Справа № 638/6595/19
Провадження № 1-кс/638/2862/20
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 грудня 2020 року Дзержинський районний суд міста Харкова у складі:
слідчого судді ОСОБА_1
секретаря ОСОБА_2
розглянувши клопотання начальника відділення СВ Шевченківського ВП ГУНП в Харківській області ОСОБА_3 , погоджене заступником прокурора Харківської місцевої прокуратури № 1 ОСОБА_4 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42018221090000334 від 12.12.2018 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.ч.1,3,4 ст.358, ч.4 ст.190, ч.3 ст.365-2 КК України,
в с т а н о в и в:
До Дзержинського районного суду м. Харкова надійшло клопотання начальника відділення СВ Шевченківського ВП ГУНП в Харківській області ОСОБА_3 , погоджене заступником прокурора Харківської місцевої прокуратури № 1 ОСОБА_4 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42018221090000334 від 12.12.2018 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.ч.1,3,4 ст.358, ч.4 ст.190, ч.3 ст.365-2 КК України, на шість місяців, тобто до 12.06.2021 року.
Клопотання обґрунтовується тим, що слідчим відділом Шевченківського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Харківській області проводиться досудове розслідування по кримінальному провадженню, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42018221090000334 від 12 грудня 2018 року за ознаками складів кримінальних правопорушень - злочинів, передбачених ч.ч.1,3,4 ст.358, ч.4 ст.190, ч.3 ст.365-2 КК України
Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_5 , знаходячись у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, з метою заволодіння чужим майном, а саме частиною, площею 178 кв.м, нежитлового приміщення №12, загальна площа якого складає 404,4 кв.м., підвалу у будівлі літ. «А-2», за адресою: м. Харків, вул. Дружби Народів, 249/80, що належить територіальній громаді Харківської міської ради, діючи з корисливих мотивів, умисно вніс неправдиві відомості до Повідомлення про початок виконання будівельних робіт, щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1)/про зміну даних у повідомленні про початок будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) щодо об`єкта «Реконструкція нежитлових приміщень кафе першого поверху №1-27-:-1-34, 1-36-:-1-39 у нежитловій будівлі літ. «А-2» за адресою: АДРЕСА_1 », яке є офіційним документом, передбаченим Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», форма якого встановлена Порядком виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України №466 від 13.04.2011, та надає право на здійснення будівельних робіт та реквізити якого зазначаються у відповідній Декларації про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з незначними наслідками (СС1) до: розділу «найменування об`єкта будівництва» зазначивши «Реконструкція нежитлових приміщень кафе першого поверху №1-27-:-1-34, 1-36-:-1-39 у нежитловій будівлі літ. «А-2» за адресою: АДРЕСА_1 », при цьому не зазначено що фактично проводилось реконструкція частини підвального приміщення №12 у вказаній будівлі; розділів «Головний інженер проекту» та «Відповідальна особа проектувальника, що здійснює авторський нагляд, визначено» зазначивши ОСОБА_6 , який ані головним інженером проекту, ані відповідальною особою проектувальника, що здійснює авторський нагляд, не був; розділу «Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки видані», зазначивши, що «Не потребуються гідно п. 25 Переліку об`єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 06.11.2017 №289», що не відповідає дійсності оскільки вказаним пунктом передбачено, що містобудівні умови та обмеження не надаються у разі реконструкція житлових та нежитлових приміщень без зміни їх зовнішньої конфігурації та функціонального призначення, розміщення в існуючих житлових будинках, адміністративно-побутових та громадських будівлях вбудованих приміщень громадського призначення; розділу «Загальна площа об`єкта відповідно до проектної документації, кв. метрів» зазначивши «356,0», що не відповідає дійсності, оскільки частина нежитлового приміщення підвалу №12 у якому здійснювалась реконструкція площею 178 кв.м належить Харківській міській раді а не ОСОБА_5 ; розділу «Основні показники об`єкта будівництва» зазначивши Загальну площу «356» кв.м, що не відповідає дійсності, оскільки частина нежитлового приміщення підвалу №12 у якому здійснювалась реконструкція площею 178 кв.м належить Харківській міській раді а не ОСОБА_5 . Зазначені дії ОСОБА_5 вчинив з метою подання її до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Департаменту територіального контролю Харківської міської ради, подання Декларації про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з незначними наслідками (СС1) щодо об`єкта «Реконструкція нежитлових приміщень кафе першого поверху №1-27-:-1-34, 1-36-:-1-39 у нежитловій будівлі літ. «А-2» за адресою: АДРЕСА_1 » та у подальшому оформлення права власності на частину вищевказаного підвального приміщення.
Таким чином своїми умисними, протиправними діями ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , вчинив кримінальне правопорушення - злочин, передбачений, ч.1 ст.358 КК України, тобто підроблення офіційного документа.
Крім цього, ОСОБА_5 , знаходячись у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, з метою заволодіння чужим майном, а саме частиною, площею 178 кв.м, нежитлового приміщення №12, загальна площа якого складає 404,4 кв.м., підвалу у будівлі літ. «А-2», за адресою: м. Харків, вул. Дружби Народів, 249/80, що належить територіальній громаді міста Харкова в особі Харківської міської ради, діючи з корисливих мотивів, достеменно знаючи, що ним складено Повідомлення про початок виконання будівельних робіт, щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1)/ про зміну даних у повідомленні про початок будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) щодо об`єкту «Реконструкція нежитлових приміщень кафе першого поверху №1-27-:-1-34, 1-36-:-1-39 у нежитловій будівлі літ. «А-2» за адресою: АДРЕСА_1 », яке є офіційним документом, передбаченим Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», форма якого встановлена Порядком виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України №466 від 13.04.2011, у якому містяться неправдиві відомості, зокрема: розділу «найменування об`єкта будівництва» не зазначено що фактично проводилось реконструкція частини підвального приміщення №12 у вказаній будівлі; у розділі «Головний інженер проекту» та «Відповідальна особа проектувальника, що здійснює авторський нагляд, визначено» щодо ОСОБА_6 , у розділі «Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки видані», щодо відсутності потреби в отриманні Містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, у розділі «Загальна площа об`єкта відповідно до проектної документації, кв. метрів» щодо площі об`єкта реконструкції у розмірі 356 кв.м, розділу «Основні показники об`єкта будівництва» щодо площі об`єкта реконструкції у розмірі 356 кв.м, умисно подав вказаний офіційний документ, до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Департаменту територіального контролю Харківської міської ради, яке у подальшому було зареєстровано за № ХК 061181690898 від 08.06.2018. Зазначені дії ОСОБА_5 вчинив з метою подання Декларації про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з незначними наслідками (СС1) щодо об`єкта «Реконструкція нежитлових приміщень кафе першого поверху №1-27-:-1-34, 1-36-:-1-39 у нежитловій будівлі літ. «А-2» за адресою: АДРЕСА_1 » та у подальшому оформлення права власності на частину вищевказаного підвального приміщення.
Таким чином своїми умисними, протиправними діями ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , вчинив кримінальне правопорушення - злочин, передбачений, ч. 4 ст. 358 КК України, тобто використання завідомо підробленого документа.
Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_5 , знаходячись у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, з метою заволодіння чужим майном, а саме частиною, площею 178 кв.м, нежитлового приміщення №12, загальна площа якого складає 404,4 кв.м., підвалу у будівлі літ. «А-2», за адресою: м. Харків, вул. Дружби Народів, 249/80, що належить територіальній громаді міста Харкова в особі Харківської міської ради, діючи з корисливих мотивів, діючи умисно, повторно, склав Декларацію про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з незначними наслідками (СС1) щодо об`єкту «Реконструкція нежитлових приміщень кафе першого поверху №1-27-:-1-34, 1-36-:-1-39 у нежитловій будівлі літ. «А-2» за адресою: АДРЕСА_1 » що є офіційним документом передбаченим Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», форма якого встановлена Порядком прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України №461 від 13.04.2011, вніс неправдиві відомості до: п. 9 «Інформація про відповідальних осіб генерального проектувальника (проектувальника): головного архітектора (інженера) проекту, особи, що здійснює авторський нагляд, а також особи, яка здійснює технічний нагляд» зазначивши «ГІП ОСОБА_6 тел. НОМЕР_1 », який не був головним інженером проекту, п. 14 розділ «Загальна площа об`єкта, кв. метрів» зазначивши «356,0», що не відповідає дійсності, оскільки частина нежитлового приміщення підвалу №12 у якому здійснювалась реконструкція площею 178 кв.м належить Харківській міській раді а не ОСОБА_5 ; п. 14 розділ «Об`єкт має такі основні показники:… Загальна площа» зазначивши «356,0 кв.м.» що не відповідає дійсності, оскільки частина нежитлового приміщення підвалу №12 у якому здійснювалась реконструкція площею 178 кв.м належить Харківській міській раді а не ОСОБА_5 . Зазначені дії ОСОБА_5 вчинив з метою подання її до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Департаменту територіального контролю Харківської міської ради, та у подальшому оформлення права власності на частину вищевказаного підвального приміщення.
Таким чином своїми умисними, протиправними діями ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , вчинив кримінальне правопорушення - злочин, передбачений, ч. 3 ст. 358 КК України, тобто підроблення офіційного документу вчинено повторно.
Крім цього, ОСОБА_5 , знаходячись у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, з метою заволодіння чужим майном, а саме частиною, площею 178 кв.м, нежитлового приміщення №12, загальна площа якого складає 404,4 кв.м., підвалу у будівлі літ. «А-2», за адресою: м. Харків, вул. Дружби Народів, 249/80, що належить територіальній громаді міста Харкова в особі Харківської міської ради, діючи з корисливих мотивів, достеменно знаючи, що ним складено Декларацію про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з незначними наслідками (СС1) щодо об`єкту «Реконструкція нежитлових приміщень кафе першого поверху №1-27-:-1-34, 1-36-:-1-39 у нежитловій будівлі літ. «А-2» за адресою: АДРЕСА_1 » що є офіційним документом передбаченим Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», форма якого встановлена Порядком прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України №461 від 13.04.2011, у якому містяться неправдиві відомості, зокрема: у п. 9 «Інформація про відповідальних осіб генерального проектувальника (проектувальника): головного архітектора (інженера) проекту, особи, що здійснює авторський нагляд, а також особи, яка здійснює технічний нагляд» зазначено «ГІП ОСОБА_6 тел. НОМЕР_1 », у п. 14 розділі «Загальна площа об`єкта, кв. метрів» зазначено «356,0», у п. 14 розділу «Об`єкт має такі основні показники:… Загальна площа» зазначено «356,0 кв.м.», умисно подав її до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Департаменту територіального контролю Харківської міської ради, спеціаліст якої 24.07.2018 зареєстрував вказану декларацію під номером № ХК 141182041800. Зазначені дії ОСОБА_5 вчинив з метою подання її до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Департаменту територіального контролю Харківської міської ради, та у подальшому оформлення права власності на частину вищевказаного підвального приміщення.
Таким чином своїми умисними, протиправними діями ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , вчинив кримінальне правопорушення - злочин, передбачений, ч. 4 ст. 358 КК України, тобто використання завідомо підробленого документу.
Крім цього, 31.07.2018 року близько 13-00, ОСОБА_5 знаходячись у приміщенні комунального підприємства «Бюро технічноїо інвентаризації Дергачівської районної ради», що розташоване за адресою: Харківська область, Дергачівський район, с.м.т. Солоницівка вул. Сумський шлях б.4, з метою заволодіння чужим майном, а саме частиною, площею 178 кв.м, нежитлового приміщення №12, загальна площа якого складає 404,4 кв.м., підвалу у будівлі літ. «А-2», за адресою: м. Харків, вул. Дружби Народів, 249/80, що належить територіальній громаді міста Харкова в особі Харківської міської ради, діючи з корисливих мотивів, маючи намір оформити право власності на вказане підвальне приміщення, достовірно усвідомлюючи протиправність своїх дій, достеменно знаючи, що підроблений та використаний ним офіційний документ, Декларацію про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з незначними наслідками (СС1) щодо об`єкту «Реконструкція нежитлових приміщень кафе першого поверху №1-27-:-1-34, 1-36-:-1-39 у нежитловій будівлі літ. «А-2» за адресою: АДРЕСА_1 » за номером ХК 141182041800, звернувся із «заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень» та технічним паспортом на громадський будинок №404 від 04.07.2018, який попередньо замовив у ОСОБА_7 та надав доступ останній до приміщення цокольного поверху (підвалу) №12 загальною площею 404,4 кв.м. у будівлі літ. «А-2», за адресою: АДРЕСА_1 , який йому не належав, до державного реєстратора КП «Бюро технічної інвентаризації Дергачівської районної ради» ОСОБА_8 , яка використовуючи ключ доступу до реєстру нерухомого майна, змінила полощу реконструйованого об`єкту приміщень кафе першого поверху №1-27-:-1-34, 1-36-:-1-39 у нежитловій будівлі літ. «А-2» по АДРЕСА_1 , зі 178кв.м. на 356кв.м. за рахунок частини приміщення цокольного поверху (підвалу) №12 загальною площею 404,4 кв.м. у будівлі літ. «А-2», за адресою: АДРЕСА_1 . Внаслідок вищевказаних умисних дій ОСОБА_5 , направлених на заволодіння чужим майном, із володіння територіальної громади Харківської міської ради вибуло нерухоме майно, а саме частина, площею 178 кв.м, нежитлового приміщення №12, загальна площа якого складає 404,4 кв.м., підвалу у будівлі літ. «А-2», за адресою: АДРЕСА_1 , яким останній розпорядився на власний розсуд.
Територіальній громаді міста Харкова в особі Харківської міської ради згідно з висновку експерта за результатами оціночно-будівельної експертизи №48 від 01.05.2020 було завдано збитки в сумі 910106,00 (Дев`ятсот десять тисяч сто шість) гривень 00 коп.
Таким чином, своїми умисними, протиправними діями ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , вчинив кримінальне правопорушення - злочин, передбачений, ч. 4 ст. 190 КК , тобто у шахрайство, вчинене у особливо великих розмірах.
09.06.2020 року ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень - злочинів, передбачених ч. 1 ст. 358, ч. 3 ст. 358, ч. 4 ст. 358, ч. 4 ст. 358, ч. 4 ст. 190 КК України тобто у підробленні документу, підробленні документу вчинене повторно, використанні завідомо неправдивого документу, заволодінні чужим майном шляхом обману вчинене в особливо великих розмірах.
Крім того, в провадженні СВ Шевченківського ВП ГУ НП в Харківській області перебувають матеріали кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 12 грудня 2018 року за № 42018221090000334 за ознаками кримінального правопорушення - злочину, передбаченого ч. 3 ст. 365-2 КК України.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 331 ЦК України право власності на нову річ, яка виготовлена (створена) особою, набувається нею, якщо інше не встановлено договором або законом. Право власності на новостворене нерухоме майно (житлові будинки, будівлі, споруди тощо) виникає з моменту завершення будівництва (створення майна). Якщо договором або законом передбачено прийняття нерухомого майна до експлуатації, право власності виникає з моменту його прийняття до експлуатації. Якщо право власності на нерухоме майно відповідно до закону підлягає державній реєстрації, право власності виникає з моменту державної реєстрації.
Згідно ст. 182 ЦК України право власності та інші речові права на нерухомі речі, обтяження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації. 2. Державна реєстрація прав на нерухомість є публічною, здійснюється відповідним органом, який зобов`язаний надавати інформацію про реєстрацію та зареєстровані права в порядку, встановленому законом. 3. Відмова у державній реєстрації права на нерухомість, ухилення від реєстрації, відмова від надання інформації про реєстрацію можуть бути оскаржені до суду. 4. Порядок проведення державної реєстрації прав на нерухомість та підстави відмови в ній встановлюються законом.
Статтею 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено, що прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), та об`єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі поданої замовником декларації про готовність об`єкта до експлуатації протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви(ч. 1). Експлуатація закінчених будівництвом об`єктів, не прийнятих (якщо таке прийняття передбачено законодавством) в експлуатацію, забороняється (ч. 8).
Згідно п. 22 ст. 1 Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна» приватизація державного або комунального майна - платне відчуження майна, що перебуває у державній або комунальній власності, на користь фізичних та юридичних осіб, які відповідно до цього Закону можуть бути покупцями;
Згідно ст. 4 вказаного закону до об`єктів державної і комунальної власності, що підлягають приватизації, належать усі об`єкти права державної і комунальної власності, крім тих, приватизація яких прямо заборонена цим Законом та іншими законами України.
Відповідно до ст. 6 Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна» суб`єктами приватизації є: державні органи приватизації; місцеві ради, органи приватизації територіальних громад; покупці.
Загальний порядок приватизації державного та комунального майна встановлений ст. 10 Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна», зокрема, він передбачає: формування та затвердження переліків об`єктів, що підлягають приватизації; опублікування переліку об`єктів, що підлягають приватизації, в офіційних друкованих виданнях державних органів приватизації, на офіційному веб-сайті Фонду державного майна України, на офіційних сайтах місцевих рад та в електронній торговій системі; прийняття рішення про приватизацію; прийняття місцевою радою рішення про приватизацію об`єкта комунальної власності; опублікування інформації про прийняття рішення про приватизацію об`єкта та у випадках, передбачених цим Законом, інформації про вивчення попиту для визначення стартової ціни; проведення інвентаризації та оцінки відповідно до законодавства; проведення у випадках, передбачених законом, аудиту, екологічного аудиту об`єкта приватизації; перетворення державного або комунального підприємства в господарське товариство у процесі приватизації у випадках, передбачених цим Законом; затвердження плану розміщення акцій акціонерних товариств, створених у процесі приватизації, у випадках, передбачених цим Законом, та його виконання; затвердження у випадках, передбачених цим Законом, умов продажу об`єктів приватизації, розроблених аукціонною комісією; опублікування інформації про умови продажу, в тому числі стартову ціну об`єкта приватизації; проведення аукціону, укладення договору купівлі-продажу; укладення договору купівлі-продажу в разі приватизації об`єкта шляхом викупу; опублікування інформації про результати приватизації; прийняття рішення про завершення приватизації.
Приватизація об`єкта вважається завершеною з моменту його продажу та переходу до покупця права власності або завершення розміщення всіх акцій, передбачених до продажу планом розміщення акцій, і оформлюється наказом відповідного органу приватизації (ч. 2).
Частиною 3 ст. 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.
Відповідно до ч. 1 ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.
Крім того, відповідно до ч. 5 ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, укладати договори в рамках державно-приватного партнерства, у тому числі концесійні договори, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.
Пунктом 30 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що до виключної компетенції міської ради належить прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна; затвердження місцевих програм приватизації, а також переліку об`єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації; визначення доцільності, порядку та умов приватизації об`єктів права комунальної власності; вирішення питань про придбання в установленому законом порядку приватизованого майна, про включення до об`єктів комунальної власності майна, відчуженого у процесі приватизації, договір купівлі-продажу якого в установленому порядку розірвано або визнано недійсним, прийняття рішення про здійснення державно-приватного партнерства щодо об`єктів комунальної власності, у тому числі на умовах концесії, про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень це офіційне визнання та підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Згідно ч. 2 ст. 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» суб`єктом державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» громадянин України, який має вищу освіту за спеціальністю правознавство, відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим Міністерством юстиції України, та перебуває у трудових відносинах з суб`єктом державної реєстрації прав.
Пунктом 1 ч. 3 ст. 10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» передбачено, що державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов`язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації.
Крім того, відповідно до ст. 11 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державний реєстратор самостійно приймає рішення за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав.
Частиною 1 ст. 24 зазначеного Закону встановлено, що у державній реєстрації прав може бути відмовлено у разі, якщо: подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом (п. 3); подані документи не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження (п. 4); наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями (п. 5).
Згідно ст. 27 вказаного закону державна реєстрація права власності та інших речових прав, крім державної реєстрації права власності на об`єкт незавершеного будівництва, проводиться на підставі: 1) укладеного в установленому законом порядку договору, предметом якого є нерухоме майно, речові права на яке підлягають державній реєстрації, чи його дубліката; 2) свідоцтва про право власності на частку у спільному майні подружжя у разі смерті одного з подружжя, виданого нотаріусом або консульською установою України, чи його дубліката; 3) свідоцтва про право на спадщину, виданого нотаріусом або консульською установою України, чи його дубліката; 4) виданого нотаріусом свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів) та свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів), якщо прилюдні торги (аукціони) не відбулися, чи їх дублікатів; 5) свідоцтва про право власності, виданого органом приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді, чи його дубліката; 6) свідоцтва про право власності на нерухоме майно, виданого до 1 січня 2013 року органом місцевого самоврядування або місцевою державною адміністрацією, чи його дубліката; 7) рішення про закріплення нерухомого майна на праві оперативного управління чи господарського відання, прийнятого власником нерухомого майна чи особою, уповноваженою управляти таким майном; 8) державного акта на право приватної власності на землю, державного акта на право власності на землю, державного акта на право власності на земельну ділянку або державного акта на право постійного користування землею, виданих до 1 січня 2013 року; 9) судового рішення, що набрало законної сили, щодо набуття, зміни або припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно; 10) ухвали суду про затвердження (визнання) мирової угоди; 11) заповіту, яким установлено сервітут на нерухоме майно; 12) рішення уповноваженого законом органу державної влади про повернення об`єкта нерухомого майна релігійній організації; 13) рішення власника майна, уповноваженого ним органу про передачу об`єкта нерухомого майна з державної у комунальну власність чи з комунальної у державну власність або з приватної у державну чи комунальну власність; 13-1) договору, яким встановлюється довірча власність на нерухоме майно, та акта приймання-передачі нерухомого майна, яке є об`єктом довірчої власності; 13-2) актів приймання-передачі нерухомого майна неплатоспроможного банку перехідному банку, що створюється відповідно до статті 42 Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб"; 14) інших документів, що відповідно до законодавства підтверджують набуття, зміну або припинення прав на нерухоме майно.
Відповідно до пункту 12 «Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1127 від 25.12.2015 (далі Порядок)розгляд заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, здійснюється державним реєстратором, який встановлює черговість розгляду заяв, що зареєстровані в базі даних заяв на таке майно, відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами та їх обтяженнями, а також наявність підстав для проведення державної реєстрації прав, зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав.
Згідно п. 40 вказаного порядку державна реєстрація прав проводиться на підставі документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачених статтею 27 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та цим Порядком.
Відповідно до п. 41 Порядку для державної реєстрації права власності на новозбудований об`єкт нерухомого майна подаються: 1) документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта; 2) технічний паспорт на об`єкт нерухомого майна; 3) документ, що підтверджує присвоєння об`єкту нерухомого майна адреси; 4) письмова заява або договір співвласників про розподіл часток у спільній власності на новозбудований об`єкт нерухомого майна (у разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, що набувається у спільну часткову власність); 5) договір про спільну діяльність або договір простого товариства (у разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, будівництво якого здійснювалось у результаті спільної діяльності).
Документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, не вимагається у разі, коли реєстрація такого документа здійснювалася в Єдиному реєстрі документів.
У такому разі державний реєстратор відповідно до наданих заявником у відповідній заяві відомостей про реєстраційний номер документа, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, обов`язково перевіряє наявність реєстрації такого документа в Єдиному реєстрі документів, відсутність суперечностей між заявленими правами та відомостями, що містяться в цьому Реєстрі.
Документ, що підтверджує присвоєння об`єкту нерухомого майна адреси, не вимагається у разі, коли державна реєстрація права власності проводиться на індивідуальний (садибний) житловий будинок, садовий, дачний будинок, збудований на земельній ділянці, право власності на яку зареєстровано в Державному реєстрі прав. У такому разі заявник в поданій заяві обов`язково зазначає відомості про кадастровий номер відповідної земельної ділянки.
Пунктом 45 Порядку передбачено, що для державної реєстрації права власності у зв`язку із зміною суб`єкта такого права в результаті реконструкції об`єкта нерухомого майна, у тому числі в результаті переведення об`єкта нерухомого майна із житлового у нежитловий або навпаки подаються: 1) документ, що посвідчує право власності на об`єкт нерухомого майна до його реконструкції (крім випадків, коли право власності на такий об`єкт вже зареєстровано в Державному реєстрі прав); 2) документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта; 3) технічний паспорт на об`єкт нерухомого майна; 4) письмова заява або договір співвласників про розподіл часток у спільній власності на реконструйований об`єкт нерухомого майна (у разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, що набувається у спільну часткову власність); 5) договір про спільну діяльність або договір простого товариства (у разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, реконструкція якого здійснювалась у результаті спільної діяльності).
У разі зміни відомостей про об`єкт нерухомого майна, визначення часток у праві спільної власності чи їх зміни такі відомості вносяться до Державного реєстру прав відповідно до законодавства поза процедурою державної реєстрації прав.
Документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, не вимагається у разі, коли реєстрація такого документа здійснювалася в Єдиному реєстрі документів.
У такому разі державний реєстратор відповідно до наданих заявником у відповідній заяві відомостей про реєстраційний номер документа, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, обов`язково перевіряє наявність реєстрації такого документа в Єдиному реєстрі документів, відсутність суперечностей між заявленими правами та відомостями, що містяться в цьому Реєстрі.
Наказом начальника комунального підприємства «Бюро технічноїо інвентаризації Дергачівської районної ради» № 6 від 19.01.2016 ОСОБА_8 переведено на посаду державного реєстратора. Таким чином, в силу вищевказаних нормативно правових актів, ОСОБА_8 здійснює свою професійну діяльність у сфері надання публічних послуг, а саме: проведення державної реєстрації, яка спрямована на захист та забезпечення умов для реалізації інтересів фізичних та юридичних осіб, породжує настання наслідків правового характеру, форма і порядок надання якої визначена державою.
Так, досудовим розслідуванням встановлено, що відповідно до свідоцтва про право власності б/н виданого 02.11.2012 виконавчим комітетом Харківської міської ради територіальній громаді м. Харкова в особі Харківської міської ради належать нежитлові підвальні приміщення № 1-:-23 площею 1132,9 кв. м. у будівлі літ. «А-2» за адресою: АДРЕСА_1 .
ОСОБА_5 на підставі договору купівлі-продажу посвідченого 05.05.2016 приватним нотаріусом ХМНО ОСОБА_9 за номером 633 належали нежитлові приміщення 1-го поверху № 1-27-:-1-34, 1-36-:-1-39 у нежитловій будівлі літ."А-2" за адресою: АДРЕСА_1 .
Під зазначеними приміщеннями ОСОБА_5 знаходилось приміщення вищевказаного підвалу №12 загальною площею 404,4 кв.м, яке перебувало у власності територіальної громади міста Харкова.
31.07.2018року додержавного реєстратораКП «Бюротехнічної інвентаризації»Дергачівської районноїради Харківськоїобласті ОСОБА_8 за адресою: АДРЕСА_2 звернувся ОСОБА_5 із заявоюпро виконанняреєстраційних дійв Державномуреєстрі речовихправ нанерухоме майнощодо зміниплощі реконструйованогооб`єкту приміщенькафе першогоповерху №1-27-:-1-34,1-36-:-1-39у нежитловійбудівлі літ.«А-2»по АДРЕСА_1 ,з 178кв.мна 356кв.м.
Для чого ОСОБА_5 надав державному реєстратору ОСОБА_8 пакет документів у вигляді: декларацію про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з незначними наслідками (СС1) щодо об`єкту «Реконструкція нежитлових приміщень кафе першого поверху №1-27-:-1-34, 1-36-:-1-39 у нежитловій будівлі літ. «А-2» за адресою: АДРЕСА_1 » за номером ХК 141182041800, технічний паспорт на громадський будинок №404 від 04.07.2018 виготовлений ОСОБА_7 .
Згідно вказаної декларації, площа зазначених приміщень складала не 178 кв.м, а 356 кв.м. (зокрема у п. 14 розділу «Загальна площа об`єкта, кв. метрів» зазначено «356,0», у п. 14 розділу «Об`єкт має такі основні показники:… Загальна площа» зазначено «356,0 кв.м.»).
Крім того, у розділах технічного паспорту на громадський будинок №404 від 04.07.2018 виготовленого ФОП ОСОБА_7 , «ПЛАН ПОВЕРХІВ ГРОМАДСЬКОГО БУДІНКУ», «ЕКСПЛІКАЦІЯ приміщень громадського будинку», окрім названих приміщень першого поверху внесені відомості про приміщення підвалу 1-1-:-1-15 та зазначено площу підвальних приміщень 178 кв.м.
Зазначені приміщення побудовані за рахунок частини, площею 178 кв.м, нежитлового приміщення №12, загальна площа якого складає 404,4 кв.м., підвалу у будівлі літ. «А-2», за адресою: АДРЕСА_1 , що належить територіальній громаді міста Харкова.
При цьому, ОСОБА_5 документи, підтверджуючі право власності на підвальні приміщення зазначені у технічному паспорті №404 від 04.07.2018 виготовленому ФОП ОСОБА_7 , державному реєстратору не надані.
Незважаючи на відсутність правових підстав для зміни площі реконструйованого об`єкту приміщень кафе першого поверху №1-27-:-1-34, 1-36-:-1-39 у нежитловій будівлі літ. «А-2» по АДРЕСА_1 , з 178 кв.м на 356 кв.м, та відсутності документів, підтверджуючих право власності на приміщення підвалу 1-1-:-1-15 та зазначено площу підвальних приміщень 178 кв.м. згідно технічного паспорту №404 від 04.07.2018 виготовленого ФОП ОСОБА_7 , які фактично є частиною, площею 178 кв.м, нежитлового приміщення №12, загальна площа якого складає 404,4 кв.м, підвалу у будівлі літ. «А-2», за адресою: АДРЕСА_1 , що належить територіальній громаді міста Харкова, що є підставою для відмови в державній реєстрації прав, ОСОБА_8 , будучи державним реєстратором, здійснюючи професійну діяльність, пов`язану із наданням публічних послуг зокрема із державною реєстрацією прав, знаходячись за місцем своєї роботи, керуючись злочинним умислом, направленим на зловживання повноваженнями, які зобов`язували останню діяти у відповідності із вимогами ст.ст. 182, 331 Цивільного кодексу України, ст. 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», ст.ст. 4, 6, 10, 22 Закону України «Про приватизацію державного та комунального майна», ст.ст. 16, 26, 60 «Закону України «Пр місцеве самоврядування», ст.ст. 2, 3, 10, 11, 24, 27 Закону України «Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень», Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1127 від 25.12.2015, іншими нормативно-правовими актами, діючи умисно, з метою отримання неправомірної вигоди, 31.07.2015 приблизно у 13 годині прийняла рішення про здійснення зміни площі реконструйованого об`єкту приміщень кафе першого поверху №1-27-:-1-34, 1-36-:-1-39 у нежитловій будівлі літ. «А-2» по АДРЕСА_1 , з 178 кв.м на 356кв.м, індексний номер рішення: 42314261, що призвело до вибуття із володіння територіальної громади міста Харкова в особі Харківської міської ради рахунок частини, площею 178 кв.м, нежитлового приміщення №12, загальна площа якого складає 404,4 кв.м., підвалу у будівлі літ. «А-2», за адресою: АДРЕСА_1 , що належить територіальній громаді міста Харкова.
Територіальній громаді міста Харкова в особі Харківської міської ради згідно з висновку експерта за результатами оціночно-будівельної експертизи №48 від 01.05.2020 було завдано збитки в сумі 910106,00 (Дев`ятсот десять тисяч сто шість) гривень 00 коп.
Таким чином, ОСОБА_8 своїми умисними та протиправними діями вчинив кримінальне правопорушення злочин, передбачений ч. 3 ст. 365-2 КК України, тобто у зловживанні повноваженнями суб`єктом державної реєстрації прав, державним реєстратором з метою отримання неправомірної вигоди для іншої особи, що спричинило тяжкі наслідки
09.06.2020 ОСОБА_8 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення - злочину, передбаченого ч. 3 ст. 365-2 КК України тобто у зловживанні повноваженнями суб`єктом державної реєстрації прав, державним реєстратором з метою отримання неправомірної вигоди, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом громадським інтересам за наступних обставин.
20.01.2020 року винесено постанову про проведення судової оціночно-будівельної експертизи.
15.05.2020 року постановою заступника керівника Харківської місцевої прокуратури № 1 ОСОБА_4 визначено підслідність у кримінальному провадженні № 42018221090000334 від 12.12.2018 року за Шевченківським ВП ГУ НП в Харківській області.
04.06.2020 року до Дзержинського районного суду м. Харкова подано клопотання про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42018221090000334 від 12.12.2018 року
09.06.2020 року постановою заступника керівника Харківської місцевої прокуратури № 1 ОСОБА_4 визначено підслідність у кримінальному провадженні № 12020220480002016 від 26.05.2020 року за Шевченківським ВП ГУ НП в Харківській області
09.06.2020 року постановою першого заступника прокурора Харківської області ОСОБА_10 визначено підслідність у кримінальному провадженні № 12020220480002016 від 26.05.2020 року за Шевченківським ВП ГУ НП в Харківській області.
11.06.2020 року постановою заступника керівника Харківської місцевої прокуратури № 1 ОСОБА_4 матеріали досудових розслідувань у кримінальному провадженні № 42018221090000334 від 12.12.2018 року та матеріали досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12020220480002016 від 26.05.2020 року об`єднані в одне провадження під № 42018221090000334.
25.09.2020 року постановою заступника керівника Харківської місцевої прокуратури №1 здійснено виділення матеріалів досудового розслідування кримінального провадження №42018221090000334 щодо вчинення правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 190 КК України та щодо вчинення правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 365-2 КК України в окремі провадження.
На даний час досудове розслідування триває, є необхідність у здійсненні тимчасового доступу до речей і документів з можливістю ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку), які перебувають у володінні ДП «Національні інформаційні системи» з метою встановлення додаткових обставин заволодіння майном Харківської міської ради, та допитати посадових осіб Харківської міської ради, тимчасовий доступ до речей і документів до приватизаційної справи, які знаходяться у володінні Харківської міської радию
Враховуючи те, що виконання зазначених процесуальних дій потребує додаткового часу, тому досудове розслідування по кримінальному провадженню необхідно продовжити на 6 місяців до 12.06.2021 року.
Таким чином, для завершення досудового розслідування, необхідно провести ряд процесуальних дій, виконання яких не можливе без продовження строку досудового розслідування.
Слідчий надав заяву про розгляд справи за його відсутністю, підтримав клопотання та просив його задовольнити.
Дослідивши матеріали клопотання, суд прийшов до наступного.
25.09.2020 року постановою заступника керівника Харківської місцевої прокуратури №1 здійснено виділення матеріалів досудового розслідування кримінального провадження №42018221090000334 щодо вчинення правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 190 КК України та щодо вчинення правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 365-2 КК України в окремі провадження.
Проведеним досудовим розслідуванням будь-якій особі про підозру не було повідомлено.
Відповідно до ч.1 ст.219 КПК України, строк досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження.
Строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить:
1) шість місяців - у кримінальному провадженні щодо кримінального проступку;
2) дванадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо злочину невеликої або середньої тяжкості;
3) вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.
Згідно положень ст. 294 КПК України, якщо досудове розслідування злочину або кримінального проступку до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений в абзаці другому частини першої статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути неодноразово продовжений слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 1-3 частини другої статті 219 цього Кодексу, при цьому строк досудового розслідування злочину може бути продовжений до трьох місяців, якщо його неможливо закінчити внаслідок складності провадження, до шести місяців - внаслідок особливої складності провадження, до дванадцяти місяців - внаслідок виняткової складності провадження.
На обґрунтування обставин, які перешкоджають завершенню досудового розслідування, слідчим у клопотанні зазначено, що необхідно провести ряд слідчих дій в ході досудового розслідування, а відтак, в даному конкретному випадку, враховуючи конкретні обставини справи, в тому числі і те, що строк досудового розслідування спливає, а провести згадані слідчі та процесуальні дії у передбачений законом строк не видається за можливе з об`єктивних причин, слідчий суддя дійшов до висновку про обґрунтованість клопотання слідчого.
Керуючись статтями 219, 294, 295-1, 376, 395 КПК України, слідчий суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання начальника відділення СВ Шевченківського ВП ГУНП в Харківській області ОСОБА_3 , погоджене заступником прокурора Харківської місцевої прокуратури № 1 ОСОБА_4 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42018221090000334 від 12.12.2018 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.ч.1,3,4 ст.358, ч.4 ст.190, ч.3 ст.365-2 КК України - задовольнити.
Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42018221090000334 від 12.12.2018 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.ч.1,3,4 ст.358, ч.4 ст.190, ч.3 ст.365-2 КК України, до 6 місяців, тобто до 12 червня 2021 року.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя:
Суд | Дзержинський районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2020 |
Оприлюднено | 14.02.2023 |
Номер документу | 93894756 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування |
Кримінальне
Дзержинський районний суд м.Харкова
Аркатова К. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні