ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
20 лютого 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/35/19
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Борзаниця С.В., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Луганській області до Районного комунального підприємства Старобільськвода про стягнення податкового боргу,-
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДФС у Луганській області (далі - позивач, ГУ ДФС у Луганській області) до Районного комунального підприємства Старобільськвода (далі - відповідач, РКП Старобільськвода ), в якому просить стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих РКП Старобільськвода в сумі заборгованості 114 192,13 грн., в тому числі:
- рентна плата за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення - 99 600,14 грн., борг виник за період з 25.05.2018 по 19.11.2018;
- надходження збору за спеціальне використання води від підприємств ЖКГ - 12905,88 грн. борг виник за період з 19.02.2018 по 19.11.2018;
- збір за спеціальне використання води (крім збору за спеціальне використання води водних об'єктів місц. знач.) - 1686,11 грн. пені нарахованої в інтегрованій картці РКП Старобільськвода за несвоєчасну сплату року зобов'язань самостійно визначених платником податків у податкових деклараціях з рентної плати за 1-3 кв. 2016 року у відповідності до статті 129 ПКУ за період з 21.07.2016 по 17.05.2018.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що станом на 01.12.2018 РКП Старобільськвода допустило податкову заборгованість у сумі 114 192,13 грн., основний борг - 111 272,98 грн. та пеня - 2919,15 грн.
Відповідачу ОСОБА_1 відділенням Станично - Луганською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Луганській області сформовано податкову вимогу від 09.09.2016 №2271-17, яку направлено поштою з рекомендованим повідомленням про вручення та вручено 04.10.2016 уповноваженій особі РКП Старобільськвода .
Представник позивача в судове засідання не прибув, про час, дату та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав заяву про розгляд справи за його відсутності.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, про час, дату та місце розгляду справи повідомлений належним чином (арк. спр. 44).
Відповідач за довіреністю ухвалу від 08.01.2019 про відкриття провадження в адміністративній справі отримав 11.01.2019, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення (арк. спр. 32). Правом подати суду відзив на позовну заяву разом з доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача, якщо такі докази не надані позивачем, відповідач не скористався. Відповідно до положень частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Відповідно до частини дев'ятої статті 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Оскільки сторони про час, дату та місце судового розгляду повідомлені належним чином, відсутня потреба заслухати свідка чи експерта, суд вважає за можливе розглянути справу у письмовому провадженні на підставі наявних у ній доказів.
По справі вчинені такі процесуальні дії.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 08.01.2019 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено справу розглядати в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін, розгляд справи призначено на 25.01.2019 (арк. спр. 1-2).
25.01.2019 у зв'язку з неявкою відповідача розгляд справи відкладено на 20.02.2019 (арк. спр. 41).
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-79 КАС України, суд встановив таке.
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, установлених законом.
Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до статті 14 Податкового кодексу України:
грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);
пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов'язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);
податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 14.1.175 пункту 14.1);
штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1).
Судом встановлено, що районне комунальне підприємство Старобільськвода є юридичною особою, зареєстровано Старобільським районним управлінням юстиції 03.06.2015, номер державної реєстрації 13771020000001024, ідентифікаційний номер 39816143. Підприємство знаходиться на податковому обліку у Сватівській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Луганській області з 03.06.2015 (арк. спр. 24).
Згідно довідки про заборгованість суми податкового боргу відповідача та розрахунків заборгованості станом на 01.12.2018 податковий борг складає 114 192,13 грн., основний борг - 111 272,98 грн. та пеня - 2919,15 грн., а саме: 1) з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загального значення - 99 600,14 грн. основний борг - 98 794,41 грн. та пеня - 805,73 грн., - нараховано у зв'язку з несплатою грошового зобов'язання самостійно визначеного Відповідачем в податковій декларації з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за перший квартал 2018 року по строку сплати до 20.05.2018 у сумі 17956,33 грн., - нараховано у зв'язку з несплатою грошового зобов'язання самостійно визначеного Відповідачем в уточнюючій податковій декларації з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за другий квартал 2018 року по строку сплати до 19.08.2018 у сумі 35513,84 грн., - нараховано у зв'язку з несплатою грошового зобов'язання самостійно визначеного відповідачем в уточнюючій податковій декларації з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за третій квартал 2018 року по строку сплати до 19.11.2018 у сумі 45324,24 грн. У зв'язку з несвоєчасною сплатою Відповідачем податкових зобов'язань з плати за користування надрами для видобування корисних копалин загального значення в інтегрованій картці РКП Старобільськвода у відповідності до статті 129 ПКУ була нарахована пеня у сумі 805,73 грн.
2) з надходження збору за спеціальне використання води від підприємств ЖКГ12905,88 грн. основний борг - 12478,57 грн. та пеня - 427,31 грн.; - нараховано у зв'язку з несплатою грошового зобов'язання самостійно визначеного Відповідачем в податковій декларації з рентної плати за спеціальне використання води за четвертий квартал 2017 року по строку сплати до 19.02.2018 у сумі 2393,69 грн., - нараховано у зв'язку з несплатою грошового зобов'язання самостійно визначеного Відповідачем в податковій декларації з рентної плати за спеціальне використання води за перший квартал 2018 року по строку сплати до 20.05.2018 у сумі 3350,64 грн., - нараховано у зв'язку з несплатою грошового зобов'язання самостійно визначеного Відповідачем в податковій декларації з рентної плати за спеціальне використання води за другий квартал 2018 року по строку сплати до 19.08.2018 у сумі3382,14 грн., - нараховано у зв'язку з несплатою грошового зобов'язання самостійно визначеного Відповідачем в податковій декларації з рентної плати за спеціальне використання води за третій квартал 2018 року по строку сплати до 19.11.2018 у сумі 3352,10 грн. У зв'язку з несвоєчасною сплатою Відповідачем податкових зобов'язань з надходження збору за спеціальне використання води від підприємств ЖКГ в інтегрованій картці РКП Старобільськвода у відповідності до статті129 ПКУ була нарахована пеня у сумі 427,31 грн.
3) з надходження збору за спеціальне використання води - 1686,11 грн., яка складається з пені нарахованої в інтегрованій картці РКП Старобільськвода за несвоєчасну сплату 17.05.2018 зобов'язань самостійно визначених платником податків у податкових деклараціях з рентної плати за 1-3 кв. 2016 року у відповідності до статті 129 ПКУ за період з 21.07.2016 по 17.05.2018 (арк. спр. 6-22).
Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України визначено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно підпункту 252.1.1 пункту 252.1 статті 252 Податкового кодексу України, платниками рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин є суб'єкти господарювання, у тому числі громадяни України, іноземці та особи без громадянства, зареєстровані відповідно до закону як підприємці, які набули права користування об'єктом (ділянкою) надр на підставі отриманих спеціальних дозволів на користування надрами (далі - спеціальний дозвіл) в межах конкретних ділянок надр з метою провадження господарської діяльності з видобування корисних копалин, у тому числі під час геологічного вивчення (або геологічного вивчення з подальшою дослідно-промисловою розробкою) в межах зазначених у таких спеціальних дозволах об'єктах (ділянках) надр.
Відповідно до пункту 257.1 статті 257 Податкового кодексу України базовий податковий (звітний) період для рентної плати дорівнює календарному кварталу, а для рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за видобування нафти, конденсату, природного газу, у тому числі газу, розчиненого у нафті (нафтового (попутного) газу), етану, пропану, бутану, рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України та рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України, дорівнює календарному місяцю.
Згідно пункту 255.1 статті 255 Податкового кодексу України, платниками рентної плати за спеціальне використання води є водокористувачі - суб'єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи (крім бюджетних установ), постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи - підприємці, які використовують воду, отриману шляхом забору води з водних об'єктів (первинні водокористувачі) та/або від первинних або інших водокористувачів (вторинні водокористувачі), та використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.
Згідно підпункту 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Відповідно до пункту 257.2 статті 257 Податкового кодексу України, платники рентної плати самостійно обчислюють суму податкових зобов'язань з рентної плати.
РКП Старобільськвода подані до податкового органу податкові декларації з рентної плати: за ІV квартал 2017 року, в якій платником податку самостійно визначено суму податкового зобов'язання з рентної плати за звітний період в сумі 16003,34 грн., в тому числі: за користування надрами для видобування корисних копалин 13609,65 грн.; за І квартал 2018 року, в якій платником податку самостійно визначено суму податкового зобов'язання з рентної плати за звітний період в сумі 21306,97 грн., в тому числі: за користування надрами для видобування корисних копалин 17956,33 грн; за ІІ квартал 2018 року, в якій платником податку самостійно визначено суму податкового зобов'язання з рентної плати за звітний період в сумі 38895,98 грн., в тому числі: за користування надрами для видобування корисних копалин 35513,84 грн; за ІІІ квартал 2018 року, в якій платником податку самостійно визначено суму податкового зобов'язання з рентної плати за звітний період в сумі 48676,34 грн., в тому числі: за користування надрами для видобування корисних копалин 45324,24 грн (арк. спр. 11-14).
РКП Старобільськвода подані до податкового органу податкові декларації з рентної плати: за І квартал 2016 року, в якій платником податку самостійно визначено суму податкового зобов'язання з рентної плати за звітний період в сумі 18257,82 грн., в тому числі: за користування надрами для видобування корисних копалин 15756,91 грн.; за ІІ квартал 2016 року, в якій платником податку самостійно визначено суму податкового зобов'язання з рентної плати за звітний період в сумі 18293,01 грн., в тому числі: за користування надрами для видобування корисних копалин 15736,97 грн; за ІІІ квартал 2016 року, в якій платником податку самостійно визначено суму податкового зобов'язання з рентної плати за звітний період в сумі 19759,14 грн., в тому числі: за користування надрами для видобування корисних копалин 16485,40 грн (арк. спр. 17-22).
Підпунктом 129.3.1 пункту 129.3 статті 129 ПК України визначено, що нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов'язань.
Відповідно до пункту 129.4 статті 129 ПК України пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
Відповідно до пункту 131.1 статті 131 ПК України нараховані контролюючим органом суми пені самостійно сплачуються платником податків.
На час розгляду адміністративної справи відповідачем податковий борг не погашений, що підтверджено інформацією про наявність податкового боргу станом на 01.12.2018 (арк. спр. 6) та інтегрованою карткою платника (арк. спр. 46-51).
З метою погашення податкового боргу ОСОБА_1 відділенням Станично - Луганською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Луганській області сформовано податкову вимогу від 09.09.2016 №2271-17 на загальну суму податкового боргу узгоджених податкових зобов'язань 34439,00 грн., яку направлено поштою з рекомендованим повідомленням про вручення та вручено 04.10.2016 уповноваженій особі РКП Старобільськвода (арк. спр. 23).
Відповідно до пунктів 95.1 та 95.2 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Оскільки податкова вимога 26.09.2018 №84-53 є чинною (доказів про скасування або відкликання податкової вимоги суду не надано), суд дійшов висновку, що контролюючим органом при зверненні до суду з позовом про стягнення суми податкового боргу платника податку - фізичної особи дотримані вимоги пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України.
Згідно із пунктом 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.
Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (пункт 41.2 статті 41 Податкового кодексу України).
Згідно з підпунктом 19-1.1.22 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.
Головне управління ДФС у Луганській області (ідентифікаційний код 39591445) є органом державної влади та зареєстровано юридичною особою.
Згідно з Положенням про Головне управління ДФС у Луганській області, затвердженим наказом Державної фіскальної служби України від 31.07.2017 № 503, Головне управління ДФС у Луганській області є територіальним органом Державної фіскальної служби України, який підпорядковується Державній фіскальній службі України. Головне управління ДФС у Луганській області є органом доходів і зборів.
Основними завданнями Головного управління ДФС у Луганській області є забезпечення реалізації державної податкової політики та політики у сфері державної митної справи, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного (при виконанні повноважень з контрольно-перевірочної, оперативно-розшукової роботи, досудового розслідування, перевірок фінансових операцій, які можуть бути пов'язані з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом) законодавства, здійснення в межах повноважень, передбачених законом, контролю за надходженням до бюджетів та державних цільових фондів податків і зборів та інших платежів, державної політики у сфері контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів, державної політики з адміністрування єдиного внеску, а також боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань сплати єдиного внеску, державної політики у сфері контролю за своєчасністю здійснення розрахунків в іноземній валюті в установлений законом строк, дотриманням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), а також за наявністю ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, торгових патентів.
Відповідно до підпунктів 9, 19 пункту 4 вказаного Положення Головне управління ДФС у Луганській області відповідно до покладених на нього завдань здійснює погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів; звертається до суду у випадках, передбачених законодавством.
З вищевикладеного слідує, що у межах спірних правовідносин контролюючим органом, уповноваженим здійснювати стягнення суми податкового боргу платника податку - фізичної особи, є Головне управління ДФС у Луганській області.
Враховуючи, що відповідачем за час розгляду даної справи податковий борг з єдиного податку у розмірі 114 192,13 грн не сплачений, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.
Судові витрати, понесені позивачем у вигляді сплати судового збору, не відшкодовуються, оскільки відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 19, 20, 32, 77, 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов Головного управління ДФС у Луганській області до Районного комунального підприємства Старобільськвода про стягнення податкового боргу - задовольнити.
Стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих Районне комунальне підприємство «Старобільськвода» (92740, Луганська область, Старобільський район, с. Чмирівка, вул. Повітрянофлотська, 52 Б, ідентифікаційний код 39816143) у сумі заборгованості 114 192,13 грн. (сто чотирнадцять тисячі сто дев'яносто дві гривні 13 коп.), в тому числі: рентна плата за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення - 99 600,14 грн., борг виник за період з 25.05.2018 по 19.11.2018; надходження збору за спеціальне використання води від підприємств ЖКГ - 12905,88 грн. борг виник за період з 19.02.2018 по 19.11.2018; збір за спеціальне використання води (крім збору за спеціальне використання води водних об'єктів місц. знач.) - 1686,11 грн. пені нарахованої в інтегрованій картці РКП Старобільськвода за несвоєчасну сплату року зобов'язань самостійно визначених платником податків у податкових деклараціях з рентної плати за 1-3 кв. 2016 року за період з 21.07.2016 по 17.05.2018 .
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя ОСОБА_2
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.02.2019 |
Оприлюднено | 21.02.2019 |
Номер документу | 79966691 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.В. Борзаниця
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні