Постанова
від 05.12.2007 по справі 2а-211/07
КРАСНОЛУЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2а-211/07

П   О   С   Т   А   Н   О   В   А

Іменем   України

    5 грудня 2007 року Краснолуцький міський суд Луганської області у складі:

головуючого: судді Бичкова І. Г. ,

при секретарі: Дворових Т. В. ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Красний Луч адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 Костянтиновичадо управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області про визнання дій посадових осіб управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області неправомірними та про зобов’язання управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області здійснити перерахунок розміру його пенсії, -

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом і в його обґрунтування навів, що він є учасником ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській атомній електростанції 1 категорії, інвалідом ІІгрупи, захворювання якого пов’язане з роботами по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській атомній електростанції, у зв’язку з чим йому була призначена пенсія. У липні 2007 року позивач звернувся до управління Пенсійного фонду України у м. Красний Луч Луганської області з заявою зробити перерахунок розміру його пенсії з урахуванням останніх змін у нормативно-правових актах України, установивши її в розмірі 3772,55 грн. , виходячи з того, що 8 мінімальних розмірів пенсії за віком на 01.04.2007року становить 3280,48 грн. і додаткова пенсія 80 % мінімальної пенсії за віком у розмірі 328,05 грн. , згідно Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” , ст. 13 “Інвалідам війни пенсії або довічне грошове утримання, яке виплачується замість пенсії - інвалідам II групи у розмірі 40 % мінімальної пенсії за віком” , що становить 410,06 грн. х 40 % = 164,02 грн. . Згідно ст. 54 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” йому, як інвалідові II групи по захворюванню, причинний зв’язок із Чорнобильською аварією якого встановлено експертною комісією, призначена пенсія не може бути нижче 8 мінімальних пенсій за віком. Крім того, у відповідності до ст. 50 цього ж Закону позивачу, як учаснику ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській атомній електростанції, повинна призначатися додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров’ю, у розмірі 80 % мінімальної пенсії за віком. Законом України “Про внесення змін до Закону України “Про Державний бюджет України на 2007 рік” мінімальний розмір пенсії за віком на 01.04.2007 року становить 410,06 грн., передбачений ст. 28 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”. Відповідно до п. 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 30.05.1997 року “Про затвердження нового порядку нарахування пенсії по інвалідності, що наступила внаслідок каліцтва і захворювання і пенсій у зв’язку із втратою годувальника в результаті Чорнобильської катастрофи” з наступними доповненнями й змінами у всіх випадках розміри пенсії для інвалідів, щодо яких установлений зв’язок із Чорнобильською катастрофою, не може бути нижчим по II групі інвалідності 8 мінімальних пенсій за віком. Відмовляючи позивачу в перерахунку розміру пенсії відповідач послався на Постанову КМУ № 836 від 26.07.1996 року і п. п. 2, 3 ст. 28 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” , відповідно якої мінімальний розмір пенсії за віком, встановлений абзацом 1 частини 1 даної статті застосовується винятково для призначення розмірів пенсій, призначених за цим Законом. Позивач вважає дану відмову управління Пенсійного фонду України в місті Красний Луч Луганської області незаконною, що порушує його права як громадянина і як пенсіонера по інвалідності. Статтею 24 Конституції України встановлена рівність громадян на конституційні права й волі і рівність перед Законом. Рішенням Конституційного Суду України від 11.10.2005 року визнано неконституційним, тобто таким, що не відповідає Конституції України, положення абзацу 3 пункту 13 розділу XV “Прикінцеві положення” Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” від 09.07.2003 року в редакції Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про державний бюджет України на 2005 рік і деяких інших законодавчих актів України” від 23.05.2005 року тому, що не відповідає конституційним положенням про гарантування права на соціальний захист, складовою частиною яких є пенсійне забезпечення за рахунок бюджетних коштів (ст. 46 Конституції України) . Позивач просив суд ухвалити рішення, яким визнати дії посадових осіб Пенсійного фонду України в місті Красний Луч Луганської області незаконними, як такі, що порушують його права та свободи; зобов’язати управління Пенсійного фонду України в місті Красний Луч Луганської області здійснити перерахунок розміру призначеної йому пенсії, встановивши її в розмірі 3772,55 грн. від дня звернення з заявою з липня 2007 року; у разі змін розміру мінімальної пенсії за віком зобов’язати управління Пенсійного фонду України в місті Красний Луч Луганської області коригувати розмір його пенсії відповідно діючому розміру мінімальної пенсії за віком.

Представник відповідача – головний спеціаліст-юрисконсульт юридичного відділу управління Пенсійного фонду України в місті Красний Луч Луганської області ОСОБА_2 позов не визнала, надала суду заперечення проти позову та в його обґрунтування навела, що відповідно до статті 49 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” пенсії особам, віднесеним до 1 категорії, встановлюються у вигляді державної пенсії та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров’ю, яка призначається після виникнення права на державну пенсію. Розміри пенсій зазначеним особам визначені статтями 50, 54 зазначеного Закону. При цьому частиною п’ятою статті 54 зазначеного Закону встановлено, що порядок обчислення пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання внаслідок Чорнобильської катастрофи визначається Кабінетом Міністрів України. Відповідно до статті 116 Конституції України Кабінет Міністрів України забезпечує здійснення внутрішньої і зовнішньої політики держави, виконання Конституції і законів України. Згідно зі статтею 117 Конституції Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов’язковими до виконання. Пунктом 2 постанови КМУ № 1 від 03.01.2002 року “Про підвищення пенсій та інших соціальних виплат окремим категоріям пенсіонерів, фінансування яких здійснюється за рахунок коштів державного бюджету” встановлено, що розрахунок пенсій, призначених відповідно до частини 4 статті 54 (мінімальні пенсії) та додаткової пенсії, передбаченої Законом України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” , провадиться виходячи з розміру 19 грн. 91 коп. . Розмір додаткової пенсії, якщо пенсія по інвалідності призначена в розмірі відшкодування фактичних збитків, визначається відповідно до постанови КМУ № 831 від 26.07.1996 року із розрахунку мінімального розміру пенсії за віком 16 грн. 62 коп. . Відповідно до статті 28 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” мінімальний розмір пенсії за віком, встановлений абзацом першим частини першої цієї статті, застосовується виключно для визначення розмірів пенсій, призначених згідно з цим Законом. Мінімальний розмір пенсії за віком не застосовується при призначенні пенсій за Законом України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” . Тому, проти позову представник відповідача заперечувала та вважала, що пенсія позивачу призначена згідно вимогам діючого законодавства.

В судовому засіданні позивач уточнив свої позовні вимоги та в їх обґрунтування навів, що він є учасником ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській атомній електростанції 1 категорії, інвалідом II групи, захворювання якого пов’язане з роботами по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській атомній електростанції, у зв’язку з чим йому була призначена пенсія. У липні 2007 року він звернувся до управління Пенсійного фонду України в місті Красний Луч Луганської області з заявою зробити перерахунок пенсії з урахуванням останніх змін у нормативно-правових актах України, установивши її у розмірі 3752,05 грн. , виходячи з того, що 8 мінімальних розмірів пенсії за віком на 01.04.2007 року становить 3280,48 грн. і додаткова пенсія 75 % мінімальної пенсії за віком у розмірі 307,55 грн. , згідно Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” , ст. 13 “Інвалідам війни пенсії або довічне грошове утримання, яке виплачується замість пенсії - інвалідам II групи у розмірі 40 % мінімальної пенсії за віком” , що становить 410,06 грн. х 40 % = 164,02 грн. . Згідно ст. 54 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” йому, як інвалідові II групи по захворюванню, причинний зв’язок із Чорнобильською аварією якого встановлено експертною комісією, призначена пенсія не може бути нижче 8 мінімальних пенсій за віком. Крім того, у відповідності до ст. 50 цього ж Закону позивачу , як учаснику ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській атомній електростанції, повинна призначатися додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров’ю, у розмірі 75% мінімальної пенсії за віком. Законом України “Про внесення змін до Закону України “Про Державний бюджет України на 2007 рік” мінімальний розмір пенсії за віком на 01.04.2007 року становить 410,06 грн., передбачений ст. 28 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” . Відповідно до п. 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 30.05.1997 року “Про затвердження нового порядку нарахування пенсії по інвалідності, що наступила внаслідок каліцтва і захворювання і пенсій у зв’язку із втратою годувальника в результаті Чорнобильської катастрофи” з наступними доповненнями й змінами у всіх випадках розміри пенсії для інвалідів, щодо яких установлений зв’язок із Чорнобильською катастрофою, не може бути нижчим по II групі інвалідності 8 мінімальних пенсій за віком. Відмовляючи позивачу в перерахунку розміру пенсії відповідач послався на Постанову КМУ № 836 від 26.07.1996 року і п. п. 2, 3 ст. 28 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, відповідно якої мінімальний розмір пенсії за віком, встановлений абзацом 1 частини 1 даної статті застосовується винятково для призначення розмірів пенсій, призначених за цим Законом. Позивач вважає дану відмову управління Пенсійного фонду України в місті Красний Луч Луганської області незаконною, що порушує його права як громадянина і як пенсіонера по інвалідності. Статтею 24 Конституції України встановлена рівність громадян на конституційні права й волі і рівність перед Законом. Рішенням Конституційного Суду України від 11.10.2005 року визнано неконституційним, тобто таким, що не відповідає Конституції України, положення абзацу 3 пункту 13 розділу XV “Прикінцеві положення” Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” від 09.07.2003 року в редакції Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про державний бюджет України на 2005 рік і деяких інших законодавчих актів України” від 23.05.2005 року тому, що не відповідає конституційним положенням про гарантування права на соціальний захист, складовою частиною яких є пенсійне забезпечення за рахунок бюджетних коштів (ст. 46 Конституції України) . Позивач просив суд ухвалити рішення, яким визнати дії посадових осіб Пенсійного фонду України в місті Красний Луч Луганської області незаконними, як такі, що порушують його права та свободи; зобов’язати управління Пенсійного фонду України в місті Красний Луч Луганської області здійснити перерахунок розміру призначеної йому пенсії, встановивши її в розмірі 3752,05 грн. від дня звернення з заявою з липня 2007 року; у разі змін розміру мінімальної пенсії за віком зобов’язати управління Пенсійного фонду України в місті Красний Луч Луганської області коригувати розмір його пенсії відповідно діючому розміру мінімальної пенсії за віком.

В судовому засіданні представник відповідача позов з урахуванням уточнення не визнала та просила суд відмовити позивачу у задоволенні його позову.

Вислухавши пояснення позивача, пояснення представника відповідача, дослідивши та перевіривши письмові докази справи, суд дійшов до наступного. Судом були встановлені такі факти та відповідні їм правовідносини. Судовим розглядом було встановлено таке.

ОСОБА_1 дійсно є громадянином, який постраждав внаслідок Чорнобильської катастрофи, що підтверджується відповідним посвідченням серії А № 051226 (категорія 1) , виданим 30.07.1997 року Луганською обласною державною адміністрацією.

ОСОБА_1 дійсно є учасником ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС 1 категорії, що підтверджується вкладкою № 003776 до посвідчення громадянина, який постраждав внаслідок Чорнобильської катастрофи, серії А № 051266 (категорія 1) , виданою 28.09.1998 року Луганською обласною державною адміністрацією.

ОСОБА_1 дійсно є інвалідом ІІ групи і має право на пільги, встановлені законодавством України для ветеранів війни-інвалідів війни, що підтверджується відповідним посвідченням серії Є № 062779, виданим 20.02.2006 року управлінням праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Краснолуцької міської ради Луганської області.

ОСОБА_1 дійсно є інвалідом ІІІ групи з 01.08.1992 року, захворювання якого пов’язане з роботами по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській атомній електростанції, 60 % втрати професійної працездатності з 01.08.1992 року безстроково, що підтверджується довідкою серії ВТЕ-32 № 085097, виданою 14.07.1992 року Луганською обласною лікарняно-трудовою експертною комісією.

ОСОБА_1 дійсно є інвалідом ІІ групи з 27.10.1997 року, захворювання якого пов’язане з виконанням обов’язків військової служби при ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській атомній електростанції, 80 % втрати професійної працездатності з 27.10.1997 року безстроково, що підтверджується випискою з акта огляду МСЕК серії 2-20 СУ № 029201, виданою 18.05.2007 року Луганською обласною медико-соціальною експертною комісією №1.

04.07.2007 року ОСОБА_1 звернувся до начальника управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області ОСОБА_3 із заявою про перерахунок розміру призначеної йому пенсії, що підтверджується відповідною заявою від 04.07.2007 року.

12.07.2007 року начальник управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області ОСОБА_3 відмовив позивачу у перерахунку розміру його пенсії. Свою відмову він мотивував тим, що вимоги позивача безпідставні та суперечать чинному пенсійному законодавству України, що підтверджується листом-відповіддю управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області № 09/С-11 від 12.07.2007 року.

Станом на 01.08.2007 року розмір пенсії по інвалідності внаслідок Чорнобильської катастрофи інваліда ІІ групи ОСОБА_1 становить 1078 грн. 65 коп. , що підтверджується довідкою управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області № 265 від 08.08.2007 року.

ОСОБА_1 дійсно є пенсіонером, вид пенсії – по інвалідності внаслідок Чорнобильської катастрофи, що підтверджується відповідним посвідченням № 158444, виданим 07.12.1989 року управлінням праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Краснолуцької міської ради Луганської області.

ОСОБА_1 дійсно був призваний на збори та в складі частини брав участь в ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській атомній електростанції в період часу з 22.05.1988 року до 07.09.1988 року у військовій частині № 68555, що підтверджується довідкою № 51/1/4501, виданою 22.08.1997 року Центральним архивом Міністерства оборони України.

ОСОБА_1 дійсно був призваний на збори та в складі частини брав участь в ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській атомній електростанції в період часу з 22.05.1988 року до 07.09.1988 року у військовій частині № 68555, що підтверджується відмітками у військовому квитку серії НД № 3064901, виданому 24.03.1967 року Таганрозьким міським військовим комісаріатом Ростовської області.

Згідно довідці заступника начальника управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області-начальника відділу з призначення пенсій управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області ОСОБА_4 № 5971/02-1/15 від 08.11.2007 року ОСОБА_1 отримує щомісячну пенсію станом на 01.06.2007 року в розмірі 1078 грн. 65 коп. , у тому числі: основний розмір пенсії становить 780 грн. 69 коп. ; розмір додаткової пенсії становить 12 грн. 47 коп. ; розмір підвищення пенсії як інваліду війни ІІ групи становить 152 грн. 00 коп. .

Позивачу дійсно у відповідності до вимог ч. 4 ст. 54 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” була призначена державна пенсія, яка на теперішній час розраховується та виплачується на підставі п/п “а” п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України “Про підвищення розмірів пенсій та інших соціальних виплат окремим категоріям пенсіонерів, фінансування яких здійснюється за рахунок коштів державного бюджету” від 0.01.2002 року № 1, виходячи з розміру 19 гривень 91 копійка, що підтверджується листом-відповіддю управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області № 09/С-11 від 12.07.2007 року, довідкою управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області № 265 від 08.08.2007 року, довідкою заступника начальника управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області-начальника відділу з призначення пенсій управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області ОСОБА_4 № 5971/02-1/15 від 08.11.2007 року.

Позивачу дійсно у відповідності до вимог ст. 50 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” була призначена щомісячна додаткова пенсія, яка на теперішній час розраховується та виплачується на підставі п. 1 Постанови Кабінету Міністрів України “Про підвищення розмірів пенсій, призначених до 1 серпня 1996 року, та порядок обчислення пенсій, що призначаються після серпня 1996 року” від 26.07.1996 року N 831, виходячи з розміру 16 гривень 62 копійки, що підтверджується листом-відповіддю управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області № 09/С-11 від 12.07.2007 року, довідкою управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області № 265 від 08.08.2007 року, довідкою заступника начальника управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області-начальника відділу з призначення пенсій управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області ОСОБА_4 № 5971/02-1/15 від 08.11.2007 року.

Позивачу дійсно у відповідності до вимог ч. 4 ст. 13 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” була підвищена пенсія, як інваліду війни, яка на теперішній час розраховується та виплачується на підставі ст. Закону України “Про Державний бюджет України на 2007 рік”, що підтверджується листом-відповіддю управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області № 09/С-11 від 12.07.2007 року, довідкою управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області № 265 від 08.08.2007 року, довідкою заступника начальника управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області-начальника відділу з призначення пенсій управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області ОСОБА_4 № 5971/02-1/15 від 08.11.2007 року.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 КАС України.

У відповідності до ч. 4 ст. 54 “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” в усіх випадках розміри пенсій для інвалідів, щодо яких встановлено зв’язок з Чорнобильською катастрофою, не можуть бути нижчими: по II групі інвалідності – 8 мінімальних пенсій за віком. На виконання цього закону Кабінет Міністрів України ухвалив свою постанову “Про затвердження нового Порядку обчислення пенсій по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсій у зв’язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи” від 30.05.1997 року № 523, згідно п. 4 якої в усіх випадках розміри пенсій для інвалідів, щодо яких встановлено зв’язок з Чорнобильською катастрофою, не можуть бути нижчими: по ІІ групі інвалідності – 8 мінімальних пенсій за віком.

Згідно ст. 50 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” особам, віднесеним до категорії 1, призначається щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров’ю, у розмірах: інвалідам II групи – 75 процентів мінімальної пенсії за віком.

Відповідно до ч. 4 ст. 13 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” інвалідам війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються: інвалідам II групи – у розмірі 40 процентів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Крім того, із системного аналізу чинного пенсійного, бюджетного законодавства України випливає таке:

Згідно ч. 3 ст. 46 Конституції України пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.

У відповідності до ч. 2 ст. 17 Закону України “Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії” основні державні соціальні гарантії, які є основним джерелом існування, не можуть бути нижчими від прожиткового мінімуму, встановленого законом.

Із змісту абз. 7 ч. 1 ст. 5 Закону України “Основи законодавства України про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” випливає, що загальнообов’язкове державне соціальне страхування громадян України здійснюється за принципами забезпечення рівня життя, не нижчого за прожитковий мінімум, встановлений законом, шляхом надання пенсій, які є основним джерелом існування.

Згідно ч. 2 ст. 7 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом. У відповідності до ч. 1 ст. 28 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” мінімальний розмір пенсії за віком встановлюється у розмірі визначеного законом прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Згідно ч. 3 ст. 42 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” у разі збільшення розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом, підвищується розмір пенсії, визначений відповідно до статті 28 цього Закону. Перерахунок пенсії провадиться з дня встановлення нового розміру прожиткового мінімуму.

Із змісту абз. 2 ч. 1 ст. 2 Закону України “Про прожитковий мінімум” випливає, що прожитковий мінімум застосовується для встановлення розмірів мінімальної пенсії за віком виходячи з вимог Конституції України та законів України. Із змісту ст. 4 Закону України “Про прожитковий мінімум” випливає, що прожитковий мінімум встановлюється Кабінетом Міністрів України, а затверджується щороку Верховною Радою України в законі про Державний бюджет України на відповідний рік.

Згідно ст. 62 Закону України “Про державний бюджет України на 2007 рік” на 2007 рік був затверджений прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць для осіб, які втратили працездатність у розмірі: з 1 січня – 380 гривень, з 1 квітня – 406 гривень, з 1 жовтня – 411 гривень. Крім того, було встановлено, що для визначення мінімального розміру пенсії за віком відповідно до абзацу першого частини першої статті 28 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” з 1 квітня та з 1 жовтня 2007 року повинен застосовуватися прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність, визначений абзацом п’ятим частини першої цієї статті, збільшений на 1 відсоток.

У відповідності до ч. 3 ст. 67 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” у разі збільшення розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом, підвищується розмір пенсії, визначений відповідно до статті 54 цього Закону, а також розмір додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров’ю, особам, віднесеним до категорії 1, 2, 3, 4, розмір щомісячної компенсації сім’ям за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи. Перерахунок пенсії здійснюється з дня встановлення нового розміру прожиткового мінімуму.

Виходячи із засад пріоритетності законів над підзаконними актами суд дійшов висновку, що при вирішенні даного спору підлягає застосуванню положення ст. 46 Конституції України, як норми прямої дії, які мають найвищу юридичну силу; ст. 17 Закону України “Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії” ; ст. 5 Закону України “Основи законодавства України про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” ; ст. ст. 7, 28, 42 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” ; ст. ст. 2, 4 Закону України “Про прожитковий мінімум” ; ст. 28 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” ; ст. ст. 50, 54, 67 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” ; ст. 13 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” ; ст. 62 Закону України “Про Державний бюджет України на 2007 рік” , а не п. 1 Постанови Кабінету Міністрів України “Про підвищення розмірів пенсій, призначених до 1 серпня 1996 року, та порядок обчислення пенсій, що призначаються після серпня 1996 року” від 26.07.1996 року N 831, і не п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України “Про підвищення розмірів пенсій та інших соціальних виплат окремим категоріям пенсіонерів, фінансування яких здійснюється за рахунок коштів державного бюджету” від 0.01.2002 року № 1, оскільки їх застосуванням управлінням Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області було запроваджено обмеження та зменшення розміру пенсії позивача, що призвело до звуження змісту та обсягу його права на пенсійне забезпечення, всупереч вимогам ст. 64 Конституції України. Крім того, підзаконні акти, подібно законам, обов’язкові для виконання та мають необхідну юридичну силу. Але їх дія обмежена законом: вони не можуть виходити за межі законодавчого регулювання, їх норми носять вторинний у порівнянні з законом характер. Підзаконні акти не можуть змінювати або скасовувати норми законів.

Крім того, Рішенням Конституційного Суду України від 11.10.2005 року № 8-рп/2005 було визнано такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними) положення абзацу третього та четвертого п. 13 розділу XV “Прикінцеві положення” Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” , якими встановлене обмеження розміру пенсій окремим громадянам України, у тому числі й особам, котрі мають право на отримання пенсії згідно із Законом України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” . Таким чином, з моменту визнання Рішенням Конституційного Суду України неконституційними зазначених норм виникає право на проведення перерахунку пенсії певним категоріям пенсіонерів.

Крім того, як вбачається з довідки управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області № 265 від 08.08.2007 року та з довідки заступника начальника управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області-начальника відділу з призначення пенсій управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області ОСОБА_4 № 5971/02-1/15 від 08.11.2007 року, підвищення пенсії позивачу як інваліду війни ІІ групи здійснюється управлінням Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області у відповідності до вимог ч. 4 ст. 13 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, яке на теперішній час розраховується та виплачується на підставі ст. Закону України “Про Державний бюджет України на 2007 рік” , а саме: 411 грн. 00 коп. х 40 % = 164 грн. 40 коп. . Тобто в даній частині вимоги позивача є необґрунтованими. Отже суд дійшов висновку про те, що в даній частині вимоги позивача задоволенню не підлягають внаслідок безпідставності та необґрунтованості.

Відповідно до ст. 162 КАС України при вирішенні справи по суті суд може задовольнити адміністративний позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково. У разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання неправомірними дій суб’єкта владних повноважень та про зобов’язання відповідача вчинити певні дії.

Суд, вислухавши пояснення позивача, пояснення представника відповідача, дослідивши та перевіривши письмові докази справи, вважає вимоги позивача законними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню частково, оскільки зібрані в справі докази та їхня належна оцінка вказують на наявність необхідних і достатніх підстав для визнання дій посадових осіб управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області, які виразилися у відмові здійснити перерахунок розміру пенсії позивача, неправомірними та для зобов’язання управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області здійснити перерахунок розміру пенсії позивача.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 8, 21, 22, 24, 46, 55, 64 Конституції України; ст. ст. 11, 47, 69, 76, 88, 110, 120, 139, 152, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України; ст. 17 Закону України “Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії” ; ст. 5 Закону України “Основи законодавства України про загальнообов’язкове державне соціальне страхування”; ст. ст. 7, 28, 42 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” ; ст. ст. 2, 4 Закону України “Про прожитковий мінімум” ; ст. ст. 50, , 67 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” ; ст. 13 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” ; ст. 63 Закону України “Про Державний бюджет України на 2005 рік” ; ст. Закону України “Про Державний бюджет України на 2006 рік” ; ст. Закону України “Про державний бюджет України на 2007 рік” ; Рішенням Конституційного Суду України від 11.10.2005 року № 8-рп/2005, -

П О С Т А Н О В И В :

Позовну заяву ОСОБА_1 Костянтиновичадо управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області про визнання дій посадових осіб управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області неправомірними та про зобов’язання управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області здійснити перерахунок розміру його пенсії задовольнити частково.

Визнати дії посадових осіб управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області, які виразилися у відмові здійснити перерахунок розміру пенсії за заявою ОСОБА_1, неправомірними.

Зобов’язати управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області здійснити перерахунок розміру державної пенсії ОСОБА_1 – інваліду групи в розмірі 8 мінімальних пенсій за віком у відповідності до вимог ст. 54 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” , виходячи з розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, затверджених на 2007 рік ст. 62 Закону України “Про Державний бюджет на 2007 рік” .

Зобов’язати управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області здійснити перерахунок розміру щомісячної додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров’ю, ОСОБА_1 – особі, віднесеній до 1 категорії, інваліду групи в розмірі 7процентів мінімальної пенсії за віком у відповідності до вимог ст. 50 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”, виходячи з розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, затверджених на 2007 рік ст. 62 Закону України “Про Державний бюджет на 2007 рік” .

Відмовити позивачу в частині зобов’язання управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області здійснити підвищення пенсії ОСОБА_1 – інваліду групи в розмірі 40 процентів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, у відповідності до вимог ст. 13 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, виходячи з розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, затверджених на 2007 рік ст. 62 Закону України “Про Державний бюджет на 2007 рік”, внаслідок безпідставності та необґрунтованості.

Перерахунок розміру пенсії позивача здійснити з часу його звернення з заявою до управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області.

В разі встановлення нового розміру прожиткового мінімуму, затвердженого Верховною Радою України в законі про Державний бюджет України на відповідний рік, управління Пенсійного фонду України у місті Красний Луч Луганської області зобов’язане здійснювати перерахунок розміру пенсії з дня його встановлення.

Постанову може бути оскаржено.

Про апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.

Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції – Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції – Краснолуцький міський суд Луганської області, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу – з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Головуючий:

СудКраснолуцький міський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення05.12.2007
Оприлюднено26.02.2010
Номер документу8023941
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-211/07

Ухвала від 03.04.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 13.11.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Багрій В.М.

Ухвала від 10.04.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 14.11.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Багрій В.М.

Постанова від 05.12.2007

Адміністративне

Краснолуцький міський суд Луганської області

Бичков Ігор Геннадійович

Постанова від 23.02.2007

Адміністративне

Голосіївський районний суд міста Києва

Нєсвєтова Н.М.

Ухвала від 23.05.2008

Адміністративне

Київський районний суд м. Полтави

Турченко Т.В.

Постанова від 18.12.2007

Адміністративне

Нижньогірський районний суд Автономної Республіки Крим

Кустова І.В.

Ухвала від 24.12.2007

Адміністративне

Красноперекопський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим

Романова Л.В.

Постанова від 22.06.2007

Адміністративне

Фастівський міськрайонний суд Київської області

Бартко В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні