Ухвала
від 18.12.2018 по справі 914/2286/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

18.12.2018 р. Справа№ 914/2286/18

За позовною заявою: Товариства з обмеженою відповідальністю Дзвін і К , м. Львів

до відповідача: Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради, м. Львів

про зобов'язання провести оцінку цілісного майнового комплексу ДКП кінотеатр Дзвін та укласти договір оренди

Суддя Ділай У.І.

Без участі представників

11 грудня 2018 року на розгляд Господарського суду Львівської області подано позов Товариства з обмеженою відповідальністю Дзвін і К до відповідача: Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради про зобов'язання провести оцінку цілісного майнового комплексу ДКП кінотеатр Дзвін та укладення договору оренди.

14 грудня 2018 року ТзОВ Дзвін і К подало заяву про забезпечення позову, відповідно до якої просило:

- заборони Львівській міській раді (ідентифікаційний код юридичної особи 04055896, місцезнаходження юридичної особи 79008, Львівська обл., м. Львів, пл.Ринок, буд. 1) вчиняти дії спрямовані на зміну правового статусу ухвали Львівської міської ради від 18 липня 2013 року № 2649 Про надання в оренду нежитлових приміщень цілісного майнового комплексу на вул. Шептицьких, 45 шляхом її зміни, скасування або визнання такою, що втратила чинність.

- заборони Львівській міській раді (ідентифікаційний код юридичної особи 04055896, місцезнаходження юридичної особи 79008, Львівська обл., м. Львів, пл.Ринок, буд. 1) та Управлінню комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради (ідентифікаційний код юридичної особи 25558625, місцезнаходження юридичної особи 79008, м. Львів, пл. Галицька, 15) вчиняти дії щодо цілісного майнового комплексу на вул. Шептицьких, 45 у м. Львів, крім тих, що пов'язані із виконанням ухвали Львівської міської ради від 18 липня 2013 року № 2649 Про надання в оренду нежитлових приміщень цілісного майнового комплексу на вул. Шептицьких, 45 .

Підставами заявлених вимог щодо забезпечення позову, зокрема, зазначено, зокрема.

Ухвалою № 2649 Про надання в оренду нежитлових приміщень цілісного майнового комплексу на вул. Шептицьких, 45 відповідно до якої надала ТзОВ Дзвін і К цілісний майновий комплекс на вул. Шептицьких, 45 в оренду терміном на 10 років для проведення статутної діяльності за умови виділення приміщень для музею ОСОБА_1 площею не менше 300 кв.м. та зобов'язала Управління комунальної власності департаменту економічної розвитку Львівської міської ради укласти договір оренди згідно з цією ухвалою.

Управлінням культури департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради подано до Галицького районного суду міста Львова позов до Львівської міської ради про визнання незаконною і скасування ухвали Львівської міської ради від 18 липня 2013 року № 2649 Про надання в оренду нежитлових приміщень цілісного майнового комплексу на вул. Шептицьких, 45 .

Постановою Галицького районного суду м. Львова від 10.12.2013 по справі № 461/12175/13-а у позові Управління культури департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради до Львівської міської ради про визнання незаконною та скасування ухвали Львівської міської ради від 18.07.2013 №2649 Про надання в оренду нежитлових приміщень цілісного майнового комплексу на вул. Шептицьких 45 було відмовлено за безпідставністю позовних вимог. Львівський апеляційний адміністративний суд ухвалою від 03.09.2014 у справі № 876/58/14 вищенаведену постанову залишив без змін.

Ухвалою Верховного суду від 27 лютого 2018 року у справі № 461/12175/13-а провадження у справі було закрито з тих підстав, що створюваний відповідною радою для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування виконавчий орган цієї ради не має повноважень на оскарження рішень відповідної ради. Відповідно, оскарження рішення органу місцевого самоврядування, структурним підрозділом виконкому цієї Ради - Управлінням культури департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради, який є їй підзвітним та підконтрольним, не передбачено Конституцією та законами України.

За твердженням позивача станом на дату звернення позивача до господарського суду Львівської області із позовом по даній справі, Управлінням комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради всупереч ухвалі Львівської міської ради від 18 липня 2013 року № 2649 Про надання в оренду нежитлових приміщень цілісного майнового комплексу на вул. Шептицьких, 45 не було проведено оцінку цілісного майнового комплексу державного комунального підприємства КІНОТЕАТР ДЗВІН за адресою вул. Шептицьких, 45 у м. Львові та не було укладено із ТзОВ Дзвін і К договір оренди цілісного майнового комплексу державного комунального підприємства КІНОТЕАТР ДЗВІН за адресою вул. Шептицьких, 45 у м. Львові.

Як повідомило ТзОВ Дзвін і К , відповідно до інформації опублікованої на сайті Інформаційний портал Львівської міської ради (електронна адреса: https://www.lvivrada.gov.ua/zasidannia/poryadok-dennyy) Управлінням культури департаменту розвитку Львівської міської ради (до зміни найменування 05.01.2017 - Управління культури департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради), що було суб'єктом незаконного та безпідставного оскарження законної ухвали Львівської міської ради № 2649 Про надання в оренду нежитлових приміщень цілісного майнового комплексу на Шептицьких, 45 , до порядку денного пленарного засідання Львівської міської ради, призначеного на 29.11.2018 було ініційовано включення питання Про створення комунальної установи Меморіальний музей Гідності у м. Львові та припинення шляхом ліквідації ДКП кінотеатр Дзвін (питання порядку денного під № 16).

Відповідно до долученого Управлінням культури департаменту розвитку Львівської міської ради проекту ухвали Про створення комунальної установи Меморіальний музей Гідності у м. Львові та припинення шляхом ліквідації ДКП КІНОТЕАТР ДЗВІН , що була винесена на розгляд пленарного засідання Львівської міської ради, що відбулось 29.11.2018 та включена до питання № 16 порядку денного, проектом ухвали було передбачено:

1.Створити комунальну установу Меморіальний музей Гідності у м. Львові .

2.Визначити управління культури департаменту розвитку уповноваженим органом комунальної установи Меморіальний музей Гідності у м. Львові .

3.Управлінню культури департаменту розвитку:

3.1.Розробити та затвердити статут комунальної установи Меморіальний музей Гідності у м. Львові .

3.2.Зареєструвати у встановленому порядку комунальну установу Меморіальний музей Гідності у м. Львові . Термін: до 01.06.2019.Відповідальний: начальник управління культури департаменту розвитку.

4.Припинити шляхом ліквідації Державне комунальне підприємство кінотеатр Дзвін .

5.Утворити ліквідаційну комісію Державного комунального підприємства кінотеатру Дзвін та затвердити її персональний склад згідно з додатком.

6.Встановити двомісячний строк для заявлення кредиторами своїх вимог шляхом їх скерування ліквідаційній комісії Державного комунального підприємства Дзвін через Центр надання адміністративних послуг м. Львова.

7.Управлінню культури департаменту розвитку спільно з управлінням фінансів департаменту фінансової політики щорічно передбачати у міському бюджеті м. Львова кошти на утримання комунальної установи Меморіальний музей Гідності у м. Львові . Відповідальні: начальник управління культури департаменту розвитку, начальник управління фінансів департаменту фінансової політики.

8.Управлінню комунальної власності департаменту економічного розвитку підготувати документи щодо закріплення приміщення на вул. Шептицьких, 45 за комунальною установою Меморіальний музей Гідності у м. Львові . Термін: до 01.03.2019. Відповідальний: начальник управління комунальної власності.

9. Вважати такою, що втратила чинність ухвалу міської ради від 18.07.2013 № 2649 Про надання в оренду нежитлових приміщень цілісного майнового комплексу на вул. Шептицьких, 45 .

10.Контроль за виконанням ухвали покласти на заступника міського голови з питань розвитку, керуючого справами виконкому .

За повідомленням позивача, відповідно до відомостей про результати голосування на пленарному засіданні Львівської міської ради, що відбулось 29.11.2018, за електронною адресою: https://www.lvivrada.gov.ua/zasidannia/rezultaty-golosuvan/item/7644-rezulytaty-golosuvannya-plenarnogo-zasidannya-29-11-2018, розгляд питання порядку денного під № 16 Про створення комунальної установи Меморіальний музей Гідності у м. Львові та припинення шляхом ліквідації ДКП кінотеатр Дзвін було перенесено, що також підтверджується Витягом щодо результатів поіменного голосування пленарного засідання 16-ї сесії ЛМР 7-го скликання від 29.11.2018.

На думку заявника, вищенаведені обставини підтверджують те, що Виконавчими органами Львівської міської ради продовжують вчинятись дії, що мають на меті нівелювання правових наслідків ухвали Львівської міської ради від 18 липня 2013 року № 2649 Про надання в оренду нежитлових приміщень цілісного майнового комплексу на вул. Шептицьких, 45 та умисно створюються перешкоди у її виконанні. Відтак, з огляду на предмет спору, невжиття заходів забезпечення позову, які просить застосувати позивач, може унеможливити виконання рішення суду, та ефективний захист порушених прав позивача.

Розглянувши матеріали поданої заяви, суд зазначає таке.

Згідно вимог ст. 136 ГПК України, господарський суд за заявою учасника справи має право вжити передбачених статтею 137 цього Кодексу заходів забезпечення позову. Забезпечення позову допускається як до пред'явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду.

Пунктом 4 частиною 1 статті 137 ГПК України визначено, що позов забезпечується забороною іншим особам вчиняти дії щодо предмета спору або здійснювати платежі, або передавати майно відповідачеві, або виконувати щодо нього інші зобов'язання.

Суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову (ч. 3 ст. 137 ГПК України).

У постанові Верховного Суду України № 6-2552цс16 від 18.01.2017 зазначається, що метою забезпечення позову є вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, заходів щодо охорони матеріально-правових інтересів позивача від можливих недобросовісних дій з боку відповідача, щоб забезпечити позивачу реальне та ефективне виконання судового рішення, якщо воно буде прийняте на користь позивача, в тому числі з метою запобігання потенційним труднощам у подальшому виконанні такого рішення.

Тобто, умовою застосування заходів до забезпечення позову, які просить застосувати позивач, є достатньо обґрунтоване припущення, зокрема про те, що:

-ухвала Львівської міської ради від 18 липня 2013 року № 2649 Про надання в оренду нежитлових приміщень цілісного майнового комплексу на вул. Шептицьких, 45 , на виконання якої, позивач просить зобов'язати відповідача вчинити дії, буде змінена, скасована, або визнана такою, що втратила чинність;

-об'єкт оренди, визначений ухвалою Львівської міської ради від 18 липня 2013 року № 2649 Про надання в оренду нежитлових приміщень цілісного майнового комплексу на вул. Шептицьких, 45 може перестати існувати, як цілісний майновий комплекс.

Відповідно до позовної заяви, Управління культури департаменту розвитку Львівської міської ради (до зміни найменування 05.01.2017 - Управління культури департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради) було суб'єктом оскарження ухвали Львівської міської ради № 2649 Про надання в оренду нежитлових приміщень цілісного майнового комплексу на Шептицьких, 45 у справі № 461/12175/13-а.

Шляхом винесення на розгляд пленарного засідання Львівської міської ради питання Про створення комунальної установи Меморіальний музей Гідності у м. Львові та припинення шляхом ліквідації ДКП кінотеатр Дзвін , що, зокрема, передбачає прийняття рішення про втрату чинності ухвалою Львівської міської ради від 18.07.2013 № 2649 Про надання в оренду нежитлових приміщень цілісного майнового комплексу на вул. Шептицьких, 45 , Виконавчим органом Львівської міської ради повторно вчиняються дії спрямовані на скасування вищенаведеної ухвали, що є підставою пред'явлення позову по даній справі.

У мотивувальній частині Рішення N 7-рп/2009 від 16.04.2009 у справі про скасування актів органів місцевого самоврядування Конституційний Суд України зазначає, що в Конституції України закріплено принцип, за яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність (стаття 3). Органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед юридичними і фізичними особами (стаття 74 Закону). Таким чином, органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб'єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є гарантією стабільності суспільних відносин між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення, що узгоджується з правовою позицією, викладеною в абзаці другому пункту 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 13 травня 1997 року N 1-зп.

Складовою права на справедливий суд, гарантованого ст. 6 Конвенції, є виконання рішення господарського суду. Право на суд було б ілюзорним, якби судові рішення залишалися не виконуваними. Зокрема, у рішення Європейського суду з прав людини у справі "Хорнсбі проти Греції" зазначено, що "право на суд" було б ілюзорним, якби правова система договірних держав допускала, щоб остаточне судове рішення, яке має обов'язкову силу, не виконувалось б на шкоду одній з сторін.

При цьому, ефективність правосуддя залежить і від виконання судового рішення.

Інститут забезпечення позову є елементом права на судовий захист і спрямований на те, щоб не допустити незворотності певних наслідків відповідних дій щодо відновлення порушеного права. Він віднесений до механізму захисту прав і свобод людини, зокрема в судовому порядку, і є гарантією їх захисту та відновлення, а отже, елементом правосуддя.

Аналогічна правова позиція викладена у рішенні Конституційного Суду України від 31.05.2011 № 4-рп/2011.

За змістом цієї статті заходи до забезпечення позову застосовуються господарським судом, як засіб запобігання можливим порушенням майнових прав чи охоронюваних законом інтересів особи та гарантія реального виконання рішення суду.

При чому особа, яка подала заяву про забезпечення позову, повинна навести доводи адекватності засобу забезпечення позову.

Адекватність заходу до забезпечення позову, що застосовується господарським судом, визначається його відповідністю вимогам, на забезпечення яких він вживається. Оцінка такої відповідності здійснюється господарським судом, зокрема, з урахуванням співвідношення права (інтересу), про захист яких просить заявник.

За вказаних обставин, у випадку якщо ухвалу Львівської міської ради від 18 липня 2013 року № 2649 Про надання в оренду нежитлових приміщень цілісного майнового комплексу на вул. Шептицьких, 45 буде змінено, скасовано чи визнано такою, що втратила чинність, без вжиття, запитуваних в даній заяві, заходів забезпечення позову, судове рішення по даній справі не буде здатне забезпечити ефективний захист прав позивача за захистом яких він звернувся із даним позовом.

Крім цього, у випадку прийняття Львівською міською радою ухвали Про створення комунальної установи Меморіальний музей Гідності у м. Львові та припинення шляхом ліквідації ДКП КІНОТЕАТР ДЗВІН , в процесі ліквідації майно ДКП КІНОТЕАТР ДЗВІН може бути відчужене відповідно до ч. 9 ст. 111 Цивільного кодексу України, якою передбачено, що у разі недостатності в юридичної особи, що ліквідується, коштів для задоволення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) організовує реалізацію майна юридичної особи, оскільки, в ДКП КІНОТЕАТР ДЗВІН існує кредиторська заборгованість в розмірі 24 826 грн 23 коп., що підтверджується протоколом інвентаризаційної комісії від 30 вересня 2018 року. При цьому, відповідно до вищенаведеного протоколу інвентаризаційної комісії від 30 вересня 2018 року, за даними інвентаризації встановлено, що в наявності ДКП КІНОТЕАТР ДЗВІН запасів грошових коштів у національній валюті на суму 8952 грн 26 коп, що є недостатньою сумою для погашення наявної кредиторської заборгованості підприємства.

Враховуючи вищенаведене, Господарським судом Львівської області вбачається, що дії Львівської міської ради спрямовані на припинення шляхом ліквідації ДКП КІНОТЕАТР ДЗВІН створюють загрозу неможливості виконання судового рішення у майбутньому, у випадку задоволення позову, оскільки, внаслідок ліквідації, об'єкт оренди може перестати існувати, як цілісний майновий комплекс, внаслідок відчуження майна ДКП КІНОТЕАТР ДЗВІН для задоволення вимог кредиторів, а відтак, проведена ліквідація унеможливить виконання ухвали Львівської міської ради від 18 липня 2013 року № 2649 Про надання в оренду нежитлових приміщень цілісного майнового комплексу на вул. Шептицьких, 45 .

Виходячи із фактичних обставин, які зазначені у даній заяві про забезпечення позову, що підтверджені відповідними доказами, та предмет позову, з метою запобігання можливим порушенням прав позивача та утрудненню (або унеможливленню) виконання рішення суду та збереження правовідносин, які виникли між сторонами на підставі ухвали Львівської міської ради від 18 липня 2013 року № 2649 Про надання в оренду нежитлових приміщень цілісного майнового комплексу на вул. Шептицьких, 45 Господарський суд Львівської області приходить до висновку вказану заяву задоволити частково.

Керуючись ст.ст. 136-141, 144, 234, 235 ГПК України, суд, -

У Х В А Л И В:

1.Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Дзвін і К про забезпечення позову задоволити частково.

2.Вжити заходів до забезпечення позову шляхом заборони Львівській міській раді (ідентифікаційний код юридичної особи 04055896, місцезнаходження юридичної особи 79008, Львівська обл., м. Львів, пл.Ринок, буд. 1) вчиняти дії спрямовані на зміну правового статусу ухвали Львівської міської ради від 18 липня 2013 року № 2649 Про надання в оренду нежитлових приміщень цілісного майнового комплексу на вул. Шептицьких, 45 шляхом її зміни, скасування або визнання такою, що втратила чинність.

3.Вжити заходів до забезпечення позову шляхом заборони Львівській міській раді (ідентифікаційний код юридичної особи 04055896, місцезнаходження юридичної особи 79008, Львівська обл., м. Львів, пл.Ринок, буд. 1) та Управлінню комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради (ідентифікаційний код юридичної особи 25558625, місцезнаходження юридичної особи 79008, м. Львів, пл. Галицька, 15) вчиняти дії щодо цілісного майнового комплексу на вул. Шептицьких, 45 у м. Львів.

Стягувач: Товариств з обмеженою відповідальністю Дзвін і К (79016, м. Львів, вул. Шептицьких, 45, ідентифікаційний код 32712926).

Боржник: Львівська міська рада (79008, м. Львів, пл.Ринок, буд. 1 ідентифікаційний код юридичної особи 04055896) .

4.Строк пред'явлення ухвали до примусового виконання - три роки з наступного дня після її прийняття.

5.В задоволенні решти вимог заяви Товариства з обмеженою відповідальністю Дзвін і К про забезпечення позову відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання, підлягає негайному виконанню з дня її постановлення та може бути оскаржена в апеляційному порядку відповідно до розділу 4 Господарського процесуального кодексу України.

Інформацію по справі, яка розглядається можна отримати за наступною веб-адресою: http://lv.arbitr.gov.ua/sud5015.

Суддя Ділай У.І.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення18.12.2018
Оприлюднено19.12.2018
Номер документу78625442
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/2286/18

Ухвала від 25.03.2021

Господарське

Господарський суд Львівської області

Ділай У.І.

Ухвала від 17.03.2021

Господарське

Господарський суд Львівської області

Ділай У.І.

Постанова від 13.11.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Мачульський Г.М.

Ухвала від 11.11.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Мачульський Г.М.

Ухвала від 04.10.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Мачульський Г.М.

Ухвала від 18.09.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Мачульський Г.М.

Постанова від 05.08.2019

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Кордюк Галина Тарасівна

Ухвала від 08.07.2019

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Кордюк Галина Тарасівна

Ухвала від 14.06.2019

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Кордюк Галина Тарасівна

Рішення від 13.05.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Ділай У.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні