18/163
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Кіровоградської області
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"26" вересня 2007 р. Справа № 18/163
Господарський суд Кіровоградської області в складі судді ТимошевськоїВ.В. розглянув у відкритому судовому засіданні при секретарі судового засідання Горловій М.С. 26.09.2007 р. о 16:50 год. адміністративну справу №18/163
за позовом: Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Кіровоград
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "Маяк", м. Олександрія, Кіровоградська область
про стягнення 2476,73 грн.
Представники сторін:
від позивача - Пилипенко О.І , довіреність № 04-04/21 від 11.01.2007р., головний спеціаліст відділу забезпечення надходження та використання коштів штрафних санкцій;
від відповідача - участі не брали.
Кіровоградським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів подано позовну заяву від 15.08.2007 р. №04-03/5017 про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю "Маяк" 2 388 грн. 89 коп. адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2006 році та 87 грн. 84 коп. пені, а всього 2 476 грн. 73 коп.
Позивач у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі.
Відповідач в судове засідання не з'явився, заперечення на позов та інші витребувані судом документи не подав, хоча належним чином сповіщений про дату, час і місце судового розгляду, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення №2142802 від 13.09.2007 р. (а.с.26).
Розглянувши матеріали справи та оцінивши наявні в них докази, заслухавши пояснення представника позивача, господарський суд
ВСТАНОВИВ:
Статтею 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (далі – Закон), передбачено, що для підприємств, установ і організацій, фізичних осіб, які використовують найману працю, встановлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 чоловік – у кількості одного робочого місця.
Відповідно до статті 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” підприємства (об'єднання), установи і організації, фізичні особи, які використовують найману працю, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим частиною першою статті 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду України соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні), в установі, організації за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається у розмірі половини середньої річної заробітної плати.
Порядок сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями адміністративно-господарських санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 року № 70 (далі - Порядок).
Відповідно до вищезазначеного Порядку роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів (далі - відділення Фонду) за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців на балансовий рахунок 3510 в установах Національного банку, відкритий в органах Державного казначейства, або на балансовий рахунок 2510 в установах комерційних банків до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.
Обчислення суми адміністративно-господарських санкцій проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядком заповнення звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів, затвердженим Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.
Порушення строків сплати суми адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені у розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку за кожний календарний день прострочення.
За даними звіту товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "Маяк" про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2006 р. по формі № 10-ПІ, наданого до Кіровоградського обласного відділення Фонду та копія якого долучена до матеріалів справи (а.с.8) вбачається, що середньооблікова чисельність працюючих на підприємстві відповідача в 2006 році складала 9 осіб, з них середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність - 0 осіб.
Однак, згідно до нормативу, передбаченого ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів", у відповідача має бути працевлаштовано одного інваліда.
Відповідачем самостійно обчислено суму адміністративно-господарських санкцій в розмірі 2 388,89 грн., яку відображено в рядку 06 звіту.
Виходячи із облікованих у звіті даних, середня річна заробітна плата у відповідача в 2006 році становила 4777,78 грн. (43000 грн. : 9). Сума адміністративно-господарських санкцій за одне нестворене робоче місце для інваліда складає - (4777,78 :2) х1= 2388,89 грн. Отже, відповідачем правильно обчислено суму адміністративно-господарських санкцій.
Відповідно до статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені, яка обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
З урахуванням вказаних норм та відповідно до Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого Міністерством праці та соціальної політики України 15.05.2007 р. №223, позивачем за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій нараховано відповідачу пеню за період прострочення з 16.04. по 15.08.2007р. в сумі 87,84 грн.
З урахуванням викладеного, враховуючи ненадання відповідачем будь-яких доказів, які свідчили б про вжиття відповідачем заходів щодо створення робочих місць для працевлаштування інвалідів в 2006 році, а також доказів своєчасної сплати адміністративно-господарських санкцій, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.
Згідно вимог частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. 71, ч. 4 ст. 94, ч.ч. 1-3 ст. 160, ст. ст. 162, 163, 254, 258, п. 6 розділу VІІ Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "Маяк" (28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, пров. І.Богуна, 98, ідентифікаційний код 32100066, р/р 26003060105831 в ВОФ КФ ЗАТ КБ "ПриватБанк", МФО 323583) на користь Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (25009, м. Кіровоград, вул. 50 років Жовтня, 7А, р/р 31211230700006 ВДК в м. Олександрія, банк: Головне управління Держказначейства у Кіровоградській області, МФО 823016, код 24146085) - 2388 грн. 89 коп. адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2006 році та 87 грн. 84 коп. пені.
Після набрання постановою законної сили за заявою стягувача видати виконавчий лист.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано.
Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив судове рішення.
Суддя
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 26.09.2007 |
Оприлюднено | 04.10.2007 |
Номер документу | 994466 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні