КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
04116 м.Київ, вул. Шолуденка, 1 (044) 230-06-58
УХВАЛА
"27" березня 2017 р. Справа №53/144
Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого: Баранця О.М.
суддів: Калатай Н.Ф.
Пашкіної С.А.
розглянувши
апеляційну скаргу Департаменту державної виконавчої служби
Міністерства юстиції України
на ухвалу
Господарського суду міста Києва
від 06.03.2017 року
за скаргою Публічного акціонерного товариства "Центренерго"
на дії Відділу примусового виконання рішень Департаменту
державної виконавчої служби Міністерства юстиції
України
стягувач Державне підприємство "Вугілля України"
боржник Відкрите акціонерне товариство "Державна
енергогенеруюча компанія "Центренерго"
у справі № 53/144 (суддя Грєхова О.А.)
за позовом Державного підприємства "Вугілля України"
до Відкритого акціонерного товариства "Державна
енергогенеруюча компанія "Центренерго"
про стягнення 53 764 075,12 грн.
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 06.03.2017 року скаргу Публічного акціонерного товариства "Центренерго" на дії Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України задоволено.
Визнано недійсними постанови, винесені Відділом примусового виконання рішень Департаменту держаної виконавчої служби Міністерства юстиції України, у виконавчому провадженні № 37274638:
- про поновлення вчинення виконавчих дій від 25.01.2017 р.;
- про закінчення виконавчого збору від 25.01.2017 р.;
- про стягнення виконавчого збору від 25.01.2017 р.
Визнано недійсними постанови, винесені Відділом примусового виконання рішень Департаменту держаної виконавчої служби Міністерства юстиції України, у виконавчому провадженні № 53337557:
- про відкриття виконавчого провадження від 03.02.2017 р.;
- про арешт коштів боржника від 03.02.2017 р.
У задоволенні заяви Публічного акціонерного товариства "Центренерго" про забезпечення скарги відмовлено.
Не погоджуючись з вказаною ухвалою суду, Департамент державної виконавчої служби Міністерства юстиції України звернувся до Київського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, у якій просить ухвалу Господарського суду міста Києва від 06.03.2017 р. у справі № 53/144 скасувати та постановити нове рішення, яким відмовити у задоволенні скарги Публічного акціонерного товариства "Центренерго" на дії Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України та скасувати визнання недійсними:
- постанов, винесених Відділом примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України у виконавчому провадженні № 37274638: про поновлення вчинення виконавчих дій від 25.01.2017 р.; про закінчення виконавчого збору від 25.01.2017 р.; про стягнення виконавчого збору від 25.01.2017 р;
- постанов, винесених Відділом примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України у виконавчому провадженні № 53337557: про відкриття виконавчого провадження від 03.02.2017 р.; про арешт коштів боржника від 03.02.2017 р.
Дана апеляційна скарга підлягає поверненню з наступних підстав.
Відповідно до ч. 3 ст. 94 ГПК України до апеляційної скарги додаються докази, зокрема, сплати судового збору.
Статтею 4 Закону України "Про судовий збір", в редакції, чинній на дату звернення з апеляційною скаргою, встановлені ставки судового збору в таких розмірах:
- за подання до господарського суду позовної заяви майнового характеру 1,5 відсотки ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб та не більше 150 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб;
- за подання до господарського суду позовної заяви немайнового характеру 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб;
- за подання до господарського суду апеляційної скарги на рішення суду; апеляційних скарг у справі про банкрутство; заяви про перегляд судового рішення у зв'язку з нововиявленими обставинами 110 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги;
- за подання апеляційної і касаційної скарги на ухвалу суду; заяви про приєднання до апеляційної чи касаційної скарги на ухвалу суду 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
У статті 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2017 рік" з 1 січня 2017 року установлено прожитковий мінімум в розрахунку на місяць для працездатної особи - 1600 гривень.
Отже, виходячи з приписів Закону України "Про судовий збір", а також Закону України "Про Державний бюджет України на 2017 рік" в редакціях, чинних на дату звернення з апеляційною скаргою, апелянт при поданні скарги мав сплатити судовий збір у розмірі 1600,00 грн.
В наданій скаржником апеляційній скарзі відсутній додаток, який би свідчив про сплату судового збору, проте в прохальній частині даної скарги міститься клопотання про відстрочення сплати судового збору за подання апеляційної скарги до прийняття рішення апеляційною інстанцією.
Частиною 1 ст. 8 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі.
У п. 3.1 постанови Пленуму Вищого господарського суду України „Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України" від 21.02.2013 р. № 7 вказується про те, що:
- єдиною підставою для вчинення господарським судом дій, зазначених у статті 8 Закону України "Про судовий збір", є врахування ним майнового стану сторін;
- особа, яка заявляє клопотання про відстрочення сплати судового збору, повинна навести доводи і подати докази на підтвердження того, що її майновий стан перешкоджав (перешкоджає) сплаті нею судового збору у встановленому порядку і розмірі.
Розглянувши клопотання про відстрочення сплати судового збору, колегія суддів вважає, що відсутні підстави для її задоволення з огляду на наступне.
Скаржник у своїй апеляційній скарзі обґрунтував клопотання про відстрочення сплати судового збору стислими строками, передбаченими ГПК України для подачі апеляційних скарг на судові рішення та тим, що Департамент державної виконавчої служби Міністерства юстиції України є бюджетною установою, фінансується за рахунок Державного бюджету України, розрахункове-касове обслуговування відповідно до Бюджетного кодексу України здійснюється Державною казначейською службою України та лише в межах відкритих асигнувань.
Обставини, наведені апелянтом, колегією суддів взяті до уваги, однак такі не можуть бути підставою для відстрочення сплати судового збору за подання апеляційної скарги, оскільки вони не відносяться безпосередньо до майнового стану особи, яка подає апеляційну скаргу.
Окрім того, здійснюючи свої конституційні обов'язки, господарські суди повинні дотримуватися принципів здійснення правосуддя, зокрема, принципу рівності усіх учасників судового процесу перед законом і судом (стаття 129 Конституції України).
Доступ до правосуддя в контексті пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та прецедентної практики Європейського суду з прав людини не може бути абсолютним і підлягає державному регулюванню й обмеженню. Кожна держава встановлює правила судової процедури, зокрема й процесуальні заборони та обмеження, зміст яких - не допустити судовий процес у безладний рух. Доступ до правосуддя здійснюється шляхом точного, послідовного і неухильного дотримання процесуального алгоритму, що передбачений Господарським процесуальним кодексом України.
Клопотання Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України про відстрочення сплати судового збору задоволенню не підлягає.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 97 ГПК України апеляційна скарга не приймається до розгляду і повертається апеляційним господарським судом, якщо до скарги не додано документів, що підтверджують сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі.
З огляду на викладене, апеляційна скарга повертається заявникові.
Повернення апеляційної скарги не перешкоджає повторному зверненню з нею до апеляційного господарського суду в загальному порядку після усунення вказаних недоліків у відповідності до норм закону на дату такого звернення.
Враховуючи викладене, керуючись ст. 86, п. 3 ч. 1 ст. 97 Господарського процесуального кодексу України, Київський апеляційний господарський суд
УХВАЛИВ:
1. Відмовити в задоволенні клопотання Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України про відстрочення сплати судового збору.
2. Апеляційну скаргу Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України на ухвалу Господарського суду міста Києва від 06.03.2017 року у справі № 53/144 повернути.
3. Матеріали справи № 53/144 повернути до Господарського суду міста Києва.
Головуючий суддя О.М. Баранець
Судді Н.Ф. Калатай
С.А. Пашкіна
Суд | Київський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 27.03.2017 |
Оприлюднено | 29.03.2017 |
Номер документу | 65509647 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Київський апеляційний господарський суд
Баранець О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні