УХВАЛА
18 листопада 2019 року
Київ
справа №420/2873/19
адміністративне провадження №К/9901/31160/19
Верховний Суд у складі судді Касаційного адміністративного суду Желєзного І.В., перевіривши касаційну скаргу Головного управління Держпраці в Одеській області
на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 30 липня 2019 року
та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 08 жовтня 2019 року
у справі №420/2873/19
за позовом приватного підприємства "ДНЕСТР"
до Головного управління Держпраці в Одеській області
про визнання протиправними та скасування постанови і припису
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Держпраці в Одеській області, в якому просив визнати протиправною та скасувати постанову про накладення штрафу №ОД403/1663/АВ/П/ТД/ФС від 09 квітня 2019 року та припис про усунення виявлених порушень №ОД403/1663/АВ/П від 28 березня 2019 року.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 30 липня 2019 року, залишеним без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 08 жовтня 2019 року, позов задоволено.
07 листопада 2019 року відповідачем направлено до Верховного Суду касаційну скаргу на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 30 липня 2019 року та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 08 жовтня 2019 року у справі №420/2873/19.
Перевіривши відповідність вказаної касаційної скарги та доданих до неї документів вимогам ст. 330 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) колегія суддів приходить до висновку, що вказана скарга підлягає залишенню без руху, виходячи з наступного.
Згідно з ч. 4 ст. 330 КАС України до касаційної скарги додається документ про сплату судового збору.
Всупереч наведеним вимогам до касаційної скарги такий не додано.
Натомість у касаційній скарзі наявне клопотання про відстрочення від сплати судового збору.
При розгляді та вирішенні вказаного клопотання суд враховує наступне.
Умови, за яких суд може, зокрема, звільнити від сплати судового збору або відстрочити його сплату та перелік суб`єктів, до яких таке звільнення (відстрочення) застосовується, обумовлені ст. 8 Закону України "Про судовий збір".
Відповідно до ст. ст. 1, 2 Закону України "Про судовий збір" судовий збір - збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених цим Законом; судовий збір включається до складу судових витрат; платники судового збору - це громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні) та фізичні особи - підприємці, які звертаються до суду чи стосовно яких ухвалене судове рішення.
Таким чином, судові витрати - це передбачені законом витрати (грошові кошти) сторін, інших осіб, які беруть участь у справі, понесені ними у зв`язку з її розглядом та вирішенням, а у випадках їх звільнення від сплати - це витрати держави, які вона несе у зв`язку з вирішенням конкретної справи.
Суд також виходить з того, саме на заявника покладається обов`язок щодо доведення фактів відповідно до його прохання про відстрочення від сплати судового збору; обов`язок сплатити судові збори, встановлений відповідно до закону, має законну мету, а тому, за загальним правилом, не визнається судом непропорційним чи накладеним свавільно; застосовані згідно із законом процесуальні обмеження у формі обов`язку сплатити судовий збір, за загальним правилом, не зменшують для заявника можливості доступу до суду та не ускладнюють йому цей доступ таким чином і такою мірою, щоб завдати шкоди самій суті цього права.
При прийнятті таких висновків суд враховує положення п. 1 ч. 2 ст. 129 Конституції України, згідно з яким однією із основних засад судочинства визначено рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом.
Разом із цим, підстави, які визначені ч. 1 ст. 8 Закону України "Про судовий збір", як умови для відстрочення від сплати судового збору, не передбачені для суб`єктів владних повноважень.
Обставини, пов`язані з неможливістю сторони сплатити судовий збір, у тому числі, пов`язані з фінансуванням суб`єкта владних повноважень з державного бюджету України та відсутністю у ньому коштів, призначених для сплати судового збору, не є підставою для відстрочення від сплати судового збору.
З касаційної скарги та доданих до неї матеріалів убачається, що позивачем є юридична особа, яка заявила три вимоги немайнового характеру.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" (у редакції, чинній на час звернення позивача до суду) ставка судового збору за подання юридичною особою до адміністративного суду позову немайнового характеру становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Відповідно до Закону України "Про Державний бюджет України на 2019 рік" розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 01 січня 2019 року складав 1921,00 грн.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" ставка судового збору за подання до адміністративного суду касаційної скарги на рішення суду встановлена на рівні 200 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви.
Згідно з ч. 4 ст. 6 Закону України "Про судовий збір" якщо скаргу подано про перегляд судового рішення в частині позовних вимог, судовий збір за подання скарги вираховується та сплачується лише щодо перегляду судового рішення в частині таких позовних вимог.
Отже, ставка судового збору, що підлягає спплаті за звернення з цією касаційною скаргою, складає 11354,40 грн (200% * (1921,00 + (250380,00 * 1,5%)).
Реквізити для сплати судового збору : УК у Печерському районі/Печерський район/22030102; номер рахунку отримувача (стандарт IBAN): НОМЕР_1; код ЄДРПОУ: 38004897; код банку отримувача: 899998; призначення платежу: "*;101;
Для усунення недоліків касаційної скарги особі, яка її подала необхідно, надати до суду документ про сплату судового збору.
У випадку неусунення недоліків касаційної скарги, скарга буде повернута особі, яка її подала, відповідно до п.1 ч. 4 ст.169 та ч. 2 ст.3 32 КАС України.
Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що згідно пункту 2 частини п`ятої статті 328 КАС України судові рішення у справах незначної складності не підлягають касаційному оскарженню.
Керуючись ст. ст. 248, 330, 332 КАС України, Верховний Суд,
УХВАЛИВ:
Відмовити Головному управлінню Держпраці в Одеській області у задоволенні клопотання про відстрочення від сплати судового збору у справі №420/2873/19.
Касаційну скаргу Головного управління Держпраці в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 30 липня 2019 року та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 08 жовтня 2019 року у справі №420/2873/19 за позовом приватного підприємства "ДНЕСТР" до Головного управління Держпраці в Одеській області про визнання протиправними та скасування постанови і припису - залишити без руху.
Надати скаржнику строк десять днів з дня вручення копії цієї ухвали для усунення недоліків касаційної скарги.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання і оскарженню не підлягає.
Суддя Верховного Суду І.В. Желєзний
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2019 |
Оприлюднено | 19.11.2019 |
Номер документу | 85711316 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Желєзний І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні