Постанова
від 10.03.2009 по справі 2а-486/09
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 2а-486/09

Категорія 6.14

ЛУГАНСЬКИЙ О КРУЖНИЙ

АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

10 березня 2009 року

Луганський окружний адміністративний су д у складі:

Судді: Мат вєєвої В.В.

при секрет арі: Сіряцькому А. С.

за участю : представника прокур ора Ружої А.Ю. в присутності сторін:

представник позивача Окулевич О.В.

представник відповідача Рухадзе І.В.

розглянувши у відкритому судовому засіда нні матеріали адміністративної справи за адміністративним позовом Про курора Артемівського району м. Луганська в інтересах Луганського обласного відділ ення Фонду соціального захисту інвалідів до Державного підприємства « Луганськвугілля» в особі відокремленого підрозділу «Шахтоуправління «Луганське»про стягнення несплаченої адміністративно-господарської санкції та пені за порушення терміну сплати санкції , -

ВСТАНОВИВ:

05 серпня 2008 року до Луганського окружного адміністративного су ду надійшов адміністративний позов Прокурора Артемівського району м. Луганська в інтересах Луганського обласного відділення Фонду соціального захист у інвалідів до Державного підприємства «Луганськвугілля» в особі відо кремленого підрозділу «Шахтоуправління «Луганське»про стягнення нес плаченої адміністративно-господарської санкції та пені за порушення т ерміну сплати санкції.

В обґрунтування своїх позовних вимог пози вач пояснив , що на підприємстві у 2007 році замість 158 інвалідів працювало 83 інваліда.

В порушення ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» підприємство не інформувало Лугансь кий міський центр зайнятості про наявність вільних посад для забезпече ння працевлаштування інвалідів , що підтверджується довідкою Луганського місько го центру зайнятості №1/07-1718 від 21.04.2008 року.

За нестворені робочі місця у 2007 року підприємством самостійн о не було перераховано адміністративно-господарські санкції у розмірі 2 058 461грн. 25коп.

В супереч п. 5 Положення про робоче місце інваліда та порядок пр ацевлаштування інвалідів , затвердженого постановою Кабінету Міністрів Украї ни від 03.05.1995 року № 314 , відповідач не інформував відповідні державні орган и , а тому відп овідно до ч.2 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» нараховується пеня за порушення терміну сплати ад міністративно-господарської санкції самостійно до 15 квітня року , наступного за роко м , в якому від булося порушення нормативу.

Розмір нарахованої пені за порушення стро ків сплати суми адміністративно-господарських санкцій становить 79 867грн. 86коп.

Представник прокурора в судовому засідан ні позовні вимоги підтримав та просив задовольнити їх в повному обсязі.

У судовому засіданні представник позивач а просив стягнути з відповідача суму адміністративно-господарської са нкції.

Представник відповідача в судовому засід анні проти позову заперечував та просив відмовити у його задоволенні.

Заслухавши пояснення представників про курора , п озивача та відповідача , дослідивши матеріали справи , суд вважає , що позов підляга є задоволенню з наступних підстав.

В судовому засіданні було встановлено , що відповідач Д ержавне підприємство «Луганськвугілля» в особі відокремленого підроз ділу «Шахтоуправління «Луганське» не інформував Луганський міський це нтр зайнятості про наявність вільних посад для забезпечення працевлаш тування інвалідів , що підтверджується довідкою Луганського міського ц ентру зайнятості №1/07-1718 від 21.04.2008 року.

За нестворені робочі місця у 2007 року підприємством самостійн о не було перераховано адміністративно-господарські санкції у розмірі 2 058 461грн. 25коп.

В супереч п. 5 Положення про робоче місце інваліда та порядок пр ацевлаштування інвалідів , затвердженого постановою Кабінету Міністрів Украї ни від 03.05.1995 року № 314 , відповідач не інформував відповідні державні орган и , а тому відп овідно до ч.2 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» нараховується пеня за порушення терміну сплати ад міністративно-господарської санкції самостійно до 15 квітня року , наступного за роко м , в якому від булося порушення нормативу.

Розмір нарахованої пені за порушення стро ків сплати суми адміністративно-господарських санкцій становить 79 867грн. 86коп.

Відповідно до ст. 18 Закону України «Пр о основи соціальної захищеності інвалідів в України» , забезпечення прав інв алідів на працевлаштування та оплачувану роботу , в тому числі з умовою п ро виконання роботи вдома , здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення д о підприємств , установ , організацій чи до державної служби зайнятості.

Згідно з ч. ч. 1 , 2 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в України» , для підприємств , установ , організацій , у тому числі підприємств , організацій громадсь ких організацій інвалідів , фізичних осіб , які використовують найману працю , установлюється норма тив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох ві дсотків середньооблікової чисельності штатних працівників обліковог о складу за рік , а якщо працює від 8 до 25 осіб , - у кількості одного робочого місця.

Підприємства , установи , організації , у тому числі підпри ємства , орга нізації громадських організацій інвалідів , фізичні особи , які використовуют ь найману працю , самостійно розраховують кількість робочих місць дл я працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу , встановленого частин ою першою цієї статті , і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розр ахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Частиною 5 ст . 19 Закону України «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в України» встановлено , що виконанням нормати ву робочих місць у кількості , визначеній згідно з частиною першою цієї статті , вважається пра цевлаштування підприємством , установою , організацією , у тому числі підприємством , організацією громадс ьких організацій інвалідів , фізичною особою , яка використовує найману працю , інвалідів , для яких це місце робо ти є основни м.

Відповідно до ч.8 ст. 19 Закону України «Пр о основи соціальної захищеності інвалідів в України» , відділення Фонду соці ального захисту інвалідів з метою контролю за виконанням нормативу роб очих місць , п ередбаченого частиною першою цієї статті , мають право в порядку , передбаченому Кабіне том Міністрів України , здійснювати перевірки підприємств , установ , організацій , у тому числі підпри ємств , орган ізацій громадських організацій інвалідів , фізичних осіб , які використовуют ь найману працю , щодо реєстрації у Фонді соціального захисту інвалід ів , подачі ни ми звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів , виконання нормативу р обочих місць , призначених для працевлаштування інвалідів , у тому числі шляхом зарахування , та сплати ними адміністративно-господарських санкц ій.

Частиною 1 статті 20 Закону України «Про осно ви соціальної захищеності інвалідів в України» встановлено , що підприємства , установи , організації , у тому числі підприємства , організації громадських організацій інвалідів , фізичні особи , які викорис товують найману працю , де середньооблікова чисельність працюючих інвалід ів менша , ніж установлено нормативом , передбаченим статтею 19 цього Закону , щороку сплачують відп овідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністрати вно-господарські санкції , сума яких визначається в розмірі середньої річної з аробітної плати на відповідному підприємстві ,

установі , організації , у тому числі підприємстві , організації громадсь ких організацій інвалідів , фізичної особи , яка використовує найману працю , за кожне робоче місце , призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідо м.

Згідно з ч.2 , 3 , 4 ст. 20 З акону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в України» , порушення т ермінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою н арахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національн ого банку України , що діяла на момент сплати , нарахованої на повну с уму недоїмки за весь її строк. Сплату адміністративно-господарських сан кцій і пені підприємства , установи , організації , у тому числі підприємства , організації громадсь ких організацій інвалідів , фізичні особи , які використовують найману працю , проводять відповідно до закону за рахунок прибутку , який залишається в їх розпорядженні після сплати вс іх податків і зборів (обов'язкових платежів). Адміністративно-господарсь кі санкції розраховуються та сплачуються підприємствами , установами , організаціями , у тому числі підпри ємствами , ор ганізаціями громадських організацій інвалідів , фізичними особами , зазначеними в ч астині першій цієї статті , самостійно в строк до 15 квітня року , наступного за роком , в якому відбулося пору шення нормативу , встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.

Крім того , відповідно до п.3 Положення про робоче місце інваліда та порядок працевлаштування інвалідів , затвердженого постан овою Кабінету Міністрів України від 03.05.1995 року № 314 , робоче місце інваліда вважається створеним , якщо воно відповідає встановленим вимогам робочого місця для інвалідів відповідної нозології , атестоване спеціальн ою комісією підприємства за участю представників МСЕК , органів Держнаглядох оронпраці , г ромадських організацій інвалідів , і введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда.

Також п.5 Пол оження про робоче місце інваліда та порядок працевлаштування інваліді в ,

затвердж еного постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.1995 року № 314 ,

затверджено , що підприєм ства розробляють заходи щодо створення робочих місць для інвалідів , включають їх до колективного договору , інформують центри зайнятості , місцеві органи соціал ьного захисту населення та відділення Фонду соціального захисту інвал ідів про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування і нвалідів. Врах овуючи те , що середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу Д ержавного підприємства «Луганськвугілля» в особі відокремленого підр озділу «Шахтоуправління «Луганське» складає 3950 осіб , то чисельність інвалі дів - штатних працівників , які повинні працювати на робочих місцях , створених відповідно до вимог ст. 19 Закону України «Про о снови соціальної захищеності інвалідів в України» (4%) - 158 особи , з них працювало лише 83 особи. Кількість робо чих місць , не зайнятих інвалідами , складає 75 осіб. Як вбачається із звіту про зайнятість та працевлашту вання інвалідів за 2007 рік , фонд оплати праці штатних працівників складає 108412 , 30 грн. , а тому середня заробіт на плата штатного працівника складає 27446 , 15 грн.

Тому розмір адміністративно-господарськ их санкцій за нестворені робочі місця складає : 27446 , 15грн. х 75 місць = 2058461 , 25грн.

Розмір пені за порушення строків сплати су ми адміністративно-господарських санкцій складає 79 867грн. 86коп.

Заявлені до стягнення санкції є адміністр ативного-господарськими , відтак на них розповсюджуються загальні засади відп овідальності учасників господарських відносин , визначені у статтях 216-218 , 238 , 241 Го сподарського кодексу України , системний аналіз яких посвідчує підставу сплати за наявності складу правопорушення , склад якого у межах спірних правовідносин позива чем доведений.

На підставі викладеного , керуючись ст. ст. 18 , 19 , 20 Законом У країни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» , ст. ст. 2 , 17 , 87 , 94 , 98 , 158 - 163 Кодекс у адміністративного судочинства України , суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністрати вний позов Прокурора Артемівського району м. Луганська в інтереса х Луганського обласного відділення Фонду соціального захисту інваліді в до Державного підприємства «Луганськвугілля» в особі відокремлено го підрозділу «Шахтоуправління

«Луганське»про стягнення несплаченої ад міністративно-господарської санкції та пені за порушення терміну спла ти санкції задовольнити повністю.

Стягнути з Державного підприємства «Луга нськвугілля» в особі відокремленого підрозділу «Шахтоуправління «Луг анське» (юридична адреса: 91022 м. Луганськ , вул. Лєрмонтова , їв , р/р 2600431880032 , у ЛЦВ ПІБ м. Луганська , МФО 304308 , ОКПО 00176868) на користь Державного бюджету України (р/р 31218230700006 в ГУ ДКУ у Луганській області , МФО 804013 , код 24046582 , код платежу 50070000) несплачені адміністративно-господар ські санкції за невиконання 4% нормативу робочих місць для працевлаштува ння інвалідів у 2007 році в розмірі 2 058 461грн. 25коп. та пеню за порушення терміну с плати санкції в розмірі 79 867грн. 86коп.

Постанова суду першої інстанції набирає з аконної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оска рження , вста новленого Кодексом адміністративного судочинства України , якщо таку заяву не бул о подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження , але апеляційна скарга не була подана в строк , встановлений цим Кодексом , постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.

Постанова може бути оскаржена в апеляційн ому порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через с уд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня проголошен ня постанови заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього про тягом двадцяти днів апеляційної скарги , з подачею її копії до апеляційної інстанці ї або в порядку частини 5 статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови складено та підписано 15 березня 2009 року.

Дата ухвалення рішення10.03.2009
Оприлюднено21.04.2010
Номер документу8843063
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-486/09

Ухвала від 21.02.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Обрізко І.М.

Ухвала від 14.05.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ліщинський А.М.

Ухвала від 19.03.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Старунський Д.М.

Постанова від 20.10.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Яворський Іван Олександрович

Ухвала від 17.10.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Коваль Р.Й.

Ухвала від 03.03.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ніколін В.В.

Ухвала від 23.03.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ліщинський А.М.

Постанова від 18.06.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Заверуха О.Б.

Постанова від 11.04.2012

Адміністративне

Апеляційний суд Черкаської області

Міщенко С. В.

Ухвала від 13.12.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Сапіга В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні