ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА
01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 30/393 03.12.09
За позовом Прокуро ра Святошинського району м. К иєва в інтересах держави в
особі Київ ської міської ради
До Товариства з обмеженою відповідальніст ю «НВФ АСЛ»
Про звільнен ня займаної земельної ділянк и
Суддя Ващенко Т.М.
Представники сторін:
Від Прокуратури Святош инського району м. Києва Мі щенко Т.П. - помічник
прокурора , посвідчення № 195 від 26.10.06.
Від позивача Гульк о А.Б. - представник за дові реністю № 225-КР-1107
від 28.10.09.
Від відповідача не з' яв ився
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
На розгляд Господарсь кого суду міста Києва переда ні позовні вимоги Прокурора Святошинського району м. Киє ва в інтересах держави в особ і Київської міської ради до Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «НВФ АСЛ»про зобо в' язання відповідача звіль нити земельну ділянку площею 0,13 га, що знаходиться за адресо ю: м. Київ, вул. Туполева, 1, яка ви користовується відповідаче м для розміщення та експлуат ації платної автостоянки, шл яхом заборони використання з емельної ділянки до оформлен ня документів, які надають пр аво на користування земельно ю ділянкою.
Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 09.10.09. порушен о провадження у справі № 30/393, ро згляд справи було призначено на 19.11.09. о 09-20.
Представник позивача в суд ове засідання 19.11.09. не з' явивс я, про поважні причини неявки суд не повідомив, про час і мі сце проведення судового засі дання повідомлений належним чином.
Представник відповідача в судове засідання 19.11.09. не з' яв ився, вимоги ухвали Господар ського суду міста Києва від 09. 10.09. про порушення провадження у справі № 30/393 не виконав, про по важні причини неявки суд не п овідомив, про час і місце пров едення судового засідання по відомлений належним чином.
Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 19.11.09. на підст аві ст. 77 Господарського проце суального кодексу України ро згляд справи № 30/393 було відклад ено на 03.12.09. о 15-00.
В судовому засіданні 03.12.09. про куратурою Святошинського ра йону міста Києва подано суду письмову заяву про уточненн я позовних вимог, відповідно до якої заявник просить суд з обов' язати відповідача зві льнити незаконно займану зем ельну ділянку площею 0,13 га, що з находиться за адресою: м. Київ , вул. Туполева, 1, шляхом знесен ня розміщених на ній споруд, щ о використовуються для експл уатації платної автостоянки .
В судовому засіданні 03.12.09. пре дставником позивача подано с уду письмові пояснення по сп раві № 30/393, відповідно до яких К иївська міська рада просить суд зобов' язати Товариство з обмеженою відповідальніст ю «НВФ АСЛ»повернути самовіл ьно зайняту земельну ділянку площею 0,13 га, що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Туполева , 1 позивачу та привести її в пр идатний для використання за цільовим призначенням стан.
Представник відповідача в судове засідання 03.12.09. повторн о не з' явився, вимоги ухвал Г осподарського суду міста Киє ва від 09.10.09. та 19.11.09. у справі № 30/393 не виконав, про поважні причини неявки суд не повідомив, про ч ас і місце проведення судово го засідання повідомлений на лежним чином.
Відповідно до роз' ясненн я Президії Вищого Арбітражно го суду України від 18.09.97. № 02 - 5/289 із змінами «Про деякі питання п рактики застосування Господ арського процесуального код ексу України», особи, які беру ть участь у справі, вважаютьс я повідомленими про час і міс це її розгляду судом, якщо ухв алу про порушення провадженн я у справі надіслано за пошто вою адресою, зазначеною в поз овній заяві.
Відповідно до ст. 75 Господар ського процесуального кодек су України справа розглядаєт ься за наявними в ній матеріа лами.
Відповідно до ст. 85 Господар ського процесуального кодек су України, в судовому засіда нні 03.12.09. за згодою представник ів сторін було оголошено вст упну та резолютивну частини рішення.
Розглянувши матеріали с прави та заслухавши поясненн я представників прокуратури та позивача, Господарський с уд міста Києва, встановив:
Положеннями п. 2 ст. 121 Конс титуції України встановлено , що на Прокуратуру України по кладається представництво і нтересів громадянина або дер жави в суді у випадках, визнач ених законом.
Відповідно до ст. 2 Господар ського процесуального кодек су України, господарський су д порушує справи за позовним и заявами прокурорів та їх за ступників, які звертаються д о господарського суду в інте ресах держави. Прокурор, який звертається до господарсько го суду в інтересах держави, в позовній заяві самостійно в изначає, в чому полягає поруш ення інтересів держави, та об ґрунтовує необхідність їх за хисту, а також вказує орган, уп овноважений державою здійсн ювати відповідні функції у с пірних відносинах.
Згідно з ст. 36-1 Закону Україн и «Про прокуратуру», предста вництво прокуратурою інтере сів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні п рокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, с прямованих на захист у суді і нтересів громадянина або дер жави у випадках, передбачени х законом. Підставою предста вництва у суді інтересів гро мадянина є його неспроможніс ть через фізичний чи матеріа льний стан, похилий вік або з і нших поважних причин самості йно захистити свої порушені чи оспорювані права або реал ізувати процесуальні повнов аження, а інтересів держави - н аявність порушень або загроз и порушень економічних, полі тичних та інших державних ін тересів внаслідок протиправ них дій (бездіяльності) фізич них або юридичних осіб, що вчи няються у відносинах між ним и або з державою.
Прокурор самостійно визна чає підстави для представниц тва у судах, форму його здійсн ення і може здійснювати пред ставництво в будь-якій стаді ї судочинства в порядку, пере дбаченому процесуальним зак оном.
У відповідності до ст. 13 Конс титуції України, земля, її над ра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах територ ії України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економі чної зони є об'єктами права вл асності Українського народу . Від імені Українського наро ду права власника здійснюють органи державної влади та ор гани місцевого самоврядуван ня в межах, визначених цією Ко нституцією.
Положеннями ст. 14 Конституц ії України встановлено, що зе мля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.
Згідно з ст. 3 Земельного код ексу України, земельні відно сини регулюються Конституці єю України, цим Кодексом, а так ож прийнятими відповідно до них нормативно-правовими акт ами.
Відповідно до ст. 40 Конститу ції України місцеве самовряд ування є правом територіальн ої громади самостійно вирішу вати питання місцевого значе ння в межах Конституції і зак онів України.
Згідно п. 5 ст. 16 Закону Україн и "Про місцеве самоврядуванн я в Україні" від імені та в інт ересах територіальних грома д права суб' єкта комунальн ої власності здійснюють відп овідні ради.
Відповідно до п. 12 Перехідни х положень Земельного кодекс у України до розмежування зе мель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в меж ах населених пунктів, крім зе мель, переданих у приватну вл асність, та земель, на яких роз ташовані державні, в тому чис лі казенні, підприємства, гос подарські товариства, у стат утних фондах яких державі на лежать частки (акції, паї), об'є кти незавершеного будівницт ва та законсервовані об'єкти , здійснюють відповідні сіль ські, селищні, міські ради, а з а межами населених пунктів - в ідповідні органи виконавчої влади.
Відповідно до ст. 189 Земельно го кодексу України самоврядн ий контроль за використанням та охороною земель в місті Ки єві здійснюється Київською міською радою.
Статтею 26 Закону України «П ро місцеве самоврядування в Україні»визначена виключна компетенція сільських, сели щних, міських рад.
Відповідно до п. 34 ч. 1 ст. 26 Зако ну України «Про місцеве само врядування в Україні», саме д о виключної компетенції відп овідних рад належить вирішен ня відповідно до закону пита нь регулювання земельних від носин.
Статтею 9 Земельного кодекс у України, визначені повнова ження Київської і Севастопол ьської міських рад у галузі з емельних відносин, до яких на лежить: розпорядження землям и територіальної громади міс та, передача земельних ділян ок комунальної власності у в ласність громадян та юридичн их осіб, надання земельних ді лянок у користування із земе ль комунальної власності, ви лучення земельних ділянок із земель комунальної власност і, вирішення інших питань у га лузі земельних відносин.
Відповідно до ст. 60 Закону Ук раїни "Про місцеве самовряду вання в Україні" територіаль ним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить пр аво комунальної власності на рухоме та нерухоме майно, дох оди місцевих бюджетів, інші к ошти, землю, природні ре сурси, підприємства, установ и та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житлови й фонд, нежитлові приміщення , заклади культури, освіти, спо рту, науки, соціального обслу говування та інше майно і май нові права, рухомі та нерухом і об' єкти, визначені відпов ідно до закону як об' єкти пр ава комунальної власності, а також кошти, отримані від їх в ідчуження.
Як встановлено судом та під тверджується матеріалами сп рави, в результаті перевірки , проведеної Державною інспе кцією з контролю за використ анням і охороною земель у міс ті Києві щодо дотримання вим ог земельного законодавства було встановлено, що станом н а 18.02.09. Товариство з обмеженою в ідповідальністю «НВФ АСЛ»за ймає земельну ділянку площею 1,13 га, яка знаходиться за адрес ою: м. Київ, вул. Туполева, 1 для р озміщення та експлуатації пл атної автостоянки без докуме нтів на право користування з емлею.
За результатами такої пере вірки державним інспектором контролю за використанням т а охороною земель Державної інспекції з контролю за вико ристанням і охороною земель у місті Києві складено акт № 233/5 перевірки дотримання вимо г земельного законодавства в ід 18.02.09., у якому зазначається, щ о у відповідача відсутні буд ь-які документи, що підтверд жують право власності чи пра во користування вказаною зем ельною ділянкою.
Крім того, відносно директо ра Товариства з обмеженою ві дповідальністю «НВФ АСЛ»бул о вжито заходи адміністратив ного впливу, а саме: складено п ротокол про адміністративне правопорушення № 00233 від 18.02.09. та видано припис № П 233/5 від 18.02.09. (коп ії яких містяться в матеріал ах справи), складений управлі нням з контролю за використа нням та охороною земель у м. Києві про усунення виявле ного порушення земельного за конодавства та проведено роз рахунок розміру шкоди (копія якого міститься в матеріала х справи), заподіяної внаслід ок самовільного зайняття від повідачем земельної ділянки , яка знаходиться за адресою: м . Київ, вул. Туполева, 1, згідно з яким розмір заподіяної шкод и становить 26026, 64 грн.
Відповідно до матеріалів с прави, 19.02.09. державним інспекто ром з контролю за використан ням та охороною земель у міст і Києві складено акт обстеже ння земельної ділянки № 30/5 від 19.02.09., яким встановлено, що відп овідач самовільно займає зем ельну ділянку площею 1,13 га, яка знаходиться за адресою: м. Киї в, вул. Туполева, 1 для розміщен ня та експлуатації платної а втостоянки без документів, щ о посвідчують право власност і чи право користування зазн аченою земельною ділянкою.
Крім того, 19.02.09. державним інс пектором - головним спеціалі стом Управління з контролю з а використанням та охороною земель у місті Києві винесен о постанову № 30 (копія якої міс титься в матеріалах справи), в ідповідно до якої справу про адміністративне правопоруш ення, вчинене директором Тов ариства з обмеженою відповід альністю «НВФ АСЛ»було закри то на підставі ч. 3 ст. 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Згідно ст. 32 Господарського процесуального кодексу Укра їни доказами у справі є будь-я кі фактичні дані, на підставі яких господарський суд у виз наченому законом порядку вст ановлює наявність чи відсутн ість обставин, на яких ґрунту ються вимоги і заперечення с торін, а також інші обставини , які мають значення для прави льного вирішення господарсь кого спору.
Відповідно до ст. 124 Земельно го кодексу України, передача в оренду земельних ділянок, щ о перебувають у державній аб о комунальній власності, зді йснюється на підставі рішенн я відповідного органу викона вчої влади або органу місцев ого самоврядування чи догово ру купівлі-продажу права оре нди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди з емельної ділянки.
У відповідності до ст. 125 Земе льного кодексу України, прав о власності на земельну діля нку, а також право постійного користування та право оренд и земельної ділянки виникают ь з моменту державної реєстр ації цих прав.
Положеннями ст. 126 Земельног о кодексу України встановлен о, що право власності на земел ьну ділянку посвідчується де ржавним актом.
Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни «Про державний контрол ь за використанням та охорон ою земель», самовільне зайня ття земельної ділянки - будь-я кі дії, які свідчать про факти чне використання земельної д ілянки за відсутності відпов ідного рішення органу викона вчої влади чи органу місцево го самоврядування про її пер едачу у власність або наданн я у користування (оренду) або з а відсутності вчиненого прав очину щодо такої земельної д ілянки, за винятком дій, які ві дповідно до закону є правомі рними.
Нормами ст. 212 Земельного код ексу України передбачено, що самовільно зайняті земельні ділянки підлягають повернен ню власникам землі або корис тувачам без відшкодування за трат, понесених за час незако нного користування ними, вкл ючаючи знесення будинків, бу дівель і споруд, здійснюєтьс я за рахунок громадян або юри дичних осіб, які самовільно з айняли земельні ділянки.
Слід зазначити, що відповід но до п. б ч. 1 ст. 211 Земельного ко дексу України у разі самовіл ьного зайняття земельних діл янок громадяни та юридичні о соби несуть цивільну, адміні стративну або кримінальну ві дповідальність.
Відповідно до ст. 33 Господар ського процесуального кодек су України, кожна сторона пов инна довести ті обставини, на які вона посилається як на пі дставу своїх вимог і запереч ень.
Як визначено ст. 43 Господарс ького процесуального кодекс у України, господарський суд оцінює докази за своїм внутр ішнім переконанням, що ґрунт ується на всебічному, повном у і об'єктивному розгляді в су довому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керую чись законом.
Відповідач належних доказ ів правомірності користуван ня спільною земельною ділянк ою суду не надав.
За таких обставин, суд дійшо в висновку, що вимоги прокура тури є обґрунтованими, та так ими, що підлягають задоволен ню.
Відповідно до ст. 49 Господар ського процесуального кодек су України, витрати по сплаті державного мита та витрати н а інформаційно-технічне забе зпечення судового процесу по кладаються на відповідача.
Враховуючи викладене та ке руючись ст. ст. 13, 14, 40, 121 Конституц ії України, ст. ст. 3, 9, 124, 125, 126, 189, 212, п. 12 П ерехідних положень Земельно го кодексу України, ст. 2, 323, 33,43, 44, 49, 75, 82-85 Господарського процесуа льного кодексу України, Госп одарський суд міста Києва, -
В И Р І Ш И В:
1. Позовні вимоги проку рора Святошинського району м іста Києва в інтересах держа ви в особі Київської міської ради задовольнити повністю.
2. Зобов' язати Товариство з обмеженою відповідальністю «НВФ АСЛ»(м. Київ, вул. Академі ка Туполева, 1, код ЄДРПОУ 19479100) зв ільнити самовільно зайняту н им земельну ділянку площею 0,13 га, що знаходиться за адресою : м. Київ, вул. Туполева, 1, шляхом знесення розміщених на ній с поруд, що використовуються д ля експлуатації платної авто стоянки в 10-денний термін з дн я набрання рішенням законної сили.
3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «НВФ АСЛ» (м. Київ, вул. Академі ка Туполева, 1, код ЄДРПОУ 19479100) в доход державного бюджету Ук раїни 85 (вісімдесят п' ять) гр н. 00 коп. - державного мита та 23 6 (двісті тридцять шість) грн. 0 0 коп. - витрат на інформаційно -технічне забезпечення судов ого процесу.
4. Після вступу рішення в з аконну силу видати наказ.
5. Рішення вступає в законну силу після десятиденного те рміну з дня його прийняття, оф ормленого у відповідності до ст. 84 ГПК України.
Суддя Т.М. Ващенко
Дата підписання рішенн я 14.12.09.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2009 |
Оприлюднено | 01.12.2010 |
Номер документу | 9007389 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні