Постанова
Іменем України
30 вересня 2020 року
м. Київ
справа № 587/565/19
провадження № 61-20517св19
Верховний Суд у складі колегії суддів Другої судової палати Касаційного цивільного суду:
головуючого - Кузнєцова В. О. (суддя-доповідач),
суддів: Жданової В. С., Ігнатенка В. М., Стрільчука В. А., Тітова М. Ю.,
учасники справи:
позивач - ОСОБА_1 ,
відповідачі: Головне управління Держгеокадастру у Сумській області, Миколаївська сільська рада Сумського району Сумської області,
розглянув у порядку спрощеного позовного провадження касаційні скарги Миколаївської сільської ради Сумського району Сумської області та Головного управління Держгеокадастру у Сумській області на рішення Сумського районного суду Сумської області від 18 липня 2019 року у складі головуючого судді Степаненка О.А. та постанову Сумського апеляційного суду від 16 жовтня 2019 року у складі суддів: Кононенко О.Ю., Криворотенка В.І., Хвостика С.Г.,
ВСТАНОВИВ:
Описова частина
Короткий зміст позовних вимог
У березні 2019 року ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Сумській області, Миколаївської сільської ради Сумського району Сумської області про визнання незаконним та скасування наказу.
На обґрунтування позовних вимог зазначав, що починаючи з 2016 року на виконання судових рішень Головним управлінням Держгеокадастру у Сумській області було видано накази про затвердження проекту землеустрою та відведення йому земельних ділянок площею 8,4682 га - кадастровий номер 5924786700:05:001:0394, площею 28,3553 га - кадастровий номер 5924786700:05:001:039744, площею 8,7837 га - кадастровий номер 5924786700:03:003:0307, площею 10,8000га - кадастровий номер 5924786700:03:003:0306, площею 11,3489 га - кадастровий номер 5924786700:03:002:0429, площею 21,4072 га - кадастровий номер 5924786700:03:002:0430 в оренду для ведення фермерського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованих за межами населених пунктів на території Постольненської сільської ради (на даний час Миколаївська сільська рада) Сумського району Сумської області.
Наказом Головного управління Держгеокадастру у Сумській області № 18-6297/16-18-СГ від 20 серпня 2018 року було передано в комунальну власність Миколаївської сільської ради Сумського району Сумської області земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 1858, 5111 га, що розташовані за межами населених пунктів на території Миколаївської об`єднаної територіальної громади Сумського району Сумської області.
Посилаючись на те, що вказаним наказом передано у комунальну власність і земельні ділянки, на які затверджено проект землеустрою для надання їх в оренду для ведення фермерського господарства, чим порушено його права та законні інтереси щодо таких земельних ділянок, ОСОБА_1 просив визнати незаконним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Сумській області № 18-6297/16-18-СГ від 20 серпня 2018 року в частині передачі в комунальну власність Миколаївської сільської ради Сумського району Сумської області земельних ділянок площею 8,4682 га - кадастровий номер 5924786700:05:001:0394, площею 28,3553 га - кадастровий номер 5924786700:05:001:039744, площею 8,7837 га - кадастровий номер 5924786700:03:003:0307, площею 10,8000га - кадастровий номер 5924786700:03:003:0306, площею 11,3489 га - кадастровий номер 5924786700:03:002:0429, площею 21,4072 га - кадастровий номер 5924786700:03:002:0430, які розташовані за межами населених пунктів на території Постольненської сільської ради (на даний час Миколаївська сільська рада) Сумського району Сумської області.
Короткий зміст рішення суду першої інстанції
Рішенням Сумського районного суду Сумської області від 18 липня 2019 року позов задоволено. Визнано незаконним та скасовано наказ Головного управління Держгеокадастру у Сумській області № 18-6297/16-18-СГ від 20 серпня 2018 року в частині передачі в комунальну власність Миколаївської сільської ради Сумського району Сумської області земельних ділянок площею 8,4682 га - кадастровий номер 5924786700:05:001:0394, площею 28,3553 га - кадастровий номер 5924786700:05:001:039744, площею 8,7837 га - кадастровий номер 5924786700:03:003:0307, площею 10,8000га - кадастровий номер 5924786700:03:003:0306, площею 11,3489 га - кадастровий номер 5924786700:03:002:0429, площею 21,4072 га - кадастровий номер 5924786700:03:002:0430, які розташовані за межами населених пунктів на території Постольненської сільської ради (на даний час Миколаївська сільська рада) Сумського району Сумської області.
Рішення суду першої інстанції мотивовано тим, що до моменту передачі спірних земельних ділянок у комунальну власність, позивач на законних підставах отримав дозвіл на розроблення проекту землеустрою, належним чином погодив проект землеустрою та звернувся із заявою про його затвердження, згідно якої Головним управлінням Держгеокадастру у Сумській області було затверджено проект землеустрою, проте не було вирішено питання передачі в оренду земельних ділянок.
Короткий зміст рішення суду апеляційної інстанції
Постановою Сумського апеляційного суду від 16 жовтня 2019 року апеляційні скарги Головного управління Держгеокадстру у Сумській області та Миколаївської сільської ради Сумського району Сумської області залишено без задоволення, рішення Сумського районного суду Сумської області від 18 липня 2019 року залишено без задоволення.
Залишаючи рішення суду першої інстанції без змін, суд апеляційної інстанції погодився з висновками місцевого суду, який всебічно та повно з`ясував дійсні обставини справи, перевірив доводи та заперечення сторін, дослідив надані сторонами докази, унаслідок чого ухвалив законне і обґрунтоване рішення про задоволення позовних вимог.
Короткий зміст вимог касаційної скарги та узагальнення її доводів
У листопаді 2019 року Головне управління Держгеокадстру у Сумській області та Миколаївська сільська рада Сумського району Сумської області подали до Верховного Суду касаційні скарги, у яких, посилаючись на неправильне застосування судами норм матеріального права та порушення норм процесуального права, просять ухвалені у справі судові рішення скасувати і ухвалити нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 .
Касаційні скарги мотивовано тим, що судами першої та апеляційної інстанцій при вирішенні цього спору не враховано, що оспорюваний наказ Головного управління Держгеокадастру у Сумській області № 18-6297/16-18-СГ від 20 серпня 2018 року в частині переходу спірних земельних ділянок з державної у комунальну власність, прийнятий на підставі розпорядження Кабінету Міністрів України від 31 січня 2018 року № 60-р Питання передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність об`єднаних територіальних громад , у межах повноважень та у спосіб встановлений чинним законодавством України, жодним чином не порушує прав позивача на оренду спірних земельних ділянок, що свідчить про відсутність правових підстав для його скасування. Крім того, позивач просить скасувати наказ суб`єкта владних повноважень, прийнятий на підставі розпорядження Кабінету Міністрів України, яким права останнього жодним чином не порушені, а таму даний спір є публічно-правовим.
Ухвалою Верховного Суду від 28 листопада 2019 року відкрито касаційне провадження у цій справі, витребувано її матеріали із суду першої інстанції.
Інші учасники справи не скористались своїм правом на надання відзиву на касаційну скаргу.
Ухвалою Верховного Суду від 14 вересня 2020 року справу призначено до судового розгляду.
Мотивувальна частина
Позиція Верховного Суду
Відповідно до пункту 2 розділу II Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України щодо вдосконалення порядку розгляду судових справ № 460-ІХ від 15 січня 2020 року, касаційні скарги на судові рішення, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цим Законом, розглядаються в порядку, що діяв до набрання чинності цим Законом (08 лютого 2020 року).
Частинами першою та другою статті 400 ЦПК Українивизначено, що під час розгляду справи в касаційному порядку суд перевіряє в межах касаційної скарги правильність застосування судом першої або апеляційної інстанції норм матеріального чи процесуального права і не може встановлювати або (та) вважати доведеними обставини, що не були встановлені в рішенні чи відкинуті ним, вирішувати питання про достовірність або недостовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими. Суд касаційної інстанції перевіряє законність судових рішень лише в межах позовних вимог, заявлених у суді першої інстанції. Суд не обмежений доводами та вимогами касаційної скарги, якщо під час розгляду справи буде виявлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.
Згідно з положеннями частини другої статті 389 ЦПК Українипідставами касаційного оскарження є неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права.
Судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим (частина перша статті 263 ЦПК України).
Вивчивши матеріали справи, перевіривши доводи касаційних скарг, Верховний Суд у складі колегії суддів Другої судової палати Касаційного цивільного суду дійшов висновку, що касаційні скарги підлягають частковому задоволенню з огляду на таке.
Фактичні обставини справи, встановлені судами
Встановлено, що ОСОБА_1 неодноразово звертався до Головного управління Держгеокадастру у Сумській області із заявами про затвердження проекту землеустрою щодо відведення йому земельних ділянок в оренду для ведення фермерського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованих за межами населених пунктів на території Постольненської сільської ради Сумського району Сумської області, проте листами від 05 вересня 2014 року № 31-18-0.7-6399/2-14 та від 16 жовтня 2015 року № ДС-31-18-0.7-5171/25-15 управлінням відмовлено у затвердженні проекту землеустрою.
Вказані відмови були скасовані рішеннями судів від 23 грудня 2014 у справі № 818/3308/14 та від 14 березня 2016 у справі № 818/3819/15, та Головне управління Держгеокадастру у Сумській області зобов`язано розглянути проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок ОСОБА_1 в оренду для ведення фермерського господарства у відповідності до вимог законодавства.
14 березня 2016 року ОСОБА_1 повторно звернувся до Головного управління Держгеокадастру у Сумській області із заявою про затвердження проекту землеустрою, листом від 26 вересня 2016 року № Р-09302/0/5/16/5447/6-16 йому було відмовлено у затвердженні проекту землеустрою.
Постановою Сумського окружного адміністративного суду від 27 грудня 2016 року у справі № 818/1346/16, залишеною без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 14 червня 2017 року, визнано протиправною відмову Головного управління Держгеокадастру у Сумській області, викладену у листі від 26 вересня 2016 року № Р-09302/0/5/16/5447/6-16, у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок ОСОБА_1 в оренду для ведення фермерського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованих за межами населених пунктів на території Постольненської сільської ради Сумського району Сумської області. Зобов`язано Головне управління Держгеокадастру у Сумській області затвердити проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок ОСОБА_1 в оренду для ведення фермерського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованих за межами населених пунктів на території Постольненської сільської ради Сумського району Сумської області.
Наказом Головного управління Держгеокадастру у Сумській області від 21 липня 2017 року № 18-5087/16-17-СГ затверджено вказаний проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок ОСОБА_1 в оренду для ведення фермерського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованих за межами населених пунктів на території Постольненської сільської ради Сумського району Сумської області.
На підставі вказаного наказу від 21 липня 2017 року № 18-5087/16-17-СГ ОСОБА_1 звернувся до спеціалізованої організації для розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, яка була розроблена та затверджена рішенням Сумської районної ради від 22 грудня 2017 року.
29 січня 2018 року ОСОБА_1 звернувся до Головного управління Держгеокадастру у Сумській області із заявою, в якій просив укласти договори оренди земельних ділянок згідно затвердженого проекту землеустрою.
Листом від 22 лютого 2018 року № Р-341/0/5-18/181/6-18 Головне управління Держгеокадастру у Сумській області повідомило ОСОБА_1 , що надання громадянам земельних ділянок для ведення фермерського господарства здійснюється на конкурентних засадах та за погодженням з об`єднаними територіальними громадами. Згідно листа Постольненської сільської ради, Миколаївська об`єднана територіальна громада висловила непогодження щодо укладання договору оренди земельних ділянок загальною площею 89,1633 га, які передаються в користування на умовах оренди не на конкурентних засадах.
10 квітня 2018 року ОСОБА_1 звернувся до Головного управління Держгеокадастру у Сумській області із заявою, в якій просив внести зміни в наказ Про затвердження документації із землеустрою від 21 липня 2017 року № 18-5087/16-17-СГ шляхом доповнення інформацією про надання земельної ділянки у користування з визначенням умов її використання і затвердженням умов надання.
Листом від 18 квітня 2018 року № Р-585/0/5-18/295/6-18 Головне управління Держгеокадастру у Сумській області повідомило позивача, що ним було виконано вимоги постанови Сумського окружного адміністративного суду від 27 грудня 2016 року у справі № 818/1346/16 та затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок ОСОБА_1 в оренду.
Наказом Головного управління Держгеокадастру у Сумській області від 20 серпня 2018 року № 18-6297/16-18-СГ, який прийнятий відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 31 січня 2018 року № 60-р Питання передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення держаної власності у комунальну власність об`єднаних територіальних громад , було передано в комунальну власність Миколаївської сільської ради Сумського району Сумської області земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 1858,5111 га, які розташовані за межами населених пунктів на території Миколаївської об`єднаної територіальної громади Сумського району Сумської області. В тому числі, вказаним наказом було передано у комунальну власність і спірні земельні ділянки, на які затверджено проект землеустрою щодо відведення їх позивачу в оренду для ведення фермерського господарства.
Рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 29 серпня 2018 року у справі № 818/2400/18, залишеним без змін постановою Харківського апеляційного адміністративного суду від 05 грудня 2018 року, Головне управління Держгеокадастру у Сумській області зобов`язано відповідно до вимог частини десятої статті 123 ЗК України внести зміни в наказ від 21 липня 2017 року № 18-5087/16-17-СГ Про затвердження документації із землеустрою шляхом доповнення інформацією про надання земельної ділянки в користування з визначенням умов її використання і затвердженням умов надання.
Наказом Головного управління Держгеокадастру у Сумській області від 23 січня 2019 року № 18-491/16-19-СГ на виконання вищевказаних судових рішень внесено зміни до наказу від 21 липня 2017 року № 18-5087/16-17-СГ шляхом доповнення інформацією про надання земельної ділянки у користування з визначенням умов її використання.
Висновки за результатами розгляду касаційної скарги
Згідно з вимогами частини першої статті 18 Закону України від 02 червня 2016 року № 1402-VIII Про судоустрій і статус суддів суди спеціалізуються на розгляді цивільних, кримінальних, господарських, адміністративних справ, а також справ про адміністративні правопорушення.
Критеріями розмежування судової юрисдикції, тобто передбаченими законом умовами, за яких певна справа підлягає розгляду за правилами того чи іншого виду судочинства, є суб`єктний склад правовідносин, предмет спору та характер спірних матеріальних правовідносин у їх сукупності. Крім того, таким критерієм може бути пряма вказівка в законі на вид судочинства, у якому розглядається визначена категорія справ.
Згідно із частиною першою статті 2 КАС Українизавданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
За пунктом 7 частини першої статті 4 КАС Українисуб`єктом владних повноважень є орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
Пунктом 1 частини першої статті 19 КАС Українивизначено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій, крім спорів, для яких законом установлений інший порядок судового вирішення.
Визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.
Згідно із частиною четвертою статті 122 ЗК Україницентральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.
Постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 року № 15 затверджено Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру (далі - Положення).
Відповідно до пункту 1 Положення Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.
Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, розпоряджається землями державної власності сільськогосподарського призначення в межах, визначених ЗК України , безпосередньо або через визначені в установленому порядку його територіальні органи (підпункт 31 пункту 4 Положення).
Відповідно до Положення про Головне управління Держгеокадастру в області, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 29 вересня 2016 року № 333 , Головне управління Держгеокадастру в області є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядковане.
Головне управління Держгеокадастру в області відповідно до покладених на нього завдань, крім іншого, здійснює ведення Державного земельного кадастру, інформаційну взаємодію Державного земельного кадастру з іншими інформаційними системами в установленому порядку; здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, обмежень у їх використанні, скасування такої реєстрації; розпоряджається землями державної власності сільськогосподарського призначення в порядку, визначеному чинним законодавством.
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Сумській області, Миколаївської сільської ради Сумського району Сумської області, у якому просив визнати незаконним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Сумській області від 20 серпня 2018 року № 18-6297/16-18-СГ, прийнятий на підставі розпорядження Кабінету Міністрів України від 31 січня 2018 року № 60-р Питання передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність об`єднаних територіальних громад , яким передано в комунальну власність Миколаївської сільської ради Сумського району Сумської області земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 1858,5111 га, які розташовані за межами населених пунктів на території Миколаївської об`єднаної територіальної громади Сумського району Сумської області.
Адміністративні суди розглядають спори, що мають в основі публічно-правовий характер, тобто випливають із владно-розпорядчих функцій або виконавчо-розпорядчої діяльності публічних органів.
Якщо в результаті прийняття рішення особа набуває речового права на земельну ділянку, то спір стосується приватноправових відносин і підлягає розгляду в порядку цивільного чи господарського судочинства залежно від суб`єктного складу сторін спору.
Зазначений висновок узгоджується з висновками Великої Палати Верховного Суду, викладеними в постанові від 13 листопада 2019 року у справі № 823/1984/16.
Матеріали даної справи не містять доказів, що свідчать про набуття ОСОБА_1 права власності або права користування (оренди) спірними земельними ділянками. Затвердження проекту землеустрою є одним із етапів процесу отримання права власності чи права користування земельною ділянкою.
Таким чином, спір, який виник між цими сторонами, повинен розглядатися в порядку адміністративного судочинства, оскільки орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у відповідних правовідносинах реалізовував свої контрольні функції у сфері управлінської діяльності, що підпадає під юрисдикцію адміністративного суду.
Враховуючи викладене вище, заявлені позовні вимоги ОСОБА_1 не підлягають розгляду в порядку цивільного судочинства.
Проте наведене залишилося поза увагою судів, які належним чином не дослідивши питання юрисдикційності спору, помилково розглянули справу в порядку цивільного судочинства, чим порушили норми процесуального права.
Висновки за результатами розгляду касаційної скарги
Згідно з пунктом 5 частини першої статті 409 ЦПК Українисуд касаційної інстанції за результатами розгляду касаційної скарги має право скасувати судові рішення суду першої та апеляційної інстанцій у відповідній частині і закрити провадження у справі чи залишити заяву без розгляду у відповідній частині.
Відповідно до частини першої статті 414 ЦПК Українисудове рішення, яким закінчено розгляд справи, підлягає скасуванню в касаційному порядку повністю або частково з закриттям провадження у справі або залишенням позову без розгляду у відповідній частині з підстав, передбачених статтями 255 та 257 цього Кодексу.
Суд закриває провадження у справі, якщо справа не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства (пункт 1 частини першої статті 255 ЦПК України ).
Порушення правил юрисдикції загальних судів, визначених статтями 19-22 цього Кодексу , є обов`язковою підставою для скасування рішення незалежно від доводів касаційної скарги.
Частиною третьою статті 400 ЦПК Українивизначено, що суд не обмежений доводами та вимогами касаційної скарги, якщо під час розгляду справи буде виявлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.
Ураховуючи викладене, касаційний суд дійшов висновку про те, що касаційні скарги підлягають частковому задоволенню, судові рішення попередніх інстанцій - скасуванню, а провадження у справі - закриттю.
На виконання вимог частини першої статті 256 ЦПК УкраїниВерховний Суд вважає за необхідне роз`яснити ОСОБА_1 , що розгляд справи віднесено до юрисдикції адміністративного суду, та він має право протягом десяти днів з дня отримання ним відповідної постанови звернутися до суду касаційної інстанції з заявою про направлення справи за встановленою юрисдикцією.
Керуючись статтями 255, 256, 400, 409, 414, 416 ЦПК України, Верховний Суд у складі колегії суддів Другої судової палати Касаційного цивільного суду
ПОСТАНОВИВ:
Касаційні скарги Миколаївської сільської ради Сумського району Сумської області та Головного управління Держгеокадастру у Сумській області задовольнити частково.
Рішення Сумського районного суду Сумської області від 18 липня 2019 року та постанову Сумського апеляційного суду від 16 жовтня 2019 року скасувати.
Провадження у справі № 587/565/19 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Сумській області, Миколаївської сільської ради Сумського району Сумської області про визнання незаконним та скасування наказу, закрити.
Роз`яснити ОСОБА_1 , що розгляд справи віднесено до юрисдикції адміністративного суду. Протягом десяти днів з дня отримання постанови позивач має право звернутися до суду із заявою про направлення справи за встановленою юрисдикцією.
Постанова суду касаційної інстанції набирає законної сили з моменту її прийняття, є остаточною і оскарженню не підлягає.
Головуючий В. О. Кузнєцов Судді:В. С. Жданова В. М. Ігнатенко В. А. Стрільчук М. Ю. Тітов
Суд | Касаційний цивільний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2020 |
Оприлюднено | 07.10.2020 |
Номер документу | 92020969 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Касаційний цивільний суд Верховного Суду
Кузнєцов Віктор Олексійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні