Ухвала
від 22.11.2017 по справі 826/5496/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А

22 листопада 2017 року м. Київ № 826/5496/17

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Арсірія Р.О., суддів Кузьменка В.А., Огурцова О.П., за участю секретаря судових засідань Шевченко М.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання про збільшення позовних вимог по справі

за позовом Громадської організації "Міжрегіональний народний контроль"

до Політичної партії "Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина",

Центральної виборчої комісії

про визнання протиправними дій

В С Т А Н О В И В:

Громадська організація Міжрегіональний народний контроль звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до політичної партії Всеукраїнське об'єднання Батьківщина та Центральної виборчої комісії, в якому, з урахуванням поданої заяви про залучення другого відповідача та збільшення позовних вимог, просила:

- визнати протиправними дії політичної партії Всеукраїнське об'єднання Батьківщина по організації та проведенні зборів громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою стосовно можливості купівлі-продажу земель сільськогосподарського призначення;

- зобов'язати політичну партію Всеукраїнське об'єднання Батьківщина утриматись від вчинення дій, спрямованих на проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою стосовно можливості купівлі-продажу земель сільськогосподарського призначення;

- визнати протиправними дії Центральної виборчої комісії щодо посвідчення факту проведення зборів громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою стосовно можливості купівлі-продажу земель сільськогосподарського призначення;

- зобов'язати Центральну виборчу комісію утриматись від вчинення дій щодо організації підготовки та проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою стосовно можливості купівлі-продажу земель сільськогосподарського призначення.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 26 квітня 2017 року відкрито провадження та призначено попереднє судове засідання.

Ухвалою суду від 01 червня 2017 року закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

21 листопада 2017 року представник позивача через відділ документообігу суду подав заяву про збільшення позовних вимог в якій просив:

- визнати незаконними збори громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою з питання можливості купівлі-продажу земель сільськогосподарського призначення, що були організовані Політичною партією Всеукраїнське об'єднання Батьківщина та відбулися 19.04.2017 р.;

- скасувати рішення, що були прийнятті на зборах громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою з питання можливості купівлі-продажу земель сільськогосподарського призначення громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою з питання можливості купівлі - продажу земель сільськогосподарського призначення, які відбулися 19.04.2017 року та оформленні відповідним протоколом.

У судовому засіданні 22 листопада 2017 року представник позивача заяву про збільшення позовних вимог підтримав з наведених у ній підстав. Представник відповідача вирішення питання щодо прийняття заяви про збільшення позовних вимог залишив на розсуд суду.

Проаналізувавши доводи викладені в заяві представника позивача, з урахуванням вимог Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва зазначає наступне.

Згідно з частиною першою статті 137 КАС України позивач може протягом всього часу судового розгляду збільшити або зменшити розмір позовних вимог, подавши письмову заяву, яка приєднується до справи. До початку судового розгляду справи по суті позивач може змінити підставу або предмет адміністративного позову, подавши письмову заяву, яка приєднується до справи. Заява про зміну позовних вимог повинна відповідати вимогам, які встановлені цим Кодексом для позовних заяв. У разі невідповідності такої заяви вимогам статті 106 цього Кодексу суд своєю ухвалою повертає її позивачу.

При цьому, суд враховує, що підстава позову - обставини (фактична підстава) і норми права (юридична підстава), які у своїй сукупності дають право особі звернутися до суду з позовними вимогами до відповідача. Зміна підстави адміністративного позову можлива у такі способи:

1) заміна одних фактичних чи правових підстав позову іншими;

2) доповнення фактичних чи правових підстав новими;

3) вилучення деяких із зазначених фактичних чи правових підстав.

Предмет позову - це матеріально-правові вимоги позивача до відповідача. Необхідність у зміні предмету позову може виникати тоді, коли початкові вимоги позивача не дають йому можливості задовольнити свої інтереси.

Зміна предмету адміністративного позову можлива у такі способи:

1) заміна одних позовних вимог іншими;

2) доповнення позовних вимог новими;

3) вилучення деяких із позовних вимог;

4) пред'явлення цих вимог іншому відповідачу в межах спірних правовідносин.

Збільшити або зменшити розмір позовних вимог можна лише тоді, коли вони

виражені у певному цифровому еквіваленті, наприклад, у грошовому розмірі. Доповнення позовних вимог новими відбувається шляхом зміни предмету позову, а не через збільшення розміру позовних вимог.

Як встановлено судом, предметом спору в даній адміністративній справі є правомірність дій політичної партії Всеукраїнське об'єднання Батьківщина по організації та проведенню зборів громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою стосовно можливості купівлі-продажу земель сільськогосподарського призначення та правомірність дій Центральної виборчої комісії щодо посвідчення факту проведення зборів громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою стосовно можливості купівлі-продажу земель сільськогосподарського призначення.

Із заяви про збільшення позовних вимог слідує, що позивач фактично пред'явив нові позовні вимоги про визнання незаконними зборів громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою та скасування прийнятих на них рішень, що стосується процесу референдуму та свідчить про зміну предмета та підстав позову.

Суд зауважує, що згідно ст. 137 КАС України, Позивач може протягом всього часу судового розгляду збільшити або зменшити розмір позовних вимог. Збільшення або зменшення позовних вимог полягає у зміни їх кількісної оцінки. При цьому нові позовні вимоги не можуть заявлятися.

До початку судового розгляду справи по суті позивач може змінити підставу або предмет адміністративного позову, подавши письмову заяву, яка приєднується до справи. Важливо відзначити те, що зміна може стосуватися підстав або предмету позову. Заміна підстав і предмету позову є неможливою.

У даному випадку позивачем заявлено нові позовні вимоги та змінено підстави позову, що суперечить приписам ч.1 ст.51, ст.137 КАС України, відповідно до яких позивач може змінити підставу або предмет адміністративного позову.

Разом з тим, всі спори щодо правовідносин, пов'язаних з реалізацією права вимоги щодо проведення та призначення референдуму повинні розглядатися за особливостями, визначеними Кодексом адміністративного судочинства України для розгляду спорів, пов'язаних з виборчим процесом та процесом референдуму.

Враховуючи вищевикладене, суд відмовляє позивачу у прийнятті заяви про збільшення позовних вимог.

Керуючись статтями 137, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Відмовити Громадській організації "Міжрегіональний народний контроль" в прийнятті заяви про збільшення позовних вимог від 21.11.2017 в адміністративній справі №826/5496/17.

Заяву від 21.11.2017 про збільшення позовних вимог повернути позивачу - Громадській організації "Міжрегіональний народний контроль".

Ухвала суду, прийнята за результатами розгляду питання про прийняття заяви про зміну позовних вимог, окремо не оскаржується.

Головуючий суддя Р.О. Арсірій

Судді В. А. Кузьменко

О.П. Огурцов

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення22.11.2017
Оприлюднено04.12.2017
Номер документу70579898
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/5496/17

Рішення від 27.04.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 22.11.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 27.06.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Сорочко Є.О.

Ухвала від 14.06.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Сорочко Є.О.

Ухвала від 01.06.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 01.06.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 31.05.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Сорочко Є.О.

Ухвала від 15.05.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Сорочко Є.О.

Ухвала від 15.05.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Сорочко Є.О.

Ухвала від 26.04.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні