ОРИГІНАЛ
справа № 2-а-719/2010 р.
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 січня 2010 року Тростянець кий районний суд Сумської об ласті у складі
Головуючого судді - Шевченка В.С.
розглянувши в порядку пис ьмового провадження в м. Трос тянець адміністративну спра ву за позовом
ОСОБА_1
до
Управління пенсійного фон ду в Тростянецькому районі С умської області
про стягнення недоплачен ої щомісячної державної соці альної допомоги як дитині ві йни,
В С Т А Н О В И В :
14.01.10 р. до суду звернувся поз ивач, мотивуючи свої вимоги т им, що він має статус дитини ві йни і, відповідно до ст. 6 розді лу 2 Закону України „Про соціа льний захист дітей війни” №2195 -ІV від 18.11.2004 р., щомісячно, почина ючи із січня 2006 року, має право на отримання соціальної грош ової допомоги в розмірі 30% мін імальної пенсії за віком.
У 2009 році позивачу така допом ога виплачується в розмірі 10% від мінімальної пенсії за ві ком, всупереч вимогам, встано вленим ст.6 Закону України „Пр о соціальний захист дітей ві йни”.
Відповідно Закону України «Про державний бюджет Украї ни на 2009 рік» у 2009 році прожитков ий мінімум на одну особу та дл я тих, хто відноситься до осно вних соціальних і демографіч них груп населення, в розміра х, що діяли у грудні 2008 року. Сум а неотриманої соціальної доп омоги за 2009 рік становить 1317 грн .20 коп., яку позивач просить стя гнути на його користь, а також зобов' язати УПФ в подальшо му виплачувати державну соці альну допомогу відповідно до ст. 6 Закону України «Про соці альний захист дітей війни» у розмірі мінімальної пенсії за віком відповідно до ч.1 ст. 28 Закону України «Про загально обов' язкове державне пенсі йне страхування».
Позивач, який був належним ч ином повідомлений про час та місце розгляду справи, у судо ве засідання не з' явився, по дав заяву, в якій просить спра ву розглянути без його участ і, позовні вимоги підтримує.
Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, був належним чином повідо млений про час та місце розгл яду справи, подав заяву, у якій просив розглянути справу у в ідсутності представника від повідача та додав до справи п исьмове заперечення, де зазн ачено, що дійсно пенсії дітям війни мають підвищуватись н а 30% мінімальної пенсії за вік ом, проте, відповідно до ст. 7 За кону України „Про соціальний захист дітей війни”, який пер едбачає механізм цих виплат, фінансове забезпечення держ авних соціальних гарантій зд ійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України.
Пунктом 41 розділу 2 Закону Ук раїни “Про державний бюджет України на 2008 рік та внесення з мін до деяких законодавчих а ктів України” внесено зміни до ст. 6 Закону України “Про со ціальний захист дітей війни” , згідно якого дітям війни (крі м тих, на яких поширюється дія Закону України “Про статус в етеранів війни, гарантії їх с оціального захисту”) до пенс ії, або щомісячного грошовог о утримання чи державної соц іальної допомоги, що виплачу ється замість пенсії, виплач ується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для у часників війни - 10% прожитково го мінімуму осіб, які втратил и працездатність. Дана допла та позивачеві виплачується у повному обсязі.
Згідно постанови Харківсь кого апеляційного адміністр ативного суду від 31.07.2009 р., якою ч астково було змінено рішення Тростянецького районного су ду, позивачу надбавка, як дити ні війни, виплачена за 2007 рік з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року та за 2008 рік з 22.05.2008 року з урахуванням випл ачених сум.
Також, надбавка призначена з 01.01.2009 року в розмірі 10% прожитк ового мінімуму осіб, які втра тили працездатність відпові дно до Закону України “Про Де ржавний бюджет України на 2007 р ік”, Закону України “Про держ авний бюджет України на 2008 рік та внесення змін до деяких за конодавчих актів України”, П останови КМУ від 28.05.2008 року №530 “П ро деякі питання соціального захисту окремих категорій г ромадян”.
Відповідач у запереченні т акож зазначив, що Ухвалою від 19.05.2009 року №27-у/2009 Конституційний суд України висловив позиці ю щодо:
- наявності законодавчої пр огалини, що полягає у відсутн ості механізму вирахування м інімальної пенсії за віком, н а 30% якої мають підвищуватись дітям війни або довічне грош ове утримання чи державна со ціальна допомога, що виплачу ється замість пенсії, і який підлягає визначенню законод авцем, а не судом,
- однозначності вимоги ч.3 ст .28 Закону України “Про загальн о обов' язкове пенсійне стра хування” щодо застосування м інімального розміру пенсії з а віком, встановленого в абз .1 ч.1 цієї ж статті, виключно для розмірів пенсії, призначени х згідно з цим Законом,
- єдиного джерела фінансово го забезпечення державних со ціальних гарантій, передбач ених Законом України “Про со ціальний захист дітей війни” - коштів Державного бюджету У країни.
У письмовому запереченні т акож зазначено, що УПФ в Трост янецькому районі діяло у меж ах повноважень, у порядок та у спосіб, що визначені чинним з аконодавством України.
Вивчивши матеріали справи , суд вважає, що справу можливо розглянути без участі сторі н, а позовні вимоги підлягают ь задоволенню з таких підста в.
У судовому засіданні встан овлено, що позивач є дитиною в ійни, що підтверджується пос відченням пенсіонера, де має ться вказана відмітка (а.с.5).
Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни „Про соціальний захист дітей війни”(у редакції від 18 .11.2004 року, чинній у 2009 році), дітям війни, пенсії або щомісячне д овічне грошове утримання чи державна соціальна допомога , що виплачується замість пен сії, підвищується на 30% мініма льної пенсії за віком.
Відповідно до ст.7 Закону Ук раїни “Про соціальний захист дітей війни”, фінансове забе зпечення державних соціальн их гарантій, передбачених ци м Законом, здійснюється за ра хунок коштів державного бюдж ету України.
Згідно ч.ч.2,3 ст. 22 Конституції України конституційні права й свободи гарантуються, і не м ожуть бути скасовані при при йнятті нових законів, або вне сення змін до чинних законів , не допускається звуження зм істу та обсягу існуючих прав і свобод.
Позивачу виплачується під вищення у розмірі надбавки, в становленої для учасників ві йни - 10% прожиткового мінімуму осіб, які втратили працездат ність. Дане підвищення у вище наведеному розмірі позивачу виплачується щомісячно, поч инаючи із 01.01.2009 р.(а.с.17).
Таким чином, судом встановл ено, що всупереч вимогам ст. 6 З акону України “Про соціальни й захист дітей війни” та ст. 22 К онституції України, соціальн а грошова допомога в розмірі 30% мінімальної пенсії за віко м з 01.01.2009 р. позивачу не виплачув алась.
Конституцією України закр іплено, що в Україні визнаєть ся і діє принцип верховенств а права. Конституція має найв ищу юридичну силу. Ст. 8 Консти туції України передбачає, що Закони та інші нормативно-пр авові акти приймаються на ос нові Конституції України й п овинні відповідати їй. Принц ип верховенства права передб ачає, що всі підзаконні норма тивно-правові акти мають від повідати за своїм змістом Ко нституції України.
Згідно ч. 2 ст. 3 Закону Україн и “Про соціальний захист діт ей війни” державні гарантії, установлені дітям війни, не м ожуть бути обмежені або скас овані іншими нормативно-прав овими актами.
Відповідно до правової поз иції Конституційного Суду Ук раїни, оскільки для значної к ількості громадян України пі льги, компенсації і гарантії , право на які передбачено чин ним законодавством, є додатк ом до основних джерел існува ння, необхідною складовою ко нституційного права на забез печення достатнього життєво го рівня (ст. 48 Конституції Укр аїни), який не може бути нижчим від прожиткового мінімуму, в становленого законом (ч. 3 ст. 46 Конституції України), то звуж ення змісту та обсягу цього п рава шляхом прийняття нових законів або внесення змін до чинних законів за ст. 22 Консти туції України не допускаєтьс я. Зупинення його дії можливе за умови введення відповідн о до п. 31 ч. 1 ст. 85, п. 19 ч. 1 ст. 92 Констит уції України надзвичайного с тану (ст. 64 Конституції Україн и) (Рішення Конституційного С уду України від 20.03.2002 р. № 5-рп/2002 у с праві щодо пільг, компенсаці й і гарантій).
Суд вважає безпідставними посилання відповідача на ві дсутність у позивача права в имоги через законодавчу неур егульованість питання щодо м еханізму виплати пенсії, від повідно до Закону України “П ро соціальний захист дітей в ійни” із огляду на наступне.
Статтею 64 Конституції Украї ни передбачено, що конституц ійні права і свободи людини і громадянина не можуть бути о бмежені, крім випадків, перед бачених Конституцією Україн и.
Згідно ч.ч.3 та 4 ст. 8 КАС Україн и звернення до адміністратив ного суду для захисту прав і с вобод людини і громадянина б езпосередньо на підставі Кон ституції України гарантуєть ся. Забороняється відмова у р озгляді та вирішенні адмініс тративної справи з мотивів н еповноти, неясності, супереч ливості чи відсутності закон одавства, яке регулює спірні правовідносини.
Статтею 71 Закону України “П ро державний бюджет України на 2009 рік” Кабінету Міністрів України надано право у 2009 році встановлювати розміри соціа льних виплат, які відповідно до законодавства визначають ся залежно від розміру мінім альної заробітної плати, в аб солютних сумах у межах асигн увань, передбачених за відпо відними бюджетними програма ми.
Названа норма передбачає в становлення в абсолютних сум ах розмірів тих виплат, вихід ним критерієм розрахунку яки х є розмір мінімальної зароб ітної плати. Відповідно її ді я не поширюється на спірні ві дносини, оскільки розмір заз начених соціальних виплат зг ідно із Законом України “Про соціальний захист дітей вій ни” залежить від розміру мін імальної пенсії за віком.
Отже, нарахування та виплат а у 2009 році дітям війни підвище ння до пенсії або щомісячног о грошового довічного утрима ння чи державної соціальної допомоги, що виплачується за мість пенсії, повинні здійсн юватися відповідно до норм З акону України “Про соціальни й захист дітей війни”.
Суд вважає також безпідста вними посилання відповідача на відсутність у позивача пр ава вимоги через законодавчу неурегульованість питання щ одо визначення розміру мінім альної пенсії за віком, і те, щ о такий розмір не може бути ви значений згідно ст. 28 Закону У країни “Про загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування”. З огляду на принцип законності, закріплений ст. 9 КАС України, відповідно до ч.7 якої у разі відсутності зако ну, що регулює відповідні пра вовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні пра вовідносини.
Таким чином, мінімальний ро змір пенсії необхідно визнач ати відповідно до ч. 1 ст. 28 Зако ну України “Про загальнообов ' язкове державне пенсійне с трахування” у розмірі прожит кового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, ви значеного законом. Розмір пр ожиткового мінімуму для осіб щорічно встановлюється Зако ном України “Про Державний б юджет України” на відповідни й рік.
Отже, суд дійшов висн овку щодо задоволення позовн их вимог.
З урахуванням т ого, що позивач з 01.01.2009 р. щомісяч но отримує добавку до пенсії у розмірі 10% прожиткового мін імуму для особи, яка втратила працездатність, суд вважає з а необхідне зобов' язати від повідача провести нарахуван ня позивачу соціальної допом оги у розмірі 30% мінімальної п енсії за віком, відповідно до ч. 1 ст. 28 Закону України “Про за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування”, за п еріод із 01.01.2009 р. з урахуванням ф актично виплачених сум.
Крім того, безпідставним є п осилання відповідача на відс утність коштів щодо забезпеч ення виплати зазначеної допо моги до пенсії, оскільки орга ни державної влади не можуть посилатися на відсутність к оштів, як на підставу невикон ання своїх зобов' язань, які встановлені ст. 46 Конституції України та зазначеною нормо ю Закону.
Суд також вважає, що не засл уговують на увагу доводи від повідача щодо невизначеност і на законодавчому рівні пит ання відносно органу, на який покладено обов' язок здійсн ення виплат підвищення до пе нсії особам, які мають статус дитини війни.
Пенсійний фонд України діє у відповідності до Положенн я “Про Пенсійний фонд Україн и” і здійснює свої повноваже ння на підставі п. 15 зазначено го положення через створені в установленому порядку його територіальні управління. В ідповідно до Закону України “Про загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я” рішення про призначення т а перерахунок пенсій приймаю ться районним управлінням Пе нсійного фонду України за мі сцем проживання пенсіонерів .
Керуючись ст.ст. 7, 11, 70, 71, 160-163 КАС У країни, суд
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов з адовольнити частково.
Визнати протиправною безд іяльність Управління Пенсій ного Фонду України в Тростян ецькому районі Сумської обла сті.
Зобов' язати Управл іння Пенсійного Фонду Україн и в Тростянецькому районі Су мської області здійснити пер ерахунок пенсії ОСОБА_1 з підвищенням її на 30 % мінімаль ної пенсії за віком з розміру , встановленого ч.1 ст.28 Закону У країни «Про загальнообов' я зкове пенсійне страхування» , та сплатити недоплачену сум у підвищення до пенсії відпо відно до ст.6 Закону України «П ро соціальний захист дітей в ійни», починаючи з 01.01.2009 року з у рахуванням фактично виплаче них сум.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Харківського апеляційного адміністративного суду чере з Тростянецький районний суд шляхом подачі заяви про апел яційне оскарження в 10-денний с трок з дня складання постано ви в повному обсязі і подання м після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, із подач ею копії апеляційної скарги до апеляційної інстанції або без попереднього подання за яви про апеляційне оскарженн я, якщо скарга подається у 10-де нний строк з дня складання по станови в повному обсязі.
Суддя Тростянецького
районного суду: В.С.Ш евченко
Постанова виготовлена с уддею і має силу оригіналу.
КОПІЯ
справа № 2-а-719/2010 р.
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 січня 2010 року Тростянець кий районний суд Сумської об ласті у складі
Головуючого судді - Шевченка В.С.
розглянувши в порядку пис ьмового провадження в м. Трос тянець адміністративну спра ву за позовом
ОСОБА_1
до
Управління пенсійного фон ду в Тростянецькому районі С умської області
про стягнення недоплачен ої щомісячної державної соці альної допомоги як дитині ві йни,
В С Т А Н О В И В :
14.01.10 р. до суду звернувся поз ивач, мотивуючи свої вимоги т им, що він має статус дитини ві йни і, відповідно до ст. 6 розді лу 2 Закону України „Про соціа льний захист дітей війни” №2195 -ІV від 18.11.2004 р., щомісячно, почина ючи із січня 2006 року, має право на отримання соціальної грош ової допомоги в розмірі 30% мін імальної пенсії за віком.
У 2009 році позивачу така допом ога виплачується в розмірі 10% від мінімальної пенсії за ві ком, всупереч вимогам, встано вленим ст.6 Закону України „Пр о соціальний захист дітей ві йни”.
Відповідно Закону України «Про державний бюджет Украї ни на 2009 рік» у 2009 році прожитков ий мінімум на одну особу та дл я тих, хто відноситься до осно вних соціальних і демографіч них груп населення, в розміра х, що діяли у грудні 2008 року. Сум а неотриманої соціальної доп омоги за 2009 рік становить 1317 грн .20 коп., яку позивач просить стя гнути на його користь, а також зобов' язати УПФ в подальшо му виплачувати державну соці альну допомогу відповідно до ст. 6 Закону України «Про соці альний захист дітей війни» у розмірі мінімальної пенсії за віком відповідно до ч.1 ст. 28 Закону України «Про загально обов' язкове державне пенсі йне страхування».
Позивач, який був належним ч ином повідомлений про час та місце розгляду справи, у судо ве засідання не з' явився, по дав заяву, в якій просить спра ву розглянути без його участ і, позовні вимоги підтримує.
Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, був належним чином повідо млений про час та місце розгл яду справи, подав заяву, у якій просив розглянути справу у в ідсутності представника від повідача та додав до справи п исьмове заперечення, де зазн ачено, що дійсно пенсії дітям війни мають підвищуватись н а 30% мінімальної пенсії за вік ом, проте, відповідно до ст. 7 За кону України „Про соціальний захист дітей війни”, який пер едбачає механізм цих виплат, фінансове забезпечення держ авних соціальних гарантій зд ійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України.
Пунктом 41 розділу 2 Закону Ук раїни “Про державний бюджет України на 2008 рік та внесення з мін до деяких законодавчих а ктів України” внесено зміни до ст. 6 Закону України “Про со ціальний захист дітей війни” , згідно якого дітям війни (крі м тих, на яких поширюється дія Закону України “Про статус в етеранів війни, гарантії їх с оціального захисту”) до пенс ії, або щомісячного грошовог о утримання чи державної соц іальної допомоги, що виплачу ється замість пенсії, виплач ується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для у часників війни - 10% прожитково го мінімуму осіб, які втратил и працездатність. Дана допла та позивачеві виплачується у повному обсязі.
Згідно постанови Харківсь кого апеляційного адміністр ативного суду від 31.07.2009 р., якою ч астково було змінено рішення Тростянецького районного су ду, позивачу надбавка, як дити ні війни, виплачена за 2007 рік з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року та за 2008 рік з 22.05.2008 року з урахуванням випл ачених сум.
Також, надбавка призначена з 01.01.2009 року в розмірі 10% прожитк ового мінімуму осіб, які втра тили працездатність відпові дно до Закону України “Про Де ржавний бюджет України на 2007 р ік”, Закону України “Про держ авний бюджет України на 2008 рік та внесення змін до деяких за конодавчих актів України”, П останови КМУ від 28.05.2008 року №530 “П ро деякі питання соціального захисту окремих категорій г ромадян”.
Відповідач у запереченні т акож зазначив, що Ухвалою від 19.05.2009 року №27-у/2009 Конституційний суд України висловив позиці ю щодо:
- наявності законодавчої пр огалини, що полягає у відсутн ості механізму вирахування м інімальної пенсії за віком, н а 30% якої мають підвищуватись дітям війни або довічне грош ове утримання чи державна со ціальна допомога, що виплачу ється замість пенсії, і який підлягає визначенню законод авцем, а не судом,
- однозначності вимоги ч.3 ст .28 Закону України “Про загальн о обов' язкове пенсійне стра хування” щодо застосування м інімального розміру пенсії з а віком, встановленого в абз .1 ч.1 цієї ж статті, виключно для розмірів пенсії, призначени х згідно з цим Законом,
- єдиного джерела фінансово го забезпечення державних со ціальних гарантій, передбач ених Законом України “Про со ціальний захист дітей війни” - коштів Державного бюджету У країни.
У письмовому запереченні т акож зазначено, що УПФ в Трост янецькому районі діяло у меж ах повноважень, у порядок та у спосіб, що визначені чинним з аконодавством України.
Вивчивши матеріали справи , суд вважає, що справу можливо розглянути без участі сторі н, а позовні вимоги підлягают ь задоволенню з таких підста в.
У судовому засіданні встан овлено, що позивач є дитиною в ійни, що підтверджується пос відченням пенсіонера, де має ться вказана відмітка (а.с.5).
Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни „Про соціальний захист дітей війни”(у редакції від 18 .11.2004 року, чинній у 2009 році), дітям війни, пенсії або щомісячне д овічне грошове утримання чи державна соціальна допомога , що виплачується замість пен сії, підвищується на 30% мініма льної пенсії за віком.
Відповідно до ст.7 Закону Ук раїни “Про соціальний захист дітей війни”, фінансове забе зпечення державних соціальн их гарантій, передбачених ци м Законом, здійснюється за ра хунок коштів державного бюдж ету України.
Згідно ч.ч.2,3 ст. 22 Конституції України конституційні права й свободи гарантуються, і не м ожуть бути скасовані при при йнятті нових законів, або вне сення змін до чинних законів , не допускається звуження зм істу та обсягу існуючих прав і свобод.
Позивачу виплачується під вищення у розмірі надбавки, в становленої для учасників ві йни - 10% прожиткового мінімуму осіб, які втратили працездат ність. Дане підвищення у вище наведеному розмірі позивачу виплачується щомісячно, поч инаючи із 01.01.2009 р.(а.с.17).
Таким чином, судом встановл ено, що всупереч вимогам ст. 6 З акону України “Про соціальни й захист дітей війни” та ст. 22 К онституції України, соціальн а грошова допомога в розмірі 30% мінімальної пенсії за віко м з 01.01.2009 р. позивачу не виплачув алась.
Конституцією України закр іплено, що в Україні визнаєть ся і діє принцип верховенств а права. Конституція має найв ищу юридичну силу. Ст. 8 Консти туції України передбачає, що Закони та інші нормативно-пр авові акти приймаються на ос нові Конституції України й п овинні відповідати їй. Принц ип верховенства права передб ачає, що всі підзаконні норма тивно-правові акти мають від повідати за своїм змістом Ко нституції України.
Згідно ч. 2 ст. 3 Закону Україн и “Про соціальний захист діт ей війни” державні гарантії, установлені дітям війни, не м ожуть бути обмежені або скас овані іншими нормативно-прав овими актами.
Відповідно до правової поз иції Конституційного Суду Ук раїни, оскільки для значної к ількості громадян України пі льги, компенсації і гарантії , право на які передбачено чин ним законодавством, є додатк ом до основних джерел існува ння, необхідною складовою ко нституційного права на забез печення достатнього життєво го рівня (ст. 48 Конституції Укр аїни), який не може бути нижчим від прожиткового мінімуму, в становленого законом (ч. 3 ст. 46 Конституції України), то звуж ення змісту та обсягу цього п рава шляхом прийняття нових законів або внесення змін до чинних законів за ст. 22 Консти туції України не допускаєтьс я. Зупинення його дії можливе за умови введення відповідн о до п. 31 ч. 1 ст. 85, п. 19 ч. 1 ст. 92 Констит уції України надзвичайного с тану (ст. 64 Конституції Україн и) (Рішення Конституційного С уду України від 20.03.2002 р. № 5-рп/2002 у с праві щодо пільг, компенсаці й і гарантій).
Суд вважає безпідставними посилання відповідача на ві дсутність у позивача права в имоги через законодавчу неур егульованість питання щодо м еханізму виплати пенсії, від повідно до Закону України “П ро соціальний захист дітей в ійни” із огляду на наступне.
Статтею 64 Конституції Украї ни передбачено, що конституц ійні права і свободи людини і громадянина не можуть бути о бмежені, крім випадків, перед бачених Конституцією Україн и.
Згідно ч.ч.3 та 4 ст. 8 КАС Україн и звернення до адміністратив ного суду для захисту прав і с вобод людини і громадянина б езпосередньо на підставі Кон ституції України гарантуєть ся. Забороняється відмова у р озгляді та вирішенні адмініс тративної справи з мотивів н еповноти, неясності, супереч ливості чи відсутності закон одавства, яке регулює спірні правовідносини.
Статтею 71 Закону України “П ро державний бюджет України на 2009 рік” Кабінету Міністрів України надано право у 2009 році встановлювати розміри соціа льних виплат, які відповідно до законодавства визначають ся залежно від розміру мінім альної заробітної плати, в аб солютних сумах у межах асигн увань, передбачених за відпо відними бюджетними програма ми.
Названа норма передбачає в становлення в абсолютних сум ах розмірів тих виплат, вихід ним критерієм розрахунку яки х є розмір мінімальної зароб ітної плати. Відповідно її ді я не поширюється на спірні ві дносини, оскільки розмір заз начених соціальних виплат зг ідно із Законом України “Про соціальний захист дітей вій ни” залежить від розміру мін імальної пенсії за віком.
Отже, нарахування та виплат а у 2009 році дітям війни підвище ння до пенсії або щомісячног о грошового довічного утрима ння чи державної соціальної допомоги, що виплачується за мість пенсії, повинні здійсн юватися відповідно до норм З акону України “Про соціальни й захист дітей війни”.
Суд вважає також безпідста вними посилання відповідача на відсутність у позивача пр ава вимоги через законодавчу неурегульованість питання щ одо визначення розміру мінім альної пенсії за віком, і те, щ о такий розмір не може бути ви значений згідно ст. 28 Закону У країни “Про загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування”. З огляду на принцип законності, закріплений ст. 9 КАС України, відповідно до ч.7 якої у разі відсутності зако ну, що регулює відповідні пра вовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні пра вовідносини.
Таким чином, мінімальний ро змір пенсії необхідно визнач ати відповідно до ч. 1 ст. 28 Зако ну України “Про загальнообов ' язкове державне пенсійне с трахування” у розмірі прожит кового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, ви значеного законом. Розмір пр ожиткового мінімуму для осіб щорічно встановлюється Зако ном України “Про Державний б юджет України” на відповідни й рік.
Отже, суд дійшов висн овку щодо задоволення позовн их вимог.
З урахуванням т ого, що позивач з 01.01.2009 р. щомісяч но отримує добавку до пенсії у розмірі 10% прожиткового мін імуму для особи, яка втратила працездатність, суд вважає з а необхідне зобов' язати від повідача провести нарахуван ня позивачу соціальної допом оги у розмірі 30% мінімальної п енсії за віком, відповідно до ч. 1 ст. 28 Закону України “Про за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування”, за п еріод із 01.01.2009 р. з урахуванням ф актично виплачених сум.
Крім того, безпідставним є п осилання відповідача на відс утність коштів щодо забезпеч ення виплати зазначеної допо моги до пенсії, оскільки орга ни державної влади не можуть посилатися на відсутність к оштів, як на підставу невикон ання своїх зобов' язань, які встановлені ст. 46 Конституції України та зазначеною нормо ю Закону.
Суд також вважає, що не засл уговують на увагу доводи від повідача щодо невизначеност і на законодавчому рівні пит ання відносно органу, на який покладено обов' язок здійсн ення виплат підвищення до пе нсії особам, які мають статус дитини війни.
Пенсійний фонд України діє у відповідності до Положенн я “Про Пенсійний фонд Україн и” і здійснює свої повноваже ння на підставі п. 15 зазначено го положення через створені в установленому порядку його територіальні управління. В ідповідно до Закону України “Про загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я” рішення про призначення т а перерахунок пенсій приймаю ться районним управлінням Пе нсійного фонду України за мі сцем проживання пенсіонерів .
Керуючись ст.ст. 7, 11, 70, 71, 160-163 КАС У країни, суд
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов з адовольнити частково.
Визнати протиправною безд іяльність Управління Пенсій ного Фонду України в Тростян ецькому районі Сумської обла сті.
Зобов' язати Управл іння Пенсійного Фонду Україн и в Тростянецькому районі Су мської області здійснити пер ерахунок пенсії ОСОБА_1 з підвищенням її на 30 % мінімаль ної пенсії за віком з розміру , встановленого ч.1 ст.28 Закону У країни «Про загальнообов' я зкове пенсійне страхування» , та сплатити недоплачену сум у підвищення до пенсії відпо відно до ст.6 Закону України «П ро соціальний захист дітей в ійни», починаючи з 01.01.2009 року з у рахуванням фактично виплаче них сум.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Харківського апеляційного адміністративного суду чере з Тростянецький районний суд шляхом подачі заяви про апел яційне оскарження в 10-денний с трок з дня складання постано ви в повному обсязі і подання м після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, із подач ею копії апеляційної скарги до апеляційної інстанції або без попереднього подання за яви про апеляційне оскарженн я, якщо скарга подається у 10-де нний строк з дня складання по станови в повному обсязі.
СУДДЯ: ПІДПИС
З ОРИГІНАЛОМ ЗГІДНО: СУДДЯ
ОРИГ ІНАЛ
справа № 2-а-719
2010 р.
РЕЗОЛЮТИВНА ЧАСТИНА
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 січня 2010 року Тростянець кий районний суд Сумської об ласті у складі
Головуючого судді - Шевченка В.С.
розглянувши в порядку пис ьмового провадження в м. Трос тянець адміністративну спра ву за позовом
ОСОБА_1
до
Управління пенсійного фон ду в Тростянецькому районі С умської області
про стягнення недоплачен ої щомісячної державної соці альної допомоги як дитині ві йни,
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов з адовольнити частково.
Визнати протиправною безд іяльність Управління Пенсій ного Фонду України в Тростян ецькому районі Сумської обла сті.
Зобов' язати Управл іння Пенсійного Фонду Україн и в Тростянецькому районі Су мської області здійснити пер ерахунок пенсії ОСОБА_1 з підвищенням її на 30 % мінімаль ної пенсії за віком з розміру , встановленого ч.1 ст.28 Закону У країни «Про загальнообов' я зкове пенсійне страхування» , та сплатити недоплачену сум у підвищення до пенсії відпо відно до ст.6 Закону України «П ро соціальний захист дітей в ійни», починаючи з 01.01.2009 року з у рахуванням фактично виплаче них сум.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Харківського апеляційного адміністративного суду чере з Тростянецький районний суд шляхом подачі заяви про апел яційне оскарження в 10-денний с трок з дня складання постано ви в повному обсязі і подання м після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, із подач ею копії апеляційної скарги до апеляційної інстанції або без попереднього подання за яви про апеляційне оскарженн я, якщо скарга подається у 10-де нний строк з дня складання по станови в повному обсязі.
Суддя Тростянецького
районного суду: В.С.Шевченк о
Постанова виготовлена суддею і має силу оригіналу.
Суд | Тростянецький районний суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 27.01.2010 |
Оприлюднено | 28.07.2010 |
Номер документу | 8484139 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тростянецький районний суд Сумської області
Шевченко Віктор
Адмінправопорушення
Камінь-Каширський районний суд Волинської області
Гордійчук В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні