Справа № 2а - 8 /10 р.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 лютого 2010 року Підвол очиський районний суд Терно пільської області
у складі: головуючого суд ді Могачевської В. Й.
при секретарях Максимів О. М., Делик С. Р.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі су ду в селищі Підволочиську сп раву в порядку адміністратив ного судочинства за позовом ОСОБА_1 до Управління держ авної автомобільної інспек ції Управління Міністерства внутрішніх справ України в Т ернопільській області про ви знання протиправною та скасу вання постанови про притягне ння до адміністративної відп овідальності,-
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_2 звернувся до су ду із позовною заявою до Упра вління державної автомобіль ної інспекції УМВС України у Тернопільській області про скасування постанови по спра ві про адміністративне право порушення, в якій просив поно вити йому строк оскарження п останови серії ВО № 69367 в справі про адміністративне правопо рушення від 28 квітня. 2009 року пр о накладення на нього адміні стративного стягнення в розм ірі 340 ( триста сорок ) гривень штрафу за вчинення адмініст ративного правопорушення пе редбаченого ч.1 ст. 122 КУпАП та с касувати дану постанову..
Обгрунтовуючи свої вимог и позивач посилався на те, що він являється власником авт омобіля Форд Ескорт, державн ий номер НОМЕР_1.
03 грудня 2009 року листом із вик онавчої служби був повідомле ний, що 28 квітня 2009 року Постано вою інспектора Д/П лейтенант а міліції Фурня Романа Ів ановича ВО 69367 його визнано вин ним у скоєнні адміністративн ого правопорушення та накла дено адміністративне стягне ння.
Вважає, дану постанову нез аконною з наступних підстав:
1.У виданій йому виконавчою службою копії постанови не з азначено номер протоколу, у з в”язку з чим йому невідомо на основі якого нормативного а кту виносилася дана постанов а, а це тягне за собою порушенн я ст. 283 КУпАП.
2.Залишається невідомим, чо му інспектор, виявивши скоєн е ним правопорушення, згідно ст. 5 Закону України « Про мілі цію» не припинив його, хоча це одне з основних завдань мілі ції, а тому можна припустити, щ о можливо ніякого правопоруш ення не було, а інспектор, маюч и необережність при використ анні приладу «Візир»№ 0711191 вико нував маніпуляції, які вказа ли на правопорушення ( не зафі ксований на штативі , зміна ку та приладу, рухи ним вперед, на зад, чи просто неправильно на строєний ) про що говорить мін імальне перевищення встанов леної швидкості ( 86 км/год ). Хоч а він і являється власником а втомобіля Форд Ескорт, однак не впевнений, що в день « прав опорушення » знаходився за к ермом. Автомобіль міг вести б удь - хто у його присутності з правами водія, а тому інспек тор не міг встановити хто був за кермом автомобіля, власни к чи водій, чим порушив ст. 14 - 1 КУпАП, яка також говорить пр о те, що в данному випадку фото фіксація повинна булла викон уватися в автоматичному режи мі, а прилад « Візир » в руках і нспектора в такому режимі пр ацювати не може.
3. Інспектором на час склада ння протоколу ( якщо він існує ) і відповідно до вимог ст. 254 КУ пАП повинен складатися на мі сці « порушення » та винесенн я постанови грубо порушив йо го права, чим порушив вимоги с т. 256 КУпАП, в порушення вимог ст . 268 КУпАП не роз”яснив йому пра ва та обов”язки, порушивши Ти м самим п. 22.7 Назазу МВС № 1111 від 13 . 11. 2006 року.
4. В період з 28 квітня 2009 року д о 03 грудня 2009 року він не отриму вав жодного документу, пов”я заного з данною постановою н і з УДАІ Тернопільської обла сті, ні з виконавчої служби, пр о що свідчить відсутність йо го підписів у протоколі, помс танові, будь-яких документах на отримання листа, а тому дан а постанова згідно ст. 303 КУпАП не підлягає до виконання, оск ільки її не було звернено до в иконання протягом трьох міся ці з дня винесення..
В судовому засіданні пози вач позовну заяву підтримав , дав пояснення аналогічні ви кладеним в заяві. При цьому до повнив, що про наявність пост анови від 28 квітня 2009 року йому стало відомо аж 03 грудня 2009 рок у, після одержання офіційног о попередження з другого від ділу державної виконавчої сл ужби Тернопільського місько го управління юстиції. Там же йому вручили і копію постано ви ВО69367 від 28 квітня 2009 року про н акладення на нього адміністр ативного стягнення.. Із назва них в позовній заяві причин в важає дану постанову незакон ною і просить скасувати її. Пр и цьому просить врахувати, що ні протоколу про ніби - то вч инення ним правопорушення, н і постанови він не бачив, ніхт о його в цей день не зупиняв, н іяких копій вказаних докумен тів він не одержував, чим були грубо порушені його права.
Представник відповідача - Управління державної автомо більної інспекції УМВС Украї ни у Тернопільській області, який про день і час слухання с прави був повідомлений належ ним чином, про що свідчить пов ідомлення про вручення пошто вого відправлення, жодного р азу в суд не з”явився, причини неявки не повідомив, а тому, в ислухавши думку позивача, як ий просить справу вирішувати у його відсутності, суд прихо дить до висновку, що справу мо жна вирішувати без представн ика відповідача, на підставі наявних у справі доказів.
Вислухавши пояснення пози вача, дослідивши фактичні об ставини, викладені в позовні й заяві, суд вважає, що постано ва серії ВО № 69367 від 28 квітня 2009 р оку про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відпо відальності за ч.1 ст.122 КУпАП, в инесена інспектором ВДАІ міс та Тернополя старшим лейтена нтом міліції Фурня Романом Івановичем підлягає скасу ванню, а позов ОСОБА_1 - до задоволення, виходячи з таки х міркувань.
Відповідно до ст. 251 КУпАП, до казами по справі про адмініс тративне правопорушення є бу дь-які фактичні дані, на підст аві яких у визначеному закон ом порядку орган (посадова ос оба) встановлює наявність чи відсутність адміністративн ого правопорушення, винність даної особи в його вчиненні т а інші обставини справи, що ма ють значення для правильного вирішення справи. Ці дані вст ановлюються показаннями тех нічних приладів та технічних засобів, що мають функції фот о - і кінозйомки, відеозапис у чи засобів фото- і кінозйомк и, відеозапису, яві використо вуються при нагляді за викон анням правил, норм і стандарт ів, що стосуються забезпечен ня безпеки дорожнього руху.
Частиною 6 статті 258 Кодексу У країни про адміністративні п равопорушення передбачено, щ о у разі виявлення адміністр ативного правопорушення у сф ері забезпечення безпеки дор ожнього руху, зафіксованого за допомогою працюючих в авт оматичному режимі спеціальн их технічних засобів, що мают ь функції фото- і кінозйомки, в ідеозапису чи засобів фото- і кінозйомки чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, про токол про адміністративне пр авопорушення не складається , а постанова у справі про адмі ністративне правопорушення виноситься без участі особи , яка притягається до адмініс тративної відповідальності . В даному випадку пристрій ?із ир” не є технічним приладом з автоматичним режимом, а прив одиться в роботу безпосередн ьо працівником ДАІ, а тому ін спектор зобов”язаний був скл асти протокол про адміністра тивне правопорушення, на під ставі якого винести постанов у про адміністративне правоп орушення та підписати її, в ін шому випадку грубо порушуєть ся право правопорушника на о знайомлення з матеріалами сп рави та наданні пояснень.
Протокол про адміністрати вне правопорушення, у разі йо го оформлення, складається у двох екземплярах. Один з них п ід розписку вручається особі , яка притягається до адмініс тративної відповідальності .
Однак дані вимоги закону в иконані не були.
Під час прийняття рішення по справі інспектором ДАІ не з”ясовано обставини, передб ачені ст. 280 Кодексу України пр о адміністративні правопору шення, тобто чи винна дана осо ба у вчиненні правопорушення , чи підлягає вона адміністра тивній відповідальності, чи є обставини, які пом”якшують та обтяжують відповідальніс ть, а також не з”ясовані інші о бставини, які мають значення для правильного вирішення с прави.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС Ук раїни - завданням адміністр ативного судочинства є захис т прав, свобод та інтересів фі зичних осіб, прав та інтересі в юридичних осіб у сфері публ ічно - правових відносин ві д порушень з боку органів дер жавної влади, органів місцев ого самоврядування, їхніх по садових та службових осіб, ін ших суб”єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавс тва, в тому числі на виконання делегованих повноважень
Згідно ст. 18 КАС України міс цевим загальним судам як адм іністративним судам підсудн і всі адміністративні справи з приводу рішень, дій чи безді яльності суб”єктів владних повноважень у справах про пр итягнення до адміністративн ої відповідальності.
Зі слів позивача, які нічим не спростовані, оскільки на в имогу суду направити всі пер винні матеріали по даній спр аві, в тому числі і щодо направ лення копій протокоу і поста нови з УДАІ відповіді не над ійшло, про наявність постано ви йому стало відомо аж 03 груд ня 2009 року, після одержання офі йційного застереження щодо н еобхідності сплати штрафу, а з постанови про відкриття ви конавчого провадження старш ого державного виконавця дру гого відділу державної викон авчої служби Тернопільськог о міського управління юстиці ї від 26.11. 2009 року видно, що постан ова ВДАІ № 69367 від 28 квітня 2009 року про стягнення з ОСОБА_1 шт рафу надійшла на примусове в иконання 23. 11. 2009 року., хоч відпов ідно до ст. 299 КУпАП постанова п ро накладення адміністратив ного стягнення у вигляді штр афу підлягає примусовому вик онанню після закінчення стро ку визначеного ч.1 ст. 307 КУпАП, з гідно якої штраф має бути спл ачений порушником не пізніш як через п”ятнадцять днів з д ня вручення йому постанови п ро накладення штрафу, а в раз і оскарження або опротестува ння постанови - не пізніш як че рез п”ятнадцять днів з дня по відомлення про залишення ска рги або протесту без задовол ення.
Оскільки копії постанови про притягнення до адмініст ративної відповідальності п озивачу направлено не було, п ро її наявність йому стало ві домо аж 03 грудня 2009 року, суд вва жає, що строк для подання адм іністративного позову пропу щений ним з поважних причин і відповідно до вимог ст. 102 КАС України його необхідно поно вити.
Судові витрати по справі с лід віднести на рахунок держ ави, так як відповідно до вимо г ст. 288 ч. 5 Кодексу України про а дміністративні правопоруше ння - особа, яка оскаржила по станову у справі про адмініс тративне правопорушення, зві льняється від сплати державн ого мита.
Керуючись ст.ст. 22, 287-289, ч.1 п.2 с т. 293 Кодексу України про адмін істративні правопорушення, с т.ст.2, 7, 17, 18, 71, 104, 130, 158-163, 167 Кодексу Адмі ністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позовну заяву ОСОБА_1 задовольнити.
Поновити ОСОБА_1 строк на оскарження постанови
Постанову по справі про ад міністративне правопорушен ня серії ВО № 69367 винесену лейт енантом міліції Фурня Рома ном Івановичем 28 квітня 2009 р оку про накладення на нього а дміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі 340 ( три ста сорок ) гривень за вчинен ня правопорушення передбаче ного ч. 1 ст. 122 КУпАП скасувати.
Справу про адміністратив не правопорушення відносно ОСОБА_1 - закрити.
П останова набирає за конної сили після закінчення строку на її оскарження.
Заява про апеляційне оска рження постанови подається д о Львівського Апеляційного а дміністративного суду через Підволочиський районний суд Тернопільської області про тягом 10 днів з дня її проголош ення, апеляційна скарга - пр отягом 20 днів після подання за яви про апеляційне оскарженн я або без попереднього подан ня такої заяви, якщо скарга по дається у строк, встановлени й для подання заяви про апеля ційне оскарження.
Суддя
Суд | Підволочиський районний суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 03.02.2010 |
Оприлюднено | 20.05.2011 |
Номер документу | 7879125 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Першотравневий районний суд м.Чернівців
Попов Григорій Георгійович
Адміністративне
Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області
Квітка Олексій Миколайович
Адміністративне
Бородянський районний суд Київської області
Унятицький Дмитро Євгенович
Адміністративне
Краснолиманський міський суд Донецької області
Хмельов Анаталоій Федорович
Адміністративне
Калінінський районний суд м.Донецька
Ткаченко Лариса Василівна
Адміністративне
Тячівський районний суд Закарпатської області
Бобрушко Віталій Іванович
Адміністративне
Підволочиський районний суд Тернопільської області
Могачевська Віра Йосипівна
Адміністративне
Мар`їнський районний суд Донецької області
Ліпчанський Сергій Миколайович
Адміністративне
Уманський міськрайонний суд Черкаської області
Коваль Анатолій Борисович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні