Рішення
від 24.09.2020 по справі 620/2006/20
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 вересня 2020 року Чернігів Справа № 620/2006/20

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Скалозуба Ю. О., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників адміністративну справу

за позовомОСОБА_1 до Міністерства внутрішніх справ України Головного управління національної поліції в Чернігівській області Ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Чернігівській області Варвинського районного відділу УМВС України в Чернігівській області про визнання неправомірним та скасування наказу, зобов`язання вчинити певні дії У С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 (далі по тексту - позивач, ОСОБА_1 ) звернувся до суду з позовом до Міністерства внутрішніх справ України (далі по тексту - відповідач 1, МВС України), Головного управління Національної поліції в Чернігівській області (далі по тексту - відповідач 2, ГУНП в Чернігівській області), Ліквідаційної комісії Управління Міністерства внутрішніх справ України в Чернігівській області (далі по тексту - відповідач 3, Ліквідаційна комісія), Варвинського районного відділу УМВС України в Чернігівській області (далі по тексту - відповідач 4, Варвинський РВ УМВС в Чернігівській області), в якому (з урахуванням уточнених позовних вимог) просить: визнати неправомірним та скасувати наказ Ліквідаційної комісії УМВС України в Чернігівській області від 06.05.2020 № 3 о/с; зобов`язати ГУНП в Чернігівській області, прийняти позивача на службу до поліції відповідно до пункту 9 розділу ХІ Закону України Про Національну поліцію ; зобов`язати МВС України профінансувати виплату коштів за час вимушеного прогулу з 07.02.2020 по день поновлення; стягнути кошти за час вимушеного прогулу з 07.02.2020 по день фактичного поновлення з Варвинського РВ УМВС в Чернігівській області.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що його всупереч постановам Верховного Суду у справі № 820/3735/15-а, Шостого апеляційного адміністративного суду у справі № 620/2062/19, порушивши статтю 129-1 Конституції України, його третій раз незаконно скоротили. Після поновлення його на роботі йому були виплачені кошти згідно рішенням з 19.06.2019 по 06.02.2020, а за період з 07.02.2020 по 06.05.2020 виплати не проводилися.

МВС України у відзиві в задоволенні позовних вимог просило відмовити у повному обсязі, обґрунтовуючи тим, що у позовній заяві відсутні будь-які відомості та докази про те, що ОСОБА_1 перебував у трудових (службових) відносинах безпосередньо з МВС України. Роботодавцем по відношенню до позивача є окрема юридична особа - УМВС України в Чернігівській області, яка самостійно відповідає за своїми зобов`язаннями (стаття 96 ЦК України). Таким чином, МВС України є неналежним відповідачем у даній справі. Зазначає те, що грошове забезпечення особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ виплачується (виплачувалося) за місцем проходження служби в межах асигнувань, затверджених кошторисом доходів і видатків органу МВС на грошове забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ. Бюджетне фінансування для розрахунку заборгованості ліквідаційним комісіям здійснюється за рахунок та через Національну поліцію, а не через МВС України. Таким чином, вважає, що у МВС України не виникає жодних обов`язків по відношенню до позивача, зокрема, і щодо фінансування виплати коштів за час вимушеного прогулу ОСОБА_1 .

Ліквідаційна комісія та Варвинське РВ УМВС в Чернігівській області у відзиві зазначили, що на виконання постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 06.02.2020 наказом УМВС України в Чернігівській області від 28.02.2020 № 1 о/с ОСОБА_1 поновлено на посаді дільничного інспектора міліції Варвинського РВ УМВС України в Чернігівській області. 06.03.2020 позивача попереджено про наступне звільнення з 06.05.2020 у зв`язку зі скороченням штату. Згідно норм Закону України Про Національну поліцію працівники міліції, які не прийняті на службу до поліції в тримісячний термін з моменту попередження про наступне вивільнення, звільняються зі служби в органах внутрішніх справ через скорочення штатів. Національна поліція України не є правонаступником міліції в силу закону. Працівники міліції можуть бути прийняті на службу до поліції за власним бажанням та у спосіб, визначений пунктом 9 Прикінцевих та перехідних положень зазначеного Закону. На момент поновлення позивача на службі закінчилися преклюзивні строки, визначені у перехідних положеннях Закону України Про Національну поліцію , щодо призначення працівників ОВС України на посади поліцейських. Також зазначає, що ні у Варвинському РВ УМВС України в Чернігівській області, ні в УМВС України в Чернігівській області жодної посади дільничого інспектора міліції, чи будь-якої іншої посади співробітника міліції немає, оскільки такі посади, згідно приписів Закону України Про Національну поліцію , скасовано. В тому числі скасовано всі штатні посади в територіальних органах МВС України в областях. Також не підлягають задоволенню позовні вимоги щодо фінансування та виплати позивачу середнього заробітку за час вимушеного прогулу, оскільки дані вимоги є похідними. На підставі викладеного, просить у задоволенні позову відмовити в повному обсязі.

ГУНП в Чернігівській області у відзиві зазначило, що за результатами службової перевірки від 03.03.2020 комісія дійшла до висновку, що на момент поновлення позивача на службі в міліції закінчилися преклюзивні строки, визначені у перехідних положеннях Закону України Про Національну поліцію , щодо призначення працівників міліції України на посади поліцейських, тому було прийнято рішення щодо недоцільності прийняття ОСОБА_1 на службу до органів Національної поліції України без проведення конкурсу. Окремо ОСОБА_1 запропоновано прийняти участь у конкурсі на вакантні посади в органах Національної поліції України. 06.03.2020 року ОСОБА_1 звернувся до голови поліцейської комісії ГУНП в Чернігівській області із заявою кандидата на службу (на прийняття участі в проходженні конкурсного відбору) на посаду дільничного офіцера поліції сектора превенції Ніжинського ВП ГУНП в Чернігівській області. За наслідками звернення ОСОБА_1 до ГУНП в Чернігівській області із заявою кандидата на службу (на прийняття участі в проходженні конкурсного відбору), після проведення перевірки наданих позивачем документів, та відповідних результатів військово-лікарської комісії, останнього повідомлено про недопущення до подальшої участі в конкурсі через непридатність за станом здоров`я. Також зазначає, що постановою державного виконавця від 19.06.2020 у зв`язку з фактичним виконанням постанови апеляційного суду від 06.02.2020 в частині зобов`язання ГУНП в Чернігівській області розглянути питання щодо прийняття ОСОБА_1 на службу до поліції відповідно до пункту 9 розділу XI Закону України Про Національну поліцію виконавче провадження закінчене. Тому просить у задоволенні позову відмовити в повному обсязі.

У відповіді на відзив позивач зазначає, що в рішеннях Касаційного адміністративного суду Верховного Суду викладене в постановах від 30.05.2018 та 25.03.2019 по справі № 825/3735/15-а чітко вказує про його незаконне скорочення 06.11.2015. Посилається на практику Верховного Суду, зокрема, вказує, що встановлена законодавством можливість ліквідації державної установи (організації) з одночасним створенням іншої, яка буде виконувати повноваження (завдання) особи, що ліквідується, не виключає, а включає зобов`язання роботодавця (держави) по працевлаштуванню працівників ліквідованої установи. Зазначає про відсутність висновку військово-лікарської комісії та зазначає, що його не може бути, так як приймальні лікарняні комісії не працювали у зв`язку з Covid-19, і тому він не пройшов комісію. Постанова про закінчення виконавчого провадження щодо зобов`язання ГУНП в Чернігівській області розглянути питання щодо прийняття ОСОБА_1 на службу до Національної поліції відповідно до п.9 р. XI Закону України Про Національну поліцію в законну силу не вступила і в даний час оскаржується позивачем.

Також зазначає, що Варвинський РВ УМВС України в Чернігівській області знаходиться в стані припинення і являється структурним підрозділом МВС України. Фінансування органів виконавчої влада, що ліквідовуються проводиться на підставі пункту 26 постанови Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 № 1074. Фінансування заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією органів виконавчої влади або територіальних органів, здійснюється в межах коштів, передбачених на їх утримання законом про Державний бюджет України на відповідний рік. А розпорядником коштів є МВС України.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 10.06.2020 позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків.

У строк, встановлений судом, позивачем усунуто недоліки позовної заяви.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 22.06.2020 відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 29.07.2020 заяву ОСОБА_1 про витребування доказів задоволено, витребовано у відповідача - Ліквідаційної комісії УМВС України в Чернігівській області відомості про заробітну плату (грошове забезпечення) позивача за останні два календарні місяці роботи для перевірки судом правильності розрахунку, наданого на виконання ухвали про відкриття провадження; довідку про нараховане та виплачене грошове забезпечення позивача за період з 07.02.2020 по 06.05.2020.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.

Згідно з постановою Верховного Суду від 25.03.2019 у справі № 825/3735/15-а ОСОБА_1 поновлено на посаді дільничного інспектора міліції сектору дільничних інспекторів міліції Варвинського районного відділу Управління Міністерства внутрішніх справ України в Чернігівській області з 07 листопада 2015 року, зобов`язано Головне управління Національної поліції в Чернігівській області розглянути питання щодо прийняття ОСОБА_1 на службу до поліції відповідно до пункту 9 розділу XI Закону України Про Національну поліцію (а.с. 9-14).

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 06.02.2020 у справі № 620/2062/19 апеляційну скаргу ОСОБА_1 задоволено частково, зокрема: визнано протиправним та скасовано наказ Управління Міністерства внутрішніх справ України в Чернігівській області від 18 червня 2019 року № 13 о/с По особовому складу ; поновлено ОСОБА_1 на посаді дільничного інспектора міліції сектору дільничних інспекторів міліції Варвинського районного відділу Управління Міністерства внутрішніх справ України в Чернігівській області з 19 червня 2019 року; зобов`язано Головне управління Національної поліції в Чернігівській області розглянути питання щодо прийняття ОСОБА_1 на службу до поліції відповідно до пункту 9 розділу ХІ Закону України Про Національну поліцію (а.с. 4-8).

Згідно з копією наказу Ліквідаційної комісії По особовому складу від 28.02.2020 № 1 о/с скасовано наказ УМВС від 18.06.2019 № 13 о/с про звільнення 18.06.2019 у запас Збройних Сил за пунктом 64 г (через скорочення штатів) майора міліції ОСОБА_1 , дільничного інспектора міліції сектору дільничних інспекторів міліції Варвинського районного відділу УМВС та поновлено позивача на посаді дільничного інспектора міліції сектору дільничних інспекторів міліції Варвинського районного відділу Управління Міністерства внутрішніх справ України в Чернігівській області з 19.06.2019. Підстава: постанова Шостого апеляційного адміністративного суду від 06.02.2020 справа № 620/2062/19 (а.с. 15).

06.03.2020 позивача Ліквідаційною комісією попереджено про наступне вивільнення з роботи 06.05.2020 згідно пунктом 64 г (через скорочення штатів) Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ, що підтверджується підписом позивача на попередженні про наступне вивільнення (а.с. 61).

Наказом Ліквідаційної комісії По особовому складу від 06.05.2020 № 3 о/с відповідно до Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ звільнено у запас Збройних Сил за пунктом 64 г (через скорочення штатів) майора міліції ОСОБА_1 , дільничного інспектора міліції сектору дільничних інспекторів міліції Варвинського районного відділу УМВС, 06 травня 2020 року. Підстава: попередження про наступне вивільнення ОСОБА_1 від 06.03.2020 (а.с. 59)

Ліквідаційна комісія листом від 06.05.2020 № 164 повідомило позивача про те, що відповідно до пункту 64 г (через скорочення штатів) Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ наказом УМВС України в Чернігівській області від 06.05.2020 № 3 о/с його звільнено у запас Збройних Сил України (а.с. 16).

01.06.2020 на підставі виконавчого листа Чернігівського окружного адміністративного суду від 18.05.2020 № 620/2062/19 головним державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Чернігівській області Північно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Суми) прийнято постанову про відкриття виконавчого провадження № 62214660 (а.с. 49).

19.06.2020 у вказаному виконавчому провадженні прийнято постанову про закінчення виконавчого провадження, оскільки встановлено, що рішення суду боржником виконано до відкриття виконавчого провадження, а саме 03.03.2020 Головним управлінням Національної поліції в Чернігівській області розглянуто питання щодо прийняття ОСОБА_1 на службу до поліції (Висновок службової перевірки щодо прийняття на службу до Національної поліції України ОСОБА_1 від 03.03.2020) (а.с. 50).

У Висновку службової перевірки щодо прийняття на службу до Національної поліції України ОСОБА_1 ГУНП в Чернігівській області від 03.03.2020, зокрема, зазначено: вважати за недоцільне прийняття ОСОБА_1 на службу до поліції без проходження конкурсу на вакантні посади; запропонувати ОСОБА_1 , за його бажанням, прийняти участь у конкурсному відборі, на посади, що заміщуються поліцейськими, у будь-якому органі (закладі, установі) поліції (а.с. 44-45).

Із заявою від 06.03.2020 позивач звернувся до Голови поліцейської комісії ГУНП в Чернігівській області, в якій просив допустити його до участі у конкурсі на службу в поліцію на заміщення вакантної посади дільничого офіцера поліції (а.с. 46).

Згідно Довідки УКЗ ГУНП в Чернігівській області від 09.07.2020 до сектору організації відбору та проведення атестування поліцейських УКЗ ГУНП в Чернігівській області 06.03.2020 надійшла анкета кандидата на службу (на прийняття участі в проходженні конкурсного відбору) на посаду дільничного офіцера поліції від ОСОБА_1 13.03.2020 позивач отримав направлення для проходження військово-лікарської комісії в Державній установі ТМО МВС України по Чернігівській області . За критеріями, визначеними наказом МВС від 03.04.2017 № 285 Про затвердження Положення про діяльність медичної (військово-лікарської) комісії МВС , він визнаний таким, який не придатний для служби на посаді дільничного офіцера поліції за станом здоров`я. За результатами ВЛК кандидат ОСОБА_1 для подальшої участі в конкурсі допущений не був, про що останнього було проінформовано шляхом направлення 10.06.2020 листа на його електронну пошту (а.с. 47).

Вказане також підтверджується листом УКЗ ГУНП в Чернігівській області від 09.07.2020 вих. № 2212/124/20/01-2020, адресованим ГУНП в Чернігівській області (а.с. 48).

Відповідно до копії Довідки державної установи Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Чернігівській області від 07.04.2020 № 99 ОСОБА_1 пройшов медичний огляд в медичній (військово-лікарській) комісії ДУ ТМО МВС України по Чернігівській області 07.04.2020. Діагноз і постанова медичної (військово-лікарської) комісії про причинний зв`язок захворювання, поранення, травми, контузії, каліцтва: І 11.9. На основі ст. 39г гр. І Переліку захворювань, що перешкоджають проходженню служби в поліції наказу MВC України від 03.04.2017 № 285, пункту __ розділу II Порядку психофізіологічного обстеження кандидатів на службу в поліцію, затверджено наказом Міністерства внутрішніх справ України від 17 грудня 2015 р. № 1583 непридатний до служби в поліції на посаді дільничого офіцера поліції (а.с. 121).

Згідно Довідки Ліквідаційної комісії від 05.08.2020 № 1253/124/21/01-2020 грошове забезпечення колишньому дільничому інспектору міліції Варвинського РВ УМВС України в Чернігівській області ОСОБА_1 за період з 07.02.2020 по 06.05.2020 не нараховувалось та не виплачувалось в зв`язку з тим, що наказ МВС України від 31.12.2007 № 499 Про впорядкування структур та умов грошового забезпечення осіб рядового та начальницького складу органів внутрішніх справ втратив силу (а.с. 110).

Розмір грошового забезпечення колишнього дільничого інспектора міліції Варвинського РВ УМВС України в Чернігівській області ОСОБА_1 складає: середньоденне грошове забезпечення з розрахунку календарних днів - 104,77 грн (сто чотири грн 77 коп); середньомісячне грошове забезпечення - 3195,51 грн (три тисячі сто дев`яносто п`ять грн 51 коп.). Розрахунок середньоденного та середньомісячного заробітку здійснений згідно постанови КМУ № 100 від 08.02.1995. Сума нарахованого та виплаченого грошового забезпечення за вересень 2015 року складає 2644 грн 61 коп., за жовтень 2015 року - 3746 грн 41 коп. (а.с. 111).

Даючи правову оцінку обставинам справи, суд зважає на таке.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Пунктами 8, 9, 10, 11 розділу XI Закону України Про Національну поліцію від 02.07.2015 № 580-VIII (далі по тексту - Закон України Про Національну поліцію ) передбачається, що з дня опублікування цього Закону всі працівники міліції (особи рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ), а також інші працівники Міністерства внутрішніх справ України, його територіальних органів, закладів та установ вважаються такими, що попереджені у визначеному порядку про можливе майбутнє звільнення через скорочення штатів.

Працівники міліції, які виявили бажання проходити службу в поліції, за умови відповідності вимогам до поліцейських, визначеним цим Законом, упродовж трьох місяців з дня опублікування цього Закону можуть бути прийняті на службу до поліції шляхом видання наказів про призначення за їх згодою чи проходження конкурсу на посади, що заміщуються поліцейськими, у будь-якому органі (закладі, установі) поліції.

Посади, що пропонуються особам, зазначеним у цьому пункті, можуть бути рівнозначними, вищими або нижчими щодо посад, які ці особи обіймали під час проходження служби в міліції.

Працівники міліції, які відмовилися від проходження служби в поліції та/або не прийняті на службу до поліції в тримісячний термін з моменту попередження про наступне вивільнення, звільняються зі служби в органах внутрішніх справ через скорочення штатів.

Указані в цьому пункті особи можуть бути звільнені зі служби в органах внутрішніх справ до настання зазначеного в цьому пункті терміну на підставах, визначених Положенням про проходження служби рядовим та начальницьким складом органів внутрішніх справ.

Згідно підпункту г пункту 64 Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів УРСР від 29.07.1991 № 114 (далі по тексту - Положення № 114) особи середнього, старшого і вищого начальницького складу звільняються зі служби в запас (з постановкою на військовий облік): через скорочення штатів - при відсутності можливості подальшого використання на службі.

Верховний Суд України в постанові від 28.10.2014 у справі № 21-484а14 сформулював правову позицію, за якою встановлена законодавством можливість ліквідації державної установи (організації) з одночасним створенням іншої, яка буде виконувати повноваження (завдання) особи, що ліквідується, не виключає, а включає зобов`язання роботодавця (держави) по працевлаштуванню працівників ліквідованої установи.

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у постанові від 25.03.2019 у справі № 825/3735-15-а зазначає, що працівник міліції, посада якого скорочена, може бути прийнятий на службу до поліції, за умови його відповідності вимогам до поліцейських, одним із двох способів: шляхом видання наказу про призначення за його згодою або шляхом проходження конкурсу.

У першому випадку формою волевиявлення особи є надання згоди на призначення на посаду. При цьому, наданню згоди повинна передувати пропозиція щодо призначення на відповідну посаду, тобто ініціатива керівництва. Згода особи є відповіддю на цю ініціативу, а наслідком згоди є призначення особи на посаду відповідно до узгодженої пропозиції. Отже, особа, попереджена про звільнення за скороченням штатів, у цьому випадку не має можливості виявити ініціативу і своє волевиявлення здійснює шляхом згоди на ініціативу керівництва.

Така ініціатива є обов`язковою, оскільки без неї не може бути виявлено наявність чи відсутність можливості подальшого використання особи на службі відповідно до пп. г п.64 Положення № 114.

У другому випадку необхідна ініціатива особи щодо участі в конкурсі. Спосіб виявлення такої ініціативи визначається порядком проведення конкурсу та може мати форму письмової заяви (рапорту).

Судом встановлено, що на підставі постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 06.02.2020 у справі № 620/2062/19 наказом Ліквідаційної комісії По особовому складу від 28.02.2020 № 1 о/с скасовано наказ УМВС від 18.06.2019 № 13 о/с про звільнення 18.06.2019 у запас Збройних Сил за пунктом 64 г (через скорочення штатів) ОСОБА_1 та поновлено його на посаді дільничного інспектора міліції сектору дільничних інспекторів міліції Варвинського РВ Управління МВС України в Чернігівській області з 19.06.2019 (а.с. 15).

Із заявою від 06.03.2020 позивач звернувся до Голови поліцейської комісії ГУНП в Чернігівській області, в якій просив допустити його до участі у конкурсі на службу в поліцію на заміщення вакантної посади дільничого офіцера поліції (а.с. 46).

Отже, позивачем було виявлено бажання скористатися другим способом прийняття на службу до поліції.

06.03.2020 позивача Ліквідаційною комісією попереджено про наступне вивільнення з роботи 06.05.2020 згідно пунктом 64 г (через скорочення штатів) Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ, що підтверджується його підписом на Попередженні про наступне вивільнення (а.с. 61).

Таким чином, наказ По особовому складу від 06.05.2020 № 3 о/с, згідно якого ОСОБА_1 06 травня 2020 року був звільнений у запас Збройних Сил за пунктом 64 г (через скорочення штатів) Положення № 114 з посади дільничного інспектора міліції сектору дільничних інспекторів міліції Варвинського РВ УМВС, Ліквідаційна комісія прийняла правомірно (а.с. 59).

06.03.2020 до сектору організації відбору та проведення атестування поліцейських УКЗ ГУНП в Чернігівській області надійшла анкета кандидата на службу (на прийняття участі в проходженні конкурсного відбору) на посаду дільничного офіцера поліції від ОСОБА_1 (а.с. 47).

Відповідно до частини першої статті 50 Закону України Про Національну поліцію громадяни України, які виявили бажання вступити на службу в поліції, з метою визначення стану їхнього здоров`я зобов`язані пройти медичні обстеження, а також перевірку рівня фізичної підготовки, психофізіологічне обстеження, обстеження на предмет виявлення алкогольної, наркотичної та токсичної залежності в порядку, визначеному Міністерством внутрішніх справ України.

13.03.2020 позивач отримав направлення для проходження військово-лікарської комісії в державній установі Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Чернігівській області (а.с. 47).

Згідно пункту 7 частини першої статті 61 Закону України Про Національну поліцію не може бути поліцейським особа, яка має захворювання, що перешкоджає проходженню служби в поліції. Перелік захворювань, що перешкоджають проходженню служби в поліції, затверджується Міністерством внутрішніх справ України спільно з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров`я.

Відповідно до копії Довідки державної установи Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Чернігівській області від 07.04.2020 № 99 ОСОБА_1 пройшов медичний огляд в медичній (військово-лікарській) комісії ДУ ТМО МВС України по Чернігівській області 07.04.2020. Діагноз і постанова медичної (військово-лікарської) комісії про причинний зв`язок захворювання, поранення, травми, контузії, каліцтва: І 11.9. На основі ст. 39г гр. І Переліку захворювань, що перешкоджають проходженню служби в поліції наказу MВC України від 03.04.2017 № 285, пункту __ розділу II Порядку психофізіологічного обстеження кандидатів на службу в поліцію, затверджено наказом Міністерства внутрішніх справ України від 17 грудня 2015 р. № 1583 непридатний до служби в поліції на посаді дільничого офіцера поліції (а.с. 121).

Отже, військово-лікарською комісією була встановлена невідповідність позивача посаді дільничого офіцера поліції.

Тому, ОСОБА_1 на підставі результатів військово-лікарської комісії, як кандидат, для подальшої участі в конкурсі допущений не був (а.с. 47).

Враховуючи зазначене, підстави для зобов`язання ГУНП в Чернігівській області прийняти позивача на службу до поліції відповідно до пункту 9 розділу ХІ Закону України Про Національну поліцію відсутні.

Позовна вимога позивача стягнути кошти за час вимушеного прогулу з 07.02.2020 по день фактичного поновлення з Варвинського РВ УМВС в Чернігівській області задоволенню не підлягає, зважаючи на наступне.

Пункт 24 Положення № 114 передбачає, що у разі незаконного звільнення або переведення на іншу посаду особи рядового, начальницького складу органів внутрішніх справ підлягають поновленню на попередній посаді з виплатою грошового забезпечення за час вимушеного прогулу або різниці в грошовому забезпеченні за час виконання службових обов`язків, але не більш як за один рік.

Підстав щодо незаконного звільнення позивача на підставі наказу Ліквідаційної комісії По особовому складу від 06.05.2020 № 3 о/с судом не встановлено.

Згідно частини другої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Позовна вимога щодо поновлення позивача на посаду дільничного інспектора міліції сектору дільничних інспекторів міліції Варвинського РВ Управління МВС України в Чернігівській області у межах даної справи ним не заявлялася.

Крім того, судом встановлено, що на посаду дільничного інспектора міліції сектору дільничних інспекторів міліції Варвинського РВ Управління МВС України в Чернігівській області ОСОБА_1 був поновлений з 19.06.2019 (а.с. 8), а звільнений - з 06.05.2020 (а.с. 59). Тобто, у період з 07.02.2020 по 06.05.2020 позивач мав одержувати заробітку плату.

Суд зазначає, що позивач не позбавлений можливості звернутися до суду з адміністративним позовом про виплату належних йому коштів у період з 07.02.2020 по 06.05.2020.

Позовна вимога щодо зобов`язання МВС України профінансувати виплату коштів за час вимушеного прогулу позивача з 07.02.2020 по день поновлення також задоволенню не підлягає, оскільки є похідною позовною вимогою попередньої.

Щодо клопотання МВС України про розгляд справи в загальному позовному провадженні з викликом сторін суд зазначає, що частинами п`ятою та шостою статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін. Суд може відмовити в задоволенні клопотання сторони про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін: 1) у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу; 2) якщо характер спірних правовідносин та предмет доказування у справі незначної складності не вимагають проведення судового засідання з повідомленням сторін для повного та всебічного встановлення обставин справи. Так, на переконання суду, характер спірних правовідносин не вимагає проведення судового засідання з повідомленням (викликом) сторін для повного та всебічного встановлення обставин даної справи.

Згідно з частинами першою та другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, приходить до висновку про необхідність у задоволенні позовних вимог відмовити у повному обсязі.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 72-74, 77, 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позову ОСОБА_1 - відмовити повністю.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Позивач: ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 ,

Відповідач: Міністерство внутрішніх справ України, вул. Богомольця, 10, м. Київ, 01601, код ЄДРПОУ 0032684.

Відповідач: Головне управління національної поліції в Чернігівській області, проспект Перемоги, 74, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 40108651.

Відповідач: Ліквідаційна комісія Управління Міністерства внутрішніх справ України в Чернігівській області, проспект Перемоги, 74, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 08592365.

Відповідач: Варвинський районний відділ УМВС України в Чернігівській області, вул. Пилипенка, 1, смт Варва, Чернігівська область, 17600, код ЄДРПОУ 08676760.

Дата складення повного рішення суду - 24.09.2020.

Суддя Ю. О. Скалозуб

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.09.2020
Оприлюднено25.09.2020
Номер документу91750308
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/2006/20

Ухвала від 19.05.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Ухвала від 25.03.2021

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Ухвала від 16.03.2021

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Ухвала від 25.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кашпур О.В.

Постанова від 12.01.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 16.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 16.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Рішення від 24.09.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Ухвала від 29.07.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Ухвала від 22.06.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні