Постанова
від 12.03.2018 по справі 912/2313/17
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12.03.2018 року Справа № 912/2313/17

м.Дніпро

Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів :

головуючого судді: Дарміна М.О. (доповідач)

суддів: Березкіної О.В., Кузнецової І.Л.

при секретарі судового засідання: Логвіненко І.Г.

за участю сторін:

прокурор: Мамаєва Є.М., посвідчення №044065 від 07.09.2016 р.;

від відповідача: ОСОБА_1, договір про надання правової допомоги № 13 від 12.02.2018р., адвокат;

представники позивачів в судове засідання не з`явилися, про час та місце розгляду справи повідомлені належним чином

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю "ЛАРІ ТРЕЙД" на рішення господарського суду Кіровоградської області від 05.12.2017р., ухваленого колегією суддів у складі головуючого судді Тимошевської В.В, суддів Макаренко Т.В., Поліщук Г.Б., повний текст якого складено 11.12.2017р. у справі № 912/2313/17

за позовом Керівника Уманської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі:

1. Міністерства економічного розвитку і торгівлі України

2. Відділу освіти, молоді та спорту Уманської районної державної адміністрації

до відповідача ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю "ЛАРІ ТРЕЙД"

про визнання недійсними додаткових угод, стягнення 415 315,63 грн.

ВСТАНОВИВ:

Керівник Уманської місцевої прокуратури (Прокурор) в інтересах держави в особі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (позивач І) та Відділу освіти, молоді та спорту Уманської районної державної адміністрації (позивач ІІ) звернувся до господарського суду з позовною заявою з вимогами до ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю "ЛАРІ ТРЕЙД" (відповідач) про визнання недійсними додаткових угод № 2 від 25.04.2017, № 3 від 03.05.2017, № 4 від 11.05.2017, № 5 від 13.05.2017, № 6 від 17.05.2017 до договору про закупівлю товару № 05.10.1 від 28.03.2017, укладених Відділом освіти, молоді та спорту Уманської РДА та ТОВ "ЛАРІ ТРЕЙД", та про стягнення з відповідача на користь позивача-2 безпідставно надмірно сплачених бюджетних коштів в сумі 415 315,63 грн., посилаючись на п. 2 ч. 4 ст. 36 Закону України "Про публічні закупівлі".

Рішенням господарського суду Кіровоградської області від 05.12.2017р. позовні вимоги задоволені повністю.

Визнано недійсною додаткову угоду № 2 від 25.04.2017 до договору про закупівлю товару № 05.10.1 від 28.03.2017, укладену між Відділом освіти, молоді та спорту Уманської районної державної адміністрації Черкаської області та ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю "ЛАРІ ТРЕЙД".

Визнано недійсною додаткову угоду № 3 від 03.05.2017 до договору про закупівлю товару № 05.10.1 від 28.03.2017, укладену між Відділом освіти, молоді та спорту Уманської районної державної адміністрації Черкаської області та ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю "ЛАРІ ТРЕЙД".

Визнано недійсною додаткову угоду № 4 від 11.05.2017 до договору про закупівлю товару № 05.10.1 від 28.03.2017, укладену між Відділом освіти, молоді та спорту Уманської районної державної адміністрації Черкаської області та ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю "ЛАРІ ТРЕЙД".

Визнано недійсною додаткову угоду № 5 від 13.05.2017 до договору про закупівлю товару № 05.10.1 від 28.03.2017, укладену між Відділом освіти, молоді та спорту Уманської районної державної адміністрації Черкаської області та ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю "ЛАРІ ТРЕЙД".

Визнано недійсною додаткову угоду № 6 від 17.05.2017 до договору про закупівлю товару № 05.10.1 від 28.03.2017, укладену між Відділом освіти, молоді та спорту Уманської районної державної адміністрації Черкаської області та ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю "ЛАРІ ТРЕЙД".

Стягнуто з ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю "ЛАРІ ТРЕЙД" на користь Відділу освіти, молоді та спорту Уманської районної державної адміністрації Черкаської області на розрахунковий рахунок35415009004384, банк: Уманське УДКСУ Черкаської області, МФО 854018 - безпідставно надмірно сплачені бюджетні кошти в сумі 415 315,63 грн.

Стягнуто з ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю "ЛАРІ ТРЕЙД" на користь Прокуратури Черкаської області на розрахунковий рахунок 35212034003751, ВДКСУ м. Київ, код банку 820172, код класифікації видатків бюджету -2800 судовий збір у розмірі 14 229,73 грн.

Не погодившись з рішенням місцевого господарського суду, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на неповне з'ясування обставин, що мають значення для справи, невідповідність висновків суду, викладених в судовому рішенні, обставинам справи, недоведеність обставин, що мають значення для справи, порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить: залучити до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Державну казначейську службу; рішення суду скасувати та прийняти нове, яким відмовити в позові повністю.

На думку апелянта, сторони обґрунтовано та у відповідності до вимог діючого законодавства збільшили ціну вугілля кам'яного та документально зафіксували це додатковими угодами до спірного договору про закупівлю товару, тому правові підстави для визнання їх недійсними відсутні. Посилається на правову позицію, викладену у постанові Вищого господарського суду України від 23.11.2017р. у справі № 920/223/17. При укладанні додаткових угод сторонами враховувалася реальна ринкова ціна вугілля, що підтверджується експертним висновком Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати від 29.03.2017р. Водночас зазначає, що чинне законодавство України не передбачає обов'язку отримання експертного висновку при кожному збільшенні ціни предмета закупівлі. Апелянт звертає увагу, що позивачем у справі є Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, але в матеріалах справи відсутні будь-які документи, заяви, клопотання тощо, які б відображали правову позицію Міністерства стосовно спірних правовідносин. Посилаючись на ч.1 ст. 215 ЦК України скаржник зазначає, що підставою для визнання угоди недійсною є недотримання стороною (сторонами) вимог, встановлених ст. 203 вказаного Кодексу, саме на момент укладення такої угоди. Прокурор та позивач не довів факт порушення їхніх прав та охоронюваних інтересів в результаті укладення оспорюваних додаткових угод та не довів обставин, з якими вищезазначені положення норм права пов'язують можливість визнання додаткових угод недійсними. Таким чином вважає, що підстави для визнання додаткових угод недійсними відсутні.

У відзиві на апеляційну скаргу (а.с.5-7, т.2) Уманська місцева прокуратура вважає апеляційну скаргу необґрунтованою та безпідставною, просить залишити її без задоволення, а рішення господарського суду - без змін. Посилаючись на роз'яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 27.10.2016р. № 3302-06/34307-06 Щодо зміни істотних умов договору зазначає, що внесення змін до договору про закупівлю у залежності від коливання ціни товару на ринку повинно бути обґрунтованим документально та підтвердженим. Перелік органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни товару на ринку не є вичерпним. Таким чином, обов'язковою умовою при укладанні додаткової угоди до договору є наявність факту коливання чи збільшення ціни на такий товар. Укладаючи додаткові угоди сторони збільшили ціну на вугілля з 949, 9 грн./т до 1682, 81 грн./т, тобто на 43,55 %; кількість зменшено з 1200 тон до 694, 338 тон, тобто на 42,14 %. На думку прокуратури, Експертне заключення від 29.03.2017р. є недійсним на момент укладення додаткових угод від 25.04.2017р., від 03.05.2017р., від 11.05.2017р., від 13.05.2017р. та від 17.05.2017р., оскільки згідно п. 2 заключення цінова інформація, вказана в даному експертному висновку, дійсна тільки на дату оцінки. Отже, станом на дату укладення додаткової угоди № 2 не підтверджено коливання ціни товару в сторону збільшення. Під час розгляду справи Міністерство економічного розвитку і торгівлі України було належним чином повідомлене про час і розгляд справи, неявка особи належним чином повідомленої про слухання справи та відсутність її письмових пояснень не є перешкодою для проведення судового засідання і не може бути підставою для скасування законного судового рішення. Під час розгляду справи в суді першої інстанції відповідач не заявляв клопотання про залучення підрозділу Державної казначейської служби України в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, тому прохання залучити зазначену третю особу до участі у справі на стадії апеляційного перегляду рішення суду суперечить статті 50 ГПК України. Крім того, прокурор не оскаржував дії Державної казначейської служби України стосовно проведення платежів, тому рішення суду у даній справі не може вплинути на їхні права або обов'язки. Таким чином, прокуратура вважає, що суд правомірно визнав додаткові угоди недійсними як такі, що суперечать ст. 36 Закону України Про публічні закупівлі .

У відзиві на апеляційну скаргу (а.с. 16-17, т.2) Відділ освіти, молоді та спорту Уманської районної державної адміністрації вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, оскільки для підтвердження зміни ціни в бік зростання ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю "ЛАРІ ТРЕЙД" надало експертний висновок від 29.03.2017р. та безпосередньо тендерному комітету надавались документи, якими постачальник підтверджував зростання ціни товару.

Ухвалою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 09.01.2018р. клопотання апелянта про залучення до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Державної казначейської служби - залишено без задоволення; відкрито апеляційне провадження у справі та справу призначено до розгляду в судовому засіданні на 13.02.2018р. колегією суддів у складі: головуючий суддя Дармін М.О. (доповідач), судді Березкіна О.В., Кузнецова І.Л.

Ухвалою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 13.02.2018р. розгляд справи було відкладено до 27.02.2018р.

У судових засіданнях оголошувались перерви до 06.03.2018р. та до 12.03.2018р.

Позивачі не забезпечили явку в судове засідання повноважних представників, про час і місце розгляду справи повідомлені належним чином (а.с.2-3, 40-41, т.5).

Відповідно до ч. 1 статті 202 Господарського процесуального кодексу України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Враховуючи належне повідомлення зазначених учасників судового процесу про час і місце розгляду справи, достатність матеріалів у справі, колегія суддів вирішила розглянути справу за наявними матеріалами без участі представників позивачів.

У судовому засіданні 12.03.2018р. оголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Як вбачається з наявних в матеріалах справи доказів, не оспорюється сторонами спору :

22.12.2016р. Уманською РДА затверджено Рішення № 15-3/УІІ Про районний бюджет на 2017рік (т.1 а.с. 50-64).

15.02.2017р. між ТОВ УМАНЬ АВТО (ПЕРЕВІЗНИК ) та ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД (ЗАМОВНИК) укладено договір про надання послуг з перевезення вантажу № 10 (т.4 а.с .63 64), відповідно до п.4.1 якого Замовник здійснює своєчасну оплату послуг Перевізника, виходячи з розцінок Перевізника по доставці вантажу.

15.02.2017р. між ТОВ УМАНЬ АВТО (ВИКОНАВЕЦЬ) та ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД (ЗАМОВНИК) укладено договір про надання послуг з перевезення вантажу № 12 (т.4 а.с .65-67).

27.03.2017р. між ТОВ Славресурс та ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД укладено договір купівлі-продажу, за умовами пункту 1.1 якого, продавець зобов'язується поставити та передати у власність Покупця вугілля кам'яне ДГ13-200, ДГР 0-200 (надалі - Товар), а Покупець зобов'язується прийняти товари і сплатити його вартість в порядку та на умовах, визначених цим Договором. Найменування, вугілля, його вартість та кількість зазначаються сторонами у видаткових накладних. Ціна за одну тонну Товару (п.3.1 попередньо погоджується між сторонами та зазначається в специфікаціях та видаткових накладних окремо на кожну поставку вугілля (т. 4 а.с. 71)

Відповідно до Видаткової накладної № 168 від 28.03.2017р. ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД отримав від ТОВ СЛАВРЕСУРС 69,0 тон вугілля марки ДГр (0-200) за ціною 920,00 грн за тону без ПДВ на загальну суму 63 388,00 грн (т.4 а.с. 72).

Відповідно до Видаткової накладної № 188 від 21.04.2017р. ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД отримав від ТОВ СЛАВРЕСУРС 69,5 тон вугілля марки ДГр (0-200) за ціною 1400,00 грн за тону без ПДВ на загальну суму 97 300,00 грн (т.4 а.с. 73).

Відповідно до Видаткової накладної № 234 від 18.05.2017р. ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД отримав від ТОВ СЛАВРЕСУРС 564,6 тон вугілля марки ДГр (0-200) за ціною 1400,00 грн за тону без ПДВ на загальну суму 832 440,00 грн (т.4 а.с. 74).

17.02.2017р. Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету № 11 вирішено оприлюднити документи відповідно до статті 10 Закону України Про публічні закупівлі (т.4 а.с. 151)

07.03.2017р. ТОВ "ЛАРІ ТРЕЙД" надало свою тендерну пропозиція № 38/3 для підписання договору за результатами аукціону на закупівлю вугілля марки ДГр 0-200 ціною без ПДВ 1 111,00 грн без ПДВ у кількості 1 200тонн та відповідну тендерну документацію (т.1 а.с. 146-256).

15.03.2017р. відповідно до Протоколу засідання тендерного комітету № 26 визначено переможця відкритих торгів ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД (т.4 а.с. 152).

28.03.2017 Відділом освіти, молоді та спорту Уманської РДА (Замовник) укладено з ТОВ "ЛАРІ ТРЕЙД" (Постачальник) договір про закупівлю товару № 05.10.1 (далі - Договір), за умовами якого Постачальник зобов'язується передати (поставити) Покупцю товар - ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 09110000-3 - тверде паливо (вугілля кам'яне), визначний за цінами (далі - Товар), зазначений у специфікації, що додається до Договору про закупівлю і є його невід'ємною частиною, а Покупець - прийняти та оплатити такий товар (том І а.с. 19-23).

29.03.2017р. Кіровоградською регіональною торгово-промисловою палатою на замовлення ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД складено експертний висновок № В-209 від 29.03.2017р., відповідно до якого цінова вартість вугілля марки ДГР (0-200) становить 1 600,00-1 800,00 грн за 1 тонну з ПДВ.

Відповідно до пункту 2 вищезазначеного висновку цінова інформація, вказана у даному висновку, дійсна лише на дату оцінки. (т.1 а.с. 31)

04.04.2017р. на підставі накладної 1/3 ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД відпущено Відділу освіти, молоді та спорту Уманської РДА 10 тонн вугілля марги ДГр на загальну суму 9 499,00 грн (т.1 а.с. 40).

За товарно-транспортною накладною №1/3 від 04.04.2017р. ТОВ УМАНЬ - АВТО на автомобілі НОМЕР_1 доставило 10,0 тон вугілля ДГр (т.4 а.с. 62).

Відповідно до акту здачі - приймання виконаних робіт від 04.04.2017р. , складеного ТОВ УМАНЬ АВТО (ПЕРЕВІЗНИК) та ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД (ЗАМОВНИК) на підставі договору № 10 від 15.02.2017р. вартість перевезення автомобілем НОМЕР_2 склала 2619,00грн (т. 4 а.с. 48);

04.04.2017р. складено Акт № 1 приймання - передачі вугілля кам'яного за яким ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД передало, а Відділ освіти, молоді та спорту Уманської районної державної адміністрації Черкаської області прийняв 10,0 тон вугілля ДГр за на загальну суму 9 499,00 грн (т.4 а.с.61).

05.04.2017р. за платіжним дорученням № 255 Відділом ОМС Уманської РДА перераховано ТОВ Ларі Трейд 9 499,00грн (т.1 а.с. 40).

Відповідно до акту здачі - приймання виконаних робіт від 04.04.2017р. , складеного ТОВ УМАНЬ АВТО (ПЕРЕВІЗНИК) та ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД (ЗАМОВНИК) на підставі договору № 10 від 15.02.2017р. вартість перевезення автомобілем НОМЕР_2 склала 2619,00грн (т. 4 а.с. 48);

03.04.2017р. ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД спрямувало на адресу відділу освіти, молоді та спорту Уманською РДА лист № 1/4 Щодо обґрунтування в необхідності підвищення ціни за одиницю товару за Договором про закупівлі товарів від 05.10.1 від 28.03.2017р. , в якому посилаючись на лист-роз'яснення Мінекономрозвитку України №3302-06/34307-06 від 27.10.2016р. та експертне заключення В-209 від 29.03.2017р. просило погодити на відпускні ціни вугілля марки ДГр 0-(200) -1 044,89 грн (без ПДВ за 1 тону) з доставкою до закладів відділу освіти, молоді та спорту Уманської РДА (т.1 а.с. 33)

Додатковою угодою № 1 від 14.04.2017 визначено ціну за вугілля кам'яне марки ДГр: 10 тон - 949,90 грн/т; 1081,81 тон - 1044,89 грн/т ( Додаткова угода № 1) (т.1 а.с. 25);

14.04.2017р. на підставі накладної 4/4 ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД відпущено Відділу освіти, молоді та спорту Уманської РДА 10 тон вугілля марги ДГр на загальну суму 10 448,90 грн (т.1 а.с. 41).

За товарно-транспортною накладною №4/4 від 15.04.2017р. ТОВ УМАНЬ - АВТО на автомобілі НОМЕР_3 доставило 10,0 тон вугілля ДГр (т.4 а.с. 60).

Відповідно до акту здачі - приймання виконаних робіт від 14.04.2017р. , складеного ТОВ УМАНЬ АВТО (ПЕРЕВІЗНИК) та ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД (ЗАМОВНИК) на підставі договору № 10 від 15.02.2017р. вартість перевезення автомобілем НОМЕР_2 склала 2565,00грн (т. 4 а.с. 49);

14.04.2017р. складено Акт № 2 приймання - передачі вугілля кам'яного за яким ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД передало, а Відділ освіти, молоді та спорту Уманської районної державної адміністрації Черкаської області прийняв 10,0 тон вугілля ДГр за на загальну суму 10 448,90 грн (т.4 а.с. 59).

24.04.2017р. за платіжним дорученням № 935 Відділом ОМС Уманської РДА перераховано ТОВ Ларі Трейд 10 448,90грн (т.1 а.с. 41).

24.04.2017р. ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД спрямувало на адресу відділу освіти, молоді та спорту Уманською РДА лист № 2/4 Щодо обґрунтування в необхідності підвищення ціни за одиницю товару за Договором про закупівлі товарів від 05.10.1 від 28.03.2017р. , в якому посилаючись на лист-роз'яснення Мінекономрозвитку України №3302-06/34307-06 від 27.10.2016р. та експертне заключення В-209 від 29.03.2017р. просило погодити на відпускні ціни вугілля марки ДГр 0-(200) -1 149,38 грн (без ПДВ за 1 тону) з доставкою до закладів відділу освіти, молоді та спорту Уманської РДА (т.1 а.с. 36)

Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету від 24.04.2017р., на підтвердження зростання ціни на вугілля марки ДГр 0-200 ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД надає: експертне заключення Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати В - 209 від 29.03.2017року; калькуляцію вартості доставки 1 тони вугілля до закладів відділу освіти, молоді та спорту Уманської РДА; розрахунок вартості залізничного тарифу від станції Новогродовка до станції Христинівка; розрахунок вартості доставки автотранспортом від ст. Христинівка до закладів відділу освіти, молоді та спорту Уманської РДА станом на 03.04.2017; тариф на транспортні послуги з перевезення вугілля що надаються населенню, організаціям та установам автомобілями за 1 км пробігу з вантажем, та послуг по навантаженню 1 тонни вугілля навантажувачем та протокол наради з питань визначення граничної ціни на вугільну продукцію від 31.03.2017. Вирішили: Секретарю тендерного підготувати додаткову угоду та внести зміни до договору на закупівлю вугілля кам'яного щодо збільшення ціни на одиницю товару (т.3 а.с .166).

Відповідно до калькуляції вартості доставки 1 тони вугілля до закладів освіти, молоді та спорту Уманської РДА від 24.04.2017р. відпускна ціна постачальника - 1 218,00 грн; залізничний тариф 172,26 грн; податки і збори, обов'язкові платежі, що сплачуються або мають бути сплачені 15,00 ; витрати на поставку до місця поставки (передачі) товару (автотранспортом) 69,22 грн; витрати на навантаження, розвантаження, зважування 68 грн; інші витрати, передбачені згідно з чиним законодавством (т. 3 а.с. 168)

Залізничний тариф , відповідно до даних сайту www.uz.gov.ua становить 172,26 грн за 1 тону (т.3 а.с. 169);

Відповідно до розрахунку вартості доставки автотранспортом від ст. Христинівка до закладів освіти, молоді та спорту Уманської РДА станом на 03.04.2017р.становив 69,22 грн за 1 тонну (т.3 а.с. 170);

Відповідно до тарифів на транспортні послуги з перевезення вугілля, що надаються населенню ТОВ УМАНЬ АВТО від 17.04.2017р. складають : КАМАЗ 55102 -25грн; КАМАЗ 55102 з причіпом СЗАП - 30грн; КАМАЗ 5410 -25 грн; КАМАЗ 55102 з причіпом 30,00грн; тариф навантаження 1 тони 30 грн (т. 3 а.с. 171);

Додатковою угодою № 2 від 24.04.2017 визначено ціну за вугілля кам'яне марки ДГр: 10 тонн - 949,90 грн/т; 10 тонн - 1044,89 грн/т; 974,379 тонн - 1149,38 грн/т (Додаткова угода № 2) (т.1 а.с. 26);

25.04.2017р. на підставі накладної 5/4 ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД відпущено Відділу освіти, молоді та спорту Уманської РДА 10 тонн вугілля марги ДГр на загальну суму 11 493,80 грн (т.1 а.с. 42).

За товарно-транспортною накладною №5/4 від 25.04.2017р. ТОВ УМАНЬ - АВТО на автомобілі НОМЕР_1 доставило 10,0 тон вугілля ДГр (т.4 а.с. 58).

Відповідно до акту здачі - приймання виконаних робіт від 25.04.2017р. , складеного ТОВ УМАНЬ АВТО (ПЕРЕВІЗНИК) та ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД (ЗАМОВНИК) на підставі договору № 10 від 15.02.2017р. вартість перевезення автомобілем НОМЕР_2 склала 1944,00грн (т. 4 а.с. 50);

25.04.2017р. складено Акт № 3 приймання - передачі вугілля кам'яного за яким ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД передало, а Відділ освіти, молоді та спорту Уманської районної державної адміністрації Черкаської області прийняв 10,0 тон вугілля ДГр за на загальну суму 11 493,80 грн (т.4 а.с. 57).

27.04.2017р. за платіжним дорученням № 994 Відділом ОМС Уманської РДА перераховано ТОВ Ларі Трейд 11 493,80 грн (т.1 а.с. 42).

02.05.2017р. ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД спрямувало на адресу відділу освіти, молоді та спорту Уманською РДА лист № 3/4 Щодо обґрунтування в необхідності підвищення ціни за одиницю товару за Договором про закупівлі товарів від 05.10.1 від 28.03.2017р. , в якому посилаючись на лист-роз'яснення Мінекономрозвитку України №3302-06/34307-06 від 27.10.2016р. та експертне заключення В-209 від 29.03.2017р. просило погодити на відпускні ціни вугілля марки ДГр 0-(200) -1 264,32 грн (без ПДВ за 1 тону) з доставкою до закладів відділу освіти, молоді та спорту Уманської РДА (т.1 а.с. 35)

Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету від 02.05.2017р., на підтвердження зростання ціни на вугілля марки ДГр 0-200 ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД надає: експертне заключення Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати В - 209 від 29.03.2017року; калькуляцію вартості доставки 1 тони вугілля до закладів відділу освіти, молоді та спорту Уманської РДА; розрахунок вартості залізничного тарифу від станції Новогродовка до станції Христинівка; розрахунок вартості доставки автотранспортом від ст. Христинівка до закладів відділу освіти, молоді та спорту Уманської РДА станом на 03.04.2017; тариф на транспортні послуги з перевезення вугілля що надаються населенню, організаціям та установам автомобілями за 1 км пробігу з вантажем, та послуг по навантаженню 1 тонни вугілля навантажувачем та розрахунок доставки автотранспортом від ст. Христинівка до закладів відділу освіти, молоді та спорту Уманської РДА станом на 02.05.2017р. . Вирішили: Секретарю тендерного підготувати додаткову угоду та внести зміни до договору на закупівлю вугілля кам'яного щодо збільшення ціни на одиницю товару (т.3 а.с .173).

Відповідно до калькуляції вартості доставки 1 тони вугілля до закладів освіти, молоді та спорту Уманської РДА від 02.05.2017р. відпускна ціна постачальника - 1 250,00 грн; залізничний тариф 172,26 грн; податки і збори, обов'язкові платежі, що сплачуються або мають бути сплачені 15,00 ; витрати на поставку до місця поставки (передачі) товару (автотранспортом) 76,18 грн; витрати на навантаження, розвантаження, зважування 73,00 грн; інші витрати, передбачені згідно з чиним законодавством 26,30 грн (т. 3 а.с. 175).

Відповідно до тарифів на транспортні послуги з перевезення вугілля, що надаються населенню ТОВ УМАНЬ АВТО від 17.04.2017р. складають : КАМАЗ 55102 -25грн; КАМАЗ 55102 з причіпом СЗАП - 30грн; КАМАЗ 5410 -25 грн; КАМАЗ 55102 з причіпом 30,00грн; тариф навантаження 1 тони 30 грн (т. 3 а.с. 171);

Відповідно до розрахунку вартості доставки автотранспортом від ст. Христинівка до закладів освіти, молоді та спорту Уманської РДА станом на 03.04.2017р.становив 76,18 грн за 1 тонну (т.3 а.с. 178);

Додатковою угодою № 3 від 03.05.2017 визначено ціну за вугілля кам'яне марки ДГр в кількості 876,88 тонн - 1264,32 грн/т (Додаткова угода № 3) (т.1 а.с. 27);

Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету № 51 від 20.10.2017р. протокол від 02.05.2017р. Про зміни до договору на закупівлю : вугілля кам'яне (ДГр) вважати дійсним від 03.05.2017р. (т.4 а.с. 154).

03.05.2017р. на підставі накладної 5/5 ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД відпущено Відділу освіти, молоді та спорту Уманської РДА 10,5 тонн вугілля марги ДГр на загальну суму 13 275,36 грн (т.1 а.с. 43).

За товарно-транспортною накладною №5/5 від 04.05.2017р. ТОВ УМАНЬ - АВТО на автомобілі НОМЕР_1 доставило 10,5 тон вугілля ДГр (т.4 а.с. 56).

Відповідно до акту здачі - приймання виконаних робіт від 03.05.2017р. , складеного ТОВ УМАНЬ АВТО (ПЕРЕВІЗНИК) та ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД (ЗАМОВНИК) на підставі договору № 10 від 15.02.2017р. вартість перевезення автомобілем НОМЕР_2 склала 2550,00грн (т. 4 а.с. 51);

03.05.2017р. складено Акт № 4 приймання - передачі вугілля кам'яного за яким ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД передало, а Відділ освіти, молоді та спорту Уманської районної державної адміністрації Черкаської області прийняв 10,5 тон вугілля ДГр за на загальну суму 13 275,36 грн (т.4 а.с. 55).

04.05.2017р. за платіжним дорученням Відділом ОМС Уманської РДА перераховано ТОВ Ларі Трейд 13 275,36 грн (т.1 а.с. 43).

10.05.2017р. ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД спрямувало на адресу відділу освіти, молоді та спорту Уманською РДА лист № 4/4 Щодо обґрунтування в необхідності підвищення ціни за одиницю товару за Договором про закупівлі товарів від 05.10.1 від 28.03.2017р. , в якому посилаючись на лист-роз'яснення Мінекономрозвитку України №3302-06/34307-06 від 27.10.2016р. та експертне заключення В-209 від 29.03.2017р. просило погодити на відпускні ціни вугілля марки ДГр 0-(200) -1 390,75 грн (без ПДВ за 1 тону) з доставкою до закладів відділу освіти, молоді та спорту Уманської РДА (т.1 а.с. 34)

Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету від 10.05.2017р., на підтвердження зростання ціни на вугілля марки ДГр 0-200 ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД надає: експертне заключення Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати В - 209 від 29.03.2017року; калькуляцію вартості доставки 1 тони вугілля до закладів відділу освіти, молоді та спорту Уманської РДА; розрахунок вартості залізничного тарифу від станції Новогродовка до станції Христинівка; розрахунок вартості доставки автотранспортом від ст. Христинівка до закладів відділу освіти, молоді та спорту Уманської РДА станом на 03.04.2017; тариф на транспортні послуги з перевезення вугілля що надаються населенню, організаціям та установам автомобілями за 1 км пробігу з вантажем, та послуг по навантаженню 1 тонни вугілля навантажувачем та розрахунок вартості доставки автотранспортом від ст.. Христинівка до закладів відділу освіти, молоді та спорту Уманської РДА станом на 02.05.2017р.. Вирішили: Секретарю тендерного підготувати додаткову угоду та внести зміни до договору на закупівлю вугілля кам'яного щодо збільшення ціни на одиницю товару (т.3 а.с .179).

Відповідно до калькуляції вартості доставки 1 тони вугілля до закладів освіти, молоді та спорту Умансьої РДА від 10.05.2017р. відпускна ціна постачальника - 1 315,00 грн; залізничний тариф 172,26 грн; податки і збори, обов'язкові платежі, що сплачуються або мають бути сплачені 15,00 ; витрати на поставку до місця поставки (передачі) товару (автотранспортом) 76,18 грн; витрати на навантаження, розвантаження, зважування 73,00 грн; інші витрати, передбачені згідно з чиним законодавством 26,30 (т. 3 а.с. 181)

Відповідно до розрахунку вартості доставки автотранспортом від ст. Христинівка до закладів освіти, молоді та спорту Уманської РДА станом на 02.05.2017р.становив 76,18 грн за 1 тонну (т.3 а.с. 184);

Відповідно до тарифів на транспортні послуги з перевезення вугілля, що надаються населенню ТОВ УМАНЬ АВТО від 17.04.2017р. складають : КАМАЗ 55102 -25грн; КАМАЗ 55102 з причіпом СЗАП - 30грн; КАМАЗ 5410 -25 грн; КАМАЗ 55102 з причіпом 30,00грн; тариф навантаження 1 тони 30 грн (т. 3 а.с. 173);

Додатковою угодою № 4 від 11.05.2017 визначено ціну за вугілля кам'яне марки ДГр в кількості 786,88 тонн - 1390,75грн/т (Додаткова угода № 4) (т.1 а.с. 28);

За товарно-транспортною накладною №5/6 від 11.05.2017р. ТОВ УМАНЬ - АВТО на автомобілі НОМЕР_1 доставило 11,8 тон вугілля ДГр (т.4 а.с. 18).

Відповідно до акту здачі - приймання виконаних робіт від 11.05.2017р. , складеного ТОВ УМАНЬ АВТО (ПЕРЕВІЗНИК) та ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД (ЗАМОВНИК) на підставі договору № 10 від 15.02.2017р. вартість перевезення автомобілем НОМЕР_2 склала 2640,00грн (т. 4 а.с. 52);

11.05.2017р. на підставі накладної 5/6 ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД відпущено Відділу освіти, молоді та спорту Уманської РДА 11,8 тонн вугілля марги ДГр на загальну суму 16 410,85 грн (т.1 а.с. 44).

11.05.2017р. складено Акт № 5 приймання - передачі вугілля кам'яного за яким ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД передало, а Відділ освіти, молоді та спорту Уманської районної державної адміністрації Черкаської області прийняв 11,8 тон вугілля ДГр за на загальну суму 16 410,85 грн (т.4 а.с. 17).

12.05.2017р. за платіжним дорученням № 1110 Відділом ОМС Уманської РДА перераховано ТОВ Ларі Трейд 16 410.85 грн (т.1 а.с. 44).

10.05.2017р. ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД спрямувало на адресу відділу освіти, молоді та спорту Уманською РДА лист № 5/4 Щодо обґрунтування в необхідності підвищення ціни за одиницю товару за Договором про закупівлі товарів від 05.10.1 від 28.03.2017р. , в якому посилаючись на лист-роз'яснення Мінекономрозвитку України №3302-06/34307-06 від 27.10.2016р. та експертне заключення В-209 від 29.03.2017р. просило погодити на відпускні ціни вугілля марки ДГр 0-(200) -1 529,83грн (без ПДВ за 1 тону) з доставкою до закладів відділу освіти, молоді та спорту Уманської РДА (т.1 а.с. 32)

Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету від 13.05.2017р., на підтвердження зростання ціни на вугілля марки ДГр 0-200 ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД надає: експертне заключення Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати В - 209 від 29.03.2017року; калькуляцію вартості доставки 1 тони вугілля до закладів відділу освіти, молоді та спорту Уманської РДА; розрахунок вартості залізничного тарифу від станції Новогродовка до станції Христинівка; розрахунок вартості доставки автотранспортом від ст. Христинівка до закладів відділу освіти, молоді та спорту Уманської РДА станом на 03.04.2017; тариф на транспортні послуги з перевезення вугілля що надаються населенню, організаціям та установам автомобілями за 1 км пробігу з вантажем, та послуг по навантаженню 1 тонни вугілля навантажувачем та розрахунок вартості доставки автотранспортом від ст.. Христинівка до закладів відділу освіти, молоді та спорту Уманської РДА станом на 02.05.2017р.. Вирішили: Секретарю тендерного підготувати додаткову угоду та внести зміни до договору на закупівлю вугілля кам'яного щодо збільшення ціни на одиницю товару 25,70 грн (т.3 а.с .185).

Відповідно до калькуляції вартості доставки 1 тони вугілля до закладів освіти, молоді та спорту Умансьої РДА від 10.05.2017р. відпускна ціна постачальника - 1 315,00 грн; залізничний тариф 172,26 грн; податки і збори, обов'язкові платежі, що сплачуються або мають бути сплачені 15,00 ; витрати на поставку до місця поставки (передачі) товару (автотранспортом) 76,18 грн; витрати на навантаження, розвантаження, зважування 73,00 грн; інші витрати, передбачені згідно з чиним законодавством 26,30 (т. 3 а.с. 187) Відповідно до розрахунку вартості доставки автотранспортом від ст. Христинівка до закладів освіти, молоді та спорту Уманської РДА станом на 02.05.2017р.становив 76,18 грн за 1 тонну (т.3 а.с. 184);

Відповідно до тарифів на транспортні послуги з перевезення вугілля, що надаються населенню ТОВ УМАНЬ АВТО від 10.05.2017р. складають : КАМАЗ 55102 - 27грн; КАМАЗ 55102 з причіпом СЗАП - 31,80грн; КАМАЗ 5410 -27 грн; КАМАЗ 55102 з причіпом 31,80грн; тариф навантаження 1 тони 35 грн (т. 3 а.с. 171);

Додатковою угодою № 5 від 13.05.2017 визначено ціну за вугілля кам'яне марки ДГр в кількості 704,61 тонн - 1529,83 грн/т (Додаткова угода №5)(т.1а.с. 29);

13.05.2017р. на підставі накладної 5/7 ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД відпущено Відділу освіти, молоді та спорту Уманської РДА 11,0 тонн вугілля марги ДГр на загальну суму 16 828,13 грн (т.1 а.с. 45).

За товарно-транспортною накладною №5/7 від 15.05.2017р. ТОВ УМАНЬ - АВТО на автомобілі КАМАЗ СА 1230 доставило 11 тон вугілля ДГр (т.4 а.с. 20).

13.05.2017р. складено Акт № 6 приймання - передачі вугілля кам'яного за яким ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД передало, а Відділ освіти, молоді та спорту Уманської районної державної адміністрації Черкаської області прийняв 11,0 тон вугілля ДГр за на загальну суму 16 828,13 грн (т.4 а.с. 19).

13.05.2017р. за платіжним дорученням № 1168 Відділом ОМС Уманської РДА перераховано ТОВ Ларі Трейд 16 828,13 грн (т.1 а.с. 45).

16.05.2017р. ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД спрямувало на адресу відділу освіти, молоді та спорту Уманською РДА лист № 6/4 Щодо обґрунтування в необхідності підвищення ціни за одиницю товару за Договором про закупівлі товарів від 05.10.1 від 28.03.2017р. , в якому посилаючись на лист-роз'яснення Мінекономрозвитку України №3302-06/34307-06 від 27.10.2016р. та експертне заключення В-209 від 29.03.2017р. просило погодити на відпускні ціни вугілля марки ДГр 0-(200) -1 682,81 грн (без ПДВ за 1 тону) з доставкою до закладів відділу освіти, молоді та спорту Уманської РДА (т.1 а.с. 37)

Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету від 16.05.2017р., на підтвердження зростання ціни на вугілля марки ДГр 0-200 ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД надає: експертне заключення Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати В - 209 від 29.03.2017року; калькуляцію вартості доставки 1 тони вугілля до закладів відділу освіти, молоді та спорту Уманської РДА; розрахунок вартості залізничного тарифу від станції Новогродовка до станції Христинівка; розрахунок вартості доставки автотранпортом від ст. Христинівка до закладів відділу освіти, молоді та спорту Уманської РДА станом на 03.04.2017; тариф на транспортні послуги з перевезення вугілля що надаються населенню, організаціям та установам автомобілями за 1 км пробігу з вантажем, та послуг по навантаженню 1 тонни вугілля навантажувачем та розрахунок вартості доставки автотранспортом від ст.. Христинівка до закладів відділу освіти, молоді та спорту Уманської РДА станом на 02.05.2017р.. Вирішили: Секретарю тендерного підготувати додаткову угоду та внести зміни до договору на закупівлю вугілля кам'яного щодо збільшення ціни на одиницю товару (т.3 а.с .191).

Відповідно до калькуляції вартості доставки 1 тони вугілля до закладів освіти, молоді та спорту Умансьої РДА від 16.05.2017р. відпускна ціна постачальника - 1 350,00 грн; залізничний тариф 172,26 грн; податки і збори, обов'язкові платежі, що сплачуються або мають бути сплачені 15,00 ; витрати на поставку до місця поставки (передачі) товару (автотранспортом) 76,18 грн; витрати на навантаження, розвантаження, зважування 73,00 грн; інші витрати, передбачені згідно з чиним законодавством 26,30 (т. 3 а.с. 193)Відповідно до розрахунку вартості доставки автотранспортом від ст. Христинівка до закладів освіти, молоді та спорту Уманської РДА станом на 02.05.2017р.становив 76,18 грн за 1 тонну (т.3 а.с. 184);

Відповідно до тарифів на транспортні послуги з перевезення вугілля, що надаються населенню ТОВ УМАНЬ АВТО від 15.05.2017р. складають : КАМАЗ 55102 -30грн; КАМАЗ 55102 з причіпом СЗАП - 35грн; КАМАЗ 5410 -30 грн; КАМАЗ 55102 з причіпом 35,00грн; тариф навантаження 1 тони 40 грн (т. 3 а.с. 171);

Відповідно до листа ДП ДЕРЖВУГЛЕПОСТАЧ базова вартість 1 тони вугілля при базових показниках зольність -23,0% ; волога - 8,9%: у квітні -травні 2017 року - 2000,00 грн.(т. 3 а.с. 197).

Додатковою угодою № 6 від 17.05.2017 визначено ціну за вугілля кам'яне марки ДГр в кількості 631,184 тонн - 1682,81 грн/т (Додаткова угода № 6) (том І а.с. 30).

17.05.2017р. на підставі накладної 8/5 ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД відпущено Відділу освіти, молоді та спорту Уманської РДА 631,81 тонн вугілля марги ДГр на загальну суму 1 061 916,58 грн (т.1 а.с. 46).

17.05.2017р. ТОВ УМАНЬ - АВТО здійснило перевезення вугілля ДГр за наступними товарно -транспортними накладними №1: 25,8 (т.4 а.с. 22); №2: 15,8 тон (т.4 а.с. 23); №3: 25,8 тон (т.4 а.с. 24); №: 25,46 тон (т.4 а.с. 25); №5: 29,7 тон (т.4 а.с. 26); №6: 28,6 тон (т.4 а.с. 27); №7: 21,5 тон (т.4 а.с. 28); №8: 24,4 тон (т.4 а.с. 29); №9: 21,4 тон (т.4 а.с. 30); №10: 25,3 тон (т.4 а.с. 31); №11: 23,8тон (т.4 а.с. 32); №12: 30,3 тон (т.4 а.с. 33); №12: 31,8 тон (т.4 а.с. 34); №26: 30,5тон (т.4 а.с. 35); №14: 24,8 тон (т.4 а.с. 36); №15: 11,8 тон (т.4 а.с. 37); №16: 28,15 тон (т.4 а.с. 38); №17: 30,4 тон (т.4 а.с. 39); №18: 26,7 тон (т.4 а.с. 40); №19: 26,8 тон (т.4 а.с. 41); №20: 26,9 тон (т.4 а.с. 42); №21: 22,8 тон (т.4 а.с. 43); №22: 21,7 тон (т.4 а.с. 44); №23: 11,6тон (т.4 а.с. 45); №24: 18,4 тон (т.4 а.с. 46); №25 : 21,448 тон (т.4 а.с. 47).

Відповідно до акту здачі - приймання виконаних робіт від 15.05.2017р. , складеного ТОВ УМАНЬ АВТО (ПЕРЕВІЗНИК) та ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД (ЗАМОВНИК) на підставі договору № 10 від 15.02.2017р. вартість перевезення автомобілем НОМЕР_2 склала 2550,00грн (т. 4 а.с. 53);

Відповідно до акту здачі - приймання виконаних робіт від 17.05.2017р. , складеного ТОВ УМАНЬ АВТО (ПЕРЕВІЗНИК) та ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД (ЗАМОВНИК) на підставі договору № 10 від 15.02.2017р. вартість перевезення автомобілями НОМЕР_2; СА 1230 ВС з причіпом СА 2366 ХТ ; 5164 ЧКО з причіпом 12952 МА; 02146 МЕ з причіпом СА 3849 ХТ склала 46 165,00грн (т. 4 а.с. 54);

Відповідно до акту № 1 приймання - передачі наданих послуг від 22.05.2017р. , складеного ТОВ УМАНЬ АВТО (ВИКОНАВЕЦЬ) та ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД (ЗАМОВНИК) на підставі договору № 12 від 22.05.2017р. Виконавець надав, а Замовник прийняв послуги з навантаження товару (насип) на суму 25 241,52 грн та зважування на суму 7 572,45 грн (т. 4 а.с. 58);

17.05.2017р. складено Акт № 7 приймання - передачі вугілля кам'яного за яким ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД передало, а Відділ освіти, молоді та спорту Уманської районної державної адміністрації Черкаської області прийняв 631,0 тон вугілля ДГр за на загальну суму 1 061 916, 53 грн (т.4 а.с. 21).

17.05.2017р. Відділом ОМС Уманської РДА перераховано ТОВ Ларі Трейд за платіжним дорученням № 1193 - 908 090,87 грн (т.1 а.с. 46); за платіжним дорученням № 72 - 99 992,57 грн (т.1 а.с. 47) та за платіжним дорученням № 382 - 53 833,09 грн (т.1 а.с. 47).

Заслухавши доповідь судді-доповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, перевіривши правильність юридичної оцінки встановлених фактичних обставин справи, застосування господарським судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права при прийнятті ним рішення, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на наступне:

Відповідно до частин1, 2 статті 269 Господарського процесуального кодексу України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї.

Відповідно до преамбули Закону України Про державні закупівлі , цей Закон установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.

Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.

Як зазначалося вище, 15.03.2017р. відповідно до Протоколу засідання тендерного комітету № 26 після заслуховування голови тендерного комітету ОСОБА_3, найбільш вигідною та такою, що відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим замовником в тендерній документації, за результатами оцінки, визначена тендерна пропозиція ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД , яке визначено переможцем відкритих торгів і прийняте рішення про намір укласти договір (т.4 а.с. 152).

28.03.2017 Відділом освіти, молоді та спорту Уманської РДА (Замовник) укладено з ТОВ "ЛАРІ ТРЕЙД" (Постачальник) договір про закупівлю товару № 05.10.1 (далі - Договір), за умовами якого Постачальник зобов'язується передати (поставити) Покупцю товар - ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 09110000-3 - тверде паливо (вугілля кам'яне), визначний за цінами (далі - Товар), зазначений у специфікації, що додається до Договору про закупівлю і є його невід'ємною частиною, а Покупець - прийняти та оплатити такий товар (том І а.с. 19-23).

Пунктом 1.2. Договору визначено найменування та кількість Товару, що підлягає поставці за Договором, а саме: вугілля кам'яне марки ДГр в кількості 1200 тонн, фракція (розмір кусків в мм) 0-200, зольність на сухий стан палива - не більш ніж 40%, загальна волога на робочий стан палива - не більше ніж 12%.

Ціна Договору становить 1139880,00 грн (п. 3.1.).

Відповідно до підписаної між сторонами специфікації до Договору, ціна за одну тонну становить 949,90 грн (тут і надалі без ПДВ) (том І а.с. 24).

Відповідно до частин 4 статті 36 Закону України Про державні закупівлі , умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:

1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;

2) зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі;

3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі;

4) продовження строку дії договору та виконання зобов'язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об'єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі;

5) узгодженої зміни ціни в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг);

6) зміни ціни у зв'язку із зміною ставок податків і зборів пропорційно до змін таких ставок;

7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;

8) зміни умов у зв'язку із застосуванням положень частини п'ятої цієї статті.

Предметом позову у даній справі є матеріально правова - вимога Керівника Уманської місцевої прокуратури (Прокурора) в інтересах держави в особі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (позивач І) та Відділу освіти, молоді та спорту Уманської районної державної адміністрації (Відділ освіти, молоді та спорту Уманської РДА, Відділ, позивач ІІ) до ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю "ЛАРІ ТРЕЙД" (ТОВ "ЛАРІ ТРЕЙД", відповідач) про визнання недійсними додаткових угод № 2 від 25.04.2017, № 3 від 03.05.2017, № 4 від 11.05.2017, № 5 від 13.05.2017, № 6 від 17.05.2017 до договору про закупівлю товару № 05.10.1 від 28.03.2017, укладених Відділом освіти, молоді та спорту Уманської РДА та ТОВ "ЛАРІ ТРЕЙД", та про стягнення з ТОВ "ЛАРІ ТРЕЙД" на користь Відділу освіти, молоді та спорту Уманської РДА безпідставно надмірно сплачених бюджетних коштів в сумі 415 315,63 грн.

В якості обґрунтування підвищення ціни за одиницю товару, ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД у своєму листі від 24.04.2017р. № 2/4 Щодо обґрунтування в необхідності підвищення ціни за одиницю товару за Договором про закупівлі товарів від 05.10.1 від 28.03.2017р. , посилалося на лист-роз'яснення Мінекономрозвитку України №3302-06/34307-06 від 27.10.2016р. та експертне заключення В-209 від 29.03.2017р. (т.1 а.с. 36).

У доданій до вищезазначеного листа калькуляції вартості доставки 1 тони вугілля до закладів освіти, молоді та спорту Уманської РДА від 24.04.2017р. відпускна ціна постачальника - 1 218,00 грн; залізничний тариф 172,26 грн; податки і збори, обов'язкові платежі, що сплачуються або мають бути сплачені 15,00 ; витрати на поставку до місця поставки (передачі) товару (автотранспортом) 69,22 грн; витрати на навантаження, розвантаження, зважування 68 грн; інші витрати, передбачені згідно з чиним законодавством (т. 3 а.с. 168).

Як вбачається з видаткової накладної № 168 від 28.03.2017р. ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД отримав від ТОВ СЛАВРЕСУРС 69,0 тон вугілля марки ДГр (0-200) за ціною 920,00 грн за тону без ПДВ на загальну суму 63 388,00 грн (т.4 а.с. 72).

Таким чином наведені ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД , дані щодо відпускною ціни постачальника не відповідають фактичним обставинам справи.

З урахуванням кількості (69 тон) отриманого за видатковою накладною № 168 від 28.03.2017р. вугілля марки ДГр (0-200) ціна якого визначено 920,00 грн за тону без ПДВ , колегія суддів вважає такими, що не відповідають фактичним обставинам справи дані, щодо відпускної ціни вугілля, які наведені у доданих до листа від 02.05.2017р. № 3/4 (т.1 а.с. 35) калькуляції від 02.05.2017р. (т. 3 а.с. 175); листа від 10.05.2017р. лист № 4/4 (т.1 а.с. 34) калькуляції від 10.05.2017р. (т. 3 а.с. 181); листа від 10.05.2017р. № 5/4 (т.1 а.с. 32) калькуляції від 10.05.2017р. (т.3 а.с. 184);

Вирішуючи питання, щодо обґрунтування підвищення ціни за одиницю товару збільшення вартості перевезення та послуг навантаження та вивантаження ,колегія суддів керується наступним:

Як вбачається з тендерної документації (т.1 а.с. 146-256), яку ТОВ "ЛАРІ ТРЕЙД" надало 07.03.2017р.:

- 13.02.2017р. між ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД та ТОВ Сокіл укладено договір про надання послуг, предметом якого є послуги ЄТех ПД залізниці; розвантаження вагонів, навантаження екскаватором; зважування (т.1 а.с. 233-235);

- 13.02.2017р. між ПП Омега-Авто та ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД укладено договір про надання послуг з перевезення вантажу № 4 (т.1 а.с. 219-232);

- 02.03.2017р. між ТОВ АНТАРЕС ГРУПП та ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД укладено договір постачання № 02/03-17 (т.1 а.с .165-169);

- 06.03.2017р. ТОВ АНТАРЕС ГРУПП листом Вих. № 30 надало Відділу освіти, молоді та спорту Уманської РДА гарантії щодо відвантаження вугілля кам'яного марки ДГ 0-200 в кількості 1 200,00 тон, на користь ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД для потреб Відділу освіти, молоді та спорту Уманської РДА (т.1 а.с. 171).

- 07.03.2017р. ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД надало гарантійний лист № 35/3 , що у разі обрання його переможцем процедури закупівель, забезпечить поставку вугілля кам'яного до 31.07.2017р. згідно заявок (т.1 а.с. 174) та гарантійний лист щодо забезпечення можливості поставки дрібними партіями (т.1 а.с. 175) ;

- 07.03.2017р. Довідкою щодо оподаткування №46/3 ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД повідомило, що ціну на предмет закупівлі визначено з урахуванням податків і зборів, або інших обов'язкових платежі, що сплачуються або мають бути сплачені згідно з чинним законодавством для вугілля кам'яного, що є предметом закупівлі, вартості навантаження, розвантаження, зберігання та доставки товару (т.1 а.с. 211).

Зі змісту пункту 3.2 Договору про закупівлі товару № 05.10.1 від 28.03.3017р. вбачається, що ціни на товар встановлена з урахуванням наступних витрат: податки та збори, обов'язкові платежі , що сплачуються або мають бути сплачені згідно з чинним законодавством; витрати на поставку товару до місця поставки (передачі) товар; навантаження , розвантаження, зважування; інші витрати, передбачені для товару даного виду згідно з чинним законодавством та тендерною документацією.

ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД не наведено доказів на підтвердження необхідності залучення до операцій з перевезення товару до місця поставки (передачі) товар та навантаження , розвантаження, зважування ТОВ УМАНЬ - АВТО за договорами від 15.02.2017р про надання послуг з перевезення вантажу № 10 (т.4 а.с .63 64) та про надання послуг з перевезення вантажу № 12 (т.4 а.с .65-67) за наявності діючих договору про надання послуг з перевезення вантажу № 4, укладеного з ПП Омега-Авто від 13.02.2017р (т.1 а.с. 219-232). та договору про надання послуг, укладеного з ТОВ Сокіл від 13.02.2017р. предметом якого є послуги ЄТех ПД залізниці; розвантаження вагонів, навантаження екскаватором; зважування (т.1 а.с. 233-235).

З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів не приймає в якості допустимих в розумінні статті 77 Господарського процесуального кодексу України доказів, надані ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД докази вартості послуг ТОВ УМАНЬ - АВТО з перевезення та навантажування , зважування і розвантаження.

Відповідно до частини 3 статті 269 Господарського процесуального кодексу України, докази, які не були подані до суду першої інстанції, приймаються судом лише у виняткових випадках, якщо учасник справи надав докази неможливості їх подання до суду першої інстанції з причин, що об'єктивно не залежали від нього.

Посилання відповідача в клопотанні від 12.03.2017р на подання до місцевого господарського суду копії вантажної накладної №35362995 від 21.01.2017 р.; копії посвідчення про якість вугілля відвантаженого споживачам №76 від 21.01.2017р.; копії вантажної накладної №45908365 від 26.03.2017р.; копії відомості вагонів №45908365 від 27.03.2017р.; копії посвідчення відвантаженого споживачам №672 від 26.03.2017р.; копії вантажної накладної №46062782 від 29.03.2017р.; копії відомості вагонів №46062782 від 31.03.2017р.; копії посвідчення відвантаженого споживачам №695 від 29.03.2017р.; копії вантажної накладної №46461448 від 10.04.2017р.; копії відомості вагонів №46461448 від 10.04.2017р.; копії листа ТОВ "СЛАВРЕСУРС" від 05.04.2017 року №105(т. 5 а.с. 56-65) є такими, що не відповідають фактичним обставинам розгляду справи, встановленими колегією суддів під час дослідження наявних в матеріалах справи доказів, а тому відхиляються як необґрунтовані.

Відповідно до роз'яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 27.10.2016р. № 3302-06/34307-06 Щодо зміни істотних умов договору зазначає, що внесення змін до договору про закупівлю у залежності від коливання ціни товару на ринку повинно бути обґрунтованим документально та підтвердженим. Перелік органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни товару на ринку не є вичерпним.

Наведені апелянтом статистичні дані (т.5 а.с. 77-86) підтверджують зростання ціни вугілля помісячно, поквартально в той час, як колегією суддів встановлено, що у ТОВ ЛАРІ ТРЕЙД в період часу, який відповідає часу укладання додаткових угод № 2-5 було наявним вугілля , отримане за ціною 920 грн за тону. Даних щодо зростання цін на вугілля в травні 2017 року, які б могли слугувати підставою для збільшення ціни при підписанні додаткової угоди № 6 вищенаведені статистичні дані не мають.

Доводи апеляційної скарги, щодо не доведення позивачем порушення прав та охоронюваних інтересів в результаті укладення оспорюваних додаткових угод та не доведення обставин, з якими вищезазначені положення норм права пов'язують можливість визнання додаткових угод недійсними спростовуються як змістом мотивувальної частини рішення господарського суду першої інстанції так і фактичними обставинами справи, встановленими колегією суддів під час апеляційного розгляду.

З урахуванням вищевикладеного, колегією суддів встановлено, що наявні в матеріалах справи докази не є достатніми в розумінні статті 79 Господарського процесуального кодексу України для встановлення обставин що входять до предмету доказування, а тому доводи апеляційної скарги щодо наявності обґрунтованості підвищення цін є такими, що не відповідають фактичним обставинам справи.

Інші доводи апеляційної скарги щодо неповного з'ясування обставин, що мають значення для справи, невідповідності висновків суду, викладених в судовому рішенні, обставинам справи, недоведеність обставин, що мають значення для справи, порушення судом норм матеріального та процесуального права не знайшли свого підтвердження під час апеляційного розгляду.

Доводи, викладені у відзиві Відділ освіти, молоді та спорту Уманської районної державної адміністрації спростовуються встановленими колегією суддів обставинами, є необґрунтованими і відхиляються.

З урахуванням вищевикладеного, враховуючи, що під час перегляду апеляційним господарським судом не було встановлено порушення місцевим господарським судом норм матеріального і процесуального права у відповідності до статті 276 Господарського процесуального кодексу України рішення місцевого господарського суду у справі 904/2313/17 підлягає залишенню без змін, а апеляційна скарга, відповідно без задоволення.

Розподіл судових витрат у відповідності до статті 129 Господарського процесуального кодексу України колегія суддів залишає без змін.

Керуючись ст. ст. 129, 269, 270, 273, 275, 276, 281 - 284, 288 Господарського процесуального кодексу України, Дніпропетровський апеляційний господарський суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю "ЛАРІ ТРЕЙД" на рішення господарського суду Кіровоградської області від 05.12.2017р. у справі № 912/2313/17 - залишити без задоволення.

Рішення господарського суду Кіровоградської області від 05.12.2017р. у справі № 912/2313/17 - залишити без змін.

Витрати по сплаті судового збору за подання апеляційної скарги покласти на апелянта ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю "ЛАРІ ТРЕЙД".

Касаційна скарга на судове рішення подається до Верховного Суду протягом двадцяти днів з дня його проголошення.

Учасник справи, якому повне судове рішення не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на касаційне оскарження, якщо касаційна скарга подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому такого судового рішення.

Повний текст постанови складено 19.03.2018р.

Головуючий суддя М.О. Дармін

Суддя О.В.Березкіна

Суддя І.Л.Кузнецова

СудДніпропетровський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення12.03.2018
Оприлюднено21.03.2018
Номер документу72853802
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —912/2313/17

Постанова від 12.03.2018

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Дармін Михайло Олександрович

Ухвала від 13.02.2018

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Дармін Михайло Олександрович

Ухвала від 09.01.2018

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Дармін Михайло Олександрович

Рішення від 05.12.2017

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Тимошевська В.В.

Ухвала від 13.10.2017

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Тимошевська В.В.

Ухвала від 12.10.2017

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Тимошевська В.В.

Ухвала від 09.10.2017

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Тимошевська В.В.

Ухвала від 04.10.2017

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Тимошевська В.В.

Ухвала від 19.09.2017

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Тимошевська В.В.

Ухвала від 11.08.2017

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Тимошевська В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні