Ухвала
від 21.11.2017 по справі 824/427/16-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про призначення судової експертизи

21 листопада 2017 р. м. Чернівці Справа № 824/427/16-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дембіцький П.Д., розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання про призначення судової експертизи в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Чернівецькій області треті особи ПП "Захід-Зем" про визнання рішення і бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

У провадженні Чернівецького окружного адміністративного суду знаходиться адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Чернівецькій області треті особи ПП "Захід-Зем" про визнання рішення і бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії.

20 листопада 2017 року у судовому засіданні представник позивача надав суду письмове клопотання та просив призначити комплексну земельно-технічну експертизу та експертизу з питань землеустрою, проведення якої просив доручити Західно - Українському Експертно-Консультативному центру (58001, м. Чернівці, вул. Головна, 119) та поставити питання наступного змісту:

- чи відповідає проект землеустрою щодо відведення ОСОБА_1 земельної ділянки, із земель державної власності сільськогосподарського призначення, розташованої на території Дністрівської сільської ради, урочище "Атаки", Кельменецького району, Чернівецької області, з цільовим призначенням - для ведення індивідуального садівництва, площею - 0,10 га, вимогам земельного законодавства, іншим нормативним документам з питань землеустрою? Якщо не відповідає, то в чому полягають такі невідповідності ?

- до якої категорії земель, згідно ст. 19 Земельного кодексу України, відноситься земельна ділянка, на яку ОСОБА_1 у 2015 році ПП Захід Зем розроблено проект землеустрою за № 679 щодо відведення земельної ділянки, на території Дністрівської сільської ради, урочище Атаки , Кельменецького району, Чернівецької області, з цільовим призначенням - для ведення індивідуального садівництва ?

- на якій відстані від урізу води у межевий період, розташована земельна ділянка на яку гр. ОСОБА_1 у 2015р. ПП Захід Зем розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, на території Дністрівської сільської ради, урочище Атаки , Кельменецького району, Чернівецької області, з цільовим призначенням - для ведення індивідуального садівництва ?

- чи визначено проектом Водоохранная зона правого берега водохранилища Днестровской ГЕС... від 1987р. що затверджений рішенням виконавчого комітету Чернівецької обласної Ради народних депутатів від 15 травня 1991р. №117. прибережну захисну смугу Дністровського водосховища на території с. Дністрівка, урочище Атаки . Якщо так, яка її відстань від урізу води або/та нормального підпірного рівня води ?

- чи знаходиться земельна ділянка на яку гр. ОСОБА_1 у 2015р. ПП Захід Зем розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, на території Дністрівської сільської ради, урочище Атаки , Кельменецького району, Чернівецької області, з цільовим призначенням - для ведення індивідуального садівництва, в межах прибережної захисної смуги Дністровського водосховища, яка визначена проектом Водоохранная зона правого берега водохранилища Днестровской ГЕС... від 1987р., і який затверджений рішенням виконавчого комітету Чернівецької обласної Ради народних депутатів від 15 травня 1991р. №117 ? Якщо так, яка площа накладення земельної ділянки на землі прибережно-захисної смуги Дністровського водосховища, і в яких місцях має місце перетинання таких земель ?

- чи визначено технічною документацією по розробці схеми організації території (проекту землеустрою) масиву садівничих ділянок та об'єктів оздоровчого, рекреаційного і соціально-побутового призначення на території Дністрівської сільської ради, в урочищі Атаки Кельменецького району Чернівецької області від 2007р. затвердженої розпорядженням Кельменецької районної державної адміністрації від 13 квітня 2007р. № 175 прибережну захисну смугу Дністровського водосховища на території с. Дністрівка, урочище Атаки . Якщо так, яка її відстань від урізу води або/та від нормального підпірного рівня води?

- чи знаходиться земельна ділянка на яку гр. ОСОБА_1 у 2015р. ПП Захід Зем розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, на території Дністрівської сільської ради, урочище Атаки , Кельменецького району, Чернівецької області, з цільовим призначенням - для ведення індивідуального садівництва, в межах прибережної захисної смуги Дністровського водосховища, яка визначена технічною документацією по розробці схеми організації території (проекту землеустрою) масиву садівничих ділянок та об'єктів оздоровчого, рекреаційного і соціально-побутового призначення на території Дністрівської сільської ради, в урочищі Атаки Кельменецького району Чернівецької області від 2007р. затвердженої розпорядженням Кельменецької районної державної адміністрації від 13 квітня 2007р. №175? Якщо так, яка площа накладення земельної ділянки на землі прибережно-захисної смуги Дністровського водосховища, і в яких місцях має місце перетинання таких земель ?

- до якого виду відноситься водний об'єкт, який омиває урочище Атаки у с. Дністрівка Кельменецького району з південно-східної сторони (річка, водосховище, лагуна, затока, затон, заводь, тощо)?

- який розмір повинна становити прибережна захисна смуга до земельної ділянки, на яку гр. ОСОБА_1 у 2015р. ПП Захід Зем розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, на території Дністрівської сільської ради, урочище Атаки , Кельменецького району, Чернівецької області, з цільовим призначенням - для ведення індивідуального садівництва, з врахуванням найменування такого водного об'єкту, категорії та крутизни схилу ?

Представник відповідача не заперечував проти задоволення вказаного клопотання.

У зв'язку із необхідністю проведення вказаної експертизи, представник позивача клопотала про зупинення провадження. Подане клопотання просила розглянути в порядку письмового провадження.

Представник відповідача не заперечував проти вказаного клопотання та зупинення провадження у справі, а також розгляду вказаного клопотання в порядку письмового провадження.

Відповідно до ч.4 ст. 122 КАС України особа, яка бере участь у справі має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Враховуючи положення ст. 122 КАС України, суд вважає, що не має перешкод для розгляду поданих сторонами клопотань в письмовому провадженні.

Розглянувши вказане клопотання, заслухавши думку осіб, які беруть участь у справі, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що клопотання про призначення судово - економічної експертизи обґрунтоване та підлягає задоволенню, оскільки для з'ясування обставин, що мають значення для справи необхідні спеціальні знання.

Статтею 81 КАС України передбачено, що для з'ясування обставин, що мають значення для справи і потребують спеціальних знань у галузі науки, мистецтва, техніки, ремесла тощо, суд може призначити експертизу. Особи, які беруть участь у справі, мають право подати суду питання, на які потрібна відповідь експерта. Кількість і зміст питань, за якими має бути проведена експертиза, визначаються судом. Суд повинен вмотивувати відхилення питань осіб, які беруть участь у справі. Особи, які беруть участь у справі, мають право просити суд призначити експертизу і доручити її проведення відповідній експертній установі або конкретному експерту. Якщо сторони домовилися про залучення експертами певних осіб, суд повинен призначити їх відповідно до цієї домовленості.

Статтею 1 Закону України "Про судову експертизу" від 25.02.1994 р. № 4038-XII (далі - Закон № 4038-XII) визначено, що судова експертиза - це дослідження експертом на основі спеціальних знань матеріальних об'єктів, явищ і процесів, які містять інформацію про обставини справи, що перебуває у провадженні органів досудового розслідування чи суду.

Статтею 66 КАС України визначено, що експертом є особа, яка має необхідні знання та якій в порядку, встановленому цим Кодексом, доручається дати висновок з питань, що виникають під час розгляду справи і стосуються спеціальних знань цієї особи, шляхом дослідження матеріальних об'єктів, явищ і процесів, що містять інформацію про обставини у справі.

Оскільки, для з'ясування обставин справи, що мають значення для справи потрібні спеціальні знання, суд приходить до висновку про необхідність призначення у даній адміністративній справі судово - економічної експертизи.

Дослідивши питання запропоновані представниками сторін, які зазначені в наданих клопотаннях про призначення судової економічної експертизи, суд вважає за необхідне

Частиною 3 статті 81 КАС України визначено, що особи, які беруть участь у справі, мають право просити суд призначити експертизу і доручити її проведення відповідній експертній установі або конкретному експерту. Якщо сторони домовилися про залучення експертами певних осіб, суд повинен призначити їх відповідно до цієї домовленості.

Приймаючи до уваги, що в даний час виникла необхідність у проведенні комплексної земельно-технічної експертизи та експертизи з питань землеустрою, для проведення якої, необхідні спеціальні знання в області землеустрою.

З урахуванням зазначених обставин, а також з метою повного, всебічного та об'єктивного розгляду справи, для встановлення дійсних обставин дотримання вимог земельного, водного законодавства, та іншого законодавства, суд вважає за можливе доручити проведення комплексної земельно-технічної експертизи та експертизи з питань землеустрою в даній справі "СП Західно - Українському Експертно-Консультативному центру".

Пунктом 3 частини 2 статті 156 КАС України передбачено, що суд має право зупинити провадження у справі в разі призначення судом експертизи, - до одержання її результатів.

У зв'язку з призначенням судово - економічної експертизи, суд вважає можливим провадження по вказаній справі зупинити до одержання результатів експертизи.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 81, ч. 1 ст. 92, 110-111, 156, п. 4 ч. 2 ст. 156 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

1. Клопотання задовольнити.

2. Призначити в адміністративній справі № 824/427/16-а комплексну земельно-технічну експертизу та експертизу з питань землеустрою.

3. Проведення комплексної земельно-технічної експертизи та експертизи з питань землеустрою доручити Західно-Українському Експертно-Консультативному центру (58001, м. Чернівці, вул. Головна, 119).

4. Попередити експерта про кримінальну відповідальність, передбачену ст. 384 та ст. 385 Кримінального кодексу України за завідомо неправдивий висновок та за відмову без поважних причин від покладених на нього обов'язків.

5. На вирішення перед експертом виносяться наступні питання:

5.1. чи відповідає проект землеустрою щодо відведення ОСОБА_1 земельної ділянки, із земель державної власності сільськогосподарського призначення, розташованої на території Дністрівської сільської ради, урочище "Атаки", Кельменецького району, Чернівецької області, з цільовим призначенням - для ведення індивідуального садівництва, площею - 0,10 га, вимогам земельного законодавства, іншим нормативним документам з питань землеустрою? Якщо не відповідає, то в чому полягають такі невідповідності ?

5.2. до якої категорії земель, згідно ст. 19 Земельного кодексу України, відноситься земельна ділянка, на яку ОСОБА_1 у 2015 році ПП Захід Зем розроблено проект землеустрою за № 679 щодо відведення земельної ділянки, на території Дністрівської сільської ради, урочище Атаки , Кельменецького району, Чернівецької області, з цільовим призначенням - для ведення індивідуального садівництва ?

5.3. на якій відстані від урізу води у межевий період, розташована земельна ділянка на яку гр. ОСОБА_1 у 2015р. ПП Захід Зем розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, на території Дністрівської сільської ради, урочище Атаки , Кельменецького району, Чернівецької області, з цільовим призначенням - для ведення індивідуального садівництва ?

5.4. чи визначено проектом Водоохранная зона правого берега водохранилища Днестровской ГЕС... від 1987р. що затверджений рішенням виконавчого комітету Чернівецької обласної Ради народних депутатів від 15 травня 1991р. №117. прибережну захисну смугу Дністровського водосховища на території с. Дністрівка, урочище Атаки . Якщо так, яка її відстань від урізу води або/та нормального підпірного рівня води ?

5.5. чи знаходиться земельна ділянка на яку гр. ОСОБА_1 у 2015р. ПП Захід Зем розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, на території Дністрівської сільської ради, урочище Атаки , Кельменецького району, Чернівецької області, з цільовим призначенням - для ведення індивідуального садівництва, в межах прибережної захисної смуги Дністровського водосховища, яка визначена проектом Водоохранная зона правого берега водохранилища Днестровской ГЕС... від 1987р., і який затверджений рішенням виконавчого комітету Чернівецької обласної Ради народних депутатів від 15 травня 1991р. №117 ? Якщо так, яка площа накладення земельної ділянки на землі прибережно-захисної смуги Дністровського водосховища, і в яких місцях має місце перетинання таких земель ?

5.6. чи визначено технічною документацією по розробці схеми організації території (проекту землеустрою) масиву садівничих ділянок та об'єктів оздоровчого, рекреаційного і соціально-побутового призначення на території Дністрівської сільської ради, в урочищі Атаки Кельменецького району Чернівецької області від 2007р. затвердженої розпорядженням Кельменецької районної державної адміністрації від 13 квітня 2007р. № 175 прибережну захисну смугу Дністровського водосховища на території с. Дністрівка, урочище Атаки . Якщо так, яка її відстань від урізу води або/та від нормального підпірного рівня води?

5.7. чи знаходиться земельна ділянка на яку гр. ОСОБА_1 у 2015р. ПП Захід Зем розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, на території Дністрівської сільської ради, урочище Атаки , Кельменецького району, Чернівецької області, з цільовим призначенням - для ведення індивідуального садівництва, в межах прибережної захисної смуги Дністровського водосховища, яка визначена технічною документацією по розробці схеми організації території (проекту землеустрою) масиву садівничих ділянок та об'єктів оздоровчого, рекреаційного і соціально-побутового призначення на території Дністрівської сільської ради, в урочищі Атаки Кельменецького району Чернівецької області від 2007р. затвердженої розпорядженням Кельменецької районної державної адміністрації від 13 квітня 2007р. №175? Якщо так, яка площа накладення земельної ділянки на землі прибережно-захисної смуги Дністровського водосховища, і в яких місцях має місце перетинання таких земель ?

5.8. до якого виду відноситься водний об'єкт, який омиває урочище Атаки у с. Дністрівка Кельменецького району з південно-східної сторони (річка, водосховище, лагуна, затока, затон, заводь, тощо ?

5.9. який розмір повинна становити прибережна захисна смуга до земельної ділянки, на яку гр. ОСОБА_1 у 2015р. ПП Захід Зем розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, на території Дністрівської сільської ради, урочище Атаки , Кельменецького району, Чернівецької області, з цільовим призначенням - для ведення індивідуального садівництва, з врахуванням найменування такого водного об'єкту, категорії та крутизни схилу ?

5.10. яка відстань від встановленої межі земельної ділянки за кадастровим номером № 7322083600:02:001__, яка знаходиться на території Дністрівської сільської ради ур."Атаки" площею 0,1000 га., що передана власнику гр. ОСОБА_1 для індивідуального садівництва, від урізу води до земельної ділянки по всій довжині земельної ділянки за течією р. Дністер. Крім того, необхідно зазначити на початку земельної ділянки за течією, в середині земельної ділянки за течією, в кінці земельної ділянки за течією;

6. Зобов'язати сторін позивача, відповідача, надати на вимогу експертів - надати до Західно-Українського Експертно-Консультативному центру (58001, м. Чернівці, вул. Головна, 119) всі наявні матеріали та документи необхідні для проведення експертизи.

7. Зобов'язати Дніпропровсько Прутське басейнове управління водних ресурсів на вимогу експертів надати проект "Водоохранная зона правого берега водохранилища Днестровской ГЕС..." від 1987р., і який затверджений рішенням виконавчого комітету Чернівецької обласної Ради народних депутатів від 15 травня 1991р. №117 ?

8. Для проведення експертизи адміністративну справу №824/427/16-а надіслати до Західно - Українському Експертно-Консультативному центру.

9. Витрати по проведенню експертизи покласти на позивача ОСОБА_1

10. Провадження в адміністративній справі № 824/427/16-а зупинити до одержання висновку експертизи.

11. Копію ухвали направити до Західно-Українському Експертно-Консультативному центру (58001, м. Чернівці, вул. Головна, 119) разом з інформацією про права та обов'язки експерта.

Ухвала в частині призначення експертизи набирає законної сили з моменту постановлення та оскарженню не підлягає. Заперечення проти неї можуть бути включені до апеляційної чи касаційної скарги на постанову чи ухвалу суду, прийняту за наслідками розгляду справи.

В частині зупинення провадження по справі ухвала може бути оскаржена у відповідності до ст. ст. 185, 186 КАС України в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на ухвалу подається до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом п'яти днів з дня її проголошення. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Згідно статті 254 КАС України ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя П.Д. Дембіцький

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.11.2017
Оприлюднено24.11.2017
Номер документу70447052
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/427/16-а

Рішення від 10.07.2022

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Анісімов Олег Валерійович

Ухвала від 07.09.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Анісімов Олег Валерійович

Ухвала від 27.12.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 24.12.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 31.07.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 11.06.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 21.11.2017

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 20.11.2017

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 30.05.2017

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 21.03.2017

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні