Рішення
від 13.10.2020 по справі 160/12826/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 жовтня 2020 року Справа № 160/12826/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіЗлатіна Станіслава Вікторовича за участі секретаря судового засіданняПіскун Я.В. за участі: представника позивача представника відповідача Горовий С.О. не з`явився розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Дніпропетровської регіональної організації політичної партії "Опозиційна платформа - За життя" до Новопільської сільської територіальної виборчої комісії Криворізького району Дніпропетровської області про визнання протиправною та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

Дніпропетровська регіональна організація політичної партії «ОПОЗІЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» звернулася до суду з адміністративним позовом до Новопільської сільської територіальної виборчої комісії Криворізького району Дніпропетровської області з позовними вимогами про:

визнати протиправною та скасувати постанову № 23 від 07.10.2020 року об 16:00 "Про затвердження тексту бюлетенів по виборам депутатів Новопільської сільської ради" Новопільської сільської територіальної виборчої комісії Криворізького району Дніпропетровської області;

зобов`язати Новопільську сільську територіальну виборчу комісію Криворізького району Дніпропетровської області розглянути питання щодо прийняття нової постанови "Про затвердження тексту бюлетенів по виборам депутатів Новопільської сільської ради" на підставі протоколу № 6 від 02.10.2020 року "Засідання Новопільської сільської територіальної виборчої комісії Криворізького району Дніпропетровської області", якою внести до виборчих бюлетенів Дніпропетровську регіональну організацію політичної партії «ОПОЗІЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» .

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржувана постанова прийняти в супереч вимог Виборчого кодексу України та постанови Центральної виборчої комісії № 330 від 02.10.2020 року Про порядок виготовлення виборчих бюлетенів з місцевих виборів та їх передачі відповідним територіальним і дільничним виборчим комісіям : якщо у провадженні суду наявна справа щодо оскарження рішення територіальної виборчої комісії стосовно реєстрації кандидатів у депутати сільської ради, то рішення про затвердження тексту виборчого бюлетеня з відповідних місцевих виборів у відповідному виборчому окрузі ухвалюється територіальною виборчою комісією лише після набрання законної сили відповідним судовим рішення.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.10.2020 року по справі № 160/12711/20 визнано протиправною та скасовано постанову Новопільської сільської територіальної виборчої комісії Криворізького району Дніпропетровської області №21 від 05 жовтня 2020 «Про внесення змін та скасування реєстрації кандидатів у депутати Новопільської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області на перших виборах депутатів 25 жовтня 2020 року: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 : висунутих Дніпропетровською регіональною організацією політичної партії «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» .

Також відповідач приймаючи оскаржуване рішення проігнорував існування протоколу № 6 від 02.10.2020 року, який не скасовано та яким під номером 7 була зазначена Дніпропетровська регіональна організація політичної партії «ОПОЗІЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» .

Ухвалою суду від 11.10.2020 року відкрито провадження у справі та вирішено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

Відповідач не надав суду відзив на позовну заяву.

Ухвалою суду від 12.10.2020 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 13.10.2020 року о 09-00 год.

13.10.2020 року через відділ діловодства суду кандидат на посаду голови Новопільської сільської ради ОСОБА_6 надав клопотання про залучення до участі у розгляді справи в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору.

Ухвалою суду від 13.10.2020 року відмовлено у задоволенні клопотання кандидата на посаду голови Новопільської сільської ради ОСОБА_6 про залучення до участі у розгляді справи в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору.

Позивач у судовому засіданні підтримав заявлені позовні вимоги.

Відповідач у судове засідання не з`явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином у відповідності до вимог статті 268 КАС України шляхом направлення тексту повістки на електронну адресу.

Суд дослідивши письмові докази, наявні у матеріалах справи, заслухавши пояснення представника позивача, встановив наступне.

Судом встановлено, що Верховна Рада України Постановою від 15.07.2020 року №795-IX призначила чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, 25.10.2020 року.

На підставі вказаної постанови Центральною виборчою комісією прийнято постанову від 8 серпня 2020 року № 160 "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року", згідно пункту 1 якої перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів за переліками згідно додатків 1-24 призначено на неділю 25 жовтня 2020 року.

Постановою Центральної виборчої комісії від 30 серпня 2020 №208 "Про початок виборчого процесу місцевих виборів 25 жовтня 2020 року" оголошено з 05 вересня 2020 року початок виборчого процесу місцевих виборів, призначених на 25 жовтня 2020 року.

Новопільська сільська територіальна виборча комісія Криворізького району Дніпропетровської області прийняла постанову від 25 вересня 2020 року №14 «Про реєстрацію кандидатів у депутати Новопільської сільської ради» , якою зареєструвала кандидатами в депутати до Новопільської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області від ДРО ПП «ОПЗЖ» наступних осіб: 1. ОСОБА_7 - перший кандидат; 2. ОСОБА_1 - виборчий округ №1; 3. ОСОБА_2 - виборчий округ №1; 4. ОСОБА_3 - виборчий округ №1; 5. ОСОБА_4 - виборчий округ №1; 6. ОСОБА_5 - виборчий округ №1; 7. ОСОБА_8 - виборчий округ №2; 8. ОСОБА_9 - виборчий округ №2; 9. ОСОБА_10 - виборчий округ №2; 10. ОСОБА_11 - виборчий округ №2; 11. ОСОБА_12 - виборчий округ №2; 12. ОСОБА_13 - виборчий округ №3; 13. ОСОБА_14 - виборчий округ №3; 14. ОСОБА_15 - виборчий округ №3; 15. ОСОБА_16 - виборчий округ №3; 16. ОСОБА_17 - виборчий округ №3.

02.10.2020 року згідно протоколу № 6 Новопільської сільської територіальної виборчої комісії Криворізького району Дніпропетровської області вирішено розмістити у виборчому бюлетені з виборів депутатів Новопільської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області назви організацій політичних партій за номерами, визначеними жеребкуванням (додаток № 3).

У Додатку № 3 до протоколу № 6 від 02.10.2020 року Новопільської сільської територіальної виборчої комісії Криворізького району Дніпропетровської області вказано під номером 7 - Дніпропетровська регіональна організація політичної партії «ОПОЗІЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» .

05 жовтня 2020 року Новопільська сільська територіальна виборча комісія Криворізького району Дніпропетровської області у зв`язку з надходженням 30 вересня 2020 року до Новопільської ТВК в порядку ст. 63 Виборчого кодексу України скарги кандидата на посаду голови Новопільської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області від ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «ЗА МАЙБУТНЄ» ОСОБА_6 та за результатами її розгляду, на підставі пункту 8 частини 1 статті 231 Виборчого кодексу України прийняла постанову №21 «Про внесення змін та скасування реєстрації кандидатів у депутати Новопільської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області на перших виборах депутатів 25 жовтня 2020 року: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 : висунутих Дніпропетровською регіональною організацією політичної партії «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» , якою постановила:

1. Внести зміни до Постанови «Про реєстрацію кандидатів в депутати Новопільської сільської ради» від 25 вересня 2020 року № 14 в частині кількості кандидатів, змінено кількість з 16 на 5: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 .

2. Скаргу кандидата на посаду голови Новопільської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області від ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «ЗА МАЙБУТНЄ» ОСОБА_6 задовольнити повністю.

3. Постанову «Про реєстрацію кандидатів в депутати Новопільської сільської ради» від 25 вересня 2020р №14 визнати такою, що не відповідає вимогам Виборчого кодексу України в частині дотримання вимог ст.219, ст.222, ст.230 та скасувати.

4. Скасувати реєстрацію кандидатів у депутати Новопільської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області на перших виборах депутатів 25 жовтня 2020 року ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , висунутих ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЮ РЕГІОНАЛЬНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» з виключенням їх з єдиного виборчого списку та з територіального виборчого списку №1 за порядковими номерами 1,2,3,4,5.

5. Скасувати Довідку про прийняття документів на реєстрацію кандидатів депутати від ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ РЕГІОНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ»

6. Скасувати жеребкування в частині визначеного жеребкуванням номеру, за яким розміщується в бюлетені ДНІПРОПЕТРОВСЬКА РЕГІОНАЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» .

7. Копію постанови, засвідчену головою виборчої комісії чи його заступником і секретарем виборчої комісії та скріплену печаткою виборчої комісії, надати кандидату на посаду голови Новопільської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області від ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ РЕГІОНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «ЗА МАЙБУТНЄ» ОСОБА_6 та ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ РЕГІОНАЛЬНІЙ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІ «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» .

8. Постанову про скасування реєстрації кандидатів у депутати Новопільської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області на перших виборах депутатів 25 жовтня 2020 року ОСОБА_1 , ОСОБА_18 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , висунутих ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЮ РЕГІОНАЛЬНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» , не пізніш як наступного дня після її прийняття, розмістити на інформаційному стенді Новопільської сільської територіальної виборчої комісії Криворізького району Дніпропетровської області.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.10.2020 року по справі № 160/12711/20 визнано протиправною та скасовано постанову Новопільської сільської територіальної виборчої комісії Криворізького району Дніпропетровської області № 21 від 05 жовтня 2020 «Про внесення змін та скасування реєстрації кандидатів у депутати Новопільської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області на перших виборах депутатів 25 жовтня 2020 року: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 : висунутих Дніпропетровською регіональною організацією політичної партії «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» .

Вказане судове рішення набрало законної сили 13.10.2020 року, що підтверджується відповідним написом на копії рішення суду, яке міститься у матеріалах справи.

У відповідності до пункту 10.2 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 20.05.2013 року № 7 Про судове рішення в адміністративній справі скасування акта суб`єкта владних повноважень як способу захисту порушеного права позивача застосовується тоді, коли спірний акт не породжує жодних правових наслідків від моменту прийняття такого акта.

За вказаних обставин постанова Новопільської сільської територіальної виборчої комісії Криворізького району Дніпропетровської області №21 від 05 жовтня 2020 «Про внесення змін та скасування реєстрації кандидатів у депутати Новопільської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області на перших виборах депутатів 25 жовтня 2020 року: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 : висунутих Дніпропетровською регіональною організацією політичної партії «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» не створює жодних правових наслідків від моменту її прийняття.

07.10.2020 року Новопільська сільська територіальна виборча комісія Криворізького району Дніпропетровської області прийняла постанову № 23 Про затвердження тексту бюлетенів по виборах депутатів Новопільської сільської ради , додатком до якої є затверджені тексти виборчих бюлетенів для головування в єдиному багатомандатному виборчому округу з виборів депутатів Новопільської сільської ради територіальні округи № 1, № 2 та № 3, у яких під номером 7 не зазначено жодної місцевої організації політичної партії, прізвища, ім`я та по батькові кандидата в депутати, включеного до єдиного виборчого списку під першим номером, без зазначення номера, а також не зазначено прізвища, ініціали кандидатів та їх порядкові номери, за якими їх включено до територіального виборчого списку місцевої організації політичної партії.

Згідно вимог частин 1 та 2 статті 240 Виборчого кодексу України форма та колір виборчого бюлетеня для кожних місцевих виборів затверджуються Центральною виборчою комісією не пізніш як за тридцять днів до дня проведення чергових місцевих виборів і не можуть змінюватися до призначення наступних чергових місцевих виборів. Текст виборчих бюлетенів для голосування у відповідних виборчих округах затверджується відповідними територіальними виборчими комісіями не пізніш як за сімнадцять днів до дня голосування.

Згідно статті 241 Виборчого кодексу України у виборчому бюлетені для голосування в територіальному виборчому окрузі в межах єдиного багатомандатного виборчого округу з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) назви організацій партій розміщуються у порядку їхніх номерів, визначених жеребкуванням, яке проводить відповідна територіальна виборча комісія у порядку, встановленому Центральною виборчою комісією, за участю представників організацій партій у відповідній виборчій комісії, кандидатів у депутати, уповноважених осіб організацій партій в єдиному багатомандатному виборчому окрузі після закінчення реєстрації кандидатів у депутати до затвердження тексту виборчого бюлетеня. Порядковий номер організації партії, визначений за результатами жеребкування, не може бути змінений під час відповідного виборчого процесу.

У виборчому бюлетені в одному ряду, почергово з ліва на право зазначаються:

1) визначений жеребкуванням номер кожної організації партії;

2) повна назва відповідної організації партії, прізвище, ім`я та по батькові кандидата у депутати, включеного до єдиного виборчого списку під першим номером без зазначення номера;

3) два квадрати: порожній квадрат - для волевиявлення щодо організації партії та квадрат із нанесеним трафаретом - для волевиявлення щодо кандидатів, включених до відповідного територіального виборчого списку організації партії;

4) виборчий список з прізвищами, ініціалами усіх кандидатів та їх порядковими номерами трафаретним форматом зверху донизу, за якими їх включено до відповідного територіального виборчого списку організації партії, у дві колонки.

У виборчому бюлетені для голосування в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців до 10 тисяч), в єдиному одномандатному виборчому окрузі з виборів сільського, селищного, міського голови зазначаються порядкові номери, під якими в алфавітному порядку включені до бюлетеня зареєстровані у відповідному виборчому окрузі кандидати, їхні прізвища, власні імена (усі власні імена) та по батькові (за наявності), суб`єкт висування кандидата, у разі якщо кандидат висунутий шляхом самовисування, міститься позначка "самовисування", відомості про рік народження, посаду, місце проживання. Праворуч від порядкового номера та прізвища кожного кандидата розміщується порожній квадрат.

Згідно п. 1.2 додатку № 1 до постанови Центральної виборчої комісії № 330 від 02.10.2020 року Про Порядок виготовлення виборчих бюлетенів з місцевих виборів та їх передачі відповідним територіальним і дільничним виборчим комісіям (далі за текстом - постанова ЦВК № 330) територіальні виборчі комісії, зазначені в пункті 1.1 цього Порядку, не пізніш як за сімнадцять днів до дня голосування на місцевих виборах затверджують текст виборчого бюлетеня з відповідних місцевих виборів згідно з формою, затвердженою постановою Центральної виборчої комісії від 24 вересня 2020 року № 295, та встановлюють ступені його захисту. У разі наявності в провадженні суду адміністративної справи щодо оскарження рішення територіальної виборчої комісії стосовно реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови або в разі розгляду відповідного питання Центральною виборчою комісією, наслідком розгляду яких може стати необхідність внесення змін до тексту виборчого бюлетеня для голосування у відповідному виборчому окрузі, рішення про затвердження тексту виборчого бюлетеня з відповідних місцевих виборів у відповідному виборчому окрузі ухвалюється територіальною виборчою комісією лише після набрання законної сили відповідним судовим рішенням або після завершення розгляду відповідного питання Центральною виборчою комісією, але в будь-якому випадку не пізніш як за сімнадцять днів до дня голосування на місцевих виборах.

Оскільки в провадженні Дніпропетровського окружного адміністративного суду перебувала справа № 160/12711/20 щодо оскарження постанови Новопільської сільської територіальної виборчої комісії Криворізького району Дніпропетровської області №21 від 05 жовтня 2020 «Про внесення змін та скасування реєстрації кандидатів у депутати Новопільської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області на перших виборах депутатів 25 жовтня 2020 року: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 : висунутих Дніпропетровською регіональною організацією політичної партії «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» , то відповідач у відповідності до вимог постанови ЦВК № 330 не повинен був приймати рішення про затвердження тексту виборчого бюлетеня з відповідних місцевих виборів у відповідному виборчому окрузі до набрання законної сили відповідним судовим рішенням без внесення до виборчого бюлетеня Дніпропетровської регіональної організації політичної партії «ОПОЗІЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» до набрання судовим рішенням законної сили.

В даному випадку лише дотримання відповідачем строку прийняття оскаржуваного рішення, без урахування наявності в провадженні суду адміністративної справи щодо оскарження рішення відповідача стосовно реєстрації кандидатів у депутати сільської ради, а також рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.10.2020 року по справі № 160/12711/20, яке набрало законної сили, буде порушувати принципи верховенства права, добросовісності, розумності та справедливості.

Частиною 2 статті 2 КАС України передбачено, що у справах про оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

При цьому суд відмічає, що "на підставі" означає, що суб`єкт владних повноважень: 1) повинен бути утворений у порядку, визначеному Конституцією та законами України; 2) зобов`язаний діяти на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним; "у межах повноважень" означає, що суб`єкт владних повноважень повинен приймати рішення, а дії вчиняти відповідно до встановлених законом повноважень, не перевищуючи їх; "у спосіб" означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний дотримуватися встановленої законом процедури і форми прийняття рішення або вчинення дії і повинен обирати лише визначені законом засоби; "з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано", тобто використання наданих суб`єкту владних повноважень повинно відповідати меті та завданням діяльності суб`єкта, які визначені нормативним актом, на підставі якого він діє; "обґрунтовано", тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії). Рішення повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення.

Статтею 7 КАС України передбачено, що суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Згідно з частиною 1, 2 ст. 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Разом з тим, відповідач як суб`єкт владних повноважень під час розгляду справи належних і достатніх доказів, які б простували доводи позивача, не надав.

Положеннями статті 90 КАС України визначено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

У відповідності до п.п.3.1.1 п.3.1 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 01.11.2013 року № 15 Про практику застосування адміністративними судами положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду спорів щодо правовідносин, пов`язаних з виборчим процессом у порядку, передбаченому статтею 172 КАС України, звернутися до суду мають право особи, які мають намір реалізувати своє право на участь у виборчому процесі або набути статусу суб`єкта виборчого процесу, у разі відмови в цьому виборчими комісіями або органами державної влади чи органами місцевого самоврядування. Якщо така відмова не оскаржена або визнана законною, то ці особи не мають права оскаржувати подальші рішення, дії та бездіяльність виборчих комісій або органів державної влади чи органів місцевого самоврядування у виборчому процесі як суб`єкти відповідного процесу та не мають права в подальшому на подання позову у вказаному порядку.

Оскільки позивачем оскаржена у судовому порядку постанова Новопільської сільської територіальної виборчої комісії Криворізького району Дніпропетровської області №21 від 05 жовтня 2020 «Про внесення змін та скасування реєстрації кандидатів у депутати Новопільської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області на перших виборах депутатів 25 жовтня 2020 року: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 : висунутих Дніпропетровською регіональною організацією політичної партії «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» , то позивач вправі оскаржувати подальші рішення, дії та бездіяльність виборчих комісій у виборчому процесі як суб`єкт відповідного процесу та має право в подальшому на подання позову у вказаному порядку.

Суд враховує норми частини 4 статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України, у відповідності до якої подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

Відтак, суд з`ясувавши обставини справи в їх сукупності, перевіривши їх наявними в матеріалах справи і дослідженими доказами, дійшов висновку про протиправність постанови № 23 від 07.10.2020 року об 16:00 "Про затвердження тексту бюлетенів по виборам депутатів Новопільської сільської ради" Новопільської сільської територіальної виборчої комісії Криворізького району Дніпропетровської області лише в частині не внесення до виборчих бюлетенів для голосування в єдиному багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Новопільської сільської ради Дніпропетровської регіональної організації політичної партії «ОПОЗІЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» та необхідність її скасування в цій частині.

В іншій частині оскаржувана постанова відповідача прийнята правомірно.

Також суд вважає належним та ефектиним способом захисту порушених прав позивача саме: зобов`язати Новопільську сільську територіальну виборчу комісію Криворізького району Дніпропетровської області розглянути питання щодо прийняття постанови "Про затвердження тексту бюлетенів по виборам депутатів Новопільської сільської ради" на підставі протоколу № 6 від 02.10.2020 року "Засідання Новопільської сільської територіальної виборчої комісії Криворізького району Дніпропетровської області", якою внести до виборчих бюлетенів для голосування в єдиному багатомандатному виборчому округу з виборів депутатів Новопільської сільської ради Дніпропетровську регіональну організацію політичної партії «ОПОЗІЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» .

За вказаних обставин позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат суд виходить з наступного.

Частиною 9 статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Суд відмічає, що станом на момент вирішення справи, судовий збір позивачем не сплачено, а тому питання стягнення судового збору вирішується судом відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених статтею 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до частини 3 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Згідно з нормами Закону України "Про судовий збір" за звернення з даним позовом до суду позивач повинен був сплатити судовий збір в розмір 2102,00 гривень.

Таким чином, з огляду на положення ч. 9 ст. 273 та ч.3 ст. 139 КАС України, а також беручи до уваги часткове задоволення позовних вимог Дніпропетровської регіональної організації політичної партії «ОПОЗІЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» та відсутність сплати позивачем судового збору станом на момент вирішення справи, суд приходить до висновку, що стягненню з Новопільської сільської територіальної виборчої комісії Криворізького району Дніпропетровської області на користь державного бюджету України підлягає судовий збір пропорційно частині до розміру задоволених позовних вимог у розмірі 1051,00 гривень.

Керуючись ст. ст. 77, 90, 139, 242-246, 250, 255, 271-273, 278 , Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Дніпропетровської регіональної організації політичної партії «ОПОЗІЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» (49020, Дніпропетровська обл., м.Дніпро, вул.Січеславська Набережна, 33, ЄДРПОУ 41549539) до Новопільської сільської територіальної виборчої комісії Криворізького району Дніпропетровської області (53003, Дніпропетровська обл., Криворізький район, село Новопілля, вул.Полтавського, 9, ЄДРПОУ 43776568) про визнання протиправними дій та скасування постанови - задовольнити частково.

Визнати протиправною та скасувати постанову № 23 від 07.10.2020 року об 16:00 "Про затвердження тексту бюлетенів по виборам депутатів Новопільської сільської ради" Новопільської сільської територіальної виборчої комісії Криворізького району Дніпропетровської області в частині не внесення до виборчих бюлетенів для голосування в єдиному багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Новопільської сільської ради Дніпропетровської регіональної організації політичної партії «ОПОЗІЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» .

Зобов`язати Новопільську сільську територіальну виборчу комісію Криворізького району Дніпропетровської області розглянути питання щодо прийняття постанови "Про затвердження тексту бюлетенів по виборам депутатів Новопільської сільської ради" на підставі протоколу № 6 від 02.10.2020 року "Засідання Новопільської сільської територіальної виборчої комісії Криворізького району Дніпропетровської області", якою внести до виборчих бюлетенів для голосування в єдиному багатомандатному виборчому округу з виборів депутатів Новопільської сільської ради Дніпропетровську регіональну організацію політичної партії «ОПОЗІЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» .

В іншій частині заявлених позовних вимог - відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Новопільської сільської територіальної виборчої комісії Криворізького району Дніпропетровської області (53003, Дніпропетровська обл., Криворізький район, село Новопілля, вул.Полтавського, 9, ЄДРПОУ 43776568) на користь Державного бюджету України (реквізити: отримувач: УК у Чечелівському районі міста Дніпра/Чечел.р./22030101; код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37989253; банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО) 899998; рахунок отримувача: UA238999980313131206084004008; за кодом бюджетної класифікації доходів: 22030101) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 1051 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двох днів з дня його проголошення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються у відповідності до пункту 15.5 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 13 жовтня 2020 року.

Суддя С.В. Златін

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.10.2020
Оприлюднено15.10.2020
Номер документу92156061
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/12826/20

Ухвала від 21.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Рішення від 21.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 20.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 20.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Постанова від 17.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 17.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 15.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 13.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Златін Станіслав Вікторович

Рішення від 13.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Златін Станіслав Вікторович

Ухвала від 13.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Златін Станіслав Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні