Справа № 639/4176/21
Провадження№1-кс/639/1287/21
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 липня 2021 року м. Харків
Слідчий суддя Жовтневого районного суду м. Харкова ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , слідчого ОСОБА_4 , представника власника майна ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань клопотання прокурора відділу Харківськоїобласної прокуратури ОСОБА_6 про арешт майна по кримінальному провадженню №42018221090000072 від 07.03.2018,
ВСТАНОВИВ:
У провадження слідчого судді Жовтневого районного суду м. Харкова надійшло клопотання прокурора відділу Харківськоїобласної прокуратури ОСОБА_6 про арешт майна по кримінальному провадженню № 42018221090000072 від 07.03.2018.
В обґрунтування клопотання прокурор зазначає, що прокурорами прокуратури Харківської обласної прокуратури здійснюється процесуальне керівництво у досудовому розслідуванні кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42018221090000072 від 07.03.2018 за ч. 3 ст. 191 КК України.
Так, слідчим управлінням ГУНП в Харківській області спільно з ВП № 1 ХРУП № 3 ГУНП в Харківській області здійснюється досудове розслідування в рамках кримінального провадження №42018221090000072 від 07.03.2018 за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, за фактом незаконного заволодіння коштами місцевого бюджету під час закупівлі послуг з організації харчування, продуктів: молока 2,5 % жирності, незбираного згущеного молока з цукром 8,5% жирності, що вчинене посадовими особами Управління освіти адміністрації Шевченківського, Київського, Московського, Немишлянського, Новобаварського, Холодногірського, Основянського, Індустріального районів Харківської міської ради, за попередньою змовою та у групі зі службовими особами КО «Дошкільне харчування», ПП «ГЕРМЕС», ТОВ «Слобожанський продкомбінат», ТОВ «Хазар`ЛТД та рядом підконтрольних ФО-П.
Комунальна організація Харківської міської ради «Дошкільне харчування» ЕДПРПОУ 37999869 (м. Харків, пр. Архітектора Альошина,11) створена на 6 сесії Харківської міської ради 6 скликання, метою створення КО «Дошкільне харчування», як єдиного організатора харчування у ДНЗ м. Харкова, є ефективне управління комунальною власністю, якісного надання гарантованих послуг харчування та вирішення питання організації харчування вихованців дошкільних навчальних закладів по районах м. Харкова, а саме: моніторинг середньо ринкових цін на товари, підтримка обсягу закупівель товарів, які поставляються до ДНЗ, ефективне і прозоре використання бюджетних коштів. Проте, з моменту створення, тобто з 28.12.2011, по теперішній час, комунальна організація не проводила тендерні закупівлі, аукціони як розпорядник або замовник.
Директор КО Харківської міської ради «Дошкільне ОСОБА_7 , використовуючи своє службове становище, маючи адміністративно-управлінські функції на керування КО «Дошкільне харчування», маючи інформацію про заплановану кількість аукціонів та обсяги товарів, які необхідні для поставки до ДНЗ м. Харкова, створив злочинну схему поставки товарів харчування до ДНЗ м. Харкова по завищеним цінам підприємством ПП «Гермес» (засновник ОСОБА_8 ), ФО-П ОСОБА_9 та ним же створеними та негласно підпорядкованими Фізичним особами підприємцями. ОСОБА_8 , вступивши в змову з посадовими особами управлінь освіти адміністрації ХМР та СГД, з метою привласнення бюджетних коштів шляхом завищення вартості товарів, унеможливив проведення КО «Дошкільне харчування» аукціонів щодо поставки товарів до ДНЗ м. Харкова, таким чином лобіюючи власні бізнес інтереси, створюючи штучні умови для перемоги вищезазначених ФО-П та поставки ними товарів за завищеними цінами.
Відповідно отриманих під час досудового розслідування відомостей, ОСОБА_8 є власником ПП «Гермес» (код ЄДРПОУ 24666169), створив та фактично контролює ряд суб`єктів господарської діяльності у вигляді фізичних осіб підприємців (ФОП ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 ), які приймають участь в аукціонах на предмет поставки продуктів харчування, що проводять управління освіти адміністрацій районів Харківської міської ради та які являються переможцями усіх процедур закупівель.
Проведеним аналізом встановлено, що ціна на поставку продуктів харчування є завищеною, а саме в тендерній документації, що подається вказаними СПД, ціна за 1л. молока 2,5 % жирності встановлена 19,55 грн., але шляхом моніторингу мережі інтернет було встановлено, що ціна одного літру молока 2,5% жирності становить від 12,3 до 17,00 грн., так само й незбираного згущеного молока з цукром 8,5% жирності за 1 кг. в тендерній документації ціна встановлена - 84,27 грн., але ринкова середня вартість коливається у діапазоні від 32 до 50 грн. Сума збитків по першочерговим даним сягає близько 5000000 грн.
Досудовим слідством встановлено, що:
-фізичною особою підприємцем ОСОБА_18 ІПН3145007469, укладено договір про публічні закупівлі № 225 від 29.12.2017 з Управлінням освіти адміністрації Московського району Харківської міської ради (далі УАО району) з постачання товарів молока 2,5 % жирності, незбираного згущеного молока з цукром 8,5% жирності, вартість договору 4225800, 00 грн. За умовами договору, нею поставляється продукція виробництва ТОВ «Богодухівській молзавод» до Дитячих навчальних закладів (далі ДНЗ) району. Відповідно реквізитів укладеного договору, ОСОБА_18 вказано номер телефону « НОМЕР_1 », який є контактом ФОП ОСОБА_15 , ФОП ОСОБА_11 . Відповідно до відомостей сайту інтернет-ресурсу «https://clarity-project.info/tenderer/», контактним телефоном Швидкої є « НОМЕР_2 », який використовують у своїй діяльності ФОП ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , які одночасно є юристами та представниками інших причетних до схеми ФОП, які безпосередньо підзвітні та підконтрольні ОСОБА_8 та ОСОБА_21 ;
-фізичною особою підприємцем ОСОБА_15 ІПН НОМЕР_3 , укладено договір № 5 від 09.01.2018 з УОА Індустріального району ХМР про закупівлю товарів молока 2,5 % жирності, незбираного згущеного молока з цукром 8,5% жирності, вартість договору 4096231, 00 грн., за умовами якого нею поставляється продукція виробництва ТОВ «Богодухівській молзавод» до ДНЗ району. Відповідно реквізитів укладеного договору ОСОБА_15 вказано номер телефону « НОМЕР_1 », який є контактом ФОП ОСОБА_18 , ФОП ОСОБА_11 . Відповідно до відомостей сайту Інтернет ресурсу за посиланням « ІНФОРМАЦІЯ_1 », контактним телефоном ОСОБА_15 «098-979-7343». Одночасно встановлено, що ОСОБА_15 є підлеглою ОСОБА_8 , офіційно працевлаштованою на посаді технолога у КО ХМР «Дошкільне харчування», директором якої є ОСОБА_22 ;
-фізичною особою підприємцем ОСОБА_11 ІПН НОМЕР_4 , укладено договір з УОА Новобаварського району ХМР про закупівлю товарів молока 2,5 % жирності, незбираного згущеного молока з цукром 8,5% жирності - №2-к від 02.01.2018 на суму 1818088,30 грн., за умовами якого ним поставляється продукція виробництва ТОВ «Богодухівській молзавод» до ДНЗ району. Відповідно реквізитів укладеного договору вказано номер телефону « НОМЕР_1 », який є контактом ФОП ОСОБА_18 , ФОП ОСОБА_23 та контактний телефон « НОМЕР_5 », який належить та використовує довірена особа ОСОБА_8 - ОСОБА_21 , син ОСОБА_9 . Крім того, ОСОБА_11 є офіційно працевлаштованим, та отримує дохід як ФОП, та як працівник ФОП ОСОБА_9 . Раніше, у 2016 році, ОСОБА_11 був працевлаштований на ФОП ОСОБА_24 жінки ОСОБА_21 , який є довіреною особою ОСОБА_8 ;
-фізичною особою підприємцем ОСОБА_12 ІПН НОМЕР_6 , укладено договір про публічні закупівлі № 01-18-п від 02.01.2018 з УОА Київського району ХМР з постачання товарів молока 2,5 % жирності, незбираного згущеного молока з цукром 8,5% жирності, вартість договору 3910 886, 00 грн., відповідно умов якого ним поставляється продукція виробництва ТОВ «Слобожанський продкомбінат» до ДНЗ району. Відповідно реквізитів укладеного договору, ФОП ОСОБА_12 вказано номер телефону « НОМЕР_1 », який є контактом ФОП ОСОБА_15 , ФОП ОСОБА_11 , ФОП ОСОБА_18 . Відповідно до відомостей сайту Інтернет ресурсу за посиланням « ІНФОРМАЦІЯ_1 », контактним телефоном ОСОБА_12 вказано « ОСОБА_25 », який використовують у своїй діяльності ФОП ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , які одночасно є юристами та представниками інших причетних до схеми ФОП, безпосередньо підзвітні та підконтрольні ОСОБА_8 та ОСОБА_21 . Крім того, ОСОБА_12 є офіційно працевлаштованим, та отримує дохід як ФОП та як працівник ФОП ОСОБА_9 ;
-фізичною особою підприємцем ОСОБА_10 ІПН НОМЕР_7 , укладено договір про публічні закупівлі № 03-18 від 02.01.2018 з УОА Шевченківського району ХМР з постачання товарів молока 2,5 % жирності, незбираного згущеного молока з цукром 8,5% жирності, вартість договору 4049 885, 00 грн., за умовами ним поставляється продукція виробництва ТОВ «Слобожанський продкомбінат» до ДНЗ району. Відповідно реквізитів укладеного договору, ОСОБА_10 вказано номер телефону « НОМЕР_1 », який є контактом ФОП ОСОБА_18 , ФОП ОСОБА_11 . Відповідно до відомостей сайту Інтернет ресурсу за посиланням « ІНФОРМАЦІЯ_1 », контактним телефоном ОСОБА_10 є « ОСОБА_25 », який використовує у своїй діяльності ФОП ОСОБА_15 . Одночасно ОСОБА_10 є племінником ОСОБА_8 та сином ОСОБА_26 , який до початку 2017 року очолював ПП «Гермес»;
-фізичною особою підприємцем ОСОБА_17 ІПН НОМЕР_8 укладено договір про публічні закупівлі № 23 від 26.03.2018 з УОА Основянського району ХМР з постачання товарів молока 2,5 % жирності, незбираного згущеного молока з цукром 8,5% жирності, вартість договору 1574 167, 56 грн., за умовами ним поставляється продукція виробництва ТОВ «Слобожанський продкомбінат» до ДНЗ району. Відповідно реквізитів укладеного договору ОСОБА_17 вказано номер телефону « НОМЕР_1 », який є контактом ФОП ОСОБА_18 , ФОП ОСОБА_11 . Відповідно до відомостей сайту Інтернет ресурсу за посиланням « ІНФОРМАЦІЯ_1 », контактним телефоном ОСОБА_17 є « ОСОБА_25 », який використовують у своїй діяльності ФОП ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , які одночасно є юристами та представниками інших причетних до схеми ФОП, безпосередньо підзвітні та підконтрольні ОСОБА_8 та ОСОБА_21 ;
-фізичною особою підприємцем ОСОБА_14 ІПН НОМЕР_9 укладено договір про публічні закупівлі № 10/18 від 04.01.2018 з УОА Холодногірського району ХМР з постачання товарів молока 2,5 % жирності, незбираного згущеного молока з цукром 8,5% жирності, вартість договору 1950 131, 00 грн., за умовами ним поставляється продукція виробництва ТОВ «Богодухівський молзавод» до ДНЗ району. Відповідно до відомостей сайту Інтернет ресурсу за посиланням « ІНФОРМАЦІЯ_1 », контактним телефоном ОСОБА_14 є « НОМЕР_2 », який використовують у своїй діяльності ФОП ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , які одночасно є юристами та представниками інших причетних до схеми ФОП, безпосередньо підзвітні та підконтрольні ОСОБА_8 та ОСОБА_21 . Одночасно, ОСОБА_14 є працівником ХФ ПАТ «Укртелеком»;
-фізичною особою підприємцем ОСОБА_13 укладено договір про публічні закупівлі № 10 від 02.01.2018 з УОА Основянського району ХМР з постачання товарів молока 2,5 % жирності, незбираного згущеного молока з цукром 8,5% жирності, вартість договору 3107 861, 00 грн., за умовами ним поставляється продукція виробництва ТОВ «Богодуховскиймолзавод» до ДНЗ району. Відповідно реквізитів укладеного договору ОСОБА_13 вказано номер телефону « НОМЕР_1 », який є контактом ФОП ОСОБА_18 , ФОП ОСОБА_11 й інших. ОСОБА_13 є офіційно працевлаштованим, отримує дохід як ФОП та як працівник ФОП ОСОБА_9 .
У складі ДКТ, завантаженої від імені ФОП ОСОБА_18 , ФОП ОСОБА_15 , ФОП ОСОБА_14 , ФОП ОСОБА_13 , ОСОБА_17 , ФОП ОСОБА_10 , ФОП ОСОБА_12 , ФОП ОСОБА_11 для участі у процедурі відкритих торгів УАО районів ХМР на постачання молочної продукції протягом 2018 року, на інтернет платформу Державних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_2 », наявні документи, відповідно до яких фактичне постачання продукції молока 2,5 % жирності, незбираного згущеного молока з цукром 8,5% жирності до ДНЗ Управлінь освіти адміністрацій районів ХМР протягом 2018 року, здійснюється силами та засобами ФОП ОСОБА_9 адреса реєстрації: АДРЕСА_1 , ІПН НОМЕР_10 . Зокрема, вказаними вище ФО-П використовуються транспортні засоби, що належать на праві власності ОСОБА_9 . Між останньою та ФО-П укладено договори транспортного сервісу, відповідно до умов яких, ФО-П ОСОБА_9 забезпечує перевезення вантажів ФО-П, під забезпеченням перевезень розуміється надання супутніх послуг: забезпечення організації перевезень, пакування з метою збереження товару, розпакування, зважування, навантаження-розвантаження, логістична обробка вантажів, підбір та групування вантажів, підготовка транспортної документації, інші супутні послуги. Пунктом завантаження та відправлення вантажів є приміщення за адресою: АДРЕСА_2 . Одночасно усім вище переліченим ФО-П, ФО- ОСОБА_27 надає послуги зберігання ТМЦ за адресою: АДРЕСА_2 відповідно до укладених між ними договорів зберігання. Окрім того ФО-П у складі ДКТ використано інші документи ФО-П ОСОБА_9 : експлуатаційний дозвіл, договори на надання послуг профілактичної дезінфекції, тощо.
Окрім того, детальним вивченням завантаженої документації усіх вищевказаних ФО-П, встановлено, що ФОП ОСОБА_18 , ФОП ОСОБА_15 , ФОП ОСОБА_14 , ФОП ОСОБА_13 , ОСОБА_17 , ФОП ОСОБА_10 , ФОП ОСОБА_12 , ФОП ОСОБА_11 надали довідки про кількість, кваліфікацію та досвід працівників для постачання продуктів харчування, відповідно до яких фактичне постачання продукції молока 2,5 % жирності, незбираного згущеного молока з цукром 8,5% жирності до ДНЗ районів протягом 2018 року буде здійснюватися із залученням водіїв, експедиторів та вантажників, а саме ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 , ОСОБА_33 , ОСОБА_13 , ОСОБА_34 , ОСОБА_35 , ОСОБА_12 , ОСОБА_11 , ОСОБА_36 , які є офіційно працевлаштованими та отримують дохід як працівники ФО-П ОСОБА_9 .
Слід зазначити, що ОСОБА_12 , ОСОБА_11 , ОСОБА_13 , являються постачальниками продукції відповідно укладених договорів до УОА районів ХМР та одночасно працівниками ФО-П ОСОБА_9 , праця яких використовується під час надання послуг ФО-П ОСОБА_18 , ФО-П ОСОБА_15 , ФО-П ОСОБА_14 , ОСОБА_17 , ФО-П ОСОБА_10 . Тобто, працівники ФО-П ОСОБА_9 є одночасно переможцями аукціонів, постачальниками, водіями та експедиторами. Усі подані документи зазначеними ФО-П виготовлені за одним примірником, які різняться між собою тільки прізвищем ФО-П.
Разом з тим встановлено, що й інші працівники (водії) ФО-П ОСОБА_9 є фізичними особами підприємцями, які у різний час приймали участь у аукціонах, являлись переможцями відкритих торгів Управлінь освіти адміністрації районів ХМР, Харківського регіону, зокрема водії: ФО-П ОСОБА_33 (учасник 7 закупівель, укладено 6 контрактів) ФО-П ОСОБА_37 (учасник 21 закупівлі, укладено 20 контрактів ), ФО-П ОСОБА_38 (учасник 5 закупівель, укладено 5 контрактів), ФО-П ОСОБА_34 (учасник 4 закупівель, укладено 3 контракти), ФО-П ОСОБА_39 (учасник 15 закупівель, укладено 15 контрактів).
Водночас, єдиним конкурентом ФОП ОСОБА_18 , ФОП ОСОБА_15 , ФОП ОСОБА_14 , ФОП ОСОБА_13 , ОСОБА_17 , ФОП ОСОБА_10 , ФОП ОСОБА_12 , ФОП ОСОБА_11 ФОП ОСОБА_18 , під час проведення процедури відкритих торгів із закупівлі молочної продукції був ФОП ОСОБА_40 , ІПН НОМЕР_11 ( відповідно відомостей сайту Інтернет ресурсу за посиланням « ІНФОРМАЦІЯ_1 » - учасник 24 закупівель, укладено 0 контрактів), який приймав участь у аукціонах формально, виключно для того, щоб вони відбулися (згідно діючого законодавства України кількість учасників для аукціону повинна бути не менше двох), при цьому не маючи відповідної документації для укладення договорів, умисно завантажуючи неповний об`єм документів (з причин їх відсутності). Пропозиції ОСОБА_41 були визнані невідповідними згідно критеріїв оцінки, внаслідок чого переможцями обрано заздалегідь негласно визначені ФО-П підконтрольні ОСОБА_8 , ОСОБА_21 .
Встановлено, що ОСОБА_8 є засновником ПП «Гермес» ЕДРПОУ 24666169 юридична адреса: м. Харків, просп.. А.Альошина, 13, (директор - ОСОБА_42 ), який є найвищим органом управління підприємства та згідно статуту уповноважений ухвалювати рішення з будь яких питань діяльності, визначати основні напрямки економічного та соціального розвитку підприємства, визначати порядок розподілу прибутку, призначати на посаду директора, який укладає угоди та контракти. Підприємство створене на власності засновника ОСОБА_8 , майно підприємства становлять основні фонди та оборотні активи, інші цінності які належать йому на праві власності. ПП «Гермес» до початку 2017 року очолював брат ОСОБА_8 - ОСОБА_26 , а бухгалтером до 2016 року значилася ОСОБА_9 , окрім цього працевлаштованими на підприємстві рахувалися й ОСОБА_8 , ОСОБА_21 . Нежитлові приміщення за адресою: АДРЕСА_2 належить на праві власності ПП «Гермес» та є основними засобами підприємства, одноосібним власником яких є ОСОБА_8 , як його засновник. У приміщеннях, що належать ПП «Гермес», а фактично ОСОБА_8 , здійснює свою діяльність ФОП ОСОБА_9 , та розміщуються офіси, складські приміщення для зберігання продукції зазначених вище постачальників ФО-П переможців аукціонів УОА районів ХМР. Протягом 2018 року, у період дії вказаних вище договорів, на розрахункові рахунки ФО-П, що відкриті у одній банківській установі ПАТ «Банк Восток», надходять грошові кошти з розрахункових рахунків УОА районів ХМР, як оплата за надані послуги з постачання продуктів харчування, операції з розрахунковими рахунками, що відкриті на ім`я ФОП ОСОБА_18 , ФОП ОСОБА_15 , ФОП ОСОБА_14 , ФОП ОСОБА_13 , ОСОБА_17 , ФОП ОСОБА_10 , ФОП ОСОБА_12 , ФОП ОСОБА_11 переведення з них коштів на інші розрахункові рахунки фактично здійснюються підконтрольною ОСОБА_8 особою - керівником ПП «Гермес» ОСОБА_43 за адресою: АДРЕСА_2 .
Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_8 та ОСОБА_9 пов`язують між собою службові, робочі відносини, а також довірливі відносини у повсякденному житті. ОСОБА_8 до створеної ним злочинної схеми із заволодіння коштів місцевих бюджетів залучив наближених осіб, а саме: ОСОБА_21 , 1978 р.н., ІПН НОМЕР_12 , який керує діями юристів, адвокатів, щодо документального оформлення діяльності ФО-П; ОСОБА_24 , яка є дружиною ОСОБА_21 та одночасно ФО-П, що раніше приймала участь у аукціонах із закупівлі товарів; ОСОБА_10 - свого племінника, брата ОСОБА_26 та його жінку ОСОБА_44 , інших.
За адресою: АДРЕСА_3 (13/11), - юридична адреса ПП «Гермес», на першому поверсі житлового будинку розташоване приміщення із вивіскою «Юридична консультація державні закупівлі. Адвокати, юристи», в якому здійснюється юридичне супроводження злочинної діяльності ОСОБА_8 адвокатом ОСОБА_21 , адвокатом ОСОБА_45 , юристами ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_46 .
ОСОБА_8 , якому заздалегідь та достовірно відомо про дату, час та місце проведення аукціонів УОА районів ХМР з закупівлі продукції до ДНЗ районів, використовуючи інформацію отриману під час виконання обов`язків, як директора КО ХМР «Дошкільне Харчування», як особисто так і через ОСОБА_21 , надає вказівки вказаним адвокатам та юристам щодо підготовки усіх ДКТ, які повинні розроблятися співробітниками комітету з конкурсних торгів УОА районів ХМР, підготовки пропозицій ФОП для їх участі у торгах в якості переможців, та так званих «технічних» учасників торгів.
Встановлено, що юристи ОСОБА_20 та ОСОБА_47 є штатними працівниками КО ХМР «Дошкільне харчування» на посаді юрисконсультів, знаходяться у безпосередньому підпорядкуванні ОСОБА_8 та одночасно здійснюють представництво інтересів підконтрольних ОСОБА_8 ФО-П, у тому числі представляють інтереси за довіреностями ФО-П ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_19 , ОСОБА_9 , ОСОБА_21 , ОСОБА_39 , співробітників УОА районів м. Харкова. Одночасно ОСОБА_20 є ФОП, який був учасником у 20 закупівлях та підписав 18 контрактів, а ОСОБА_47 , будучи ФО-П приймав участь та підписав 13 контрактів.
ОСОБА_19 , виконує функції юриста та є представником за довіреністю підконтрольних ОСОБА_8 ФО-П ОСОБА_10 , ОСОБА_48 , ОСОБА_49 та інших, за вказівкою ОСОБА_8 за адресою: м. Харків, пр. А. Альошина 13 (13/11) на першому поверсі житлового будинку у приміщенні із вивіскою «Юридична консультація державні закупівлі. Адвокати, юристи», готує ДКТ для проведення аукціонів УОА м. Харкова із закупівлі продуктів харчування та меблів до ДНЗ м.Харкова, підтримує зв`язок з співробітниками УОА м. Харкова, яким пересилає на електронну адресу підготовлені ним документи, які в подальшому від імені співробітниками УОА м. Харкова завантажуються на інтернет-платформу «Prozorro» для оголошення конкурсу. В подальшому, ОСОБА_19 , за погодженням з ОСОБА_8 , підготовлюються та завантажуються на сайт державних закупівель «Prozorro» пропозиції учасників ФО-П, які підконтрольні ОСОБА_8 яким вирішуються супутні питання, що виникають під час процедур закупівель, у тому числі визначення того чи іншого ФО-П для участі у торгах, визнання учасника допущеним до торгів, чи відхилення його пропозиції. Окрім того, ОСОБА_19 розробляються та подаються пропозиції «технічний учасників», пропозиції яких є заздалегідь оформлені з порушення норм діючого законодавства. В подальшому, ОСОБА_19 готуються договори, що підписуються від імені ФО-П та керівництва УОА районів ХМР, додаткові угоди, інше.
Аналогічні дії з підготовки, пересилання ДКТ, підготовки пропозицій учасників ФОП, зв`язок з керівництвом та службовими особами УОА районів ХМР з питань проведення торгів та укладання договорів з постачання продуктів харчування, меблів, інше здійснюють адвокат ОСОБА_50 , юрист ОСОБА_20 , інші юристи за тією ж адресою: м. Харків, Проспект Архітектора Альошина, 13 (13/11) під керівництвом довіреної особи ОСОБА_8 адвоката ОСОБА_21
ОСОБА_21 , являється ФО-П який брав участь у 24 закупівлях, з яким укладено 19 контрактів, є безпосереднім виконавцем вказівок ОСОБА_8 , керує діями інших адвокатів, юристів, лобіює інтереси злочинної схеми у різних підприємствах, організаціях незалежно від їх форми власності, приймає безпосередню участь у вирішенні усіх питань проведення торгів, участі ФОП, укладенні та виконанні договорів.
Відповідно отриманих відомостей під час слідчих дій, встановлено, що директор КО Харківської міської ради «Дошкільне харчування» ОСОБА_8 , використовуючи своє службове становище, маючи адміністративно-управлінські функції на керування КО «Дошкільне харчування», отримавши інформацію про заплановану кількість аукціонів УАО районів ХМР та обсяги товарів, які необхідні для поставки до ДНЗ м. Харкова, надає вказівки керівникам УОА районів ХМР про бажаний результат процедур відкритих торгів, реалізуючи при цьому корисний мотив, який полягає у заволодінні коштами місцевого бюджету, шляхом укладання договорів з постачання продуктів харчування до ДНЗ з підконтрольними йому ФО-П за завищеними цінами, курує питання вартості продукції, що очікується до закупівлі, об`ємів продукції, яку необхідно закупити, в подальшому, після укладення договорів, надає вказівки керівництву та співробітникам УОА районів ХМР та підконтрольним юристам, адвокатам, щодо підготовки документів для зменшення об`ємів продукції, яка закуповується, з одночасним збільшенням вартості одиниці продукції, вирішує питання щодо первинної вартості продукції при її закупівлі у виробників, особисто курує питання, що виникають з виробниками продукції ТОВ «Богодухівський молзавод» та ТОВ «Слобожанський продкомбінат», особисто вирішує питання, щодо участі того чи іншого ФОП у процедурі закупівлі певного виду товарів та місця проведення аукціону, контролює прибутки кожного ФО-П, ПП «Гермес» та ФО-П Теслюк, через створену юридичну консультацію адвокатів та юристів здійснює свою злочинну діяльність направлену на привласнення коштів місцевого бюджету, приховано та завуальовано.
Разом з тим, отримано відомості про те, що ОСОБА_8 , виконуючи свої службові обов`язки як директора Комунальної установи, одноосібно вирішує питання про постачання, заміну виду та сорту продукції, що поставляється до УАО Харківського регіону.
Таким чином встановлено, що сфери негласного впливу ОСОБА_8 ,. керівника Комунальної організації «Дошкільне харчування», як єдиного організатора харчування у ДНЗ м. Харкова, входять ПП «Гермес», у приміщеннях якого зберігається продукція, ФО-П ОСОБА_9 , якою надаються послуги транспортного сервісу та зберігання продукції, адвокати ОСОБА_21 , ОСОБА_51 , юристи, ряд ФОП переможців, з якими укладаються угоди, ряд ФОП, які технічно приймають участь у торгах, не маючи на меті ведення фінансово-господарської діяльності, виробники продукції ТОВ «Богодухівський молзавод», ТОВ «Слобожанський продкомбінат», керівники та співробітники УОА районів ХМР, службові особи Держпродспоживслужби м. Харкова, які отримують незаконну грошову винагороду за лобіювання інтересів ФО-П які входять до сфери впливу ОСОБА_8 .
Окрім того, під час досудового розслідування отримано відомості, про те, що службові особи окремих Управлінь освіти адміністрацій районів ХМР діють у змові з ОСОБА_8 , отримують від нього вказівки щодо процедури проведення аукціонів, визначення переможців відкритих торів, виконання умов договорів, у тому числі питання щодо зміни ціни за продукцію, що поставляється у бік її збільшення, з підконтрольними ОСОБА_8 адвокатами та юристами ОСОБА_21 , ОСОБА_19 , ОСОБА_45 вирішують питання щодо підготовки документації конкурсних торгів, що є виключним обов`язком комітету конкурсних торгів УОА, визнання чи відхилення пропозицій того чи іншого учасника, укладання договорів, укладання додаткових угод до договору з метою збільшення вартості продукції, заміни продукції на продукцію іншої якості, та інші супутні питання. Зокрема, за участі підконтрольних ОСОБА_8 юристів, у кожному з управлінь освіти, станом а травень місяць 2018 року, змінено умови усіх укладених договорів з постачання молочної продукції метою збільшення її вартості. (на момент укладання договорів вартість 1 кг молока коштувала 19, 5 грн., станом на травень червень більш ніж 23 грн за 1 кг). Службовими особами УОА, діючи у змові з групою осіб, що підконтрольні ОСОБА_8 , одночасно зі збільшенням вартості продукції, зменшено обсяги їх постачання таким чином, щоб фактична вартість закупівлі за договорами не перевищувала визначене бюджетне фінансування. Вказані дії є умисними, з метою заволодіння коштами місцевого бюджету, шляхом їх виведення у готівку через підставних ФО-П ОСОБА_8 . Встановлено, що злочинна схема ОСОБА_8 із заволодіння коштами місцевого бюджету діє останні декілька років, у тому числі протягом 2016, 2017 та 2018 років.
09.07.2021 року на підставі ухвали слідчого судді Жовтневого районного суду м. Харкова був проведений обшук у приміщеннях Управління освіти адміністрації Київського району ХМР за адресою: м. Харків, вул. Чернишевська, 26, під час якого виявлено та вилучено:
-Копія розпорядження ХМР № 3939 від 31.12.2010 про призначення ОСОБА_52 на посаду начальника Управління освіти Адміністрації ХМР на 1 арк.;
-Копія наказу № 221-К від 23.03.2004 при призначення ОСОБА_5 на посаду заступника начальника Управління освіти Адміністрації ХМР на 1 арк.;
-Копія розпорядження ХМР№ 5494 від 03.11.2011 про призначення ОСОБА_53 на посаду начальника Управління освіти Адміністрації Київського району ХМР на 1 арк.;
-Копія річного плану закупівель зі змінами на очікувану вартість предмета закупівлі на 2016 рік на 5 арк.;
-Роздруківка останньої сторінки з сайту «prozorro.gov.ua» , на якому зберігаються річні плани закупівель з травня 2016 року по теперішній час ( в паперовому вигляді не формуються, формуються тільки в електронному виді на вказаному сайті стаття 4 ЗУ «Про публічні закупівлі») на 1 арк.;
-Копії посадових інструкцій заступника начальника Управління освіти Адміністрації ХМР ОСОБА_5 на 20 арк.;
-Копія положення про Управління освіти Адміністрації ХМР № 7/20 від 09.12.20 на 11 арк.;
-Копія наказу ХМР № 232 від 30.06. 2016 про затвердження Положення про тендерний комітет зі змінами на 5 арк.;
-Копія посадової інструкції начальника господарської групи Управління освіти Адміністрації ХМР ОСОБА_54 №586-к/тм від 30.12.2020 на 6 арк.;
-Копія посадової інструкції керівника групи централізованої бухгалтерії Управління освіти Адміністрації ХМР ОСОБА_55 №103-к/тм від 05.04.2019 на 4 арк.;
-Копія посадової інструкції бухгалтера централізованої бухгалтерії Управління освіти Адміністрації ХМР ОСОБА_56 №76 к/тм від 10.03.2020 на 4 арк.;
-Копія посадової інструкції бухгалтера централізованої бухгалтерії Управління освіти Адміністрації ХМР ОСОБА_57 № 103- к/тм від 05.04.2019 на 4 арк.;
-Копія посадової інструкції бухгалтера централізованої бухгалтерії Управління освіти Адміністрації ХМР ОСОБА_58 від 16.10.2015 на 10 арк.;
-Договір про закупівлю товарів за державні кошти № 08-16-п від 11.01.2016 з специфікацією та додатковими угодами на 27 арк.;
-Договір № 03-17-П від 10.01.2017 з специфікацією та додатковими угодами на 19 арк.;
-Договір № 01-18-П від 02.01.2018 з специфікацією та додатковими угодами на 15 арк.;
-Договір № 01-19-П від 02.01.2019 з специфікацією та додатковими угодами на 15 арк.;
-Договір № 01-20-П від 08.01.2020 з специфікацією та додатковими угодами на 15 арк.;
-Договір № 01-21-П від 04.01.2021 з специфікацією на 7 арк..;
-Акти Звірення взаємних розрахунків між УОА Київського району ХМР та ФО-П за 2016- 2018 рр. на 36 арк..;
-Копії Декларацій виробників молока на 4 арк.;
-Оригінали видаткових накладних на молоко коров`яче пастеризоване 2,5% жирності за 2016 рік на 151 арк.;
-Оригінали видаткових накладних на молоко коров`яче пастеризоване 2,5% жирності за 2017 рік на 98 арк.;
-Оригінали видаткових накладних на молоко коров`яче пастеризоване 2,5% жирності за 2018 рік на 116 арк.;
-Протокол № 39 від 24.12.2015 засідання комітету з конкурсних торгів УОА Київського району ХМР на 3 арк.;
-Протокол № 71 від 23.12.2016 засідання тендерного комітету УОА Київського району ХМР на 1 арк.;
-Протокол № 74 від 22.12.2017 засідання тендерного комітету УОА Київського району ХМР на 1 арк.
Згідно матеріалів кримінального провадження вбачається, що вказані документи містять дані щодо привласнення грошових коштів, що призначалися для оплати продуктів харчування для дитячих дошкільних навчальних закладів.При цьому, факти виявлення майна за адресами реєстрації та розташування юридичних осіб, за місцем мешкання їх службових осіб, свідчить про його належність цим суб`єктам господарювання, як і належність особистого майна безпосередньо фізичним особам, у яких воно вилучене.
10.07.2021 року вказана документація визнана речовими доказами за кримінальним провадженням.
Для запобігання можливості приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення документів з метою забезпечення збереження речових доказів, що зберегли на собі сліди вчинених кримінальних правопорушень, для проведення відповідного експертного дослідження, відповідно до п.1 ч. 2 ст. 170 КПК України, необхідно здійснити арешт тимчасове, до скасування у встановленому КПК України порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, яке було вилучено під час проведення обшук ів 09.07.2021 за вказаними вище адресами.
Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому КПК України порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.
З метою виключення можливості знищення доказів, враховуючи те, що зазначене майно, серед іншого, є предметом злочину, який вчиняється, з необхідно накласти арешт на вилучене майно та документи.
Згідно вимог п. 1 ч. 2 ст. 171 КПК України, метою арешту майна є збереження речового доказу, що відповідає положенням п. 1 ч. 2 ст. 170 КПК України.
Враховуючи викладене, є достатні підстави вважати, що вказане майно, відповідає вимогам ст. ст. 98, 170 Кримінального процесуального кодексу України з наведених вище підстав та відповідно до ч. 3 ст. 132 КПК України тяжкість вчиненого зазначеного кримінального правопорушення може бути підставою для застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження та потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться у даному клопотанні. Шляхом застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження може бути виконане завдання, для виконання якого прокурор звертається із клопотанням.
На підставі викладеного, враховуючи наявність підстав вважати, що вилучене 09.07.2021 під час обшуків майно, грошові кошти та документи є доказами вчинення кримінальних правопорушень, існує необхідність у накладенні на нього арешту з метою забезпечення збереження речових доказів.
10.07.2021 клопотання про накладення арешту на вказане майно направлене засобами поштового зв`язку до слідчого судді. 12.07.2021 слідчим суддею прийняте рішення про повернення клопотання прокурору для усунення недоліків протягом 72 годин. 13.07.2021 прокурором отримане клопотання на доопрацювання.
У судовому засідання прокурор ОСОБА_3 та слідчий ОСОБА_4 клопотання про арешт майна підтримали, просили задовольнити
Представник власника майна ОСОБА_59 проти задоволення клопотання не заперечував.
Перевіривши доводи поданого клопотання, дослідивши матеріали справи, слідчий суддя приходить до наступних висновків.
Вимогами п. 1 ч. 2 ст.170 КПК України передбачено, що арешт майна допускається з метою забезпечення, зокрема, збереження речових доказів.
У випадку, передбаченому п. 1 ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу(ч. 3ст. 170 КПК України).
Відповідно до ст. 98 КПК України речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставини, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально-протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально-протиправним шляхом. Документи є речовими доказами, якщо вони містять вищевказані ознаки.
Згідно ч. 11 ст.170КПК Українизаборона або обмеження користування, розпорядження майном можуть бути застосовані лише у разі, коли існують обставини, які підтверджують, що їх незастосування призведе до приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі майна.
Судовим розглядом встановлено наступне.
Відомості про кримінальне провадження було внесено в ЄРДР за №42018221090000072 від 07.03.2018 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, за фактом незаконного заволодіння коштами місцевого бюджету під час закупівлі послуг з організації харчування, продуктів: молока 2,5 % жирності, незбираного згущеного молока з цукром 8,5% жирності, що вчинене посадовими особами Управління освіти адміністрації Шевченківського, Київського, Московського, Немишлянського, Новобаварського, Холодногірського, Основ`янського, Індустріального районів Харківської міської ради, за попередньою змовою та у групі зі службовими особами КО «Дошкільне харчування», ПП «ГЕРМЕС», ТОВ «Слобожанський продкомбінат», ТОВ «Хазар`ЛТД та рядом підконтрольних ФО-П.
В ході досудового розслідування встановлено, комунальна організація Харківської міської ради «Дошкільне харчування» ЕДПРПОУ 37999869 (м. Харків, пр. Архітектора Альошина,11) створена на 6 сесії Харківської міської ради 6 скликання, метою створення КО «Дошкільне харчування», як єдиного організатора харчування у ДНЗ м. Харкова, є ефективне управління комунальною власністю, якісного надання гарантованих послуг харчування та вирішення питання організації харчування вихованців дошкільних навчальних закладів по районах м. Харкова, а саме: моніторинг середньо ринкових цін на товари, підтримка обсягу закупівель товарів, які поставляються до ДНЗ, ефективне і прозоре використання бюджетних коштів. Проте, з моменту створення, тобто з 28.12.2011, по теперішній час, комунальна організація не проводила тендерні закупівлі, аукціони як розпорядник або замовник.
Директор КО Харківської міської ради «Дошкільне харчування» ОСОБА_8 , використовуючи своє службове становище, маючи адміністративно-управлінські функції на керування КО «Дошкільне харчування», маючи інформацію про заплановану кількість аукціонів та обсяги товарів, які необхідні для поставки до ДНЗ м. Харкова, створив злочинну схему поставки товарів харчування до ДНЗ м. Харкова по завищеним цінам підприємством ПП «Гермес» (засновник ОСОБА_8 ), ФО-П ОСОБА_9 та ним же створеними та негласно підпорядкованими Фізичним особами підприємцями. ОСОБА_8 , вступивши в змову з посадовими особами управлінь освіти адміністрації ХМР та СГД, з метою привласнення бюджетних коштів шляхом завищення вартості товарів, унеможливив проведення КО «Дошкільне харчування» аукціонів щодо поставки товарів до ДНЗ м. Харкова, таким чином лобіюючи власні бізнес інтереси, створюючи штучні умови для перемоги вищезазначених ФО-П та поставки ними товарів за завищеними цінами.
Відповідно отриманих відомостей під час слідчих дій, встановлено, що директор КО Харківської міської ради «Дошкільне харчування» ОСОБА_8 , використовуючи своє службове становище, маючи адміністративно-управлінські функції на керування КО «Дошкільне харчування», отримавши інформацію про заплановану кількість аукціонів УАО районів ХМР та обсяги товарів, які необхідні для поставки до ДНЗ м. Харкова, надає вказівки керівникам УОА районів ХМР про бажаний результат процедур відкритих торгів, реалізуючи при цьому корисний мотив, який полягає у заволодінні коштами місцевого бюджету, шляхом укладання договорів з постачання продуктів харчування до ДНЗ з підконтрольними йому ФО-П за завищеними цінами, курує питання вартості продукції, що очікується до закупівлі, об`ємів продукції, яку необхідно закупити, в подальшому, після укладення договорів, надає вказівки керівництву та співробітникам УОА районів ХМР та підконтрольним юристам, адвокатам, щодо підготовки документів для зменшення об`ємів продукції, яка закуповується, з одночасним збільшенням вартості одиниці продукції, вирішує питання щодо первинної вартості продукції при її закупівлі у виробників, особисто курує питання, що виникають з виробниками продукції ТОВ «Богодухівський молзавод» та ТОВ «Слобожанський продкомбінат», особисто вирішує питання, щодо участі того чи іншого ФОП у процедурі закупівлі певного виду товарів та місця проведення аукціону, контролює прибутки кожного ФО-П, ПП «Гермес» та ФО-П Теслюк, через створену юридичну консультацію адвокатів та юристів здійснює свою злочинну діяльність направлену на привласнення коштів місцевого бюджету, приховано та завуальовано.
Згідно матеріалів клопотання досудовим розслідування встановлено, що фізичною особою підприємцем ОСОБА_12 ІПН НОМЕР_6 , укладено договір про публічні закупівлі № 01-18-п від 02.01.2018 з УОА Київського району ХМР з постачання товарів молока 2,5 % жирності, незбираного згущеного молока з цукром 8,5% жирності, вартість договору 3910 886, 00 грн., відповідно умов якого ним поставляється продукція виробництва ТОВ «Слобожанський продкомбінат» до ДНЗ району. Відповідно реквізитів укладеного договору, ФОП ОСОБА_12 вказано номер телефону « НОМЕР_1 », який є контактом ФОП ОСОБА_15 , ФОП ОСОБА_11 , ФОП ОСОБА_18 . Відповідно до відомостей сайту Інтернет ресурсу за посиланням « ІНФОРМАЦІЯ_1 », контактним телефоном ОСОБА_12 вказано « ОСОБА_25 », який використовують у своїй діяльності ФОП ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , які одночасно є юристами та представниками інших причетних до схеми ФОП, безпосередньо підзвітні та підконтрольні ОСОБА_8 та ОСОБА_21 . Крім того, ОСОБА_12 є офіційно працевлаштованим, та отримує дохід як ФОП та як працівник ФОП ОСОБА_9 .
Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_8 , якому заздалегідь та достовірно відомо про дату, час та місце проведення аукціонів УОА районів ХМР з закупівлі продукції до ДНЗ районів, використовуючи інформацію отриману під час виконання обов`язків, як директора КО ХМР «Дошкільне Харчування», як особисто так і через ОСОБА_21 , надає вказівки вказаним адвокатам та юристам щодо підготовки усіх ДКТ, які повинні розроблятися співробітниками комітету з конкурсних торгів УОА районів ХМР, підготовки пропозицій ФОП для їх участі у торгах в якості переможців, та так званих «технічних» учасників торгів.
З матеріалів кримінального провадження вбачається, що дії з підготовки, пересилання ДКТ, підготовки пропозицій учасників ФОП, зв`язок з керівництвом та службовими особами УОА районів ХМР з питань проведення торгів та укладання договорів з постачання продуктів харчування, меблів, інше здійснюють адвокат ОСОБА_50 , юрист ОСОБА_20 , інші юристи за тією ж адресою: м. Харків, Проспект Архітектора Альошина, 13 (13/11) під керівництвом довіреної особи ОСОБА_8 адвоката ОСОБА_21 .
Відповідно до отриманих відомостей під час слідчих дій, встановлено, що директор КО Харківської міської ради «Дошкільне харчування» ОСОБА_8 , використовуючи своє службове становище, маючи адміністративно-управлінські функції на керування КО «Дошкільне харчування», отримавши інформацію про заплановану кількість аукціонів УАО районів ХМР та обсяги товарів, які необхідні для поставки до ДНЗ м. Харкова, надає вказівки керівникам УОА районів ХМР про бажаний результат процедур відкритих торгів, реалізуючи при цьому корисний мотив, який полягає у заволодінні коштами місцевого бюджету, шляхом укладання договорів з постачання продуктів харчування до ДНЗ з підконтрольними йому ФО-П за завищеними цінами, курує питання вартості продукції, що очікується до закупівлі, об`ємів продукції, яку необхідно закупити, в подальшому, після укладення договорів, надає вказівки керівництву та співробітникам УОА районів ХМР та підконтрольним юристам, адвокатам, щодо підготовки документів для зменшення об`ємів продукції, яка закуповується, з одночасним збільшенням вартості одиниці продукції, вирішує питання щодо первинної вартості продукції при її закупівлі у виробників, особисто курує питання, що виникають з виробниками продукції ТОВ «Богодухівський молзавод» та ТОВ «Слобожанський продкомбінат», особисто вирішує питання, щодо участі того чи іншого ФОП у процедурі закупівлі певного виду товарів та місця проведення аукціону, контролює прибутки кожного ФО-П, ПП «Гермес» та ФО-П Теслюк, через створену юридичну консультацію адвокатів та юристів здійснює свою злочинну діяльність направлену на привласнення коштів місцевого бюджету, приховано та завуальовано.
Під час досудового розслідування отримано відомості, про те, що службові особи окремих Управлінь освіти адміністрацій районів ХМР діють у змові з ОСОБА_8 , отримують від нього вказівки щодо процедури проведення аукціонів, визначення переможців відкритих торів, виконання умов договорів, у тому числі питання щодо зміни ціни за продукцію, що поставляється у бік її збільшення, з підконтрольними ОСОБА_8 адвокатами та юристами ОСОБА_21 , ОСОБА_19 , ОСОБА_45 вирішують питання щодо підготовки документації конкурсних торгів, що є виключним обов`язком комітету конкурсних торгів УОА, визнання чи відхилення пропозицій того чи іншого учасника, укладання договорів, укладання додаткових угод до договору з метою збільшення вартості продукції, заміни продукції на продукцію іншої якості, та інші супутні питання. Зокрема, за участі підконтрольних ОСОБА_8 юристів, у кожному з управлінь освіти, станом а травень місяць 2018 року, змінено умови усіх укладених договорів з постачання молочної продукції метою збільшення її вартості. (на момент укладання договорів вартість 1 кг молока коштувала 19, 5 грн., станом на травень червень більш ніж 23 грн за 1 кг). Службовими особами УОА, діючи у змові з групою осіб, що підконтрольні ОСОБА_8 , одночасно зі збільшенням вартості продукції, зменшено обсяги їх постачання таким чином, щоб фактична вартість закупівлі за договорами не перевищувала визначене бюджетне фінансування. Вказані дії є умисними, з метою заволодіння коштами місцевого бюджету, шляхом їх виведення у готівку через підставних ФО-П ОСОБА_8 . Встановлено, що злочинна схема ОСОБА_8 із заволодіння коштами місцевого бюджету діє останні декілька років, у тому числі протягом 2016, 2017 та 2018 років.
Крім того, 09.07.2021 року на підставі ухвали слідчого судді Жовтневого районного суду м. Харкова був проведений обшук у приміщеннях Управління освіти адміністрації Київського району ХМР за адресою: м. Харків, вул. Чернишевська, 26, під час якого виявлено та вилучено документи, на які слідчий просить у вказаному клопотанні накласти арешт.
10.07.2021 вказана документація визнана речовими доказами за кримінальним провадженням.
Стороною обвинувачення доведено, що вилучені речі мають значення для забезпечення даного кримінального провадження, за існування розумних підозр вважати, що це майно є доказом злочину та відповідає критеріям, зазначеним у ст. 98 КПК України. Незастосування такого заходу забезпечення кримінального провадження, як арешт вказаного майна, в подальшому може перешкодити кримінальному провадженню. На виконання вимог ч. 1 ст. 173 КПК України сторона обвинувачення в цій частині довела слідчому судді необхідність арешту цього майна, а також наявність ризиків, передбачених ч. 1 ст. 170 КПК України.
Застосування заходу забезпечення у вигляді арешту майна у вказаний спосіб відповідає належній правовій процедурі та завданням кримінального провадження.
Таким чином, без накладання арешту на вищевказане майно в подальшому воно може бути приховане, знищене або передано третім особам. Накладення арешту на вилучене майно необхідно з метою забезпечення збереження речового доказу, у зв`язку з чим клопотання прокурора про арешт майна є законним, обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Керуючись ст. ст.170-173,309,372 КПК України, слідчий суддя
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання прокурора відділу Харківськоїобласної прокуратури ОСОБА_6 про арешт майна по кримінальному провадженню № 42018221090000072 від 07.03.2018 задовольнити.
Накласти арешт на майно, що належить Управлінню освіти Адміністрації Київського району ХМР, яке вилучене під час проведення 09.07.2021обшуку за адресою: м. Харків, вул.Чернишевська, 26, а саме:
-Копія розпорядження ХМР № 3939 від 31.12.2010 про призначення ОСОБА_52 на посаду начальника Управління освіти Адміністрації ХМР на 1 арк.;
-Копія наказу № 221-К від 23.03.2004 про призначення ОСОБА_5 на посаду заступника начальника Управління освіти Адміністрації ХМР на 1 арк.;
-Копія розпорядження ХМР№ 5494 від 03.11.2011 про призначення ОСОБА_53 на посаду начальника Управління освіти Адміністрації Київського району ХМР на 1 арк.;
-Копія річного плану закупівель зі змінами на очікувану вартість предмета закупівлі на 2016 рік на 5 арк.;
-Роздруківка останньої сторінки з сайту «prozorro.gov.ua» , на якому зберігаються річні плани закупівель з травня 2016 року по теперішній час ( в паперовому вигляді не формуються, формуються тільки в електронному виді на вказаному сайті стаття 4 ЗУ «Про публічні закупівлі») на 1 арк.;
-Копії посадових інструкцій заступника начальника Управління освіти Адміністрації ХМР ОСОБА_5 на 20 арк.;
-Копія положення про Управління освіти Адміністрації ХМР № 7/20 від 09.12.20 на 11арк.;
-Копія наказу ХМР № 232 від 30.06. 2016 про затвердження Положення про тендерний комітет зі змінами на 5 арк.;
-Копія посадової інструкції начальника господарської групи Управління освіти Адміністрації ХМР ОСОБА_54 №586-к/тм від 30.12.2020 на 6 арк.;
-Копія посадової інструкції керівника групи централізованої бухгалтерії Управління освіти Адміністрації ХМР ОСОБА_55 №103-к/тм від 05.04.2019 на 4 арк.;
-Копія посадової інструкції бухгалтера централізованої бухгалтерії Управління освіти Адміністрації ХМР ОСОБА_56 №76 к/тм від 10.03.2020 на 4 арк.;
-Копія посадової інструкції бухгалтера централізованої бухгалтерії Управління освіти Адміністрації ХМР ОСОБА_57 № 103- к/тм від 05.04.2019 на 4 арк.;
-Копія посадової інструкції бухгалтера централізованої бухгалтерії Управління освіти Адміністрації ХМР ОСОБА_58 від 16.10.2015 на 10 арк.;
-Договір про закупівлю товарів за державні кошти № 08-16-п від 11.01.2016 з специфікацією та додатковими угодами на 27 арк.;
-Договір № 03-17-П від 10.01.2017 з специфікацією та додатковими угодами на 19 арк.;
-Договір № 01-18-П від 02.01.2018 з специфікацією та додатковими угодами на 15 арк.;
-Договір № 01-19-П від 02.01.2019 з специфікацією та додатковими угодами на 15 арк.;
-Договір № 01-20-П від 08.01.2020 з специфікацією та додатковими угодами на 15 арк.;
-Договір № 01-21-П від 04.01.2021 з специфікацією на 7 арк..;
-Акти Звірення взаємних розрахунків між УОА Київського району ХМР та ФО-П за 2016- 2018 рр. на 36 арк..;
-Копії Декларацій виробників молока на 4 арк.;
-Оригінали видаткових накладних на молоко коров`яче пастеризоване 2,5% жирності за 2016 рік на 151 арк.;
-Оригінали видаткових накладних на молоко коров`яче пастеризоване 2,5% жирності за 2017 рік на 98 арк.;
-Оригінали видаткових накладних на молоко коров`яче пастеризоване 2,5% жирності за 2018 рік на 116 арк.;
-Протокол № 39 від 24.12.2015 засідання комітету з конкурсних торгів УОА Київського району ХМР на 3 арк.;
-Протокол № 71 від 23.12.2016 засідання тендерного комітету УОА Київського району ХМР на 1 арк.;
-Протокол № 74 від 22.12.2017 засідання тендерного комітету УОА Київського району ХМР на 1 арк.
Місцем зберігання документів, що належать Управлінню освіти Адміністрації Київського району ХМР, яке вилучене під час проведення 09.07.2021обшуку за адресою: м. Харків, вул. Чернишевська, 26, визначити СУ ГУНП в Харківській області за адресою: м. Харків, вул. Весніна, 14, 2й під`їзд, у відповідності до порядку, визначеному Постановою Кабінету Міністрів України № 1104 від 19.11.2012 «Про затвердження порядку зберігання речових доказів стороною обвинувачення, їх реалізації, технологічної переробки, знищення, здійснення витрат, пов`язаних з їх зберіганням і пересиланням, схоронності тимчасово вилученого майна під час кримінального провадження».
Підозрюваний, обвинувачений, їх захисник, законний представник, інший власник або володілець майна, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Харківського апеляційного суду протягом 5 (п`яти) днів з дня її проголошення.
Ухвала підлягає негайному виконанню після її оголошення.
Повний текст ухвали складено 02.08.2021.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Жовтневий районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 02.08.2021 |
Оприлюднено | 24.05.2024 |
Номер документу | 98703372 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні