Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
УХВАЛА
06 квітня 2021 року № 520/3340/21
Харківський окружний адміністративний суд у складі судді Білової О.В., розглянувши в порядку письмового провадження клопотання представника відповідача про залучення до участі у справі третьої особи по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "БЦ КИЯНОЧКА" (вул. Васильківська, буд. 30, м. Київ, 03022, код ЄДРПОУ 39571502) до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області в особі Відділу у м. Харкові (вул. Космічна, буд. 21, 2 під., 8,9 пов., м. Харків, 61145, код ЄДРПОУ 39792822) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, визнання протиправними та скасування витягів,-
ВСТАНОВИВ:
До Харківського окружного адміністративного суду звернувся позивач Товариство з обмеженою відповідальністю "БЦ КИЯНОЧКА" з адміністративним позовом до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області в особі Відділу у м. Харкові, в якому просить суд:
- визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Харківській області в особі Відділу у м. Харкові з розрахунку розміру нормативної грошової оцінки при формуванні витягу від 24.06.2019 № 1619/176-19 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки по вул. Шевченко, 24, з кадастровим номером 6310136600:03:012:0029, в частині застосування коефіцієнтів локальних факторів:
Земельна ділянка, що примикає до вулиці без твердого покриття із значенням - 0,98395;
Зони залягання ґрунтових вод менше 3 метрів зі значенням - 0,91255;
Зони забруднення атмосферного повітря зі значенням - 0,94307;
Місцезнаходження земельної ділянки в ареалі забруднення ґрунтів (важкі метали), на територіях, зайнятих породними відвалами і териконами зі значенням - 0,95602;
- визнати протиправним та скасувати Витяг від 24.06.2019 № 1619/176-19 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки по вул. Шевченко, 24 з кадастровим номером 6310136600:03:012:0029;
- визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Харківській області в особі Відділу у м. Харкові з розрахунку розміру нормативної грошової оцінки при формуванні витягу від 03.09.2020 № 5417 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки по вул. Шевченко, 24, з кадастровим номером 6310136600:03:012:0029, щодо визначення сукупного коефіцієнту КмЗ у значенні 1,5, коли сукупний коефіцієнт КмЗ, як добуток застосованих у витязі у максимальних значеннях коефіцієнтів локальних факторів, становить 1.632;
- визнати протиправним та скасувати Витяг від 03.09.2020 № 5417 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки по вул. Шевченко, 24, з кадастровим номером 6310136600:03:012:0029;
- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Харківській області в особі Відділу у м. Харкові провести перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки по вул. Шевченко, 24 в м. Харкові з кадастровим номером 6310136600:03:012:0029 за 2019-2020 роки із застосуванням коефіцієнтів локальних факторів в межах значень, передбачених Порядком нормативної грошової оцінки земель населених пунктів , затвердженим Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 № 489, рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013 № 1209/13 Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 , рішенням Харківської міської ради від 27.02.2019 № 1474/19 Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2018 , а саме:
Земельна ділянка, що примикає до вулиці без твердого покриття у межах значень 0,90-0,95;
Місцезнаходження земельної ділянки у зоні обмеження забудови за ступенем забруднення атмосферного повітря у межах значень 0,80-0,95;
Місцезнаходження земельної ділянки у зоні перевищення припустимого рівня шуму від залізниці, автодоріг, електропідстанцій та аеродромів у межах значень 0,90-0,97;
Місцезнаходження земельної ділянки в ареалі забруднення ґрунтів (важкі метали), на територіях, зайнятих породними відвалами і териконами у межах значень 0,9-0,95;
Не забезпечена централізованим водопостачанням у межах значень 0,9-0.95;
Не забезпечена централізованим водовідведенням у межах значень 0,9-0,95;
Не забезпечена централізованим теплопостачанням у межах значень 0,9-0,95;
Не забезпечена централізованим газопостачанням у межах значень 0,9-0,95.
Ухвалою суду від 09.03.2021 прийнято цю адміністративну справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін за наявними у справі матеріалами..
31.03.2021 від представника відповідача надійшли відзив на позов та клопотання про залучення в якості третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмету спору Харківську міську раду, обґрунтоване тим, що позивач є фактичним користувачем земельної ділянки (кадастровий номер 6310136600:03:012:0029) по вул. Шевченка,24 у м. Харків, у порядку, визначеному ч.1,2 ст. 120 Земельного кодексу України. Вказана земельна ділянка належить територіальній громаді м. Харкова. Позивачем зазначено, що між ним та Харківською міською радою наявний спір про стягнення безпідставно збережених коштів у розмірі орендної плати за використання земельної ділянки площею 0,5053 га по вул. Шевченка, 24 у м. Харкові (кадастровий номер 6310136600:03:012:0029) (справа № 922/3168/20). Належними доказами у спорах щодо фактичного користування земельною ділянкою без укладання правовстановлюючих документів та без державної реєстрації прав на неї є, зокрема, витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки. Рішенням Господарського суду Харківської області позов задоволено повністю (справа №922/3168/20), отже рішення суду у даній справі може вплинути на розрахунок розміру безпідставно збережених коштів у розмірі орендної плати за використання земельної ділянки площею 0,5053 га по вул. Шевченка, 24 у м. Харкові та, відповідно, на права Харківської міської ради.
Згідно з ч. 4 ст. 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Відповідно до ч. 2, 4, 5 ст. 49 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку. У заявах про залучення третіх осіб і у заявах третіх осіб про вступ у справу на стороні позивача або відповідача зазначається, на яких підставах третіх осіб належить залучити до участі у справі. Про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі. Ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.
З огляду на вказані норми КАС України, суд вважає обґрунтованим клопотання представника відповідача про залучення до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Харківської міської ради, оскільки рішення суду по цій справі може вплинути на права та обов`язки вказаного органа місцевого самоврядування.
Крім того, згідно з ч. 1 ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ч. 3 ст. 77 КАС України докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.
Згідно з ч. 3, 6, 7, 8, 9 ст. 80 КАС України про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу. Будь-яка особа, у якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду. Особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п`яти днів з дня вручення ухвали. У випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені цим Кодексом.
Враховуючи зміст поданого відповідачем відзиву, з метою повного, всебічного та об`єктивного розгляду справи, встановлення всіх обставин, що мають значення для її розгляду, суд вбачає підстави для витребування у відповідача письмових пояснень щодо порядку визначення спірних коефіцієнтів (їх розрахунок - у разі якщо коефіцієнт був обрахований шляхом множення або інших математичних дій) або посилання на конкретні пункти (підпункти) технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова, з яких взяті відповідні дані - у разі, якщо відповідний коефіцієнт безпосередньо визначений у такій технічній документації.
Керуючись ст.ст. 47, 49, 72, 77, 80, 243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
У Х В А Л И В:
Клопотання представника відповідача - задовольнити.
Залучити в якості третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмету спору, - Харківську міську раду (ЄДРПОУ 04059243, місцезнаходження юридичної особи: Україна, 61003, Харківська обл., місто Харків, МАЙДАН КОНСТИТУЦІЇ, будинок 7).
Витребувати у Головного управління Держгеокадастру у Харківській області в особі Відділу у м. Харкові письмові пояснення щодо порядку визначення спірних коефіцієнтів (їх розрахунок - у разі якщо коефіцієнт був обрахований шляхом множення або інших математичних дій) або посилання на конкретні пункти (підпункти) технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова, з яких взяті відповідні дані - у разі, якщо відповідний коефіцієнт безпосередньо визначений у такій технічній документації.
Витребувані докази подати до суду у 5-денний строк з дня отримання даної ухвали суду.
Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Повний текст ухвали складено 06 квітня 2021 року.
Суддя Білова О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.04.2021 |
Оприлюднено | 09.04.2021 |
Номер документу | 96077324 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Білова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні