ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
18 листопада 2020 рокум. Ужгород№ 807/1656/14
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Гаврилка С.Є.,
з участю секретаря судового засідання - Кустрьо В.М.
учасники справи:
позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "АСТ" - представник - не з`явився;
відповідач - Державна податкова інспекція у Рахівському районі Головного управління ДФС у Закарпатській області - представник - Ліуш Богдан Богданович,
розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання про заміну сторони її правонаступником у адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АСТ" до Державної податкової інспекції у Рахівському районі Головного управління ДФС у Закарпатській області про визнання протиправними податкових повідомлень-рішень,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "АСТ" звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Державної податкової інспекції у Рахівському районі Головного управління ДФС у Закарпатській області, якою просить суд: "1. Поновити строк для звернення до суду з позовом про визнання нечинними податкових повідомлень-рішень № 000322351/0 та № 000332351/0 від 26.04.2010 р. ДПІ у Рахівському районі; 2. Визнати нечинним податкове повідомлення-рішення ДПІ у Рахівському районі № 000322351/0 від 26.04.2010 р.; 3. Визнати нечинним податкове повідомлення-рішення ДПІ у Рахівському районі № 000332351/0 від 26.04.2010 р.".
21 травня 2014 року було постановлено ухвалу про залишення без розгляду адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "АСТ" в особі представника - Грицак Ярослава Васильовича до Державної податкової інспекції у Рахівському районі Закарпатської області про скасування податкових повідомлень-рішень.
Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 19 листопада 2014 року апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "АСТ" задоволено. Ухвалу Закарпатського окружного адміністративного суду від 21 травня 2014 року про залишення позовної заяви без розгляду в адміністративній справі № 807/1656/14 скасовано, а справу направлено для продовження розгляду до суду першої інстанції.
22 грудня 2014 року Закарпатський окружний адміністративний суд одержав справу № 807/1656/14 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АСТ" в особі представника - Грицак Ярослава Васильовича до Державної податкової інспекції у Рахівському районі Закарпатської області про скасування податкових повідомлень-рішень як таку, що направлена за належністю.
Ухвалою суду від 14 серпня 2015 року за клопотанням представника позивача по справі було призначено судову економічну експертизу, проведення якої доручено Київському науково-дослідному інституту судових експертиз та зупинено провадження у справі до одержання її результатів.
23 вересня 2015 року на адресу Закарпатського окружного адміністративного суду від директора Київського науково-дослідного інституту судових експертиз - О.Г. Рувін надійшов лист № 12737-15 від 15 вересня 2015 року в якому зазначалося, що у зв`язку з надмірною завантаженістю експертів-економістів по виконанню експертиз, призначених у кримінальних, цивільних справах та за ухвалами господарських і адміністративних судів, дану експертизу провести в оперативні строки, як зазначено в ухвалі суду, немає можливості, а можливо виконати у термін понад 6 місяців. В зв`язку з вищенаведеним на адресу суду було повернено матеріали адміністративної справи № 807/1656/14.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 13 жовтня 2015 року було поновлено провадження в даній адміністративній справі.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 26 жовтня 2015 року за клопотанням представника позивача по справі було призначено судову економічну експертизу, проведення якої доручено Львівському науково-дослідному інституту судових експертиз та зупинено провадження у справі до одержання її результатів.
19 лютого 2016 року на адресу Закарпатського окружного адміністративного суду надійшов лист № 4134 від 15 лютого 2016 року в якому зазначалося, що в зв`язку з тим, що вимоги клопотання про надання первинних документів, необхідних для дачі висновку не задоволені, експерту не надається можливим провести дослідження та надати відповідь на питання зазначене в ухвалі від 26 жовтня 2015 року, про що у відповідності зі статтею 66 КАС України та пункту 1.13 Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 03 листопада 1998 року № 705/3145, складене дане повідомлення про неможливість дачі висновку. В зв`язку з вищенаведеним на адресу суду було повернено матеріали адміністративної справи № 807/1656/14.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 03 березня 2016 року було поновлено провадження в даній адміністративній справі.
18 травня 2016 року на адресу Закарпатського окружного адміністративного суду надійшло клопотання від представника позивача про витребування адміністративної справи № 2а-1753/10/0770 та матеріали кримінальної справи № 1П-14/11, які витребовувались з Рахівського районного суду під час розгляду вищевказаної справи, оскільки в матеріалах даної кримінальної справи знаходяться всі оригінали документів, які необхідні для проведення судової економічної експертизи.
05 вересня 2016 року начальником відділу документального забезпечення та режимно-секретної роботи Закарпатського окружного адміністративного суду Повханич Г.П. на усний запит судді Гаврилко С.Є. було надано адміністративну справу № 2а-1753/10/0770 та матеріали кримінальної справи № 1П-14/11 у 45 томах.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 15 вересня 2016 року за клопотанням представника позивача по справі було призначено судову економічну експертизу, проведення якої доручено Львівському науково-дослідному інституту судових експертиз та зупинено провадження у справі до одержання її результатів.
02 лютого 2017 року на адресу Закарпатського окружного адміністративного суду від Львівського науково-дослідного інституту судових експертиз надійшов лист № 104 від 12 січня 2017 року, у якому зазначалося, що станом на 12 січня 2017 року ТзОВ "АСТ" не проведено оплату експертизи. В зв`язку з вищенаведеним на адресу суду було повернено матеріали адміністративної справи № 807/1656/14, адміністративну справу № 2а-1753/10/0770 та кримінальну справу № 1П-14/11 у 45 томах.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 09 лютого 2017 року було поновлено провадження в даній адміністративній справі.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 20 листопада 2017 року позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "АСТ" до Державної податкової інспекції у Рахівському районі Закарпатської області про визнання протиправними податкових повідомлень-рішень було залишено без розгляду, у зв`язку з повторним не прибуттям позивача в судове засідання без поважних причини (Т.2 а.с.а.с.82-85).
Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 20 лютого 2018 року ухвалу Закарпатського окружного адміністративного суду від 20 листопада 2017 року про залишення позовної заяви без розгляду було скасовано та справу направлено для продовження розгляду до суду першої інстанції.
26 березня 2018 року вказана справа надійшла до Закарпатського окружного адміністративного суду, що підтверджується даними реєстрації на вхідному штампі.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2018 року у задоволенні клопотання щодо призначення експертизи в даній адміністративній справі відмовлено.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 08 квітня 2019 року позовну заяву залишено без розгляду.
Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 20 червня 2019 року апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "АСТ" задоволено. Ухвалу Закарпатського окружного адміністративного суду від 08 квітня 2019 року про залишення позовної заяви без розгляду у справі № 807/1656/14 скасовано та справу направлено для продовження розгляду до суду першої інстанції (Т. 3 а.с.а.с. 41-44).
13 серпня 2019 року вказана справа надійшла до Закарпатського окружного адміністративного суду, що підтверджується даними реєстрації на вхідному штампі.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 19 серпня 2019 року було прийнято вказану позовну заяву до розгляду.
Розгляд справи відкладався у зв`язку з існуванням на те об`єктивних причин.
16 листопада 2020 року на адресу Закарпатського окружного адміністративного суду надійшло клопотання представника відповідача про заміну відповідача у справі а саме: Головне управління ДФС у Закарпатській області на правонаступника - Головне управління ДПС у Закарпатській області в порядку статті 52 КАС України. Вказане клопотання обґрунтоване тим, що функції та повноваження Головного управління ДФС у Закарпатській області передано Головному управлінню ДПС у Закарпатській області, яке є правонаступником зазначеного органу (Т. 3 а.с.а.с. 175-177).
В судовому засіданні представник відповідача підтримав клопотання, просив задовольнити в повному обсязі.
Одночасно, представником відповідача 18 листопада 2020 року було подано до Закарпатського окружного адміністративного суду клопотання відповідно до якого останній просив замінити неналежного відповідача Державну податкову інспекція у Рахівському районі Головного управління ДФС у Закарпатській області на його правонаступника - Головне управління ДПС у Закарпатській області, у зв`язку із припиненням Державної податкової інспекції у Рахівському районі Головного управління ДФС у Закарпатській області шляхом приєднання до Головного управління ДФС у Закарпатській області, яке в свою чергу реорганізоване шляхом приєднання до Головного управління ДПС у Закарпатській області (Т. 3 а.с. 181).
Позивач в судове засідання не з`явився, хоча судом вживалися заходи щодо виклику позивача, що передбачені Главою 7 Розділу І КАС України.
Згідно з статтею 205 частини 2 пункту 3 КАС України якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.
А відтак, суд вважає за можливе розглянути клопотання про заміну відповідача на правонаступника у даній справі за відсутності повивача.
Розглянувши клопотання про заміну відповідача на правонаступника, суд вважає, що таке клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як встановлено судом, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 06 серпня 2014 року № 311 "Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України", утворено як юридичну особу публічного права - Державну податкову інспекцію у Рахівському районі Головного управління ДФС у Закарпатській області, яка являється правонаступником Державної податкової інспекції у Рахівському районі Головного управління Міндоходів у Закарпатській області.
Разом з тим, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23 березня 2018 року № 296 "Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби" проведено реорганізацію Державної податкової інспекції у Рахівському районі Головного управління ДФС у Закарпатській області шляхом її приєднання як структурного підрозділу до Головного управління ДФС у Закарпатській області, про що, 10 травня 2019 року внесено запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті реорганізації.
Судом встановлено та підтверджено витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, реорганізовано Державної податкової інспекції у Рахівському районі Головного управління ДФС у Закарпатській області (позивача за даним адміністративним позовом) шляхом її приєднання до Головного управління ДФС у Закарпатській області, про що 10 травня 2019 року внесено запис за № 13241050004008831 про проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи (Т. 3 а.с. 182).
Таким чином, Головне управління ДФС у Закарпатській області є правонаступником реорганізованої Державної податкової інспекції у Рахівському районі Головного управління ДФС у Закарпатській області.
Судом встановлено, що постановою Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2018 року № 1200 утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, внаслідок реорганізації Державної фіскальної служби України шляхом поділу.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" від 19 червня 2019 року № 537 вирішено реорганізувати територіальні органи Державної фіскальної служби України шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби згідно відповідного переліку. Згідно з додатком № 2 до цієї постанови - Головне управління ДФС у Закарпатській області реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління ДПС у Закарпатській області.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України "Питання державної податкової служби" від 21 серпня 2019 року № 382-р забезпечено здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року № 227 "Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України" функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль на дотримання якого покладено на Державну податкову службу.
Також відповідно до наказу Державної податкової служби України від 28 серпня 2019 року № 36 "Про початок діяльності Державної податкової служби України" розпочато виконання Державною податковою службою України функцій і повноважень Державної фіскальної служби України, що припиняється.
Враховуючи наведене, Головне управління ДФС у Закарпатській області не має адміністративної процесуальної правоздатності органу, який згідно із законом виконує функції, зокрема у сфері реалізації державної податкової політики.
Таким чином, Головне управління ДПС у Закарпатській області є правонаступником усіх прав та обов`язків Головного управління ДФС у Закарпатській області.
Аналогічна правова позиція викладена в ухвалі Верховного Суду від 26 серпня 2020 року по справі № К/9901/20103/208 (260/937/19).
За приписами статті 52 КАС України, у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Процесуальним правонаступництвом є заміна у справі сторони чи третьої особи у разі переходу повноважень (для суб`єкта владних повноважень), прав і обов`язків від однієї особи до іншої (правонаступника) у відносинах, щодо яких виник спір.
Підставами для залучення до участі у справі правонаступника сторони - суб`єкта владних повноважень, можуть бути припинення суб`єкта владних повноважень в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації, повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень до іншого внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
Таким чином, всі права та обов`язки внаслідок проведеної реорганізації перейшли до Головного управління ДПС у Закарпатській області, яке є правонаступником відповідача.
На підставі вищевикладеного, відповідно до статті 52 КАС України, відповідач у справі Державна податкова інспекція у Рахівському районі Головного управління ДФС у Закарпатській області підлягає заміні на процесуального правонаступника - Головне управління ДПС у Закарпатській області.
Відповідно до статті 205 частини 8 КАС України про відкладення розгляду справи постановляється ухвала.
З метою забезпечення правильного та всебічного розгляду справи, суд вважає за доцільне розгляд справи відкласти.
Керуючись статтями 52, 205, 243, 248 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Замінити відповідача - Державну податкову інспекція у Рахівському районі Головного управління ДФС у Закарпатській області (90600, Закарпатська область, м. Рахів, вул. Миру, 34, код ЄДРПОУ 39514025) на його правонаступника - Головне управління ДПС у Закарпатській області (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Волошина, 52, код ЄДРПОУ 43143065) у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АСТ" до Державної податкової інспекції у Рахівському районі Головного управління ДФС у Закарпатській області про визнання протиправними податкових повідомлень-рішень.
Розгляд справи відкласти на 28 грудня 2020 року об 09:00 годин.
Ухвала окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.
Відповідно до статті 243 частини 3 КАС України 18 листопада 2020 року було проголошено вступну та резолютивну частини ухвали. Ухвалу у повному обсязі було складено протягом 18 листопада 2020 року.
Суддя С.Є. Гаврилко
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2020 |
Оприлюднено | 19.11.2020 |
Номер документу | 92919797 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Гаврилко С.Є.
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні