ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА
01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьког о,44-Б тел. 284-18-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 51/193 23.11.09
За позовом Заступника прокурора міста Києва в інте ресах держави в особі Держав ного комітету України із зем ельних ресурсів
до Київської міської ра ди
треті особи, які не заявляю ть самостійних вимог на пред мет спору на стороні відпові дача:
ОСОБА_1 (третя особа 1)
Печерська районна у м. Києві держана адміністрація (трет я особа 2)
Головне управління земель них ресурсів по м. Києву (третя особа 3)
Головне управління земель них ресурсів виконавчого орг ану Київради (Київської місь кої державної адміністрації ) (третя особа 6)
треті особи, які не заявляю ть самостійних вимог на пред мет спору, на стороні позивач а:
Національна академія наук України (третя особа 4)
Головне управління охорон и культурної спадщини викона вчого органу Київської міськ ої ради (Київської міської де ржавної адміністрації) (трет я особа 5)
про визнання недійсним рішення Київської міської р ади від 28.08.08р. № 185/185
Суддя Пригунова А.Б.
Представники:
від прокуратури: Дьогтяр О.А.
від позивача: Глущенко З.В .
від відповідача: Безноси к А.О.
від третьої особи 1: ОСОБА_ 1
від третьої особи 2: не з' яв ились
від третьої особи 3: не з' яв ились
від третьої особи 4: Подоля к О.П.
від третьої особи 5: не з' яв ились
від третьої особи 6: не з' яв ились
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Заступник прокурора міста Києва в інтересах держави в о собі Державного комітету Укр аїни із земельних ресурсів з вернувся до Господарського с уду міста Києва з вимогою про визнання недійсним рішення Київської міської ради від 28.0 8.08 р. № 185/185. Позовні вимоги обґрун товані тим, що зазначене ріше ння органу місцевого самовря дування прийнято з порушення м вимог чинного законодавств а, осікльки земельна ділянка площею 0,10 га у АДРЕСА_1 межу є з територією парку-пам' ят ки садово-паркового мистецтв а національного значення - Н аціональним ботанічним садо м ім. М. Гришка Національної ак адемії наук України. Крім тог о, оспорюваним рішенням Київ ради від 28.08.08р. внесено зміни до Генерального плану міста Ки єва та проекту планування йо го приміської зони на період до 2020 року, зокрема, спірну зем ельну ділянку переведено за функціональним призначення м із категорії багатоповерхо вої житлової забудови до тер иторії садибної забудови.
Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 02.03.09 р. поруше но провадження у даній справ і, призначено її до розгляду у судовому засіданні на 01.04.09 р. за участю представників сторін та прокурора, яких зобов' яз ано надати суду певні докуме нти.
У наданих письмових поясне ннях по справі прокурор посл ався на те, що проект відведен ня земельної ділянки в поруш ення вимог ч. 9 ст. 118 ЗК України н е погоджено із органом охоро ни культурної спадщини. Прок урор зауважив на тому, що п. 4 ос порюваного рішення, в поруше ння ст. 141 ЗК України, припинено право користування земельно ю ділянкою площею 0,05 га Тресту будівельної механізації, як а відведена останньому на пі дставі рішення виконавчого к омітету Печерської районної ради депутатів трудящих м. Ки єва від 03.02.58р. № 65 «Про відвід зем ельної ділянки під будівницт во колективного (самодіяльно го) будівництва житлового бу динку по АДРЕСА_2», не отри мавши при цьому згоди попере днього користувача земельно ї ділянки.
Позивач підтримав заявлен і прокурором позовні вимоги та зазначив, що оспорюваним р ішенням порушені інтереси де ржави у галузі земельних від носин та вжиті дії, щодо непра вомірного набуття права влас ності на земельну ділянку.
Відповідач заперечив прот и заявлених на нього позовни х вимог з тих підстав, що спірн е рішення прийняте в порядку , встановленому законодавств ом України за результатами р озгляду проекту відведення з емельної ділянки, який відпо відно до ч. 9 ст. 118 Земельного ко дексу України погоджений з у сіма необхідними інстанціям и. Також відповідач зазначив , що оспорюване рішення не пор ушує підпункту 10.4. Державних б удівельних норм 360-92, підпункту 6.1. та підпункту 4.2. Державних са нітарних правил № 173-96 «Державн і санітарні правила плануван ня та забудови населених пун ктів», оскільки відповідно д о висновків Державного управ ління охорони навколишнього природного середовища в міс ті Києві земельні ділянки у АДРЕСА_1 не входить до перел іку зелених зон, визначених у Програмі комплексного розви тку зелених зон міста Києва д о 2010 року та концепції формува ння зелених насаджень в цент ральній частині міста, затве рджених рішенням Київської м іської ради від 19.07.2005 р. № 806/3381. Відп овідач зазначив, що з позову н е вбачається як саме оспорюв ане рішення порушує права чи охоронювані інтереси держав и в особі Державного комітет у України із земельних ресур сів.
Представник третьої особи 1 вважає, що рішення Київради від 28.08.08р. № 185/185 не порушує вимог ч инного законодавства, а невс тановлення Київською місько ю радою меж охоронної зони На ціонального ботанічного сад у ім. М. Гришка на момент прийн яття оскаржуваного рішення н е може впливати на його закон ність. Третя особа 1 зауважила на тому, що надання земельної ділянки у приватну власніст ь, не суперечить розпоряджен ню КМДА від 17.05.02р. № 979 «Про внесен ні змін та доповнень до рішен ня Виконкому КМР народних де путатів від 16.07.79р. № 920 «Про уточн ення меж історико - культурн их заповідників і зон охорон и пам' яток історії та культ ури в м. Кимєві», оскільки цим рішенням встановлено, що про ектування та будівництво в з оні охоронюваного ландшафту обмежується, але не забороня ється.
Третя особа 6 в наданих пись мових поясненнях по справі п ідтримала правову позицію ві дповідача з огляду на те, що рі шення Київської міської ради від 28.08.08 р. № 185/185 прийнято в поряд ку, встановленому чинним зак онодавством України, за насл ідками розгляду проекту відв едення земельної ділянки, як ий відповідно до ч. 9 ст. 118 ЗК Укр аїни (в редакцій чинній на мом ент прийняття опротестовани х рішень) погоджено з Головни м управлінням містобудуванн я, архітектури та дизайну міс ького середовища виконавчог о органу Київської міської р ади (Київської міської держа вної адміністрації), Київськ ою міською санітарно - епід еміологічною станцією, Держа вним управлінням охорони нав колишнього природного серед овища в м. Києві, Державною слу жбою з питань національної к ультурної спадщини, Головним управління земельних ресурс ів виконавчого органу Київра ди (Київської міської держав ної адміністрації).Третя осо ба 6 зауважила на тому. Що норм и Закону України «Про осн ови містобудування»та Нор ми Закону України «Про план ування і забудову територій» не регулюють відносин в сфер і набуття права користування земельними ділянками, а лише містять посилання на необхі дність взяття за основу міст обудівної документації при в ирішенні питань вибору, вилу чення (викупу), надання у власн ість чи користування земель для містобудівних потреб, як що така документація розробл ена. Проте, нормами чинного за конодавства України та спеці альним законом в сфері регул ювання земельних відносин не заборонено відведення земел ьної ділянки у випадку відсу тності розробленої та затвер дженої у встановленому поряд ку містобудівної документац ії.
Розгляд справи переносивс я через необхідність залучен ня до участі у розгляді справ и третіх осіб, неявкою у судов і засідання учасників провад ження у справі, невиконання н ими вимог суду та необхідніс ть витребування нових доказі в, які мають суттєве значення для повного, всебічного та об ' єктивного розгляду справи .
У даному судовому засіданн і представники прокуратури, позивача, відповідача та тре тіх осіб 1 та 2 підтримали свої правові позиції.
Ініші учасники судового пр оцесу на виклик суду не з' яв илися, причини неявки суду не відомі.
Враховуючи, що матеріали сп рави містять докази належног о повідомлення всіх учасник ів судового процесу про час і місце судового засідання та про наслідки ненадання ними витребуваних судом документ ів, суд приходить до висновку про можливість розгляду спр ави за наявними матеріалами без їх участі.
За згодою представників ст орін у судовому засіданні 23.11.09 р. оголошено вступну та резол ютивну частину рішення.
Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення уча сників судового процесу, Гос подарський суд міста Києва, -
В С Т А Н О В И В:
Пунктом 1 рішення виконавч ого комітету Печерської райо нної ради депутатів трудящих м. Києва «Про відвід земельно ї ділянки під будівництво ко лективного/самодіяного/буді вництва житлового будинку по АДРЕСА_2»№ 65 §-2 від 03.02.58р. відв едено земельну ділянку площе ю біля 0,05 га по вул. Бастіонній, № 13а під будівництво колектив ного житлового будинку на 80 кв артир для треста будівельної механізації будівельного уп равління № 3 треста «Хрещатик », будівельного управління « Київжитлобуд», будівельного управління «Київелектромон таж», тресту Київспецбуд та Д ніпромаш.
28.08.08р. Київською міською радо ю прийнято рішення № 185/185 “Про п ередачу громадянину ОСОБА _1 земельної ділянки для буд івництва та обслуговування ж итлового будинку, господарсь ких будівель і споруд у АДР ЕСА_1”.
Пунктом 1 вказаного рішення КМР затверджено містобудівн е обґрунтування щодо внесенн я змін до містобудівної доку ментації та визначення парам етрів об' єкта містобудуван ня «Розміщення житлових буди нків, господарських будівель і споруд по пров. Бастіонному у Печерському районі м. Києва .
Відповідно до п. 2 зазначено го рішення внесено зміни до Г енерального плану міста Києв а та проекту планування його приміської зони на період до 2020 року, а саме: територію, яка п ередається відповідно до цьо го рішення, вилучено із катег орії багатоповерхової житло вої забудови та переведено з а функціональним призначенн ям до території садибної заб удови.
Згідно з п. 3 рішення КМР № 185/185 в ід 28.08.08р. на Головне управління містобудування, архітектури та дизайну міського середов ища покладено обов' язок пр ивести матеріали Генерально го плану м. Києва та проекту пл анування його приміської зон и на період до 2020 року у відпові дність до п. 2 цього рішення.
Пунктом 4 зазанченого рішен ня органу місцевого самовряд ування визнано таким, що втра тило чинність, рішення викон авчого комітету Печерської р айонної ради депутатів трудя щих м. Києва від 03.02.58р. № 65 §-2 «Про в ідвід земельної ділянки під будівництво колективного/са модіяного/будівництва житло вого будинку по АДРЕСА_2»я к таке, що виконане, та віднест и земельну ділянку, яка відво дилась відповідно до цього р ішення, до міських земель, не н аданих у власність чи корист ування.
Згідно з п. 5 рішення КМР № 185/185 в ід 28.08.08р. затверджено проект зе млеустрою щодо відведення зе мельної ділянки громадянину ОСОБА_1 для будівництва т а обслуговування житлового б удинку, господарських будіве ль і споруд у АДРЕСА_1.
Відповідно до 6 рішення КМР № 185/185 від 28.08.08р. громадянину ОС ОБА_1 передано, за умови вико нання пункту 7 цього рішення, у приватну власність земельну ділянку площею 0,10 га для будів ництва та обслуговування жит лового будинку, господарськи х будівель і споруд у АДРЕС А_1 за рахунок міських земел ь, не наданих у власність чи ко ристування.
Згідно з ч. 2 ст. 140 Конституції України особливості здійсне ння місцевого самоврядуванн я в містах Києві та Севастопо лі визначаються окремими зак онами України.
Пунктом 34 статті 26 Закону України “Про місцеве самовр ядування в Україні” до виклю чної компетенції сільських, селищних, міських рад віднес ено вирішення відповідно до закону питань регулювання зе мельних відносин.
Відповідно до ст. 9 ЗК Україн и, до повноважень Київської м іської ради у галузі земельн их відносин на її території н алежить, зокрема, розпорядже ння землями територіальної г ромади міста.
Пунктом 10 ст.118 ЗК України вст ановлено, що сільська, селищн а, міська рада у місячний стро к розглядає проект відведенн я та приймає рішення про пере дачу земельної ділянки у вла сність.
Частиною 1 ст. 122 ЗК України до повноважень міських рад від несено - передачу земельних ділянок у власність або у кор истування із земель комуналь ної власності відповідних те риторіальних громад для всіх потреб.
Згідно з п. 12 Перехідних поло жень Земельного кодексу Укра їни, до розмежування земель д ержавної та комунальної влас ності повноваження щодо розп орядження землями (крім земе ль, переданих у приватну влас ність, та земель, зазначених в абзаці третьому цього пункт у) в межах населених пунктів з дійснюють відповідні сільсь кі, селищні, міські ради, а за м ежами населених пунктів - від повідні органи виконавчої вл ади.
Пунктом 1 ч.1 ст. 12 Норми Зако ну України “Про основи міст обудування” до компетенції м іських рад у сфері містобуду вання на їх території віднес ено затвердження відповідно до законодавства місцевих м істобудівних програм, генера льних планів відповідних нас елених пунктів, іншої містоб удівної документації.
Статтею 121 ЗК України громад янам України надане право на безоплатне отримання у влас ність земельних ділянок із з емель державної або комуналь ної власності для будівництв а і обслуговування жилого бу динку, господарських будівел ь і споруд (присадибна ділянк а) в містах - не більше 0,10 ге ктара.
У п. 2. Роз' яснення Президії Вищого арбітражного суду Ук раїни від 26.01.2000 № 02-5/35 “Про деякі п итання практики вирішення сп орів, пов'язаних з визнанням н едійсними актів державних чи інших органів” визначено, що підставами для визнання акт а недійсним є невідповідніст ь його вимогам чинного закон одавства та/або визначеній з аконом компетенції органу, я кий видав цей акт. Обов'язково ю умовою визнання акта недій сним є також порушення у зв'яз ку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних за коном інтересів підприємств а чи організації - позивача у с праві. Якщо за результатами р озгляду справи факту такого порушення не встановлено, у г осподарського суду немає пра вових підстав для задоволенн я позову.
Недодержання вимог правов их норм, які регулюють порядо к прийняття акта, у тому числі стосовно його форми, строків прийняття тощо, може бути під ставою для визнання такого а кта недійсним лише у тому раз і, коли відповідне порушення спричинило прийняття неправ ильного акта. Якщо ж акт в ціло му узгоджується з вимогами ч инного законодавства і прийн ятий відповідно до обставин, що склалися, тобто є вірним по суті, то окремі порушення вст ановленої процедури прийнят тя акта не можуть бути підста вою для визнання його недійс ним, якщо інше не передбачено законодавством.
В обґрунтування заявлених позовних вимог, прокуратура посилається на порушення ві дповідачем ч. 9 ст. 118 ЗК України , оскільки проект відведення земельної ділянки в порушен ня вимог вказаної норми прав а не погоджено із органом охо рони культурної спадщини. На думку прокуратури, лист Голо вного управління охорони кул ьтурної спадщини від 20.11.06р. № 6094 н е є погодженням проекту земл еустрою, оскільки з нього вба чається, що розглянутим є пит ання лише щодо відведення зе мельної ділянки.
Відповідно до п. 9 ст. 118 Земель ного кодексу України, проект відведення земельної ділянк и погоджується з органом по з емельних ресурсах, природоох оронним і санітарно-епідеміо логічним органами, органа ми архітектури і охорони кул ьтурної спадщини та подає ться на розгляд відповідних місцевої державної адмініст рації або органу місцевого с амоврядування.
Рішення Київської міської ради від 14 березня 2002 р. N 313/1747 (в ред акція, яка діяла на час прийня ття оспорюваного рішення) за тверджено Порядок набуття п рава на землю юридичними осо бами та громадянами у м. Києві , який розроблено з метою впор ядкування та оперативного ви рішення земельно-правових пи тань з урахуванням специфіки м. Києва як столиці України, у досконалення процедури набу ття права на землю.
Пунктом 7 вказаного Порядку передбачено порядок передач і громадянам безоплатно у вл асність або надання в оренду ділянок для будівництва і об слуговування жилих будинків , господарських будівель і сп оруд (присадибна ділянка), вед ення садівництва, індивідуал ьного дачного та гаражного б удівництва
Зазначена норма права коре спондує з приписами ст. 14 Регл аменту розгляду питань щодо набуття та реалізації права користування землею в м. Києв і, затвердженого рішення Киї вської міської ради від 15 липн я 2004 р. N 457/1867 (в редакція, яка діяла станом на час винесення спір ного рішення), відповідно до я кої землевпорядна організац ія або зацікавлена особа заб езпечує погодження розробле ного проекту землеустрою щод о відведення земельної ділян ки з Головним управлінням зе мельних ресурсів виконавчог о органу Київради (КМДА), Голов ним управлінням містобудува ння, архітектури та дизайну м іського середовища виконавч ого органу Київради (КМДА), Гол овним управлінням охорони ку льтурної спадщини та реставр аційно-відновлювальних робі т виконавчого органу Київрад и (КМДА), управлінням охорони н авколишнього природного сер едовища виконавчого органу К иївради (КМДА), Київською місь кою санітарно-епідеміологіч ною станцією, іншими підприє мствами, установами та орган ізаціями, землекористувачам и та власниками земельних ді лянок, з якими відповідно до в имог законодавства необхідн о погодити проект.
Проект землеустрою щодо ві дведення земельної ділянки п огоджується зазначеними орг анами в порядку, визначеному законодавством України, ш ляхом надання ними письмовог о висновку або здійснення за пису "погоджено", засвідчених підписом уповноваженої особ и та скріплених печаткою. Надання письмових висновкі в є обов'язковим за наявності обмежень або обтяжень.
Як вбачається з наданого су ду проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянк и громадянину ОСОБА_1 для будівництва та обслуговуван ня житлового будинку, господ арських будівель і споруд у АДРЕСА_1, він був погоджений з наступними органами: Голов ним державним санітарним лік арем м. Києва, Державним управ лінням охорони навколишньог о природного середовища в м. К иєві, Державною службою з пит ань національної культурної спадщини, Головним управлін ням охорони культурної спадщ ини Виконавчого органу КМР (К МДА), Головним управлінням зе мельних ресурсів Виконавчог о органу КМР (КМДА), Печерською районної у м. Києві державною адміністрацією.
Таким чином, проект відведе ння земельної ділянки у АДР ЕСА_1 погоджено з усіма пере ліченими в п. 9 ст. 118 Земельного кодексу України органами.
Судом не приймається до ува ги посилання прокуратури на те, що в листі Головного управ ління охорони культурної спа дщини від 20.11.06р. № 6094 є застережен ня щодо зобов' язання ОСОБ А_1 розробити проект на підс таві «Умов до проектування»т а погодити його за усталеним и ладом, оскільки дане зауваж ення мало рекомендаційних ха рактер і діюче законодавство не встановлює обов' язку от римувати розробки такого про екту, відсутність якого не мо же бути підставою для визнан ня оспорюваного рішення неді йсним.
Нормативно обґрунтовуючи свою правову позицію прокура тура також посилається на рі шення виконкому КМР народних депутатів від 16.07.79р. № 920 та розпо рядження КМДА вд 17.05.02р. № 979 та зв ертає увагу суду на те, що спір на земельна знаходиться в зо ні охорони пам' яток - зоні охоронюваного ландшафту та ц ентральному історичному аре алі, де не дозволяється здійс нювати будівництво, що негат ивне впливає на характер лан дшафту.
З листа Національного бота нічного саду ім. М.М. Гришка НА Н України від 21.05.2008 р. № 112-8/211-1 вбача ється, що останній не запереч ує щодо відведення земельної ділянки, що знаходиться у м. К иєві по пров. Бастіонному, 11-а, у приватну власність для буді вництва, експлуатації та обс луговування житлового будин ку, господарських будівель т а споруд у встановленому пор ядку згідно з чинним законод авством.
За приписами ст. 43 ЗК України , землі природно-заповідного фонду - це ділянки суші і водн ого простору з природними ко мплексами та об'єктами, що маю ть особливу природоохоронну , екологічну, наукову, естетич ну, рекреаційну та іншу цінні сть, яким відповідно до закон у надано статус територій та об'єктів природно-заповідно го фонду.
Частиною 2 ст. 47 Норми Закон у України “Про землеустрій ” встановлено, що проектами з емлеустрою щодо організації і встановлення меж територі й природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, ре креаційного та історико-куль турного призначення визнача ються місце розташування і р озміри земельних ділянок, вл асники земельних ділянок, зе млекористувачі, у тому числі орендарі, а також встановлює ться режим використання та о хорони територій природно-за повідного фонду та іншого пр иродоохоронного призначенн я, оздоровчого (округи і зони с анітарної (гірничо-санітарно ї) охорони), рекреаційного та і сторико-культурного (охоронн і зони) призначення.
Порядок розробки проектів землеустрою щодо організаці ї і встановлення меж територ ій природно-заповідного фонд у та іншого природоохоронног о призначення, оздоровчого, р екреаційного та історико-кул ьтурного призначення встано влюється Кабінетом Міністрі в України.
Відповідно до положень пун кту 10 Порядку розроблення про ектів землеустрою з організа ції та встановлення меж тери торій природно - заповідног о фонду , іншого природоохоро нного, оздоровчого, рекреаці йоного та історико - культур ного призначення, затверджен ого постановою Кабінету Міні стрів України від 25.08.2004 р. №1094, про ект землеустрою з організаці ї та встановлення меж терито рій природно - заповідного ф онду розглядається та затвер джується сільською, селищною , міською радою, обласною, райо нною, Київською або Севастоп ольською міською держадміні страцією чи в установленому порядку подається іншим орга нам, до повноважень яких нале жить надання у користування або передача у власність зем ельних ділянок.
Частиною 3 ст. Закону Україн и “Про природно-заповідний ф онд України” визначено, що рі шення про встановлення охоро нних зон територій та об' єк тів природно-заповідного фон ду приймається Київською міс ькою радою.
Беручи до уваги те, що рішен ня Виконкому Київської міськ ої ради народних депутатів в ід 16.07.79р. № 920 «Про уточнення меж і сторико - культуриних запов ідників та зон охорони пам' яток історії культури в м. Киє ві»містить посилання на о бмеження, а не заборону про ектування та будівництва в з оні охоронюваного ландшафту , зважаючи на те, що ані прокур атурою, ані позивачем не дове дено суду належним та допуст имими доказами факту розробк и та погодження проекту відв едення земельної ділянки у п ровулку Бастіонному, 11-а у Печ ерському районі м. Києва, прий маючи до уваги те, що межі охор онної зони парку - пам' ятк и садово-паркового мистецтва національного значення - Н аціонального ботанічного са ду ім. М.Гришка Національної а кадемії наук України не визн ачено, суд дійшов висновку пр о безпідставність посилання прокуратури на порушення ві дповідачем вимог чинного зак онодавства України при прийн яття оспорюваного рішення.
Також судом не приймається до уваги посилання позивача на те, що проект землеустрою щ одо відведення земельної діл янки не було погоджено з Голо вним управлінням Державного комітету із земельних ресур сів у м. Києві, оскільки, яв вже встановлено судом та підтве рджується проектом землеуст рою щодо відведення земельно ї ділянки (копія - в матеріал ах справи) вказаний проект бу ло погоджено Головним управл інням земельних ресурсів вик онавчого органу Київради (КМ ДА), про що свідчить письмовий висновок № А-11725 засвідчений пі дписом уповноваженої особи.
Відповідно до п. 1 Положення про Головне управління земе льних ресурсів виконавчого о ргану Київради (Київської мі ської державної адміністрац ії), затвердженого рішенням К МР № 182/342 від 19.12.02р., Головне управл іння земельних ресурсів є - структурним підрозділом вик онавчого органу Київської мі ської ради (Київської місько ї державної адміністрації) т а згідно з законодавством ви конує функції територіально го органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів, є підзвітним та підконтрольни м Київській міській раді та б езпосередньо підпорядковує ться Київському міському гол ові.
В силу вимог п. 3 вказаного По ложення, до завдань Головног о управління земельних ресур сів, зокрема, відноситься пог одження документації із зем леустрою, подання своїх висн овків з питань розпорядження землями в межах міста Києва; п ередачі земельних ділянок у власність громадян та юридич них осіб.
Відповідно до статті 20 Нор ми Закону України “Про місц еве самоврядування в Україні ” державний контроль за діял ьністю органів і посадових о сіб місцевого самоврядуванн я може здійснюватися лише на підставі, в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни, і не повинен призводити д о втручання органів державно ї влади чи їх посадових осіб у здійснення органами місцево го самоврядування наданих їм власних повноважень.
Вичерпний перелік повнова жень Державного комітету Укр аїни із земельних ресурсів в изначається главою 3 ЗК Украї ни та Положенням про Державн ий комітет України із земель них ресурсів, затвердженим п остановою Кабінету Міністрі в України від 19.03.2008 № 224. Дані норм ативні акти не передбачають права Державного комітету Ук раїни із земельних ресурсів брати участь у прийняті місц евими радами рішень щодо пит ань надання чи вилучення зем ельних ділянок.
Таким чином, зважаючи на вищ евикладені обставини, беручи до уваги те, що в силу вимог п. 9 ст. 118 ЗК України, проект землеу строю погоджується з орга ном по земельних ресурсах , а як встановлено судом, саме на Головне управління земел ьних ресурсів виконавчого ор гану Київради (Київської міс ької державної адміністраці ї) покладено обов' язок пого джувати документації із зем леустрою та подавати свої ви сновки з питань розпорядженн я землями в межах міста Києва , передачі земельних ділянок у власність громадян, суд дій шов висновку, що проект відве дення земельної ділянки був погоджений уповноваженим на те органом по земельних ресу рсах.
Зважаючи на те, що пунктом 4 о спорюваного рішення органу м ісцевого самоврядування виз нано таким, що втратило чинні сть рішення виконавчого комі тету Печерської районної рад и депутатів трудящих м. Києва від 03.02.58р. № 65 §-2 «Про відвід земе льної ділянки під будівництв о колективного/самодіяного/б удівництва житлового будинк у по АДРЕСА_2»як таке, що ви конане, та віднесено земельн у ділянку, яка відводилась ві дповідно до цього рішення, до міських земель, не наданих у в ласність чи користування, су д дійшов висновку про безпід ставність посилання прокура тури на обов' язковість отри мання згоди попереднього кор истувача земельної ділянки - Тресту будівельної механіза ції.
Також суд вважає безпідста вним посилання прокуратури н а те, що оспорюване рішення Ки ївської міської ради порушує вимог ст. 17 Закону України "Про основи містобудування" т а ст.ст. 12, 13 Закону України " Про планування і забудову те риторій" з огляду на наступне .
Відповідно до ст. 3 ЗК Україн и спеціальним законом у сфер і регулювання земельних відн осин, зокрема щодо регулюван ня процедури набуття права к ористування землею, є Земель ний кодекс України.
Норми Закону України "Про основи містобудування" та Закону України "Про планува ння і забудову територій" не р егулюють відносин у сфері на буття права користування зем ельними ділянками, а лише вка зують на необхідність взяття за основу містобудівної док ументації при вирішенні пита нь вибору, вилучення (викупу), надання \ власність чи корис тування земель для містобуді вних потреб, якщо така докуме нтація розроблена. Однак нор мами законодавства України т а спеціальним законом у сфер і регулювання земельних відн осин не заборонено відведенн я земельної ділянки у разі ві дсутності розробленої та зат вердженої у встановленому по рядку містобудівної докумен тації.
Крім того слід зазначити, що рішення Київської міської р ади від 28.08.2008 № 185/185 також не поруш ує підпункту 10.4 ДБН 360-92**, підпунк ту 6.1 та підпункту 4.2 ДСП № 173-96 "Дер жавні санітарні правила план ування та забудови населених пунктів", оскільки відповідн о до висновків Державного уп равління охорони навколишнь ого природного середовища в м. Києві земельні ділянки у пр ов. Бастіонному, 11-а, у Печерськ ому районі м. Києва не входить до переліку зелених зон, зазн ачених у Програмі комплексно го розвитку зелених зон міст а Києва до 2010 року та концепції формування зелених насаджен ь в центральній частині міст а, затверджених рішенням Киї вської міської ради від 19.07.2005 N 806 /3381.
Отже, проаналізувавши вище викладене, суд дійшов виснов ку, що рішення від 28.08.2008 № 185/185, при йняте Київською міською радо ю в порядку та в межах її компе тенції, встановленої законод авством України, затверджени й цим рішенням проект відвед ення земельної ділянки, повн істю відповідає вимогам чинн ого законодавства та погодже ний з усіма органами, відпові дно до частини 9 ст.118 Земельног о кодексу України, права чи ох оронювані законом інтереси б удь-яких осіб оспорюваним рі шенням органу місцевого само врядування не порушувалися .
Таким чином, проаналізував ши матеріали справи, всебічн о, повно та об' єктивно оціни вши подані сторонами докази за своїм внутрішнім перекона нням, суд вважає, що у даному в ипадку відсутні підстави для задоволення заявлених позов них вимог.
Керуючись ст. ст. 44, 49, 82-85 ГПК Ук раїни, Господарський суд міс та Києва, -
ВИРІШИВ :
У задоволенні позову відм овити.
Рішення набирає законно ї сили після закінчення деся тиденного строку з дня його п ідписання, оформленого відпо відно до вимог ст. 84 Господарс ького процесуального кодекс у України та може бути оскарж ене в порядку, передбаченому чинним законодавством Украї ни.
Суддя Пригунова А.Б.
Дата підписання 25.12.09р.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2009 |
Оприлюднено | 20.11.2010 |
Номер документу | 7385321 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Пригунова А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні