Ухвала
від 22.01.2018 по справі 826/569/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

  ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 УХВАЛА про забезпечення позову 22 січня 2018 року          м. Київ          №826/569/18 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Шрамко Ю.Т., розглянувши заяву Всеукраїнської профспілки працівників наземного, водного та авіаційного транспорту про забезпечення позову в адміністративній справі за позовом Всеукраїнської профспілки працівників наземного, водного та авіаційного транспорту (місцезнаходження: 01030, м. Київ, вул. Б. Хмельницького, 26, офіс 405Д; код ЄДРПОУ 35686648) до Фонду соціального страхування України (місцезнаходження: 04070, м. Київ, вул. Боричів Тік, 28; код ЄДРПОУ 40210180) про визнання протиправним та скасування наказу, ВСТАНОВИВ: У провадженні Окружного адміністративного суду міста Києва, (також далі - суд), перебуває адміністративна справа №826/569/18 за позовом Всеукраїнської профспілки працівників наземного, водного та авіаційного транспорту, (далі - позивач), до Фонду соціального страхування України, (далі - відповідач), про визнання протиправним та скасування наказу відповідача №315-ос від 27 грудня 2018 року "Про утворення ініціативної групи з підготовки установчих зборів для формування складу Громадської ради Фонду", (далі - оскаржуваний наказ). Разом з тим, через канцелярію до суду від позивача надійшла письмова заява про забезпечення позову шляхом: - зупинення дії оскаржуваного наказу; - заборони відповідачу вчиняти будь-які дії направлені на створення нової Громадської ради Фонду соціального страхування України, (далі - подана заява). В обґрунтування поданої заяви позивачем зазначено, зокрема, що невжиття таких заходів може істотно ускладнити та навіть унеможливити виконання рішення суду, ефективний захист та поновлення порушених прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся, оскільки, беручи до уваги протиправні дії відповідача, можна стверджувати, що за час розгляду вказаної справи відповідач прикладе всі зусилля (фактично створить) нову, лояльну до себе (підконтрольну) Громадську раду Фонду соціального страхування України. Позивач звертав увагу суду на те, що 22 січня 2018 року відбудеться засідання протиправно створеної ініціативної групи на якому фактично буде надано допуск інститутам громадського суспільства для участі в установчому засіданні Громадської ради Фонду соціального страхування України, що вказує на системне порушення норм чинного законодавства, що призводить до унеможливлювання виконання рішення суду та поновлення оспорюваних прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду. Про системні порушення законодавства та намагання відповідача якнайшвидше створити нову Громадську раду, за переконанням позивача, також свідчать докази розміщені на сайті відповідача в розділі Громадська рада фонду (http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/category/949375), серед яких є повідомлення про створення ініціативної групи, що датується 18 грудня 2017 року, повідомлення про проведення першого засідання ініціативної групи з підготовки установчих зборів для формування складу Громадської ради фонду, датується 27 грудня 2017 року та повідомлення ініціативної групи з підготовки установчих зборів для формування складу Громадської ради Фонду соціального страхування України про призначення установчих зборів на 01 лютого 2018 року та порядку їх проведення, датується 29 грудня 2017 року. При цьому, "вигаданий" новою ініціативною групою порядок проведення установчих зборів для формування складу Громадської ради Фонду соціального страхування України, як і інші дії відповідача, суттєво порушують права позивача. На думку позивача, всі вищеперераховані дії відповідача та швидкість з якою він хоче протиправно створити Громадську раду направлені саме на те, що б при отриманні позивачем рішення, яким буде задоволено його позов, він не зміг його використати. Так, згідно з ч.ч. 1, 2, 4 ст. 150, ч. 1 ст. 154 Кодексу адміністративного судочинства України, (далі - КАС України), суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову. Забезпечення позову допускається як до пред'явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: 1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або 2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю. Подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову. Заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи. Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Розглядаючи та вирішуючи по суті подану заяву, суд зазначає, що вжиття заходів забезпечення позову допускається, якщо невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду. Забезпечення позову - це вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, до прийняття у справі судового рішення по суті заходів щодо створення можливості реального виконання у майбутньому рішення суду, якщо його буде прийнято на користь позивача. Суд звертає увагу, що відповідно до ч. 1 ст. 4, ст. 53 Закон України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23 вересня 1999 року №1105-XIV, (далі - Закон №1105-XIV), Фонд соціального страхування України є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом. Метою контролю є забезпечення виконання Фондом його статутних завдань і цільового використання коштів цього Фонду. Контроль за діяльністю Фонду здійснює Громадська рада Фонду, що утворюється у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Згідно з п.п. 1, 5-8 Порядку утворення та діяльності Громадської ради Фонду соціального страхування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05 серпня 2015 року №555, Громадська рада Фонду соціального страхування (далі - Громадська рада) є постійно діючим колегіальним органом, утвореним з метою забезпечення громадського контролю за діяльністю Фонду соціального страхування (далі - Фонд), сприяння виконанню Фондом статутних завдань і цільового використання його коштів. До Громадської ради, яка складається з 21 особи, входять представники громадських об'єднань, що підтвердили в установленому законом порядку всеукраїнський статус і в установчих документах яких передбачено здійснення захисту прав та інтересів застрахованих осіб та/або потерпілих на виробництві, а також представники всеукраїнських профспілок, їх об'єднань, всеукраїнських об'єднань організацій роботодавців, легалізованих відповідно до законодавства (далі - інститути громадянського суспільства). Склад Громадської ради формується на установчих зборах шляхом рейтингового голосування за кандидатури, які добровільно заявили про бажання брати участь у роботі Громадської ради та внесені інститутом громадянського суспільства. До складу Громадської ради може бути обрано не більше одного представника від кожного інституту громадянського суспільства. Для формування складу Громадської ради виконавча дирекція Фонду утворює ініціативну групу з підготовки установчих зборів за участю інститутів громадянського суспільства. Ініціативна робоча група з підготовки установчих зборів для формування нового складу Громадської ради утворюється не пізніше ніж за 60 днів до закінчення повноважень її діючого складу. До складу ініціативної групи з підготовки установчих зборів входять представники інститутів громадянського суспільства, у тому числі ті, що є членами діючої Громадської ради та виконавчої дирекції Фонду. Не пізніше ніж за 30 днів до проведення установчих зборів виконавча дирекція Фонду в обов'язковому порядку оприлюднює на офіційному веб-сайті Фонду та в інший прийнятний спосіб підготовлене ініціативною групою повідомлення про дату, час, місце, порядок проведення установчих зборів, порядок подання заяв для участі в установчих зборах, відомості про склад ініціативної групи та прізвище, ім'я, адресу електронної пошти і номер телефону відповідальної особи. Для участі в установчих зборах до ініціативної групи подається заява у довільній формі, підписана уповноваженою особою керівного органу інституту громадянського суспільства. Приймання заяв для участі в установчих зборах припиняється за 10 днів до їх проведення. На підставі поданих заяв ініціативна група складає список учасників установчих зборів, кандидатур до складу Громадської ради та у разі потреби уточнює місце і час проведення установчих зборів, про що виконавча дирекція Фонду повідомляє на офіційному веб-сайті Фонду та в інший прийнятний спосіб. Під час проведення установчих зборів з числа їх учасників обирається голова зборів, секретар, лічильна комісія, заслуховується інформація про результати діяльності Громадської ради, що діяла до проведення установчих зборів, якщо така була утворена. Склад Громадської ради затверджується протоколом установчих зборів. При цьому, згідно наявного на сайті Фонду соціального страхування України повідомлення про проведення першого засідання ініціативної групи з підготовки установчих зборів для формування складу Громадської ради Фонду (http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/953136;jsessionid=D856A2C114C030E160F7DBCFC9E50751) 28 грудня 2017 року об 11:00 у приміщенні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України за адресою: м. Київ, вул. Боричів Тік, 30, (кім. 103, 1 поверх), відбудеться перше засідання ініціативної групи з підготовки установчих зборів для формування складу Громадської ради Фонду, затвердженої оскаржуваним наказом. А згідно повідомлення ініціативної групи з підготовки установчих зборів для формування складу Громадської ради Фонду соціального страхування України від 29 грудня 2017 року (http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/953425;jsessionid= D856A2C114C030E160F7DBCFC9E50751), установчі збори з формування складу Громадської ради Фонду соціального страхування України відбудуться 01 лютого 2018 року об 11:00. Суд також звертає увагу, що предметом спору є саме визнання протиправним та скасування наказу Фонду соціального страхування України  № 315-ос від 27.12.2018 року "Про утворення ініціативної групи з підготовки установчих зборів для формування складу Громадської ради Фонду" і вважає обґрунтованими доводи позивача, що невжиття заходів забезпечення позову може істотно ускладнити та навіть унеможливити виконання рішення суду, ефективний захист та поновлення порушених прав та інтересів позивача, в разі задоволення позову Всеукраїнської профспілки працівників наземного, водного та авіаційного транспорту. Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 151 КАС України, позов може бути забезпечено: 1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; 2) забороною відповідачу вчиняти певні дії; 3) встановленням обов'язку відповідача вчинити певні дії; 4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; 5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку. Суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб. Таким чином, перевіривши зазначені у поданій заяві доводи представника позивача на предмет їх відповідності вище викладеним нормам та з'ясованим судом обставинам, а також оцінивши докази, які уже містяться у матеріалах справи, суд прийшов до висновку про обґрунтованість поданої заяви та, як наслідок, про наявність підстав та необхідність вжиття заходів забезпечення позову, виходячи із вище викладених обставин, оскільки, за переконанням суду, дійсно невжиття таких заходів може істотно ускладнити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся. При цьому, суд зазначає, що вжиття заходів забезпечення позову за результатами розгляду поданої заяви не є вирішенням публічно-правового спору по суті без фактичного його розгляду судом. Вжиття заходів забезпечення позову, у даному випадку, суд вважає вимушеним заходом, оскільки, як уже зазначено у даному судовому рішенні, не зупинення дії оскаржуваного наказу та не заборонення відповідачу вчиняти будь-які дії направлені на створення нової Громадської ради Фонду соціального страхування України, призведе до  негативних наслідків, для відновлення яких необхідно буде докласти значних зусиль та витрат. На підставі вище викладеного в сукупності, керуючись ст.ст. 72, 77, 150, 151, 154, 241-243, 248 КАС України, суд УХВАЛИВ: 1. Задовольнити заяву Всеукраїнської профспілки працівників наземного, водного та авіаційного транспорту про забезпечення позову в адміністративній справі №826/569/18. 2. Зупинити дію наказу Фонду соціального страхування України №315-ос від 27 грудня 2018 року "Про утворення ініціативної групи з підготовки установчих зборів для формування складу Громадської ради Фонду". 3. Заборонити Фонду соціального страхування України вчиняти будь-які дії направлені на створення нової Громадської ради Фонду соціального страхування України. 4. Роз'яснити, що дана ухвала діє до вирішення адміністративної справи №826/569/18 по суті та набрання судовим рішенням у вказаній справі законної сили. Дана ухвала суду підлягає негайному виконанню з дня її постановлення незалежно від її оскарження і відкриття виконавчого провадження. Ухвалу про забезпечення позову може бути оскаржено. Оскарження ухвали про забезпечення позову не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи. Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями). Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду протягом п'ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Суддя          Ю.Т. Шрамко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення22.01.2018
Оприлюднено26.01.2018
Номер документу71764734
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/569/18

Ухвала від 07.02.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 08.11.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Постанова від 30.05.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Глущенко Я.Б.

Ухвала від 18.04.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Глущенко Я.Б.

Ухвала від 22.03.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 23.03.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Глущенко Я.Б.

Ухвала від 23.03.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Глущенко Я.Б.

Ухвала від 15.02.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 16.02.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 14.02.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні