Справа № 2А-194 2009 року
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 лютого 2009 року Гірницький районний суд м. Макіївки, Донецкой області у складі головуючого судді Стасєєвої Г.М.
при секретарі Журавльвої Г.П.
за участю представника відповідача ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Гірницької районної адміністрації Макіївської міської ради про визнання протиправними дій та стягнення недоплати по допомозі по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.
ВСТАНОВИВ:
У грудні 2008 року ОСОБА_2 звернулася до суду з адміністративним позовом до ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Гірницької районної адміністрації Макіївської міської ради про визнання протиправними дій та стягнення недоплати по допомозі по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.
В судовому засіданні позивачка уточнила свій позов та пояснила, що 16 квітня 2006 року вона народила доньку ОСОБА_4 і знаходилась у відпустці по догляду за дитиною. З квітня 2007 року вона отримує допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трьох років, а тому відповідно до Закону України «Про державну допомогу сім»ям з дітьми» має право на отримання державної допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трьох років в розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей у віці до 6 років. З 1.04 по 31.07. 2007 рік відповідач виплатив їй соціальні виплати на дитину в розмір по 129 грн.03 коп.; у серпні - 132 грн. 64 коп.; у вересні - 134 грн. 45 коп., у жовтні - 136 грн. 13 коп., у листопаді -140 грн. 05 коп..; у грудні 2007 року -144 грн. 10 коп., у 2008 році з 01 січня по 01 грудня 2008 року - по 144 грн. 10 коп. За кожний місяць. Вважає, що розмір нарахованої їй соціальної допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку становить суму, яка суттєво меншою прожиткового мінімуму., а тому просила визнати дії відповідача неправомірними та стягнути недоплату з квітня 2007 року по листопад 2008року до розміру прожиткового мінімуму дитини до 6 років на загальну суму 7325 грн. 41 коп.
Представник відповідача ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Гірницької районної адміністрації Макіївської міської ради , яка діє на підставі довіреності від 25.02.2009року №398 ОСОБА_1, позов не визнала та пояснила, що Законом України « Про державну допомогу сім»ям з дітьми» від 22 березня 2001 року № 2334- 111 статтею 13 розділ 1У передбачено, що право на допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку має не застрахована в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування особа( один з батьків дитини, усиновитель, опікун, баба, дід або інші родичі), яка фактично здійснює догляд за дитиною.
Відповідно до ст.3 розділу У111 Прикінцеві положення вищевказаного Закону розмір державної допомоги сім»ям з дітьми, передбаченої ст.. 15, 18 і 20 цього Закону, визначається Верховною Радою України щороку у відсотковому відношенні до прожиткового мінімуму з поступовим наближенням до прожиткового мінімуму, але при цьому не може бути нижчим за величину, яка дорівнює 25% від встановленого прожиткового мінімуму.
Статтею 15 цього Закону встановлено, що допомога надається у розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років.. З метою продовження з 1 квітня 2007 року управління праці та соціального захисту населення виплати допомоги при народженні дитини та по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку застрахованим особам, яким вона була призначена і виплачувалась у 2006 році, страхувальники та робочі органи Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності передали управлінню пакет документів на працюючих відповідно до вимог наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 29 січня 2007 року №32, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10.02. 2007 року за № 112/13379. Починаючи з 1 квітня 2007 року управлінням праці та соціального захисту населення документи позивачки ОСОБА_2 прийняті від шахти «Холодна Балка» для продовження виплати допомоги догляду за дитиною до 3-х років ОСОБА_4 16.04. ІНФОРМАЦІЯ_1. Допомога призначена з 01.04. 2007 року по 16.04. 2009 року. Розмір отриманої допомоги становить: з 01.04. 2007 року по 31.07. 2007 року в сумі по 129 грн.; з 01.08. 2007 року по 31.08. 2007 року в сумі 132 грн. 64 коп.: з 01.09. 2007 року по 30.09. 2007 року в сумі 134 грн. 45 коп.; з 01.10. 2007 року по 31. 10. 2007 року в сумі 136 грн. 13 коп.; з 01.11. 2007 року по 30.11. 2007 року в сумі 140 грн. 05 коп.; з 01.12. 2007 року по 30. 11. 2008 року в сумі по 144 грн. 10 коп. щомісячно. Вказані суми ОСОБА_2 отримала і тому підстав для відшкодування за 2007 рік та 2008 рік не має, тому що, ОСОБА_2 у 2007 році допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку призначалася не по Закону України «Про державну допомогу сім»ям з дітьми» від 22.03. 2001 року № 2334-111, як вона вказує, а передавалась від підприємства для продовження виплати згідно наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 29.01. 2007 року №32, який не відмінено. Тільки пунктом 23 розділу 11 Закону України «Про державний бюджет України на 2008 рік» № 107-У1 від 28.12. 2007 року були внесені зміни до Закону України « Про державну допомогу сім»ям з дітьми» в частині призначення та виплати допомоги працюючим застрахованим жінкам, а також до частини першої ст.. 15 Закону України «Про державну допомогу сім»ям з дітьми».
Дія пункту 23 розділу 11 Закону України «Про державний бюджет України на 2008 рік» № 107-У1 від 28.12. 2007 року рішенням Конституційного Суду України від 22.05. 2008 року № 10-рп/2008 не визнана неконституційною. Тому просила в задоволенні позову ОСОБА_2 відмовити в повному обсязі.
Вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи суд вважає, що позов підлягає задоволенню частково з наступних підстав.
Суд встановив такі факти та відповідні їм правовідносини.
Так, судом встановлено, що позивачка ОСОБА_2 є мамою ОСОБА_4»ї Андріївни, яка народилася 16 квітня 2006 року, що підтверджується свідоцтвом про народження дитини (а.с.6)
З 01 квітня 2007 року відповідачем призначено допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею 3-х років згідно наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 29.01. 2007 року №32, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10.02. 2007 року за № 112/133379 та Порядку призначення і виплати допомоги при народженні дитини та допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку особам застрахованим в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.01. 2007 року №13, розмір якої склав: : з 01.07. 2007 року по 31.07. 2007 року в сумі 129 грн.; з 01.08. 2007 року по 31.08. 2007 року в сумі 132 грн. 64 коп.: з 01.09. 2007 року по 30.09. 2007 року в сумі 134 грн. 45 коп.; з 01.10. 2007 року по 31. 10. 2007 року в сумі 136 грн. 13 коп.; з 01.11. 2007 року по 30.11. 2007 року в сумі 140 грн. 05 коп.; з 01.12. 2007 року по 30.11. 2008 рік по 144 грн. 10 коп. щомісячно, що підтверджено довідкою відповідача (а.с. 7обо р.)
Законом України «Про державну допомогу сім»ям з дітьми» встановлено гарантований державою рівень матеріальної допомоги сім»ям з дітьми шляхом надання державою грошової допомоги сім»ям з дітьми у загальній системі соціального захисту населення.
Частиною першою ст. 1 вказаного закону встановлено, громадяни України, в сім’ях яких виховуються та проживають неповнолітні діти, мають право на державну допомогу у випадках та умовах, передбачених цим Законом та іншими законами України.
Частиною першою ст.. 15 цього Закону передбачено, що допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років. Згідно із Законом України «Про державний бюджет України на 2007 рік» №489 від 19.12. 2006 року дію частини першої ст.. 15 зупинено на 2007 рік, і статтею 56 цього Закону встановлено, що допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку відповідно до Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» .. здійснюється за рахунок коштів. відповідної субвенції з прожиткового бюджету місцевим бюджетом - у розмірі, що дорівнює різниці між 50 відсотками прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім»ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 90 грн. для незастрахованих осіб та не менше 23 відсотків прожиткового мінімуму встановленого для працездатних осіб, для застрахованих осіб, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Рішенням Конституційного Суду від 09 липня 2007 року визнано неконституційними положення ст.. 56 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік» в частині зупинення на 2007 рік дії частини першої статті 15 Закону України «Про державну допомогу сім»ям з дітьми»
З моменту визнання норми неконституційною, вона втрачає силу, а тому з 09.07. 2007 року відновлено дію статті частини 1 ст. 15 Закону України в редакції, відповідно якої допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років.
З таких підстав, позивачка має право на отримання допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року в розмірі прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років.
Так, Законом України «Про державний бюджет України на 2007 рік» встановлено розмір мінімального прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років; з 1 січня - 434 грн, з 01.квітня -464 грн.; з 01 жовтня - 470 грн.
З 09.07. 2007 року по 31.07. 2007 року відповідач позивачці виплатив 95 грн. 73 коп., а розмір допомоги відповідно ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім»ям з дітьми» складав 343 грн. 52 коп., недоплата складає - 247 грн.79 коп. ( 343, 52 грн. - 95 грн. 73 коп. = 247 грн. 79 коп.)
1. 01.8. 2007 року по 31.08. 2007 року виплачено 132 грн. 64 коп., розмір допомоги відповідно до ст.. 15 - 463 грн.00 коп., недоплата складає 330 грн. 36 коп. ( 463 грн. - 132 грн. 64 коп.=330 грн.36 коп.)
2. 01.9. 2007 року по 30.09. 2007 року виплачено 134 грн. 45 коп., розмір допомоги відповідно до ст.. 15 складав - 463 грн., недоплата складає 328 грн. 55 коп.( 463 грн. - 134 грн.45 коп.=328 грн. 55 коп.)
3. 01.10. 2007 року по 31.10. 2007 року виплачено - 136 грн. 13 коп., розмір допомоги відповідно ст.. 15.. складав - 470 грн., недоплата складає ЗЗЗ грн.87 коп.( 470 грн.-136 грн. 13 коп.= ЗЗЗ грн.87 коп.)
4. 01.11. 2007 року по 30.11. 2007 року виплачено - 140 грн.05 коп., розмір допомоги відповідно ст.. 15..- 470 грн., недоплата складає 329 грн. 95 коп.( 470 грн. - 140 грн. 05 коп.= 329 грн. 95 коп.)
5. 01.12. 2007 року по 31. 12. 2007 року виплачено 144 грн. 10 коп., розмір допомоги відповідно ст.. 15 - 470 грн., недоплата складає 325 грн. 90 коп. ( 470 грн. - 144 грн. 10 коп. = 325 грн. 90 коп., всього недоплачена позивачці допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року в розмірі 1896 грн. 42 коп.
Законом України «Про державний бюджет України на 2008 рік» від 28.12. 2007 рік №107, який набрав чинності з 01.01. 2008 року знову внесено зміни до частини 1 ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім»ям з дітьми», відповідно до яких допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі, що дорівнює різниці між прожитковим мінімумом, встановлених для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім»ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 130 грн..
Відповідач сплачував позивачці з січня 2008 року по 30.11. 2008 року по 144 грн. 10 коп.
Стаїтею 4 Закону України «Про державну допомогу сім»ям з дітьми» передбачено, що покриття витрат на виплату державної допомоги сім»ям з дітьми здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України у вигляді субвенцій до місцевих бюджетів.
Суд не приймає до уваги посилання представника відповідача на п.3 «Перехідних положень Закону України «Про державну допомогу сім»ям з дітьми», відповідно до яких розмір державної допомоги сім»ям з дітьми, передбаченої статтею 15 цього Закону, визначається Верховною Радою України в законі про Державний бюджет України на відповідний рік у відсотковому відношенні до прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку з поступовим наближенням до прожиткового мінімуму, але при цьому не може бути нижчим за величину, що дорівнює 25 відсотків зазначеного прожиткового мінімуму, аз1 січня 2006 року - 50% цього прожиткового мінімуму..
Законом України про державний бюджет України на 2007 та 2008 рік не визначався розмір державної допомоги сім»ям з дітьми, а ті зміни які вносились до статті 15 зазначеного Закону, з 9 липня 2007 року визнані неконституційними.
Проаналізувавши встановлені обставини по справі, оцінивши надані сторонами в силу положень частини першої статті 71 КАС України докази у їх сукупності, суд дійшов до висновку про покладення на відповідача нарахування і виплати за рахунок коштів Державного бюджету України на користь позивачки недоплаченої суми державної грошової допомоги на дитину до досягнення нею трирічного віку за період з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року. В задоволенні іншої частини позовних вимог слід відмовити.
Доводи представника відповідача про здійснення виплат у межах фінансування передбаченого державним бюджетом та відсутність у бюджеті спеціального фінансування виплат за 2007 рік державної допомоги на дитину у розмірах, визначених ст.. 43 Закону № 2240-111, суд визнає безпідставними з огляду на те, що судові рішення ухвалюються в межах норм чинного законодавства в незалежності від причин ненадходження коштів з Державного бюджету України на виплату соціальної допомоги, оскільки згідно приписів частини другої статті 3 Конституції України права і свободи людей та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, держава відповідає перед людиною за свою діяльність, утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов’язком держави, тому органи державної влади не можуть посилатись на відсутність коштів як причину невиконання своїх публічних зобов’язань( рішення Європейського суду з прав людини - справа «Качко проти України»). Наведені представник відповідача аргументи не є підставою для звуження існуючого у позивачки права на отримання соціальної пільги - державної грошової допомоги на дитину і для звільнення відповідача для виплати такої допомоги у передбаченому Законом розмірі..
Оскільки відповідач є державною бюджетною установою, суд вважає можливим у відповідності до ст.. 88 КАС України звільнити його від сплати судових витрат на користь держави.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст., 15 Закону України «Про державну допомогу сім»ям з дітьми» ст.3, 8, 22, 48 Конституції України, та керуючись ст. 9, 11, 71, 88 158, 160, 162, 163
Кодексу адміністративного судочинства України суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_2 до ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Гірницької районної адміністрації Макіївської міської ради Донецької області про визнання протиправними дій та стягнення недоплати по допомозі по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку задовольнити частково
Визнати дії ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Гірницької районної адміністрації Макіївської міської ради Донецької області з виплати ОСОБА_2 щомісячної допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року на підставі нормативно-правового акту Кабінету Міністрів України протиправними.
Стягнути з ОСОБА_3 праці та соціального захисту населення Гірницької районної адміністрації Макіївської міської ради Донецької області на користь ОСОБА_2 допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року відповідно до частини першої статті 15 Закону України «Про державну допомогу сім»ям з дітьми» в розмірі прожиткового мінімуму для дитини віком до 6 років за рахунок коштів Державного бюджету України в сумі 1896 грн. 42 коп.
В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Апеляційного Адміністративного суду Донецької області через Гірницький районний суд міста Макіївки, Донецької області шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, в порядку ч. 5 ст. 186 КАС України.
Суд | Гірницький районний суд м.Макіївки |
Дата ухвалення рішення | 25.02.2009 |
Оприлюднено | 13.05.2010 |
Номер документу | 8796305 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Гірницький районний суд м.Макіївки
Стасєєва Г.М.
Адміністративне
Компаніївський районний суд Кіровоградської області
Мумига Ірина Миколаївна
Адміністративне
Краснокутський районний суд Харківської області
Каліберда В'ячеслав Анатолійович
Адміністративне
Євпаторійський міський суд Автономної Республіки Крим
Володарець Н.М.
Адміністративне
Софіївський районний суд Дніпропетровської області
Джерелейко О.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні