Справа № 549/199/15-к
Провадження № 1-в/549/15/20
УХВАЛА
26 листопада 2020 року смт.Чорнухи
Чорнухинський районний суду Полтавської області в складі: головуючого судді ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , представника Чорнухинського ВП ОСОБА_3 , особи, стосовно якої подано подання ОСОБА_4 , розглянувши у відкритому судовому засіданні подання начальника Чорнухинського відділення поліції Лохвицького відділу поліції Головного управління Національної поліції в Полтавській області (далі Чорнухинський ВП) ОСОБА_5 про встановлення адміністративного нагляду стосовно:
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, народився в с.Кізлівка Чорнухинського району Полтавської області, проживає в АДРЕСА_1 , не одруженого, не працюючого, освіта професійно-технічна,ранішесудимого:
1) 2 лютого 2014 року Чорнухинським районним судом Полтавської області за ч.2 ст.263КК України до 120 годин громадських робіт;
2) 03 вересня 2014 року Апеляційним судом Полтавської області за ч.1 ст.185,ч.2ст.389КК України до чотирьох місяців п`яти днів арешту, звільнений 08.01.2015 у зв`язку з відбуттям покарання;
3) 07 травня 2015 року Чорнухинським районним судом Полтавської області за ч.1 ст.186КК України до 1 року 6 місяців позбавлення волі, звільнений 13.05.2016 року умовно-достроково, невідбутий строк 5 місяців 4 дні,
установив:
Начальник Чорнухинського ВП звернувся з зазначеним поданням, в якому прохав встановити ОСОБА_4 адміністративний нагляд та встановити ряд обмежень.
Подання мотивовано тим, що ОСОБА_4 після відбуття покарання на шлях виправлення не став та систематично порушує громадський порядок, за що неодноразово притягувався до адміністративної відповідальності (05.11.2020 за ч.1 ст.178 КУпАП у виді попередження, 12.11.2020 за ч.1 ст.175-1 КУпАП у виді попередження, 16.11.2020 за ч.2 ст.178 КУпАП штраф 51 грн) та попереджався про можливе встановлення щодо нього адміністративного нагляду.
Представник Чорнухинського ВП подання підтримав.
ОСОБА_4 з поданням про встановлення відносно нього адміністративного нагляду згоден.
Суд, дослідивши матеріали подання, вважає, що подання не підлягає задоволенню зважаючи на таке.
Як вбачається з матеріалів справи, вироком Чорнухинського районного суду Полтавської області від 10.07.2014 ОСОБА_4 засуджено за ч.1 ст.185, ч.2 ст.389 КК України до чотирьох місяців арешту (а.с.4-5).
Вироком Чорнухинського районного суду Полтавської області від 07.05.2015 ОСОБА_4 визнано винуватим у вчиненні злочину, передбаченого ч.2 ст.186 КК України, до 1 року 6 місяців позбавлення волі (а.с.6-7).
Відповідно до довідки про звільнення, ОСОБА_4 звільнений умовно-достроково 03.06.2016, невідбутий строк 5 місяців 4 дня (а.с.8).
Згідно з п.«в»ст.3 Закону України "Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі" №264/94-ВР(далі - Закон №264/94)адміністративний нагляд встановлюється щодо повнолітніх осіб, засуджених до позбавлення волі за тяжкі, особливо тяжкі злочини або засуджених два і більше разів до позбавлення волі за умиснізлочини,якщовони після відбування покарання або умовно-дострокового звільнення від відбування покарання, незважаючи на попередження органів Національної поліції, систематично порушують громадський порядок і права інших громадян, вчиняють інші правопорушення.
Завданням адміністративного наглядує запобігання вчиненню злочинів окремими особами, звільненими з місць позбавлення волі, і здійснення виховного впливу на них (ст.2Закону України "Про адміністративнийнагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі").
Однією із загальних засад кримінального провадження визначено змагальність сторін (ст.22 КПК України), яка передбачає самостійне обстоювання стороною обвинувачення і стороною захисту їхніх правових позицій, а суд лише створює необхідні умови для реалізації сторонами їхніх процесуальних прав та виконання процесуальних обов`язків.
Як вбачається з постанови Чорнухинського ВП від 05.11.2020, ОСОБА_4 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.178 КУпАП та накладено стягнення у вигляді попередження (а.с.12).
Відповідно до постанови Чорнухинського ВП від 12.11.2020, ОСОБА_4 визнано винним у вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.175-1 КУпАП та накладено стягнення у вигляді попередження, а саме за те, що що він 12.11.2020 близько 14-00 год курив тютюнові вироби біля Кізлівської сільської ради по вул.Центральна, 81 в с.Кізлівка Чорнухинського району, чим порушив ст.13 ЗУ №2899 (а.с.15).
Як видно з постанови Чорнухинського ВП від 16.11.2020, ОСОБА_4 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст.178 КУпАП та накладено стягнення у вигляді штрафу в розмірі 51 гривні (а.с.18).
В матеріалах подання містяться попередження ОСОБА_4 щодо встановлення адміністративного нагляду від 05.11.2020, 12.11.2020, 16.11.2020 у зв`язку з вчиненням ним адміністративних правопорушень. (а.с.13,16,19).
Як вбачається з довідки-характеристики щодо ОСОБА_4 , складеної виконавчим комітетом Чорнухинської селищної ради Полтавської області від 11.11.2020, останній проживає разом з батьком ОСОБА_6 в с.Липове Чорнухинського району, характеризується як людина, яка веде антигромадянський спосіб життя, систематично вживає спиртні напої (а.с.10).
В п.6 Постанови Пленуму Верховного суду України від 28 березня 1986 року №3 "Про практику застосування судами України законодавства у справах про порушення правил адміністративного нагляду" роз`яснено, що щодо осіб, зазначених у п."в" ст.3 Закону, належить перевіряти дані про вчинені ними правопорушення, а також законність та обгрунтованість застосування до них заходів стягнення.
При цьому слід мати на увазі, що адміністративний нагляд може бути встановлений за умови, що після звільнення з місць позбавлення волі особа, незважаючи на попередження органів внутрішніх справ, систематично порушує громадський порядок, права інших громадян чи вчиняє інші правопорушення і за кожне правопорушення притягувалась до відповідальності у встановленому Законом порядку.
В поданні, всупереч вимогам норми ч.2 ст.5Закону України"Проадміністративний наглядза особами,звільненими змісць позбавленняволі" не зазначено обґрунтування доцільності визначення запропонованих видів обмежень щодо ОСОБА_4 .
Постанову Чорнухинського ВП від 16.11.2020 стосовно ОСОБА_4 за ч.2 ст.178 КУпАП суд не бере до уваги, оскільки наразі вона не набула законної сили.
Також суд не бере до уваги довідку-характеристику щодо ОСОБА_4 , оскільки вона має формальний характер.
Щодо притягнення ОСОБА_4 постановою ЧорнухинськогоВП від12.11.2020за ч.1ст.175-1КУпАП необхіднозазначити,що відповіднодо ч.1ст.175-1КУпАПадміністативна відровідальність настає за куріння тютюнових виробів у місцях, де це заборонено законом, а також в інших місцях, визначених рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради.
Стаття 13 Закону України «Про заходи щодо попередження куріння та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення» містить вичерпний перелік місць, де заборонено куріння тютюнових виробів. Вулиці населеного пункту не входять до цього переліку.
Крім того, відповідно до ч.4 ст.166Кримінально -виконавчого кодексуУкраїни від11липня 2003року за №1129-ІV (далі - КВК України), систематичним вчиненням правопорушень вважається вчинення засудженим трьох і більше правопорушень, за які його було притягнуто до адміністративної відповідальності.
За таких обставин після звільнення ОСОБА_4 з місць позбавлення волі фактичних даних, що він систематично порушує громадський порядок і права інших громадян, вчиняють інші правопорушення, не встановлено, а факт притягнення до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.178 КУпАП не може бути розцінено як систематичне.
На підставі вищевикладеного, суд дійшов висновку, що подання не містять достатніх підстав для встановлення ОСОБА_4 адміністративного нагляду і задоволенню не підлягає.
Керуючись ст.ст.537, 539 КПК України,ст.3 Закону України " Про адміністративнийнагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі ",
ухвалив:
У задоволенні подання начальника Чорнухинського відділення поліції Лохвицького відділу поліції Головного управління Національної поліції в Полтавській області ОСОБА_7 про встановлення адміністративного нагляду відносно ОСОБА_4 - відмовити.
Ухвала може бути оскаржена до Полтавського апеляційного суду через Чорнухинський районний суд Полтавської області шляхом подачі апеляційної скарги протягом семи днів з дня її проголошення.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Чорнухинський районний суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 26.11.2020 |
Оприлюднено | 13.02.2023 |
Номер документу | 93162256 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Справи в порядку виконання судових рішень у кримінальних провадженнях про установлення, припинення адміністративного нагляду |
Кримінальне
Чорнухинський районний суд Полтавської області
Крєпкий С. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні