справа № 2а-486/09
Категорія 6.14
ЛУГАНСЬКИЙ О КРУЖНИЙ
АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
10 березня 2009 року
Луганський окружний адміністративний су д у складі:
Судді: Мат вєєвої В.В.
при секрет арі: Сіряцькому А. С.
за участю : представника прокур ора Ружої А.Ю. в присутності сторін:
представник позивача Окулевич О.В.
представник відповідача Рухадзе І.В.
розглянувши у відкритому судовому засіда нні матеріали адміністративної справи за адміністративним позовом Про курора Артемівського району м. Луганська в інтересах Луганського обласного відділ ення Фонду соціального захисту інвалідів до Державного підприємства « Луганськвугілля» в особі відокремленого підрозділу «Шахтоуправління «Луганське»про стягнення несплаченої адміністративно-господарської санкції та пені за порушення терміну сплати санкції , -
ВСТАНОВИВ:
05 серпня 2008 року до Луганського окружного адміністративного су ду надійшов адміністративний позов Прокурора Артемівського району м. Луганська в інтересах Луганського обласного відділення Фонду соціального захист у інвалідів до Державного підприємства «Луганськвугілля» в особі відо кремленого підрозділу «Шахтоуправління «Луганське»про стягнення нес плаченої адміністративно-господарської санкції та пені за порушення т ерміну сплати санкції.
В обґрунтування своїх позовних вимог пози вач пояснив , що на підприємстві у 2007 році замість 158 інвалідів працювало 83 інваліда.
В порушення ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» підприємство не інформувало Лугансь кий міський центр зайнятості про наявність вільних посад для забезпече ння працевлаштування інвалідів , що підтверджується довідкою Луганського місько го центру зайнятості №1/07-1718 від 21.04.2008 року.
За нестворені робочі місця у 2007 року підприємством самостійн о не було перераховано адміністративно-господарські санкції у розмірі 2 058 461грн. 25коп.
В супереч п. 5 Положення про робоче місце інваліда та порядок пр ацевлаштування інвалідів , затвердженого постановою Кабінету Міністрів Украї ни від 03.05.1995 року № 314 , відповідач не інформував відповідні державні орган и , а тому відп овідно до ч.2 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» нараховується пеня за порушення терміну сплати ад міністративно-господарської санкції самостійно до 15 квітня року , наступного за роко м , в якому від булося порушення нормативу.
Розмір нарахованої пені за порушення стро ків сплати суми адміністративно-господарських санкцій становить 79 867грн. 86коп.
Представник прокурора в судовому засідан ні позовні вимоги підтримав та просив задовольнити їх в повному обсязі.
У судовому засіданні представник позивач а просив стягнути з відповідача суму адміністративно-господарської са нкції.
Представник відповідача в судовому засід анні проти позову заперечував та просив відмовити у його задоволенні.
Заслухавши пояснення представників про курора , п озивача та відповідача , дослідивши матеріали справи , суд вважає , що позов підляга є задоволенню з наступних підстав.
В судовому засіданні було встановлено , що відповідач Д ержавне підприємство «Луганськвугілля» в особі відокремленого підроз ділу «Шахтоуправління «Луганське» не інформував Луганський міський це нтр зайнятості про наявність вільних посад для забезпечення працевлаш тування інвалідів , що підтверджується довідкою Луганського міського ц ентру зайнятості №1/07-1718 від 21.04.2008 року.
За нестворені робочі місця у 2007 року підприємством самостійн о не було перераховано адміністративно-господарські санкції у розмірі 2 058 461грн. 25коп.
В супереч п. 5 Положення про робоче місце інваліда та порядок пр ацевлаштування інвалідів , затвердженого постановою Кабінету Міністрів Украї ни від 03.05.1995 року № 314 , відповідач не інформував відповідні державні орган и , а тому відп овідно до ч.2 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» нараховується пеня за порушення терміну сплати ад міністративно-господарської санкції самостійно до 15 квітня року , наступного за роко м , в якому від булося порушення нормативу.
Розмір нарахованої пені за порушення стро ків сплати суми адміністративно-господарських санкцій становить 79 867грн. 86коп.
Відповідно до ст. 18 Закону України «Пр о основи соціальної захищеності інвалідів в України» , забезпечення прав інв алідів на працевлаштування та оплачувану роботу , в тому числі з умовою п ро виконання роботи вдома , здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення д о підприємств , установ , організацій чи до державної служби зайнятості.
Згідно з ч. ч. 1 , 2 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в України» , для підприємств , установ , організацій , у тому числі підприємств , організацій громадсь ких організацій інвалідів , фізичних осіб , які використовують найману працю , установлюється норма тив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох ві дсотків середньооблікової чисельності штатних працівників обліковог о складу за рік , а якщо працює від 8 до 25 осіб , - у кількості одного робочого місця.
Підприємства , установи , організації , у тому числі підпри ємства , орга нізації громадських організацій інвалідів , фізичні особи , які використовуют ь найману працю , самостійно розраховують кількість робочих місць дл я працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу , встановленого частин ою першою цієї статті , і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розр ахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.
Частиною 5 ст . 19 Закону України «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в України» встановлено , що виконанням нормати ву робочих місць у кількості , визначеній згідно з частиною першою цієї статті , вважається пра цевлаштування підприємством , установою , організацією , у тому числі підприємством , організацією громадс ьких організацій інвалідів , фізичною особою , яка використовує найману працю , інвалідів , для яких це місце робо ти є основни м.
Відповідно до ч.8 ст. 19 Закону України «Пр о основи соціальної захищеності інвалідів в України» , відділення Фонду соці ального захисту інвалідів з метою контролю за виконанням нормативу роб очих місць , п ередбаченого частиною першою цієї статті , мають право в порядку , передбаченому Кабіне том Міністрів України , здійснювати перевірки підприємств , установ , організацій , у тому числі підпри ємств , орган ізацій громадських організацій інвалідів , фізичних осіб , які використовуют ь найману працю , щодо реєстрації у Фонді соціального захисту інвалід ів , подачі ни ми звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів , виконання нормативу р обочих місць , призначених для працевлаштування інвалідів , у тому числі шляхом зарахування , та сплати ними адміністративно-господарських санкц ій.
Частиною 1 статті 20 Закону України «Про осно ви соціальної захищеності інвалідів в України» встановлено , що підприємства , установи , організації , у тому числі підприємства , організації громадських організацій інвалідів , фізичні особи , які викорис товують найману працю , де середньооблікова чисельність працюючих інвалід ів менша , ніж установлено нормативом , передбаченим статтею 19 цього Закону , щороку сплачують відп овідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністрати вно-господарські санкції , сума яких визначається в розмірі середньої річної з аробітної плати на відповідному підприємстві ,
установі , організації , у тому числі підприємстві , організації громадсь ких організацій інвалідів , фізичної особи , яка використовує найману працю , за кожне робоче місце , призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідо м.
Згідно з ч.2 , 3 , 4 ст. 20 З акону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в України» , порушення т ермінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою н арахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національн ого банку України , що діяла на момент сплати , нарахованої на повну с уму недоїмки за весь її строк. Сплату адміністративно-господарських сан кцій і пені підприємства , установи , організації , у тому числі підприємства , організації громадсь ких організацій інвалідів , фізичні особи , які використовують найману працю , проводять відповідно до закону за рахунок прибутку , який залишається в їх розпорядженні після сплати вс іх податків і зборів (обов'язкових платежів). Адміністративно-господарсь кі санкції розраховуються та сплачуються підприємствами , установами , організаціями , у тому числі підпри ємствами , ор ганізаціями громадських організацій інвалідів , фізичними особами , зазначеними в ч астині першій цієї статті , самостійно в строк до 15 квітня року , наступного за роком , в якому відбулося пору шення нормативу , встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.
Крім того , відповідно до п.3 Положення про робоче місце інваліда та порядок працевлаштування інвалідів , затвердженого постан овою Кабінету Міністрів України від 03.05.1995 року № 314 , робоче місце інваліда вважається створеним , якщо воно відповідає встановленим вимогам робочого місця для інвалідів відповідної нозології , атестоване спеціальн ою комісією підприємства за участю представників МСЕК , органів Держнаглядох оронпраці , г ромадських організацій інвалідів , і введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда.
Також п.5 Пол оження про робоче місце інваліда та порядок працевлаштування інваліді в ,
затвердж еного постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.1995 року № 314 ,
затверджено , що підприєм ства розробляють заходи щодо створення робочих місць для інвалідів , включають їх до колективного договору , інформують центри зайнятості , місцеві органи соціал ьного захисту населення та відділення Фонду соціального захисту інвал ідів про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування і нвалідів. Врах овуючи те , що середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу Д ержавного підприємства «Луганськвугілля» в особі відокремленого підр озділу «Шахтоуправління «Луганське» складає 3950 осіб , то чисельність інвалі дів - штатних працівників , які повинні працювати на робочих місцях , створених відповідно до вимог ст. 19 Закону України «Про о снови соціальної захищеності інвалідів в України» (4%) - 158 особи , з них працювало лише 83 особи. Кількість робо чих місць , не зайнятих інвалідами , складає 75 осіб. Як вбачається із звіту про зайнятість та працевлашту вання інвалідів за 2007 рік , фонд оплати праці штатних працівників складає 108412 , 30 грн. , а тому середня заробіт на плата штатного працівника складає 27446 , 15 грн.
Тому розмір адміністративно-господарськ их санкцій за нестворені робочі місця складає : 27446 , 15грн. х 75 місць = 2058461 , 25грн.
Розмір пені за порушення строків сплати су ми адміністративно-господарських санкцій складає 79 867грн. 86коп.
Заявлені до стягнення санкції є адміністр ативного-господарськими , відтак на них розповсюджуються загальні засади відп овідальності учасників господарських відносин , визначені у статтях 216-218 , 238 , 241 Го сподарського кодексу України , системний аналіз яких посвідчує підставу сплати за наявності складу правопорушення , склад якого у межах спірних правовідносин позива чем доведений.
На підставі викладеного , керуючись ст. ст. 18 , 19 , 20 Законом У країни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» , ст. ст. 2 , 17 , 87 , 94 , 98 , 158 - 163 Кодекс у адміністративного судочинства України , суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністрати вний позов Прокурора Артемівського району м. Луганська в інтереса х Луганського обласного відділення Фонду соціального захисту інваліді в до Державного підприємства «Луганськвугілля» в особі відокремлено го підрозділу «Шахтоуправління
«Луганське»про стягнення несплаченої ад міністративно-господарської санкції та пені за порушення терміну спла ти санкції задовольнити повністю.
Стягнути з Державного підприємства «Луга нськвугілля» в особі відокремленого підрозділу «Шахтоуправління «Луг анське» (юридична адреса: 91022 м. Луганськ , вул. Лєрмонтова , їв , р/р 2600431880032 , у ЛЦВ ПІБ м. Луганська , МФО 304308 , ОКПО 00176868) на користь Державного бюджету України (р/р 31218230700006 в ГУ ДКУ у Луганській області , МФО 804013 , код 24046582 , код платежу 50070000) несплачені адміністративно-господар ські санкції за невиконання 4% нормативу робочих місць для працевлаштува ння інвалідів у 2007 році в розмірі 2 058 461грн. 25коп. та пеню за порушення терміну с плати санкції в розмірі 79 867грн. 86коп.
Постанова суду першої інстанції набирає з аконної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оска рження , вста новленого Кодексом адміністративного судочинства України , якщо таку заяву не бул о подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження , але апеляційна скарга не була подана в строк , встановлений цим Кодексом , постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.
Постанова може бути оскаржена в апеляційн ому порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через с уд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня проголошен ня постанови заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього про тягом двадцяти днів апеляційної скарги , з подачею її копії до апеляційної інстанці ї або в порядку частини 5 статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови складено та підписано 15 березня 2009 року.
Дата ухвалення рішення | 10.03.2009 |
Оприлюднено | 21.04.2010 |
Номер документу | 8843063 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Яворський Іван Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні