Рішення
від 26.06.2007 по справі 33/174
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

33/174

                                ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ  

                                  83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46

                                                             Р І Ш Е Н Н Я   

                                                            іменем України

26.06.07 р.                                                                               Справа № 33/174                               

Суддя господарського суду Донецької області Новікова Р.Г., при секретареві судового засідання Овчинніковій В.М., розглянув у відкритому судовому засіданні матеріали

за позовом Прокурора м. Донецька в інтересах держави в особі Донецького територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку м. Донецьк

до Відкритого акціонерного товариства „Маріупольська сільгосптехніка” м. Маріуполь

про стягнення штрафної санкції у розмірі 2125грн.

за участю представників:

від позивача: Часовников Д.В. – за дов. №01-ДО від 10.01.2007р.

від відповідача: не з'явився

прокурор: не з'явився

СУТЬ СПОРУ: Прокурор м. Донецька звернувся в інтересах держави в особі Донецького територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку м. Донецьк з позовом про стягнення з Відкритого акціонерного товариства „Маріупольська сільгосптехніка” м. Маріуполь штрафної санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 2125грн.

В обґрунтування заявлених вимог прокурор та позивач посилаються на норми Закону України „Про цінні папери та фондовий ринок” №1201-ХІІ від 18.06.1991р., Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку України №221 від 03.06.2003р. „Про порядок інформування громадськості акціонерними товариствами та емітентами облігацій”; Акт про правопорушення на ринку цінних паперів №115-ДО від 08.02.2006р.; Постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів №153-ДО від 21.05.2006р.; Постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 08.02.2006р.; Розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери №493-ДО від 05.12.2005р.; Постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №115-ДО від 16.02.2006р.

У судовому засіданні 13.06.2007р. прокурор та позивач не відмовилися від позову і наполягали на заявлених вимогах. Відповідач явку представника у судове засідання не забезпечив, заяви про розгляд справи за відсутності представника відповідача від нього не надійшло, правову позицію з приводу позовних вимог не надав. Про дату, час та місце слухання справи відповідач був належним чином повідомлений, про що свідчить поштове повідомлення №6577039 про вручення Відкритому акціонерному товариству „Маріупольська сільгосптехніка” ухвали про порушення провадження у справі від 21.05.2007р.

У зв'язку з нез'явленням у судове засідання відповідача, ненаданням відповідачем документів, витребуваних ухвалою господарського суду Донецької області від 21.05.2007р., розгляд справи був відкладений на 26.06.2007р. В судове засідання від 26.06.2007р. відповідач не забезпечив явку свого представника та не виконав вимоги ухвали суду.

Згідно із вимогами статті 75 Господарського процесуального кодексу України якщо відзив на позовну заяву і витребувані господарським судом документи не подано, справу може бути розглянуто за наявними в ній матеріалами.

Заслухавши доводи прокурора та позивача, дослідивши наявні докази у справі, ознайомившись з правовою позицією позивача та прокурора, що викладена письмово, наявна у матеріалах справи, господарський суд встановив:

Як зазначено у статті 1 Господарського кодексу України цей Кодекс визначає основні засади господарювання в Україні і регулює господарські відносини, що виникають у процесі організації та здійснення господарської діяльності між суб'єктами господарювання, а також між цими суб'єктами та іншими учасниками відносин у сфері господарювання.

Статтею 166 Господарського кодексу України передбачено, що з метою реалізації єдиної державної політики у сфері випуску та обігу цінних паперів, створення умов для ефективної мобілізації та розміщення суб'єктами господарювання фінансових ресурсів з урахуванням інтересів суспільства та захисту прав учасників фондового ринку здійснюється державне регулювання ринку цінних паперів.

Державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, статус, порядок організації та діяльності якої визначаються законом.

Форми державного регулювання ринку цінних паперів, порядок здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів суб'єктами господарювання та відповідальність цих суб'єктів за порушення правил зазначеної діяльності визначаються цим Кодексом та прийнятими відповідно до нього іншими законодавчими актами.

На адресу Відкритого акціонерного товариства “Маріупольська сільгосптехніка” м. Маріуполь було винесено Розпорядження №493-ДО від 05.12.2005р. про усунення порушень на ринку цінних паперів, а саме – в строк до 05.01.2006р. (включно) усунути порушення чинного законодавства (оприлюднити річний звіт про фінансово-господарську діяльність за 2004 рік та інформувати громадськість про свій господарсько-фінансовий стан) та надати до Донецького територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку м. Донецьк докази виконання цього Розпорядження.

Відповідно до пункту 10 статті 8 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” №448/96-ВР від 30.10.1996р. (із змінами та доповненнями) Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

Відповідно до частини 2 статті 2 Закону України “Про цінні папери і фондову біржу” №1201-ХІІ від 18.06.1991р. (із змінами та доповненнями) емітент повинен усі зобов'язання, що виникають у зв'язку з випуском цінних паперів, виконувати в строки і в порядку, передбачені цим Законом, іншими актами законодавства України, а також рішеннями про випуск цінних паперів.

За вимогами ст. 24 зазначеного Закону емітент зобов'язаний не менше одного разу на рік інформувати громадськість про своє господарсько-фінансове становище і результати діяльності (надалі – річний звіт).

Річний звіт публікується не пізніше дев'яти місяців року, наступного за звітним, і надсилається держателям іменних акцій та реєструвальному органу.

У річному звіті повинні міститись такі дані про емітента:

а) інформація про результати господарювання за попередній рік;

б) підтверджені аудитором (аудиторською фірмою) річний баланс та довідка про фінансовий стан;

в) основні відомості про додатково випущені цінні папери;

г) обґрунтування змін у персональному складі службових осіб.

Згідно п. 10 ч.2 ст. 7 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” №1201-XII від 18.06.1991р. Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, зокрема, встановлює порядок складання адміністративних даних учасників ринку цінних паперів відповідно до чинного законодавства України.

На виконання вимог статті 24 Закону України "Про цінні папери і фондову біржу" щодо інформування емітентами цінних паперів громадськості про своє господарсько-фінансове становище і результати діяльності, статті 14 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" було прийнято Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийняла „Про порядок інформування громадськості акціонерними товариствами та емітентами облігацій” №221 від 03.06.2003р. (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27.06.2003р. за №530/7851), згідно із яким - акціонерні товариства (відкриті, закриті), підприємства - емітенти облігацій до 30 вересня, наступного за звітним року, публікують річний звіт емітента:

-          в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України чи Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку;

-          або розміщують на Web-сайті одного з інформаційних агентств, з яким Агентство з розвитку інфраструктури фондового ринку України уклало відповідний договір, зразок якого встановлено Комісією. Документи, що підтверджують результати такого відправлення (оприлюднення) та зразок регулярної інформації зберігаються емітентом (інформаційним агентством) три роки.

Пунктом 4.1 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №27 від 13.02.2001р. (Зареєстровано в Мін'юсті України, 16.03.2001 за №243/5434) встановлено, що уповноважена особа при виявленні ознак правопорушення негайно виносить постанову про порушення справи.

Як визначено у пунктах 3.1 та 3.2 вказаних Правил справа може бути порушена тільки в тому разі, якщо є достатні дані, які вказують на наявність ознак правопорушення. Доказами в справі про правопорушення є будь-які фактичні дані, отримані в законному порядку, що свідчать про наявність чи відсутність правопорушення.

Оскільки у визначений строк вказане розпорядження виконане не було уповноваженою особою Державної Комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі – ДКЦПФР) – начальником Донецького територіального управління ДКЦПФР було винесено Постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів №153-ДО від 25.01.2006р.

За змістом статті 11 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” №448/96-ВР від 30.10.1996р. за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпоряджень, рішень про усунення порушень щодо цінних паперів Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку накладає на юридичних осіб штрафи у розмірі до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно зі статтею 12 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” №448/96-ВР від 30.10.1996р. (із змінами та доповненнями) штрафи, передбачені статтею 11 цього Закону, накладаються Головою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Комісії, начальником відповідного територіального органу або за його письмовим дорученням його заступником після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення

Пунктом 6.1 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №27 від 13.02.2001р. (Зареєстровано в Мін'юсті України, 16.03.2001 за №243/5434) визначено, що термін провадження у справах про правопорушення, порушених щодо юридичних осіб, становить 30 календарних днів з дати порушення справи.

Про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 11 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” №448/96-ВР від 30.10.1996р., уповноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, протягом трьох робочих днів направляється посадовій особі, яка має право накладати штраф.

В даному випадку був складений акт №115-ДО від 08.02.2006р. про правопорушення на ринку цінних паперів.

Згідно із пунктом 6.1 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №27 від 13.02.2001р. (Зареєстровано в Мін'юсті України, 16.03.2001 за №243/5434) уповноважена особа приймає рішення про накладення штрафу протягом 10 днів після отримання акта про правопорушення, пояснень правопорушника, документів, що стосуються справи. Уповноважена особа приймає рішення про накладення інших санкцій протягом 15 днів після отримання вищевказаних документів.

При цьому, справа про правопорушення щодо юридичної особи розглядається у присутності керівника та/або представника юридичної особи, яка притягується до відповідальності.

У разі відсутності керівника або представника юридичної особи справу може бути розглянуто лише в разі, якщо є дані про своєчасне її повідомлення про місце і час розгляду справи і якщо від юридичної особи не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

Як вбачається зі змісту повідомлення про вручення поштового повідомлення №3044400, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 08.02.2006р. отримана відповідачем 16.02.2006р.

За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів позивачем було прийнято постанову №115-ДО від 16.02.2006р. про застосування штрафних санкцій у розмірі 2125грн. за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпоряджень, рішень про усунення порушень щодо цінних паперів.

Таким чином, застосування штрафних санкцій до відповідача відбулось на підставі, у межах повноважень, у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, та обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог Прокурора м. Донецька в інтересах держави в особі Донецького територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку м. Донецьк до Відкритого акціонерного товариства „Маріупольська сільгосптехніка” м. Маріуполь про стягнення штрафної санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 2125грн.

Судові витрати підлягають розподілу в порядку, передбаченому ст. 49 Господарського процесуального кодексу України.

Керуючись нормами Закону України „Про цінні папери та фондову біржу” №1201-XII від 18.06.1991р. (із змінами та доповненнями), Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” №448/96-ВР від 30.10.1996р. (із змінами та доповненнями), Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийняла „Про порядок інформування громадськості акціонерними товариствами та емітентами облігацій” №221 від 03.06.2003р. (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27.06.2003р. за №530/7851), статтями 1, 2, 4, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 21, 22, 33, 34, 35, 36, 49, 75, 82, 83, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд –

                                                       ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Прокурора м. Донецька в інтересах держави в особі Донецького територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку м. Донецьк до Відкритого акціонерного товариства „Маріупольська сільгосптехніка” м. Маріуполь про стягнення штрафної санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 2125грн. – задовольнити.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства „Маріупольська сільгосптехніка” м. Маріуполь (87535, м. Маріуполь, вул.. Октябрська, буд..10, ЄДРПОУ 03563181) на користь Державного бюджету (Управління Державного казначейства в м. Донецьк, ЄДРПОУ 34686537, банк – Головне управління Державного казначейства у Донецькій області, МФО 8212516, код платежу 21081100) суму штрафної санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 2125грн.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства „Маріупольська сільгосптехніка” м. Маріуполь (87535, м. Маріуполь, вул.. Октябрська, буд..10, ЄДРПОУ 03563181) на користь Державного бюджету державне мито у розмірі 102грн.

Видати накази після набрання чинності рішенням.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття. Протягом десяти днів з дня прийняття рішення господарським судом може бути оскаржено до Донецького апеляційного господарського суду.

          

Суддя                                                                                                        

Надруковано 5 примірника: 1 – позивачу; 1 – відповідачу; 2 – прокуратурі; 1 – до справи

Дата ухвалення рішення26.06.2007
Оприлюднено22.08.2007
Номер документу763737
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —33/174

Ухвала від 12.05.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудовська Інна Анатоліївна

Ухвала від 17.08.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Ухвала від 05.09.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мудрий С.М.

Ухвала від 18.07.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мудрий С.М.

Рішення від 22.10.2009

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Ухвала від 17.08.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мудрий С.М.

Рішення від 26.05.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мудрий С.М.

Ухвала від 06.10.2009

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

М'ясищев А.М.

Ухвала від 13.08.2009

Господарське

Господарський суд Донецької області

Новікова Р.Г.

Ухвала від 25.08.2009

Господарське

Господарський суд Донецької області

Новікова Р.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні