Справа № 186/130/18
Провадження № 1-кс/0186/60/18
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 березня 2018 року слідчий суддя Першотравенського міського суду Дніпропетровської області ОСОБА_1 ,
секретар ОСОБА_2 ,
з участю старшого слідчого СВ Першотравенського ВП Павлоградського ВП ГУНП України в Дніпропетровській області ОСОБА_3
розглянувши клопотання старшого слідчого СВ Першотравенського ВП Павлоградського ВП ГУНП України в Дніпропетровській області погоджене прокурором Першотравенського відділу Павлоградської місцевої прокуратури Дніпропетровської області про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії по кримінальному провадженню, яке внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12018040380000014 від 13 січня 2018 року, за ознаками злочину, передбаченого ч.2 ст.358 КК України,
В С Т А Н О В И Л А:
05 березня 2018 року до Першотравенського міського суду Дніпропетровської області надійшло клопотання старшого слідчого про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії по кримінальному провадженню, яке внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12018040380000014 від 13 січня 2018 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.358 КК України.
Згідно клопотання слідчого, до Першотравенського ВП Павлоградського ВП ГУНП в Дніпропетровській області надійшла заява від ОСОБА_4 про те, що працівники ДЮСШ «Шахтар» безпідставно вносили дані в табеля робочого часу щодо ведення занять з фізичної культури.
Дані відомості були внесені 13 січня 2018 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12018040380000014 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.358 КК України.
Під час досудового розслідування був допитаний як свідок заявник ОСОБА_4 , який пояснив, що він працює на посаді тренера, викладача по футболу дитячої-юнацької спортивної школи «Шахтар» з 2010 року та по теперішній час. У 2014 році на посаду тимчасово виконуючого обов`язки директора ДЮСШ був призначений ОСОБА_5 , який у 2009 році був звільнений з посади директора з причини отримання ним неробочої 2-ї групи інвалідності. Після призначення у 2014 році Хричова на посаду т.в.о. директора, він також став ще займати посаду інструктора з фізичної культури, про це ОСОБА_4 дізнався, коли випадково побачив його розрахунок заробітної плати, там зазначалося про нарахування Хричову грошових коштів за дві посади, хоча згідно наказу Міністерства молоді та спорту України №37 від 30.07.2013 року «Про затвердження типових штатних нормативів ДЮСШ», дана посада вводиться в штати ДЮСШ для інвалідів, а Першотравенська ДЮСШ «Шахтар» такою не є. Таким чином, ОСОБА_6 незаконно отримував грошові кошти за посаду інструктора з фізичної культури. Він не проводив ніяких занять ні з дітьми, вихованцями ДЮСШ так і з ніякими іншими дітьми, в тому числі інвалідами. Хричов був присутній при заняттях так званих ветеранів футболу, тобто чоловіків від 40 років, які займалися футболом у минулому, грали за місто. На дошці оголошень ДЮСШ «Шахтар» висів графік, у якому було зазначено, що ОСОБА_5 проводить заняття 4-ри рази на тиждень з ветеранами футболу. Хоча ветерани завжди займалися самі і при цьому платили грошові кошти за оренду приміщення ДЮСШ.
Допитана в якості свідка т.в.о. директора ДЮСШ «Шахтар» ОСОБА_7 повідомила, що на даний час вона призначена на посаду тимчасово виконуючої обов`язки директора ДЮСШ «Шахтар» на період декретної відпустки директора ДЮСШ ОСОБА_8 . У період часу з 2014 по 2016 роки тимчасово виконував обов`язки директора ДЮСШ «Шахтар» ОСОБА_5 , та в цей же час розробляв 0,5 ставки інструктора з фізичного виховання. Дана посада є в штатному розписі ДЮСШ «Шахтар» з 2007 року, сам штатний розпис зберігається у відділенні молоді та спорту виконавчого комітету Першотравенської міської ради. Табеля обліку робочого часу у період з 2014 по 2016 роки вів методист ДЮСШ ОСОБА_9 , яка відмічала часи роботи згідно наданих їй від тренерів ДЮСШ журналів відвідувань занять учнями. Після чого, дані табеля затверджувалися директором ДЮСШ та кожного місяця здавалися до бухгалтерії відділу молоді та спорту виконавчого комітету Першотравенської міської ради. Журнали відвідувань зберігаються у ДЮСШ але журналів, які повинен був вести ОСОБА_5 у 2014-2016 роках на посаді інструктора з фізичного виховання у ДЮСШ немає. Як повідомив їй ОСОБА_5 , він свої журнали обліку відвідувань учнями занять здав до відділу молоді та спорту.
Опитана методист ДЮСШ «Шахтар» ОСОБА_10 пояснила, що вона з 2011 року працює на посаді інспектора методиста. До її обов`язків входить ведення табелів обліку робочого часу. У 2014-2016 роках, коли посаду директора ДЮСШ займав ОСОБА_5 , вона відмічала ведення занять ОСОБА_5 лише з його слів, журналів відвідувань учнями занять, які повинен був вести ОСОБА_5 на посаді інструктора з фізичного виховання вона не бачила, оскільки останній їх не надавав. У телефонній розмові начальник відділу з питань молоді та спорту Першотравенської міської ради ОСОБА_11 повідомив їй, що ОСОБА_5 рахується за їхнім відділом, тому вся документація відносно нього зберігається у них, також сказав вносити дані щодо ведення ОСОБА_6 занять, оскільки останній проводить їх у ДЮСШ і вони, тобто працівники ДЮСШ, бачать з ким і коли він їх проводить.
Опитаний ОСОБА_5 пояснив, що він дійсно, працюючи на посаді директора ДЮСШ «Шахтар», розробляв 0,5 ставки інструктора з фізичного виховання. Розробку 0,5 ставки було дозволено начальником міського відділу з питань молоді та спорту Першотравенської міської ради згідно наказу по відділу. Усю документацію було здано у відділ з питань молоді та спорту при його звільненні з посади у травні 2016 року.
Згідно наказу Міністерства молоді та спорту України №37 від 30.07.2013 р. «Про затвердження типових штатних нормативів дитячо-юнацьких спортивних шкіл», посада інструктора з фізичного виховання вводиться в штати дитячо-юнацьких спортивних шкіл для інвалідів, але ДЮСШ «Шахтар» не відноситься до такої.
У лютому 2018 року в міському відділі з питань молоді та спорту виконавчого комітету Першотравенської міської ради згідно ухвали слідчого судді Першотравенського міського суду Дніпропетровської області №186/130/18 від 31 січня 2018 року було проведено тимчасовий доступ, під час якого вилучені оригінали та копії документів, які стосуються фактів внесення працівниками ДЮСШ «Шахтар» до табелів робочого часу даних щодо ведення занять з фізичного виховання директором ДЮСШ ОСОБА_5 , нарахування і отримання заробітної плати, призначення на посаду.
Згідно вилучених табелів обліку робочого часу за ОСОБА_5 обліковувалися години проведення занять на посаді інструктора з фізичного виховання у період часу з 02 вересня 2014 року по 29 квітня 2016 року, на підставі чого останньому бухгалтерією міського відділу з питань молоді та спорту виконавчого комітету Першотравенської міської ради було нараховано та виплачено заробітну плату.
Під час проведення тимчасового доступу не було надано списку групи, яку інструктував ОСОБА_5 у період виконання обов`язків інструктора з фізичного виховання, журналів ведення занять ОСОБА_5 під час його перебування на посаді інструктора з фізичного виховання з 2014 по 2016 роки та посадової інструкції ОСОБА_5 на посаді інструктора з фізичного виховання.
Згідно показань, наданих т.в.о. начальника міського відділу з питань молоді та спорту виконавчого комітету Першотравенської міської ради ОСОБА_12 , у січні 2010 році посада інструктора з фізичного виховання КПНЗ «Першотравенської дитячо-юнацька спортивна школа «Шахтар» була скорочена рішенням Першотравенської міської ради. У вересні 2010 року відповідно до рішення Першотравенського міського суду «Про поновлення ОСОБА_5 на посаді директора ДЮСШ «Шахтар» із розробленням 0,5 ставки інструктора з фізичного виховання», було введено до штатного розпису Першотравенської ДЮСШ розпорядженням міського голови 0,5 ставки інструктора з фізичного виховання. З 02 вересня 2014 року, з дня призначення ОСОБА_5 на посаду директора КПНЗ Першотравенська ДЮСШ «Шахтар», йому було дозволено начальником міського відділу молоді та спорту ОСОБА_13 розробляти 0,5 ставки інструктора з фізичного виховання. Посадова інструкція на директора ДЮСШ «Шахтар» зберігається у міському відділі, а посадові інструкції на інших працівників повинні зберігатися в ДЮСШ. Чому посадова інструкція інструктора з фізичного виховання відсутня в ДЮСШ «Шахтар» їй не відомо. Згідно статуту Першотравенської ДЮСШ дана посада відсутня, тому вона не може сказати, які саме обов`язки повинен виконувати працівник на даній посаді. У березні 2017 року їй стало відомо від начальника міського відділу з питань молоді та спорту ОСОБА_14 , яка працювала на той час, що посада інструктора з фізичного виховання в штатному розписі Першотравенської ДЮСШ є, а група, з якою повинні проводитися заняття відсутня, у зв`язку з відсутністю дітей відповідної категорії. Відповідно до нового Статуту Першотравенської ДЮСШ, який був затверджений у 2017 році рішенням Першотравенської міської ради, посада інструктора з фізичного виховання не зазначалася, посадова інструкція на неї не розроблялася, хоча в штатному розписі дана посада в наявності, але працівники на неї не приймалися після звільнення ОСОБА_5 . Відповідно до п.7 Документація ДЮСШ, порядок обліку та звітності Статуту Першотравенської ДЮСШ, ДЮСШ «Шахтар» повинна мати та вести журнали обліку роботи тренерів-викладачів, списки групи вихованців та інші документи. Відповідно на інструктора з фізичного виховання вищезазначена документація повинна також зберігатися в ДЮСШ, але вона там відсутня.
Згідно інформації, наданої т.в.о. директора КПНЗ «Першотравенська ДЮСШ «Шахтар» ОСОБА_7 , у Першотравенській ДЮСШ відсутній список груп, які інструктував ОСОБА_5 у період виконання обов`язків інструктора з фізичного виховання у 2014-2016 роках. Зі слів ОСОБА_5 , вся документація про перевірки, списки груп, які інструктував останній та журнали надавалися ним до відділу з питань молоді та спорту, оскільки дану посаду він розробляв згідно наказу міського відділу з питань молоді та спорту.
На даний час виникла необхідність у проведенні позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності міського відділу освіти з питань молоді та спорту виконавчого комітету Першотравенської міської ради та КПНЗ «Першотравенська ДЮСШ «Шахтар» з питання обліку робочого часу ОСОБА_5 на посаді інструктора з фізичного виховання КПНЗ «Першотравенська ДЮСШ «Шахтар», законності нарахування та виплати йому заробітної плати за період з 02 вересня 2014 р. по 03 травня 2016 р., у зв`язку з чим слідчим 03 березня 2018 р. винесено постанову про проведення позапланової виїзної ревізії фахівцями Східного офісу Держаудитслужби.
Згідно ст.1 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (далі - орган державного фінансового контролю).
Відповідно до п.1 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2016 р. №43, Державна аудиторська служба України (Держаудитслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Згідно ст.4 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» інспектування здійснюється органом державного фінансового контролю у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб.
Відповідно до ст.11 вказаного Закону позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю і проводиться, крім іншого, у разі надходження доручення щодо проведення ревізій у підконтрольних установах від Кабінету Міністрів України, органів прокуратури, органів доходів і зборів, Національної поліції, Служби безпеки України, Національного антикорупційного бюро України, в якому містяться факти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку додержання яких віднесено законом до компетенції органів державного фінансового контролю.
Згідно ст.11 вказаного Закону позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду. Орган або особа, що ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, подає до суду письмове обґрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення, документи, які відповідно до частин п`ятої і сьомої цієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду - інші відомості. Тривалість позапланової виїзної ревізії не повинна перевищувати 15 робочих днів.
Згідно п.29 Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2006 р. № 550, позапланова виїзна ревізія об`єкта контролю за зверненням правоохоронного органу проводиться у разі надання ним клопотання слідчого або прокурора про призначення позапланової виїзної ревізії та ухвали суду про дозвіл на її проведення, в якому зазначаються підстави проведення, дати її початку та закінчення, а також номер кримінального провадження, орган, що здійснює досудове розслідування, дата та підстави повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення (для ревізії суб`єкта господарської діяльності, не віднесеного Законом до підконтрольних установ).
Міський відділ з питань молоді та спорту виконавчого комітету Першотравенської міської ради та комунальний позашкільний навчальний заклад «Першотравенська дитячо-юнацька спортивна школа «Шахтар» є підконтрольними установами.
Згідно з ч. 2 ст. 93 Кримінального процесуального кодексу України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів, у тому числі, шляхом отримання висновків ревізій.
Враховуючи вищевикладене старший слідчий просить слідчого суддю надати дозвіл Східному офісу Держаудитслужби на проведення позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності міського відділу з питань молоді та спорту виконавчого комітету Першотравенської міської ради, код ЄДРПОУ 23068236, юридична адреса: Дніпропетровська область, м. Першотравенськ, вул. Кобзаря, 15А/15 та комунального позашкільного навчального закладу «Першотравенська дитячо-юнацька спортивна школа «Шахтар», код ЄДРПОУ 26370711, юридична адреса: Дніпропетровська область, м. Першотравенськ, вул. Молодіжна, буд.40, в частині дотримання вимог чинного законодавства з питання обліку робочого часу ОСОБА_5 на посаді інструктора з фізичного виховання КПНЗ «Першотравенська ДЮСШ «Шахтар», законності нарахування та виплати йому заробітної плати за період з 01 вересня 2014 р. по 30 травня 2016 р., тривалістю 15 робочих днів у період з 02 квітня 2018 року по 23 квітня 2018 року включно.
Слідчий суддя вислухавши старшого слідчого, яка підтримала дане клопотання та прохала його задовольнити, вивчивши матеріали клопотання, дійшла висновку, що воно не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як зазначено ст. 4 КПК України, кримінальне провадження на території України здійснюється з підстав та в порядку, передбаченому цим кодексом, незалежно від місця вчинення кримінального правопорушення.
Відповідно ст. 9 КПК України, під час кримінального провадження суд, слідчий суддя, прокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий, інші службові особи органів державної влади зобов`язані неухильно додержуватись вимог Конституції України, цього кодексу, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, вимог інших актів законодавства. Закони та інші нормативно-правові акти України, положення яких стосуються кримінального провадження, повинні відповідати цьому Кодексу. При здійсненні кримінального провадження не може застосовуватись закон, який суперечить цьому кодексу.
Відповідно до положень ч.3 ст.26 КПК України, слідчий суддя, суд у кримінальному провадженні вирішують лише ті питання, що винесені на їх розгляд сторонами та віднесені до їх повноважень цим Кодексом.
За правилами чинного КПК України, слідчим суддею в межах його компетенції, на етапі досудового розслідування розглядаються, клопотання слідчого (прокурора) по застосуванню заходів забезпечення кримінального провадження, повний перелік видів яких визначений ст.131 КПК України, та клопотання про проведення слідчих дій, визначених у главі 20 КПК України.
Разом з цим, вирішення питань щодо надання слідчим суддею дозволу відповідним органам на проведення позапланових виїзних ревізій, не передбачене Кримінальним процесуальним кодексом України, тобто не відноситься до компетенції слідчого судді.
Крім того, звернення слідчого чи прокурора під час досудового розслідування з такими клопотаннями до слідчого судді, також Кримінальним процесуальним законодавством не передбачено, оскільки зазначені у клопотанні заходи не відносяться ані до заходів забезпечення кримінального провадження, ані до слідчих дій, ані до негласних слідчих дій, а також не встановлено порядку розгляду такого клопотання.
Згідно ст.19 Конституції України, органи державної влади, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи вищевикладене, та те, що питання про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії не ґрунтується на вимогах процесуального закону, вважаю за необхідне у задоволенні клопотання відмовити.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 4, 9, 26, 131 КПК України, - слідчий суддя
П О С Т А Н О В И Л А :
У задоволенні клопотання старшого слідчого СВ Першотравенського ВП Павлоградського ВП ГУНП України в Дніпропетровській області ОСОБА_3 погоджене прокурором Першотравенського відділу Павлоградської місцевої прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_15 про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії по кримінальному провадженню, яке внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12018040380000014 від 13 січня 2018 року, за ознаками злочину, передбаченого ч.2 ст.358 КК України відмовити.
Ухвала є остаточною і оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя: ОСОБА_1 .
Суд | Першотравенський міський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2018 |
Оприлюднено | 27.02.2023 |
Номер документу | 72593940 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Першотравенський міський суд Дніпропетровської області
Кривошея С. С.
Кримінальне
Першотравенський міський суд Дніпропетровської області
Кривошея С. С.
Кримінальне
Першотравенський міський суд Дніпропетровської області
Кривошея С. С.
Кримінальне
Першотравенський міський суд Дніпропетровської області
Кривошея С. С.
Кримінальне
Першотравенський міський суд Дніпропетровської області
Кривошея С. С.
Кримінальне
Першотравенський міський суд Дніпропетровської області
Кривошея С. С.
Кримінальне
Першотравенський міський суд Дніпропетровської області
Демиденко С. М.
Кримінальне
Першотравенський міський суд Дніпропетровської області
Демиденко С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні