Рішення
від 15.10.2020 по справі 420/3609/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/3609/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 жовтня 2020 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Бжассо Н.В.,

за участі секретаря судового засідання Музики І.О.,

за участі сторін:

представника позивача Жолак Л.О. (згідно з наказом та положенням),

розглянув у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції в м. Одеса за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення до Товариства з обмеженою відповідальністю РАДІО МАЯК про анулювання ліцензії на мовлення

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення до Товариства з обмеженою відповідальністю РАДІО МАЯК , за результатом розгляду якого, позивач просить суд:

Анулювати ліцензію на мовлення серії НР № 00084-м від 07.02.2016 року, видану Товариству з обмеженою відповідальністю РАДІО МАЯК , м. Одеса.

В обґрунтування адміністративного позову представник позивача зазначає, що ТОВ РАДІО МАЯК є юридичною особою, якій Національна рада видала ліцензію на мовлення № 00084-м від 07.02.2016 року, умовами якої передбачено: обсяг мовлення відповідача - 24 години на добу; програмною концепцією мовлення встановлено частку програм власного виробництва 18 годин на добу 75%; мінімальна частка національного аудіовізуального продукту (у тому числі власного виробництва 21 год. 00 хвилин - 87,5%); максимальна частка аудіовізуального продукції іноземного виробництва 3 години на добу, 12,5%; місцезнаходження: вул. Фонтанська дорога, 33, м. Одеса.

За результатами моніторингу мовлення відповідача, за 30.01.2019 року Національною радою зафіксовано відсутність ефірного радіомовлення, передбаченого ліцензією НР № 00084-м від 07.02.2016 року, за програмною концепцією 24 год./добу, позивні: Радіо Академія , що є ознакою порушення вимог Закону України Про телебачення і радіомовлення . Рішенням № 289 від 06.03.2019 року Національна рада призначила позапланову виїзну перевірку діяльності ТОВ РАДІО МАЯК , м. Одеса.

За результатами проведення позапланової виїзної перевірки складено акт № 93 від 25.03.2019 року. Згідно з вказаним актом та моніторингом мовлення від 30.01.2019 року, Національною радою виявлено відсутність мовлення на частоті 0,765 КГц у с. Петрівка Лиманський (Комінтернівський ) район Одеської області. Під час перевірки ТОВ РАДІО МАЯК подано лист, згідно з яким відповідач дійсно припинив мовлення, у зв`язку з тим, що через перепад напруги електромережі, вийшов зі строю передавач СРВ-50, що призвело до втрати сигналу. Оскільки фінансування ТОВ РАДІО МАЯК тимчасово відсутнє, придбати даний передавач не можливо, але керівник підприємства на стадії перемовин з інвесторами про залучення коштів.

Рішенням № 923 від 18.07.2019 року Національна рада визнала порушення ТОВ РАДІО МАЯК , м. Одеса частини 7 ст. 27 та п. а ч. 1 ст. 59 ЗУ Про телебачення та радіомовлення та оголосила попередження ТОВ РАДІО МАЯК . Рішення від 18.07.2019 року № 923 було надіслано на адресу відповідача та оприлюднено на офіційному сайті Національної ради. З метою перевірки виконання ліцензіатом пункту 3 рішення Національної ради від 18.07.2019 року № 923, було здійснено моніторинг мовлення 29.08.2019 року ліцензіата та зафіксовано ознаку порушення вимог законодавства та вимог ліцензії. Національна рада рішенням № 1467 від 09.10.2019 року призначила позапланову виїзну перевірку діяльності ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ РАДІО МАЯК , м. Одеса (НР № 00084-м від 07.02.2016 року ), з метою перевірки дотримання вимог Закону України Про телебачення і радіомовлення , а також виконання пункту 3 рішення Національної ради від 18.07.2019 року № 923, розпорядження про усунення порушень законодавства від 23.07.2019 № 17/1363. На виконання рішення № 1467 від 09.10.2019 року Національною радою видано наказ № 5а/282 від 17.10.2019 року та посвідчення № 105 від 14.03.2019 року. Представником Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення в Одеській області Салабай О. В. на адресу Ліцензіата (м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 33) був направлений лист № 115 р про проведення позапланової виїзної перевірки 05 листопада 2019 року. Повідомлення про проведення позапланової перевірки було направлено ліцензіату 23.10.2019 року (вих. № 115) рекомендованою поштою.

За результатами проведення Національною радою позапланової виїзної перевірки радіомовлення яка відбулась за фактичною адресою відповідача - вул. Фонтанська дорога, 33, м. Одеса, складено акт № 231 від 05.11.2019 року. Згідно даного акту та моніторингу мовлення за 29.08.2019 року Національною радою зафіксовано відсутність ефірного радіомовлення, передбаченого ліцензією НР № 00084-м від 07.02.2016 року, за програмною концепцією 24 год./добу, позиві Радіо Академія , що складає ознаку порушення Відповідачем вимог частини 7 ст. 27, пункту а) б) частини 1 ст. 59 Закону України Про телебачення і радіомовлення .

Також, даним моніторингом зафіксовано неусунення ліцензіатом порушень законодавства, невиконання пункту 3 рішення Національної ради від 18.07.2019 року № 923 та розпорядження про усунення порушень законодавства (вих. 17/1363 від 23.07.2019 року ). 06 листопада 2019 року Ліцензіатом було подано пояснювальний лист. Даним листом Відповідач повідомив, що передавач 1975 року вироблення належить Одеській ОРТПЦ, але ТОВ РАДІО МАЯК своїми коштами здійснило у 2016 році, після отримання ліцензії, технічне переоснащення та реорганізацію передавального обладнання. Товариство мало великі плани щодо радіомовлення в Одеському регіоні, але помилка в розрахунку економічної привабливості проекту не дає можливості закінчити технічне переоснащення та почати мовлення. Додатково даним листом ТОВ РАДІО МАЯК повідомило, що не змінювало фактичне місце розташування та знаходиться за адресою сказаною у Ліцензії , а саме м. Одеса, вуд. Фонтанська дорога, 33. Результати перевірки свідчать про неусунення ліцензіатом порушень законодавства, невиконання пункту 3 рішення Національної ради від 18.07.2019 року № 923 та розпорядження про усунення порушень законодавства (вих. № 17/1363 від 23.07.2019 року). 14 лютого 2020 року Національною радою направлено запрошення (вих. № 17/242 від 14.02.2020) на адресу ТОВ РАДІО МАЯК з пропозицією взяти участь у засіданні Національної ради 27 лютого 2020 року об 11.00 на якому буде розглянуто питання про результати позапланової виїзної перевірки Ліцензіата, яка відбулась 05 листопада 2019 року. Даний лист був повернутий поштою відміткою 24/03 Возврат . Повторно 12 березня 2020 року Національною радою направлено запрошення (вих. № 17/402 від 12.03.2020) на адресу ТОВ РАДІО МАЯК з пропозицією взяти участь у засіданні Національної ради 19 березня 2020 року об 11:00 на якому буде розглянуто питання про результати позапланової виїзної перевірки Ліцензіата, яка відбулась 05 листопада 2019 року. На адресу Національної ради надійшов лист (19 березня 2020 вх. № 24/174) від ТОВ РАДІО МАЯК датований 18.03.2020 року з проханням розглядати питання щодо результатів проведення позапланової виїзної перевірки без присутності Ліцензіата. Таким чином, розглянувши акт № 231 від 05.11.2019 року позапланової виїзної перевірки ТОВ РАДІО МАЯК , м. Одеса, Національна рада рішенням № 469 від 19.03.2020 року вирішила визнати факт невиконання ТОВ РАДІО МАЯК , м. Одеса, НР № 00084-м від 07.02.2016 року, розпорядження від 23.07.2019 року № 17/1363 та звернення до суду про анулювання ліцензії ТОВ РАДІО МАЯК , м. Одеса, НР № 00084-м від 02.07.2016 року. Дане рішення направлено ліцензіату 08 квітня 2020 року.

Ухвалою суду від 29.04.2020 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 28.05.2020 року.

Ухвалою суду від 03.07.2020 року суд перейшов до розгляду справи за правилами загального позовного провадження та призначив підготовче засідання на 03.09.2020 року.

Ухвалою суду, яка занесена до протоколу підготовчого засідання від 03.09.2020 року, суд закрив підготовче провадження у справі та призначив справу до судового розгляду по суті на 06.10.2020 року.

Під час судового розгляду справи представник позивача позовні вимоги підтримала та просила задовольнити.

Відповідач у судове засідання не з`явився, належним чином та своєчасно повідомлявся про дату, час і місце судового розгляду.

Суд вислухав представника позивача, розглянув матеріали справи, всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінив надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності та робить наступні висновки.

07.02.2016 року Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення видала ТОВ РАДІО МАЯК ліцензію на мовлення серії НР № 00084-м, вид мовлення: ефірне (радіомовлення); вихідні дані: позивні Радіо Академія , територія розповсюдження мовлення: місцеве; обсяги мовлення: 24 години на добу. Строк дії ліцензії з 07.02.2016 року до 07.02.2023 року.

Додатком 4 до ліцензії на мовлення № 00084-м від 07.02.2016 передбачено: загальний обсяг мовлення - 24 годину на добу; частка програм власного виробництва 18 годин на добу, 75 %; мінімальна частка національного аудіовізуального продукту (у тому числі власного виробництва) 21 година на добу 87,5 % ; максимальна частка аудіовізуального продукції іноземного виробництва З години на добу, 12,5 % ; формат -розважально-музичний.

Додатком 5 до ліцензії на мовлення № 00084-м від 07.02.2016 передбачено: забезпечення високої технічної якості мовлення - високоякісне сертифіковане обладнання та збудована інфраструктура радіомовного виробництва з дотриманням прийнятих стандартів у сфері радіомовлення; оператор телекомунікацій - ДП Одеський ОРТПЦ ; адресу студії - Фонтанська дорога, 33, м. Одеса.

Згідно з актом від 30.01.2019 року моніторингу програм і передач ТОВ РАДІО МАЯК , м. Одеса ліцензія від 07.02.2016 року НР № 00084-м, з 00:00 годин до 24:00 години мовлення не здійснюється.

Розглянувши результати моніторингу мовлення ТОВ РАДІО МАЯК , м. Одеса, за 30.01.2019, керуючись частиною першою статті 70 Закону України Про телебачення і радіомовлення , статтею 13 Закону України Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення , абзацом третім пункту 3 розділу III Інструкції про порядок здійснення моніторингу телерадіопрограм, проведення перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги, затвердженої рішенням Національної ради від 08.02.2012 року № 115, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 24.02.2012 року за № 313/20626, Національна рада прийняла рішення № 289 від 06.03.2019 про призначення позапланової виїзної перевірки діяльності ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ РАДІО МАЯК , м. Одеса (НР № 00084-м від 07.02.2016) з метою перевірки дотримання вимог ч. 7 ст. 27, п. а ч. 1 ст. 59 Закону України Про телебачення і радіомовлення .

На виконання вказаного рішення Національна рада видано наказ № 5а/122 від 14.03.2019 та посвідчення № 105 від 14.03.2019 на проведення позапланової виїзної перевірки ТОВ РАДІО МАЯК , м. Одеса.

Згідно з актом від 25.03.2019 року моніторингу програм і передач ТОВ РАДІО МАЯК , м. Одеса ліцензія від 07.02.2016 року НР № 00084-м, з 00:00 годин до 24:00 години мовлення не здійснюється.

25.03.2019 року посадовою особою Національної ради складено акт № 93 позапланової перевірки ТОВ РАДІО МАЯК , м. Одеса, згідно з яким перевіркою встановлено відсутність мовлення на частості 0,765 КГц у с. Петрівка Лиманський (Комінтернівський) район Одеської області, що складає ознаки порушення вимог частини 7 ст. 27, пункту а частини 1 ст. 59 Закону України Про телебачення і радіомовлення . Під час перевірки, ТОВ РАДІО МАЯК надано лист,в якому відповідач повідомив позивача про вихід зі строю передавача СРВ-50, що призвело до втрати радіо сигналу. У вказаному листі відповідач просив Національну раду не анулювати ліцензію та зобов`язався з 01.06.2019 року відновити мовлення.

18.07.2019 року Національна рада з питань телебачення і радіомовлення прийняла рішення № 923, яким визнала порушення ТОВ РАДІО МАЯК вимог ч. 7 ст. 27, п. а ч. 1 ст. 59 Закону України Про телебачення і радіомовлення , оголосила попередження ТОВ РАДІО МАЯК та надала двохтижневий термін з дня прийняття рішення для приведення своєї діяльності у відповідність до вимог чинного законодавства.

Також, 23.07.2019 року на підставі рішення № 923 від 18.07.2019 року, Національна рада прийняла розпорядження, згідно з яким вимагала від ТОВ РАДІО МАЯК протягом двох тижнів з дня прийняття цього рішення привести свою діяльність у відповідність до вимог чинного законодавства.

23.07.2019 року копія рішення від 18.07.2019 року № 923 та розпорядження від 23.07.2019 року направлені на адресу відповідача: вул. Фонтанська дорога, 33, м. Одеса, 65009, яка є юридичною адресою підприємства. Знаходження підприємства відповідача за вказаною адресою підтверджується змістом листа від 26.03.2019 року вих. № 13/77, в якому відповідач самостійно зазначає адресу свого місцезнаходження: вул. Фонтанська дорога, 33, м. Одеса, 65009. Проте, копія рішення від 18.07.2019 року № 923 та розпорядження від 23.07.2019 року відповідачу вручені не були та повернуті відправнику з відміткою ПАТ Укрпошта : адресат вибув .

Крім того, 22.07.2019 року рішення № 923 від 18.07.2019 року було оприлюднене на сайті Національної ради з питань телебачення і радіомовлення, що підтверджується даними сайту www.nrada.gov.ua .

09.10.2019 року, на підставі результатів моніторингу мовлення за 29.08.2019 року, Національна рада з питань телебачення та радіомовлення прийняла рішення № 1467 про призначення позапланової виїзної перевірки діяльності ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ РАДІО МАЯК , м. Одеса (НР № 00084-м від 07.02.2016), з метою перевірки дотримання вимог Закону України Про телебачення і радіомовлення, а також виконання пункту 3 рішення Національної ради від 18.07.2019 № 923, розпорядження про усунення порушень законодавства від 23.07.2019 № 17/1363.

Вказане рішення 10.10.2019 року було оприлюднене на сайті Національної ради з питань телебачення і радіомовлення, що підтверджується даними сайту www.nrada.gov.ua .

На виконання вказаного рішення Національна рада видано наказ № 5а/282 від 17.10.2019 року та посвідчення № 241 від 17.10.2019 року на проведення позапланової виїзної перевірки ТОВ РАДІО МАЯК , м. Одеса.

Відповідачу було направлено повідомлення про проведення перевірки.

05.11.2019 року посадовою особою Національної ради складено акт № 231 позапланової перевірки ТОВ РАДІО МАЯК , м. Одеса, згідно з яким перевіркою встановлено відсутність мовлення передбаченого ліцензією НР № 00084-м від 07.02.2016, за програмною концепцією 24 год./добу, позивні Радіо Академія , що складає ознаку порушення Відповідачем вимог частини 7 ст. 27, п. а,б частини 1 ст. 59 Закону України Про телебачення і радіомовлення . Також, зафіксовано неусунення ліцензіатом порушень законодавства, невиконання пункту 3 рішення Національної ради від 18.07.2019 № 923 та розпорядження про усунення порушень законодавства (вих. 17/1363 від 23.07.2019)

Під час перевірки, ТОВ РАДІО МАЯК надано лист, згідно з яким: передавач 1975 року вироблення належить Одеській ОРТПЦ, але ТОВ РАДІО МАЯК своїми коштами здійснило у 2016 році, після отримання ліцензії, технічне переоснащення та реорганізацію передавального обладнання. Товариство мало великі плани щодо радіомовлення в Одеському регіоні, але помилка в розрахунку економічної привабливості проекту не дає можливості закінчити технічне переоснащення та почати мовлення.

Додатково, у листі від 06.11.2019 року ТОВ РАДІО МАЯК повідомило, що не змінювало фактичне місце розташування та знаходиться за адресою вказаною у Ліцензії , а саме: м. Одеса, вуд. Фонтанська дорога, 33.

14.02.2020 року Національна рада направила запрошення (вих. № 17/242 від 14.02.2020) на адресу ТОВ РАДІО МАЯК з пропозицією взяти участь у засіданні Національної ради 27 лютого 2020 об 11 год. 00 хвл., на якому буде розглянуто питання про результати позапланової виїзної перевірки Ліцензіата, яка відбулась 05 листопада 2019. Вказаний лист був повернутий відправнику.

Повторно, 12.03.2020 року, Національною радою направлено запрошення (вих. № 17/402 від 12.03.2020) на адресу ТОВ РАДІО МАЯК з пропозицією взяти участь у засіданні Національної ради 19 березня 2020 року об 11 год. 00 хвл., на якому буде розглянуто питання про результати позапланової виїзної перевірки Ліцензіата, яка відбулась 05 листопада 2019 року.

На адресу Національної ради надійшов лист (19 березня 2020 вх. № 24/174) від ТОВ РАДІО МАЯК датований 18.03.2020 року з проханням розглядати питання щодо результатів проведення позапланової виїзної перевірки без присутності ліцензіата.

19.03.2020 року Національна рада України з питань телебачення та радіомовлення прийняла рішення № 469, яким визнала факт невиконання ТОВ РАДІО МАЯК , м. Одеса, НР № 00084-м від 07.02.20196 року, розпорядження від 23.07.2019 року № 17/1363, виданого на підставі рішення Національної ради від 18.07.2019 року № 923, щодо усунення порушень ч. 7 ст. 27, п. а ч. 1 ст. 59 ЗУ Про телебачення і радіомовлення . Пунктом 2 вказаного рішення передбачено звернутися до суду про анулювання ліцензії ТОВ РАДІО МАЯК , м. Одеса, НР № 00084-м від 07.02.2016 року.

Відносини, що виникають у сфері телевізійного та радіомовлення на території України, регулює Закон України Про телебачення і радіомовлення , який визначає правові, економічні, соціальні, організаційні умови їх функціонування, спрямовані на реалізацію свободи слова, прав громадян на отримання повної, достовірної та оперативної інформації, на відкрите і вільне обговорення суспільних питань.

Згідно зі ст. 1 Закону України Про телебачення і радіомовлення (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), ліцензія на мовлення - документ державного зразка, який видається Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення та засвідчує право ліцензіата відповідно до умов ліцензії здійснювати мовлення, використовувати канали мовлення, мережі мовлення, канали багатоканальних телемереж.

Відповідно до ст. 1 Закону України Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення , Національна рада є конституційним, постійно діючим колегіальним органом, метою діяльності якого є нагляд за дотриманням законів України у сфері телерадіомовлення, а також здійснення регуляторних повноважень, передбачених цими законами.

Статтею 13 вказаного Закону передбачено, що Національна рада здійснює:нагляд за дотриманням ліцензіатами ліцензійних умов та умов ліцензій.

Підстави та порядок анулювання ліцензії на мовлення визначені у ст. 37 вказаного Закону.

Відповідно до ч. 1 ст. 37 Закону України Про телебачення і радіомовлення (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), анулювання ліцензії на мовлення здійснюється Національною радою у випадках, передбачених цим Законом.

Частинами 2, 3 статті 37 Закону України Про телебачення і радіомовлення (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), Національна рада анулює ліцензію на мовлення на підставі: а) клопотання ліцензіата про анулювання ліцензії; б) рішення про скасування державної реєстрації ліцензіата; в) несплати ліцензіатом ліцензійного збору у строки, встановлені відповідно до вимог цього Закону; г) відсутності передбаченого ліцензією мовлення протягом року від дня видачі ліцензії; ґ) рішення суду про втрату чинності ліцензії на мовлення.

Національна рада приймає вмотивоване рішення про анулювання ліцензії на мовлення протягом 15 робочих днів з дати надходження документів щодо наявності зазначених підстав для анулювання. Рішення Національної ради про анулювання ліцензії може бути оскаржено у судовому порядку.

Тобто, приписи ч.ч. 2,3 ст. 37 Закону України Про телебачення і радіомовлення визначають випадки, за яких Національна рада уповноважена самостійно анулювати ліцензію на мовлення.

Пунктом в ч. 5 ст. 37 Закону України Про телебачення і радіомовлення (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) визначено, що Національна рада може звертатися до суду про анулювання ліцензії на мовлення на підставі: факту невиконання розпоряджень про усунення порушень законодавства та ліцензійних вимог.

При цьому, згідно з ч. ч. 1, 2, 5 ст. 72 Закону України Про телебачення і радіомовлення (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), санкції за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення застосовуються за рішенням суду або, у встановлених цим Законом випадках, за рішенням Національної ради.

Національна рада застосовує санкції до телерадіоорганізацій у разі порушення ними вимог цього Закону та/або умов ліцензії.

Національна рада приймає рішення про застосування санкцій на підставі наданих документальних свідчень, актів перевірки чи подання визначених цим Законом органів державної влади.

Приписами частини 6 статті 72 Закону України Про телебачення і радіомовлення (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) визначено, що Національна рада може застосовувати до телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги такі санкції: оголошення попередження; стягнення штрафу; анулювання ліцензії на підставі рішення суду за позовом Національної ради.

Згідно з ч. ч. 7, 9, 12 статті 72 Закону України Про телебачення і радіомовлення (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), рішення про оголошення попередження приймається у разі першого порушення законодавства чи умов ліцензії телерадіоорганізацією або першого порушення законодавства провайдером програмної послуги.

Рішення про стягнення штрафу приймається Національною радою, якщо після оголошення попередження ліцензіат не усунув порушення в установлені Національною радою строки, у разі вчинення таких порушень:

телерадіоорганізаціями - 10 відсотків розміру ліцензійного збору за: трансляцію програм та передач, у яких телеглядачам та/або радіослухачам надаються послуги з ворожіння та гадання, а також платні послуги у сфері народної та/або нетрадиційної медицини; трансляцію програм та передач або їх відеосюжетів, що можуть завдати шкоди фізичному, психічному чи моральному розвитку дітей та підлітків, якщо програма, передача або відеосюжет демонструвалися з порушенням часу демонстрування або не мали візуальних позначок з індексом кіновідеопродукції залежно від аудиторії, на яку вони розраховані, у порядку, передбаченому цим Законом; трансляцію телепередач, виготовлених після 1 серпня 1991 року, що містять популяризацію або пропаганду органів держави-агресора та їхніх окремих дій, що виправдовують чи визнають правомірною окупацію території України. Для цілей застосування цієї норми використовуються визначення та критерії, встановлені Законом України "Про кінематографію"; трансляцію аудіовізуальних творів, телепередач, крім інформаційних та інформаційно-аналітичних, одним з учасників яких є особа, внесена до Переліку осіб, які створюють загрозу національній безпеці, затвердженого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах культури та мистецтв, та оприлюдненого на офіційному веб-сайті цього органу; розповсюдження і рекламу порнографічних матеріалів та предметів; пропаганду наркотичних засобів, психотропних речовин з будь-якою метою їх застосування; 5 відсотків розміру ліцензійного збору за порушення умов ліцензії, визначених ліцензією на мовлення та додатками до неї, та/або ліцензійних умов (крім вимог до організаційно-технічних, фінансових та інвестиційних зобов`язань ліцензіата) у частині програмної концепції;

провайдерами програмної послуги - 10 відсотків розміру ліцензійного збору за незабезпечення абонентам можливості перегляду програм універсальної програмної послуги; 5 відсотків розміру ліцензійного збору за порушення умов ліцензії, визначених ліцензією та додатками до неї, та/або ліцензійних умов.

Рішення про стягнення штрафу може бути оскаржене в судовому порядку.

Відповідно до ч. 13 ст. 72 Закону України Про телебачення і радіомовлення (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), якщо порушення не були усунені після застосування санкції у вигляді стягнення штрафу, Національна рада звертається до суду з позовом про анулювання ліцензії на мовлення телерадіоорганізації або анулювання ліцензії провайдера програмної послуги.

Телерадіоорганізація чи провайдер програмної послуги вважаються такими, що не притягалися до відповідальності у вигляді стягнення штрафу, якщо протягом одного року з дня прийняття рішення про стягнення штрафу вони повторно не вчиняли порушення, передбаченого таким самим положенням цього Закону.

Аналіз наведених норм матеріального права дає підстави вважати, що зверненню Національної ради до суду з позовом про анулювання ліцензії на мовлення мають передувати, як факти систематичного порушення телерадіоорганізацією законодавства про телебачення і радіомовлення, так і застосування до неї послідовно таких санкцій, як попередження та стягнення штрафу.

Зазначена правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 04 липня 2019 року по справі № 826/25903/15.

Проте, з огляду на встановлені судом обставини, позивач звернувся до суду із позовом про анулювання ліцензії на мовлення серії НР № 00084-м від 07.02.2016 року, виданої Товариству з обмеженою відповідальністю РАДІО МАЯК , м. Одеса, без дотримання послідовності застосування санкцій відповідно до ст. 72 Закону України Про телебачення і радіомовлення (після застосування санкції у вигляді попередження санкція у вигляді штрафу не застосовувалася), тоді як зазначеною нормою Закону чітко визначено, що така санкція, як анулювання ліцензії, застосовується лише після застосування санкції у вигляді стягнення штрафу.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З огляду на вищевикладене, суд робить висновок, що адміністративний позов до задоволення не належить.

Керуючись ст.ст.2, 3, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 94, 173-183, 192-228, 243, 245, 246, 250, 262, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Відмовити у задоволенні позову Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення до Товариства з обмеженою відповідальністю РАДІО МАЯК про анулювання ліцензії на мовлення.

Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ Перехідні положення КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Позивач - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення (вул. Прорізна, 2, м. Київ, 01601, код ЄДРПОУ: 00063928).

Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю РАДІО МАЯК (вул. Фонтанська дорога, 33, м. Одеса, 65009, код ЄДРПОУ 40948856).

Повний текст рішення складений та підписаний судом 15 жовтня 2020 року.

Суддя Н.В. Бжассо

.

Дата ухвалення рішення15.10.2020
Оприлюднено19.10.2020

Судовий реєстр по справі —420/3609/20

Постанова від 02.03.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Постанова від 02.03.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 26.01.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 22.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 27.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 27.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Рішення від 15.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 09.07.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 03.07.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 25.06.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні