Ухвала
від 30.04.2020 по справі 331/2512/19
ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЗАПОРІЖЖЯ

30.04.2020

Провадження № 1-кс/331/947/2020

ЄУН 331/2512/19

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30.04.2020року м. Запоріжжя

Слідчий суддя Жовтневого районного суду м. Запоріжжя ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора Запорізької місцевої прокуратури № 1 ОСОБА_3 розглянувши клопотання про арешт майна по кримінальному провадженню № 42018081020000133, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 27.11.2018 року, за ознаками кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, -

В С Т А Н О В И В:

Прокурор Запорізької місцевої прокуратури № 1 ОСОБА_3 звернулася до слідчого судді з клопотанням про накладення арешту на майно, по кримінальному провадженню № 42018081020000133, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 27.11.2018 року, за ознаками кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

В обґрунтування вищезазначеного клопотання зазначено, що ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який відповідно до наказу начальника Служби автомобільних доріг в Запорізькій області, призначений на посаду начальника відділу якості технічного контролю та нових технологій Служби автомобільних доріг у Запорізькій області. Будучі службовою особою, володіючи спеціальними знаннями та навиками, переслідуючи мотиви особистого збагачення за рахунок коштів державного бюджету, діючи умисно, з корисливих мотивів, у складі організованої злочинної групи, напрямком діяльності якої є привласнення та розтрата бюджетних грошових коштів, що виділяються на будівництво та експлуатаційне утримання автомобільних доріг, в особі структурного підрозділу Державної служби автомобільних доріг - Державна служба автомобільних доріг у Запорізькій області, в особливо великих розмірах, вирішив покращити своє матеріальне становище за рахунок вчинення злочинів, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем.

На початку 2018 року, під час формування складу організованої злочинної групи ОСОБА_5 , перебуваючи у невстановленому місці, у невстановлений час, запропонував ОСОБА_4 долучитися до складу організованої ним злочинної групи, основним напрямком діяльності якої було розтрата бюджетних коштів, що виділялись на експлуатаційне обслуговування автомобільних доріг державного значення в Запорізькій області. Окрім цього ОСОБА_5 повідомив ОСОБА_4 , про залучення до складу злочинної групи начальника лабораторії з контролю якості виробництва Служби автомобільних доріг у Запорізькій області ОСОБА_6 , яка також, в силу своїх посадових обов`язків, та трудової діяльності досконало відомі принципи надання послуг з будівництва, ремонту та експлуатаційного утримання автомобільних доріг державного значення. Проаналізувавши отриману пропозицію, склад злочинної групи, спосіб вчинення кримінальних правопорушень, та матеріальну вигоду, ОСОБА_4 надав свою згоду на співучасть у вчиненні злочинів у складі організованої групи, і таким чином увійшов до її складу. Окрім цього, ОСОБА_5 , за погодженням з іншими членами злочинного угрупування, враховуючи той факт що реалізація загального злочинного замислу є неможливою без відповідних посадових осіб суб`єкта господарювання, який буде безпосередньо виконувати ремонтні роботи, запропонував невстановленій слідством посадовій особі ТОВ «РЕМШЛЯХБУД» долучитися до участі у скоєнні кримінальних правопорушень, направлених на привласнення та розтрату бюджетних грошових коштів, у складі організованої злочинної групи.

У процесі тривалого спілкування, між зазначеними вище особами, були налагоджені та узгоджені тісні довірливі психологічні стосунки, які трансформувались в спеціальні загальні правила поведінки та стійку злочинну діяльність учасників злочинного угрупування.

Отримавши від ОСОБА_4 згоду на зайняття спільною злочинною діяльністю у складі організованої злочинної групи, ОСОБА_5 , за покладеними на себе функціями її організатора, спільно з іншими членами групи, з метою підготовки до вчинення корисливих злочинів, дотримання співучасниками заходів конспірації для протидії викриттю правоохоронними органами, розробили загальний план, який на етапі створення був доведений до відома всіх учасників, а саме ОСОБА_5 , ОСОБА_4 , ОСОБА_6 , та невстановленій слідством посадовій особі ТОВ «РЕМШЛЯХБУД». Відповідно до вказаного плану дії учасників, організованої злочинної групи, були направлені на досягнення єдиного злочинного результату.

Зорганізувавшись внутрішньо й зовнішньо у стійке об`єднання, метою діяльності якого є вчинення тяжких та особливо тяжких злочинів, ОСОБА_5 , ОСОБА_4 , ОСОБА_6 , та невстановлена слідством посадова особа ТОВ «РЕМШЛЯХБУД», маючи єдині наміри щодо вчинення злочинів, підтримуючи між собою міцні внутрішні зв`язки, встановили обумовлені правила поведінки в середині злочинного угрупування, та домовились про спільне виконання злочинних дій. Стійкість організованої злочинної групи забезпечувалось за рахунок її стабільного складу, єдиних для всіх правил поведінки, планування злочинної діяльності та чіткого розподілу ролей.

ОСОБА_4 було доведено ОСОБА_5 про те, що між учасниками злочинної групи повинен існувати високий рівень узгодженості дій, взаємодовіра, єдині правила поведінки, до яких слід віднести спеціальні домовленості щодо ведення розмов між собою із використання окремих засобів зв`язку, єдину систему вчинення кримінальних правопорушень з чітким розподілом ролей кожного з учасників групи, тощо. Характерним було визначення способів конспірації та прикриття злочинної діяльності від викриття правоохоронними органами. Для забезпечення зв`язку між учасниками групи під час вчинення кримінальних правопорушень використовувались мобільні телефони в тому числі особисті.

Мобільність групи забезпечувалась шляхом використання автомобілів, в тому числі і власних автомобілів членів угрупування, а також службового транспорту.

З метою маскування своєї злочинної діяльності, та надання їй вигляду законної, ОСОБА_5 , діючи узгоджено з ОСОБА_4 , ОСОБА_6 , та невстановленою слідством посадовою особою ТОВ «РЕМШЛЯХБУД», а також з іншими залученими ними до злочинної діяльності невстановленими стороною обвинувачення особами, вирішили використовувати для досягнення злочинної мети наступні суб`єкти господарювання: ДП «ЗАПОРІЗЬКИЙ ОБЛАВТОДОР» ВАТ ДАК «Автомобільні дороги України» ЄДРПОУ 26249665, а також ТОВ «РЕМШЛЯХБУД» ЄДРПОУ 20488682, про що повідомив своїх співучасників.

Відповідно до загальних вимог розробленого плану, вся злочинна діяльність групи була завуальована під загально визначену, передбачену законом господарську діяльність яка, на перший погляд не привертала би уваги зі сторони правоохоронних та контролюючих органів, оскільки будівельні роботи щодо вирівнювання поверхонь, послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг державного значення загального користування у Запорізькій області та штучних споруд на них, однак у неповному обсязі, а саме, роботи по влаштуванню шару асфальтобетонного покриття матимуть відхилення від нормативних вимог, внаслідок існуючих недоліків, а різниця вивільнених грошових яка створилась, підлягала розподілу між всіма учасниками організованої злочинної групи. Для досягнення цілі будуть вноситись відповідні неправдиві відомості у дефектні акти, довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати, акти приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ2в, протоколи випробувань, та інші документи.

Отже, ОСОБА_4 , обіймаючи посаду начальника відділу якості, технічного контролю та нових технологій Служби автомобільних доріг у Запорізькій області, будучи співучасником та активним членом організованої злочинної групи, мав наступні службові обов`язки які забезпечували йому виконання загального злочинного плану:

- забезпечення виконання завдань з будівництва і введенню основних фондів, раціональне використання капітальних вкладень;

- складання і готування завдань на розробку проектної документації;

- забезпечує технічний нагляд за будівництвом і ремонтом об`єктів, організовує контроль за виконанням вказівок і рекомендацій контролюючих органів. Забезпечує приймання будівельних робіт від підрядних організацій і контроль відповідної документації;

- здійснює організацію робіт з планування об`єктів, та видів робіт з будівництва, реконструкції та капітального ремонту;

- спільно з іншими службами веде періодичний контроль за проведенням експлуатаційними організаціями постійного нагляду за транспортно експлуатаційним станом автомобільних доріг, мостів та штучних споруд, які знаходяться на балансі Служби автомобільних доріг відповідно до діючих правил ремонту та експлуатаційного утримання автомобільних доріг;

- зобов`язує підрядників вжити оперативні заходи для покращення якості робіт;

- проводить контроль відповідності будівельних робіт проектній документації і вимогам нормативних документів;

- вирішує питання якості виробництва будівельних матеріалів, конструкцій виробів на виробництві. Інформує керівництво Служби автомобільних доріг по питанням якості будівельно-монтажних робіт і матеріальних ресурсів, які застосовуються на об`єктах будівництва і ремонту. Приймає участь в розробці документів по введенню об`єктів будівництва і ремонтів в експлуатацію, приймає участь в роботі приймальних комісій;

Виконуючи відведену йому загальним планом роль, ОСОБА_4 , діючи відповідно до узгодженого плану, у складі злочинної організації, в межах обсягу своїх повноважень та функціональних обов`язків:

- разом з ОСОБА_5 забезпечував функціонування організованої злочинної групи, шляхом створення необхідних умов для її існування, її приховуванні, інформаційному забезпеченні;

- забезпечував контроль за складанням, в тому числі за внесення відомостей, необхідних в інтересах всієї злочинної організації, до довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати, та підписував їх особисто;

- контролював складання, в тому числі внесення відомостей до дефектних актів, які так само підписував особисто;

- з метою приховування злочинної діяльності забезпечував безконтрольне підписання актів прийомки виконаних робіт форми КБ-2в;

- особисто контролював обсяги та якість виконаних робіт, з урахуванням інтересів всіх членів організованої групи, відповідно до погодженого злочинного плану;

- іншим чином сприяв вчиненню особливо тяжких та інших злочинів.

ОСОБА_5 , обіймаючи посаду заступника начальника відділу якості, технічного контролю та нових технологій Служби автомобільних доріг у Запорізькій області, будучі посадовою особою, організатором, співучасником та активним членом організованої злочинної групи, зловживаючи своїм службовим становищем, у відповідності до відведеної загальним планом ролі:

- здійснював безпосереднє керівництво діями учасників організованої злочинної групи і узгоджував обов`язки кожного під час вчинення злочинів для досягнення загальної злочинної мети;

- здійснював безпосереднє керівництво діями учасників організованої ним злочинної групи і узгоджував обов`язки кожного під час вчинення злочинів для досягнення загальної злочинної мети;

- забезпечував функціонування злочинної групи, шляхом створення необхідних умов для її існування, фінансування протиправної діяльності злочинного угрупування, її приховуванні, інформаційному забезпеченні;

- особисто, використовуючи свої посадові повноваження, як заступник начальника відділу ДП «ЗАПОРІЗЬКИЙ ОБЛАВТОДОР» ВАТ ДАК «Автомобільні дороги України», контролював обсяги і якість робот що виконувались;

- здійснював координування процесом збору інформації щодо надходження грошових коштів на рахунки підконтрольних членам організованої злочинної групи суб`єктів господарювання;

- організовував, контролював та координував дії учасників злочинної групи при здійсненні заходів по збору необхідної для реалізації злочинного плану інформації;

- безпосередньо приймав участь у скоєнні злочинів та керував вчиненням злочинів, шляхом спрямування зусиль інших співучасників на безпосереднє вчинення злочинів; надавав настанови та забезпечував їх виконання, координував та керував діями співучасників, що надали згоду на спільне вчинення злочинів;

- забезпечував прикриття злочинних дій співучасників;

- організовував приховування злочинної діяльності шляхом підписання відповідних документів, до яких вносились завідомо неправдиві відомості про вартість та обсяг виконаних підрядних робот, в тому числі забезпечував підписання актів приймання виконаних ремонтних робіт за формою КБ-2В, та довідки про вартість виконаних робіт за формою КБ-3, на підставі яких у подальшому, здійснюється перерахування бюджетних коштів Замовником на розрахунковий рахунок Субпідрядника.

ОСОБА_6 , будучи посадовою особою, перебуваючи на посаді начальника лабораторії з контролю якості виробництва Служби автомобільних доріг у Запорізькій області, на підставі затвердженої Начальником Служби автомобільних доріг у Запорізькій області Посадової інструкції начальника лабораторії з контролю якості виробництва Служби автомобільних доріг у Запорізькій області, мала завдання та обов`язки, які передбачали, зокрема:

- організацію і забезпечення вибіркового та приймального лабораторного контролю відповідності якості на об`єктах Служби сировини, матеріалів і готової продукції чинним стандартам та технічним умовам, ведення лабораторних журналів і своєчасне оформлення результатів випробувань;

- приймання участі в експертизі проектних рішень по використанню дорожньо-будівельних матеріалів на дорогах загального користування;

- організацію проведення або проводить визначення основних транспортно-експлуатаційних показників дорожніх одягів на дорогах Служби автодоріг у Запорізькій області;

- брати участь у роботі комісій по прийняттю в експлуатацію закінчених будівництвом (реконструкцією) автомобільних доріг загального користування і по виявленню причин неякісного виконання робіт, та розроблення заходів по їх усуненню;

- очолює роботу з розроблення нових і вдосконаленню існуючих методів лабораторного контролю, вживає заходів щодо скорочення затрат праці під час проведення робіт з контролю якості виробництва;

- здійснення нагляду за станом і роботою контрольно-вимірювального обладнання, забезпечує своєчасне подання її на періодичну державну повірку;

- керує робітниками лабораторії, забезпечує раціональне розміщення та правильне використання їх, дотримання ними правил внутрішнього розпорядку, техніки безпеки, промислової санітарії та протипожежної безпеки.

З метою надання своїй, а так само і всій організованій злочинній групі вигляду законної господарської діяльності, діючи максимально узгоджено зі своїми посадовими обов`язками, виконуючи відведену їй загальним планом роль, діючи у складі організованої злочинної групи ОСОБА_6 , виконувала наступні дії:

- відповідала за забезпечення документального підтвердження факту використання ТОВ «РЕМШЛЯХБУД» якісних марок асфальтобетону, шляхом внесення недостовірних даних до протоколів випробування асфальтобетону, який використовувався під час виконання робіт;

- забезпечувала, перед початком робіт, складання вимог про вид асфальтобетону який має укладатись за договором субпідряду, за для подальшого виготовлення на потужностях асфальтобетонного заводу, який фактично підконтрольний ТОВ «РЕМШЛЯХБУД», асфальтобетонної суміші;

- за для досягнення запланованого злочинною організацією результату забезпечувала внесення необхідних неправдивих відомостей в протоколи випробувань, з метою підтвердження начеб то належної якість виготовленого асфальту ТОВ «РЕМШЛЯХБУД»;

- особисто контролювала начеб то якісне виконання робіт ТОВ «РЕМШЛЯХБУД», прийняттю в експлуатацію закінчених будівництвом автомобільних доріг і особисто сприяла неякісному виявленню недоліків виконаних робіт, та заходів по їх усуненню;

- іншим чином сприяв вчиненню особливо тяжких та інших злочинів.

Всі члени організованої злочинної групи, були обізнані, щодо протиправних цілей угрупування, виявляли бажання і сприяли досягненню визначеної мети в ході вчинення злочинів, в межах відведеної кожному з учасників угрупування спеціальної ролі, усвідомлювали, що дії кожного з них є невід`ємною частиною загального обсягу дій при скоєнні всього обсягу злочинів.

Злочини вчинялись із прямим умислом, тобто учасники організованої групи усвідомлювали суспільно небезпечний характер своїх діянь, передбачали суспільно-небезпечні наслідки та бажали їх настання, переслідуючи корисливі мотиви наживи та мету власного збагачення за рахунок привласнення та розтрати чужого майна, поліпшуючи своє матеріальне становище.

Відтак, учасники передбачили всі необхідні умови для прикриття своєї незаконної діяльності, спрямованої на привласнення та розтрату чужого майна, в тому числі шляхом зловживання службовими особами своїм службовим становищем.

Виконавши всі підготовчі дії, розподіливши між собою ролі та функції, остаточно узгодивши і довівши до відома всіх учасників організованої злочинної групи план, співучасники приступили до його реалізації.

Так, в квітні 2018 року, члени організованої ОСОБА_5 злочинної групи, діючи умисно, з корисливих мотивів, маючи на меті незаконне привласнення та розтрату бюджетних грошових коштів, продовжили реалізацію раніше узгодженого наміру, та активно почали виконувати відомий усім учасникам групи злочинний план.

Так, ОСОБА_5 , достовірно знаючи про те, що в лютому 2018 року, Замовником, - «Службою автомобільних доріг у Запорізькій області», в особі ОСОБА_7 та Генеральним підрядником -ДП «Запорізький облавтодор» в особі ОСОБА_8 , було укладено договір про закупівлю послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг державного значення загального користування у Запорізькій області та штучних споруд на них № 601Д-18 від 12 лютого 2018 року, виконуючи відведену йому роль, діючи узгоджено з ОСОБА_4 , вирішили використати дану обставину, та почати реалізовувати свій план, повідомивши про свої наміри ОСОБА_6 .

Окрім цього співучасникам групи було достовірно відомо про те, що 04 квітня 2018 року, між Генеральним підрядником -ДП «Запорізький облавтодор» в особі ОСОБА_9 , та субпідрядником - ТОВ «РЕМШЛЯХБУД» в особі ОСОБА_10 , було підписано договір субпідряду на закупівлю послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг державного значення загального користування у Запорізькій області та штучних споруд на них № С601Д-18/5, а саме на виконання ремонтних робіт на шляхопроводі через залізничну колію кілометр 288+970 автомобільна дорога М-18 «Харків Сімферополь».

З метою визначення обсягів та вартості виконаних підрядних робіт, враховуючи інтереси злочинного угрупування, укладанню договору субпідряду з ТОВ «РЕМШЛЯХБУД» передувало складання дефектного акту, який, в свою чергу, був складений головним інженером ТОВ «РЕМШЛЯХБУД» - ОСОБА_11 . Останній фактично діючи в рамках своїх повноважень не був поставлений до відома про корисні наміри злочинної групи. В подальшому, в рамках реалізації єдиного плану злочинної групи, дефектний акт був перевірений, з урахуванням інтересів всіх учасників злочинного угрупування, провідним інженером відділу якості технічного контролю та нових технологій Служби автомобільних доріг у Запорізькій області, організатором та активним членом злочинного угрупування - ОСОБА_5 . В подальшому, даний акт було перевірено начальником відділу з ремонту та експлуатації утримання автомобільних доріг та штучних споруд, організації та безпеки дорожнього руху Служби автомобільних доріг у Запорізькій області, ОСОБА_12 та начальником відділу якості технічного контролю та нових технологій Служби автомобільних доріг в Запорізькій області ОСОБА_4 . В послідуючому акт був затверджений начальником Служби автомобільних доріг в Запорізькій області - ОСОБА_8 та т.в.о. начальника ДП «Запорізький облавтодор» ОСОБА_9 .

Визначившись з об`ємами робіт, та уклавши вищезазначений договір субпідряду № С601Д-18/5, з одночасним складанням проектно-кошторисною документацією, ОСОБА_10 , будучі директором ТОВ «РЕМШЛЯХБУД», в рамках виконання договору субпідряду № С601Д-18/5, перерахував матеріальний та людський ресурс, для виконання будівельно ремонтних робіт на шляхопроводі через залізничну колію км.255+100 км 458+460, діл. км288+250 км 289+655» ділянки автомобільної дороги М-18 «Харків Сімферополь».

Перед початком виконання робіт Замовник Служба автомобільних доріг у Запорізькій області, в особі члена та активного учасника організованої злочинної групи, - начальника лабораторії з контролю якості виробництва Служби автомобільних доріг у Запорізькій області ОСОБА_6 , відповідно до умов договору та інших нормативно правових норм (в тому числі ДСТУ, ДБН, СОУ), поставила перед субпідрядником вимоги про вид асфальтобетонної суміші, яка має укладатись за договором субпідряду.

У свою чергу субпідрядник ТОВ «РЕМШЛЯХБУД» в особі невстановленої слідством посадової особи вищезазначеного суб`єкту господарювання, виконуючи відведену йому злочинним планом роль, діючи в супереч інтересам своїх службових обов`язків, маючи корисливий мотив, використовуючи потужності асфальтобетонного заводу виготовив щебенево-мастиковий асфальтобетон «ЩМА-20», який використовував при виконанні ремонтних робіт дорожнього покриття на шляхопроводі через залізничну колію кілометр 255+100 км 458+460, діл. км288+250 км 289+655», автомобільна дорога М-18 «Харків Сімферополь», який в свою чергу згідно висновку судової будівельно-технічної та дорожньо-технічної експертизи за своїми фізико-механічними властивостями, середньою товщиною шар не відповідає вимогам ДСТУ Б.В.2.7-127 та ДБН В.2.3-4.

В подальшому, ОСОБА_6 діючи умисно, узгоджено з іншими членами організованої злочинної групи, виконуючи відведену їй роль, перед початком укладання асфальтобетону, будучі начальником лабораторії з контролю якості виробництва Служби автомобільних доріг у Запорізькій області, діючи всупереч своїм посадовим обов`язками, та зловживаючи ними, склала протоколи випробувань, виготовленого ТОВ «РЕМШЛЯХБУД» асфальто - бетонної суміші, в який внесла недостовірні відомості що до якості суміші, тобто вказаним протоколом випробувань підтвердила ніби то належну якість виготовленого ТОВ «Ремшляхбуд» щебенево-мастикового асфальтобетону «ЩМА-20», що суперечить висновкам експерта. Після чого ТОВ «Ремшляхбуд» виконав ремонтні роботи, фізичні об`єми та якість яких контролюється відділом якості технічного контролю та нових технологій Служби автомобільних доріг у Запорізькій області, в тому числі членами організованої злочинної групи ОСОБА_4 та ОСОБА_5 .

Після виконання робіт, було складено та підписано акт приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2в № 1Д за квітень 2018 року, та довідку про вартість виконаних підрядних робіт форми КБ-3, на загальну суму 722037,23 грн, «за послуги експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування у Запорізькій області та штучних споруд на них, Запорізький район автомобільна дорога М-18 «Харків Сімферополь» км 255+100 км 458+460, діл. км 288+250 км 289+655» який підписується: Замовником в особі Служби автомобільних доріг, Генпідрядником в особі ДП «Запорізький облавтодор», субпідрядником в особі директора ТОВ «Ремшляхбуд». Окрім цього на вказаних актах були поставлені підписи представників відділу якості технічного контролю та нових технологій Служби автомобільних доріг у Запорізькій області, які підтверджували відповідність даних в акті, та фактичних обсягів виконаних робіт.

Відповідно до висновку судової будівельно-технічної та дорожньо-технічної експертизи роботи по влаштуванню вирівнюючого шару покриття з щебенево-мастикового асфальтобетону «ЩМА-20», які внесені в Акт форми КБ-2в № 1Д за квітень 2018 року на загальну суму 722037,23 грн. за «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування у Запорізькій області та штучних споруд на них, Запорізький район, автомобільна дорога М-18 «Харків Сімферополь» км 255+100 км 458+460, діл.км288+250 км 289+655» мають значні відхилення від нормативних вимог, внаслідок критичних недоліків не вважаються закінченими та фактично виконаними. Роботи по влаштуванню вирівнюючого шару покриття з щебенево-мастикового асфальтобетону «ЩМА-20», які внесені в Акт форми КБ-2в № 1Д за квітень 2018року, не підлягають прийманню та потребують переробки. Вартість робіт, які не підлягають прийманню та потребують переробки по влаштуванню вирівнюючого шару покриття з щебенево-мастикового асфальтобетону «ЩМА-20», станом на час виконання робіт та складання акту виконаних робіт за «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування у Запорізькій області та штучних споруд на них, Запорізький район, автомобільна дорога М-18 «Харків Сімферополь`км255+100 км 458+460, діл. км288+250 км 289+655», згідно з складеним кошторисом із дотриманням вимог ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» з застосуванням Програмного комплексу «Строительные технологии СМЕТА» (різниця між їх фактичною вартістю, з урахуванням якості (повноти) виконання робіт та вартістю зазначену у акті), складає 475346 грн. (чотириста сімдесят п`ять тис. триста сорок шість грн.).

Відповідно до висновків експерта, за результатами проведення судової економічної експертизи, встановлено, що сума зайвого фінансування робіт, які не підлягають прийманню та потребують переробки по влаштуванню вирівнюючого шару покриття з щебнево-мастикового асфальтобетону «ЩМА-20», на об`єкті а/д М18 Харків-Сімферополь-Алушта-Ялта, км. 255+100 км 458+460, діл. км 288-250 км 289+655 (Запорізький район), які внесені в Акт № 1Д приймання виконаних будівельних робіт за квітень 2018 року, форми КБ-2в, узгоджений сторонами 19.04.2018 року, складає 475346,00 гривень.

Результатом не дотримання технологічних процесів при виконанні робіт на об`єктах інфраструктури доріг Запорізької області є безпідставне зниження якісних показників відремонтованих (збудованих) доріг та термінів їх експлуатації.

Своїми умисними діями ОСОБА_4 скоїв кримінальне правопорушення, передбачене ч. 5 ст. 191 КК України, а саме розтрата чужого майна, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинене у великих розмірах, організованою групою.

Крім того, не зупиняючись на досягнутому, та розуміючи, що існує подальша необхідність виконання будівельно ремонтних робітна ділянці автомобільній дороги М-18 «Харків Сімферополь», на шляхопроводі через залізничну колію, учасники організованої злочинної групи, вирішили продовжити використовувати дані обставини з метою особистого незаконного збагачення, шляхом привласнення бюджетних грошових коштів.

Так, ОСОБА_5 , діючи умисно, повторно, з корисливих мотивів, маючи на меті незаконне привласнення та розтрату бюджетних грошових коштів, продовжив реалізацію раніше узгодженого наміру, та активно продовжив виконувати відомий усім учасникам групи злочинний план. Таким чином, використовуючи ту обставину, що між Замовником, - «Службою автомобільних доріг у Запорізькій області», в особі заступника начальника Служби ОСОБА_13 та Генеральним підрядником - ДП «Запорізький облавтодор» в особі ОСОБА_9 , було укладено договір про закупівлю послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг державного значення загального користування у Запорізькій області та штучних споруд на них № 601Д-19 від 18 березня 2019 року, учасники злочинної групи, продовжували вчиняти злочинні дії спрямовані на незаконне привласнення та розтрату бюджетних грошових коштів.

18.03.2019 року, в межах продовження реалізації єдиного плану організованої злочинної групи, між Генеральним підрядником - ДП «Запорізький облавтодор» в особі ОСОБА_9 , та субпідрядником - ТОВ «РЕМШЛЯХБУД» в особі ОСОБА_10 , було підписано договір субпідряду на закупівлю послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг державного значення загального користування у Запорізькій області та штучних споруд на них № С601Д-19/3 від 18.03.2019 року, в тому числі на виконання ремонтних робіт на ділянці автомобільної дороги М-18 «Харків Сімферополь» на шляхопроводі через залізничну колію км 255+100 км 458+460, діл. км 289-028 км 289+270 (Запорізький район) Лівий проїзд, та послідуючі додаткові угоди до нього, від 28 березня 2019 року.

З метою визначення обсягів та вартості виконаних підрядних робіт, враховуючи інтереси учасників злочинної групи, було складено дефектний акт. В подальшому, в рамках реалізації єдиного плану організованої злочинної групи, дефектний акт був перевірений, з урахуванням інтересів всіх учасників угрупування, співробітником відділу якості технічного контролю та нових технологій Служби автомобільних доріг у Запорізькій області, та активним членом організованої злочинної групи - ОСОБА_5 . Аналогічним образом, даний акт було перевірено начальником відділу з ремонту та експлуатації утримання а/д та штучних споруд, організації та безпеки дорожнього руху Служби автомобільних доріг у Запорізькій області, ОСОБА_12 та начальником відділу якості технічного контролю та нових технологій Служби автомобільних доріг у Запорізькій області ОСОБА_4 . В послідуючому затверджується начальником Службі автомобільних доріг у Запорізькій області ОСОБА_8 та т.в.о. начальника ДП «Запорізький облавтодор» ОСОБА_9 .

Визначившись з об`ємами робіт, та уклавши вищезазначений договір підряду, з одночасним складанням проектно-кошторисною документацією, учасники організованої злочинної групи, діючи повторно перейшли до виконання основної частини єдиного плану, надавши вказівку невстановленій слідством посадовій особі ТОВ «РЕМШЛЯХБУД», перерахувати матеріальний та людський ресурс, за для виконання будівельно ремонтних робіт автомобільної дороги М-18 «Харків Сімферополь» км 255+100 км 458+460, діл. км 289-028 км 289+270 (Запорізький район) Лівий проїзд.

Перед початком виконання робіт Замовник робіт Служба автомобільних доріг у Запорізькій області, в особі члена та активного учасника злочинної організації, - начальника лабораторії з контролю якості виробництва Служби автомобільних доріг у Запорізькій області ОСОБА_6 поставила перед субпідрядником вимоги про вид асфальтобетонної суміші, яка має укладатись за договором субпідряду.

У свою чергу невстановлена слідством посадова особа субпідрядника -ТОВ «РЕМШЛЯХБУД», використовуючи потужності асфальтобетонного заводу, виготовила щебенево-мастиковий асфальтобетон «ЩМА-20», який використовувався при виконанні ремонтних робіт дорожнього покриття автомобільної дороги М-18 «Харків Сімферополь» км 255+100 км 458+460, діл. км 289-028 км 289+270 (Запорізький район) Лівий проїзд, який в свою чергу з гідно висновку судової будівельно-технічної та дорожньо-технічної експертизи№ 27951/5082/5128-5131 від 23.03.2020 року, за гранулометричним складом мінеральної частини асфальтобетону, середньою товщиною шару асфальтобетону, який використовується при виконанні робіт згідно акту №1 приймання виконаних робіт за вересень 2019 року, зразки якого досліджено «Головною випробувальною лабораторією в будівництві» - протокол випробувань №320 від 04.12.2019 р., не відповідають вимогам ДСТУ Б.В.2.7-127 та ДБН В.2.3-4.

В подальшому, ОСОБА_6 діючи умисно, повторно узгоджено з іншими учасниками організованої злочинної групи, виконуючи відведену їй роль, перед початком укладання асфальтобетонної суміші, будучі начальником лабораторії з контролю якості виробництва Служби автомобільних доріг у Запорізькій області, діючи всупереч своїм посадовим обов`язками, та зловживаючи ними, склала протоколи випробувань, виготовленого ТОВ «РЕМШЛЯХБУД» асфальто - бетонної суміші, тобто вказаним протоколом випробувань підтвердила ніби то належну якість виготовленого ТОВ «РЕМШЛЯХБУД» щебенево-мастикового асфальтобетону «ЩМА-20». Після чого ТОВ «РЕМШЛЯХБУД» виконав ремонтні роботи, об`єми та якість яких контролюється з боку інших членів організованої злочинної групи, а саме відділом якості технічного контролю та нових технологій Служби автомобільних доріг в Запорізькій області, ОСОБА_4 та ОСОБА_5 .

Після виконання робіт, було складено та підписано акти приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2в № 1-Д за вересень 2019 року на загальну суму 1373 734,00«за послуги експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування у Запорізькій області та штучних споруд на них, Запорізький район автомобільна дорога М-18 «Харків Сімферополь км 255+100 км 458+460, діл. км 289-028 км 289+270 (Запорізький район) Лівий проїзд» який підписується: Замовником в особі заступника начальника Служби автомобільних доріг ОСОБА_13 , Генпідрядником в особі заступника начальника ДП «Запорізький облавтодор» - ОСОБА_14 , субпідрядником в особі директора ТОВ «Ремшляхбуд» - ОСОБА_10 , на яких також ставиться підпис представника відділу якості технічного контролю та нових технологій Служби автомобільних доріг у Запорізькій області ОСОБА_15 .

Відповідно до висновку судової будівельно-технічної та дорожньо-технічної експертизи, роботи по влаштуванню вирівнюючого шару асфальтобетонного покриття, які внесені в Акт приймання виконаних робіт форми КБ-2в № 1-Д за вересень 2019 р на загальну суму 1373734,4 грн. за «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування у Запорізькій області та штучних споруд на них, Запорізький район автомобільна дорога М-18 «Харків Сімферополь» км 255+100 км458+460, діл. км 289+028 км 289+270. Лівий проїзд» мають значні відхилення від нормативних вимог, внаслідок критичних недоліків не вважаються закінченими та фактично виконаними. Роботи по влаштуванню вирівнюючого шару асфальтобетонного покриття, які внесені в вищевказані акти не підлягають прийманню та потребують переробки. Вартість робіт, які не підлягають прийманню та потребують переробки по влаштуванню вирівнюючого шару асфальтобетонного покриття, станом на час виконання робіт та складання акту виконаних робіт за «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування у Запорізькій області та штучних споруд на них, Запорізький район автомобільна дорога М-18 «Харків Сімферополь» км 255+100 км 458+460, діл. км 289+028 км 289+270. Лівий проїзд», згідно з складеним кошторисом із дотриманням вимог ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» з застосуванням Програмного комплексу «Строительные технологии СМЕТА» (різниця між їх фактичною вартістю, з урахуванням якості (повноти) виконання робіт та вартістю зазначену у акті), складає 190061 (сто дев`яносто тис. шістдесят одна грн.). (див. додаток №5).

Відповідно до висновків експерта, за результатами проведення судової економічної експертизи, встановлено, що сума зайвого фінансування робіт, які не підлягають прийманню та потребують переробки по влаштуванню вирівнюючого шару покриття з щебнево-мастикового асфальтобетону «ЩМА-20», на об`єкті а/д М18 Харків-Сімферополь-Алушта-Ялта, км 255+100 км 458+460, діл. км 289-028 км 289+270 (Запорізький район) Лівий проїзд, які внесені в Акт № 1-Д приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2019 року, форми КБ-2в, узгоджений сторонами 06.09.2019 року, складає 190 061, 00 гривень.

Результатом не дотримання технологічних процесів при виконанні робіт на об`єктах інфраструктури доріг Запорізької області є безпідставне зниження якісних показників відремонтованих (збудованих) доріг та термінів їх експлуатації.

Своїми умисними діями ОСОБА_4 скоїв кримінальне правопорушення, передбачене ч. 5 ст. 191 КК України, а саме розтрата чужого майна, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинене повторно, організованою групою.

28.04.2020 ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.191 КК України.

Враховуючи матеріали кримінального провадження, обставини вчинення кримінального правопорушення та тяжкість можливого покарання, виникла необхідність в арешті майна підозрюваного.

Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.

Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи.

Частиною 5 ст.170 КПК України передбачено, що у випадку, передбаченому пунктом 3 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбачених Кримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна.

Оскільки санкція ч. 5 ст. 191 КК України передбачає обов`язкове застосування додаткового покарання у виді конфіскації майна, існує необхідність накласти арешт на майно підозрюваного ОСОБА_4 для забезпечення можливої конфіскації майна.

Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна № 207771595 від 28.04.2020 року встановлено, що за підозрюваною ОСОБА_6 зареєстровано право власності на квартиру розташовану за адресою: АДРЕСА_1 .

З огляду на вищевикладене, з метою забезпечення можливої конфіскації майна просить суд накласти арешт на об`єкт нерухомого майна, а саме на квартиру розташовану за адресою: АДРЕСА_1 , яка належить на праві приватної власності ОСОБА_4 , з метою забезпечення можливої конфіскації майна.

Згідно ч. 2 ст. 172 КПК України клопотання слідчого, прокурора, цивільного позивача про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.

З метою унеможливлення спроб вчинення дій, пов`язаних з відчуженням, оформленням правовстановлюючих документів та державною реєстрацією права на об`єкти нерухомого майна: - квартиру розташовану за адресою: АДРЕСА_1 , вказане клопотання просить розглядати без участі ОСОБА_4 .

У судовому засіданні прокурор Запорізької місцевої прокуратури № 1 ОСОБА_3 клопотання підтримала та просила його задовольнити.

Слідчий суддя, заслухавши думку прокурора, вивчивши доводи клопотання та долучені до нього копії документів, прийшов до наступного.

Однією з основних вимог до поведінки судді, закріплених у ст. 6 Закону України «Про статус суддів»: суддя, при здійсненні правосуддя дотримуватися вимог Конституції та законів України, забезпечувати повний, всебічний та об`єктивний розгляд судових справ з дотриманням установлених законом строків.

Прецедентна практика Європейського суду з прав людини виходить з того, що реалізуючи п. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод щодо доступності правосуддя та справедливого судового розгляду кожна держава-учасниця цієї Конвенції вправі встановлювати правила судової процедури, в тому числі й процесуальні заборони і обмеження, зміст яких є не допустити судовий процес у безладний рух.

З рішення Європейського суду з прав людини у справах «Осман проти Сполученого королівства» від 28.10.1998 р. та «Креуз проти Польщі» від 19.06.2001 р. вбачається, що право на суд не є абсолютним та воно може бути піддане обмеженням, дозволеним за змістом, тому що право на доступ до суду за самою своєю природою потребує регулювання з боку держави.

Із зазначеного слідує, що розгляд клопотання за відсутності цивільного позивача, якщо клопотання подано ним, підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, і за наявності - також захисника, законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження не є порушенням права на справедливий захист та не може вважатися обмеженням права доступу до суду.

Згідно зч.ч.1,2ст.170КПК арештоммайна єтимчасове,до скасуванняу встановленомуцим Кодексомпорядку,позбавлення заухвалою слідчогосудді абосуду правана відчуження,розпорядження та/абокористування майном,щодо якогоіснує сукупністьпідстав чирозумних підозрвважати,що воноє доказомзлочину,підлягає спеціальнійконфіскації упідозрюваного,обвинуваченого,засудженого,третіх осіб,конфіскації уюридичної особи,для забезпеченняцивільного позову,стягнення зюридичної особиотриманої неправомірноївигоди,можливої конфіскаціїмайна.Арешт майнаскасовується увстановленому цимКодексом порядку. Завданнямарешту майнає запобіганняможливості йогоприховування,пошкодження,псування,зникнення,втрати,знищення,використання,перетворення,пересування,передачі,відчуження.Слідчий,прокурор повиннівжити необхіднихзаходів зметою виявленнята розшукумайна,на якеможе бутинакладено арешту кримінальномупровадженні,зокрема шляхомвитребування необхідноїінформації уНаціонального агентстваУкраїни зпитань виявлення,розшуку тауправління активами,одержаними відкорупційних таінших злочинів,інших державнихорганів таорганів місцевогосамоврядування,фізичних іюридичних осіб. Арештмайна допускаєтьсяз метоюзабезпечення: збереженняречових доказів; спеціальноїконфіскації; конфіскаціїмайна яквиду покаранняабо заходукримінально-правовогохарактеру щодоюридичної особи; відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Відповідно до ч. 3 ст. 170 КПК України у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним устатті 98цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 98 КПК України речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

Європейський суд з прав людини через призму своїх рішень неодноразово акцентував увагу на тому, що володіння майном повинно бути законним (див. рішення у справі «Іатрідіс проти Греції» [ВП], заява № 31107/96, п. 58, ECHR 1999-її). Вимога щодо законності у розумінні Конвенції вимагає дотримання відповідних положень національного законодавства та відповідності принципові верховенства права, що включає свободу від свавілля (див. рішення у справі «Антріш проти Франції», від 22 вересня 1994 року, Series А « 296-А, п. 42, та «Кушоглу проти Болгарії», заява № 48191/99, пп. 49-62, від 10 травня 2007 року. Будь-яке втручання державного органу у право на мирне володіння майном повинно забезпечити «справедливий баланс» між загальним інтересом суспільства та вимогами захисту основоположних прав конкретної особи. Необхідність досягнення такого балансу відображена в цілому в структурі статті 1 Першого протоколу).

У рішенні Європейського суду з прав людини від 7 червня 2007 року у справі «Смирнов проти Росії» висловлено правову позицію про те, що при вирішенні питання про можливість утримання державою речових доказів належить забезпечувати справедливу рівновагу між, з одного боку, суспільним інтересом та правомірною метою, а з іншого боку вимогами охорони фундаментальних прав особи.

Таким чином, враховуючи правову підставу для арешту майна, достатність доказів, що вказують на вчинення злочину, а також те, що незастосування арешту майна, може призвести до зникнення, втрати або пошкодження вказаного майна чи настання інших наслідків, які можуть перешкодити кримінальному провадженню, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання про арешт майна є доведеним та обґрунтованим, у зв`язку з чим підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст. 16, 21, 93, 98-100, 117, 131, 132, 167, 170-174 КПК України, -

УХВАЛИВ:

Клопотання прокурора Запорізької місцевої прокуратури № 1 ОСОБА_3 розглянувши клопотання про арешт майна по кримінальному провадженню № 42018081020000133, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 27.11.2018 року, за ознаками кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, задовольнити.

Накласти арешт на об`єкт нерухомого майна, а саме на квартиру АДРЕСА_2 , яка належить на праві приватної власності ОСОБА_4 , з метою забезпечення можливої конфіскації майна.

Ухвала може бути оскаржена до Запорізького апеляційного суду протягом п`яти діб з дня її винесення.

Підозрюваний, обвинувачений, їх захисник, законний представник, інший власник або володілець майна, які не були присутні при розгляді клопотання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково.

Ухвала про арешт майна виконується негайно.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудЖовтневий районний суд м. Запоріжжя
Дата ухвалення рішення30.04.2020
Оприлюднено07.06.2024
Номер документу89019284
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —331/2512/19

Ухвала від 22.10.2020

Кримінальне

Запорізький апеляційний суд

Гончар О. С.

Ухвала від 08.10.2020

Кримінальне

Запорізький апеляційний суд

Гончар О. С.

Ухвала від 06.10.2020

Кримінальне

Жовтневий районний суд м. Запоріжжя

Скользнєва Н. Г.

Ухвала від 30.09.2020

Кримінальне

Жовтневий районний суд м. Запоріжжя

Антоненко М. В.

Ухвала від 04.09.2020

Кримінальне

Жовтневий районний суд м. Запоріжжя

Антоненко М. В.

Ухвала від 06.07.2020

Кримінальне

Жовтневий районний суд м. Запоріжжя

Антоненко М. В.

Ухвала від 06.07.2020

Кримінальне

Жовтневий районний суд м. Запоріжжя

Антоненко М. В.

Ухвала від 18.06.2020

Кримінальне

Запорізький апеляційний суд

Гончар О. С.

Ухвала від 18.06.2020

Кримінальне

Запорізький апеляційний суд

Гончар О. С.

Ухвала від 18.06.2020

Кримінальне

Запорізький апеляційний суд

Гончар О. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні