Ухвала
від 23.02.2009 по справі 2-а-339/08
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ОКРЕМА УХВАЛА

23.02.09 Справа №2-а-339/08

Окружний адміністратив ний суд Автономної Республік и Крим у складі колегії судді в головуючого судді Кушнової А.О., суддів Трещової О.Р. та Циг анової Г.Ю., при секретарі Маля р К.В., розглянув у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу

за позовом ОСОБА_1

до Державного комітету Ук раїни у справах національнос тей та релігій

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідач а - Міністерство внутрішніх с прав України

про скасування наказу та ви знання протиправним повідом лення про звільнення з робот и,

за участю представників ст орін:

від позивача: ОСОБА_1 пас порт НОМЕР_1; ОСОБА_2, ОСОБА_3 - довіреність від 06. 08.2008р.;

від відповідача: Бударін М.П., довіреність від 20.02.2009р.

від третьої особи: не з' яви вся

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до Окр ужного адміністративного су ду АР Крим із позовом до Держа вного комітету України у спр авах національностей та релі гій (скорочено - Держкомнацре лігій) про скасування наказу відповідача від 21.05.2008 № 47 “Про ре організацію структури орган ів міграційної служби Україн и” і визнання протиправним п овідомлення про звільнення п озивача з посади начальника відділу міграційної служби в АР Крим.

Позовні вимоги обґрунтова но тим, що зазначені в даному н аказі формулювання “реорган ізація” і “ліквідація” не ві дповідають один одному, лікв ідація не може передувати ре організації, виданий наказ н е обґрунтований жодним норма тивно-правовим актом України , в порушення підпунктів 6 і 7 пу нкту 9 Положення про Державни й комітет України у справах н аціональностей і релігій, за твердженого постановою Кабі нету Міністрів України від 14.0 2.2007 №201, рішення про реорганізац ію і ліквідацію територіальн их органів Держкомнацрелігі й і рішення щодо попередженн я керівників органів міграці йної служби, вказаних в наказ і від 14.02.2007 №201, прийнято без пого дження з Віце-прем'єр-міністр ом України. В порушення вимог ст. 49-2 Кодексу законів про прац ю України одночасно з попере дженням про звільнення позив ачеві не надано пропозицій р оботи в тій же установі. Крім т ого, вказаний наказ суперечи ть вимогам постанови Кабінет у Міністрів України від 18.06.2008 №5 58 “Деякі питання державного у правління у сфері міграційно ї політики”, згідно з якою вик онання функцій спеціально уп овноваженого центрального о ргану виконавчої влади у спр авах міграції в межах, визнач ених законодавством про біже нців, та з координації діяльн ості центральних органів вик онавчої влади щодо забезпече ння реалізації державної міг раційної політики покладен о на Міністерство внутрішніх справ України.

В судовому засіданні 31.07.2008 по зивач уточнив позовні вимоги , а саме в частині правильної назви посади позивача - засту пника начальника Відділу міг раційної служби в АР Крим, а не начальника цього відділу, як зазначено в п.3 прохальної час тини позову.

06.08.2008р. позивач подав заяву пр о доповнення адміністративн ого позову в частині скасува ння наказу Держкомнацрелігі й №349К від 04.08.2008р. про звільнення позивача з посади заступника начальника Відділу міграцій ної служби в АР Крим, але у зв' язку із самостійним скасуван ням цього наказу відповідаче м, позивач у судовому засідан ні 23.02.09 просив цю вимогу не розг лядати.

В судовому засіданні 23.02.2009 по зивач уточнив позовні вимоги , просив скасувати наказ відп овідача від 21.02.2008 № 47 в частині, щ о стосується відділу міграці йної служби АР Крим.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 10. 07.2008 відкрито провадження в адм іністративній справі.

Ухвалами суду від 10.07.2008 залуч ено до участі у справі третю о собу, яка не заявляє самостій них вимог на предмет спору на стороні відповідача - Міні стерство внутрішніх справ Ук раїни; витребувано у осіб, які беруть участь у справі, докум енти і матеріали, необхідні д ля правильного вирішення спр ави.

Ухвалою суду від 19.08.2008 закінч ено підготовче провадження і справу призначено до судово го розгляду, у відповідача ви требувані додаткові матеріа ли.

Ухвалою суду від 05.11.2008 відмов лено в задоволенні клопотанн я представника позивача про вжиття заходів забезпечення позову шляхом зупинення дії п. 7 наказу від 21.05.2008 № 47 “Про реорг анізацію структури органів м іграційної служби України”.

В судовому засіданні позив ач і представники позивача п озов підтримали, пояснили су ду, що наказ від 21.05.2008 № 47 “Про рео рганізацію структури органі в міграційної служби України ” є таким, що суперечить чинно му законодавству щодо порядк у припинення юридичної особи , суперечить вимогам чинних н ормативно-правових актів, як ими встановлена система орга нів міграційної служби, при в иданні наказу порушений вста новлений чинним законодавст вом України порядок його при йняття і вимоги законодавств а про працю.

Представник відповідача в судовому засіданні проти по зову заперечував, вказав, що н аказ від 21.05.2008 № 47 “Про реорганіз ацію структури органів мігра ційної служби України” прийн ято відповідачем в порядку, п ередбаченому законодавство м і в межах його компетенції, н адав письмові заперечення пр оти позову (а.с. 42-46).

Представник третьої особи надав пояснення по справі (а.с . 156-157), в яких вказав, що функції с пеціально уповноваженого це нтрального органу виконавчо ї влади у справах міграції бу ли і залишаються за Державни м комітетом України у справа х національностей та релігій . Крім того просив розглянути справу за відсутності предс тавника МВС України.

Постановою суду від 23.02.2009 в за доволенні позову відмовлено в повному обсязі, але під час розгляду справи встановлені порушення вимог чинного зак онодавства України відповід ачем.

Так, судом встановлено, що п озивачем видано наказ від 21.05.20 08 № 47 “Про реорганізацію струк тури органів міграційної слу жби України”. Згідно із п. 1.1 цьо го наказу передбачено ліквід ацію відділу міграційної слу жби в Автономній Республіці Крим, п. 2 встановлено створенн я ліквідаційної комісії, згі дно із додатком.

Судом встановлено, що Відді л міграційної служби в АР Кри м є юридичною особою, відпові дно до свідоцтва про державн у реєстрацію юридичної особи серія А00 №439118 від 20.12.2004.

Згідно із ст. 92 Цивільного ко дексу України на юридичних о сіб публічного права у цивіл ьних відносинах поширюються положення цього Кодексу, якщ о інше не встановлено законо м.

Відповідно до ч. 1 ст. 104 ЦК Укра їни юридична особа припиняєт ься в результаті передання в сього свого майна, прав та обо в'язків іншим юридичним особ ам - правонаступникам (злиття , приєднання, поділу, перетвор ення) або в результаті ліквід ації.

Згідно із ч. 1 ст. 33 Закону Укра їни від 15.05.2003 №755-ІV “Про державну реєстрацію юридичних осіб т а фізичних осіб - підприємці в” юридична особа припиняєть ся в результаті передання вс ього свого майна, прав та обов 'язків іншим юридичним особа м - правонаступникам у резуль таті злиття, приєднання, поді лу, перетворення (реорганіза ції) або в результаті ліквіда ції за рішенням, прийнятим за сновниками (учасниками) юрид ичної особи або уповноважени м ними органом, за судовим ріш енням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених зако ном.

Зазначений Закон розрізн яє порядок проведення держав ної реєстрації припинення юр идичної особи внаслідок її р еорганізації та внаслідок її ліквідації.

Разом з тим, назва і положен ня п. 1 наказу відповідача від 21.05.2008 № 47 “Про реорганізацію стр уктури органів міграційної с лужби України” суперечать о дин одному.

Крім того, згідно із ст. 34 Зак ону України від 15.05.2003 №755-ІV “Про д ержавну реєстрацію юридични х осіб та фізичних осіб - під приємців” рішення щодо припи нення юридичної особи має мі стити дані про склад комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи, у то му числі їх ідентифікаційні номери.

Порушення зазначених вимо г відповідачем ускладнює зді йснення відповідних функцій органами, що проводять держа вну реєстрацію припинення юр идичної особи і стало підста вою відмови в проведенні дер жавної реєстрації згідно із листом Відділу державної реє страції юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців вико нкому Сімферопольської місь кої ради від 30.07.2008 №11-05/1225 (а.с. 110).

Крім того, відповідно до ч. 3 с т. 49-2 Кодексу законів про працю України одночасно з поперед женням про звільнення у зв'яз ку із змінами в організації в иробництва і праці власник а бо уповноважений ним орган п ропонує працівникові іншу ро боту на тому ж підприємстві, в установі, організації. При ві дсутності роботи за відповід ною професією чи спеціальніс тю, а також у разі відмови прац івника від переведення на ін шу роботу на тому ж підприємс тві, в установі, організації п рацівник, за своїм розсудом, з вертається за допомогою до д ержавної служби зайнятості а бо працевлаштовується самос тійно. Водночас власник або у повноважений ним орган довод ить до відома державної служ би зайнятості про наступне в ивільнення працівника із заз наченням його професії, спец іальності, кваліфікації та р озміру оплати праці.

Ухвалою суду від 12.12.2008 у Сімфе ропольського міського центр у зайнятості витребувані пис ьмові пояснення із доданням відповідних документів щодо отримання останнім повідомл ення про ліквідацію чи реорг анізацію Відділу міграційно ї служби в АР Крим із зазначен ням підстав і строків вивіль нення працівників.

Згідно із листом Сімферопо льського міського центру зай нятості від 22.12.2008 №09-4193 повідомле но, що 03.01.2007р. був прийнятий звіт за формою 4-ПН про заплановане вивільнення працівників ста ном на 03.01.2007р. (а.с. 207), однак надана інформація не стосується сп ірних правовідносин.

Згідно із листом Сімферопо льського міського центру зай нятості від 05.01.2009 №09-17 повідомлен ня про ліквідацію або реорга нізацію Відділу міграційної служби АР Крим з наданням нак азу від 21.05.2008 №47 “Про реорганіза цію структури органів міграц ійної служби” із зазначенням підстав, строків вивільненн я працівників, найменувань п рофесій, спеціальностей, ква ліфікації, розміру оплати пр аці, зокрема стосовно позива ча, в Сімферопольський міськ ий центр занятості на надход ило (а.с. 218).

Вказані порушення стались через неналежний контроль з боку керівництва відповідач а за дотриманням вимог Кодек су законів про працю України , Цивільного кодексу, Закону У країни від 15.05.2003 №755-ІV “Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприє мців”, інших актів законодав ства щодо порядку прийняття рішення про ліквідацію терит оріального органу міграційн ої служби та його оформлення і дотримання прав працівник ів, які вивільняються у зв' я зку із такою ліквідацією.

Керуючись ст.ст. 160, 165, 166 КАС Укр аїни, суд

УХВАЛИВ:

Направити Державному ком ітету України у справах наці ональностей та релігій дану окрему ухвалу для вжиття зах одів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню з акону.

Державному комітету Украї ни у справах національностей та релігій повідомити суд пр о прийняті заходи не пізніше одного місяця після надходж ення окремої ухвали.

Ухвала набирає законної си ли через 5 днів з дня отриманн я, у разі неподання заяви про а пеляційне оскарження (апеляц ійної скарги).

Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, ухвал а набуває законної сили чере з 10 днів після подання заяви п ро апеляційне оскарження.

Протягом 5 днів з дня отрима ння ухвали до Севастопольськ ого апеляційного адміністра тивного суду через Окружний адміністративний суд Автоно мної Республіки Крим може бу ти подана заява про апеляцій не оскарження, після подачі я кої, протягом 10 днів може бути подана апеляційна скарга.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться в строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Суддя Окружного

адміністративного суду

Автономної Республіки Кри м Кушнова А.О.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення23.02.2009
Оприлюднено12.07.2010
Номер документу9668426
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-339/08

Ухвала від 23.06.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Нагірняк Микола Федорович

Ухвала від 09.11.2016

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Нагірняк Микола Федорович

Ухвала від 11.01.2012

Адміністративне

Октябрський районний суд м.Полтави

Литвиненко І. Ю.

Ухвала від 23.02.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

Постанова від 12.12.2008

Адміністративне

Торезький міський суд Донецької області

Стріжакова Т.В.

Постанова від 10.11.2008

Адміністративне

Торезький міський суд Донецької області

Стріжакова Т. В.

Ухвала від 11.06.2009

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Бишевська Наталя Анатоліївна

Ухвала від 02.12.2008

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Лозовський О.А.

Постанова від 18.12.2008

Адміністративне

Ленінський районний суд м.Вінниці

Зайцев А.Ю.

Постанова від 07.05.2008

Адміністративне

Богунський районний суд м. Житомира

Галацевич О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні