково обґрунтував прав омірність заявлених позовни х вимог.

Крім того, з огляду на встан овлені в суді обставини, в зад оволенні позовних вимог до К иївської міської державної а дміністрації слід відмовити , оскільки до його повноважен ь не входить вчиняти дії, про я кі просить позивач.

Таким чином, з' ясувавши об ставини справи та перевіривш и їх доказами, суд приходить д о висновку про задоволення п озовних вимог частково.

На основі встановленого, ке руючись ст.ст.86, 159-163 Кодексу адм іністративного судочинства України, суд

постановив:

Позов ОСОБА_1 задовол ьнити частково.

Зобов'язати Головне управл іння земельних ресурсів Вико навчого органу Київської міс ької ради (Київської міської державної адміністрації) та Комунальне підприємство «Ки ївський інститут земельних в ідносин»Головного управлін ня земельних ресурсів Викона вчого органу Київської міськ ої ради (Київської міської де ржавної адміністрації) вчини ти дії щодо надання ОСОБА_1 письмової інформації про бу дь-яку одну вільну земельну д ілянку (із зазначенням її адр еси) у будь-якому районі м. Киє ва із земель державної або ко мунальної власності для буді вництва і обслуговування жил ого будинку, господарських б удівель і споруд (присадибна ділянка) в розмірі 0,10га в межах м.Києва.

В решті позовних вимог відм овити.

Строк і порядок набрання с удовим рішенням законної сил и встановлені у статті 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України, якщо інше не в становлено цим Кодексом.

Заява про апеляційне оска рження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному о бсязі. Апеляційна скарга на п останову суду першої інстанц ії подається протягом двадця ти днів після подання заяви п ро апеляційне оскарження. За ява і скарга подаються до адм іністративного суду апеляці йної інстанції у порядку, що п ередбачені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинс тва України.

Суддя Цвіркун Ю.І.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення07.08.2009
Оприлюднено19.10.2010
Номер документу6448503
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —12/75-09

Ухвала від 15.07.2010

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Лариса Андріївна

Ухвала від 03.02.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Сауляк Ю.В.

Ухвала від 14.12.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Борденюк Є.М.

Ухвала від 23.10.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Борденюк Є.М.

Постанова від 07.08.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Цвіркун Ю.І.

Постанова від 04.08.2009

Господарське

Житомирський апеляційний господарський суд

Ляхевич А.А.

Рішення від 13.05.2009

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Кожухар М.С.

Ухвала від 14.04.2009

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Кожухар М.С.

Ухвала від 27.04.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Цісельський О.В.

Ухвала від 18.05.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Цісельський О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні