Постанова
від 27.11.2017 по справі 913/169/17
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

донецький апеляційний господарський суд

Постанова

Іменем України

27.11.2017 справа №913/169/17

Донецький апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: суддівОСОБА_1В ОСОБА_2, ОСОБА_3 при секретарі судового засідання: за участю представників сторін від позивача: від відповідача-1: від відповідача-2: від третьої особи-1: від третьої особи-2: розглянувши апеляційну скаргу ОСОБА_4 не прибув не прибув ОСОБА_5 - довір. не прибув ОСОБА_6 - директор, НОМЕР_1 Приватного підприємства "Успіх", м. Сєвєродонецьк Луганської області на рішення господарського суду Луганської області від 27.07.2017 у справі№ 913/169/17 (суддя Рябцева О.В.) за позовом до відповідачів: за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача-2: Приватного підприємства "Успіх", м. Сєвєродонецьк Луганської області 1.Виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради, м. Сєвєродонецьк Луганської області 2.Сєвєродонецької міської ради, м. Сєвєродонецьк Луганської області 1.Комунального підприємства "Центральний парк культури та відпочинку м. Сєвєродонецька", м. Сєвєродонецьк Луганської області 2.Комунального підприємства "Сєвєродонецьке підприємство садово-паркового господарства та благоустрою", м. Сєвєродонецьк Луганської області провизнання рішень недійсними В С Т А Н О В И В:

Рішенням господарського суду Луганської області від 27.07.2017р. по справі №913/169/17 було відмовлено в задоволенні позовних вимог Приватного підприємства "Успіх" до Виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради та Сєвєродонецької міської ради, за участі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні ІІ відповідача: Комунальне підприємство "Центральний парк культури та відпочинку м. Сєвєродонецька" та Комунальне підприємство "Сєвєродонецьке підприємство садово-паркового господарства та благоустрою" про визнання рішень недійсними.

Не погодившись із рішенням місцевого господарського суду, Приватне підприємство "Успіх", м. Сєвєродонецьк Луганської області звернулось до Донецького апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення господарського суду Луганської області від 27.07.2017р. по справі №913/169/17 та прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги, а саме:

- скасувати рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 21.12.2016р. №712 Про утримання місць торгівлі в м. Сєвєродонецьку та утримання Комунальним підприємством Центральний парк культури та відпочинку м. Сєвєродонецька місць торгівлі на територіях, розташованих на прилеглій до земельної ділянки ПП Успіх , розташованої вздовж: вул. Курчатова та пр-та Гвардійський у м. Сєвєродонецьку Луганської області;

- скасувати рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 21.12.2016р. №704 Про погодження розміщення засобів пересувної мережі під час ярмаркової та сезонної торгівлі на території м. Сєвєродонецька КП Центральний парк культури та відпочинку м. Сєвєродонецька ;

- скасувати рішення Сєвєродонецької міської ради від 21.07.2016р. №585 Про скасування рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради №556 від 05.04.2005р. Про закріплення території в районі перехрестя пр. Гвардійського та вул. Курчатова .

Скаржник вважає, що рішення місцевого господарського суду від 27.07.2017р. по справі №913/169/17 є таким, що прийнято із порушенням норм матеріального та процесуального права. В обґрунтування апеляційної скарги зазначив, що судом першої інстанції не прийнято до уваги, що на підставі оскаржуваного рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 09.03.2005р. №412 Про закріплення території в районі ринку сільгосппродуктів з боку пр. Гвардійський за ПП Успіх на період реконструкції ринку та рішення виконкому від 05.04.2005р. №556 Про закріплення території в районі перехрестя пр. Гвардійський та вул. Курчатова у позивача виникли права облаштування торгових місць на прилеглій території до земельних ділянок, що знаходяться у постійному користуванні позивача та обов'язок з утримання зазначених територій в належному стані відповідно до вимог чинного законодавства. Вважає, що рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 21.12.2016р. №704 створює перешкоди позивачу для збереження торгових місць, право на облаштування яких надано позивачу згідно рішення виконкому від 09.03.2005р. №412, а також створено перешкоди позивачу для здійснення господарської діяльності та утримання зазначених територій в належному стані. Крім того, зазначив, що рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 21.12.2016р. №704 прийнято із порушенням Порядку організації сезонної, ярмаркової та святкової торгівлі на території м. Сєвєродонецька, враховуючи той факт, що вищевказане рішення не встановлює чітких строків проведення сезонної торгівлі, а також передбачає додатковий перелік товарів, що підлягають продажу, а також додаткові місця проведення ярмаркової та сезонної торгівлі.

Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 18.08.2017р. було сформовано колегію суддів у наступному складі: головуючий Сгара Е.В., судді Мартюхіна Н.О., Будко Н.В.

Протоколом автоматичної зміни складу колегії суддів від 07.09.2017р., у зв'язку із перебуванням судді Мартюхіної Н.О. у відпустці, сформовано колегію суддів у наступному складі: головуючий Сгара Е.В., судді Малашкевич С.А., Будко Н.В.

Протоколом автоматичної зміни складу колегії суддів від 29.09.2017р., у зв'язку із звільненням судді Малашкевича С.А. з посади, сформовано колегію суддів у наступному складі: головуючий Сгара Е.В., судді Дучал Н.М., Будко Н.В.

Позивач у судове засідання 27.11.2017р. не прибув, в процесі розгляду апеляційної скарги заявив клопотання про розгляд справи без участі його представника, яке було розглянуто та задоволено судом.

Відповідач-1 у судове засідання 27.11.2017р. не прибув, причини неявки не повідомив.

Відповідач-2 у судовому засідання 27.11.2017р. заперечив проти задоволення апеляційної скарги, вважає рішення місцевого господарського суду законним та таким, що підлягає залишенню без змін.

Третя особа-1 у судове засідання 27.11.2017р. не прибула, в процесі розгляду апеляційної скарги заявила клопотання про розгляд справи без участі його представника, яке було розглянуто та задоволено судом. Також вважає апеляційну скаргу необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню.

Третя особа-2 у судовому засіданні 27.11.2017р. заперечила проти задоволення апеляційної скарги, вважає рішення місцевого господарського суду законним та таким, що підлягає залишенню без змін.

Фіксування судового засідання апеляційної інстанції здійснювалось за допомогою звукозаписувального технічного засобу у порядку, встановленому ст.ст.4-4, 81-1, 99, 101 Господарського процесуального кодексу України.

Статтею 99 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що в апеляційній інстанції справи переглядаються за правилами розгляду цих справ у першій інстанції з урахуванням особливостей, передбачених у цьому розділі. Апеляційний господарський суд, переглядаючи рішення в апеляційному порядку, користується правами, наданими суду першої інстанції.

Відповідно до ст.101 Господарського процесуального кодексу України, апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.

Перевіривши повноту встановлення господарським судом обставин справи та докази по справі на їх підтвердження, їх юридичну оцінку, а також доводи апеляційної скарги в межах вимог, передбачених статтею 101 Господарського процесуального кодексу України, колегія суддів Донецького апеляційного господарського суду встановила наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, Приватне підприємство "Успіх" зареєстровано в якості суб'єкта підприємницької діяльності за адресою: Луганська область, м. Сєвєродонецьк, проспект Хіміків, 27. В Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань містяться відомості, що підприємство, зокрема, займається неспеціалізованою оптовою торгівлею, роздрібною торгівлею з лотків і на ринках харчовими продуктами, напоями та тютюновими виробами.

Відповідно до Державного акту на право постійного користування землею ІІ-ЛГ 000201 від 24.03.1998р., Приватне підприємство "Успіх" володіє на праві постійного землекористування земельними ділянками загальною площею 0,3810 га в межах згідно з планом землекористування.

На вищевказаних земельних ділянках знаходяться об'єкти нерухомості: будівля лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи, намет, кіоски, замощення, що розташовані за адресою: м. Сєвєродонецьк, вул. Курчатова, 26, про що свідчить свідоцтво про право власності на нерухоме майно від 14.09.2009р.

Рішенням виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 09.03.2005р. № 412 на підставі матеріалів Управління містобудування та архітектури та положень ст. 30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Указу Президента України від 23.05.2001р. за № 334/2001 "Про заходи щодо вдосконалення функціонування ринків з продажу продовольчих та непродовольчих товарів" закріплено за Приватним підприємством "Успіх" прилеглу до ринку сільгосппродуктів ПП "Успіх" територію з боку пр. Гвардійський для організації торгівлі на період проведення реконструкції ринку. Зобов'язано ПП "Успіх" утримувати закріплену територію у належному стані відповідно до вимог та норм чинного законодавства.

Рішенням виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 05.04.2005р. № 556 "Про закріплення території в районі перехрестя пр. Гвардійський та вул. Курчатова" з метою забезпечення порядку та належного рівня благоустрою центральної частини міста, керуючись "Правилами благоустрою", затвердженими рішенням сесії міської ради від 22.05.2003 № 740, ст. 30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" закріплено за суб'єктами підприємницької діяльності, у тому числі за ПП "Успіх", прилеглу територію до земельних ділянок, що знаходяться в їх користуванні та розташовані в районі перехрестя пр. Гвардійський та вул. Курчатова згідно наданого плану. Доручено приватним підприємствам та підприємцям утримувати закріплену територію в належному стані.

Матеріали справи свідчать, що Комунальне підприємство "Сєвєродонецьке підприємство садово-паркового господарства та благоустрою" створено рішенням сесії Сєвєродонецької міської ради від 20.12.2012р. № 2318, а державну реєстрацію Комунального підприємства "Центральний парк культури та відпочинку м. Сєвєродонецька" в якості суб'єкта підприємницької діяльності проведено 11.11.2016р., номер запису: 1 383 102 0000 004335.

Рішенням виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 04.05.2016р. № 217 на підставі ст.ст. 30, 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Закону України "Про благоустрій населених пунктів" комунальному підприємству "Сєвєродонецьке підприємство садово-паркового господарства та благоустрою" доручено здійснення контролю та утримання місць торгівлі у м. Сєвєродонецьку згідно схем розташування.

Рішенням виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 17.05.2016р. № 255 на підставі ст. 30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської від 27.08.2013 № 686 "Про затвердження Порядку організації сезонної, ярмаркової та святкової торгівлі на території м. Сєвєродонецька", рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської від 19.11.2013р. № 921 "Про затвердження Схеми розміщення місць проведення ярмаркової та сезонної торгівлі на території м.Сєвєродонецька", зокрема, вирішено:

1) погодити розміщення засобів пересувної мережі під час ярмаркової та сезонної торгівлі на території м. Сєвєродонецька комунальному підприємству "Сєвєродонецьке підприємство садово-паркового господарства та благоустрою" в місцях за адресами згідно Додатку до рішення;

2) встановити режим роботи засобів пересувної мережі: з 06:00 до 19:00, без перерви та вихідних днів. Строк розміщення засобів пересувної мережі: з 20.05.2016р. по 20.05.2017р.

3) КП "Сєвєродонецьке підприємство садово-паркового господарства та благоустрою" під час проведення ярмаркової та сезонної торгівлі виконувати наступні вимоги:

- забезпечувати належний санітарний стан торговельних місць та прибирання відведених для здійснення господарської діяльності територій після закінчення роботи, збереження всіх елементів благоустрою на наданих територіях;

- дотримуватись визначеного часу і терміну проведення ярмаркової та сезонної торгівлі;

- забезпечувати належний зовнішньо-естетичний вигляд торговельних точок;

- забезпечувати дотримання Закону України "Про захист прав споживачів", Правил роботи дрібнороздрібної торговельної мережі та Правил благоустрою території м. Сєвєродонецька.

Рішенням виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 21.12.2016р. № 704 на підставі ст. 30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської від 27.08.2013 № 686 "Про затвердження Порядку організації сезонної, ярмаркової та святкової торгівлі на території м. Сєвєродонецька", рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської від 19.11.2013 № 921 "Про затвердження Схеми розміщення місць проведення ярмаркової та сезонної торгівлі на території м. Сєвєродонецька", зокрема, вирішено:

1) погодити розміщення засобів пересувної мережі під час ярмаркової та сезонної торгівлі на території м. Сєвєродонецька комунальному підприємство "Центральний парк культури та відпочинку м. Сєвєродонецька" в місцях за адресами згідно Додатку до рішення;

2) встановити режим роботи засобів пересувної мережі: з 06:00 до 21:00, без перерви та вихідних днів. Строк розміщення засобів пересувної мережі: з 01.01.2017р. по 31.12.2017р.

3) КП "Центральний парк культури та відпочинку м. Сєвєродонецька" під час проведення ярмаркової та сезонної торгівлі виконувати наступні вимоги:

- забезпечувати належний санітарний стан торговельних місць та прибирання відведених для здійснення господарської діяльності територій після закінчення роботи, збереження всіх елементів благоустрою на наданих територіях;

- дотримуватись визначеного часу і терміну проведення ярмаркової та сезонної торгівлі;

- забезпечувати належний зовнішньо-естетичний вигляд торговельних точок;

- забезпечувати дотримання Закону України "Про захист прав споживачів", Правил роботи дрібнороздрібної торговельної мережі та Правил благоустрою території м. Сєвєродонецька;

4) рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 17.05.2016р. № 255 "Про погодження розміщення засобів пересувної мережі під час ярмаркової та сезонної торгівлі на території м. Сєвєродонецька комунальному підприємству "Сєвєродонецьке підприємство садово-паркового господарства та благоустрою" вважати таким, що втратило чинність з 01.01.2017.

Рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 21.12.2016р. № 712 "Про утримання місць торгівлі в м. Сєвєродонецьку" на підставі ст.ст. 30, 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Закону України "Про благоустрій населених пунктів", зокрема, вирішено:

- доручити Комунальному підприємству "Центральний парк культури та відпочинку м. Сєвєродонецька" з 01.01.2017 здійснювати контроль та утримання місць торгівлі у м. Сєвєродонецьку на територіях згідно схем розташування;

- рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 04.05.2016р. № 217 "Про утримання місць торгівлі в м. Сєвєродонецьку" вважати таким, що втратило чинність з 01.01.2017.

Рішенням Сєвєродонецької міської ради від 21.07.2016р. № 585 на підставі ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", з метою приведення нормативно-правових актів Сєвєродонецької міської ради та виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради у відповідність чинному законодавству України, вирішено скасувати рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 05.04.2005 № 556 "Про закріплення території в районі перехрестя пр. Гвардійського та вул. Курчатова".

Не погодившись із вищевказаними обставинами, Приватне підприємство "Успіх" звернулось до господарського суду Луганської області з позовом до виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради та Сєвєродонецької міської ради про:

- скасування рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 21.12.2016р. № 712 "Про утримання місць торгівлі в м. Сєвєродонецьку» та утримання Комунальним підприємством "Центральний парк культури та відпочинку м. Сєвєродонецька" місць торгівлі, розташованих на прилеглій до земельної ділянки ПП "Успіх" території, розташованої вздовж: вул. Курчатова та пр-т Гвардійський у м. Сєвєродонецьку Луганської області;

- скасування рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 17.05.2016р. № 255 "Про погодження розміщення засобів пересувної мережі під час ярмаркової та сезонної торгівлі на території м. Сєвєродонецька КП "Сєвєродонецьке підприємство садово-паркового господарства та благоустрою" в частині погодження розміщення засобів пересувної мережі під час ярмаркової та сезонної торгівлі на території м. Сєвєродонецька Комунальному підприємству "Сєвєродонецьке підприємство садово-паркового господарства та благоустрою" на прилеглій до земельної ділянки Приватного підприємства "Успіх" території, розташованої вздовж: вул. Курчатова, 26 та пр-т Гвардійський у м. Сєвєродонецьку Луганської області;

- скасування рішення Сєвєродонецької міської ради від 21.07.2016р. № 585 "Про скасування рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради № 556 від 05.04.2005р. "Про закріплення території в районі перехрестя пр. Гвардійського та вул. Курчатова".

Матеріали справи свідчать, що Приватне підприємство "Успіх" неодноразово змінювало позовні вимоги та остаточно клопотанням вих. №1 від 30.05.2017р. просило:

- визнати недійсними та скасувати рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 04.05.2016р. №217 "Про утримання місць торгівлі в м. Сєвєродонецьку" в частині передачі під контроль та утримання Комунальним підприємством "Сєвєродонецьке підприємство садово-паркового господарства та благоустрою" місць торгівлі, розташованих на прилеглій до земельної ділянки ПП "Успіх" території, розташованої вздовж: вул. Курчатова, 26 та пр-та Гвардійський у м. Сєвєродонецьку Луганської області;

- визнати недійсними та скасувати рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 17.05.2016р. № 255 "Про погодження розміщення засобів пересувної мережі під час ярмаркової та сезонної торгівлі на території м. Сєвєродонецька КП "Сєвєродонецьке підприємство садово-паркового господарства та благоустрою" в частині погодження розміщення засобів пересувної мережі під час ярмаркової та сезонної торгівлі на території м. Сєвєродонецька Комунальному підприємству "Сєвєродонецьке підприємство садово-паркового господарства та благоустрою" на прилеглій до земельної ділянки Приватного підприємства "Успіх" території, розташованої вздовж: вул. Курчатова, 26 та пр-т Гвардійський у м. Сєвєродонецьку Луганської області;

- визнати недійсними та скасувати рішення Сєвєродонецької міської ради від 21.07.2016р. № 585 "Про скасування рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 05.04.2005р. № 556 "Про закріплення території в районі перехрестя пр. Гвардійського та вул. Курчатова" з підстав порушення оскаржуваними рішеннями прав Приватного підприємства "Успіх" як землекористувача та їх невідповідності рішенню виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 09.03.2005р. № 412 "Про закріплення території в р-ні ринку сільгосппродуктів з боку пр. Гвардійський за ПП "Успіх" на період реконструкції ринку".

Ухвалою господарського суду Луганської області від 01.06.2017р. вищевказані вимоги прийняті судом першої інстанції до розгляду та суд перейшов до розгляду справи по суті, про що свідчать матеріали справи.

В подальшому, Приватне підприємство "Успіх" заявою про зміну розміру позовних вимог вих. №195 від 23.06.2017р., яка за своєю правовою природою є заявою про зміну предмету та підстав позову просило:

- визнати недійсним та скасувати рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 04.05.2016р. № 217 "Про утримання місць торгівлі в м. Сєвєродонецьку" в частині передачі під контроль та утримання Комунальним підприємством "Сєвєродонецьке підприємство садово-паркового господарства та благоустрою" місць торгівлі, розташованих на прилеглій до земельної ділянки ПП "Успіх" території, розташованої вздовж: вул. Курчатова, 26 та пр-та Гвардійський у м. Сєвєродонецьку Луганської області;

- визнати недійсним та скасувати рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 17.05.2016р. № 255 "Про погодження розміщення засобів пересувної мережі під час ярмаркової та сезонної торгівлі на території м. Сєвєродонецька КП "Сєвєродонецьке підприємство садово-паркового господарства та благоустрою" в частині погодження розміщення засобів пересувної мережі під час ярмаркової та сезонної торгівлі на території м. Сєвєродонецька Комунальному підприємству "Сєвєродонецьке підприємство садово-паркового господарства та благоустрою" на прилеглій до земельної ділянки Приватного підприємства "Успіх" території, розташованої вздовж: вул. Курчатова, 26 та пр-та Гвардійський у м. Сєвєродонецьку Луганської області;

- визнати недійсним та скасувати рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 21.12.2016р. № 712 "Про утримання місць торгівлі в м. Сєвєродонецьку" в частині утримання місць торгівлі у м. Сєвєродонецьку на прилеглій території до продовольчого ринку "Успіх" (перехрестя пр. Гвардійський - вул. Курчатова);

- визнати недійсним та скасувати рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 21.12.2016р. № 704 "Про погодження розміщення засобів пересувної мережі під час ярмаркової та сезонної торгівлі на території м. Сєвєродонецька КП "Центральний парк культури та відпочинку м. Сєвєродонецька";

- визнати недійсним та скасувати рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 28.03.2017р. № 158 "Про внесення доповнень до рішення виконкому від 21.12.2016р. №704 "Про погодження розміщення засобів пересувної мережі під час ярмаркової та сезонної торгівлі на території м. Сєвєродонецька";

- визнати недійсним та скасувати рішення Сєвєродонецької міської ради від 21.07.2016р. №585 "Про скасування рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 05.04.2005 № 556 "Про закріплення території в районі перехрестя пр. Гвардійський та вул. Курчатова" з підстав порушення оскаржуваними рішеннями прав Приватного підприємства "Успіх" та їх невідповідності рішенню виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 09.03.2005р. № 412 "Про закріплення території в районі ринку сільгосппродуктів з боку пр. Гвардійський за ПП "Успіх" на період реконструкції ринку".

В той же час, заява про зміну розміру позовних вимог вих. №195 від 23.06.2017р. була правомірна не прийнята до розгляду судом першої інстанції, зважаючи на той факт, що вищезазначена заява, яка за своєю правовою природою є заявою про зміну предмету та підстав позову, надійшла до суду першої інстанції після 01.06.2017р., тобто після початку розгляду справи по суті.

Посилання апелянта, що суд першої інстанції ухвалою від 01.06.2017р. зобов'язав його уточнити позовні вимоги, у зв'язку із чим позивач надав суду заяву про зміну розміру позовних вимог вих. №195 від 23.06.2017р., не спростовує зазначений вище висновок щодо неможливості її розгляду в межах даного провадження, враховуючи імперативні приписи, викладені в ч.4 ст. 22 Господарського процесуального кодексу України.

За таких обставин, предметом спору в даній справі є вимоги, що були викладені в клопотанні Приватного підприємства "Успіх" вих. №1 від 30.05.2017р. В обґрунтування позовних вимог, позивач зазначив, що оскаржуваними рішеннями відповідачів порушуються права Приватного підприємства "Успіх" як землекористувача, а оспорювані рішення не відповідають рішенню виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 09.03.2005р. №412 "Про закріплення території в р-ні ринку сільгосппродуктів з боку пр. Гвардійський за ПП "Успіх" на період реконструкції ринку".

При розгляді вищезазначених вимог, колегія суддів апеляційного господарського суду виходить з наступного.

Згідно ст. 15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.

Відповідно до ч.1 ст. 16 Цивільного кодексу України, передбачено, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Відповідно до ч.1,2 ст. 20 Господарського кодексу України, встановлено, що держава забезпечує захист прав і законних інтересів суб'єктів господарювання та споживачів. Кожний суб'єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів.

Згідно ст. 1 Господарського процесуального кодексу України підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні), громадяни, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи і в установленому порядку набули статусу суб'єкта підприємницької діяльності (далі - підприємства та організації), мають право звертатися до господарського суду згідно з встановленою підвідомчістю господарських справ за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів, а також для вжиття передбачених цим Кодексом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

Таким чином, за приписами чинного законодавства, вирішуючи спір, суд повинен надати об'єктивну оцінку наявності порушеного права чи інтересу на момент звернення до господарського суду, а також визначити, чи відповідає обраний позивачем спосіб захисту порушеного права тим, що передбачені законодавством, та чи забезпечить такий спосіб захисту відновлення порушеного права позивача.

При цьому, визначальним моментом для звернення відповідної особи до суду є наявність у неї порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів.

Відповідно до ч. 1 ст. 215 Цивільного кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.

Статтею 203 Цивільного кодексу України встановлені загальні вимоги, додержання яких є необхідним для чинності правочину. А саме: 1) зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства; 2) особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності; 3) волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі; 4) правочин має вчинятися у формі, встановленій законом; 5) правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.

Статтею 21 Цивільного кодексу України передбачено, що суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Відповідно до ст.19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Відповідно до ст.140 Конституції України місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Згідно з ст.80 Земельного кодексу України суб'єктами права комунальної власності на землю є територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування.

Згідно ст. 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст, зокрема, належить:

а) розпорядження землями територіальних громад;

б) передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу;

в) надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

Відповідно до ч.1 ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Згідно ч.1 ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Частиною 1 статті 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Статтею 16 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об'єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад. Від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.

Відповідно до п.34 ч.1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до виключної компетенції міської ради належить вирішення на пленарних засіданнях питань регулювання земельних відносин.

Згідно ч.9 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування рішення виконавчого комітету ради з питань, віднесених до власної компетенції виконавчих органів ради, можуть бути скасовані відповідною радою.

Як вже зазначалось вище, Приватне підприємство "Успіх" володіє на праві постійного землекористування земельними ділянками загальною площею 0,3810 га в межах згідно з планом землекористування на підставі державного акту на право постійного користування землею ІІ-ЛГ 000201 від 24.03.1998р.

Рішенням виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 09.03.2005р. № 412 закріплено за Приватним підприємством "Успіх" прилеглу до ринку сільгосппродуктів ПП "Успіх" територію з боку пр. Гвардійський для організації торгівлі на період проведення реконструкції ринку. Зобов'язано ПП "Успіх" утримувати закріплену територію у належному стані відповідно до вимог та норм чинного законодавства.

Рішенням виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 05.04.2005р. №556 "Про закріплення території в районі перехрестя пр. Гвардійський та вул. Курчатова", зокрема, закріплено за ПП "Успіх" прилеглу територію до земельних ділянок, що знаходяться в його користуванні та розташовані в районі перехрестя пр. Гвардійський та вул. Курчатова згідно наданого плану. Доручено ПП "Успіх" утримувати закріплену територію в належному стані.

Таким чином, вищевказаними рішеннями виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради Приватному підприємству "Успіх" надано право організовувати торгівлю на прилеглій території до земельної ділянки, що знаходиться в його користуванні та утримувати зазначену прилеглу територію в належному стані, в тому числі виконувати правила благоустрою території населеного пункту, а також здійснювати санітарне очищення території, її озеленення, збереження та відновлення об'єктів благоустрою.

За таких обставин, посилання Приватного підприємству "Успіх", що останнє є землекористувачем прилеглої території до земельної ділянки, що знаходяться в його користуванні на підставі державного акту на право постійного користування землею ІІ-ЛГ 000201 від 24.03.1998р., є безпідставними, оскільки відповідачами не приймалось жодних рішень щодо передання в користування Приватного підприємству "Успіх" відповідних земельних ділянок. Наведене вище також свідчить про відсутність порушення прав Приватного підприємства "Успіх" саме як землекористувача.

Разом з цим, пунктом 44 частини 1 статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до виключної компетенції міської ради належить вирішення на пленарних засіданнях питань встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках , додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність

Згідно п.п.7 п. а ч.1 ст 30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить організація благоустрою населених пунктів , залучення на договірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також населення; здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян.

Відповідно до ст. 1 Закону України Про благоустрій населених пунктів благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля; утримання в належному стані території - використання її за призначенням відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, правил благоустрою території населеного пункту, а також санітарне очищення території, її озеленення, збереження та відновлення об'єктів благоустрою.

Відповідно до ст. 2 Закону України Про благоустрій населених пунктів благоустрій населених пунктів передбачає: розроблення і здійснення ефективних і комплексних заходів з утримання територій населених пунктів у належному стані, їх санітарного очищення, збереження об'єктів загального користування, а також природних ландшафтів, інших природних комплексів і об'єктів; організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель, інженерних споруд та об'єктів рекреаційного, природоохоронного, оздоровчого, історико-культурного та іншого призначення ; створення умов для реалізації прав та виконання обов'язків суб'єктами у сфері благоустрою населених пунктів.

Згідно ч.1 ст. 10 Закону України Про благоустрій населених пунктів до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить: затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів; затвердження правил благоустрою територій населених пунктів; створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб'єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб); визначення на конкурсних засадах підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об'єктів благоустрою .

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 15 Закону України Про благоустрій населених пунктів органи державної влади та органи місцевого самоврядування можуть утворювати підприємства для утримання об'єктів благоустрою державної та комунальної власності . У разі відсутності таких підприємств органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах своїх повноважень визначають на конкурсних засадах відповідно до закону балансоутримувачів таких об'єктів. Балансоутримувача, що здійснюватиме утримання і ремонт об'єкта благоустрою, який перебуває у приватній власності, визначає власник такого об'єкта благоустрою. Підприємство та балансоутримувач забезпечують належне утримання і своєчасний ремонт об'єкта благоустрою власними силами або можуть на конкурсних засадах залучати для цього інші підприємства, установи та організації .

Наведене вище свідчить про наявність у відповідачів повноважень щодо організації благоустрою населених пунктів, здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів та, в тому числі, створення підприємств для утримання об'єктів благоустрою комунальної власності.

Із матеріалів справи вбачається, що рішенням Сєвєродонецької міської ради від 22.05.2003р. №740 було затверджено Правила благоустрою території міста Сєвєродонецька, забезпечення в ньому чистоти та належного санітарного стану, організації торгівлі, додержання тиші в громадських місцях та житлових зонах згідно додатку.

При цьому, передача прилеглої території до земельної ділянки, що знаходиться в користуванні Приватного підприємства "Успіх", була здійснена останньому саме під час дії вищевказаних Правил благоустрою території міста Сєвєродонецька, затверджених рішенням Сєвєродонецької міської ради від 22.05.2003р. №740.

В подальшому, 01.01.2006р. набув чинності Закон України Про благоустрій населених пунктів , що в тому числі, зумовило прийняття Сєвєродонецькою міською радою рішення Про затвердження Правил благоустрою території м. Сєвєродонецька від 22.05.2008р. №2122, яким:

- затверджено Правила благоустрою території м. Сєвєродонецька;

- визнано таким, що втратило чинність рішення Сєвєродонецької міської ради від 22.05.2003р. №740.

Відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань державну реєстрацію Комунального підприємства "Сєвєродонецьке підприємство садово-паркового господарства та благоустрою" проведено 25.12.2012р.

Рішенням виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 04.05.2016р. № 217 на підставі ст.ст. 30, 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Закону України "Про благоустрій населених пунктів" комунальному підприємству "Сєвєродонецьке підприємство садово-паркового господарства та благоустрою" доручено здійснення контролю та утримання місць торгівлі у м. Сєвєродонецьку згідно схем розташування.

Колегія суддів апеляційного господарського суду зазначає, що рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 04.05.2016р. № 217, яким виконавчим комітетом Сєвєродонецької міської ради було доручено здійснення контролю та утримання місць торгівлі у м. Сєвєродонецьку комунальному підприємству "Сєвєродонецьке підприємство садово-паркового господарства та благоустрою", прийнято у відповідності до вимог Закону України Про благоустрій населених пунктів , Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , Правил благоустрою м. Сєвєродонецька та жодним чином не порушує охоронюваних законом прав та інтересів позивача, враховуючи зміни, що відбулись в правовому регулюванні спірних правовідносин, свободу вибору органом місцевого самоврядування найбільш доречного та ефективного способу організації благоустрою території м. Сєвєродонецька, в тому числі можливість визначення іншого підприємства, яке буде відповідальним за утримання об'єктів благоустрою.

В той же час, Приватне підприємство "Успіх" не спростувало викладене вище та не надало жодних належних доказів в розумінні ст. 34 Господарського процесуального кодексу України, які б свідчили про порушення рішенням виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 04.05.2016р. № 217 його охоронюваних прав та інтересів.

До того ж, судова колегія апеляційної інстанції зазначає, що на момент звернення позивача із позовом до суду, рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 04.05.2016р. № 217 втратило чинність, з огляду на прийняття виконавчим комітету Сєвєродонецької міської ради рішення від 21.12.2016 № 712 "Про утримання місць торгівлі в м. Сєвєродонецьку", а здійснення контролю та утримання місць торгівлі у м. Сєвєродонецьку на територіях згідно схем розташування доручено іншому суб'єкту - Комунальному підприємству "Центральний парк культури та відпочинку м. Сєвєродонецька", що також свідчить про відсутність порушеного права у позивача.

Що стосується прийняття Сєвєродонецькою міською радою оскаржуваного рішення від 21.07.2016р. №585 "Про скасування рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 05.04.2005р. № 556 "Про закріплення території в районі перехрестя пр. Гвардійського та вул. Курчатова", то вказане рішення прийнято з метою приведення нормативно-правових актів Сєвєродонецької міської ради та виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради у відповідність чинному законодавству України та цілком узгоджується із ч.9 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні .

Крім того, аналогічна позиція викладена в рішенні Конституційного Суду України від 16.04.2009р. по справі №1-9/2009, так у вказаному рішенні Конституційний Суд України дійшов висновку, що органи місцевого самоврядування мають право приймати рішення, вносити до них зміни та скасовувати їх на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України, керуючись у своїй діяльності ними та актами Президента України, Кабінету Міністрів України.

Посилання апелянта, що ненормативні правові акти органу місцевого самоврядування є актами одноразового використання та вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, у зв'язку із чим не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання є безпідставними, враховуючи той факт, що рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 05.04.2005р. № 556 "Про закріплення території в районі перехрестя пр. Гвардійського та вул. Курчатова" не є актом одноразового використання, а має триваючий характер, оскільки зазначеним рішенням встановлено обов'язок відповідних підприємств утримувати відповідну територію в належному стані, в тому числі виконувати правила благоустрою території населеного пункту, а також здійснювати санітарне очищення території, її озеленення, збереження та відновлення об'єктів благоустрою. Крім того, зазначене посилання скаржника суперечить рішенню Конституційного Суду України від 16.04.2009р. по справі №1-9/2009.

Також Приватне підприємство "Успіх" просило визнати недійсним та скасувати рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 17.05.2016р. № 255 "Про погодження розміщення засобів пересувної мережі під час ярмаркової та сезонної торгівлі на території м. Сєвєродонецька КП "Сєвєродонецьке підприємство садово-паркового господарства та благоустрою" в частині погодження розміщення засобів пересувної мережі під час ярмаркової та сезонної торгівлі на території м. Сєвєродонецька Комунальному підприємству "Сєвєродонецьке підприємство садово-паркового господарства та благоустрою" на прилеглій до земельної ділянки Приватного підприємства "Успіх" території, розташованої вздовж: вул. Курчатова, 26 та пр-т Гвардійський у м. Сєвєродонецьку Луганської області.

При розгляді вищевказаної позовної вимоги, судова колегія апеляційного господарського суду зазначає наступне.

Як вже зазначалось вище, вирішуючи спір, суд повинен надати об'єктивну оцінку наявності порушеного права чи інтересу на момент звернення до господарського суду, а також визначити, чи відповідає обраний позивачем спосіб захисту порушеного права тим, що передбачені законодавством, та чи забезпечить такий спосіб захисту відновлення порушеного права позивача. При цьому, визначальним моментом для звернення відповідної особи до суду є наявність у неї порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів.

Рішенням виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 09.03.2005р. № 412 закріплено за Приватним підприємством "Успіх" прилеглу до ринку сільгосппродуктів ПП "Успіх" територію з боку пр. Гвардійський для організації торгівлі на період проведення реконструкції ринку. Зобов'язано ПП "Успіх" утримувати закріплену територію у належному стані відповідно до вимог та норм чинного законодавства.

Як вбачається із матеріалів справи, рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 09.03.2005р. № 412 не скасовано та не визнано недійсним.

Вищевказаним рішенням виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 09.03.2005р. № 412 за позивачем було закріплено територію прилеглу до ринку сільгосппродуктів ПП "Успіх" для організації торгівлі лише з боку пр. Гвардійський. При цьому, наявні в матеріалах справи документи, зокрема експлікація з викопіювання генерального плану м. Сєвєродонецька (т.1 а.с.207) свідчить, що за позивачем з боку пр. Гвардійський закріплена прилегла територія, що розташована за адресою: м. Сєвєродонецьк, пр.Гвардійський, 42-44.

Проте, як вбачається із додатку до оскаржуваного рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 17.05.2016р. № 255 місцями проведення ярмаркової та сезонної торгівлі в м.Сєвєродонецьку по пр. Гвардійський є наступні місця:

- пр. Гвардійський, р-н буд. №65, кв-л №76;

- пр. Гвардійський, р-н буд. №7;

- пр. Гвардійський, р-н буд. №27,

- пр. Гвардійський, р-н буд. №65;

- пр. Гвардійський, р-н буд. №67;

- пр. Гвардійський, р-н буд. №65 (р-н Центральної аптеки).

Таким чином, рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 17.05.2016р. № 255 не розповсюджує свою дію на територію, де організовує торгівлю Приватне підприємство "Успіх" на підставі рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 09.03.2005р. № 412 та іншого позивачем не доведено.

За таких обставин, з огляду на відсутність в додатку до рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 17.05.2016р. № 255 місць проведення ярмаркової та сезонної торгівлі на яких організовує торгівлю Приватне підприємство "Успіх", колегія суддів апеляційної інстанції зазначає, що оскаржуване рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 17.05.2016р. № 255 жодним чином не порушує права та охоронювані законом інтереси Приватного підприємства "Успіх", що є підставою для відмови в задоволенні позовних вимог в цій частині.

Крім того, на момент звернення позивача із позовом до суду, рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 17.05.2016р. № 255 втратило чинність, з огляду на прийняття виконавчим комітету Сєвєродонецької міської ради рішення від 21.12.2016р. № 704, що також свідчить про відсутність порушеного права у позивача.

Враховуючи наведене, колегія суддів апеляційного господарського суду погоджується із висновком суду першої інстанції щодо відмови в задоволенні позовних вимог про:

- визнання недійсним та скасування рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 04.05.2016р. №217 "Про утримання місць торгівлі в м. Сєвєродонецьку" в частині передачі під контроль та утримання Комунальним підприємством "Сєвєродонецьке підприємство садово-паркового господарства та благоустрою" місць торгівлі, розташованих на прилеглій до земельної ділянки ПП "Успіх" території, розташованої вздовж: вул. Курчатова, 26 та пр-та Гвардійський у м. Сєвєродонецьку Луганської області;

- визнання недійсним та скасування рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 17.05.2016р. № 255 "Про погодження розміщення засобів пересувної мережі під час ярмаркової та сезонної торгівлі на території м. Сєвєродонецька КП "Сєвєродонецьке підприємство садово-паркового господарства та благоустрою" в частині погодження розміщення засобів пересувної мережі під час ярмаркової та сезонної торгівлі на території м. Сєвєродонецька Комунальному підприємству "Сєвєродонецьке підприємство садово-паркового господарства та благоустрою" на прилеглій до земельної ділянки Приватного підприємства "Успіх" території, розташованої вздовж: вул. Курчатова, 26 та пр-т Гвардійський у м. Сєвєродонецьку Луганської області;

- визнання недійсним та скасування рішення Сєвєродонецької міської ради від 21.07.2016р. № 585 "Про скасування рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 05.04.2005р. № 556 "Про закріплення території в районі перехрестя пр. Гвардійського та вул. Курчатова".

Також апеляційний господарський суд вважає вірним висновок суду першої інстанції щодо відмови в задоволенні заяви про забезпечення позову.

Доводи скаржника, викладені в апеляційній скарзі не знайшли свого підтвердження, є необґрунтованими та такими, що не доведені належними доказами в розумінні ст. 34 Господарського процесуального кодексу України, у зв'язку з чим підстав для зміни чи скасування законного та обґрунтованого судового акту колегія суддів не вбачає.

Крім того, судова колегія апеляційної інстанції зазначає про безпідставність заявлення скаржником в апеляційній скарзі вимог, які не розглядались місцевим господарським судом, зважаючи на імперативні приписи ч.3 ст. 101 Господарського процесуального кодексу України відповідно до якої в апеляційній інстанції не приймаються і не розглядаються вимоги, що не були предметом розгляду в суді першої інстанції.

Враховуючи вищенаведене, колегія суддів апеляційного суду зазначає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, а рішення господарського суду Луганської області від 27.07.2017р. по справі №913/169/17 підлягає залишенню без змін з підстав, викладених в постанові апеляційного суду.

Відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України витрати по сплаті судового збору за подання апеляційної скарги покладаються на скаржника.

На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 49, 99, 101, 103, 105 Господарського процесуального кодексу України, Донецький апеляційний господарський суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Приватного підприємства "Успіх", м. Сєвєродонецьк Луганської області на рішення господарського суду Луганської області від 27.07.2017р. по справі №913/169/17 - залишити без задоволення.

Рішення господарського суду Луганської області від 27.07.2017р. по справі №913/169/17 - залишити без змін.

Постанова апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття.

Постанова апеляційної інстанції може бути оскаржена до Вищого господарського суду України у касаційному порядку через Донецький апеляційний господарський суд протягом двадцяти днів з дня набрання постановою апеляційного господарського суду законної сили.

Головуючий суддя: Е.В. Сгара

Судді: Н.М. Дучал

ОСОБА_3

СудДонецький апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення27.11.2017
Оприлюднено01.12.2017
Номер документу70616066
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —913/169/17

Постанова від 25.04.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Берднік І.С.

Ухвала від 16.03.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Берднік І.С.

Постанова від 27.11.2017

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Сгара Е.В.

Ухвала від 30.10.2017

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Сгара Е.В.

Ухвала від 02.10.2017

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Сгара Е.В.

Ухвала від 07.09.2017

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Сгара Е.В.

Ухвала від 21.08.2017

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Сгара Е.В.

Рішення від 27.07.2017

Господарське

Господарський суд Луганської області

Рябцева О.В.

Ухвала від 13.07.2017

Господарське

Господарський суд Луганської області

Рябцева О.В.

Ухвала від 27.06.2017

Господарське

Господарський суд Луганської області

Рябцева О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні